GRID

Διασκεδαστικό αλλά αχρείαστο
by Άρης Φουρναράκης on 25 Οκτωβρίου 2019

H σειρά TOCA της Codemasters αποτελεί μια από τις μακροβιότερες racing σειρές, με δέκα τίτλους να έχουν κυκλοφορήσει από το 1997 μέχρι και σήμερα. Για την ακρίβεια, το Grid που αναλύουμε σήμερα αποτελεί τον δέκατο τίτλο της σειράς TOCA, αλλά και το τέταρτο παιχνίδι που φέρει το όνομα "Grid".

Μετά από την κυκλοφορία του Grid Autosport το 2014, η οποία δεν πήγε ιδιαίτερα καλά, η Codemasters αποφάσισε να μην προχωρήσει στη δημιουργία ενός ακόμη sequel, μέχρι που εντελώς ξαφνικά, πριν λίγους μήνες, ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Grid, το οποίο και αποτελεί reboot της σειράς που ξεκίνησε το 2008.

Στο Grid του 2019 η Codemasters δεν αρκείται σε ένα απλό φρεσκάρισμα της σειράς, αφού έχει συγκεντρώσει στοιχεία των τριών προηγούμενων τίτλων και παρέα με το πάντα διασκεδαστικό gameplay, που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών, δημιούργησε τον απόλυτο Grid τίτλο... ή μήπως όχι;

Προσπερνώντας το αρχικό μενού θα αντικρίσετε μόλις δυο διαθέσιμα modes για να παίξετε. Από τη μια μεριά το career και από την άλλη το multiplayer. Ξεκινώντας το career, θα συναντήσετε απλά ένα ημερολόγιο στο οποίο υπάρχουν εφτά διαφορετικές αγωνιστικές κατηγορίες, από τις οποίες μπορείτε να ξεκινήσετε με όποια θέλετε. Δεν υπάρχει περιορισμός σε τι αγώνα και σε ποια κατηγορία θα βρεθείτε μετά, αρκεί να έχετε ξεκλειδώσει έστω και ένα αμάξι για τον αγώνα αυτό. Δεν υπάρχει κάποιο σενάριο ή κάποια ιστορία πίσω από το career που θα σας κάνει να νοιαστείτε για τα αποτελέσματα του κάθε αγώνα, αφού ο σκοπός σας είναι να συμμετάσχετε σε αγώνες και να ολοκληρώσετε τέσσερις από τις κατηγορίες. Κάθε κατηγορία διαθέτει 13+1 events, τα οποία αφότου τα ολοκληρώσετε μπορείτε να διαγωνιστείτε ενάντια στους καλύτερους οδηγούς του Grid World Series.

Ο παραπάνω τρόπος μπορεί να δίνει απόλυτη ελευθερία στον παίκτη για το ποια κατηγορία θα ολοκληρώσει και με ποια σειρά, αλλά αποτυγχάνει πλήρως στο να προσομοιώσει καταστάσεις καριέρας, πόσο μάλλον να κάνει τον παίκτη να νοιαστεί για την έκβαση του κάθε αγώνα. Επιπροσθέτως, υπάρχουν μόλις δυο διαφορετικοί τύποι αγώνων στους οποίους μπορείτε να λάβετε μέρος. Οι απλοί αγώνες που πρέπει να τερματίσετε σε υψηλή θέση και οι time attacks που πρέπει να καταγράψετε τον γρηγορότερο γύρο. Πολύ φτωχό σε αυτά τα σημεία το Grid, την ώρα που τα υπόλοιπα racing παιχνίδια που κυκλοφορούν στην αγορά σφύζουν από modes και επιλογές.

Από την άλλη, μπορεί το career να καταλήγει αδιάφορο, όμως υπάρχει μια τεράστια ποικιλία από διαδρομές και αυτοκίνητα που θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς του είδους. Συνολικά οι διαδρομές, μαζί με όλες τις εναλλακτικές τους μορφές, πλησιάζουν τις 80 και ξεδιπλώνονται σε Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αυστραλία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως κάθε διαδρομή σφύζει από ζωή, με την παρουσία του κοινού να είναι κάτι παραπάνω από αισθητή. Από πλευράς αυτοκινήτων, θα βρεθείτε στο τιμόνι "καθημερινών" ή τροποποιημένων drift αυτοκινήτων και σε βαριά αλλά ταχύτατα NASCAR, θα θαυμάσετε τα διάφορα super cars και θα σας κοπεί η ανάσα στο στενό cockpit του Renault F1. Αρνητική εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι δεν υπάρχει επιλογή για οποιοδήποτε "πείραγμα" των αυτοκινήτων, εκτός από την αλλαγή των liveries.

