Fire Emblem Fates

Μια επιλογή θα σας αλλάξει τη ζωή!
by Δήμητρα Διαμαντούλη on 12 Μαΐου 2016
Reviews

Ο τίτλος Fire Emblem απευθύνεται σε ένα tactical role-playing video game franchise που ξεκίνησε το 1990 με το Fire Emblem: Shadow Dragon and the Blade of Light. Από τότε μέχρι τώρα έχουν κυκλοφορήσει 13 ακόμα τίτλοι συμπεριλαμβανομένου του καινούργιου Fire Emblem Fates. Το Fates αποτελεί το δεύτερο παιχνίδι που γίνεται διαθέσιμο για το Nintendo 3DS. Πρώτο ήταν το Fire Emblem: Awakening που κυκλοφόρησε το 2012 στην Ιαπωνία και το 2013 σε Ευρώπη και Β. Αμερική και ακόμα και τώρα θεωρείται ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν γίνει διαθέσιμα για τη φορητή κονσόλα της Nintendo. Το Fire Emblem Fates ωστόσο παρουσιάζει μια σημαντική ιδιαιτερότητα σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, μιας και δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι, αλλά για τρία! Συγκεκριμένα έχουμε στη διάθεσή μας τα Birthright, Conquest και Revelation. Τα Birthright και Conquest είναι διαθέσιμα σε φυσική μορφή, ενώ το Revelation δημιουργήθηκε με τη μορφή DLC.

Πολλές πληροφορίες για την ιστορία των παιχνιδιών δυστυχώς δεν μπορούμε να δώσουμε, χωρίς να αποκαλύψουμε πράγματα που δεν πρέπει. Και τα τρία παιχνίδια έχουν να κάνουν με το πόλεμο μεταξύ των βασιλείων Nohr και Hoshidon. Μέχρι και το έκτο chapter (υπάρχουν συνολικά 27 σε κάθε παιχνίδι) η ιστορία και στους τρείς τίτλους είναι η ίδια, από εκεί και μετά όμως ο ήρωας/ηρωίδα (ανάλογα την επιλογή φύλου που θα έχουμε κάνει) καλείται να διαλέξει ποια από τις δύο πλευρές θα υποστηρίξει. Θα είναι με το βασίλειο Nohr, ηγέτες του οποίου είναι η οικογένεια που τον υιοθέτησε και το μεγάλωσε ή με το βασίλειο Hoshido το οποίο ηγείται από τη βιολογική του οικογένεια, τους οποίους όμως δεν γνωρίζει καθόλου; Σίγουρα πρόκειται για μια δύσκολη απόφαση. Στο Birthright, ο ήρωας μας επιλέγει να υποστηρίξει τη βιολογική του οικογένεια, ενώ στο Conquest την οικογένεια που τον υιοθέτησε. Όσον αφορά το Revelation, οι δημιουργοί των παιχνιδιών έδωσαν ίσως τη πιο σημαντική επιλογή. Ο ήρωας μας επιλέγει να μην υποστηρίξει κανένα από τα δύο βασίλεια και να προσπαθήσει να τους πείσει να σταματήσουν το πόλεμο μιας και υπαίτιος για όλα όσα συμβαίνουν είναι κάποιος άλλος…

fire-emblem-fates

Και οι τρείς τίτλοι θεωρούνται αυτοτελείς ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος. Εννοείται ότι εφόσον κάθε φορά έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική επιλογή, η πλοκή αλλάζει, οι σύμμαχοι στο ένα παιχνίδι γίνονται αντίπαλοι στο άλλο και φυσικά το τέλος κάθε φορά διαφέρει. Πρέπει ωστόσο να αναφέρουμε ότι αν κάποιος αποφασίσει να παίξει και τους τρεις τίτλους θα έχει τη πλήρη εικόνα της ιστορίας. Αυτό συμβαίνει γιατί ορισμένα ερωτήματα για παράδειγμα, που δημιουργούνται στο Birthright, παίρνουν απάντηση μέσα από την ιστορία του Conquest, ενώ υπάρχει και ένα ερώτημα που θα σας δημιουργηθεί είτε παίξετε το Birthright, είτε το Conquest και μπορεί να σας το απαντήσει μόνο η ιστορία του Revelation. Γι’ αυτό το λόγο και η ίδια η Nintendo προτρέπει τους παίκτες να έχουν ολοκληρώσει τουλάχιστον έναν από τους άλλους τίτλους πριν παίξουν το Revelation.

