Forza Horizon 5 - Review

Racing «απόδραση» σε έναν υπέροχο κόσμο
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 4 Νοεμβρίου 2021

Από το νέο Forza Horizon, μάλλον περιμέναμε απλώς «περισσότερο Forza Horizon». Μάλλον θέλαμε απλώς έναν νέο τίτλο, επειδή έχουμε ξεκοκαλίσει τον τέταρτο, να μας δώσει νέες περιοχές για να «οργώσουμε» με τις ρόδες μας, με εκατοντάδες challenges και με καινούργια αυτοκίνητα για να ξεκλειδώσουμε. Αυτό, βεβαίως, μαζί με έναν ακόμα πιο όμορφο οπτικό τομέα, θα ήταν αρκετό. Ο κορμός του Horizon 4 ήταν τόσο καλοδουλεμένος που δεν επιδέχεται σοβαρές αλλαγές και δεν χρειάζεται μια μεταβολή πορείας για το franchise, ακόμη τουλάχιστον.

Έτσι, ξεκινώντας το Forza Horizon 5, περίμενα ακριβώς αυτό: ένα παιχνίδι πανομοιότυπο με το προηγούμενο, λίγο καλύτερο σε σημεία. Όμως, η Playground Games τα κατάφερε, και τελειοποίησε το ήδη σχεδόν τέλειο. Φαίνεται πως η εταιρεία αντιλήφθηκε ακριβώς ποια ήταν τα -λίγα και μικρά- σφάλματα του τέταρτου τίτλου της σειράς και με τον πέμπτο τα διέλυσε σε χίλια κομμάτια.

Εκπληκτική εισαγωγή, για άλλη μια φορά

Από το πρώτο δευτερόλεπτο με το Forza Horizon 5, θα καταλάβεις ότι παίζεις κάτι που θα σου κλέψει τον ύπνο. Θα καταλάβεις αμέσως ότι θα παίξεις ένα υπέροχο παιχνίδι, που βάζει τη διασκέδαση πάνω απ’ οτιδήποτε άλλο, ζει και αναπνέει για να σε κάνει να περάσεις τέλεια και να σου φέρει ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη. Και, πράγματι, θα σου φέρει χαμόγελο αμέσως. Όταν αρχίσαμε το τέταρτο Forza Horizon, μας καλωσόρισε ένα μικρό set-piece που βασιζόταν στην εναλλαγή των εποχών, που ήταν και ένα από τα κύρια στοιχεία της εμπειρίας και από τις καινοτομίες που έφερε ο τίτλος.

Στην άρχη του FH4, παίξαμε μικρά, εντυπωσιακά κομμάτια σε διαφορετικές εποχές και καταλάβαμε μεμιάς πως επρόκειτο για ένα ιδιαίτερο παιχνίδι. Στο FH5, η Playground στήνει μία εξίσου εύστοχη εισαγωγή, η οποία επιχειρεί και πάλι να τονίσει την ουσία του παιχνιδιού της, με βάση τον πυρήνα της προσέγγισης. Στο 4 είχαμε τις εποχές, στο 5 ξεκινάμε πέφτοντας από αλεξίπτωτο για να κατέβουμε μετά σε απότομες πλαγιές δίπλα από ένα ηφαίστειο και στη συνέχεια οδηγάμε σε λασπώδη μονοπάτια στα βάθη της ζούγκλας του Μεξικού. Ενδιάμεσα, θα μπούμε σε μια τεράστια αμμοθύελλα και θα οδηγήσουμε γρήγορα μέσα της, ακούγοντας την ανεβαστική μουσική του Horizon (φέτος με Foo Fighters, Dua Lipa, Wolf Alice, μεταξύ άλλων, στο εξαιρετικό soundtrack). Είναι μια υπέροχη εισαγωγή και ένα από τα highlights της χρονιάς, σε όλο το gaming συνολικά.

