Hitman: The Complete First Season

by Λεωνίδας Πάτρας on 6 Ιανουαρίου 2017
Reviews

Μια από τις πιο αμφιλεγόμενες ανακοινώσεις των τελευταίων ετών στο χώρο των video games ήταν η αποκάλυψη ότι το νέο Hitman θα κυκλοφορήσει σε επεισοδιακό μοντέλο. Το συγκεκριμένο μοντέλο με το παιχνίδι να κυκλοφορεί "σπαστά" μέσα σε λίγους μήνες δεν είναι άγνωστο μιας και κάποιες εταιρίες το ασπάζονται (πχ. Telltale Games), όσον αφορά όμως το Hitman ήταν η πρώτη φορά που ένας AAΑ τίτλος ανακοινώνεται ότι θα κυκλοφορήσει σε μορφή επεισοδίων. Η Square Enix σε συνεργασία με την ομάδα ανάπτυξης του τίτλου, IO Interactive παρά την γενικότερη "γκρίνια" του κοινού, όχι μόνο προχώρησαν στην κυκλοφορία του παιχνιδιού, αλλά ανακοίνωσαν ότι το επεισοδιακό μοντέλο του Hitman θα συνεχιστεί με δύο νέες σεζόν. Η πρώτη σεζόν του Hitman έκλεισε στα τέλη του 2016 με το έκτο και τελευταίο μέρος (Episode 6 Hokkaido) και με αφορμή την επικείμενη κυκλοφορία του παιχνιδιού και σε retail μορφή, το VG24 είναι εδώ για να σας κατευθύνει στην αγορά ή μη του συγκεκριμένου τίτλου.

Ο Agent 47 γνωστός και ως Hitman είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο διάσημες φιγούρες στον χώρο των video games με ιστορία που ξεκινά πολλά χρόνια πριν και μια πλούσια συλλογή παιχνιδιών σε πολλές πλατφόρμες. Η σειρά μετά από αυτή τη μακρόχρονη πορεία κατέληξε στο Hitman Absolution που κυκλοφόρησε το 2014 και κατά την άποψη μου είναι το αποκορύφωμα του franchise, προσφέροντας δυνατό gameplay, εξαιρετικό (για ακόμη μια φορά) level design και για πρώτη φορά ένα πολύ ενδιαφέρον Story που επιτέλους έδωσε προσωπικότητα στον “ψυχρό” αυτόν εκτελεστή. Το Hitman του 2016 δυστυχώς χάνει σε αυτόν τον τομέα (στο story) και κατά ένα μεγάλο ποσοστό οφείλεται ξεκάθαρα στο επεισοδιακό πρότυπο κυκλοφορίας. Για να είμαστε όμως πιο δίκαιοι θα αναλύσουμε παρακάτω και τα αρνητικά και τα θετικά του τίτλου.

hitman_20160321213813

Μιλώντας καθαρά για τα main missions, ο περιορισμένος αριθμός αποστολών (6 στο σύνολο) όπως είναι λογικό δε δίνει τα περιθώρια στην ιστορία του παιχνιδιού να εξελιχθεί και από την στιγμή που έτσι και αλλιώς το storyline είναι μέτριο, τότε όλο το Story περνάει σε δεύτερη μοίρα. O Agent 47 πραγματοποιεί contracts για την ICA που στην αρχή δείχνουν να είναι τυχαία, αλλά στη συνέχεια φαίνεται ότι όλοι οι στόχοι έχουν συντονιστεί από τον ίδιο πελάτη (Shadow Client) με σκοπό να εξουδετερωθεί μια μυστική οργάνωση με όνομα Providence. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με την ιστορία του παιχνιδιού γιατί είναι πραγματικά μέτρια, αλλά θα περάσουμε στο κομμάτι του gameplay που είναι το πιο δυνατό “ατού” του παιχνιδιού. Αξίζει πριν προχωρήσουμε όμως να αναφέρουμε ότι όσοι παίχτες αποφασίσουν να ασχοληθούν αποκλειστικά και μόνο με τα main missions, το παιχνίδι θα τους κρατήσει για 6 με 8 ώρες συνολικά.

