Halo 5: Guardians

Agent Locke vs. Master Chief
by Παύλος Κρούστης on 26 Οκτωβρίου 2015
Reviews

Επιτέλους η αναμονή τελείωσε και ο Master Chief επέστρεψε με νέα περιπέτεια έπειτα από 3 χρόνια, που κυκλοφόρησε το Halo 4. Η ναυαρχίδα του Xbox One απέκτησε νέο μέλος, το πρώτο νέο παιχνίδι της 343 Industries για τη νέα γενιά, πέρα από την εκπληκτική συλλογή "Halo: The Master Chief Collection". Άλλο ένα καυτό φθινόπωρο για την Microsoft με το Rare Replay και το Forza Motorsport 6 ως τώρα να δίνουν αξία στα χρήματά σας και ποιότητα στο roster των αποκλειστικοτήτων της συσκευής της Microsoft. Το Halo 5: Guardians είναι ο μεγαλύτερος τίτλος για το Xbox One φέτος, εκτός ίσως από το timed-exclusive Rise of the Tomb Raider, που περιμένουμε σε μερικές ημέρες.

Ο τίτλος συνεχίζει από εκεί που μας άφησε το Halo 4, ενώ αποτελεί το δεύτερο μέρος του "Reclaimer" Saga ("Έπος" πλέον και όχι "τριλογία", όπως ανέφερε ο Spencer) της 343 Industries. Οι developers αφού είχαν τεσταριστεί με την Anniversary έκδοση του πρώτου Halo στο Xbox 360, μας έδωσαν ένα εξαιρετικό τέταρτο μέρος για τη σειρά, το οποίο πολλοί εμίσησαν, μόνο και μόνο επειδή... δεν ήταν Bungie. Το Halo 4 όμως έκανε τις επιλογές του πολύ προσεκτικά: Έδωσε νέα τροφή για νέα τριλογία (και όχι μόνο), κάνοντας την αρχή, μας έδωσε ένα πιο ώριμο ύφος με τη σχέση της Cortana και του Master Chief, διατήρησε όλα τα στοιχεία που λατρεύουν οι fans της σειράς, ενώ παράλληλα και με τακτ μας έδωσαν νέο είδος εχθρών, το οποίο για τα Halo, αντιστοιχεί και σε νέα όπλα, νέες τακτικές μάχης κλπ. Κάντε χώρο τώρα για ένα Halo, το οποίο φέρνει πλέον όσες αλλαγές δεν είχαμε δει τόσα χρόνια.

Γενικά

Η σειρά αποτελεί μία απ' τις μεγαλύτερες ΑΑΑ first-person shooting εμπειρίες στο χώρο του gaming με το multiplayer και το story του να είναι εξίσου σημαντικά. Η αποκλειστικότητα αυτή της Microsoft ξεκίνησε από το πρώτο Xbox με το πρώτο Halo, "παραδίδοντας σεμινάρια" τότε για το πώς φτιάχνεται η σωστή ΑΙ σε παιχνίδια του είδους, αλλά και δημιουργώντας έναν χαρακτήρα-είδωλο και πασίγνωστη φυσιογνωμία στα... λημέρια μας: τον Spartan 117 ή αλλιώς Master Chief. Αφού πρωταγωνίστησε σε 3 παιχνίδια της Bungie μέχρι και τις αρχές της ζωής του Xbox 360, η Bungie αποχώρησε παραδίδοντας πρώτα ένα spin-off (Halo 3: ODST) και ένα prequel (Halo: Reach). Το σύμπαν του Halo έγινε τεράστιο, με web series, comic books και άλλα να μας δίνουν ακόμα περισσότερες πληροφορίες για τον κόσμο του παιχνιδιού.