Ύστερα, περίμενα ότι θα αφήσω πίσω μου την ένταση που μου προκάλεσε το intro και θα αρχίσω να ασχολούμαι με πιο συμβατικά σχεδιασμένες racing προκλήσεις. Θυμήθηκα και το τέταρτο Horizon, που μας έδωσε κάτι σε στιλ campaign, με εντυπωσιακά set-pieces δίπλα από αεροπλάνα. Αυτό που έλειπε στο FH4, και που περίμενα να λείπει και στο 5, είναι μια συγκροτημένη δομή. Στο 4, οι πληροφορίες ήταν υπερβολικά πολλές, οι τύποι προκλήσεων στον χάρτη επίσης πολυάριθμοι, και δεν υπήρχε ένας ξεκάθαρα ορισμένος συνδετικός κρίκος που να μας βάζει ομαλά στην εμπειρία. Το FH4 προσπαθούσε να είναι διασκεδαστικό συνεχώς και για όλους, κι έτσι άφησε στην άκρη κάπως την ανάγκη του για δόμηση της εμπειρίας, με αποτέλεσμα να προκύπτουν μπερδέματα, να μην είναι κάθε πτυχή του τίτλου εξίσου κατανοητή και να μην δίνονται ισχυρά κίνητρα για να παίξουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Το FH4 ήθελε απλώς να παίξουμε, χωρίς να μας πολυνοιάζει αν θα βγούμε πρώτοι ή αν θα τελειώσουμε τελευταίοι έναν αγώνα· το περιεχόμενο ήταν τόσο ογκώδες, εξάλλου, που θα βρίσκαμε πόντους και ασχολίες.

Διορθώσεις στη δομή

Με μεγάλη μου χαρά διαπίστωσα ότι το Forza Horizon 5 διαφοροποιείται αισθητά απ’ τον προκάτοχό του όσον αφορά τη δομή. Τώρα, υπάρχουν κάποια ξεχωριστά σημεία στον χάρτη, τα οποία καλούμαστε να ξεκλειδώσουμε σιγά-σιγά μέσω της απόκτησης πόντων που ονομάζονται “accolades” -και παίρνουμε περισσότερα αν έχουμε καλές επιδόσεις σε αποστολές, άρα έχουμε καλύτερο κίνητρο για προσπάθεια. Κάθε νέο τέτοιο “outpost” που ανοίγουμε, μας δίνει καινούργιες αποστολές για το campaign, αλλά ξεκλειδώνει και τις αντίστοιχες προκλήσεις στον χάρτη. Για παράδειγμα, ένα outpost βασίζεται στο “dirt racing” και έτσι οι αποστολές του έχουν να κάνουν με αυτό ακριβώς, αλλά επίσης με το άνοιγμά του εμφανίζονται και τέτοιου τύπου προκλήσεις στον ανοιχτό κόσμο, για να τις αναλάβουμε όποτε θέλουμε.

Με αυτόν τον τρόπο, το FH5 καταφέρνει να δώσει την αναγκαία συγκρότηση και να χωρίσει την εμπειρία σε διακριτά τμήματα, δίνοντάς μας παράλληλα συγκεκριμένους στόχους. Αυτήν τη φορά δεν θα παίζουμε συνεχώς τυχαίες προκλήσεις στον χάρτη, γιατί αν θέλουμε μπορούμε να ακολουθήσουμε τη ροή του campaign -δεν χρειάζεται grinding, όλα ξεκλειδώνουν ομαλά και ολόσωστα. Και, βέβαια, θα θελήσουμε να ακολουθήσουμε το campaign, καθώς οι αποστολές του είναι καταπληκτικές.