Η λογική των Developers γύρω από το αμφιλεγόμενο αυτό πρότυπο των επεισοδίων είναι ότι μέσω νέων προσθηκών και challenges θα ανέβει πολύ το replaybility του παιχνιδιού. Η αλήθεια είναι ότι το παραπάνω επιτεύχθηκε, καθώς τα επίπεδα είναι αρκετά μεγάλου βεληνεκούς, προσφέροντας πολλαπλές προσεγγίσεις της κάθε αποστολής. Πέρα από τα main missions όμως, σε κάθε επίπεδο υπάρχουν και τα contracts, τα οποία παίζονται ανεξάρτητα και αφορούν στην εξουδετέρωση άλλων στόχων πλην των κεντρικών. Αυτά προστέθηκαν από τους developers σταδιακά μέχρι να κυκλοφορήσει το επόμενο επεισόδιο του παιχνιδιού. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στους παίχτες να αφιερώσουν χρόνο (μέχρι και 10 ώρες σε κάθε επεισόδιο) ξεκλειδώνοντας challenges και πραγματοποιώντας διάφορα contracts, εφόσον το επιθυμούν.

Από τα Contracts ξεχωρίσαμε μια συγκεκριμένη κατηγορία, τα Escalation Contracts τα οποία περιλαμβάνουν 5 επίπεδα αυξανόμενης δυσκολίας και ξεκινώντας από το πρώτο πρέπει να φτάσετε και να ολοκληρώσετε και το πέμπτο. Για παράδειγμα το πρώτο επίπεδο σας καλεί απλά να σκοτώσετε έναν μάγειρα. Στα επόμενα επίπεδα η δυσκολία ανεβαίνει και το παιχνίδι μπορεί να σας ζητήσει να σκοτώσετε τον μάγειρα με ένα συγκεκριμένο όπλο (πχ. μαχαίρι) φορώντας μια συγκεκριμένη στολή (πχ. στολή bodyguard). Άλλη μια κατηγορία mission είναι οι Elusive Targets, οι οποίοι είναι κάποιοι στόχοι που πρέπει να εξουδετερωθούν και έχετε μόνο μια ευκαιρία για τον καθένα. O Elusive Target εμφανίζεται σε κάποιο από τα 6 επίπεδα του παιχνιδιού και αν αποτύχετε να τον εξουδετερώσετε, θα πρέπει να περιμένετε να ανακοινωθεί ο νέος στόχος μετά από κάποιες (πραγματικές) ημέρες. Πέρα από αυτά, το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να δημιουργούν τα δικά τους Contracts και να τα μοιράζονται με τους υπόλοιπους διαδικτυακά.

Από πλευράς περιεχομένου δε νομίζουμε ότι θα υπάρχουν gamers που θα μείνουν παραπονεμένοι με το Hitman, το θέμα είναι και πώς δουλεύουν όλα αυτά στην πράξη. Η κίνηση του χαρακτήρα και οι ενέργειες που μπορεί να κάνει μέσα στα επίπεδα δε διαφέρουν πολύ από προηγούμενους τίτλους της σειράς. Η αίσθηση της μετακίνησης του Agent 47 είναι αρκετά καλή και ακριβής, με ενέργειες όπως το Stealth περπάτημα ή το σκαρφάλωμα, να γίνονται αρκετά ομαλά και χωρίς προβλήματα. Το animation σίγουρα δεν φτάνει την ποιότητα παιχνιδιών όπως το Uncharted για παράδειγμα, αλλά γενικά χαρακτήρες και npcs έχουν έναν ρεαλισμό στην κίνηση τους. Το Stealth δουλεύει πολύ καλά, ενώ και εδώ υπάρχει ένδειξη για το πόσο αντιληπτοί γίνεστε σε περίπτωση που κάνετε ύποπτες πράξεις μέσα στο επίπεδο. Ο Hitman μπορεί να αλληλεπιδράσει με πολλά αντικείμενα, όπως πχ. να ανοίξει συναγερμούς προκαλώντας πανικό, να πετάξει κέρματα και άλλα αντικείμενα αποσπώντας την προσοχή των εχθρών ή να τρυπήσει ένα βαρέλι με πετρέλαιο προκαλώντας πιθανή πυρκαγιά ή έκρηξη. Αυτά είναι παρά ελάχιστες από τις αλληλεπιδράσεις που μπορεί να κάνει ο παίκτης και τα levels του παιχνιδιού είναι γεμάτα με τέτοια. Το πόσο λειτουργικά θα είναι όμως εξαρτάται καθαρά από τον ίδιο το παίχτη και την ικανότητά του να τα αντιληφθεί και να τα χρησιμοποιήσει κατάλληλα.