h5-guardians-campaign-blue-team-boost-jpg1

Τα ηνία ανέλαβε η 343 Indurstries, η οποία έφερε ένα remaster (Halo: CE Anniversary) και κατευθείαν έσπευσε να παραδώσει το Halo 4, που ζητούσε επίμονα ο κόσμος. Η ανταπόκριση ήταν σχετικά καλή μιας και η δουλειά που έχει μια εταιρεία για να συνεχίσει μια σειρά τιτάνιων διαστάσεων είναι εξίσου ογκώδης ευθύνη. Χρειάζεται να ληφθούν πολύ περισσότερες παράμετροι υπ' όψιν και τα ρίσκα είναι μεγαλύτερα, καθώς με μερικές λάθος κινήσεις, η σειρά αυτή μπορεί να καταλήξει... στο ράφι. Ευτυχώς η 343 αντεπεξήλθε σε αυτά που έπρεπε. Σε αρκετούς δεν άρεσαν οι (μικρές, θα λέγαμε) αλλαγές που έφερε ο τίτλος, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που γκρίνιαξαν για τις αλλαγές στις λεπτομέρειες του multiplayer. Το σενάριο όμως που παρέδωσε η νέα εταιρεία ήταν ένα νέο ξεκίνημα, φέρνοντας τους Prometheans και τους Forerunners στο προσκήνιο, ενώ αποτέλεσε την έναρξη μιας καινούριας ιστορίας με βάσεις στα "θεμέλια" που υπήρχαν. Έπειτα απ' την αριστουργηματική συλλογή "Halo: The Master Chief Collection", ήρθε η ώρα να μας δείξει πώς συνεχίζει αυτή η ιστορία και τι αλλαγές αποφάσισε να κάνει αυτή τη φορά.

Είμαστε φανατικά υπέρ των αλλαγών, ειδικότερα όταν αυτές έχουν να κάνουν με νέες ιδέες και δημιουργική διάθεση, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται και το πνεύμα που όλοι ξέρουν και αγαπούν. Όσο μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές, τόσο μεγαλύτερο το ρίσκο. Αυτή τη φορά, η 343 όμως δεν έκανε πίσω... Από τα πρώτα κιόλας λεπτά που θα δείτε το Halo 5: Guardians, θα αντιληφθείτε ότι προορίζεται γι' αυτό που όλοι το θέλουν να είναι: Η κορώνα στο Xbox One. Τουλάχιστον αυτό φάνηκε να θέλουν να πετύχουν οι devs. Όλες οι σειρές κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξουν, να προσθέσουν καινοτομίες και άλλες ιδέες, αν θέλουν να παραμείνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των παικτών. Από αυτήν την άποψη, οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια στην 343 Industries, που δε φοβήθηκε την μαζική αποδοκιμασία και αποφάσισε να... τραβήξει το δικό της δρόμο. Οι αλλαγές αρκετές... Ήδη είχαμε πάρει μια γεύση εδώ και μήνες, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο Preview μας ΕΔΩ.

Gameplay

Για αρχή στο gameplay βλέπουμε μια τεράστια αλλαγή στην ταχύτητα του παιχνιδιού: Κινείστε πιο γρήγορα, έχετε πολύ περισσότερες κινήσεις στη διάθεσή σας που διευκολύνουν την κινητικότητα, οι ασπίδες οι δικές σας και των εχθρών σας πέφτουν πιο γρήγορα, ενώ ακόμα και τα οχήματα κινούνται και αυτά πιο γρήγορα. Χρησιμοποιώντας το B, μπορείτε να κάνετε boost προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Επίσης πλέον μπορείτε να sprint-άρετε επ' αόριστον (κάτι το οποίο ήρθε για πρώτη φορά στο προηγούμενο Halo, αλλά όχι για όσο θέλατε), ενώ μπορείτε να χτυπήσετε κάποιον εχθρό με melee επίθεση, καθώς κάνετε sprint. Επιπρόσθετα, μπορείτε να σκαρφαλώσετε σε επίπεδα, αν δίπλα στην άκρη του επιπέδου πατήσετε ξανά το κουμπί του άλματος. Πρόκειται για άλλη μια μεγάλη αλλαγή, που σας προδιαθέτει να "οργώσετε" όλο το πεδίο μάχης. Επίσης μπορείτε να γλιστρήσετε πίσω από covers ή όπου θέλετε, ενώ τέλος έχετε στη διάθεσή σας και το Ground Pound, το οποίο μπορείτε να εφαρμόσετε, αν κρατήσετε το RB (melee button) στον αέρα. Εμφανίζεται ένας στόχος στο έδαφος, που σας δείχνει ποιο θα είναι το σημείο που θα χτυπήσετε με τη γροθιά σας το έδαφος, προκαλώντας προφανώς ζημιά στα πέριξ σας.

