Ghost of a Tale

by Βαγγέλης Λερός on 18 Απριλίου 2019

Το Ghost of a Tale είναι ακόμα μια περίπτωση παιχνιδιού που «φύτρωσε» σαν ιδέα μέσα από crowd-funding καμπάνιες και «άνθισε» στο early access του Steam μέχρις ότου ο «θέρος» της επιτυχίας το φέρει στο προσκήνιο, κυκλοφορώντας στις κονσόλες, απευθυνόμενο σε ένα ευρύτερο κοινό.

Ξεκινώντας την ανάπτυξή του το 2013 ως project του Indiegogo, το Ghost of a Tale συγκέντρωσε επάνω του τα βλέμματα πάνω από 48 χιλιάδων backers που στήριξαν την προσπάθεια, οδηγώντας τελικά τη Microsoft, τρία χρόνια αργότερα, να αποκαλύψει πως το παιχνίδι είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα ID@Xbox ως ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του indie lineup που διαφήμισε η αμερικάνικη εταιρία.

Άξιο αναφοράς, πιστεύω, είναι το γεγονός πως το 90% της ανάπτυξης KAI του design έγινε από έναν(!) και μόνο άνθρωπο, τον Lionel Gallat, ιδρυτή της εταιρίας ανάπτυξης SaithCG και γνωστό στον χώρο του animation για τη δουλειά του στη DreamWorks και τη Universal.

Τον Μάρτη του 2018 ο τίτλος βγήκε από το early access, κυκλοφορώντας επίσημα για PC, ενώ φέτος, έναν ακριβώς χρόνο αργότερα, το Xbox και το PlayStation 4 άνοιξαν τις πόρτες τους σε ένα από τα πιο αγαπητά indie games που έχω συναντήσει, το οποίο παραδόξως παραμένει σχετικά …άσημο, άγνωστο στο πιο casual κοινό που δεν παρακολουθεί την «ανεξάρτητη», υπόγεια σκηνή των crowd-funded projects.

Κάνοντας τις απαραίτητες …συστάσεις, μιλάμε για ένα Action-RPG παιχνίδι με έντονα stealth στοιχεία, που αφηγείται την ιστορία ενός ποντικού-μενεστρέλου (σ.σ: πλανόδιος μουσικός – διασκεδαστής) σε ένα σύμπαν που κατοικείται από ανθρωπόμορφα ζώα.

Στην αρχή του παιχνιδιού, ο Tilo βρίσκεται φυλακισμένος στα μπουντρούμια των αρουραίων, απ’ όπου επιχειρεί να αποδράσει, αναζητώντας ταυτόχρονα και τη γυναίκα του, τη Merra, με την οποία χωρίστηκαν όταν τους αιχμαλώτισαν.

Κατά την προσπάθειά του να ξεφύγει από τους αρουραίους που περιπολούν το φρούριο του Dwindling Heights, ο ήρωας θα γνωρίσει πολλούς ενδιαφέροντες χαρακτήρες που θα προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες, σχετικές με τον βασικό μας σκοπό, τα όσα διαδραματίστηκαν μετά τη φυλάκισή μας στον έξω κόσμο, αλλά και γενικότερες γνώσεις για το σύμπαν που διαδραματίζονται όλα αυτά.

Το Ghost of a Tale δείχνει φαινομενικά να αποτελεί μέρος ενός lore με τεράστιο βάθος στο backstory που το συνοδεύει. Ωστόσο, παίζοντας θα αγγίξουμε μόνο την επιφάνεια, ενώ όλες αυτές οι πληροφορίες εντοπίζονται μέσα σε δευτερεύοντες διαλόγους και γραπτές πληροφορίες που μπορούμε πολύ εύκολα να χάσουμε αν δεν έχουμε υιοθετήσει το playstyle της «σκούπας» που ξεσκονίζει κάθε γωνιά του χάρτη με μεθοδικότητα. Αυτό δεν είναι κάτι κακό, απαραίτητα, αφού δίνεται η δυνατότητα στους πιο βιαστικούς να επικεντρωθούν στο βασικό quest, χωρίς να βομβαρδίζονται από «περιττές» πληροφορίες.

