Horizon Zero Dawn

Πλανήτης Γη, ώρα μηδέν...
by Νίκος Λυμπέριος on 20 Φεβρουαρίου 2017
Reviews

Η Guerrilla Games έγινε γνωστή στον χώρο των video games για τη σειρά παιχνιδιών Killzone. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς έμελλε να είναι και το εισιτήριο που θα εισήγαγε το στούντιο στο δυναμικό της Sony Interactive Entertainment, αφού μετά την κυκλοφορία του πρώτου κεφαλαίου της γνωστής σειράς πρώτου προσώπου, η Sony εξαγόρασε το 2003 την Guerrilla Games εισάγοντάς την στη λίστα με τα first party studios της. Η εξαγορά αυτή έγινε καρπός για την κυκλοφορία αρκετών παιχνιδιών στο franchise των Killzone τίτλων με τον καθένα από αυτούς να βασίζει την υπεροχή του στο ταλέντο του στούντιο για την δημιουργία υψηλού επιπέδου γραφικών που εκμεταλλευόταν στο μέγιστο τις δυνατότητες της εκάστοτε κονσόλας. Η δημιουργία του Horizon Zero Dawn ξεκίνησε μετά το κλείσιμο της παραγωγής του Killzone 3 και μέχρι και σήμερα πήρε πολλές και διαφορετικές μορφές. Ο τίτλος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην E3 2015 και εντυπωσίασε με τον ανοιχτό του κόσμο, τα εξαιρετικά του γραφικά και φυσικά τις τιτάνιες αναμετρήσεις του. Με το Horizon Zero Dawn η Guerrilla Games ανέλαβε ένα δύσκολο έργο. Να αποδείξει ότι διαθέτει το ταλέντο εκτός από εξαιρετικές μηχανές γραφικών να στήνει και παιχνίδια με γεμάτους κόσμους, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και καλογραμμένη ιστορία.

Το σύστημα μάχης του Horizon Zero Dawn είναι ένα κράμα hack n' slash με στοιχεία shoot 'em up, που στηρίζεται όμως αρκετά στη σωστή χρήση του διαθέσιμου εξοπλισμού και τη σωστή μελέτη των αδυναμιών που έχουν οι εχθροί μας - κατά κύριο λόγo τα ρομπότ.

το VG24 λέει

To Horizon Zero Dawn μάς ταξιδεύει αρκετά χρόνια μπροστά από τη σημερινή εποχή και μας παρουσιάζει μια εναλλακτική Γη, όπου η ζωή όπως τη γνωρίζουμε έχει αλλάξει. Ο πλανήτης κατοικείται πλέον από διάφορες ρομποτικές μηχανές υπό την μορφή δεινοσαύρων και η ανθρωπότητα έχει επιστρέψει εκατομμύρια χρόνια "πίσω". Πλέον οι άνθρωποι ζουν σε φυλές, σε μικρά χωριά, χωρίς να βασίζονται στη χρήση της τεχνολογίας, γιατί η τεχνολογία για αυτούς είναι απαγορευμένο ταμπού. Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού αρέσκεται στο κυνήγι των δεινοσαύρων για να μπορέσει να συλλέξει από αυτούς διάφορα κομμάτια για να τα πουλήσει ή για να κατασκευάσει βασικά όπλα και αντικείμενα, όπως τόξα, βέλη, φάρμακα και διάφορα εργαλεία κυνηγιού. Βρισκόμαστε στο μέλλον, όμως για έναν παράξενο λόγο και ως τραγική ειρωνεία, τα πάντα έχουν επιστρέψει στον Μεσοζωικό αιώνα, με τους δεινοσαύρους να αποτελούν τα ανώτερα όντα, που αυτή τη φορά έρχονται αντιμέτωποι και με τους ανθρώπους.

