Ghost of Tsushima - Review

Το κύκνειο... χαϊκού της γενιάς
by Βαγγέλης Λερός on 14 Ιουλίου 2020

Η Sucker Punch έχει συνδέσει το όνομά της με τη Sony, με αλλεπάλληλες αποκλειστικές κυκλοφορίες στις πλατφόρμες της εταιρείας. Οι επιτυχίες των Sly Cooper και Infamous ώθησαν τον Ιαπωνικό κολοσσό στην εξαγορά του studio το 2011, που συνεχίζει από τότε να δουλεύει, αποκλειστικά, σε τίτλους για το PlayStation.

Το 2014, το Infamous: Second Son έγινε εφαλτήριο της επέλασης στο πεδίο των αποκλειστικών game για το PS4 και προλόγισε μια γενιά γεμάτη συγκινήσεις. Σχεδόν καρμικά, η Sucker Punch καλείται να δώσει τον επίλογο, αναπτύσσοντας το τελευταίο “μεγάλο αποκλειστικό” της πλατφόρμας.

Δείτε το Video Review στο YouTube κανάλι μας!

Το Ghost of Tsushima είναι το νέο πόνημα του Nate Fox και της παρέας του˙ ένα Action-Adventure παιχνίδι που τοποθετείται στη φεουδαρχική Ιαπωνία του 13ου Αιώνα, συνδυάζοντας την ιστορική ακρίβεια με το στοιχείο της μυθοπλασίας. Ο πρωταγωνιστής, Jin Sakai, είναι ένας εκ των τελευταίων επιζώντων σαμουράι, στο πραγματικό νησί της Τσουσίμα, που προσπαθεί να αποκρούσει τη Μογγολική εισβολή στην πατρίδα του.

Η ιστορία του τίτλου είναι μια παραβολή και ο Jin, ένας φανταστικός χαρακτήρας τέλεια τοποθετημένος ανάμεσα σε αληθινά γεγονότα, χρησιμοποιείται σε μια αλληγορική διήγηση των συμβάντων που κατέγραψε η ιστορία. Συγκεκριμένα, βρισκόμαστε στο 1274 μ.Χ., με τις φατρίες σαμουράι της περιοχής να κερδίζουν τη μάχη και να υποχρεώνουν τους εισβολείς σε υποχώρηση. Κατά την απόσυρση, ένας ισχυρότατος τυφώνας χτύπησε τον στόλο των Μογγόλων, καταστρέφοντάς τον ολοσχερώς, σώζοντας επί της ουσίας την Ιαπωνία. Το συμβάν αποτελεί πλέον κομμάτι της λατρευτικής παράδοσης, αφού μεταφράστηκε ως θεϊκή παρέμβαση. Επειδή, όμως, τα παραπάνω θα κλιμάκωναν την ιστορία γρήγορα, τη θέση του τυφώνα παίρνει ο “τελευταίος σαμουράι”.

Ο πρωταγωνιστής μας, εκτός από ταλέντο στο… κουμάντο του katana, έχει και κάποιες υπερφυσικές ικανότητες, που σχετίζονται με τον έλεγχο του ανέμου και των καιρικών φαινομένων. Κάνοντας τη σύνδεση, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε πως έχει στο πλευρό του τον “Θείο Άνεμο” (Καμικάζε), που κατά τον Σιντοϊσμό αποδίδεται στον θεό Ίσε.

Όσο κουλ κι αν ακούγεται να παίζεις ως ένα θεόσταλτο φονικό όπλο όμως, το βασικό concept είναι τελείως διαφορετικό. Σε κανένα σημείο του παιχνιδιού δεν βλέπουμε τον Jin να αυτοπροσδιορίζεται ως κάτι παραπάνω από κοινός σαμουράι, σε αντιδιαστολή με την εικόνα που διαμορφώνουν τα μυθικά του κατορθώματα στην υπόληψη του κόσμου. Καθώς ο θρύλος του μεγαλώνει, ο λαός διαδίδει “φουσκωμένες” ιστορίες για ένα φάντασμα που αποδίδει τυφλή δικαιοσύνη και μάχεται για το καλό της Τσουσίμα.

