Halo Wars 2

by Βασίλης Καμακάρης on 21 Φεβρουαρίου 2017

Σαν gamer η μοναδική ενασχόληση μου με το σύμπαν του Halo περιορίστηκε στα δύο πρώτα παιχνίδια της σειράς που κυκλοφορήσαν για PC και έκτοτε σε κάναν γνωστό ή φίλο που δοκίμαζα τους επόμενους τίτλους στο Xbox 360. Αν και δεν είχα ποτέ στην κατοχή μου κονσόλα της Microsoft, σίγουρα ένας λόγος για να την αποκτήσω θα ήταν το Halo σαν franchise, μιας και το universe του έχει ένα άρωμα που ταιριάζει υπερβολικά με τα γούστα μου. Εκτός αυτών είναι και ένα franchise που μπορεί να σταθεί και σε αλλά genres, διαφορετικά από το first-person shooter για το οποίο το γνωρίζουμε. Την υπέρβαση σε κάτι το διαφορετικό την είδαμε το 2009, με το RTS παιχνίδι Halo Wars,  το οποίο έφερε στο κοινό του Halo μια strategy πλευρά, ενώ πλέον έχουμε στα χέρια μας και το φρεσκότατο sequel, Halo Wars 2.

To Halo Wars 2 έρχεται με τόσο single, όσο και multiplayer περιεχόμενο για να καλύψει όλων των ειδών τα γούστα. Η ιστορία του τίτλου μας μεταφέρει 28 χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου Halo Wars. Για ακόμη μια φορά έχουμε στο προσκήνιο το σκάφος Spirit of Fire, με το πλήρωμά του να ξυπνά από τον λήθαργο και να βρίσκεται κοντά στο Ark: ένα κέντρο, το οποίο ήταν στην κατοχή της UNSC.

Το Spirit of Fire λαμβάνει ένα σήμα από το Ark και στην συνέχεια στέλνει μια ομάδα, με σκοπό να ερευνήσει το τι έχει συμβεί εκεί. Δυστυχώς για αυτούς τα πράγματα δεν πάνε και πολύ καλά, καθώς μια ομάδα εξωγήινων, οι Banished, κατοικούν εκεί και έχουν εξολοθρεύσει ό,τι ζούσε στην περιοχή, με τον μόνο επιζόντα να είναι η Isabel: μια A.I., που θα βοηθήσει το πλήρωμα του Spirit of Fire να πολεμήσει τους Banished.

Το βασικό camping προσφέρει 12 missions, στα οποία ο παίκτης καλείται να βγάλει εις πέρας διάφορα objectives. Η εμπειρία που δίνει ο τίτλος ως ένα RTS παιχνίδι είναι αρκετά απλοϊκή σε σχέση με άλλους γνωστούς τίτλους, μιας και περιορίζεται σε κάτι dedicated και πιο συγκεκριμένα σε κάτι πιο κοντά στους fans του Halo, που κατά βάση αποτελούν console gamers και κατά συνέπεια δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τα strategy games (τουλάχιστον όχι τόσο όσο ένας PC gamer). Σίγουρα σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς κονσόλα και strategy games κολλάνε μαζί, ωστόσο το Halo Wars είναι από τα games που βρήκαν την ”χρυσή τομή” τους.

Αν και η χρυσή τομή υπάρχει, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά στην PC έκδοση, μιας και ο συνδυασμός keyboard + mouse είναι το τέλειο όπλο στα χεριά ενός PC gamer και αυτό έχει έναν άμεσο αντίκτυπο στο παιχνίδι. Προσωπικά, όσο έπαιζα το campaign δεν ένιωσα την AI να με απειλεί, με τον μοναδικό μου φόβο να περιορίζεται στα supplies, ώστε να οχυρωθώ κατάλληλα.

Η δυσκολία του τίτλου είναι κάπως μικρή και δεν θα σας πάρει πάνω από 6 ώρες on record στη διάρκεια της. Φυσικά μιλάμε για ένα παιχνίδι που ενθαρρύνει το “replayability” αν θέλουμε να αποκτήσουμε ένα καλύτερο score στις αποστολές. Για μια παραπάνω δυσκολία, εκτός από τα επίπεδα, είναι διαθέσιμα και τα skulls, διάφορα mods που προσφέρουν ένα πλεονέκτημα ή μειονέκτημα στο παιχνίδι, έχοντας αντίστοιχο αντίκτυπο στο τελικό μας score.