Μια ακόμα τεράστια αλλαγή, έχει να κάνει με την επανατοποθέτηση του στόχου (reticle) που πλέον είναι στο κέντρο της οθόνης, αλλά και με την προσθήκη του Aim Down to Sights (ADS). Πλέον πατώντας την αριστερή σκανδάλη, δε θα πετάξετε χειροβομβίδα, αλλά θα φέρετε το όπλο κοντά στο πρόσωπό σας για καλύτερη στόχευση. Η στόχευση αυτή υπήρχε για κάποια όπλα από τα προηγούμενα της σειράς, εδώ όμως καθιερώνεται για όλα.. Επίσης πλέον έχουμε hit/kill marks προ ενημέρωση του παίκτη. Άλλες αλλαγές στο gameplay έχουν να κάνουν με τα levels που είναι πολύ μεγαλύτερα σε έκταση, καθώς οι περισσότερες μάχες έχουν γίνει πολύ μεγαλύτερες σε μέγεθος από παλιότερα. Θα δείτε πολύ περισσότερους εχθρούς επί της οθόνης, διασκορπισμένους σε αρκετά μεγάλες επιφάνειες και επίπεδα. Οι κλασικοί γεωμετρικοί σχεδιασμοί των levels παραμένουν, χωρίς να προκαλούν deja vu αυτή τη φορά με το... copy/paste τους (υπαρκτό πρόβλημα στα προηγούμενα της σειράς). Οι πίστες πλέον έχουν κρυφές περιοχές (που μπορείτε να ανοίξετε με τις νέες σας ικανότητες), διαφορετικά μονοπάτια και γενικότερα υπάρχει η αίσθηση του "μεγαλύτερου". Τόσο σε έκταση, όσο και στις μάχες.

Άλλες σημαντικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τη δυσκολία των εχθρών, τα νέα είδη που θα αντιμετωπίσετε, όπως του νέους Promethean Soldiers, τις αλλαγές στα στατιστικά των όπλων, καθώς επίσης και τα νέα όπλα. Για παράδειγμα, οι Hunters πλέον είναι αρκετά δυσκολότεροι αντίπαλοι, ενώ πλέον όταν πεθάνει ο ένας, ο άλλος γίνεται buffed up, φωτίζουν τα μάτια του και σας κυνηγά με περισσότερη μανία. Όσον αφορά τα όπλα, θα δείτε τα κλασικά πυροβόλα, ειδικά των Prometheans να έχουν υποστεί αρκετές αλλαγές, είτε στη στόχευσή τους/βάρος, είτε στον τρόπο που πυροβολούν.

Όσον αφορά το αμυντικό σας παιχνίδι, πλέον δε θα βρείτε τα power ups, καθώς αντισταθμίζονται από τις υπόλοιπες κινήσεις που θα έχετε ανά πάσα στιγμή. Αυτό που θα σας διαφοροποιήσει όμως το παιχνίδι αρκετά είναι ότι πλέον θα πεθαίνετε πιο δύσκολα. Ο λόγος είναι ότι όταν σας "ρίχνουν κάτω", έχετε κάποιο χρόνο μέχρι να έρθει να σας σώσει κάποιος της ομάδας σας. Πατώντας τo X, την ώρα που έχετε πέσει, μπορείτε να το βάλετε σαν προτεραιότητα στη συμμαχική AI, ώστε να έρθουν να σας βρουν άμεσα. Φυσικά, όταν μιλάμε για ομάδα, δε θα μπορούσε να λείψει το Co-Op από το παιχνίδι, ενώ αυτή τη φορά έχει δοθεί ιδιαίτερη σεναριακή βαρύτητα σε αυτό, κάτι το οποίο θα αναλύσουμε παρακάτω στο σενάριο. Όσον αφορά τη gameplay πλευρά αυτού, σε κάθε πίστα θα έχετε μαζί σας άλλους τρεις συμμάχους, τους οποίους μάλιστα, αν παίζετε μόνος σας και όχι co-op, μπορείτε να τους διατάξετε είτε να επιτεθούν σε κάποιον εχθρό, είτε να σώσουν κάποιον άλλο της ομάδας σας.