Η βασική ιδέα του παιχνιδιού και η φιλοσοφία που διέπει κάθε quest σχετίζεται άμεσα με τη stealth ταυτότητα του τίτλου, οδηγώντας τα όλα σε ένα μονότονο μοτίβο αναζήτησης αντικειμένων εντός του ασφυκτικά φρουρημένου χάρτη, σε περιοχές του που γίνονται σταδιακά διαθέσιμες, καθώς γνωρίζουμε κόσμο και αποκτούμε key items.

Το backtracking είναι συνεχές και ο τίτλος δεν φροντίζει να μας δίνει – αρκετά – την αίσθηση πως δυναμώνουμε και εξελισσόμαστε, παρά το γεγονός ότι η RPG δομή του inventory / attribute system θα μπορούσε να ωφελήσει σε αυτό.

Αν θα θέλαμε να συνοψίσουμε το gameplay σε λίγες λέξεις, θα λέγαμε πως έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που δανείζεται στοιχεία και βασικούς μηχανισμούς από stealth adventures και action RPGs και συνθέτει ένα υβριδικό genre που μπορεί να απευθυνθεί στους φίλους και των δύο, χωρίς όμως να προσφέρει κάτι συνταρακτικά καινοτόμο.

Μπορούμε να κρυβόμαστε μέσα σε οτιδήποτε μας χωράει, μπορούμε να μαζεύουμε σχεδόν όλα τα αντικείμενα που βρίσκουμε μπροστά μας και να τα χρησιμοποιούμε με έξυπνους τρόπους ώστε να ξεγελάσουμε τους αρουραίους, πάντα όμως στο πλαίσιο του stealth. Ακόμα και προς το τέλος του παιχνιδιού είναι πολύ δύσκολο να ακολουθήσουμε επιθετική προσέγγιση, αφού ο μόνος …offensive μηχανισμός αφορά το να πετάμε αντικείμενα από το inventory στους εχθρούς.

Μπορεί, λοιπόν, ένα κομμάτι ξύλο να αφήσει αναίσθητο για λίγα δευτερόλεπτα κάποιον κακό, αλλά δεν θα έχουμε ποτέ την ευκαιρία να τους πολεμήσουμε «στα ίσια» με κάποιου είδους όπλο.

Όλος αυτός ο …πασιφισμός αντισταθμίζεται από ένα πολύ πλούσιο σε ποικιλία inventory system που μας επιτρέπει να αναλωθούμε στην αναζήτηση armor sets ή άλλων αντικειμένων που μπορούν να φανούν χρήσιμα, συνδέοντας τα παραπάνω με ένα βασικό σύστημα attributes και skills, που όπως αναφέραμε παραπάνω δεν έχει τον επιθυμητό αντίκτυπο στο gameplay.

Γενικά, οι ιδέες για τους μηχανισμούς έχουν ένα ενδιαφέρον, που χάνεται, τελικά, λόγω της μονοτονίας τους και συγκεκριμένων αδυναμιών, όπως για παράδειγμα της κάκιστης AI των εχθρών μας. Πολλές φορές μπορεί να μη μας εντοπίζουν στα προφανή σημεία και άλλες να μας βλέπουν μέσα από σκιές ή ακόμα και από αντικείμενα που δείχνουν να αποκόπτουν το οπτικό τους πεδίο. Επίσης, ακόμα και όταν μας εντοπίσουν, αρκεί να μας χάσουν για κλάσματα του δευτερολέπτου πριν κρυφτούμε κάπου και η αναζήτησή τους τερματίζεται, ακόμα κι αν η κρυψώνα μας είναι προφανής.

