Guilty Gear -STRIVE- - Review

Heaven or Hell ή αλλιώς That is bullshit blazing!
by Στάμος Μιχελλαράκης on 11 Ιουνίου 2021

Το Guilty Gear είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και διαχρονικά 2D fighting franchises, που ξεκίνησε την πορεία του το 1998. Εδώ και χρόνια κλέβει τις εντυπώσεις και την προσοχή των fans μέσα από την ενδιαφέρουσα ιστορία του, τους εκκεντρικούς χαρακτήρες του και την τεχνικά καταιγιστική του δράση. Το 2015, ο τίτλος πέρασε στις 2.5 διαστάσεις με το Guilty Gear Xrd, το entry που τοποθέτησε την Arc System Works στον θρόνο των cel-shaded anime γραφικών με την απαράμιλλη αισθητική του. Έπειτα από αρκετή αναμονή και καθυστερήσεις το Guilty Gear Strive (GGST), το νέο entry της σειράς, είναι επιτέλους εδώ και είμαστε έτοιμοι να το ξεκοκαλίσουμε!

Το GGST αποτελεί direct sequel και συνεχίζει την υπόθεση από το σημείο που την άφησε το Guilty Gear Xrd: Revelator. Ο πρωταγωνιστής της σειράς Sol, καλείται να αντιμετωπίσει τον Gear Maker, ο οποίος έχει παραδοθεί εκούσια στον Λευκό Οίκο (τον γνωστό). Σε ένα κλασικό twist όμως παρουσιάζεται ένα νέο κακό, φαινομενικά πιο επικίνδυνο, και οι χαρακτήρες της σειράς θα πρέπει να βρουν τρόπο να το σταματήσουν πριν αλλάξει για πάντα ο κόσμος όπως τον γνωρίζουν.

Η Arc System Works είναι γνωστή για τα περίπλοκα και “over the top” σενάρια στους τίτλους της και το GGST δεν αποτελεί εξαίρεση. Το story mode είναι ακριβώς αυτό. Η ιστορία του τίτλου δοσμένη με in-game graphics σε μορφή ταινίας 4-5 ωρών. Δεν υπάρχει καθόλου gameplay εδώ και αν και θα ξενίσει σίγουρα αρκετά σε ένα fighting game, μπορεί κανείς να την παρακολουθήσει με διαλείμματα και saves ενδιάμεσα. Είναι καλοδουλεμένη επίσης και θα μπορούσε άνετα να βρίσκεται σε λίστα με CG anime τίτλους στο Netflix.

Αυτό έρχεται με αρνητικά και θετικά βέβαια, καθώς αν κάποιος δεν έχει ενημερωθεί για την υπόθεση των προηγούμενων τίτλων, θα είναι αρκετά δύσκολο να ακολουθήσει τα γεγονότα της ιστορίας του GGST καθώς και τις σχέσεις των χαρακτήρων. Η υπόθεση είναι ενδιαφέρουσα, αν και υπερβολική στα anime tropes, τα οποία όμως παρουσιάζονται με τόσο cool ύφος που σπάνια ενοχλούν. Οι διάλογοι είναι φρέσκοι και διασκεδαστικοί και η δράση φαίνεται βγαλμένη μέσα από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Αξιοσημείωτο είναι πως η Arc System Works έχει κάνει την καλοδεχούμενη κίνηση να εκδώσει manga shorts στο official site του τίτλου με μία περίληψη της ιστορίας του Guilty Gear, καθώς και links για ολόκληρο το story mode του Guilty Gear Xrd, σαν προετοιμασία για τον ερχομό του Strive. Μπορείτε να τα βρείτε όλα εδώ. Εξίσου χρήσιμα είναι και τα glossary και character relations ανά timeline, που βρίσκονται μέσα στο game για όσους θέλουν να μελετήσουν παραπάνω ή να ανατρέξουν σε κάποιο άρθρο. Ναι, η ιστορία του Guilty Gear είναι τόσο complex που χρειάζονται.