Από τα παραπάνω, ενώ δεν μείναμε ικανοποιημένοι από όλες τις αλλαγές, θεωρούμε ότι το ρίσκο που πήρε η 343 απέδωσε καρπούς και πλέον το Halo φαίνεται φρέσκο. Έπειτα από μια 15-ετία σχεδόν, αλλάζουν βασικά πράγματα, με την ταχύτητα και την κινητικότητα του παίκτη ένα απ' τα σημαντικότερα. Η στόχευση ADS θεωρούμε ότι θα δυσαρεστήσει (ήδη έχουν εκφραστεί αρκετά παράπονα αλλοίωσης της "συνταγής") κάποιους, όμως καθ' όλη τη διάρκεια της εμπειρίας μας με το Halo 5, αντιλαμβάνόμασταν ότι... παίζαμε Halo. Το ADS είναι απλά πιο εύχρηστο απ' ότι ήταν στο παρελθόν και πλέον διαθέσιμο για όλα τα όπλα. Οι επιλογές υπάρχουν για να διευκολύνουν. Όποιος θέλει μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Το ποσοστό που χρησιμοποιούσαμε εμείς το ADS ήταν πολύ μικρό στο σύνολο, ενώ η μεγαλύτερη κινητικότητα αυτόματα έκανε το παιχνίδι πολύ πιο ενδιαφέρον στα μάτια μας, καθώς έφυγαν πολλά προβλήματα με τη ροή της δράσης θεωρούμε. Το gameplay έγινε ακόμα πιο "κάθετο", ενώ υπάρχουν και όλες οι "στιγμές Halo" που θέλουν οι fans. Κατεβάστε την ασπίδα του εχθρού και κοπανήστε τον με το Spartan Charge. Αυτό είναι το Halo. Ακόμα κι αν απέκτησε στοιχεία από άλλα πρόσφατα shooters. Όλα έχουν ενσωματωθεί με τον τρόπο που πρέπει.

Οι μάχες απαιτούν το στοιχείο της στρατηγικής περισσότερο από ποτέ, ενώ η ποικιλία των εχθρών στις μάχες είναι επιλεγμένη πολύ προσεκτικά. Αρκετές φορές θα έρθετε σε δύσκολη θέση, παρά το "revive" χαρακτηριστικό και αυτό δείχνει καλή ισορροπία. Στα 15 επίπεδα του τίτλου, πολλές επίσης θα είναι οι φορές, που η ομάδα θα χωριστεί και θα πρέπει η μία υπο-ομάδα να υποστηρίξει την άλλη από μακρυά. Το Co-Op στοιχείο είνα τοποθετημένο επίσης με αρκετή προσοχή αυτή τη φορά. Οι πίστες (ακόμα και κάποια achievements) απαιτούν συνεργατικό παιχνίδι για καλύτερα αποτελέσματα.

Να αναφέρουμε επίσης ότι στο campaign υπάρχουν 2-3 επίπεδα, όπου απλά θα μαζέψετε κάποιες πληροφορίες από ένα μέρος και θα πάτε στο επόμενο (βλέπετε το Waypoint πατώντας το "κάτω" - μια απ' τις ευχάριστες προσθήκες), διατηρώντας ένα στοιχείο εξερεύνησης, το οποίο δε βοηθά ιδιαίτερα κάπου, αλλά υπάρχει για να σπάσει τη μονοτονία. Θα μπορούσε να έχει ενταχθεί με καλύτερους τρόπους, αλλά δε μας πείραξε κάπου. Κάποιες ανισορροπίες στα όπλα, θα σας αναγκάσουν να μη χρησιμοποιείτε κάποια, όπως το Rifle των Covenant ή το πυροβόλο τους, ενώ βρήκαμε επίσης ότι δίνονται πολύ λίγα πυρομαχικά και σπάνε τη ροή σας, καθώς θα πρέπει να ψάχνετε για όπλα συνεχώς, κάτι το οποίο ήταν ενοχλητικό και στο Halo 4. Αν εξαιρέσουμε τα παραπάνω, το gameplay της σειράς έχει ανέβει επίπεδο. Λεπτομέρειες όπως η επιλογή για σώσιμο κάποιου checkpoint βοηθούν την όλη εμπειρία και δείχνουν προσοχή στη λεπτομέρεια. Όπως και η προσθήκη κουμπιού για αλλαγή θέσης στα οχήματα (επιτέλους μετά από τόσους τίτλους).