Παρά τα προβλήματα με την ΑΙ, τη μονοτονία και τους αργούς ρυθμούς που έτσι κι αλλιώς αναμένονται σε ένα stealth oriented game, το ταξίδι μου στο Ghost of a Tale ήταν πολύ ευχάριστο, κάτι που το χρωστάει κυρίως στην παραμυθένια «ζεστασιά» που βγάζει το συνολικό concept.

Σε αυτό βοηθά ιδιαίτερα και ο αισθητικός τομέας, ο οποίος απέχει από το να χαρακτηριστεί αψεγάδιαστος, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας από τους πιο άρτιους, ανάμεσα στους τίτλους του βεληνεκούς που χρησιμοποιούν την ίδια μηχανή γραφικών (Unity Engine).

Οι χαρακτήρες είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένοι, με το απαραίτητο animation στον καθένα να δίνει το αντίστοιχο αποτέλεσμα, ανάλογα με το είδος του ζώου. Ο χάρτης, αν και σχετικά μικρός είναι εξαιρετικά πυκνός με άπειρα αντικείμενα, lootable και μη, εξίσου καλοσχεδιασμένα και όμορφα.

Τόσο αισθητικά, όσο και τεχνικά, ο τίτλος έχει υποστεί ένα μικρό downgrade στις κονσόλες, σε σύγκριση με την έκδοση που υπήρχε ήδη στα PC. Στην έκδοση για PS4 Pro συνάντησα αρκετά σοβαρό θέμα με το Frame Rate του τίτλου, το οποίο παραμένει χαμηλό, αλλά το κυριότερο, ασταθές. Δεν γίνεται unplayable, αλλά αυτές οι αυξομειώσεις μπορούν να γίνουν αισθητές πολύ εύκολα με γυμνό μάτι.

Ηχητικά, έχουμε ένα φανταστικό soundtrack, καθώς και αρκετά προσεγμένα εφέ για τα interactable αντικείμενα, ωστόσο η ολοκληρωτική απουσία voice over διαλόγων στερεί σημαντικά από το σύνολο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τη διάρκεια της ιστορίας (κάτω από 10 ώρες). Καταλαβαίνουμε πως έχουμε να κάνουμε με indie game, με περιορισμένους πόρους και μέσα για το studio ανάπτυξης, αλλά είναι σίγουρα μια σημαντική έλλειψη.

Συνοψίζοντας, το Ghost of a Tale χαρακτηρίζεται από την παραμυθένια αίσθηση που αφήνει ο άκρως ενδιαφέρων κόσμος και το πανέμορφο art style του. Το κράμα από Action RPG και stealth μηχανισμούς δείχνει να λειτουργεί αρχικά, όμως μοιραία μπορεί για κάποιους να γίνει μονότονο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρία για τις ανάγκες του Review.


Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Ghost of a Tale

Συντάκτης
18 Απριλίου 2019
Developer

SeithCG

Publisher

SeithCG

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

13 Μαρτίου 2018 (PC)
14 Μαρτίου 2019 (PlayStation 4, Xbox One)

Είδος

Action-RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Το παραμυθένιο σύμπαν και η ιστορία του
+ Τα εξαιρετικά γραφικά
+ Το ενδιαφέρον "πάντρεμα" Action-RPG με Stealth

Αρνητικά

- Η ολοκληρωτική έλλειψη voice-over
- Μπορεί να γίνει μονότονο μετά από αρκετή ώρα backtracking και fetch quests
- Το ασταθές Frame Rate στις κονσόλες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
7.6
Συνοψίζοντας

Tο Ghost of a Tale χαρακτηρίζεται από την παραμυθένια αίσθηση που αφήνει ο άκρως ενδιαφέρων κόσμος και το πανέμορφο art style του. Το κράμα από Action RPG και stealth μηχανισμούς δείχνει να λειτουργεί αρχικά, όμως μοιραία μπορεί για κάποιους να γίνει μονότονο.

7.0
Βαθμός
7.6
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1