FlatOut 4: Total Insanity

Οδήγηση σε ξέφρενους ρυθμούς
by Αλέξανδρος Παπαγεωργίου on 2 Απριλίου 2017

Το FlatOut 4: Total Insanity είναι ένα arcade racing παιχνίδι με έμφαση στις καταστροφές του περιβάλλοντος και τις ξέφρενες ταχύτητες ανάμεσα σε εγκαταλελειμμένες περιοχές.Ύστερα από την αποτυχία του FlatOut 3, καθώς πρόκειται για ένα από τα χειρότερα racing games που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ, η Kylotonn με το FlatOut 4: Total Insanity είχε την ευκαιρία να φέρει τη σειρά στις παλιές της δόξες, ενώ παράλληλα να παρουσιάσει το στυλ του FlatOut σε μία καινούργια γενιά racing fans. Το FlatOut 4 όμως δεν φέρνει αρκετές καινούργιες ιδέες για να προσελκύσει νέο κοινό και κάνει λίγα πράγματα καλά για να τραβήξει το ενδιαφέρον των παλιών, έστω και αν αποτελεί το καλύτερο μοντέρνο FlatOut.

Οι φανς της σειράς σίγουρα θα χαρούν με τη πρώτη παρουσίαση του παιχνιδιού: έντονες κίτρινες γραμμές στο μενού, ήχοι από λάστιχα και κινητήρες, pop / rock μουσική. Το πρόβλημα είναι οτι το παιχνίδι δεν κάνει πολλά για να διατηρήσει αυτές τις ευχάριστες πρώτες εντυπώσεις. Δεν υπάρχει ιστορία, αντιθέτως το πρώτο που θα δείτε είναι το Career Mode το οποίο αποτελεί και το χειρότερο mode του παιχνιδιού.

Το Career Mode περιλαμβάνει τρία πρωταθλήματα, το Derby, το Classic και το Allstar. Στο Derby θα τρέξετε με παλιά, βρώμικα, λίγο κατεστραμμένα αμάξια. Στο Classic θα τρέξετε με τα ίδια αμάξια... αλλά καινούργια, καθαρά και λίγο πιο γρήγορα. Στο Allstar θα τρέξετε με τα ίδια αμάξια, αλλά τώρα θα είναι πλήρως βελτιωμένα. Το παιχνίδι λοιπόν διαθέτει εννέα οχήματα τα οποία ανακυκλώνει σε κάθε κατηγορία με λίγο διαφορετική εμφάνιση. Δυστυχώς τα οχήματα δεν είναι το μοναδικό πράγμα που ανακυκλώνει, καθώς αυτό συνεχίζει και στα events.

Θα ξεκινήσετε λοιπόν το πρώτο cup με δύο αγώνες, θα σας αρέσουν οι πίστες καθώς υπάρχει ποικιλία, τη μία στιγμή θα τρέχετε σε καταπράσινα δάση, την επόμενη θα ελίσσεστε ανάμεσα σε δεξαμενές σε μία βιομηχανική περιοχή. Στο επόμενο cup θα επισκεφτείτε αμερικάνικους δρόμους οι οποίοι διαχωρίζουν την έρημο σε δύο κομμάτια, μέσα από ερημωμένες πόλεις και canyons και θα γλιστράτε πάνω στη παγωμένη λίμνη καθώς προσπαθείτε να προσπεράσετε τους αντίπαλους σας ή θα οδηγείτε στους στενούς δρόμους ενός χιονισμένου βουνού. Θα δείτε οτι κάθε πίστα έχει διαφορετικά μονοπάτια που μπορείτε να πάρετε και είτε είναι πιο εύκολα, είτε πιο σύντομα από το κανονικό δρόμο, είτε χωρίζουν το δρόμο στη μέση και θα ανακαλύπτετε συνεχώς καινούργιους τρόπους να προσπεράσετε τους αντιπάλους σας. Ελπίζω να σας άρεσαν αυτές οι πίστες γιατί θα τις συναντήσετε στο επόμενο cup, καθώς σε όλα τα μελλοντικά cups. Τις βαρεθήκατε; Δεν πειράζει γιατί το παιχνίδι σας σκέφτηκε και θα σας δώσει τις ίδιες πίστες... ανάποδα! Ευχαριστώ παιχνίδι για τη ποικιλία!