Campaign

Το παιχνίδι αποτελεί το δεύτερο μέρος του Reclaimer Saga, καθώς ο Master Chief πλέον έχει τη δική του ομάδα, την Blue Team και αποστέλλεται στον πλανήτη Meridian για να ερευνήσει μερικά περίεργα στοιχεία και μια νέα απειλή: τους Guardians. Έπειτα από ανυπακοή σε διαταγές και κάποιες περίεργες συμπεριφορές (έχει απομονωθεί μετά τις... σκοτούρες του παρελθόντος), η UNSC στέλνει την (επίσης 4-μελή) Team Osiris με επικεφαλής τον Agent Locke να τον συλλάβει. Έτσι ξεκινά η ιστορία μας, ενώ παράλληλα ενώνονται πολλές λεπτομέρειες. Ο Agent Locke που είδαμε στο Halo 2 Anniversary, στην αρχή και στο τέλος του τίτλου, ήταν μια bonus σκηνή θα λέγαμε για να μας δείξει ότι ο Agent Locke κυνηγά τον Master Chief. Ο συγκεκριμένος χαρακτήρας αναπτύσσεται στην σειρά Halo Nightfall, όπου μπορείτε να δείτε το παρελθόν του. (Αν μπείτε σε αυτή τη διαδικασία θα προτείνουμε να δείτε και το εξαιρετικό Halo 4: Forward Unto Dawn, όπου θα δείτε το παρελθόν του Commander Lasky σε μια εξαιρετική περιπέτεια με την πρώτη εισβολή των Covenant στη Γη.)

Το όλο concept έχει να κάνει με την Team Osiris που έχει πάρει στο κατόπι την Blue Team (που αποτελεί τη νέα οικογένεια του Master Chief), οι οποίοι με τη μεριά τους επίσης κυνηγούν κάποια άλλα στοιχεία που θα δείτε στην πορεία. Η εναλλαγή θυμίζει την αντίστοιχη στο Halo 2, του Chief με τον Arbiter, μόνο που εδώ έχουν και τις ομάδες τους μαζί οι πρωταγωνιστές. Σαν σεναριακή υπόσταση δεν είναι πολύ δυνατό, αλλά δίνει πάτημα για το Co-Op play που συνοδεύει τον τίτλο. Σε όλο το Campaign μπορείτε να παίξετε Online (μόνο δυστυχώς) Co-Op με άλλους 3 φίλους σας. Κάθε ένας θα έχει τα δικά του loadouts, regen times κλπ. Επίσης, οι υπόλοιποι έξι χαρακτήρες που συμπρωταγωνιστούν ευτυχώς δεν είναι "χάρτινοι", καθώς ο καθένας έχει τη δική του ιστορία, ακόμα κι αν δε μαθαίνουμε πάρα πολλά για αυτούς. Ένας από αυτούς βέβαια, είναι ο Edward Buck, τον οποίο υποδύεται ο ανεπανάληπτος Nathan Fillion. Ο Buck υπήρξε πρωταγωνιστής των Halo 3: ODST και Halo: Reach, ενώ δυστυχώς δε δίνονται πολλές εξηγήσεις για το πώς κατέληξε στην Team Osiris.

Το σενάριο θα σας ταξιδέψει μέσα από 15 επίπεδα, ενώ στα περισσότερα από αυτά θα παίξετε με την Team Osiris και όχι με τον Master Chief. Μαζί με τη σειρά για τον Agent Locke δεν μπορούμε να μη δούμε ότι γίνεται μια προώθηση για το άτομό του, που θέλει να προωθήσει η εταιρεία. Καλώς ή κακώς όμως, ο Master Chief είναι ένας και πιθανότατα αναντικατάστατος. Δεν συμπαθήσαμε ιδιαίτερα τον Locke και ούτε μας δόθηκαν και πολλές ευκαιρίες για να το κάνουμε. Να αναφέρουμε ότι περίπου μετά το 1/3 του τίτλου, πέφτουμε λίγο σε χαμηλότερους ρυθμούς, ενώ η δράση κινείται ανάμεσα στην Team Osiris και την Blue Team δείχνοντάς σας δύο διαφορετικά μέτωπα. Οι εναλλαγές θα μπορούσαν να έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και να έχουν μπλεχτεί με καλύτερο τρόπο όμως θεωρούμε. Οι σκηνές που μας δείχνουν τα γεγονότα είναι γεμάτες δράση ως επί το πλείστον (όπως η εκπληκτική εισαγωγή) και αρκετά ενδιαφέρουσες. Το τέλος του τίτλου είναι ελαφρώς προβλέψιμο από τη μέση περίπου και μετά και δυστυχώς κόβεται και κάπως απότομα με ολοφάνερες προθέσεις να ολοκληρωθεί σε μετέπειτα παιχνίδια. Πέτυχε το στόχο του ωστόσο και μας κρατά σε αγωνία για το επόμενο...