Μέσα στο μυαλό του Jin Sakai, πάντως, υπάρχει μια πολύ πιο ανθρώπινη εσωτερική σύγκρουση. Ο σκοπός του, που είναι η απελευθέρωση του νησιού, αλλά και του θείου του, που πιάστηκε όμηρος από τον στρατηγό Khotun Khan, δεν αγιάζει τα μέσα, τουλάχιστον υπό το πρίσμα ενός κώδικα που διδάχτηκε να ακολουθεί πιστά. Ο θείος του είναι ο μέντοράς του, αλλά παράλληλα πατρική φιγούρα και μοναδική οικογένεια, αναπληρώνοντας το κενό της αδικοχαμένης φατρίας του ορφανού πρωταγωνιστή. Όταν, λοιπόν, ο Jin στρέφεται σε “άτιμες” μεθόδους για να πετύχει τους στόχους του, αρχίζει να αμφιβάλλει ο ίδιος για την ακεραιότητά του, μπαίνοντας σε ζυμώσεις.

Είναι στο χέρι του παίκτη, στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, η στάση που θα αναπτύξει απέναντι στον εχθρό και το πόσο πιστός θα μείνει ο Jin στο δόγμα των samurai. Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία της ιστορίας που θα δούμε και τις δύο πλευρές, όμως μπορούμε να εστιάσουμε το κομμάτι της αφήγησης εκεί που επιθυμούμε.

Το Ghost of Tsushima δεν είναι στον πυρήνα του RPG, δανείζεται όμως μηχανισμούς και μοτίβα. Συνομιλούμε με τους χαρακτήρες που γνωρίζουμε και χτίζουμε σχέσεις, με το αποτέλεσμα πάντα να παραμένει ίδιο. Ο πόλεμος έχει στοιχίσει σε όλους τους κατοίκους του νησιού και πολλοί από αυτούς έχουν να διηγηθούν φρικιαστικές ιστορίες. Αναπόφευκτα, κάποιοι θα γίνουν φίλοι μας, θα τους σταθούμε στα δύσκολα κι αυτοί θα μας το ανταποδώσουν. Θα έχουν όλοι απώλειες, καλές και κακές στιγμές, δίνοντάς μας διδάγματα για τη ζωή, τις αξίες και τις αρετές των ανθρώπων, με ενδιαφέρουσες αντιθέσεις να δημιουργούνται εν μέσω ζοφερών καταστάσεων.

Οι περιπέτειές μας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Τη βασική μας αποστολή, τις αποστολές που βοηθάμε κόσμο και τις αποστολές μυθικού χαρακτήρα. Οι τελευταίες μπορώ να πω πως ήταν οι αγαπημένες μου, αφού λάτρεψα αυτές τις μικρές παραμυθένιες παρενθέσεις και τους θρύλους μεγάλων πολεμιστών, που με επιβράβευσαν με σπάνια είδη εξοπλισμού και εξελιγμένες ικανότητες μάχης. Όλο το πλαίσιο της εξιστόρησης και της διαφοροποίησης από το βασικό arc αποστολών ήταν μαγευτικό, παρότι “έσπαγε” τον ρεαλιστικό χαρακτήρα του τίτλου.