Η έλλειψη ποικιλίας στα event του Career Mode το καθιστά το χειρότερο mode του παιχνιδιού. Είναι ο ορισμός της μετριότητας και της μονοτονίας 

Το VG24 λέει

Πέρα από τους απλούς αγώνες, το Career Mode προσπαθεί να δώσει ποικιλία με τα Assault, Survivor και Time Trial. Το Assault Mode είναι αυτό που μου άρεσε λιγότερο, καθώς βασίζεται περισσότερο στη τύχη και λιγότερο στις ικανότητες. Διαδραματίζεται στις ίδιες πίστες στις οποίες τρέχατε τόση ώρα και πρόκειται για ένα αλά-Mario Kart mode στο οποίο χρησιμοποιείτε power ups για να επιτεθείτε στους αντιπάλους σας. Αυτά μπορεί να είναι μία μπάλα με καρφιά που εκρήγνυται, μία proximity βόμβα που αφήνετε στο έδαφος και κολλάει πάνω σε οποιοδήποτε αμάξι περάσει από κοντά, μία AoE έκρηξη κάτω από το αμάξι σας που εκτινάζει όποιον αντίπαλο βρίσκεται κοντά σας και την δυνατότητα να σηκώσετε πυλώνες από το έδαφος ως εμπόδιο για να σταματήσετε τους αντιπάλους σας. Οι δυνάμεις αυτές βασίζονται στο nitro σας, οπότε υπάρχει ένα στρατηγικό στοιχείο: θα χρησιμοποιήσετε το nitro σας για ταχύτητα ή για power ups; Αστειεύομαι φυσικά, τίποτα από αυτά δεν είναι σημαντικό γιατί κάθε αντίπαλος που συναντήσετε θα σας επιτεθεί και θα σας ρίξει πίσω στη τελευταία θέση. Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι για αυτό εκτός αν, φυσικά, είστε τυχεροί.

Το Survivor σας ρίχνει σε μία αρένα θανάτου όπου προσπαθείτε να επιβιώσετε ως το τελευταίο αμάξι που ακόμα λειτουργεί, ενώ παράλληλα επιτίθεστε στους αντιπάλους σας με σκοπό να τους καταστρέψετε ώστε να μαζέψετε πόντους και αποτελεί ίσως το πιο διασκεδαστικό event του Career Mode. Τέλος έχουμε το Time Trial το οποίο με κάνει να πιστεύω οτι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Στο Time Trial δεν έχετε nitro και αντιθέτως έχετε μόνο ένα γύρο για να πετύχετε καλύτερο χρόνο από αυτό που σας δίνεται, για Gold, Silver ή Bronze. Με πλήρως αναβαθμισμένο αμάξι - έχετε κάποιες επιλογές για επιδόσεις όπως gearbox, exhaust και chassis μεταξύ άλλων, καθώς και εξωτερικές επιλογές που είναι βαφές για το όχημα, ήχος της κόρνας και διαφορετικό εφέ για τη φωτιά όταν πατάτε το nitro -  καθαρή οδήγηση χωρίς συγκρούσεις, το γκάζι πατημένο κάτω και εκμεταλλευόμενος όλα τα shortcuts της πίστας και πάλι με δυσκολία χτύπαγα το Bronze. Σε κάνει να νιώθεις οτι το αμάξι σου δεν είναι αρκετά καλό. Όχι μόνο για αυτό το event, αλλά για όλα. Γιατί; Είναι απλό.

