Firewall Zero Hour

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 30 Αυγούστου 2018

Όποιος έχει παίξει κάποιο tactical shooter, σίγουρα έχει φανταστεί τον εαυτό του μέσα στη δράση. Όλοι μας θέλουμε να μπούμε σε ένα δωμάτιο με τους συμπαίκτες μας, πλάτη με πλάτη και να κάνουμε νόημα στους υπόλοιπους απ’ έξω ότι όλα είναι εντάξει. Να κοιτάξουμε τον διάδρομο στα δεξιά, ενώ ο σύντροφός μας κοιτάει τον αριστερό και μας δίνει το «all clear» με ένα νεύμα. Αν όλα αυτά σας ακούγονται ελκυστικά, μην ψάξετε παραπέρα: το Firewll Zero Hour είναι εδώ για εσάς.

Το Firewall Zero Hour είναι ένα multiplayer tactical first person shooter για το PlayStation VR. Θυμίζει παιχνίδια όπως το Rainbow Six, όμως η εικονική πραγματικότητα βάζει το χεράκι της για να κάνει τη διαφορά. Είναι ένα online multiplayer παιχνίδι. Δεν υπάρχει single player campaign ή κάτι παρόμοιο. Ο μόνος τρόπος για να παίξουμε μόνοι μας (σύνδεση στο ίντερνετ απαιτείται και πάλι), είναι το τutorial και το training mode. Το πρώτο είναι ένα εξαιρετικά σύντομο mode εκμάθησης, που δεν θα χρειαζόταν καν αν μιλούσαμε για παιχνίδι στην τηλεόρασή μας. Επειδή παίζει μόνο σε VR, η επεξήγηση των βασικών ενεργειών είναι απαραίτητη.

Το training είναι ουσιαστικά ένα mode παρόμοιο με το κανονικό του παιχνιδιού (το online δηλαδή), στο οποίο καθαρίζουμε waves από εχθρούς ελεγχόμενους από την AI. Ο μόνος λόγος για να παίξουμε το mode αυτό, είναι για να προετοιμαστούμε προτού δοκιμάσουμε την τύχη μας στο online κομμάτι. Ακόμη, υπάρχει και η δυνατότητα να παίξουμε το wave based mode και με παρέα· και εδώ ισχύουν τα παραπάνω.

Μπορούμε να παίξουμε είτε με DualShock, είτε με PlayStation VR Aim Controller. Και οι δύο τρόποι είναι λειτουργικοί, όμως ο δεύτερος είναι σαφέστατα ο βέλτιστος. Παίζοντας με το DualShock, πρέπει να φανταστούμε πως κρατάμε όπλο στα χέρια μας. Το χειριστήριο παίρνει τον ρόλο του όπλου και σημαδεύουμε με αυτό. Ο χειρισμός είναι ο κλασικός ενός FPS. Η μόνη διαφορά είναι πως για να στοχεύσουμε, πρέπει να σηκώσουμε το χειριστήριο στο ύψος των ώμων μας και να στοχεύσουμε ευθυγραμμίζοντας κατάλληλα. Μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού, το σύστημα χειρισμού συνηθίζεται και είναι διασκεδαστικό. Μέχρι να δοκιμάσουμε το Aim Controller.

Στην περίπτωση που διαθέτουμε το Aim Controller, τα πάντα είναι καλύτερα. Αυτή τη φορά, κρατάμε στα χέρια μας ένα «πραγματικό» όπλο. Οι φυσικές αντιδράσεις του είναι εξαιρετικά συγχρονισμένες με τις κινήσεις μας. Μπορούμε να το φέρουμε κοντά στο πρόσωπό μας ώστε να σημαδεύουμε καλύτερα, να το κατεβάσουμε χαμηλά για να βλέπουμε τον χώρο, ή να πυροβολούμε στα τυφλά, πίσω από κάποια γωνία. Τα όπλα αντιδρούν με πολύ ρεαλιστικό τρόπο: χτυπούν στους τοίχους αν τα ακουμπήσουμε πάνω τους, «κλωτσάνε» όταν πυροβολούμε. Για να καταφέρουμε να πυροβολούμε με μαεστρία, πρέπει να μάθουμε τις αντιδράσεις του κάθε όπλου ξεχωριστά και πως να τις τιθασεύσουμε. Έτσι, προσδίδεται βάθος στο σύστημα χειρισμού.