Halo Wars 2 2_15_2017 5_43_49 PM

Παράλληλα, το campaign μπορεί να ολοκληρωθεί και σε co-op mode φέρνοντας μια επιπλέον νότα με κάποιον φίλο, ωστόσο το κομμάτι που κερδίζει τον παίκτη είναι η αισθητική που κουβαλά. Αν και ο τίτλος έχει κάποια μειονεκτήματα με αραιά framedrops και μικρές ατέλειες στα textures, το υπόλοιπο κομμάτι είναι καλοδουλεμένο και ραμμένο όπως έπρεπε. Το μεγάλο ατού είναι φυσικά τα cinematics του τίτλου, τα οποία έχουν ένα σενάριο το οποίο θυμίζει ταινία του Hollywood. Προφανώς έπρεπε και αυτά με τη σειρά τους να είναι το ίδιο δομημένα. Τόσο η λεπτομέρεια, όσο και το performance των ηθοποιών ήταν επιβλητικά.

Στο κομμάτι των τεχνικών προβλημάτων, αν και δεν μου χάλασε την εμπειρία σε τραγικά επίπεδα, έτυχε να γίνω μάρτυρας ενός ιδιαίτερου glitch, το οποίο με γλύτωσε από τον κόπο να επαναλάβω ξανά μια πίστα. Συγκεκριμένα στο mission 8 είχα σκοπό να προστατεύσω ένα objective, μέχρι ο χρόνος να τελειώσει. Δυστυχώς λόγων μειωμένων supplies δεν το έβγαλα εις πέρας. Το objective παρέμεινε κατεστραμμένο, ενώ ο χρόνος συνέχιζε αντίστροφα κανονικά, με αποτέλεσμα να περάσω την αποστολή και αρκετά χαλαρά. Αυτό δεν ληφθεί σοβαρά υπόψη για προφανείς λόγους στο review, μιας και σίγουρα θα διορθωθεί ή μπορεί να ήταν κάτι το περιστασιακό.

Το Multiplayer χωρίζεται στο βασικό του mode και στο Blitz. Το Multiplayer είναι αρκετά πλούσιο σε game modes τόσο για matchmaking, όσο και για παρέα. Να σημειώσουμε ότι το παιχνίδι δεν έχει γίνει διαθέσιμο σε όλους ακόμα, με εξαίρεση όσων αγόρασαν την Ultimate Edition, που τους δίνει τη δυνατότητα  να το δοκιμάσουν νωρίτερα.

Στο Multiplayer κομμάτι τα διαθέσιμα modes είναι τα εξής:

  • Rumble (Strongholds): 3v3 match με απεριόριστα resources
  • Team Objective (Domination): Μάχες με έναν ή πολλούς παίκτες, με σκοπό την ολοκλήρωση διάφορων objectives
  • Solo War (Deathmatch): 1v1 μάχες με σκοπό τον πλήρη αφανισμό του αντιπάλου μας
  • Team War(Deathmatch): 2v2 μάχες με σκοπό τον πλήρη αφανισμό της αντίπαλη ομάδας

Αν και με λίγο κόσμο (ακόμη), τα modes που κατάφερα να δοκιμάσω μου έδωσαν μια δυνατή εμπειρία και κάτι που δείχνει ακόμα και το ίδιο το παιχνίδι να ποντάρει σε αυτό. Ωραία η AI στα strategy, ωστόσο οι απρόβλεπτες τακτικές ενός αντίπαλου παίκτη δεν συγκρίνονται. Το multi ακολουθεί την πατροπαράδοτη λογική, των red team και blue team Spartans, αφήνοντας στην άκρη τους Banished, αντίθετα με το Blitz.

To Βlitz από την δική του την μεριά, κερδίζει το spotlight του Halo Wars. Διαθέτει 3 διαφορετικά modes: Single Duel – 1v1, Standard Duel - 2v2 και Brawl - 3v3, έχοντας έναν hybrid χαρακτήρα που συνδυάζει RTS και Card Game. Οι παίκτες ξεκινούν τη μάχη τους έχοντας 4 κάρτες στο χέρι την φορά, που τις πετούν στο πεδίο της μάχης. Για να μπορέσουν να φέρουν παραπάνω θα πρέπει να συλλέγουν points που είναι τοποθετημένα σε ειδικά κουβούκλια, τα οποία θα πρέπει να σπάσουν πριν από την αντίπαλη ομάδα. Όπως ανέφερα, σε αντίθεση με το βασικό Multi, το Blitz αξιοποιεί τους Banished ως επιπλέον faction, με το αντίστοιχο deck καρτών.