Σχετικά με το gameplay κομμάτι των παιχνιδιών, ο χειρισμός είναι μεν και στα τρία ο ίδιος ωστόσο υπάρχουν και κάποιες διαφορές. Πάμε να τα δούμε όμως αναλυτικά. Στα παιχνίδια όλοι οι χαρακτήρες έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα, άλλοι είναι samurai, άλλοι μάγοι, άλλοι ninja κλπ. Στον ήρωα μας επιλέγουμε εμείς στην αρχή του παιχνιδιού ποια ιδιότητα θα έχει και αυτή η επιλογή δεν μπορεί να αλλάξει μετά. Στις μάχες κάθε μία από αυτές τις ιδιότητες έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της. Για παράδειγμα αν κάποιος ανήκει στην κατηγορία των μάγων έχει τη δυνατότητα να κάνει επίθεση σε αντιπάλους που βρίσκονται και κοντά και μακριά του, ωστόσο σε close combat μειονεκτεί ενάντια σε αντίπαλο που έχει κάποιο όπλο. Πριν ξεκινήσουμε τη κάθε μας μάχη επιλέγουμε τα μέλη που θα απαρτίζουν την ομάδα μας (ο αριθμός καθορίζεται από το παιχνίδι), ενώ μπορούμε να επιλέξουμε και τα όπλα που θα έχει στη διάθεσή του ο κάθε χαρακτήρας, ανάλογα με την ιδιότητά του, καθώς επίσης και τα health potions που θα έχει στη διάθεσή του. Επίσης πριν από κάθε μάχη έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε save, αν και save μπορεί να γίνει και κατά τη διάρκεια της μάχης ώστε να ξεκινήσουμε και πάλι το παιχνίδι μας ακριβώς στο σημείο της μάχης που αποθηκεύσαμε. Οι μάχες γίνονται με τη μορφή γύρων (turns). Πάντα ξεκινάει πρώτα ο παίκτης, δηλαδή εμείς, μετά είναι η σειρά του αντιπάλου και ούτω καθεξής μέχρι να προκύψει ο τελικός νικητής. Όταν είναι η δικιά μας σειρά μπορούμε να επιλέξουμε ποιούς από τους χαρακτήρες μας θέλουμε να μετακινήσουμε και σε ποια θέση. Οι θέσεις που μπορεί να μετακινηθεί ο κάθε χαρακτήρες διαφέρουν. Για παράδειγμα ένας χαρακτήρας που διαθέτει άλογο μπορεί να μετακινηθεί περισσότερα τετράγωνα από κάποιον πεζό. Στις μάχες έχουμε επίσης τη δυνατότητα να δημιουργούμε δυάδες με χαρακτήρες της ομάδας μας (pair up). Οι δυάδες αυτές εντός μάχης έχουν σαν αποτέλεσμα οι χαρακτήρες να θεωρούνται ως μία μονάδα και έτσι όταν τους μετακινούμε να προχωράνε συνεχώς μαζί. Στις δυάδες πάντα ο ένας χαρακτήρας είναι ο βασικός (lead unit), ενώ ο άλλος λειτουργεί σε supporting role (covered unit). Επίθεση στον αντίπαλο μπορεί να κάνει μόνο ο βασικός χαρακτήρας, ενώ όταν δεχόμαστε επίθεση πολλές θα είναι οι φορές που ο δευτερεύων χαρακτήρας θα προσφέρει μια καλή άμυνα για το βασικό. Εκτός μάχης οι δυάδες αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα οι χαρακτήρες να αποκτούν μια πιο στενή σχέση μεταξύ τους. Όταν αυτή η σχέση είναι μεταξύ άντρα και γυναίκας μπορεί με τη πάροδο του χρόνο να οδηγήσει σε έρωτα και τελικά γάμο. Όταν πάλι είναι μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, η σχέση μπορεί να φτάσει σε σημείο που να είναι κάτι παραπάνω από φιλία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ο γάμος. Το ποιοί χαρακτήρες θα ενωθούν με ποιούς είναι καθαρά στη δικιά σας κρίση και επιλογή. Μάλιστα αξίζει να αναφέρουμε ότι όταν υπάρχει γάμος υπάρχει πάντα και απόγονος/απόγονοι (όλοι καρπεροί είναι σε αυτό το παιχνίδι!).