Αναλαμβάνουμε το ρόλο της Aloy, όπου έχει εξοριστεί από την φυλή της, Nora, μαζί με τον θετό της πατέρα, Roth. Οι λόγοι της εξορίας αφορούν καθαρά τις διάφορες θρησκευτικές πεποιθήσεις που έχουν δημιουργηθεί στη νέα Γη και που θέλουν τα παιδιά που δεν έχουν γονείς να αποτελούν ντροπή και βλασφημία στην Μητέρα των Όλων και πρέπει να απομακρύνονται από το σύνολο. Το Horizon Zero Dawn ξεκινάει δίνοντας μας τον έλεγχο μιας μικρής Aloy που ψάχνει να βρει απαντήσεις για την εξαφάνιση των γονιών της και για να το πετύχει αυτό είναι πρόθυμη να κάνει τα πάντα. Κομβικό σημείο στη μετέπειτα πορεία της ζωής της είναι η ανακάλυψη ενός αρχαίου τύμβου, όπου εκεί μέσα ανακαλύπτει την ιστορία των προγόνων της ανθρωπότητας, καθώς και μια συσκευή με την ονομασία focus που της δίνει πρόσβαση σε μια πληθώρα από πληροφορίες. Μαζί με τον Roth προετοιμάζεται για να πάρει μέρος σε μια τελετή "Proving" που οργανώνει η φυλή της με τους επιτυχόντες να παίρνουν τον τίτλο των γενναίων "Braves" και ο νικητής την πραγματοποίηση μιας επιθυμίας. Είναι η μόνη στιγμή που η φυλή επιτρέπει την είσοδο των εξόριστων. Επιθυμία της Aloy είναι να μάθει πληροφορίες για τους γονείς της και χάρη σε αυτήν την επιθυμία παίρνει δύναμη για να πραγματοποιήσει αυτό που χρόνια είχε στο μυαλό της: Να μάθει το ποια είναι πραγματικά. Η τελετή αυτή θα γίνει και η έναρξη ενός μεγάλου για την Aloy ταξιδιού, που θα την φέρει αντιμέτωπη με αλήθειες που δύσκολα θα μπορέσει να συλλάβει. Μέσα από την ιστορία του Horizon Zero Dawn ξεδιπλώνεται το σκοτεινό μυστικό που έφερε την ανθρωπότητα στο χείλος του αφανισμού της και τους λόγους που η νέα Γη έχει την μορφή που βλέπουμε στο παιχνίδι.

Horizon Zero Dawn™_20170216121822

Η ιστορία του Horizon Zero Dawn ανοίγει σταδιακά με πολύ σταθερή ροή και συνεχίζει με αυτό το ρυθμό μέχρι και το τέλος του παιχνιδιού διατηρώντας το ενδιαφέρον του παίκτη στα ύψη. Στα πρώτα λεπτά του τίτλου γεννιούνται τα εξής ερωτήματα που θέτουν και τα θεμέλια για την μετέπειτα αποκάλυψη που θα έρθει και δίνει στην ιστορία την υψηλή ποιότητα που διαθέτει: Ποια είναι η Aloy; Τι έγινε ακριβώς και βρέθηκαν η Aloy και ο Rosh εξόριστοι; Ποιοι είναι οι γονείς της Aloy; Τι συνέβη στον κόσμο και γέμισε με μηχανικούς δεινοσαύρους; Ποιες είναι όλες αυτές οι διαφορετικές φυλές και τι σκοπό εξυπηρετούν; Υπάρχει θεότητα που ονομάζεται τελικά Μητέρα Όλων; Πολλά ερωτήματα που απαντώνται εκτενώς κατά την διάρκεια της ιστορίας και αναλύονται ακόμα περισσότερο μέσα από τα πολλά διάσπαρτα βιβλία.