Η οπτική παρουσίαση του GGST αποτελεί για ακόμη μία φορά ορόσημο για το cel-shading, όπως μας έχει συνηθίσει η εταιρεία. Έχοντας φτάσει με το Xrd σε σημείο να είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις το 2D από το 3D, το Strive πατάει πάνω στα κεκτημένα visuals και τα πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Αντί για μία τυπική anime αισθητική με έντονα χρώματα και χαρακτήρες με τις κλασικές cropped κινήσεις για να θυμίζουν animation, εδώ έχουμε χαρακτήρες με πιο ρεαλιστικά, “ενήλικα” χαρακτηριστικά, ρεαλιστικές διαστάσεις και σκιάσεις, καθώς και smooth, ρευστές κινήσεις με αποτέλεσμα οι χαρακτήρες και τα περιβάλλοντα να φαίνονται βγαλμένα από visual novel, παρά από ένα τυπικό tv anime. Σημαντική αλλαγή αποτελεί το shading των χαρακτήρων που πλέον αλλάζουν ανάλογα με το stage και τη θέση των χαρακτήρων αντί να είναι embedded πάνω στα μοντέλα τους, feature που τους κάνει μέρος του περιβάλλοντος περισσότερο από ποτέ.

Οι επιστρέφοντες χαρακτήρες είναι fully reworked, με νέες στολές που αντικατοπτρίζουν την αισθητική του καθενός, φερμένη όμως σε μία νέα, μοντέρνα εποχή. Οι νέοι χαρακτήρες στο ρόστερ είναι ο Nagoriyuki, ένας τεράστιος βρυκόλακας-σαμουράι και η Giovanna, μία μυστική πράκτορας/martial artist με ένα σκύλο-φάντασμα που ενίοτε την κυριεύει. Και οι δύο είναι νέες προσθήκες στους χαρακτήρες του Guilty Gear, όχι reskin προηγούμενων, και αν σας ακούγονται υπερβολικοί, τότε καλωσορίσατε στον κόσμο του! Τα stages είναι επίσης γεμάτα λεπτομέρειες, χρώματα και background animations, χωρίς να μπερδεύουν και να τραβούν την προσοχή από τη δράση, μια λεπτή γραμμή που είναι άξια συγχαρητηρίων. Κάθε stage έχει επίσης δύο εκδοχές στις οποίες μπορούμε να μεταβούμε αν χτυπήσουμε αρκετά τον αντίπαλο μας όσο είναι στρυμωγμένος στη γωνία.

Το soundtrack είναι ένα ακόμη highlight του τίτλου, με rock συνθέσεις και vocal κομμάτια για όλους τους 15 χαρακτήρες του βασικού roster. Το Guilty Gear ανέκαθεν είχε εξαιρετική garage rock επένδυση και το Strive συνεχίζει επάξια την παράδοση, με το intro song “Smell of the Game” να θέτει την ατμόσφαιρα δυναμικά και να συνεχίζει να γίνεται όλο και καλύτερο. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε πως το OST θα σας ωθήσει να θέλετε να παίξετε “ακόμη ένα match”, μόνο και μόνο για το hype που δημιουργεί η μουσική κατά τη διάρκεια του αγώνα. Θα έλεγε κανείς πως πρόκειται για μουσική που παραπέμπει σε αμερικάνικο chopperάδικο bar, με καπνό, μπύρα, μπιλιάρδο και χιλιοφορεμένα δερμάτινα jackets, από μία ιαπωνική, anime σκοπιά. Αυτό δηλαδή που πρεσβεύει το Guilty Gear.