Το παιχνίδι βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αλλαγή ενδυμασιών ώστε να πετύχετε τον στόχο σας, μπαίνοντας σε απαγορευμένες υπό φυσιολογικές συνθήκες περιοχές. Το να φορέσετε μια στολή στρατιώτη ώστε να μπείτε στο HQ μιας βάσης θα σας χρησιμεύσει με τον κίνδυνο όμως να αποκαλυφθείτε από κάποιον που φοράει την ίδια στολή με εσάς. Μεγάλο ρόλο στο πώς θα σχεδιάσετε τη στρατηγική σας παίζουν οι πληροφορίες που θα βρίσκεται εντός της πίστας αλλά και αντικείμενα όπως Keykards κτλ. Το HUD του παιχνιδιού παίζει εξίσου μεγάλο ρόλο δίνοντας σας συνεχώς στοιχεία και βοηθώντας σας να κινηθείτε μέσα στον χάρτη. Το minimap για παράδειγμα είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας συνεχώς. Το παιχνίδι δίνει την επιλογή να απενεργοποιήσετε οποιοδήποτε βοήθεια θέλετε εσείς, κάνοντας το πιο challenging, το αρνητικό είναι ότι οι παίχτες που θα ολοκληρώσουν την αποστολή με λιγότερες βοήθειες δεν κερδίζουν τίποτα παραπάνω.

Κάθε ένα από τα 6 επίπεδα τους Hitman περιλαμβάνει δεκάδες Challenges που αφορούν ανακαλύψεις που κάνει ο παίκτης εντός του επιπέδου ή απλά διαφορετικούς τρόπους εξουδετέρωσης των στόχων. Όσο περισσότερα Challenges ολοκληρώνετε, τόσο ανεβαίνει το “Mastery” της πίστας ξεκλειδώνοντας νέα αντικείμενα και όπλα για χρήση σε επόμενα levels. Προσωπικά σχεδόν όλο το παιχνίδι το έβγαλα με Stealth προσέγγιση, αποφεύγοντας τις μεγάλες μάχες που συνήθως καταλήγουν σε θάνατο ή αποτυχία. Από την άλλη όποιος θέλει, μπορεί να δοκιμάσει και πιο δραστικές μεθόδους, όπως τα sniper rifles και οι εκρήξεις.

Το πιο δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού κατά την προσωπική μου άποψη είναι τα Opportunities, τα οποία αποτελούν ξεχωριστούς και πολύ δημιουργικούς τρόπους εξουδετέρωσης των στόχων. Κάθε Opportunity ξεκλειδώνει από μια τυχαία πληροφορία (πχ. κάποιον διάλογο η κάποιο έγγραφο) και περιλαμβάνει ένα mini questline το οποίο αν κάνετε σωστά, θα πετύχετε στο να δολοφονήσετε τον στόχο με πολύ ευρηματικό τρόπο χωρίς μάλιστα να γίνετε αντιληπτοί. Τα oportunities είναι πραγματικά πανέξυπνα και φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν με μεράκι από τους ανθρώπους της IO interactive. Όμορφο ρόλο στο παιχνίδι παίζει και το γνωστό από προηγούμενους τίτλους “μαύρο” χιούμορ που συναντάμε σε ορισμένα σημεία, αλλά και κάποια απίστευτα easter eggs που μπορείτε να ανακαλύψετε.

Η όλη εμπειρία του νέου Hitman συνοδεύεται από έναν αρκετά ικανοποιητικό οπτικό τομέα που σε σημεία εντυπωσιάζει, όπως η πανέμορφη Sapienza που αποτελεί το δεύτερο level του παιχνιδιού. Το παιχνίδι μας μεταφέρει σε 6 διαφορετικές θεματολογικά τοποθεσίες που διαφέρουν μεταξύ τους προσφέροντας ποικιλία στα περιβάλλοντα. Το παιχνίδι “τρέχει” μεταξύ 40-60 καρέ το δευτερόλεπτο στο PS4 και παρόλο που δεν είναι και ό,τι πιο σταθερό (ιδιαίτερα σε περιοχές με πολλούς NPCs) γενικά δεν επηρεάζει αρνητικά τον τίτλο. Υπάρχει ακόμη μια επιλογή γραφικών με κλειδωμένα 30fps, αλλά είναι πραγματικά αρκετά υποδεέστερη και δεν αξίζει να την επιλέξετε. Οι κάτοχοι του PS4 Pro έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν το παιχνίδι με ελαφρώς βελτιωμένο framerate και ένα πολύ μικρό boost στα γραφικά. Ακουστικά το Hitman δεν περιλαμβάνει κάποιο ιδιαίτερα δυνατό soundtrack, αντιθέτως “ανακυκλώνει” πολλές φορές τα ίδια ηχητικά κομμάτια. Παρόλα αυτά τα εφέ εντός των επιπέδων είναι καλοδουλεμένα και ρεαλιστικά. Αρνητική εντύπωση μας άφησε το Voice acting του παιχνιδιού με τους NPCs σε όποια χώρα και να βρισκόμαστε να μιλάνε αψεγάδιαστα την Αγγλική γλώσσα και τίποτα άλλο, είτε ήταν Ασιάτες, είτε Άραβες, είτε Ιάπωνες.