Από πλευράς χειρισμού και οδήγησης το Grid είναι ένας καθαρόαιμος arcade τίτλος και σε κανένα σημείο δεν θα δείτε ψήγματα simulation, όπως είχε ισχυριστεί η εταιρεία. Η Codemasters ζήτησε τη βοήθεια του πολύπειρου Fernando Alonso, οπότε οδηγικά το αποτέλεσμα θα σας ικανοποιήσει, αλλά σίγουρα δεν θα σας δυσκολέψει. Ακόμα και με τα περισσότερα assists απενεργοποιημένα, θα βρίσκεστε διαρκώς ανάμεσα στις πρώτες θέσεις, ειδικά αν έχετε εμπειρία από racing τίτλους. Αυτό συμβαίνει γιατί το μοντέλο χειρισμού έπρεπε να ανταποκριθεί σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων που διαθέτει το παιχνίδι, οπότε η Codemasters επέλεξε να "ακουμπήσει" κάθε κατηγορία επιφανειακά παρά να εμβαθύνει σε κάποια.

Κάτι ακόμα που μας έκανε αρνητική εντύπωση είναι ότι η αύξηση ή η μείωση της δυσκολίας δεν έχει πάντα και το ανάλογο αντίκτυπο στα rewards του κάθε αγώνα. Δηλαδή σχεδόν τα ίδια θα αποκομίσετε αν κερδίσετε έναν αγώνα στο πιο εύκολο και τα ίδια αν κερδίσετε στο πιο δύσκολο επίπεδο. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που ο παίκτης δεν μπορεί να νοιαστεί για τους αγώνες που συμμετέχει σε κανένα σημείο της καριέρας.

Η οδήγηση αν και είναι τελείως arcade παραμένει απολαυστική, με αρκετά αυτοκίνητα να συμμετέχουν σε κάθε αγώνα, σε σημείο να δημιουργούνται τρακαρίσματα και συμφόρηση σχεδόν σε κάθε στροφή. Σε περίπτωση που σας βγάλουν εκτός δρόμου, η επιλογή του flashback επιστρέφει και σας επιτρέπει να γυρίσετε τον χρόνο μερικά δευτερόλεπτα πίσω, ώστε να αλλάξετε την έκβαση του τρακαρίσματος.

Από την άλλη η Codemasters έχει προσθέσει τις ομάδες και το σύστημα Nemesis, τα οποία αν και αποτελούν ενδιαφέρουσες ιδέες, δεν λειτουργούν όπως θα ήθελε η εταιρία σε κανένα σημείο του παιχνιδιού. Καταρχάς, κερδίζοντας αγώνες, εκτός από εμπειρία, μπορείτε να ξεκλειδώσετε και οδηγούς, οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν το νούμερο δυο σας στους αγώνες. Κατά τη διάρκεια αυτών μπορείτε να τους δώσετε εντολές ώστε να πιέσουν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα ή και να αμυνθούν αν βρίσκονται μπροστά τους. Αυτό βέβαια δουλεύει αρκετά σπάνια, καθώς η πληθώρα των αγώνων που θα συμμετάσχετε είναι αρκετά μικροί και διαθέτουν μόλις τρεις γύρους. Δεν υπάρχει δηλαδή χρόνος για να δημιουργηθεί μια κατάσταση όπου θα χρειαστείτε τον συμπαίκτη σας.

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η λειτουργία Nemesis, που θεωρητικά αλλάζει την οδηγική συμπεριφορά του βασικού σας αντίπαλου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι nemesis "ενεργοποιούνται" αν τρακάρετε και προκαλέσετε ζημιά σε κάποιο αυτοκίνητο ή αυτοκίνητα και μοναδικός τους σκοπός είναι να σας σαμποτάρουν στον υπόλοιπο αγώνα. Όπως είπαμε και πιο πάνω όμως, οι διαδρομές είναι αρκετά μικρές και θα απειληθείτε σπάνια από κάποιον nemesis.