Γενικότερα, όσον αφορά το questing, το δυνατό σημείο του Ghost of Tsushima είναι η αφήγηση, ενώ το πιο αδύναμο τα objectives. Ακόμη και ένα, φαινομενικά, ασήμαντο quest ενός χωρικού που έχασε το ρύζι του μπορεί να εξελιχθεί σε μια φοβερή περιπέτεια με μεγάλο σασπένς. Μεταξύ της καταπληκτικής εξιστόρησης και της εθιστικής μάχης, που θα αναλύσουμε στη συνέχεια, μεσολαβεί μια βαρετή και άχαρη επαναλαμβανόμενη διαδικασία ιχνηλάτησης των εχθρών, που καταντά κλισέ μετά από μερικές ώρες. “Πήγαινε στο σημείο, μίλα με τους κατοίκους, ακολούθα τα χνάρια, πολέμα, δες το plot twist, πολέμα λίγο ακόμα”. Στην πλειονότητά τους οι αποστολές ακολουθούν αυτόν τον κανόνα, όμως, εννοείται, υπάρχουν και σημαντικές διαφοροποιήσεις σε αρκετές εξ αυτών, ιδιαιτέρως στο κύριο story.

Υπάρχουν σημεία ενδιαφέροντος, στον τεράστιο χάρτη του τίτλου, που θα σας απασχολήσουν, σύμφωνα με τη Sucker Punch, για πάνω από 50 ώρες (περίπου 20 ώρες το main story). Το γεγονός ότι ξεπέρασα κατά πολύ αυτή την εκτίμηση, παρά τα παράπονά μου για επαναλαμβανόμενα μοτίβα, μαρτυρά πολλά για την ποιότητα, τη συνοχή και την εθιστικότητα του gameplay, που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, παρά το γεγονός πως ούτε αυτό είναι αψεγάδιαστο.

Ξόδεψα αμέτρητες ώρες, που απόλαυσα με την καρδιά μου, εξερευνώντας το πανέμορφο νησί Tsushima, ανακαλύπτοντας κρυφές τοποθεσίες, βοηθώντας τους κατοίκους και κατατροπώνοντας ένα προς ένα κάθε οχυρό Μογγόλων που βρέθηκε στο δρόμο μου. Έγινα μάρτυρας της μεταμόρφωσης του Jin από απλό πολεμιστή στο φάντασμα της Τσουσίμα, καθώς το παιχνίδι άνοιγε σιγά σιγά τους ορίζοντές μου στη μάχη. Ένιωθα να γίνομαι ολοένα και καλύτερος, ολοένα και ισχυρότερος, ασταμάτητος και απρόβλεπτος. Πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στη Sucker Punch γι’ αυτή τη διαχείριση, η οποία έδινε συνεχώς μια πνοή φρεσκάδας στο παιχνίδι, εισάγοντας νέα στοιχεία καθ’ όλη τη διάρκειά του.

Ο κορμός του gameplay έχει δύο θεμελιώδη συστατικά: το swordplay και το stealth. Το πάντρεμα αυτών, παραπέμπει αμέσως στη γνωστή συνταγή των πιο πρόσφατων Assassin’s Creed τίτλων, με μια μεγάλη κουβέντα να προηγείται, ορμώμενη από τα trailers του Ghost of Tsushima, σχετικά με το πόσο μοιάζουν μεταξύ τους τα παραπάνω παιχνίδια. Η γρήγορη απάντηση είναι “αρκετά”, χωρίς όμως να αποτυπώνει τη συνολική εικόνα. Θα λέγαμε πως εστιάζουν σε διαφορετικά πράγματα, με το stealth να αποτελεί αχίλλειο πτέρνα του “φαντάσματος”, που υπερτερεί σημαντικά, όμως, στη μάχη.

Το σύστημα μηχανισμών καταφέρνει να είναι συνάμα σύνθετο και λειτουργικό, με υποδειγματική κατανομή στα πλήκτρα του χειριστηρίου. Εναλλάσσετε samurai-gadgets, όπως βόμβες καπνού, κουνάι, κροτίδες και πολλά άλλα, σε ένα αναδυόμενο μενού που εμφανίζεται όταν πατάτε τη μία σκανδάλη, ενώ διαλέγετε ειδικά όπλα όπως τόξα και φυσοκάλαμα με την άλλη. Την ίδια στιγμή υπάρχουν 4 μοναδικές στάσεις επίθεσης, που ανταποκρίνονται καλύτερα σε διαφορετικούς τύπους εχθρών. Όλα τα παραπάνω, φυσικά, αναβαθμίζονται καθώς ξοδεύετε τα skill points που κερδίζετε από πόντους εμπειρίας.