Χαρακτήρας με φωνή, σε ένα βελτιωμένο campaign

Στο campaign του FH5 δεν θα παίξετε απλώς σε αγώνες με στόχο να «ανέβετε στην κατάταξη» και να αποκτήσετε φήμη ή κάτι παρόμοιο. Εδώ έχουμε συγκεκριμένες αποστολές, που έχουν γραφτεί με βάση το νέο setting του Μεξικού και αντλούν έμπνευση και ύφος από τις τοποθεσίες του, την ιστορία και τους θρύλους του. Πρωταγωνιστή φτιάχνουμε εμείς, και μπορούμε να δώσουμε φωνή που ακούγεται τυπικά αρσενική ή θηλυκή χωρίς περιορισμούς στο gender που θα επιλέξουμε τελικά, ούτε και στα ρούχα, ενώ μπορούμε να έχουμε χαρακτήρα με προσθετικά μέλη επίσης. Η μεγαλύτερη αλλαγή, όμως, είναι η φωνή, αφού αυτή τη φορά το avatar μας μιλά και έχει προσωπικότητα. Προφανώς, δεν θα πρέπει να περιμένετε ανάπτυξη χαρακτήρων ή ένα σενάριο με περίπλοκα twists· εδώ έχουμε μία βασικού τύπου αφήγηση που περιγράφει τις αποστολές μας και τους δίνει υπόβαθρο.

Η φωνή του avatar είναι ένα θετικό στοιχείο και οδηγεί σε διαλόγους που είναι ευχάριστα, αστεία και υπερ-συμπαθητικά «χαζοί». Η ομιλία δεν παίρνει πολύ χρόνο, αλλά όσος της δίνεται είναι αρκετός για να στηθεί τελικά ένα πιο «προσωπικό» setting, με περισσότερα στοιχεία της χώρας όπου βασίζεται και με μία racing περιπέτεια που μοιάζει πιο καλά ορισμένη. Η δομή παίρνει μια επιπλέον βοήθεια μέσω πανέμορφων μενού με λίστες που κατηγοριοποιούν τα πάντα και μας δίνουν στόχους για να εκπληρώσουμε, με πολύ πιο κατανοητό τρόπο απ’ ό,τι στο παρελθόν. Δεν είναι ένα story-driven campaign, φυσικά, αλλά θα ακούσετε διαλόγους σε πιο προσωπικό ύφος απ’ ό,τι συνηθίζεται στο είδος και, γενικά, το FH5 έχει περισσότερη προσωπικότητα από τον προκάτοχό του και από όλα τα racing παιχνίδια, γενικά.

Οι ευκαιρίες που δίνει το campaign είναι πολλές και η Playground τις εκμεταλλεύεται σε κάθε περίπτωση. Αντί για σκέτα εντυπωσιακά sessions, εδώ θα δείτε πιο ξεχωριστές δραστηριότητες. Θα οδηγήσετε σε ερείπια για να φωτογραφίσετε αγάλματα των Μάγιας, θα τοποθετήσετε έναν σεισμογράφο στο ενεργό ηφαίστειο της περιοχής, θα αναζητήσετε τη χαμένη στολή ενός πιλότου στα βάθη της ζούγκλας, θα βρείτε στοιχεία για τις κινήσεις της αμμοθύελλας για να τα αναλύσει ένα πανεπιστήμιο. Τα στοιχεία αυτά της δομής οδηγούν σε πολύ, πολύ πιο ενδιαφέρουσες αποστολές, των οποίων οι σύντομοι διάλογοι αλλά και οι ίδιες οι δραστηριότητες στήνουν ένα άνευ προηγουμένου ολοκληρωμένο setting με τονισμένη αίσθηση του χώρου και της κουλτούρας. Ενδιαφέρον έχει επίσης η αλλαγή της μουσικής όταν παίζουμε τα πιο ξεχωριστά τμήματα, ώστε να ενισχύεται η ατμόσφαιρα, απόφαση που αποδεικνύεται ολόσωστη.

Εδώ, είμαστε στο Μεξικό, και είμαστε ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας. Η αποτύπωση της χώρας στο παιχνίδι, όσον αφορά την κουλτούρα της, είναι λίγο υπερβολική και στερεοτυπική, αλλά ποτέ με ενοχλητικό τρόπο. Εξάλλου, δεν περιμέναμε από ένα παιχνίδι τέτοιου τύπου να κάνει βουτιά σε βάθος στα λαογραφικά χαρακτηριστικά του Μεξικού, και δεν το κάνει όντως, αλλά ασχολείται αρκετά και με καλή διάθεση ώστε να έχουμε ένα αποτέλεσμα που «χρωματίζεται» από την επιλογή της χώρας και δεν την εκλαμβάνει ως απλό background.

Εκπληκτικός χάρτης για χορταστική εξερεύνηση

Ο νέος χάρτης είναι ένα μικρό θαύμα, ένας από τους πιο καλοσχεδιασμένους ανοιχτούς κόσμους που έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους, της σειράς, αλλά και γενικότερα σε video games. Ο κόσμος αυτήν τη φορά είναι πιο ιδιαίτερος, πιο καλά χωρισμένος σε διαφορετικές περιοχές, οι οποίες έχουν πιο έντονα στοιχεία όσον αφορά την εικαστική τους αποτύπωση, τα γνωρίσματα του σχεδιασμού, αλλά ακόμα και τα καιρικά φαινόμενα.

Η εξερεύνηση είναι πραγματικά φανταστική και από μόνη της μπορεί να μας κρατήσει για δεκάδες ώρες, με διαφόρων ειδών ασχολίες, από απλή περιπλάνηση και αναζήτηση collectibles μέχρι αγώνες και προκλήσεις που βρίσκονται τυχαία, όπως τεράστια άλματα σε ράμπες ή drift σε ορισμένες «ζώνες». Οι ξεχωριστές τοποθεσίες έχουν διαφορετική αίσθηση και άλλα χαρακτηριστικά, αφού θα οδηγήσετε σε ποτάμια, σε ερήμους, σε βουνά αλλά και σε πόλεις, όμως η μετάβαση μεταξύ των περιοχών είναι εντελώς «αόρατη», γίνεται με ρεαλιστικό τρόπο και δημιουργεί την ψευδαίσθηση ενός συνεχόμενου, πραγματικού κόσμου.

Υπήρχε, πάντως, ήδη αυτή η αίσθηση της εξερεύνησης στη σειρά, αλλά το πέμπτο παιχνίδι την ανεβάζει πολλά επίπεδα, εμπνευσμένο από τίτλους όπως τα… Tomb Raider και Tony Hawk’s Pro Skater. Έτσι, υπάρχουν σημεία που θα σας βάλουν σε ένα μικρό κομμάτι του χώρου και θα σας αφήσουν να το εξερευνήσετε για να βρείτε -προαιρετικούς- στόχους. Θα πρέπει να ανεβείτε σε ερείπια, να μπείτε σε ναούς, να οδηγήσετε δίπλα από κατεστραμμένα αεροπλάνα στη ζούγκλα, να σκαρφαλώσετε σε παρατημένα κιβώτια, και να κάνετε μέχρι και… platforming. Είναι εντυπωσιακό το πώς η Playground έχει κατορθώσει να συμπεριλάβει τέτοιου τύπου δραστηριότητες και να τις κάνει τόσο διασκεδαστικές, χωρίς ποτέ να δίνουν παράταιρη αίσθηση σε σχέση με το υπόλοιπο παιχνίδι. Το Forza Horizon 5 δεν είναι απλώς ένας racing τίτλος, αλλά μια περιπέτεια οδήγησης, που έχει κάτι για όλους και για όλες.