Από άποψη multiplayer δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα στη σύνδεση, αν και μας παραξένεψε το γεγονός ότι υπάρχει μόνο quick play, με τον παίκτη να μην μπορεί να επιλέξει τη διαδρομή ή το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει. Όλα επιλέγονται στην τύχη.

Οπτικά η Codemasters έχει χρησιμοποιήσει για μια ακόμη φορά την EGO engine, με τα αποτελέσματα σε ορισμένα σημεία να είναι αρκετά εντυπωσιακά και σε άλλα όχι και τόσο. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα περιβάλλοντα σφύζουν από ζωή, όμως τα textures των αυτοκινήτων, αλλά και το μοντέλο ζημιών είναι χαμηλότερης ποιότητας. Από την άλλη, οι φωτισμοί και οι αντανακλάσεις βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα, ενώ και το εσωτερικό των οχημάτων είναι αρκετά "περιποιημένο".

Τεχνικά, το Grid δεν προσφέρει "καθαρό" 4K στο Xbox One X, αφού θα δείτε αρκετές φορές την ανάλυση να υποχωρεί σε 2K αναλύσεις, όμως, όπως και στο PS4 Pro, προσφέρονται σταθερά 60 fps. Έπειτα, στις βασικές κονσόλες εκτός του ότι οι αναλύσεις είναι αρκετά χαμηλές, (στο Xbox One S θα αντικρίσετε το απαράδεκτο 720p) υπάρχει περιορισμός και στα frames, τα οποία φτάνουν τα 30 ανά δευτερόλεπτο που για racing είναι απαγορευτικό, ειδικά με τον συνωστισμό που επικρατεί σε αρκετές πίστες.

Το παραπάνω κομμάτι είναι τελείως απαράδεκτο γιατί ο οπτικός τομέας δεν είναι τέτοιας ποιότητας που να δικαιολογεί αυτές τις επιδόσεις στις βασικές κονσόλες, την ίδια στιγμή που στα Dirt 4, DiRT Rally 2.0 και το F1 2019, που χρησιμοποιήθηκε η ίδια μηχανή γραφικών, οι βασικές κονσόλες έφταναν τα 60 fps και μεγαλύτερες αναλύσεις.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

GRID

Συντάκτης
25 Οκτωβρίου 2019
Developer

Codemasters

Publisher

Codemasters

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

Xbox One X

Κυκλοφορία

11 Οκτωβρίου 2019

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Διασκεδαστική οδήγηση
+ Πληθώρα από διαδρομές και αυτοκίνητα
+ Εφτά διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων
+ Η ελευθερία που υπάρχει στο Career

Αρνητικά

- Αδιάφορο Career
- Οι επιδόσεις στις βασικές κονσόλες
- Δεν προσφέρει κάτι καινούργιο στο είδος
- Το σύστημα των Teamates/Nemesis λειτουργεί σπάνια
- Η αυξομείωση της δυσκολίας δεν έχει μεγάλο αντίκτυπο στα έπαθλα των αγώνων
- Δεν μπορείτε να "πειράξετε" τα αυτοκίνητα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
6.0
Συνοψίζοντας

Εν κατακλείδι, το Grid παραμένει πιστό στη σειρά ως προς τη διασκεδαστικότατη οδήγησή του και την πληθώρα από αυτοκίνητα και διαδρομές που διαθέτει.

Από την άλλη όμως, δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο στο είδος, ενώ σε αρκετά σημεία θα το χαρακτηρίζαμε και αδιάφορο, αφού σε κανένα σημείο της καριέρας δεν καταφέρνει να κάνει τον παίκτη να νοιαστεί και ορισμένες από τις καινούργιες ιδέες της εταιρείας δεν λειτουργούν στο σημείο που θα ήθελε. Με τα τεχνικά προβλήματα στις βασικές κονσόλες να ολοκληρώνουν το πακέτο, η νέα κυκλοφορία της σειράς GRID μπορεί να χαρακτηριστεί διασκεδαστική, αλλά και αχρείαστη.

6.5
Βαθμός
6.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1