Πέρα από το story mode, το GGST δεν έρχεται με πληθώρα από modes. Η αλήθεια είναι πως δεν τα χρειάζεται. Το arcade mode είναι ένα gauntlet με branching difficulties ανάλογα με την επίδοσή μας, υπάρχει training και ένα απλό αλλά αποτελεσματικό και χρήσιμο mission mode για εκμάθηση των mechanics και techniques, γενικά αλλά και ανά χαρακτήρα, και το online menu. Το online lobby των ranked matches παρουσιάζεται σαν ένας πύργος με διάφορα επίπεδα που μαζεύονται άτομα παρόμοιου skill level και ανάλογα με την επίδοσή μας, γίνονται προτροπές για να ανέβουμε ή ακόμη και να κατέβουμε. Οπτικά, πρόκειται για ένα 2D pixel art lobby με customizable avatars των παικτών να κάνουν challenge ο ένας τον άλλον σε fighting stands. Αν και συμπαθητικό, η πληθώρα των chat, emote, replay και rival επιλογών σε συνδυασμό με το player lobby για unranked matches δημιουργούν ένα παραγεμισμένο αποτέλεσμα και συνεχή ανάγκη για τα οπτικά guides στην οθόνη ώστε να θυμόμαστε ποιο κουμπί κάνει τι.

To online gameplay του GGST είναι επίσης αξιέπαινο και ένας από τους βασικούς λόγους καθυστέρησης του τίτλου. Συγκεκριμένα, η προσθήκη rollback netcode μειώνει αισθητά το lag και προσφέρει μία fighting εμπειρία χωρίς διακοπές και αποσυνδέσεις, μεταφέροντας την εμπειρία του couch fighting σχεδόν αυτούσια. Συγκεκριμένα σε 100 online matches, είχαμε μερικό delay σε 10 από αυτά με απολύτως κανένα να είναι unplayable ή να καταλήγει σε disconnection. Για έναν τίτλο με απαιτητικές ταχύτητες και reaction time, αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και το GGST αποδίδει παραπάνω από ικανοποιητικά.

Το gameplay σε έναν fighting τίτλο δεν παύει φυσικά να είναι ο πυρήνας του και αυτό που θα τον ρίξει ή θα τον εξυψώσει. Το GGST, ενώ κρατά την ουσία και τους γρήγορους ρυθμούς για τους οποίους η σειρά έγινε γνωστή, είναι ένα διαφορετικό θηρίο. Συγκριτικά με τις ταχύτητες φωτός του Xrd, εδώ έχουμε ένα αισθητά πιο αργό fighter, πιο τεχνικό και neutral. Αν έπρεπε να το κατατάξουμε κάπου σε θέμα ταχύτητας, θα έμπαινε ακριβώς ανάμεσα στο Dragonball FighterZ και στο Street Fighter V. Οι κινήσεις κάνουν μεγαλύτερη ζημιά στους αντιπάλους με αρκετά πιο απλά combos, κάνοντας το αμυντικό gameplay εξίσου σημαντικό με το επιθετικό. Τα roman cancels, trademark του τίτλου, κάνουν την επανεμφάνισή τους σε συνδυασμό με την προσθήκη των directional cancels.

Υπάρχει επίσης stage transition μετά από πολλαπλές επιθέσεις σε αντίπαλο στην άκρη του terrain, με έξτρα ζημιά και buffs στο θύμα και το θύτη αντίστοιχα. Από το παιχνίδι απουσιάζουν οι instakill επιθέσεις, οι οποίες αν και ήταν θεαματικές στα προηγούμενα entries, δεν έπαυαν να δίνουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα προς τη μία πλευρά, με αποτέλεσμα να έχουμε πιο ισορροπημένους αγώνες στο GGST με τη δυνατότητα να γυρίσει ο τροχός ακόμη και λίγο πριν το τέλος. Αν και δεν θεωρεί ποτέ ότι είμαστε γνώστες προηγούμενων τίτλων gameplay-wise, το GGST δεν μας κρατάει το χέρι εδώ και αφήνει το training και τα missions να μας μάθουν κόλπα και τεχνικές, αλλιώς μας επιτρέπει να φάμε τα μούτρα μας online μέχρι να μάθουμε. Το entry bar λοιπόν, αν και σε καμία περίπτωση δεν είναι απαγορευτικό, ίσως τρομάξει τους νεοφερμένους στη σειρά και στον κόσμο των fighting games.