Ένα παιχνίδι για όλον τον κόσμο

Για να εξασφαλίσει αυτήν την προσβασιμότητα, το Forza Horizon 5 αποφεύγει τους περιορισμούς κάθε είδους. Μας δίνει ένα εκτενές μενού επιλογών για να εξατομικεύσουμε την εμπειρία με βάση τις ανάγκες μας, το οποίο περιλαμβάνει πάρα πολλές διαφοροποιήσεις που αλλάζουν εντελώς το τελικό αποτέλεσμα όσον αφορά το gameplay. Για παράδειγμα, αν αλλάξετε αρκετές παραμέτρους, το απλό, χαλαρό παιχνίδι οδήγησης μπορεί να πάει πιο κοντά στο simulation και να σας δώσει αγώνες γεμάτους ένταση και άγχος· βέβαια, πάντα διατηρείται η προσέγγιση που κλίνει περισσότερο σε arcade παρά σε sim.

Γενικά, μπορείτε να παίξετε όπως θέλετε και το επίπεδο των ικανοτήτων δεν έχει καμία σημασία. Είναι ένα παιχνίδι που θα προσφέρει διασκέδαση σε μία τεράστια γκάμα παικτών και παικτριών, και σας προτείνω να ασχοληθείτε ακόμα κι αν δεν παίζετε ποτέ racing, ακόμα και αν δεν σας αρέσει καθόλου το είδος. Εδώ, η Playground Games έχει φτιάξει κάτι ξεχωριστό, κάτι πανέμορφο και απίστευτα ανεβαστικό, μια χαλαρωτική εμπειρία, γεμάτη ενδιαφέρον, «μαγεία», αλλά και στιβαρούς racing μηχανισμούς, με τους οποίους μπορείτε να ασχοληθείτε σε όσο βάθος θέλετε.

Κορυφαίο gameplay, χωρίς περιορισμούς

Οι μηχανισμοί συνεχίζουν να είναι κορυφαίοι στο είδος τους, και θα επηρεάσουν την απόλαυσή σας ακόμα και αν δεν σας ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα. Κάθε όχημα συμπεριφέρεται διαφορετικά, σε εντυπωσιακό βαθμό διαφοροποίησης, και η οδήγηση σε ξεχωριστές συνθήκες αλλάζει επίσης αισθητά την εμπειρία. Είναι τελείως αλλιώτικη η αίσθηση ενός οχήματος σε βρεγμένη άσφαλτο, σε σχέση με εκείνη που δίνει όταν τρέχει σε χωράφια και βουνά, για παράδειγμα. Έτσι, πρέπει να βρείτε τα κατάλληλα οχήματα για κάθε τύπου δραστηριότητα, αν και το παιχνίδι δεν σας περιορίζει ποτέ και σας προτείνει μάλιστα κάποια αυτοκίνητα με τις σωστές επιδόσεις για την κάθε περίπτωση. Ο χειρισμός είναι άψογος, η απόκριση ιδανική και εντελώς άμεση, και η αίσθηση που δίνει η οδήγηση δεν έχει κανένα ψεγάδι.

Αν θέλετε να ασχοληθείτε σε περισσότερο βάθος, μπορείτε να «πειράξετε» τα στατιστικά των οχημάτων σας για να τα αναβαθμίσετε και να τα κάνετε πιο κατάλληλα για αυτό που επιθυμείτε, αλλά πάλι μπορείτε να βρείτε έτοιμα presets από άλλους παίκτες αν δεν θέλετε να δοκιμάσετε αυτό το κομμάτι. Γενικά, είναι απόλυτα εφικτό να παίξετε το παιχνίδι για δεκάδες ώρες, να απολαύσετε κάθε λεπτό του, να τελειώσετε το campaign, χωρίς να ασχοληθείτε ούτε στιγμή με χαρακτηριστικά αυτοκινήτων, με μενού και λίστες. Αν θέλετε βέβαια να ασχοληθείτε με αυτά, θα βρείτε για άλλη μια φορά πολύ μεγάλο αριθμό από δραστηριότητες, που μπορούν να σας κρατήσουν για πολλές δεκάδες ώρες. Το campaign, από μόνο του, μαζί με ελαφριά ενασχόληση με άλλου τύπου περιεχόμενο, μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 20 ώρες.