Το deck library διαθέτει μια πληθώρα από κάρτες, που έχουμε την δυνατότητα να εξοπλίσουμε το deck μας, ενώ αυξάνεται με τα card packs. Εντός του card pack system, τα πακέτα που μπορούμε να ανοίξουμε τα αποκτούμε από τα missions ή το leveling system ή από την αγορά τους, στο σύστημα των microtransactions.

Το Blitz όσο ωραίο και να είναι σαν mode, κρύβει μια μικρή παγίδα και αυτή περιστρέφεται γύρω από τη νοοτροπία των καρτών. Σε αυτήν την νοοτροπία δεν υπάρχουν duplicated κάρτες, αντίθετα αν υπάρχουν πάνω από 2 αφομοιώνονται στην αρχική κάρτα ανεβάζοντας το επίπεδό της σε ισχύ. Με αυτή τη λογική και με το σχετικά τυχερό drop rate, κάποιος μπορεί να δώσει χρήματα ώστε να κάνει πιο δυνατό το deck του. Αυτό σε απλή μετάφραση, ορίζεται ως pay-to-win.

Δυστυχώς ένα μεγάλο πρόβλημα, όχι τόσο του multiplayer, αλλά γενικά στο game είναι η απουσία του Cross-Platform play. Το Halo Wars 2 διαθέτει υποστήριξη Cross-Buy, που σας επιτρέπει να δοκιμάσετε το παιχνίδι είτε στο Xbox One, είτε στο PC όσον αφορά τα ψηφιακά αντίτυπα, χωρίς ωστόσο να μπορείτε να παίξετε με κάποιον που είναι σε διαφορετική πλατφόρμα. Αυτό από την μια είναι μια σχετική πληγή προς την PC έκδοση, μιας και το Windows Store δεν είναι και ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους PC gamers, όμως θα επωφεληθείτε από αυτό όσοι το προτιμήσετε για πρωτεύουσα platform το Xbox One.

Tο Halo Wars 2 σαν τίτλος, ναι μεν προορίζεται για το κοινό του Halo, αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα βήμα στο να εντάξει άτομα στα RTS παιχνίδια με την απλοϊκότητα του. Το sequel της σειράς κερδίζει τις εντυπώσεις και "μπαίνει με το δεξί" στο 2017 για τα RTS games.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Microsoft Ελλάς για τις ανάγκες του Review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Halo Wars 2

Συντάκτης
21 Φεβρουαρίου 2017
Developer

343 Industries / Creative Assembly

Publisher

Microsoft Studios

Διανομή

Microsoft Ελλάς

Πλατφόρμες

Xbox One / PC

Tested on

PC

Κυκλοφορία

21 Φεβρουαρίου 2017

Είδος

Real-Time Strategy

PEGI

16

Θετικά

+ Ενδιαφέρουσα πλοκή
+ Καταιγιστικά cutscenes
+ Πληθώρα από modes
+ Το Blitz mode και η πληθώρα από decks
+ Η υποστήριξη για Cross-Buy...

Αρνητικά

- ...Χωρίς ωστόσο την υποστήριξη για cross-platform play
- Μικρή διάρκεια στο campaign
- Μικρή πρόκληση
- Μικρές ατέλειες στα textures
- Απουσία των Banished ως Faction στο Multiplayer
- Το Card Pack System φέρνει μια λογική Pay-to-Win

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
8.7
Συνοψίζοντας

Με απλά λόγια: Αν ήσουν fan του πρώτου Halo Wars, εδώ έχεις έναν ακόμα λόγο να αγαπήσεις αυτήν τη spin-off σειρά. Το Halo Wars ήρθε πλέον ανανεωμένο για τους fans του Halo για να τους δώσει την αντίστοιχη strategy dedicated εμπειρία με την υπόλοιπη σειρά. Σίγουρα για τους hardcore RTS fans μπορεί να μην είναι και ο πιο δελεαστικός προορισμός, ωστόσο έχει τον τρόπο του να προσελκύσει ακόμα και αυτούς.

Στη γενική εικόνα μπορεί η έλλειψη cross-platform play και η γεύση του pay-to-win να ξινίζουν σαν αίσθηση, όμως η υπόλοιπη εμπειρία καταφέρνει να δώσει αυτά που υπόσχεται.

7.5
Βαθμός
8.7
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1