Εκτός από τα κύρια όπλα, έχουμε και δευτερεύουσες δυνατότητες. Μπορούμε να μαχαιρώσουμε τους εχθρούς και να ρίξουμε χειροβομβίδες ή να τοποθετήσουμε διάφορα εκρηκτικά. Ο χειρισμός δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, ιδίως με το Aim Controller, η χρήση του οποίου δεν μπορούμε να τονίσουμε αρκετά πόσο διασκεδαστική είναι . Το μόνο μικρό πρόβλημα εμφανίζεται στα animations όταν ρίχνουμε χειροβομβίδες, τα οποία είναι πολύ απότομα. Γενικά, τα animations βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Οι κινήσεις των χαρακτήρων είναι αρκετά ρεαλιστικές και σπάνια βλέπουμε τα χέρια τους σε παράδοξες στάσεις.

Το VR αποδίδει απόλυτα ικανοποιητικά, χωρίς έντονες ζαλάδες και προβλήματα με το κεντράρισμα. Αν γυρίσουμε 360 μοίρες, προς τα πίσω μας δηλαδή, η λειτουργικότητα δυσκολεύει, όμως δεν θα χρειαστεί να το κάνουμε. Χειριζόμαστε τον χαρακτήρα μας σε πρώτο πρόσωπο, με συμβατικό FPS τρόπο όσον αφορά το περπάτημα στον χώρο. Μπορούμε στις ρυθμίσεις να επιλέξουμε αν θέλουμε οι στροφές να είναι απότομες για περιορισμό της ζαλάδας, ή, αν είμαστε έμπειροι σε VR περιβάλλον, να τις πραγματοποιούμε αργά, με κανονικό τρόπο. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ελαφριών vignettes, που βελτιώνουν περισσότερο την κατάσταση για τους ενδιαφερόμενους. Το περπάτημα και το τρέξιμο δεν είναι γρήγορα, όμως δεν είναι απαραίτητο καθώς δεν μιλάμε για ένα fast paced shooter.

Το Firewall Zero Hour είναι ένα tactical shooter και πετυχαίνει απόλυτα, όπου πρέπει. Υπάρχει ένα μόνο mode παιχνιδιού, το Contracts. Σε αυτό, οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Η μία αποτελείται από τους attackers και η άλλη από τους defenders. Στόχος της πρώτης  ομάδας είναι να χακάρει έναν υπολογιστή και της δεύτερης να την αποτρέψει. Τα objectives είναι πολύ απλά, όμως το παιχνίδι δεν στηρίζεται σε αυτά. Η ουσία του Firewall Zero Hour βρίσκεται στη συνεργασία με τους υπόλοιπους παίκτες. Ουσιαστικά, προσπαθούμε να σκοτώσουμε τους εχθρούς μας πριν το κάνουν εκείνοι, επικοινωνώντας κατάλληλα με την ομάδα μας.

Η χρήση της εικονικής πραγματικότητας κάνει το Firewall Zero Hour να ξεχωρίζει, αφού αισθητικά και όσον αφορά τον πυρήνα του gameplay, είναι κάτι χιλιοπαιγμένο. Σε VR περιβάλλον, μπορούμε να κοιτάμε από γωνίες χρησιμοποιώντας το πραγματικό σώμα μας, κάτι που βοηθάει πάρα πολύ και κάνει την εμπειρία πιο ρεαλιστική και έντονη. Επίσης, εκτός από το να μιλάμε με τους συμπαίκτες μας, μπορούμε να τους κάνουμε νεύματα και νοήματα με τα χέρια (με το όπλο για την ακρίβεια). Με αυτόν τον τρόπο, η επικοινωνία είναι πολύ άμεση και έχει πολύ ενδιαφέρον και ας είναι τα νοήματα που χρησιμοποιούμε πολύ περιορισμένα. Μπορούμε να σηματοδοτήσουμε με νόημα πως θα προχωρήσουμε μπροστά, οι άλλοι να μας περιμένουν κοιτάζοντάς μας προσεκτικά και να δώσουμε το “all clear” χωρίς να μιλήσουμε, με πραγματικές κινήσεις των χεριών μας. Μία πραγματική ωδή στο immersion.