Το gameplay γενικά συνεχίζει στο ίδιο ύφος με αυτό του προκατόχου του, δίνοντάς μας ευκαιρίες για να ασχοληθούμε με πολλών ειδών δραστηριότητες. Μπορούμε να παίξουμε solo ή co-op, με άλλους παίκτες ή με την εξαιρετική ΑΙ, να οδηγήσουμε σε αγώνες με άλλους παίκτες που είναι γεμάτοι ένταση, να ολοκληρώσουμε προκλήσεις που εμφανίζονται στον χάρτη, όπως για παράδειγμα να σπάσουμε πινιάτες σε ερείπια ναών ή να ρίξουμε τεράστιες κορίνες. Η μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο εξακολουθεί να είναι απίστευτα διασκεδαστική, αφού συνεχώς προκύπτουν προκλήσεις ενώ και το σύστημα των πόντων που κερδίζουμε όταν οδηγάμε με στιλ βοηθάει πολύ στην εξαφάνιση οποιασδήποτε μορφής κούρασης από τα ταξίδια στον ανοιχτό κόσμο. Οι εποχές επιστρέφουν, αλλά δεν έχουν τόσο κομβικής σημασίας ρόλο όσο στο FH4 και τελικά δεν νιώθουμε συνεχώς την παρουσία τους, ούτε αισθανόμαστε ότι οδηγούν σε αναγκαστική οδήγηση στο χιόνι για μεγάλα διαστήματα, για παράδειγμα. Ο αριθμός των αγώνων είναι φυσικά τεράστιος, ενώ υπάρχουν και δυνατότητες για customization αλλά και κάποιοι νέοι τύποι προκλήσεων σε solo και multiplayer, με arcade modes, tours και παιχνίδι σε ομάδες για την επίτευξη συλλογικών στόχων. Όποιο κομμάτι της arcade οδήγησης και αν είναι το αγαπημένο σας, θα το βρείτε εδώ, στην καλύτερη μορφή του.

Όσον αφορά τον τεχνικό/οπτικό τομέα, διαβάστε τι έχουμε να πούμε, εγώ κι ο Παύλος:

Το παιχνίδι το δοκιμάσαμε σε Xbox Series X και Xbox One. Και στις δύο περιπτώσεις είναι εμφανές ότι μιλάμε για το πιο όμορφο racing που κυκλοφορεί αυτήν τη στιγμή. Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί -αν όχι το καλύτερο- ένα από τα καλύτερα δείγματα γραφικών next-gen. Στο Series X συγκεκριμένα έχουμε 2 modes: ένα "quality" που τρέχει natively 4K στα 30fps και ένα σε dynamic 4K (πέφτει ως περίπου τα 1600p) στα 60 fps. Και τα δύο είναι εξαιρετικά σταθερά, χωρίς καθόλου σκαμπανεβάσματα.

Στο quality mode βλέπουμε πυκνότερη βλάστηση και βελτιωμένα εφέ φωτισμού, όπως λάμψεις, glare, και άλλα, με την ανάλυση να μας αφήνει να θαυμάσουμε τη δουλειά που έχει γίνει στα textures, τα οποία έχουν δημιουργηθεί μέσω φωτογραμμετρίας και σε πολλά σημεία δίνουν εντελώς φωτορεαλιστικό αποτέλεσμα. Η βιοποικιλότητα του Μεξικού αποτυπώνεται θαυμάσια με τα διαφορετικά τερέν, τις χρωματικές παλέτες και τις καιρικές συνθήκες, αφού ειδική μνεία αξίζει στις καταιγίδες, είτε αυτές έχουν να κάνουν με κεραυνούς και βροχές είτε με αμμοθύελλες, που θα σας τυλίξουν, αλλάζοντας ραγδαία και real-time τον ογκομετρικό φωτισμό και τις συνθήκες γύρω σας, επηρεάζοντας την ορατότητα, αλλά και την αίσθηση του αυτοκινήτου. Υψηλή αρτιστική και τεχνική ικανότητα από την Playground Games.