Multiplayer

Το Multiplayer μέρος του τίτλου είναι απροβλημάτιστο. Δεν εντοπίσαμε ίχνος θέματος με τη συνδεσιμότητα, ακόμα και στην pre-release περίοδο που τεστάραμε τον τίτλο και το κοινό είναι πιο αραιό. Η 343 έμαθε από τα λάθη της με την MC Collection και το παιχνίδι ξέρουμε ότι τεστάρεται εδώ και μήνες σε closed beta testing sessions, ώστε να είναι έτοιμο τώρα με την κυκλοφορία του. Τις τελευταίες ημέρες που μας δόθηκε η ευκαιρία να το δοκιμάσουμε, το lag είναι άφαντο, ενώ το matchmaking ταχύτατο. Μπορεί να μη σημαίνει πολλά στο Arena mode, όπου μπορείτε να μαχηθείτε 4v4 παίκτες, αλλά η σύνδεση είναι άριστη ακόμα και στο 12v12 Warzone mode.

To Warzone αποτελεί τη νέα προσθήκη της 343 στο Multiplayer. Πρόκειται στην ουσία για ένα mode, που λαμβάνει χώρα σε τεράστιο χάρτη, όπου θα σας δίνονται διάφορες οδηγίες, είτε για επίθεση, είτε για άμυνα, είτε από A.I. εχθρούς, είτε από την αντίπαλη ομάδα. Το κάθε match εξελίσσεται με στάδια, ενώ η ομάδα που θα φτάσει πρώτη τους 1000 πόντους είναι και η νικήτρια. Οι αγώνες αυτοί διαρκούν μέχρι και 30 λεπτά. Θα δείτε οχήματα, legendary εχθρούς (mini-bosses) από Covenant και Prometheans, ενώ θα πρέπει να παίξετε στρατηγικά και με συνεννόηση, αν θέλετε τα καλύτερα αποτελέσματα. Τα οχήματα και τα όπλα επίσης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Σε αρκετές περιστάσεις μας θύμισε το Battlefield σε Halo μορφή. Στο Warzone θα χρησιμοποιήσετε και το REQ System (Requisition) στα Stations που θα βρείτε εντός του χάρτη, το οποίο είναι στην ουσία κάποια πακέτα με δωράκια, που είτε κερδίζετε, είτε αγοράζετε. Τα δωράκια περιλαμβάνουν κάρτες. Αυτές οι κάρτες μπορεί να είναι όπλα ή οχήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, στιγμιαία boosts ή buff up για τα χαρακτηριστικά σας (πιο δυνατές ασπίδες κλπ.), ενώ έχουν και μια συλλεκτική έννοια, καθώς υπάρχει η δυνατότητα να δείτε στα μενού τι έχετε και τι σας λείπει. Στο Warzone μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένες από αυτές, ενώ γενικά υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικές. Δεν ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα, αλλά είμαστε σίγουροι ότι παίζουν το ρόλο τους μακροπρόθεσμα, αν θέλουμε να έχουμε το πάνω χέρι στις μάχες.