Να πούμε πως, παρόλο που η μουσική υπόκρουση, αν και αρκετά generic, κάνει τη δουλειά της, προτείνουμε να την απενεργοποιήσετε εντελώς. Όταν υπάρχει ησυχία, ακούμε καλύτερα τους ambient ήχους, τα βήματα και τις φωνές των συντρόφων μας. Έτσι, μπαίνουμε πιο «μέσα» στο παιχνίδι αλλά και κάνουμε τη συνεννόηση πιο εύκολη.

Οι πίστες είναι αρκετές και καλοστημένες. Υπάρχουν αρκετοί χώροι στους οποίους μπορούμε να κινηθούμε, να κρυφτούμε και να καλυφτούμε. Οι διάφορες πόρτες ανοίγουν και κλείνουν κατά βούληση και έτσι μπορούμε να στήσουμε παγίδες ή να πάρουμε μία ανάσα από το πιστολίδι.

Το Firewall Zero Hour είναι σχεδιασμένο για να παίζεται στρατηγικά. Μέσω του μικροφώνου του PS VR μπορούμε να επικοινωνούμε με τους συμπαίκτες μας. Το community μέχρι στιγμής δείχνει πολύ διασκεδαστικό, φιλικό και βοηθητικό. Βέβαια, οι χρόνοι αναμονής του matchmaking είναι κάπως μεγάλοι, λόγω περιορισμού των παικτών σε όσους διαθέτουν το PS VR. Παρόλα αυτά, τις περισσότερες φορές δεν περιμένουμε υπερβολικά πολλή ώρα. Ελπίζουμε το παιχνίδι να συνεχίσει να έχει υποστήριξη από το κοινό και την εταιρεία ανάπτυξής του, αν και δεν βλέπουμε γιατί όχι.

Όμως, πρόβλημα αναμονής υπάρχει και είναι από τα σημαντικότερα ελαττώματα του τίτλου. Κάθε ματς, διαρκεί πέντε λεπτά το πολύ. Αν σκοτώσουμε όλους τους εχθρούς σε λιγότερο χρόνο, τελειώνει. Αυτό, προφανώς σημαίνει πως δεν υπάρχουν respawns. Αν μας σκοτώσει ένας εχθρός, μπορεί για ένα χρονικό διάστημα να μας «αναστήσει» ένας συμπαίκτης μας. Αν δεν γίνει αυτό, βγαίνουμε από το παιχνίδι και παρακολουθούμε τον χώρο από κάμερες, ώστε να δίνουμε συμβουλές τους συμπαίκτες μας. Η ιδέα αυτή είναι εύστοχη, ειδικά με δεδομένο την έλλειψη respawn, ώστε να μην καθόμαστε άπραγοι μέχρι να τελειώσει ο γύρος. Οι κάμερες είναι σωστά τοποθετημένες, ώστε να μπορούμε να βοηθάμε χωρίς όμως να είμαστε καταλυτικός παράγοντας.

Το ότι πεθαίνουμε με την πρώτη είναι μία επιλογή που μπορεί να μην αρέσει σε όλους. Εμείς, θεωρούμε πως συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία έντασης, ατμόσφαιρας και στη σημασία της στρατηγικής και της σκέψης προτού ενεργήσουμε. Το μόνο που μειώνει την επιλογή αυτή είναι οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής.

Όταν τελειώσει το κάθε ματς, μπαίνουμε στο lobby και περιμένουμε να αρχίσει η επόμενη πίστα. Πριν πάμε στο lobby και όταν τελειώνει το ματς, υπάρχει loading που διαρκεί περίπου μισό λεπτό. Έτσι, η συνολική αναμονή καταλήγει να είναι ίση ή και μεγαλύτερη του πραγματικού gameplay. Δεν υπάρχουν modes με γύρους, best of 5 ή κάτι παρόμοιο και έτσι μόλις τελειώνει ο κάθε αγώνας, περιμένουμε πολύ.