Οι αντανακλάσεις επίσης είναι υπέροχες, χωρίς να χρησιμοποιείται ray-tracing εντός gameplay, αφού ήδη το σύστημα της εταιρείας απέδιδε εξαιρετικά και από τα προηγούμενα παιχνίδια. Έχουμε όμως ray-tracing στο Forza Vista mode, με self-reflections, που αποδίδουν με άκρατο ρεαλισμό τα υλικά και τις επιφάνειες, καθώς "χτενίζουν" την εικόνα για τις αμέτρητες φωτογραφίες που θα βγάλετε. Άλλο ένα τεχνικό σημείο που έρχεται από τα προηγούμενα, είναι το εξαιρετικό motion blur που χρησιμοποιεί η ομάδα ανάπτυξης. Διαθέτει σωστό shutter speed με αποτέλεσμα να βλέπουμε "βουτυρένια" κίνηση ακόμα και στα 30 fps.

Η βασική διαφορά του FH4 με το Horizon 5 έχει να κάνει κυρίως με "scale". Έχουμε τοποθεσίες σε βουνά και πεδιάδες που δίνουν πολύ διαφορετική αίσθηση σε συνδυασμό με τον ογκομετρικό φωτισμό και το άπειρο (φαινομενικά) draw distance. Παράλληλα έχει γίνει πολύ πιο πλούσιο και με πολύ μεγαλύτερη λεπτομέρεια το περιβάλλον και η γεωμετρία αυτού. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στην ηχητική απόδοση, ώστε να δίνεται η εντύπωση πως οι ήχοι διαχέονται στο περιβάλλον και αντιδρούν με αυτό -ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο ήχος μέσα σε ακραίες καιρικές συνθήκες. 

Αν θα έπρεπε να ψάξουμε να βρούμε αρνητικό σε τεχνικό κομμάτι, ίσως θα αναφέραμε ένα ελαφρό pop-in, που βλέπουμε, όχι συχνά ομολογουμένως και μόνο όταν τρέχουμε με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Όσον αφορά στις υπόλοιπες πλατφόρμες, σε Series S "τρέχει" στα 1440/30 ή 1080dyn/60, ενώ σε Xbox One στα 1080/30. Δεν γνωρίζουμε ακόμη τις επιδόσεις σε Xbox One X.

Στο Xbox One βλέπουμε αρκετά αυξημένης διάρκειας χρόνους φόρτωσης, αλλά και περισσότερα loading screens, ενώ παρατηρούνται και μερικά προβλήματα που δεν προκύπτουν στις κονσόλες νέας γενιάς, όπως για παράδειγμα είναι η εξαφάνιση κάποιων assets για μερικά δευτερόλεπτα, μερικά framedrops σε σημεία με έντονη «δράση», και μια γενικότερη μείωση της συνολικής «πυκνότητας» της εικόνας. Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για προβληματική έκδοση, καθώς τρέχει καλύτερα από το αναμενόμενο και είναι απολαυστική παρά τα μικροπροβλήματα. Επίσης, είναι θετικό το γεγονός ότι, ειδικά με δεδομένη την κυκλοφορία στο Game Pass, οι χρήστες του Xbox One μπορούν να παίξουν αυτόν τον εξαιρετικό τίτλο στην κονσόλα τους, σε επαρκή μορφή μάλιστα.