To Guilty Gear Strive είναι ένας άξιος διάδοχος για τη σειρά και ένα από τα πιο όμορφα, cool, στιλάτα και παλαβά fighting games που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Το gameplay του είναι rock solid, η παρουσίασή του εξαιρετική, το OST του καταιγιστικό και οι χαρακτήρες του μοναδικοί. Αν ενδιαφερθείτε για την υπόθεσή του, έχει επίσης πολλά να δώσει και να δέσει ακόμη περισσότερο το μαγικό του κόσμο. Η απουσία έξτρα modes και unlockables σίγουρα δεν είναι ιδανική αλλά ο τίτλος προτάσσει με τόση άνεση το στήθος του στον ανταγωνισμό με τα απλά αλλά γεμάτα modes που διαθέτει, ώστε να μην χρειάζεται φτιασιδώματα.

Πρόκειται για ένα μεγαθήριο με απλό περιτύλιγμα που ξέρει πολύ καλά τι ήρθε να κάνει - να ρίξει ξύλο. Και αυτό το κάνει ξανά και ξανά χωρίς να βαραίνει η παρουσία του, έχοντας να δώσει άπλετο στιλ στον καναπέ και online, χωρίς εκπτώσεις. Αν ψάχνετε το επόμενο fighting κόλλημά σας, το Strive φαίνεται πως θα αφήνει τη rock σκιά του στον χώρο για αρκετό καιρό. Αρπάξτε χειριστήριο λοιπόν, πάρτε βαθιά ανάσα στο versus screen και ετοιμαστείτε για Heaven or Hell.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Guilty Gear -STRIVE- - Review

Συντάκτης
11 Ιουνίου 2021
Developer

Arc System Works

Publisher

Bandai Namco Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5

Tested on

PlayStation‌ ‌4‌

Κυκλοφορία

11 Ιουνίου 2021

Είδος

Fighting

PEGI

13

Θετικά

+ Απίστευτος σχεδιασμός και ποιότητα animation σε χαρακτήρες, κόσμο και story

+ Εξαιρετικό rollback netcode online gameplay

+ Καταιγιστικό garage rock soundtrack

+ Αργό gameplay συγκριτικά με τους προκατόχους προς χάρη πιο τεχνικών, neutral μαχών

Αρνητικά

- Η υπόθεση προϋποθέτει εκτενή γνώση προηγούμενων γεγονότων στη σειρά

- Λίγα modes και unlockables

- Υψηλό entry point για παίκτες που δεν έχουν ασχοληθεί αρκετά με fighting games

- Παραφορτωμένο online lobby και menu

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
Συνοψίζοντας

To Guilty Gear Strive είναι ένας άξιος διάδοχος για τη σειρά και ένα από τα πιο όμορφα, cool, στιλάτα και παλαβά fighting games που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Το gameplay του είναι rock solid, η παρουσίασή του εξαιρετική, το OST του καταιγιστικό και οι χαρακτήρες του μοναδικοί. Αν ενδιαφερθείτε για την υπόθεσή του, έχει επίσης πολλά να δώσει και να δέσει ακόμη περισσότερο το μαγικό του κόσμο. Η απουσία έξτρα modes και unlockables σίγουρα δεν είναι ιδανική αλλά ο τίτλος προτάσσει με τόση άνεση το στήθος του στον ανταγωνισμό με τα απλά αλλά γεμάτα modes που διαθέτει, ώστε να μην χρειάζεται φτιασιδώματα.

Πρόκειται για ένα μεγαθήριο με απλό περιτύλιγμα που ξέρει πολύ καλά τι ήρθε να κάνει - να ρίξει ξύλο. Και αυτό το κάνει ξανά και ξανά χωρίς να βαραίνει η παρουσία του, έχοντας να δώσει άπλετο στιλ στον καναπέ και online, χωρίς εκπτώσεις. Αν ψάχνετε το επόμενο fighting κόλλημά σας, το Strive φαίνεται πως θα αφήνει τη rock σκιά του στον χώρο για αρκετό καιρό. Αρπάξτε χειριστήριο λοιπόν, πάρτε βαθιά ανάσα στο versus screen και ετοιμαστείτε για Heaven or Hell.

9.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1