Το Firewall Zero Hour μάς δίνει κάποια παραμετροποίηση για να βρούμε τί μας ταιριάζει. Μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ αρκετών χαρακτήρων (με εντελώς αδιάφορα και generic backstories) που έχουν μία ξεχωριστή ικανότητα ο καθένας (κάποιος έχει περισσότερες χειροβομβίδες, άλλος γεμίζει πιο γρήγορα το όπλο του κ.α.). Επίσης, υπάρχουν τρία loadouts: ένα ισορροπημένο με assault rifle, ένα για κοντινές αποστάσεις με shotgun και ένα βοηθητικό με SMG όπλο. Παίζοντας το παιχνίδι, κερδίζουμε xp και in-game currency. Έτσι, στην πορεία ξεκλειδώνουμε περισσότερα όπλα (δευτερεύοντα και κύρια), cosmetics, χαρακτήρες και επιπλέον ιδιότητες. Ακόμη, μπορούμε να δημιουργήσουμε το δικό μας, custom loadout. Οι επιλογές είναι αρκετές και ικανοποιητικές σε ποικιλία. Το μόνο πρόβλημα είναι πως χρειάζεται πολύ grinding για να ξεκλειδωθούν (δεν υπάρχει η δυνατότητα απόκτησής τους με πραγματικά χρήματα).

Οπτικά, το Firewall Zero Hour κερδίζει τη θέση του στα πιο δυνατά παιχνίδια για PS VR. Δείχνει και τρέχει απόλυτα ικανοποιητικά σε κάθε του στιγμή. Ο σχεδιασμός των τοποθεσιών είναι καλύτερος και με περισσότερο ενδιαφέρον από όσο περιμέναμε για παιχνίδι του είδους. Επίσης, παρά τη χαμηλή ανάλυση του VR, οπτικός και τεχνικός τομέας συνδράμουν στο να έχουμε όσο πιο λειτουργική εμπειρία γίνεται και να μπορούμε για παράδειγμα να εντοπίζουμε τους εχθρούς από μακριά.

Το Firewall Zero Hour είναι ένα tactical online multiplayer FPS που παίζει αποκλειστικά σε PS VR. Το περιεχόμενό του έχει μερικές ελλείψεις, καθώς θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με περισσότερα modes και οι χρόνοι αναμονής είναι δυσανάλογοι με το gameplay. Η βάση του όμως, είναι εξαιρετική. Η χρήση του VR κάνει το gameplay να έχει πολύ βάθος και σε συνδυασμό με μερικές λεπτομέρειες, δημιουργείται ανάγκη για στρατηγικό παίξιμο και όχι τυφλή επίθεση. Όσοι ονειρεύονται καριέρα στα SWAT ή έστω ένα διασκεδαστικό, καλομελετημένο και γεμάτο ένταση multiplayer tactical FPS σε VR, στο Firewall Zero Hour θα βρουν σίγουρα αυτό που ψάχνουν.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Firewall Zero Hour

Συντάκτης
30 Αυγούστου 2018
Developer

First Contact Entertainment

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PS4 (Απαιτείται PlayStation VR)

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

29 Αυγούστου 2018

Είδος

First Person Shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Εξαιρετικό shooting κομμάτι, με λειτουργικά και διασκεδαστικά mechanics και έμφαση στο tactical στοιχείο
+ Καλογυαλισμένος οπτικός τομέας
+ Απόλυτα λειτουργικός τεχνικός τομέας και καλοστημένη χρήση του VR
+ Η εικονική πραγματικότητα δίνει εκπληκτικές δυνατότητες και immersion

Αρνητικά

- Δυσανάλογοι χρόνοι αναμονής σε σχέση με το gameplay
- Μόνο ένα mode
- Απαιτείται πολύ grinding

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
9.6
Συνοψίζοντας

Το Firewall Zero Hour είναι ένα tactical online multiplayer FPS που παίζει αποκλειστικά σε PS VR. Το περιεχόμενό του έχει μερικές ελλείψεις, καθώς θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με περισσότερα modes και οι χρόνοι αναμονής είναι δυσανάλογοι με το gameplay. Η βάση του όμως, είναι εξαιρετική. Η χρήση του VR κάνει το gameplay να έχει πολύ βάθος και σε συνδυασμό με μερικές λεπτομέρειες, δημιουργείται ανάγκη για στρατηγικό παίξιμο και όχι τυφλή επίθεση. Όσοι ονειρεύονται καριέρα στα SWAT ή έστω ένα διασκεδαστικό, καλομελετημένο και γεμάτο ένταση multiplayer tactical FPS σε VR, στο Firewall Zero Hour θα βρουν σίγουρα αυτό που ψάχνουν.

7.5
Βαθμός
9.6
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1