Η μάχη με σπαθί υιοθετεί στοιχεία από πολλά παιχνίδια του είδους, συνθέτοντας μια νέα εμπειρία που δεν έχουμε συναντήσει ξανά αυτούσια. Πρόκειται για ένα κράμα από Sekiro και Assassin’s παλιάς κοπής, με counter based mechanics. Καθώς μένετε αλώβητοι, μαζεύετε “μπίλιες” συγκέντρωσης, που μπορούν να σας γιατρέψουν ή να σας επιτρέψουν τη χρήση ειδικών ικανοτήτων, επίσης αναβαθμίσιμων, που μαθαίνετε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Οι τέλειες αποφυγές και οι αποκρούσεις των χτυπημάτων με το L1 ανοίγουν παράθυρο αντεπίθεσης για extra ζημιά και όλο αυτό λειτουργεί συνδυαστικά με τα gadgets που προαναφέραμε, χαρίζοντας μια πολύ ισορροπημένη, challenging αλλά δίκαιη μάχη. Οι φίλοι του Sekiro, βέβαια, καλό θα είναι να ξεκινήσουν παίζοντας στη μέγιστη δυσκολία, ώστε να μείνει το ενδιαφέρον τους αμείωτο.

Κρυμμένοι στα χορτάρια ή τις σκιές, μένετε εκτός του οπτικού πεδίου των εχθρών, αόρατοι και έτοιμοι να εξαπολύσετε μια εντελώς διαφορετική γκάμα επιθέσεων. Μπορείτε να εκτελέσετε μαζικές σφαγές, να οδηγήσετε τους Μογγόλους σε παγίδες ή να αξιοποιήσετε τα διαφόρων ειδών βέλη σας για εξουδετερώσετε στρατιώτες από μακριά. Τα προβλήματα του stealth ξεκινούν όταν γίνει αντιληπτή από τον παίκτη η νηπιακή τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων. Οι φρουροί και τα περίπολα λειτουργούν σε ένα εντελώς απλοϊκό και επαναλαμβανόμενο μοτίβο, σε ρουτίνες που θυμίζουν stealth games προηγούμενης γενιάς. Οτιδήποτε, από το πότε σας αντιλαμβάνονται οι κακοί, μέχρι το πώς συμπεριφέρονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την καταδίωξη, θα απογοητεύσουν, δυστυχώς, όποιον προτιμά αυτό το στυλ παιχνιδιού.

Τα boss fights παρουσιάζουν μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή του συμβατικού swordplay, βάζοντας την κάμερα πολύ πιο κοντά στον Jin και τον εχθρό απέναντί σας, εντός μιας μικρής περιοχής που παραπέμπει σε fighting game, με την μπάρα ζωής στο πάνω μέρος τη οθόνης. Υπάρχουν, ακόμα, οι “αναμετρήσεις” με κοινούς εχθρούς, κατά τις οποίες μπαίνετε θεαματικά στη μάχη, έπειτα από ένα μικρό standoff που θυμίζει western. Σε τέτοιες αναμετρήσεις σας ζητείται να συγχρονίσετε το πρώτο χτύπημα με εκείνο του αντιπάλου, σε ένα κινηματογραφικό σκηνικό που δεν μοιάζει ιδιαίτερα πρακτικό όταν οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση αποδεικνύεται πιο ασφαλής και γρήγορη.