Όπως ανέφερα πριν, το παιχνίδι έχει τις Derby, Classic και Allstar κατηγορίες. Για να τρέξετε στο Derby, θα χρειαστείτε Derby αμάξι, για το Classic θα χρειαστείτε Classic αμάξι και για το Allstar θα χρειαστείτε Allstar αμάξι. Ξεκινώντας από το Derby, το παιχνίδι σας δίνει επιλογή μεταξύ δύο αρχικών οχημάτων. Επέλεξα το πιο γρήγορο από τα δύο το οποίο και αναβάθμισα πλήρως και αγωνίστηκα με αυτό σε όλο το Derby Series. Αυτά είναι 16 events και 39 πίστες συνολικά. Σε κάθε event ήθελα να αλλάξω αμάξι, αφενός γιατί το είχα βαρεθεί και αφετέρου επειδή δυσκολευόμουν να τερματίσω στη πρώτη θέση και ήλπιζα οτι θα ξεκλειδώσω κάποιο στο τέλος, αλλά ποτέ δεν έγινε κάτι τέτοιο. Εννιά αμάξια σε κάθε κατηγορία, επομένως υπάρχουν αλλά επτά Derby οχήματα που δεν έχω χρησιμοποιήσει στο Career Mode και ούτε πρόκειται. Γιατί; Επειδή το παιχνίδι ποτέ δεν μου τα έδωσε αλλά ούτε μου είπε πώς να τα ξεκλειδώσω.

Tο FlatOut 4: Total Insanity δεν καταφέρνει να φτάσει τους στόχους που θέτει για τον εαυτό του 

Το VG24 λέει

Στο Derby Series λοιπόν θα τρέχετε με το ίδιο αμάξι, στις ίδιες πίστες, ακούγοντας τα ίδια 5-6 pop / rock κομμάτια. Θα ξεκινάτε από το τέλος σε κάθε αγώνα και θα προσπαθείτε να βγείτε τουλάχιστον τρίτοι στο cup και να αποκτήσετε ένα bronze ώστε να ξεκλειδώσετε το επόμενο cup για να κάνετε πάλι το ίδιο. Αν το AI σας τρακάρει στην αρχή κάποιου event απλά κάντε Restart γιατί δεν πρόκειται να προλάβετε τις πρώτες θέσεις. Αν είστε πρώτος, το AI μπορεί να σας ξεχάσει και να αποκτήσετε διαφορά 10 δευτερολέπτων ή και περισσότερο, ή να το δείτε να σας φτάνει και να σας προσπερνάει με εξωφρενικές ταχύτητες είτε χρησιμοποιώντας nitro, είτε λόγω rubberbanding. Αν είστε πρώτος, θα γεμίσετε nitro μόνο αν χτυπήσετε αντικείμενα στη πίστα καθώς δεν γεμίζει μόνο του και έτσι στη προσπάθεια να μαζέψετε nitro, θα τρακάρετε. Συγχαρητήρια, τώρα είστε 4ος και είναι ο δεύτερος από τους τρεις γύρους της πίστας, δεν υπάρχει περίπτωση να προλάβετε τις πρώτες 3 θέσεις, οπότε αναγκαστικά θα κάνετε restart.

Γιατί θα τρακάρετε; Επειδή φυσικά το παιχνίδι δεν έχει αποφασίσει τι καταστρέφεται και τι όχι. Αυτός ο μεγάλος πύργος; Φυσικά, ρίξτε τον κάτω χωρίς πρόβλημα. Αυτά τα μικρά ξύλα στη άκρη του δρόμου; Όχι όχι, αυτά δεν μπορείτε. Γιατί τα χτυπήσατε; Προσπαθούσατε να μαζέψετε nitro αλλά δεν ξέρατε οτι δεν καταστρέφονται; Δεν πειράζει, τώρα μείνατε πάλι πίσω οπότε κάντε ένα restart. Αυτή είναι η εμπειρία σας στο Career Mode.

Αν καταφέρετε και αντέξετε τη μονοτονία των 16 events στο Derby Series με την ελπίδα οτι τα δεδομένα αλλάζουν στα επόμενα δύο Series... δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Πάλι τα ίδια events, πάλι τα ίδια αμάξια - αλλά τώρα είναι καθαρά και λίγο πιο γρήγορα - πάλι η ίδια μουσική. Το Career Mode είναι ο ορισμός της μετριότητας και της μονοτονίας.