Το τέλειο έγινε τελειότερο

Τελικά, το νέο Forza Horizon ξεπερνά τις προσδοκίες, παραδίδει το ίδιο, αγαπημένο και κορυφαίο gameplay, με έναν πιο αποτελεσματικό χάρτη, με εντυπωσιακό οπτικό τομέα και με ένα campaign που ανεβάζει τον πήχη για τη σειρά και το racing γενικότερα. Εγώ βρήκα το GOTY μου για φέτος, και θα συνεχίσω να το παίζω για δεκάδες ακόμα ώρες. Αν βρίσκετε έστω και ελάχιστο ενδιαφέρον σε παιχνίδια του είδους, αγοράστε το χωρίς δεύτερη σκέψη και ετοιμαστείτε να χαθείτε σε ένα απ' τα καλύτερα open world παιχνίδια των τελευταίων ετών. Ακόμα και αν δεν σας φαίνεται ελκυστικό, όμως, δοκιμάστε το. Το Forza Horizon 5 είναι ένα θαύμα, ένα υπέροχο παιχνίδι, μια γιορτή της gaming διασκέδασης, ανεβαστικό, πανέμορφο, γεμάτο «ψυχή». Η Playground Games κατάφερε με ολόσωστες παρεμβάσεις να βελτιώσει ένα ήδη σχεδόν τέλειο παιχνίδι και να μας δώσει έναν από τους πιο αξιοσημείωτους τίτλους της χρονιάς. Μία εμπειρία που μπορεί να προκαλέσει πολλά συναισθήματα, ακόμα και κάποια που δεν θα περιμέναμε ποτέ από ένα racing παιχνίδι.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Forza Horizon 5 - Review

Συντάκτης
4 Νοεμβρίου 2021
Developer

Playground Games

Publisher

Xbox Game Studios

Διανομή

Microsoft Hellas

Πλατφόρμες

PC, Xbox One, Xbox Series X|S

Tested on

Xbox One, Xbox Series X

Κυκλοφορία

9 Νοεμβρίου 2021

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Κορυφαίο gameplay, παντού και πάντα
+ Εντυπωσιακός οπτικός τομέας, ιδανικές επιδόσεις
+ Τεράστιος, εκπληκτικά σχεδιασμένος χάρτης
+ Μεγάλος όγκος περιεχομένου, χωρίς να λείπει η ουσία
+ Το νέο campaign είναι αυτό που έλειπε απ' τη σειρά -και είναι υπέροχο
+ Ασταμάτητη διασκέδαση για κάθε τύπο παίκτη

Αρνητικά

- Δεν βρήκαμε κάτι που να μειώνει, στο ελάχιστο, την εμπειρία

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
10
7.0
Συνοψίζοντας

Τελικά, το νέο Forza Horizon ξεπερνά τις προσδοκίες, παραδίδει το ίδιο, αγαπημένο και κορυφαίο gameplay, με έναν πιο αποτελεσματικό χάρτη, με εντυπωσιακό οπτικό τομέα και με ένα campaign που ανεβάζει τον πήχη για τη σειρά και το racing γενικότερα. Εγώ βρήκα το GOTY μου για φέτος, και θα συνεχίσω να το παίζω για δεκάδες ακόμα ώρες. Αν βρίσκετε έστω και ελάχιστο ενδιαφέρον σε παιχνίδια του είδους, αγοράστε το χωρίς δεύτερη σκέψη και ετοιμαστείτε να χαθείτε σε ένα απ' τα καλύτερα open world παιχνίδια των τελευταίων ετών. Ακόμα και αν δεν σας φαίνεται ελκυστικό, όμως, δοκιμάστε το. Το Forza Horizon 5 είναι ένα θαύμα, ένα υπέροχο παιχνίδι, μια γιορτή της gaming διασκέδασης, ανεβαστικό, πανέμορφο, γεμάτο «ψυχή». Η Playground Games κατάφερε με ολόσωστες παρεμβάσεις να βελτιώσει ένα ήδη σχεδόν τέλειο παιχνίδι και να μας δώσει έναν από τους πιο αξιοσημείωτους τίτλους της χρονιάς. Μία εμπειρία που μπορεί να προκαλέσει πολλά συναισθήματα, ακόμα και κάποια που δεν θα περιμέναμε ποτέ από ένα racing παιχνίδι. 

10
Βαθμός
7.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1