Ένας ακόμα τομέας που δείχνει να υστερεί το Ghost of Tsushima, είναι το “platforming”. Ενώ όλος ο χάρτης είναι εξερευνήσιμος και βρίσκουμε τρόπους για να φτάσουμε παντού, αποκτούμε πρόσβαση μέσω πολύ συγκεκριμένων paths. Υπάρχουν ειδικά εξογκώματα σε βράχους από τα οποία πιανόμαστε, όμως δεν μπορούμε να σκαρφαλώσουμε οπουδήποτε, λες και όλα τα μονοπάτια είναι… μονόδρομος. Μπορούμε να σταθούμε μόνο πάνω σε συγκεκριμένες κεκλιμένες επιφάνειες χωρίς να γλιστρήσουμε, ενώ το grappling hook που αποκτούμε, μπορεί να αγκιστρωθεί μόνο σε επιλεγμένα σημεία, όπου εμφανίζεται η αντίστοιχη ένδειξη. Με αυτόν τον τρόπο, η εξερεύνηση αποκτά στοιχεία puzzling, που άλλες φορές δίνουν αίσθηση ικανοποίησης και άλλες εκνευρισμού.

Αξίζει βέβαια να αφιερώσετε χρόνο περιπλανώμενοι στον κόσμο του, όχι μόνο για να ανακαλύψετε μυστικά και να θαυμάσετε την ομορφιά του, αλλά και για να μαζέψετε υλικά και προμήθειες. Στη συνέχεια, περνώντας από κάποιον οικισμό, θα μπορέσετε να μεταποιήσετε τις πρώτες ύλες σε εξοπλισμό, να αναβαθμίσετε τις πανοπλίες σας ή να κάνετε μια στιλιστική παρέμβαση πάνω στον πρωταγωνιστή. Η ποικιλία του εξοπλισμού, τόσο από άποψη αισθητικής, όσο και από στατιστικών και ειδικών χαρακτηριστικών, είναι αξιοθαύμαστη και ανταποκρίνεται σε όλα τα γούστα… μόδας ή προσέγγισης gameplay.

Δεδομένης της έκτασης και της ποικιλίας του Ghost of Tsushima, ο τεχνικός τομέας μας ικανοποίησε. Συναντήσαμε κάποια bugs, με εχθρούς ή συμμάχους να συμπεριφέρονται παράξενα, καταλογίζοντάς τα στην προβληματική ΑΙ, αν και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, αρκετές μέρες πριν την κυκλοφορία, έχουν κυκλοφορήσει ήδη 3 updates που βελτιώνουν το συγκεκριμένο κομμάτι. Κατά τ’ άλλα, έχουμε μια πολύ σταθερή απόδοση της κονσόλας στα 30 FPS, με πρωτοφανώς γρήγορα loading times, που εξυπηρετούν καταπληκτικά τον μηχανισμό fast travel. Παρατηρήσαμε, τέλος, πως υπάρχει κάποιο θέμα με τις ισορροπίες του contrast, που κάνουν το παιχνίδι σε σκοτεινές περιοχές ακατόρθωτο, στις default ρυθμίσεις φωτεινότητας. Σε ίδια μοίρα βρίσκεται και το HDR, που μάλλον δεν έχει ρυθμιστεί σωστά από τους προγραμματιστές. Η προσωρινή μας λύση ήταν να ανεβάσουμε τη φωτεινότητα, δημιουργώντας έτσι "washed-out μαύρα", όμως ελπίζουμε το πρόβλημα να λυθεί σε μελλοντικό update.

Αισθητικά, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο καλόγουστα παιχνίδια της γενιάς. Μπορεί να μην κλέβει την παράσταση με καινοτόμες τεχνολογίες, textures τεράστιας ανάλυσης και εφέ, όμως η φωτογραφία του και η σκηνοθεσία είναι ανυπέρβλητη. Υπήρξαν στιγμές που η οθόνη μας θύμιζε κινούμενο πίνακα ζωγραφικής, υποχρεώνοντάς μας να κοντοσταθούμε και να ρεμβάσουμε για λίγο, απολαμβάνοντας τη γαλήνια ομορφιά της φύσης.