Τι άλλο έχει να προσφέρει το παιχνίδι; Αμέσως μετά λοιπόν έχετε το Flatout Mode όπου και εδώ θα διασκεδάσετε αρκετά περισσότερο προσπαθώντας να ξεχάσετε την Career Mode εμπειρία σας. Αποτελείται από συνολικά 42 events με αρκετή ποικιλία. Κάποια από τα events είναι το Stunt όπου προσπαθείτε να εκτινάξετε τον οδηγό σας με πρωτοποριακούς στόχους. Στο Total Destruction θα προσπαθείτε να ρίξετε όσο περισσότερους στόχους και να κάνετε πολύ damage χρησιμοποιώντας τα ragdoll physics του οδηγού σας, στο Cup Pong θα επιχειρήσετε να ρίξετε τον οδηγό μέσα σε ένα από τα ποτήρια ένω στο High Jump θα στοχεύετε να καρφώσετε τον οδηγό όσο πιο ψηλά μπορείτε σε ένα δίχτυ. Άλλα modes περιλαμβάνουν το Deathmatch το οποίο είναι σαν το Survivor του Career Mode, το Beat The Bomb όπου πρέπει να χτυπήσετε όσα περισσότερα checkpoints μπορείτε πριν ανατιναχτεί το αμάξι σας και το Carnage όπου μαζεύετε πόντους χτυπώντας τους αντιπάλους σας και αντικείμενα στο περιβάλλον ενώ ο χρόνος μετράει αντίστροφα, μεταξύ άλλων.

Το FlatOut Mode είναι αυτόματα και το καλύτερο mode του παιχνιδιού. Τα μετέπειτα events ξεκλειδώνονται με πόντους που θα πρέπει να αποκτήσετε αποκτώντας bronze ή καλύτερο σε κάθε event. Για τους completionists εδώ υπάρχουν αρκετές ώρες gameplay καθώς και ένα trophy / achievement που σας θέλει να ολοκληρώσετε όλα τα events με χρυσό. Πιστέψτε με, είναι πιο δύσκολο από οτι ακούγεται.

Ύστερα έχετε την επιλογή του Quick Play όπου μπορείτε να παίξετε οποιαδήποτε πίστα και έχετε επιλογές όπως τύπος event, επιλογή πίστας, να θέσετε τη δύναμη του nitro, το ρυθμό του damage και τον αριθμό των γύρων. Φυσικά υπάρχει ένα Multiplayer Mode στο οποίο μπορείτε να φτιάξετε ένα δικό σας lobby και να αλλάξετε παραμέτρους όπως το nitro, αριθμό γύρων, πίστα και κατηγορία αμαξιών, μεταξύ άλλων. Η εμπειρία μου από το multiplayer έδειξε σημάδια από lag αλλά φυσικά όπως θα περίμενε κανείς, οι αγώνες στο multiplayer συνοδεύονται από απόλυτο χάος και πραγματική μάχη για την πρώτη θέση. Εδώ θα βρείτε και το Party Mode, ένα offline multiplayer όπου δίνετε το controller στο φίλο δίπλα σας και θα προσπαθείτε και οι δύο, διαδοχικά, για το καλύτερο σκορ σε Stunt events.