Σε περίπτωση που χάσουμε μια μάχη, θεωρείται game over και επιστρέφουμε πίσω στο save που κάναμε τελευταία φορά. Αντίθετα μετά από κάθε πετυχημένη μάχη μεταφερόμαστε σε ένα παράλληλο κόσμο ο οποίος αποτελεί ουσιαστικά τη βάση μας και έχει την ονομασία Astral Plane. Εκεί είναι το σπίτι μας, οι σύμμαχοί μας , ενώ εκεί μπορούμε να φτιάχνουμε-χτίζουμε και διάφορα οικήματα, όπως για παράδειγμα ένα μαγαζί που να πουλάει όπλα, άλλο που να πουλάει health potions κλπ. Για να κάνουμε τις αγορές μας από αυτά τα μαγαζιά είναι λογικό ότι χρειαζόμαστε χρήματα τα οποία εξασφαλίζουμε μέσα από τις μάχες, είτε ως ανταμοιβή, είτε νικώντας κάποιο συγκεκριμένο αντίπαλο, είτε τα βρίσκουμε κλειδωμένα σε σεντούκια που συναντάμε σε διάφορες πίστες. Για να μπορούμε να ξεκλειδώσουμε κάθε φορά αυτά τα σεντούκια χρειαζόμαστε είτε το ειδικό κλειδί, το οποίο θα έχει κάποιος από τους αντιπάλους (άγνωστο το ποιός) είτε κάποιο χαρακτήρα της ομάδας μας που να έχει τη δυνατότητα να παραβιάζει κλειδαριές. Να σημειώσουμε ότι τα σεντούκια δεν έχουν πάντα χρήματα, άλλες φορές περιέχουν όπλα ή health potions. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, τα παιχνίδια εκτός από ομοιότητες έχουν και κάποιες διαφορές. Μια από αυτές είναι τα χρήματα. Το Birthright και το Revelation προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες να κερδίσετε χρήματα σε αντίθεση με το Conquest όπου τα έσοδά σας θα είναι αρκετά περιορισμένα. Μια ακόμα διαφορά είναι η αναβάθμιση των χαρακτήρων. Στα Birthright και Revelation εκτός από τη βασική ιστορία υπάρχουν και κάποια side-quests, τα Challenges, όπως τα ονομάζει το παιχνίδι. Τα Challenges είναι ουσιαστικά extra μάχες οι οποίες προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες για να αναβαθμίσετε γρηγορότερα τους χαρακτήρες σας. Αντίθετα, στο Conquest τα Challenges είναι ανύπαρκτα, γεγονός που συνεπάγεται ότι είναι λίγο πιο δύσκολη η αναβάθμιση της ομάδας μας. Ωστόσο πρέπει να αναφέρουμε ότι και στα τρία παιχνίδια υπάρχουν τα side-quests με την ονομασία Invasions, τα οποία όμως είναι σχετικά λίγα. Στα Invasions η βάση μας δέχεται επίθεση και εμείς πρέπει να τη προστατέψουμε πριν οι εχθροί καταστρέψουν όλα τα οικήματα που έχουμε φτιάξει.

Τόσο τα Challenges όσο και τα Invasions δεν είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν για να μπορέσετε να παίξετε τη βασική ιστορία του κάθε παιχνιδιού. Έχουν καθαρά προαιρετικό χαρακτήρα και εξαρτάται από την επιλογή και την όρεξή σας για το αν θα τα ολοκληρώσετε ή όχι. Τέλος μια ακόμα διαφορά που συναντάμε μεταξύ των τίτλων είναι το επίπεδο των αντιπάλων. Στα Birthright και Revelation οι εχθροί είναι σχετικά πιο εύκολα εξολοθρεύσιμοι, ενώ αντίθετα, στο Conquest αρκετές θα είναι οι φορές που μόνο μια καλή τακτική θα μπορέσει να σας εξασφαλίσει τη νίκη, αφού από θέμα δύναμης οι εχθροί θα έχουν καθαρά την υπεροχή!