Οι οικισμοί, τα φρούρια και οι σκηνές των Μογγόλων έχουν… φωτοτυπηθεί και γίνονται μονότονα, χρησιμοποιώντας τα ίδια assets ξανά και ξανά, ωστόσο τα υπόλοιπα τοπία μας αποζημιώνουν, όπως και ο απίστευτα λεπτομερής σχεδιασμός των όπλων και των στολών. Τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών αλλά και των κομπάρσων έχουν ικανοποιητική λεπτομέρεια, ενώ όπως είναι αναμενόμενο δεν υπάρχει motion capture για τα cut-scenes όλων των side quests, με την κάμερα απλά να απομακρύνεται, καλύπτοντας έτσι την έλλειψη κάποιου automated συστήματος δημιουργίας animations για τους διαλόγους, όπως έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια του είδους.

Μικρές πινελιές στον σχεδιασμό προσδίδουν και στο gameplay, με έναν ιδιαίτερα χαριτωμένο τρόπο, όπως, επί παραδείγματι, το χρυσό πουλί που μας οδηγεί σε κρυφές τοποθεσίες ή ο άνεμος που παίζει τον ρόλο πυξίδας.

Ειδικότερα, η πλοήγηση γίνεται με πολύ έξυπνο τρόπο, αφαιρώντας κάθε περιττό κομμάτι του HUD και αντικαθιστώντας το με οργανικά κομμάτια του κόσμου. Βλέπουμε, λοιπόν, σύννεφα καπνού να συγκεντρώνονται πάνω από το σημείο, που, σε οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι, θα βλέπαμε μια ένδειξη waypoint. Παράλληλα, ο άνεμος φυσά προς την κατεύθυνση που πρέπει να κατευθυνθούμε, ενώ παίζοντας φλογέρα (με Zelda: Wind Waker vibes) αλλάζουμε τις καιρικές συνθήκες κατά το δοκούν.

Kurosawa Mode

Η μινιμαλιστική προσέγγιση στο presentation, βοηθά τον παίκτη να μυηθεί ευκολότερα στο Ghost of Tsushima και νιώσει πως βρίσκεται, για παράδειγμα, σε μια ταινία του Κουροσάβα. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, η Sucker Punch δίνει την επιλογή να εφαρμόσουμε χρωματικό φίλτρο με κόκκο και παραμόρφωση ήχου στο παιχνίδι μας, για να κάνουμε την εμπειρία μας ακόμα πιο αυθεντική.

Σε συνδυασμό με την ιαπωνική μεταγλώττιση θα περιμέναμε θαύματα, όμως, δυστυχώς, το αποτέλεσμα είναι ατελές. Αρχικά, στο Κουροσάβα mode δεν μπορείτε να διακρίνετε τις χρωματιστές ενδείξεις των χτυπημάτων (μπλε ή κόκκινα), που διαχωρίζουν το dodge από το parry ως πιο αποτελεσματικά ανά περίπτωση, ενώ το ιαπωνικό dub δεν συνοδεύεται από αντίστοιχο motion capture στα πρόσωπα των χαρακτήρων. Το ιδανικό για εμάς θα ήταν να το απολαύσουμε στα Ιαπωνικά, αντικρίζοντας, όμως, αυτό το “Μαρία της Γειτονιάς με κατάνα”, δεν μπορούμε παρά να σας συμβουλεύσουμε να προτιμήσετε τα Αγγλικά.

Όπως σε όλα τα αποκλειστικά παιχνίδια της Sony, έτσι και εδώ, έχουμε ελληνικούς υπότιτλους και μενού, όχι όμως μεταγλώττιση, αυτή τη φορά. Συγκριτικά με τις προηγούμενες προσπάθειες localization, η μετάφραση κρίνεται μέτρια προς κακή. Δεν είναι μόνο οι διάλογοι που θα μπορούσαν να αποδοθούν καλύτερα, αλλά και τα ίδια τα μενού και να μηνύματα που εμφανίζονται στις οθόνες μας, τα οποία ορισμένες φορές είναι εντελώς λάθος.