Το πρόβλημα με το FlatOut 4: Total Insanity είναι οτι δεν καταφέρνει να φτάσει τους στόχους που θέτει για τον εαυτό του. Έχει ένα Career Mode αλλά πρόκειται για σκέτη απογοήτευση. Στο Assault Mode θα παρακαλάτε να μην σας πετύχει μία τυχαία επίθεση την οποία δεν μπορείτε να αποφύγετε, στο Time Trial θα αναρωτιέστε με ποιό αμάξι έχει γίνει αυτός ο χρόνος που προσπαθείτε μάταια να καταρρίψετε και σε κάθε Cup θα ορκίζεστε οτι κάπου τα έχετε ξαναδεί όλα αυτά και θα έχετε δίκιο. Πριν 10 λεπτά άλλωστε τρέχατε την ίδια πίστα, με το ίδιο αμάξι και την ίδια μουσική. Το Flatout Mode θα σας διαρκέσει όσο αντέξουν τα events και ύστερα από την ολοκλήρωσή τους δεν θα βρείτε λόγο να επιστρέψετε. Ακόμα και το Party Mode με τους δύο παίκτες στο Stunt θα καταντήσει βαρετό και επαναλαμβανόμενο, όπως η μουσική και τα υπόλοιπα events.

Τα προβλήματα του FlatOut δεν σταματάνε εκεί. Το AI στους αγώνες είναι είτε υπερβολικά ανταγωνιστικό όπου αν σταθείτε άτυχοι θα χρειαστεί να κάνετε restart προκειμένου να εξασφαλίσετε έστω μία θέση στις πρώτες τρεις θέσεις, είτε μένει πολύ πίσω και σας ξεχνάει αν βρίσκεστε στη πρώτη θέση. Στους Assault αγώνες το AI είναι υπερβολικά βάναυσο και δεν έχετε ελπίδα να ανεβείτε στις πρώτες θέσεις χωρίς μία τεράστια δόση τύχης. Στα Survivor μπορείτε να οδηγήσετε ψηλά στις άκρες της αρένας και να το ξεγελάσετε τελείως, καθώς δεν είναι αρκετά έξυπνο ώστε να έρθει τόσο ψηλά για να σας επιτεθεί.

Η παρουσίαση του παιχνιδιού είναι μέτρια σε κάθε περίπτωση. Τα γραφικά είναι αξιόλογα αλλά αυτό είναι αναμενόμενο δεδομένης τη δύναμης των σημερινών συστημάτων και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να απειλήσει κανένα παιχνίδι του ανταγωνισμού. Υπάρχουν στιγμές όπου το παιχνίδι φαντάζει αρκετά όμορφο: θα οδηγήσετε μέσα στο δάσος και θα βλέπετε τα god rays να διαπερνούν τα φύλλα των δέντρων και λάσπη να πέφτει πάνω στο αμάξι και στην οθόνη αλλά αυτά δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί - θυμάστε το Motorstorm Pacific Rift; Ενίοτε θα δείτε οτι η μηχανή των physics είναι ιδιαίτερα προβληματική καθώς θα κολλήσει ένα κομμάτι ξύλο στο καπό του αυτοκινήτου σας και θα παραμείνει εκεί καθώς εσείς οδηγείτε σε ξέφρενες ταχύτητες. Άλλοτε, θα δείτε το αμάξι σας να "βρίσκει" σε διαφορετικές επιφάνειες στο έδαφος και ξαφνικά να βρίσκεστε ανάποδα στον αέρα καθώς βλέπετε τους αντιπάλους σας να σας προσπερνάνε στον τελευταίο γύρο και εσείς εκείνη την ώρα σκέφτεστε να κλείσετε το παιχνίδι γιατί αλλιώς θα ήταν το τέταρτο restart.

Οι φανς των racing games ίσως βρουν ικανοποίηση στην οδήγηση καθώς τα οχήματα μεταξύ τους συμπεριφέρονται λίγο διαφορετικά: κάποια γλιστράνε περισσότερο στις στροφές, άλλα έχουν καλύτερα κρατήματα και όλα έχουν ένα σεβαστό βάρος που το "νιώθεις" σε κάθε σύγκρουση με άλλα αμάξια και το περιβάλλον. Εφόσον η Kylotonn είναι η ομάδα που ανέπτυξε τα WRC 5 και WRC 6, τα αμάξια διαθέτουν ικανοποιητικά sound effects όπως ωραία "σκασίματα" της εξάτμισης. Αυτή η ποιότητα όμως δεν έχει περάσει και σε ότι αφορά το τμήμα του performance και συγκεκριμένα των frames καθώς έχουμε φοβερά frame drops όταν υπάρχουν πολλοί αντίπαλοι στην οθόνη και παράλληλα καταστρέφονται αντικείμενα στο περιβάλλον. Πόσο συχνά συμβαίνει κάτι τέτοιο; Στην αρχή κάθε αγώνα φυσικά.

