Godfall - Review

Πέφτει σε όλες τις παγίδες που μπορεί
by Άρης Φουρναράκης on 22 Νοεμβρίου 2020

Με τη νέα γενιά να βρίσκεται πλέον στη ζωή μας, το Godfall είναι ένας από τους πρώτους τίτλους που μπορούν να δοκιμάσουν οι κάτοχοι του PlayStation 5 και των PC, μέσω αποκλειστικότητας που εξασφάλισε η Epic Games.

Το Godfall μας έρχεται από την Counterplay Games, ένα στούντιο με βάση στην Καλιφόρνια, που έχει στις τάξεις του αρκετούς developers που έχουν δουλέψει σε προηγούμενα παιχνίδια τους είδους, όπως το Destiny 2.

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στα The Game Awards πριν μερικούς μήνες, όλοι εντυπωσιαστήκαμε από τον πανέμορφο οπτικό του τομέα και συνάμα πήραμε μια γεύση από γραφικά επόμενης γενιάς, καθώς ήταν το πρώτο παιχνίδι που αποκαλύφθηκε για το PlayStation 5. Πως τα πάει όμως στους υπόλοιπους τομείς;

Στο Godfall αναλαμβάνετε τον ρόλο του Orin, του βασιλιά του Aperion, o οποίος μετά από μια μάχη τεραστίων διαστάσεων ενάντια στον αδερφό του, Macros, ηττείται και ο Macros τον δολοφονεί πετώντας τον από το βασίλειό τους στη θάλασσα... ή έτσι νομίζει. Ο Orin επιβιώνει και πλέον είναι αποφασισμένος να ανέβει ξανά στο βασίλειο και να πάρει πίσω τον θρόνο του από τον σφετεριστή αδερφό του.

Το σενάριο του Godfall είναι στην καλύτερη περίπτωση αδιάφορο και υπάρχει μόνο και μόνο για να δικαιολογείται το grinding που θα ρίξετε για να γίνεται πιο δυνατός μέχρι το τελικό boss fight. Όλα αυτά που αναφέραμε πιο πάνω, εμφανίζονται στο πρώτο cinematic του παιχνιδιού και εκτός από ελάχιστες αναφορές, δεν εξηγείται ποτέ τι οδήγησε τα δύο αδέρφια σε πόλεμο.

Γενικά υπάρχουν προβλήματα στη γραφή και στη συνέχεια του σεναρίου, καθώς αναφέρονται πράγματα (όπως κάποιοι άλλοι Valorians) που στην εξέλιξη του παιχνιδιού ξεχνιούνται και δεν αναφέρονται ποτέ ξανά. Το παιχνίδι ενδιαφέρεται μόνο για τη μάχη των δύο αδερφών και όλα τα άλλα στοιχεία φαίνεται σαν να μπήκαν πρόχειρα με καμία διάθεση να εμβαθύνει το σενάριο σε πληροφορίες.

Το Godfall είναι ένα action-rpg, με looter-slasher (κατά το looter-shooter) στοιχεία, που διαδραματίζεται σε έναν high fantasy κόσμο, με σαφείς επιρροές από τις νουβέλες The Stormlight Archive, The First Law και τη σειρά βιβλίων The Foundation.

Το παιχνίδι χωρίζεται σε τρεις περιοχές, με κάθε περιοχή να προσφέρει διαφόρων ειδών αποστολές. Την αποστολή που θα αναλάβετε κάθε φορά τη διαλέγετε από το Sanctum, το βασικό hub του παιχνιδιού. Οι αποστολές χωρίζονται σε main, hunts, boss και unique. Οι main είναι οι αποστολές που προχωράνε το σενάριο, ενώ οι boss σας βάζουν αντιμέτωπο με το βασικό boss της περιοχής. Τα hunts είναι οι αποστολές που σας βάζουν αντιμέτωπους με τα mini-bosses που έχετε ήδη πολεμήσει και θα είναι η κύρια πηγή αντικειμένων, μιας και θα χρειαστεί να τις κάνετε αρκετές φορές. Έπειτα, οι unique σας επιτρέπουν να περιφέρεστε ελεύθερα στην κάθε περιοχή χωρίς κάποιο quest.

Γενικά, αφού μιλάμε για ένα looter παιχνίδι, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για το grinding που απαιτείται. Το Godfall επιβραβεύει τον παίκτη με αρκετό loot, από το πιο μικρό τέρας μέχρι τα διάσπαρτα chests που κρύβουν τα πιο πολύτιμα αντικείμενα και όπλα. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πανέμορφος, προσφέρεται για ψάξιμο και χαβαλέ με την παρέα σας, αλλά είναι υπερβολικά άδειος. Θα χρειαστεί να διανύσετε αρκετή απόσταση μέχρι να βρείτε κάτι να κάνετε, όπως να σκοτώσετε τέρατα ή να βρείτε κάποιο άλλο objective για να φέρετε εις πέρας.

Όσον αφορά στο loot, θα βρείτε 5 διαφορετικών ειδών όπλα (longsword, dual blades, polearm, two handed warhammer και two handed greatsword) και διαφόρων ειδών accessories για να ανεβάσετε τα στατιστικά του παίκτη σας. Παράλληλα με κάθε level, κερδίζετε και ability points, τα οποία μπορείτε να τα ξοδέψετε στο αντίστοιχο tree του παίκτη σας. Επίσης θα βρείτε διασκορπισμένα materials με τα οποία μπορείτε να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας, αλλά και να ξεκλειδώσετε νέα valorplates. Τα valorplates είναι πανοπλίες που φοράτε και θυμίζουν τα Warframes του Warframe. Δυστυχώς, αν και κάποιες είναι πανέμορφες, δεν προσφέρουν διαφορετικό gameplay, πέραν του ultimate power που σε κάθε valorplate είναι διαφορετικό. Εμείς προχωρήσαμε σε όλο το παιχνίδι με το δεύτερο valorplate που θα ξεκλειδώσετε, το Phoenix και δεν βρήκαμε τον παραμικρό λόγο για αλλαγή.

Δυστυχώς, το Godfall δεν δίνει λόγους στον παίκτη για να κάνει το οτιδήποτε. Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξετε το βασικό valorplate αν σας ικανοποιεί οπτικά και από άποψη δύναμης. Δεν υπάρχει λόγος να ψάξετε για όπλα και αντικείμενα αν βρείτε αυτά που σας ικανοποιούν, ειδικά εφόσον μπορείτε να τα αναβαθμίσετε. Δεν υπάρχει λόγος (πέραν του leveling) να κάνετε τις άλλες αποστολές, αφού το καλύτερο loot θα το βρίσκετε στα main missions. Επίσης, το Godfall υποφέρει από έλλειψη end-game περιεχομένου. Μόλις τελειώσετε το campaign θα σας ανοίξουν διάφορα trials με κύματα εχθρών, αλλά και τα dreamstones που σας βάζουν πάλι εναντίον των bosses που έχετε ήδη κερδίσει. Και αυτό είναι. Μπορεί να είναι διασκεδαστικά στην αρχή, ειδικά αν έχετε παρέα, αλλά καταντάνε βαρετά και επαναλαμβανόμενα πολύ γρήγορα, με την απουσία special loot να κάνει την κατάσταση ακόμα πιο βαρετή.

Από την άλλη, οι μάχες είναι διασκεδαστικές και σε σημεία αρκετά challenging. Η Counterplay Games έχει κάνει εξαιρετική δουλεία στον σχεδιασμό των τεράτων, καθώς υπάρχει τεράστια ποικιλία εχθρών και δυνάμεων. Κάθε τέρας χρειάζεται διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης και ειδικά σε μάχες που υπάρχουν αρκετά διαφορετικά τέρατα, θα δυσκολευτείτε αρκετά. Θα βρεθείτε σε μάχες με 10 τέρατα που κάποια θα κάνουν heal, κάποια θα προστατεύουν τους healers με armor και κάποια θα κυνηγάνε εσάς.

Το σύστημα μάχης δεν διαφέρει απ’ ό,τι έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια του είδους, αφού το Godfall τικάρει όλα τα κουτάκια. Light και heavy attacks, parry και dodge, κάποιες special δυνάμεις και το ultimate power του valorplate. Όσοι παίζετε παιχνίδια του είδους δεν θα δυσκολευτείτε να προσαρμοστείτε. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία των μαχών είναι ότι μπορείτε να δείτε τα αδύναμα σημεία των αντιπάλων και αν καταφέρετε να τα χτυπήσετε, τότε τους προκαλείτε μεγαλύτερη ζημιά από το αναμενόμενο, ενώ μπορείτε να κάνετε αρκετά combos είτε με την ασπίδα, είτε με τα όπλα σας.

Το Godfall γίνεται πολύ πιο διασκεδαστικό όταν κάνετε τα πάντα με την παρέα σας. Μπορεί να μην σας ενδιαφέρουν σενάρια και grinding, αλλά σίγουρα το να σφάζετε ορδές τεράτων με την παρέα σας είναι ό,τι καλύτερο.

Εδώ όμως έρχεται ένα από τα μεγαλύτερα αρνητικά του τίτλου: το Godfall δεν προσφέρει matchmaking. Ναι, καλά διαβάσατε. Ένα παιχνίδι που, σύμφωνα με την Counterplay Games, έχει χτιστεί για να παίζεται co-op, δεν δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να βρει άλλους παίκτες να παίξει. Ο μόνος τρόπος για να βρείτε άλλα δυο άτομα είναι είτε από κάποιο εξωτερικό παράγοντα (social media, discord κλπ.), είτε να έχετε φίλους που έχουν το παιχνίδι, κάτι αρκετά απογοητευτικό. Εμείς, για παράδειγμα, δεν είχαμε κάποιον γνωστό με το παιχνίδι, με αποτέλεσμα να αναγκαστούμε να το παίξουμε όλο solo, κάτι που γίνεται, αλλά κουράζει γρήγορα. Ίσως να προστεθεί η δυνατότητα αργότερα με κάποιο patch, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει η επιλογή και η έλλειψή της είναι αισθητή.

Το Godfall έχει δημιουργηθεί με την Unreal Engine 4 και τα γραφικά του αποτελούν ίσως το πιο δυνατό χαρτί του. Η Counterplay Games έχει προσέξει τα πάντα και όλα δείχνουν πανέμορφα, πολύ φωτεινά και φαντασμαγορικά. Τα περιβάλλοντα είναι γεμάτα λεπτομέρεια, με το φως να διαχέεται ανάμεσα από τα δέντρα δημιουργώντας ωραία ατμόσφαιρα, ενώ και το level design είναι εξαιρετικό, καθώς καμία περιοχή δεν μοιάζει με την προηγουμένη ή την επόμενη. Πολύ κοντά σε ποιότητα βρίσκονται και οι πανοπλίες, τα όπλα αλλά και τα τέρατα, καθώς όπως είπαμε πιο πάνω υπάρχει τεράστια ποικιλία.

Βέβαια, το Godfall με αυτή τη λεπτομέρεια γραφικών δεν θα μπορούσε παρά να ζητάει ένα αρκετά δυνατό μηχάνημα για να το δείτε στα καλύτερά του. Δυστυχώς, παρότι ξεπερνούσαμε τις προτεινόμενες απαιτήσεις, παρατηρήθηκαν αρκετά αδικαιολόγητα frame-drops για αρκετή ώρα. Για παράδειγμα, εκεί που παίζαμε στα 70-80 fps το παιχνίδι έπεφτε στα 20 fps για 2 με 3 δευτερόλεπτα. Αναγκαστήκαμε να ρίξουμε την ποιότητα σε ορισμένες ρυθμίσεις, κάτι που πάλι δεν εξάλειψε τελείως το πρόβλημα.

Ηχητικά υπάρχει ένα πολύ επικό soundtrack, όπως και σε καθετί που περιέχει high fantasy στοιχεία. Οι μελωδίες κλιμακώνονται στις μάχες για να νιώθει ο παίκτης την έξαψη, ενώ σε σημεία εξερεύνησης υπάρχει ηρεμία, κάτι που βοηθάει στο να ηρεμήσει ο παίκτης.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Godfall

Author

Άρης Φουρναράκης

Developer

Counterplay Games

Publisher

Gearbox Publishing

Διανομή

AVE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 5

Tested on

PC

Κυκλοφορία

19 Νοεμβρίου 2020

Είδος

Action role-playing

PEGI

16

Θετικά

+ Εξαιρετικός οπτικοακουστικός τομέας
+ Μοναδικός σχεδιασμός τεράτων με μεγάλη ποικιλία
+ Διασκεδαστικές και αρκετά challenging μάχες

Αρνητικά

- Απουσία end-game περιεχομένου
- Δεν υπάρχει λόγος για grinding όπλων και αντικειμένων μόλις βρείτε αυτά που σας ταιριάζουν
- Βαρετό campaign με αδιάφορο σενάριο
- Άδειος κόσμος
- Απουσία online matchmaking
- Αρκετά frame-drops

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
7.8
Συνοψίζοντας

Το Godfall μοιάζει σαν μια χαμένη ευκαιρία. Πέφτει ακριβώς στις ίδιες παγίδες που έχουν πέσει και άλλα παιχνίδια του είδους (όπως το Anthem), καθώς προσφέρει εξαιρετικά γραφικά, ωραίες μάχες και τίποτα άλλο. Η απουσία end-game περιεχομένου ουσιαστικά ακυρώνει τη looter φύση του, καθώς αφού τερματίσετε το παιχνίδι υπάρχουν ελάχιστοι λόγοι που θα σας κάνουν να συνεχίσετε.

Παράλληλα, για ένα παιχνίδι που είναι χτισμένο για co-op η απουσία του online matchmaking είναι εγκληματική, αφού αν δεν έχετε κάποιον να παίξετε παρέα το παιχνίδι καταντάει βαρετό και επαναλαμβανόμενο πολύ γρήγορα.

6.5
Βαθμός
7.8
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1