Είδαμε, για παράδειγμα, την ειδοποίηση “Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΗΚΕ”, ενώ αυτό που συνέβη ήταν να συλλέξουμε όλα τα απαραίτητα υλικά ΓΙΑ ΝΑ αναβαθμίσουμε τον εξοπλισμό. Το “ΜΕΙΝΕ ΕΚΤΟΣ ΜΑΧΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΡΡΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ”, εννοείται πως μας στοιχειώνει ακόμα. Για πολλοστή φορά βέβαια, επισημαίνουμε το πόσο ευγνώμονες είμαστε για την ύπαρξη localized περιεχομένου, γνωρίζοντας πως σιγά σιγά θα δούμε βελτίωση και εκεί.

Περνώντας στα θετικά νέα, οι ερμηνείες είναι συγκλονιστικές. Ακόμα και στις μικρότερες αποστολές, το voice acting είναι από τα πιο πειστικά που έχουμε συναντήσει, αποτυπώνοντας το συναίσθημα εξαιρετικά. Ειδικά ο ηθοποιός που ενσαρκώνει τον Jin έχει ένα τεράστιο εύρος παιξίματος και μας βοήθησε να μπούμε πιο γρήγορα στο πετσί του ρόλου.

Η μουσική, γραμμένη από τον Ilan Eshkeri και τον Shigeru Umebayashi, δεν θα μπορούσε παρά να είναι αριστούργημα. Οι καλλιτέχνες πίσω από τη μουσική ταινιών όπως το “Stardust”, “Τα ιπτάμενα στιλέτα” και το “2046”, βάζουν την υπογραφή τους σε ένα αλησμόνητο soundtrack που θα αφήσει εποχή, με κομμάτια που ντύνουν υπέροχα το ταξίδι του ήρωα. Έχουμε, επιπλέον ένα φανταστικό audio design που προσαρμόζει τις μελωδίες σε διάφορους τόνους πάνω στο ύφος της εκάστοτε σκηνής, μαζί με ηχητικά εφέ άριστης ποιότητας.

Συνοψίζοντας, το Ghost of Tsushima δεν “ανακαλύπτει τον τροχό”, ούτε επαναπροσδιορίζει το είδος του. Υποκύπτει σε λάθη και παρουσιάζει μικρά προβλήματα, όμως ορθώνει ανάστημα με την καλαισθησία και το απολαυστικό του gameplay, διεκδικώντας με αξιώσεις τον χρόνο και την αγάπη σας. Η Sucker Punch γράφει το κύκνειο... χαϊκού της γενιάς, παραδίδοντας ένα άρτιο, ποιοτικό action-adventure παιχνίδι.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Ghost of Tsushima - Review

Συντάκτης
14 Ιουλίου 2020
Developer

Sucker Punch Productions

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

17 Ιουλίου 2020

Είδος

Action-Adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Πανέμορφο αισθητικά, με ωραία φωτογραφία και σκηνοθεσία
+ Εξαιρετικό soundtrack
+ Φοβερές ερμηνείες
+ Απολαυστική μάχη με το σπαθί
+ Χορταστικό σε διάρκεια και με μεγάλη ποικιλία σε δραστηριότητες

Αρνητικά

- Προβληματική Α.Ι με προεκτάσεις στο stealth
- Μικρά bugs
- Κάποιες ποιοτικές αντιθέσεις σε γραφικά και animation
- Μέτρια ελληνική μετάφραση

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
8.9
Συνοψίζοντας

Το Ghost of Tsushima δεν “ανακαλύπτει τον τροχό”, ούτε επαναπροσδιορίζει το είδος του. Υποκύπτει σε λάθη και παρουσιάζει μικρά προβλήματα, όμως ορθώνει ανάστημα με την καλαισθησία και το απολαυστικό του gameplay, διεκδικώντας με αξιώσεις τον χρόνο και την αγάπη σας. Η Sucker Punch γράφει το κύκνειο... χαϊκού της γενιάς, παραδίδοντας ένα άρτιο, ποιοτικό action-adventure παιχνίδι.

8.5
Βαθμός
8.9
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1