γραφικά είναι καλοδουλεμένα, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για παιχνίδι φορητής κονσόλας και δεν μπορούμε να έχουμε τρελές απαιτήσεις. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι όσοι είχατε δοκιμάσει το Fire Emblem: Awakening δεν θα εντοπίστε μεγάλες διαφορές. Τα environments των παιχνιδιών ποικίλουν, θα βρεθείτε να μάχεστε σε δάση, σπηλιές, πόλεις μέχρι και πάνω σε πλοία. Επίσης η φύση δεν θα είναι πάντα με το μέρος σας. Για παράδειγμα σε κάποιες περιοχές θα έρθετε αντιμέτωποι με πυρακτωμένο έδαφος λόγω της λάβας, ενώ αλλού θα πρέπει να αντιμετωπίσετε το χιόνι και το πάγο. Ωραία αίσθηση επίσης αφήνουν οι μάχες. Οι ειδικές επιθέσεις του κάθε χαρακτήρα έχουν αποδοθεί με ωραίο τρόπο και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις θα τις βλέπετε σε slow motion. Επίσης πετυχημένο είναι το γεγονός ότι όταν χτυπάμε ένα αντίπαλο τα ρούχα του φθείρονται και αρχίζει να δείχνει καταπονημένος, ενώ όταν τους κερδίζουμε, πέφτουν κάτω και παράλληλα καταστρέφεται η πανοπλία που φοράνε. Βέβαια το ίδιο ισχύει και για τους δικούς μας χαρακτήρες κατά τη διάρκεια κάθε μάχης. Ομολογουμένως βέβαια το καλύτερο κομμάτι των γραφικών έχουν τα cutscenes των παιχνιδιών, τα οποία είναι πάρα πολύ ωραία. Όσον αφορά τη μουσική επένδυση τώρα, πρέπει να πούμε ότι αποτελείται από ωραία μελωδικά κομμάτια, άλλοτε πιο απαλά και άλλοτε πιο δυναμικά, ανάλογα τη περίσταση. Σίγουρα όμως τη καλύτερη αίσθηση αφήνει το βασικό theme των παιχνιδιών (και στα τρία είναι το ίδιο) το οποίο θα το συναντήσετε σε διάφορες παραλλαγές. Τέλος, να πούμε ότι τα παιχνίδια προσφέρουν Αγγλικό voice-acting με Αγγλικούς υπότιτλους.

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Nintendo για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Fire Emblem Fates

Author
12 Μαΐου 2016
Τίτλος

Fire Emblem Fates

Author

Δήμητρα Διαμαντούλη

Developer

Intelligent Systems Nintendo SPD

Publisher

Nintendo

Πλατφόρμες

3DS

Tested on

3DS

Κυκλοφορία

20 Μαΐου 2016 (Birthright / Conquest)
9 Ιουνίου 2016 (Revelation)

Είδος

Tactical RPG

Θετικά

+ Τρία παιχνίδια με τρεις απίθανες ιστορίες, τα οποία μπορούν να σταθούν τόσο το κάθε ένα μόνο του, όσο και όλα μαζί
+ Τα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας που συναντάμε σε κάθε τίτλο
+ Ωραίο σύστημα μάχης και σχετικά εύκολο στο χειρισμό του
+ Πολύ όμορφη μουσική υπόκρουση

Αρνητικά

- Μια βελτίωση στα γραφικά θα ήταν ευπρόσδεκτη

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
Συνοψίζοντας

Όσοι δεν έχετε δοκιμάσει ξανά κάποιο τίτλο της σειράς, το Fire Emblem: Birthright είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς, ενώ όσοι πάλι ψάχνετε ένα Fire Emblem game που θα σας προσφέρει αρκετές προκλήσεις, το Conquest δεν θα σας απογοητεύσει! Το σίγουρο πάντως είναι ότι όποιον και από τους δύο τίτλους αποφασίσετε να προσθέσετε στη συλλογή σας, σίγουρα μετά θα θέλετε να δοκιμάσετε και το Revelation.

Όσοι έχετε αγαπήσει το Fire Emblem: Awakening, ετοιμαστείτε να λατρέψετε το Fire Emblem Fates!

9.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%