Μέτριος είναι και ο ήχος του παιχνιδιού. Όπως έχω ήδη αναφέρει, θα ακούτε συνέχεια τα ίδια κομμάτια από άγνωστα pop / rock συγκροτήματα τα οποία ήταν ευχάριστα τις πρώτες φορές αλλά τώρα θα βρείτε τον εαυτό σας να απενεργοποιείτε τη μουσική και να βάζετε δικά σας κομμάτια μέσω του Spotify ή ό,τι χρησιμοποιείτε. Οι ήχοι των οχημάτων διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους αλλά δεν θα κερδίσουν και βραβεία στη κατηγορία αυτή. Ένα πρόβλημα στον ήχο είναι το ηχητικό εφέ του nitro: για κάποιο λόγο είναι εξαιρετικά δυνατό και ακούγεται αρκετά διεστραμμένο, κάτι που λογικά θα φτιαχτεί με patch στο μέλλον αλλά παραμένει ενοχλητικό καθώς το nitro είναι κάτι που θα χρησιμοποιείτε αρκετά συχνά.

 

***

Το FlatOut 4 αποτελεί μονόδρομο για τους φανατικούς της σειράς, έχει αρκετό περιεχόμενο στο Career Mode και στο Flatout Mode για να τους κρατήσει απασχολημένους και είναι σίγουρα πολύ καλύτερο σε όλους τους τομείς από τον προηγούμενο τίτλο. Για τους υπόλοιπους που δεν έχουν παρελθόν με τη σειρά, θα βρουν ένα τίμιο arcade racer στο οποίο όμως θα δείτε όλα όσα έχει να προσφέρει μέσα σε 2 ώρες. Προσωπικά, στα παιχνίδια μου εγώ ψάχνω replayability και ταυτόχρονα ποικιλία, κάτι που το FlatOut 4: Total Insanity αδυνατεί να προσφέρει.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

FlatOut 4: Totan Insanity

Συντάκτης
2 Απριλίου 2017
Developer

Kylotonn

Publisher

BigBen Interactive

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PlayStation 4, Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

17 Μαρτίου 2017

Είδος

Action / Arcade Racing Game

PEGI

12

Θετικά

+ Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με το FlatOut 3
+ Το Flatout Mode προσφέρει ποικιλία στα events και ταυτόχρονα φέρνει δυσκολία και πρωτοτυπία

Αρνητικά

- Απογοητευτικό και βαρετό Career Mode
- Επαναλαμβανόμενο soundtrack
- Μέτρια παρουσίαση του παιχνιδιού στο τμήμα των γραφικών
- Τα physics χρειάζονται βελτίωση
- Προβληματικό και ελαττωματικό ΑΙ

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
7.7
Συνοψίζοντας

Το FlatOut 4 είναι το καλύτερο σύγχρονο FlatOut, αλλά απλά ένα μέτριο arcade racer. Όχι μόνο δεν παρουσιάζει φρέσκα concepts, αλλά τα ήδη υπάρχοντα είναι μέτριας ποιότητας στην καλύτερη περίπτωση.

Ένα Career Mode που δεν θα θελήσετε να ακουμπήσετε δεύτερη φορά, ένα κλασικό Multiplayer Mode με αμφίβολες συνδέσεις και ένα Party Mode που, παρότι διασκεδαστικό, θα παλιώσει γρήγορα, είναι τα modes από τα οποία αποτελείται το FlatOut 4: Total Insanity. Ένα αξιόλογο Flatout Mode δεν είναι αρκετό για να σώσει το παιχνίδι.

6.0
Βαθμός
7.7
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1