Εκτός από το Warzone, υπάρχει και το Arena, το οποίο έχει γυρίσει το Halo στα λημέρια του. 8 παίκτες σε ομάδες των 4, ανταλλάσσουν πυρά σε μια ποικιλία από 15 διαφορετικές πίστες διαφόρων ειδών και τοποθεσιών. Ενισχύεται φυσικά η Arena φύση του mode, που σημαίνει ότι όλοι οι παίκτες είναι ισορροπημένοι και εμφανίζονται στην πίστα τα δυνατότερα όπλα. Το Arena mode έχει 8 υποκατηγορίες, μέσα στις οποίες μπορείτε να βρείτε τα κλασικά Team Deathmatch (Slayer για τα Halo) και Free for All, ανάμεσα σε άλλα, όπως το Shotty Snipers με τις καραμπίνες και τα Snipers ή το Breakout, που αποτελούν σχετικά φρέσκες ιδέες. Αγαπημένο μας είναι το Capture the Flag, που λόγω ταχύτητας και δομής πιστών είναι το πιο εθιστικό, που έχουμε παίξει απ' τις... επικές εποχές του CoD.

Στην πορεία, με επερχόμενο update, ο τίτλος θα αποκτήσει και δικό του Forge mode για να φτιάξετε δικούς σας χάρτες, ενώ ήδη μπορείτε να κάνετε custom game με τους ήδη υπάρχοντες χάρτες και να χτίσετε το παιχνίδι με τους δικούς σας κανόνες, τους οποίους μπορείτε να σώσετε. Το Theater mode επίσης έχει επιστρέψει.

Τεχνικός Τομέας

To πιο εντυπωσιακό στοιχείο του σε αυτόν τον τομέα αποτελούν τα 60fps που διατηρεί ο τίτλος τόσο στο multiplayer, όσο και στο campaign. Αποτελεί πολύ σημαντικό τεχνικό επίτευγμα, το οποίο βοηθά φυσικά πάντα και στην απόκριση του χειρισμού. Δυστυχώς κατά τα άλλα ο τίτλος δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει. Το Halo 5 εμφανισιακά δεν έχει τόσες διαφορές σε σχέση με το 4 για τους αμύητους. Μάλιστα, αν το συγκρίνετε με το 4 της Master Chief Collection, υστερεί σε ανάλυση. Προφανώς και έχουμε βελτιώσεις, αλλά δε δικαιολογούν την αλλαγή γενιάς. Το Halo 4 ήταν από τα πολύ καλά δείγματα στα τελευταία χρόνια του Xbox 360, ενώ το Halo 5 τώρα δεν δίνει δυστυχώς την εικόνα ΑΑΑ τίτλου εν έτει 2015 in-game. Εξαιρούνται τα απίστευτης ποιότητας FMV που χρησιμοποιεί ανάμεσα στα levels, τα οποία είναι αντίστοιχης ποιότητας με αυτά του Halo 4 και του Halo 2 Anniversary.

h5-guardians-warzone-arc-blast-range-jpg

Πιο συγκεκριμένα, η ανάλυση του τίτλου είναι dynamic και κυμαίνεται από τα 1152x810 μέχρι και τα 1080p σε in-game cutscenes, που βλέπετε από First-Person ακόμα, ενώ συνήθως βλέπουμε μια ανάλυση περίπου 1344x1080. Μια αντίστοιχη τακτική χρησιμοποιούσε και το CoD: Advanced Warfare πέρυσι, ενώ θεωρείται η καλύτερη λύση όταν δεν μπορούμε να έχουμε τις επιδόσεις που θέλουμε με 1080p. Η 343 επέλεξε τα 60fps. Εμείς θα θέλαμε να έχουμε την επιλογή ανάμεσα σε 1080p/30fps και dynamic-res/60fps. Την πιο χαμηλή ανάλυση θα την πετύχετε στο Warzone mode, όπου θα δείτε και τους περισσότερους χαρακτήρες επί της οθόνης μαζί με AI και player-controlled characters. Παρόλα αυτά, τα 60fps είναι πολύ σημαντικά και οι επιδόσεις αυτές διατηρούνται παντού και πάντα.