Η πρώτη σεζόν του Hitman θα κυκλοφορήσει στις 31 Ιανουαρίου σε retail έκδοση και όλοι όσοι το αγοράσουν θα έχουν φυσικά πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο, που έχει προστεθεί στο παιχνίδι (πολλά contracts, bonus episodes κ.α.). Κάτι που δεν πρέπει να παραλείψουμε είναι ότι το παιχνίδι “απαιτεί” στην ουσία το online. Αυτό συμβαίνει γιατί σε περίπτωση που θέλετε να παίξετε offline θα πρέπει να δημιουργήσετε άλλο save που είναι εντελώς ξεχωριστό από του online. Παίζοντας offline “χάνετε” ορισμένα από τα modes του τίτλου όπως οι elusive targets κτλ. Πολλές φορές λόγω συντήρησης στους servers του παιχνιδιού απλά δεν μπορούσαμε να παίξουμε και έπρεπε να περιμένουμε για κάποιο χρονικό διάστημα. Στο πακέτο της πρώτης σεζόν δεν περιέχεται καμίας μορφής multiplayer πέρα από την σύγκριση των scores σε Leaderboards και την δημιουργία contracts που τα μοιράζονται οι παίχτες μεταξύ τους.

Αναλυτικά όλα τα επεισόδια της πρώτης σεζόν

  • Episode 1 Paris
  • Episode 2 Sapienza
  • Episode 3 Marrakesh
  • Episode 4 Bangkok
  • Episode 5 Colorado
  • Episode 6 Hokkaido
  • Summer Bonus Episode
  • Holiday Hoarders

 

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Hitman: The Complete First Season

Συντάκτης
6 Ιανουαρίου 2017
Τίτλος

Hitman: The Complete First Season

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

IO Interactive

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

2016 (31 Ιανουαρίου 2017 σε Retail)

Είδος

Stealth / Action

PEGI

18

Θετικά

+ Κρατάει την ταυτότητα των παλαιότερων τίτλων
+ Πλούσιο σε περιεχόμενο
+ Δυνατό, τόσο από άποψη χειρισμού, αλλά και gameplay
+ Πολύ καλό level design
+ Μερικά ευφυέστατα Opportunities
+ Το επεισοδιακό μοντέλο εν τέλει του ταιριάζει...

Αρνητικά

- Αδιάφορο κεντρικό Story
- Ουσιαστικά είναι always online
- Δεν ανταμείβει περισσότερο όσους παίζουν με λιγότερες βοήθειες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
7.8
Συνοψίζοντας

Η πρώτη σεζόν του Hitman ερχόμενη σε μορφή επεισοδίων και παρά τις αρχικές μας αμφιβολίες μάς άφησε σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένους. Το παιχνίδι είναι “δουλεμένο” από πολλές απόψεις προσφέροντας 6 δυνατά main missions, ενώ συνοδεύεται και από πραγματικά “μπόλικο” έξτρα περιεχόμενο, το οποίο ανεβάζει το replaybility του τίτλου στα ύψη. Μπορεί η κεντρική ιστορία να είναι αδιάφορη για τον μέσο παίχτη, αλλά το στιβαρό gameplay θα σας κρατήσει για μέρες ίσως και για μήνες.

Το Hitman είναι ένα παιχνίδι που συνεχώς εμπλουτίζεται από τους developers με νέες προσθήκες. Είναι ένα παιχνίδι που κρατά τη συνταγή της επιτυχίας της σειράς, που έκανε τον Agent 47 ένα “είδωλο” στον χώρο του gaming. Δεν “ασπαζόμαστε” το επεισοδιακό μοντέλο κυκλοφοριών, αλλά το συγκεκριμένο game αξίζει να βρίσκεται στη συλλογή σας.

8.5
Βαθμός
7.8
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */