Gravity Rush Remastered

Αγνοώντας τον Νεύτωνα
by Παύλος Κρούστης on 26 Ιανουαρίου 2016
Reviews

To Gravity Rush είναι ένα παιχνίδι φτιαγμένο από τα λαμπρά μυαλά της Team Siren. Ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι; Μα, φυσικά, οι ίδιοι που μας έχουν δώσει στο παρελθόν τα εκπληκτικά Forbidden Siren και Siren: Blood Curse για PS2/PS3. Πρέπει να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη ομάδα με επικεφαλής τον Keiichiro Toyama, μας έχουν δώσει και το αριστουργηματικό πρώτο Silent Hill, που έχει στοιχειώσει τα όνειρά μας, ενώ ο κ. Toyama ήταν director σε όλα τα προαναφερθέντα παιχνίδια. Επόμενη στάση του, λοιπόν, η Kat και το Gravity Rush για PS Vita. Δοκιμάζοντας να φτιάξουν ένα παιχνίδι για το PS3, κατέληξαν τελικά ότι ο τίτλος θα ταίριαζε περισσότερο στη φορητή συσκευή της Sony.

Το αρχικό παιχνίδι κυκλοφόρησε σε PS Vita το 2012, ενώ ήταν από τους πρώτους τίτλους, που χρησιμοποίησαν ιδανικά τις δυνατότητες της φορητής κονσόλας της Sony με κύριο γνώμονα το γυροσκόπιο, καθώς το όλο concept του παιχνιδιού είναι χτισμένο γύρω από την βαρύτητα. Η Kat, η πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού μπορεί να αλλάξει την κατεύθυνση της βαρύτητας για εκείνη (και ενίοτε για όσους στέκονται δίπλα της) χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο "κόλπο" για να "πετάξει" ή να μεταφερθεί εκεί που θέλει. To Gravity Rush παραμένει ακόμα και σήμερα ένας απ' τους πιο ενδιαφέροντες τίτλους για PS Vita, ενώ το port στο PS4 ήταν no-brainer από τη στιγμή που αναμένεται το sequel ως αποκλειστικότητα για τη ναυαρχίδα της Sony.

Το Gravity Rush (ή αλλιώς Gravity Daze στην Ιαπωνία) είναι ένα πολύ ιδιαίτερο third-person action-adventure. Καινοτομεί τόσο στο gameplay του, όσο και στο σενάριο με τους πολύχρωμους κόσμους του και τη μοναδική πρωταγωνίστρια. Για να ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Ο τίτλος δε θα έχει απήχηση σε όλους και επίσης φέρνει πολλά στοιχεία της ιαπωνικής κουλτούρας, ενώ γέρνει λιγότερο προς την Δύση. Παρόλα αυτά, το βασικό μέλημα ενός τέτοιου port είναι να καλύψει την απόσταση μεταξύ της φορητής συσκευής και της οικιακής στην οποία έρχεται. Αυτό το καταφέρνει πολύ όμορφα και ευτυχώς δεν βλέπουμε ευτράπελα που έχουμε δει στο παρελθόν. H Bluepoint Games (ειδική πλέον στα ports/remasters), που ήταν υπεύθυνη για το συγκεκριμένο port έδωσε και πάλι τον καλύτερό της εαυτό, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν με παιχνίδια, όπως τα God of War Collection, ICO and Shadow of the Colossus Collection, Metal Gear Solid HD Collection, αλλά και πιο πρόσφατα με το Uncharted: The Nathan Drake Collection. Γενικότερα, η Sony αν θέλει να μεταφέρει ένα παιχνίδι από προηγούμενη γενιά/άλλη κονσόλα σε τωρινή, ξέρει σε ποια εταιρεία θα απευθυνθεί. Ας δούμε όμως τι προσφέρει το παιχνίδι.

Ο τίτλος σάς βάζει στη θέση μιας πρωταγωνίστριας, που ξυπνά με αμνησία σε έναν κόσμο που δεν καταλαβαίνει. Η ηρωίδα μας σύντομα συναντά μία περίεργη γάτα, που φαίνεται να είναι φτιαγμένη από... άστρα. Σύντομα, η ξανθιά κοπελίτσα που ελέγχουμε καταλαβαίνει ότι η γάτα έχει ειδικές δυνατότητες τις οποίες τις μεταφέρει σε εκείνη: Όσο είναι κοντά της, της δίνει τη δυνατότητα να ελέγξει τη βαρύτητά όσον αφορά τον εαυτό της, αλλά και τα γύρω της αντικείμενα. Η κοπέλα, που σύντομα "βαφτίζεται" Kat, αποφασίζει να ψάξει το μυστήριο αυτό κόσμο γύρω της με τις νέες της δυνάμεις και σύντομα θα βρεθεί στο επίκεντρο των γεγονότων της πόλης του Hekseville. Θα πρέπει να σώσει την πόλη από τον τρομοκράτη, με το όνομα Alias, θα πρέπει να καταστρέψει τα πλάσματα, που ονομάζονται Nevi και φαίνεται να έχουν κάποια σχέση με όλο αυτόν τον πανικό που επικρατεί στην πόλη, ενώ η Kat θα φτάσει να λύσει μέχρι και άκακα καυγαδάκια ανάμεσα σε εφήβους της περιοχής ή να βοηθήσει κάποιον άλλο πολίτη αυτής της πόλης. Σύμφωνα με έναν... επίσης περίεργο κύριο, που θα γνωρίσει στην πορεία, ο οποίος θα της παρουσιαστεί σαν Δημιουργός, βασικός της στόχος θα είναι να επαναφέρει τα κομμάτια της πόλης που έχουν χαθεί σε διαφορετικούς κόσμους.

Η Kat θα ακολουθήσει διστακτικά στην αρχή το μεσσιανικό ρόλο, αλλά στην πορεία θα αρχίσει να τον απολαμβάνει. Από την αρχή μας παρουσιάζεται ως μια κοπέλα καθημερινή, που της τυχαίνουν πολλά περίεργα πράγματα και αντιδρά με τον πιο φυσιολογικό τρόπο σε όλα τα παράξενα που της λένε ή που συμβαίνουν γύρω της και φαίνεται να είναι η μόνη. Παράλληλα έχει στοιχεία, που την κάνουν να μοιάζει πιο "κοριτσάκι" απ' ότι έχουμε συνηθίσει άλλες ηρωίδες, δημιουργώντας έτσι μια ανάλαφρη διάθεση σε όλο το παιχνίδι. Για παράδειγμα πειράζεται όταν δεν της δίνουν σημασία ή τείνει να παρεξηγηθεί όταν δεν ακούει κολακευτικά σχόλια. Για όλα αυτά που θα δείτε, παρά το έντονο φανταστικό και σουρεαλιστικό στοιχείο, θα παρατηρήσετε πολλά στοιχεία, που κάνουν τους χαρακτήρες και φαίνονται πιο ανθρώπινοι. Γενικότερα είναι ιδιαίτερα καλοδουλεμένο, ενώ η όλη υπόθεση με τις δυνάμεις, την προφητεία (κλασικά) και το υπόλοιπο της ιστορίας κυλά με αρκετό ενδιαφέρον, καλύπτοντας την ανάγκη για μυστήριο, αφού θα έχετε ανά πάσα στιγμή μπόλικα ερωτήματα. Βασικό ρόλο θα παίξει επίσης άλλη μία κοπέλα, που φαίνεται να έχει ίδιες δυνάμεις με την Kat και τη φωνάζουν Raven. Θα γνωρίσετε πολλούς χαρακτήρες, καθώς όλοι θα έχουν το ρόλο τους σ' αυτόν τον περίεργο τόπο. Θα σας εμφανιστούν πολλές εκπλήξεις και ευτράπελα και αν σας κάνει κλικ γενικά ο κόσμος τους παιχνιδιού, τότε θα καταφέρει να σας κρατήσει το ενδιαφέρον.

Ο τίτλος εξαπλώνεται σε 21 βασικές αποστολές, με διάρκεια γι' αυτές περίπου 10-12 ώρες, ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι πρόκειται για open-world τίτλο, που σας ανοίγεται σιγά σιγά. Στην αρχή θα έχετε στη διάθεσή σας την πρώτη περιοχή από τις 4 του Hekseville, το Auldnoir. Στην πορεία θα ανοίξει το Pleajeune, που λειτουργεί ως περιοχή της διασκέδασης, μετά η Endestria, η βιομηχανική περιοχή και τέλος το Vendecentre, που έχει το ρόλο της μεγαλούπολης. Κάθε περιοχή έχει δικά της χρώματα και δικό της χαρακτήρα. Πάνω κάτω επικρατούν παρόμοια κτίρια, αλλά η διαφορά στο φωτισμό και τη μουσική τις κάνει και φαίνονται πραγματικά διαφορετικές. Σε κάθε περιοχή θα έχετε στη διάθεσή σας και διάφορα Challenge Missions. Αυτά χωρίζονται σε κάποιες κατηγορίες: σε άλλα θα πρέπει να σκοτώσετε Nevi όσο πιο γρήγορα μπορείτε, σε άλλα όσο πιο πολλά μπορείτε, σε άλλα θα πρέπει να τρέξετε μόνο με slide ολόκληρη τη διαδρομή που θα σας δείξει το παιχνίδι με checkpoints και σε άλλα θα πρέπει να επιστρατεύσετε όλες σας τις δυνάμεις. Τα challenges ανάλογα με τις επιδόσεις σας σας χαρίζουν χάλκινο, ασημένιο ή χρυσό βραβείο. Το καθένα από αυτά σας δίνει και αντίστοιχο αριθμό σε precious gems.  Τα precious gems είναι κάποιοι μωβ κρύσταλλοι, που αποτελούν το "καύσιμο" για τα upgrades σας. Θα τους βρείτε διάσπαρτους σε όλον τον χάρτη του παιχνιδιού, σε ταράτσες, σε γωνίες, κάτω από κτίρια κ.ο.κ. Η συλλογή τους θα αποτελέσει τη βασική σας ασχολία.

Το upgrade σύστημα είναι αρκετά καλοφτιαγμένο με 4 κατηγορίες για τις κινήσεις της Kat, πολύ καλά δομημένη ποικιλία και αρκετές επιλογές ανάλογα με το πού θέλετε να δώσετε βάρος. Για παράδειγμα μπορεί να μην θέλετε να χρησιμοποιείτε το dodge στις μάχες σας ή να χρησιμοποιείτε πολύ τις ειδικές σας κινήσεις. Η βαρύτητα που δίνεται και ο ρυθμός με τον οποίο ανεβαίνετε επίπεδα είναι αρκετά καλά ρυθμισμένος, ώστε να μην μείνετε αδύναμοι, αλλά ούτε και να είστε over-powered από τις πρώτες αποστολές. Αξίζει να κάνετε τα challenges, έστω κι αν κερδίζετε μόνο χάλκινα (τα χρυσά είναι πολύ δύσκολα, αν δεν έχετε φτάσει τέρμα τις δυνάμεις σας) γιατί δίνουν αρκετούς κρυστάλλους και θα σας βοηθήσουν.

Βασικό χαρακτηριστικό του τίτλου αποτελεί η κίνησή σας στο χώρο. Πρόκειται για ένα από τα πιο σπουδαία πράγματα που κατάφερε να κάνει η Team Siren και φαίνεται ότι από το το συγκεκριμένο mechanic γεννήθηκε το παιχνίδι. Πατώντας το R1 βάζετε σε θέση μηδενικής βαρύτητας την Kat. Σε αυτό το σημείο, όπου σημαδέψετε με τον δεξί μοχλό, τότε πατώντας το R1 ξανά, προς τα εκεί θα σας έλξει η βαρύτητα. Στην ουσία δεν ελέγχετε ένα κορίτσι που πετά, αλλά ένα κορίτσι που πέφτει συνεχώς. Αυτή η δύναμη που έχετε μετριέται με μια μπάρα στα αριστερά της οθόνης, η οποία μικραίνει όσο είστε σε "δική σας" βαρύτητα. Πατώντας το L1 επιστρέφετε στην κανονική βαρύτητα του κόσμου. Η Kat σύντομα θα προσθέσει στο ρεπερτόριό της και το Gravity Kick, που είναι και η βασική σας επίθεση κατά των εχθρών σας, ενώ στην πορεία θα αποκτήσετε και άλλες κινήσεις, όπως το Slide ή τις ειδικές της δυνάμεις, που θα σας βοηθήσουν πολύ με τα bosses του παιχνιδιού ή όταν χρειαστεί να πολεμήσετε ορδές ολόκληρες.

 

Οι δυνάμεις της Kat έχουν ποικιλία, είναι πρωτότυπες και έχουν μια μοναδική ροή. Αυτό που δεν κάνει καλά το παιχνίδι, είναι ο χειρισμός. Δεν είναι ότι δεν είναι αποκρίσιμος ή κάτι τέτοιο, αλλά ότι το concept του παιχνιδιού ενδέχεται να σας ζαλίσει. Θα βρεθείτε πάρα πολλές φορές να κοιτάζετε τον κόσμο από πολλές οπτικές, χωρίς να καταλαβαίνετε ποιο είναι το πάνω και ποιο το κάτω (τα μαλλιά της Kat δεν επηρεάζονται επίτηδες γι' αυτό). Επιπρόσθετα, η στόχευση των Nevi στις 360 μοίρες προς όλες τις κατευθύνσεις, δεν είναι και το πιο ευχάριστο πράγμα του κόσμου. Κάτι το οποίο μας οδηγεί στο δεύτερο αρνητικό του τίτλου, που είναι οι σχετικά βαρετές μάχες του. Ενώ η ποικιλία των εχθρών κρίνεται ικανοποιητική, καθώς θέλουν και διαφορετικές τακτικές, δυστυχώς ο άτσαλος χειρισμός και στόχευση, κάνουν τις μάχες αγγαρεία. ¨Όσο παίζετε βέβαια, τόσο θα βελτιώνεστε και στην μετακίνηση της Kat, αλλά και στις μάχες. Projectiles δυστυχώς δεν έχετε (ενώ έχουν σχεδόν όλοι οι εχθροί σας), αλλά έχετε στη διάθεσή σας το Stasis field, που μπορείτε να περισυλλέξετε αντικείμενα και να τα πετάξετε στους εχθρούς σας. Αυτό που μπορούμε πάντως να πούμε με σιγουριά είναι ο εφιαλτικός συνδυασμός για slide στο PS Vita, ευτυχώς εδώ επιτυγχάνεται πατώντας το R2 + L2 μαζί. Παρόλα αυτά η κάμερα και η στροφές δεν βελτιώθηκαν. Το άλλο βασικό παράπονό μας με το παιχνίδι είναι η έλλειψη ποικιλίας στις αποστολές. Σίγουρα, αν σας αρέσει πολύ, θα μπείτε και στο πετσί του ρόλου και θα ξεχαστείτε, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο τίτλος, πέρα απ' τα DLC (6 missions) δεν έχει άλλα side missions. Το μόνο άλλο πράγμα που θα μπορείτε να κάνετε στον κόσμο του είναι να μιλήσετε με κάποιους πολίτες. Το ακόμα πιο ενοχλητικό είναι ότι και μέσα στις αποστολές, το μόνο που θα κάνετε θα είναι να περιφέρεστε στην πόλη (συνήθως απλά θα κυνηγάτε το waypoint) και να μάχεστε "βαρετά" όπως προαναφέραμε. Δεν είναι όλα τόσο άσχημα και σίγουρα ο τίτλος με το σενάριό του κάνει ό,τι μπορεί για ποικιλία, αλλά είναι ένα απ' τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν στο δεύτερο μέρος.

Από εκεί και πέρα, βέβαια, πρέπει να σκεφτούμε ότι πρόκειται για παιχνίδι του 2012 για το PS Vita, το οποίο έρχεται στα 30 ευρώ το 2016 στο PS4.

Το VG24 λέει
Στα τεχνικά του, το παιχνίδι είναι σχεδόν άψογο. Όλα φαίνονται όπως θα έπρεπε, σχεδόν καλύπτοντας την "φορητή" φύση του αρχικού παιχνιδιού. Ναι, δεν φαίνεται για PS4 ΑΑΑ παιχνίδι, αλλά δε φαίνεται σίγουρα ότι ήρθε και από το PS Vita. Τα textures έχουν πλέον μεγαλύτερη ανάλυση, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και κάποια χρήση θολώματος σε αυτά για να μη χαλάνε τη καθαρότητα της 1080p εικόνας. Οι επιδόσεις είναι επίσης άψογες στα 60fps, ενώ δεν παρατηρήσαμε το παραμικρό framedrop. Μόνο μειονέκτημα σ' αυτόν τον τομέα είναι το pop-up, όταν ταξιδεύετε πολύ γρήγορα και φτάνετε στη μέση μιας πλατείας για παράδειγμα, ο κόσμος εμφανίζεται μετά από λίγο. Από την άλλη, τα απίστευτα χρώματα και τα cel-shaded γραφικά φαίνονται ακόμα καλύτερα σε μεγάλες οθόνες. Πρόκειται για αρκετά όμορφο τίτλο, που χρωστά πολλά στην καλλιτεχνική του διεύθυνση. Αξιέπαινο είναι ότι διορθώθηκε ένα πολύ σημαντικό προβληματικό κομμάτι της αρχικής έκδοσης, που ήταν τα loading times. Πλέον η μετάβαση fast travel γίνεται χωρίς loading και κάθε φορά που θα δείτε loading (στα challenges πχ.) θα είναι μόνο για ελάχιστα δευτερόλεπτα. Αυτό φυσικά, που προδίδει ελαφρώς την "καταγωγή" του είναι τα still frames, που έχουμε για cut-scenes τα οποία δίνονται με την αισθητική κόμικ "περνάμε απ' τη μία εικόνα στην επόμενη με λεζάντες". Σπάνια θα ακούσετε επίσης voice overs. Όσο όμορφα και να είναι, ελπίζουμε να δούμε rendered cinematic cutscenes στο δεύτερο μέρος που περιμένουμε.