Η εικόνα γενικά λόγω ανάλυσης αρκετές φορές θα σας φανεί θολή για τα σημερινά standards. Εντοπίσαμε επίσης πολλά low-res textures. Παρόλα αυτά βλέπουμε βελτιώσεις σε επιφάνειες (materials) και φωτισμό που αρμόζουν σε παιχνίδι της γενιάς αυτής. ενώ εντυπωσιαστήκαμε και από τα animations και τα εφέ των εχθρών και των θανάτων τους. Ειδικότερα των Prometheans. Τα υπόλοιπα εφέ, όπως ο καπνός και η φωτιά (alpha effects) δυστυχώς δεν είναι τόσο λεπτομερή. Γενικότερα θυσιάστηκαν αρκετά στοιχεία για τα 60fps, τα οποία ευτυχώς παραμένουν σταθερά.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ήχος είναι διαμάντι, τόσο για τα εφέ των όπλων, που σε συνδυασμό με τη δόνηση του χειριστηρίου δίνουν εξαιρετική αίσθηση στο gunplay και μεγάλη ποικιλία, όσο και για τις ομιλίες. Ο χειρισμός είναι ιδανικός με μεγάλη ποικιλία για customization των controls, είναι ήδη βέλτιστα "τοποθετημένος" και η απόκριση είναι αμεσότατη. Η μουσική κινείται σε επικά επίπεδα, όπως μας έχει συνηθίσει η σειρά με μερικές μελωδίες που θα σας καρφωθούν στο κεφάλι και πάλι.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Microsoft Studios στη χώρα μας, Microsoft Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Halo 5: Guardians

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

343 Indurstries

Publisher

Microsoft Studios

Διανομή

Microsoft Hellas

Πλατφόρμες

Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

27 Οκτωβρίου 2015

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

16

Θετικά

- Αξιόλογες νέες προσθήκες και βελτιώσεις επιτέλους δίνουν νέα πνοή στο Halo
- Μεγαλύτερη κινητικότητα των χαρακτήρων προκαλεί μεγαλύτερες εντάσεις και ακατάπαυστη δράση
- 60 fps
- Το gunplay είναι πολύ βελτιωμένο με μεγάλες διαφορές στην αίσθηση των όπλων
- Ταχύτατο matchmaking και εξαιρετικές ενδείξεις συνδεσιμότητας
- To Warzone αποτελεί εκπληκτικό νέο multiplayer mode
- Πλήρες πακέτο με εξίσου προσεγμένο campaign και mutliplayer, ενώ διαθέτει και εξαιρετικό co-op

Αρνητικά

- Ο οπτικός τομέας δε φτάνει τα μεγαθήρια της γενιάς, όπως ίσως θα άρμοζε
- Μπορεί να χαθείτε στο χαμό του Warzone
- Κάποιες ανισορροπίες στα όπλα
- Το σενάριο κάνει μικρή "κοιλιά" στη μέση και κόβεται ελαφρώς απότομα
- Ο Locke είναι σχετικά αδιάφορος σαν χαρακτήρας

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Το Halo 5: Guardians έφτασε για να στολίσει το πρόσωπο του Xbox One και η 343 Industries επιτέλους έφερε τη δική της πνοή στη σειρά. Μερικές από τις αλλαγές δε θα αρέσουν σε κάποιους, αλλά θεωρούμε ότι ήταν απαραίτητες για να συνεχίσει η "ναυαρχίδα" της Microsoft να προκαλεί το ενδιαφέρον και να μη "στεγνώσει". O Master Chief μοιράζεται την οθόνη μαζί με τον Agent Locke και ενώ ο δεύτερος δε μας είναι τόσο συμπαθής, το σενάριο καταφέρνει να κρατήσει μέχρι τέλους το ενδιαφέρον. Κάποιες αναμενόμενες ανατροπές δεν το αφήνουν να λάμψει, αλλά είναι αρκετά ικανό, ώστε να μας κάνει να περιμένουμε το επόμενο της σειράς με αγωνία.

Το Co-Op έχει την τιμητική του, καθώς πλέον υποστηρίζεται από το concept του τίτλου με τις δύο ομάδες (Osiris και Blue Team), ενώ το Multiplayer είναι στα καλύτερά του με το εκπληκτικό Warzone και το πιο εθιστικό Capture The Flag, που έχουμε παίξει τα τελευταία χρόνια, ανάμεσα σε μπόλικα άλλα modes.

Το Halo 5: Guardians είναι ένα πλήρες πακέτο, που μπορεί τεχνικά να μη μας "έριξε τα σαγόνια στο πάτωμα", όμως αναπτύχθηκε και ρυθμίστηκε με προσοχή και σεβασμό προς τους fans για να προσφέρει μια ολόφρεσκη Halo εμπειρία στο Xbox One, καθώς αποτελεί την "ενηλικίωση" της 343 Industries.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
60%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
20%
Sad
20%
Rage
0%