Για όσους έχουν παίξει το παιχνίδι στη φορητή κονσόλα της Sony, να αναφέρουμε ότι ο χειρισμός με το DualShock 4 είναι πιο εύκολος απ' ότι με το PS Vita, τόσο για τους μοχλούς, όσο και για το slide της πρωταγωνίστριας, ενώ ο πολύχρωμος κόσμος του φαίνεται ακόμα πιο όμορφος σε μεγαλύτερες οθόνες. Τέλος, έχουν προστεθεί και τα 3 DLC της αρχικής έκδοσης: Προσφέρουν 2 αποστολές το καθένα, με πολύ ωραίο σενάριο που συμπληρώνει το βασικό μας, 2 challenges το καθένα και από μία στολή για την Kat. Από εκεί και πέρα, βέβαια, πρέπει να σκεφτούμε ότι πρόκειται για παιχνίδι του 2012 για το PS Vita, το οποίο έρχεται στα 30 ευρώ το 2016 στο PS4. Με λίγα λόγια, αν το έχετε παίξει στο PS Vita, δεν έχετε πολλούς λόγους να το ξαναγοράσετε στο PS4, εκτός αν είστε λάτρης ή το θέλετε για τη συλλογή μαζί με το 2.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Sony Computer Entertainment στη χώρα μας, Sony Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Gravity Rush Remastered

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Project Siren
Bluepoint Games (PS4 port)

Publisher

Sony Computer Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

2 Φεβρουαρίου 2016

Είδος

Action-adventure, action role-playing, open world

PEGI

12

Θετικά

+ Εικόνα κρύσταλλο με ιδανικές επιδόσεις
+ Ένας πολύ ιδιαίτερος και πρωτότυπος τίτλος, τόσο σε gameplay, όσο και σε setting
+ Πολύ βελτιωμένα loading times
+ Συμπεριλαμβάνει τα DLC της έκδοσης PS Vita
+ Εξαιρετική συνοχή στον κόσμο του

Αρνητικά

- Ο κόσμος του Hekseville δε θα έχει απήχηση σε όλους
- Το gameplay του τίτλου επίσης δε θα έχει απήχηση σε όλους
- Ο χειρισμός θέλει συνήθεια
- Οι μάχες δεν είναι το καλύτερο σημείο του
- Δεν υπάρχει ποικιλία στις αποστολές

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Gravity Rush Remastered έρχεται από το PS Vita στο PlayStation 4 τόσο για να το γνωρίσει περισσότερος κόσμος, όσο και γιατί το DualShock 4 έχει γυροσκόπιο. Πρόκειται για έναν μοναδικό action-adventure τίτλο, που βασίζεται πολύ στο κεντρικό του mechanic με την αλλαγή της κατεύθυνσης της βαρύτητας. Αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι: Αν σας αρέσει το πολύ ιδιαίτερο gameplay του, τότε θα το ευχαριστηθείτε. Αν δεν ταιριάζει στο γούστο σας ή σας ζαλίζει/αποπροσανατολίζει το mechanic με τη βαρύτητα, τότε δύσκολα να καταφέρετε να το παίξετε. Παρά τις ιδιαιτερότητές του όμως, είναι αξιέπαινο το ότι βλέπουμε κάτι τόσο πρωτότυπο ακόμα κι αν δεν στοχεύει στο ευρύ κοινό.

Το port για το PS4 είναι άψογο τόσο σε επιδόσεις (εκτός του περίεργου pop-up), όσο και σε εικαστικά, καθώς βοηθά πολύ και το cel-shaded art-style του. 4 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία καταφέρνει να κρατηθεί αρκετά καλά, ενώ δεν του φαίνεται ότι είναι port από φορητή κονσόλα, ακόμα και με το χάσμα των PS Vita/PS4. Σίγουρα είναι μια πολύ ταιριαστή κυκλοφορία με το Gravity Rush 2, που θα δούμε μες στη χρονιά, παρόλο που η τιμή του είναι λίγο πιο υψηλή απ' όσο θα έπρεπε.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%