Στον πυρήνα του, το Horizon Zero Dawn είναι ένας τίτλος Action RPG ανοιχτού κόσμου. Το gameplay του παιχνιδιού στηρίζεται στον ανοιχτό του κόσμο, στο σύστημα μάχης του και στο εξαιρετικά στημένο μενού διαχείρισης του χαρακτήρα μας. Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι από τους μεγαλύτερους που έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους, προσφέροντας μια τεράστια ποικιλία τοποθεσιών με κάθε μια από αυτές να διαφέρει σημαντικά από την άλλη αποφεύγοντας την επανάληψη. Αυτό όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα με την οποία έχουν μεταφερθεί στον ψηφιακό κόσμο όλες αυτές οι τοποθεσίες. Ζούγκλες, απέραντες ερημικές περιοχές, πεδιάδες με άφθονο πράσινο, βάλτοι και άλλα πολλά είναι δημιουργημένα με ιδιαίτερη μαεστρία με αποτέλεσμα να μαγεύουν. Η περιήγηση στο χάρτη γίνεται είτε με τα πόδια, είτε χρησιμοποιώντας κάποιους δεινοσαύρους ως μεταφορικό μέσο, είτε με τη χρήση της γνωστής τεχνικής fast travel από μέρος σε μέρος. Πέρα από τη βασική ιστορία στις διάφορες πόλεις. που θα επισκεφθούμε θα μας δοθεί η δυνατότητα να αναλάβουμε αρκετά sidequests, μέσα από τα οποία θα γνωρίσουμε τον κόσμο του παιχνιδιού καλύτερα, θα συνάψουμε φιλίες και φυσικά θα συγκεντρώσουμε χρήματα και πόντους εμπειρίας για το ταξίδι μας. Μέρος των sidequests αποτελούν και αρκετά σημεία ενδιαφέροντος στον χάρτη, όπως βάσεις ληστών, περιοχές με εχθρικούς δεινοσαύρους και challenges κυνηγιού. Η διάρκεια του τίτλου κυμαίνεται σε πολύ ικανοποιητικά για το είδος επίπεδα με την βασική ιστορία να διαθέτει σωστή ροή και οι παράλληλες ασχολίες να διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον του παίκτη. Ένας δικός μας μέσος όρος με μεικτό gameplay είναι οι 40+ ώρες για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού.

Το σύστημα μάχης του Horizon Zero Dawn είναι ένα κράμα hack n' slash με στοιχεία shoot 'em up, που στηρίζεται όμως αρκετά στη σωστή χρήση του διαθέσιμου εξοπλισμού και τη σωστή μελέτη των αδυναμιών που έχουν οι εχθροί μας - κατά κύριο λόγο τα ρομπότ. Με τη χρήση της συσκευής focus, η Aloy μπορεί να σκανάρει τους εχθρούς της και να εντοπίσει τις αδυναμίες τους. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως τα σώματα των ρομπότ που πολεμάμε αποτελούνται από πολλά ανεξάρτητα τμήματα, τα οποία με την πάροδο της μάχης αποκολλούνται από πάνω τους. Σκανάροντας λοιπόν τους εχθρούς μας πριν και κατά την διάρκεια της μάχης παίρνουμε μια καλή εικόνα για το πώς θα πρέπει να κινηθούμε ώστε να τους εξοντώσουμε. Η τακτική του σκαναρίσματος μπορεί να μη φαίνεται σπουδαία ή αναγκαία σε αρχικούς εχθρούς, όπως οι Watchers και τα Striders, όμως είναι απαραίτητη διαδικασία για μεγαλύτερους εχθρούς, όπως οι Behemoths, Stormbird, Thunderjaw και πολλοί άλλοι που έχουν αρκετά ανεξάρτητα μέρη πάνω τους, όπως θανατηφόρα όπλα, φιάλες καυσίμων και πολλαπλά μεταλλικά τμήματα που λειτουργούν ως πανοπλίες. Η αποδέσμευση των κομματιών αυτών από πάνω τους διακόπτει αρκετές δυνατές επιθέσεις που διαθέτουν τα τέρατα αυτά και μας δίνει ένα μεγάλο προβάδισμα στη μάχη. Πέρα από τη χρήση του focus, έχουμε στη διάθεση μας και μια μεγάλη ποικιλία όπλων για να καταφέρουμε να βγούμε νικητές. Τόξα χωρισμένα σε κατηγορίες που κάνουν χρήση διαφόρων ειδών από βέλη, όπως:

  • Βέλη φωτιάς
  • Βέλη πάγου
  • Βέλη ηλεκτρισμού
  • Βέλη ισχυρά που σπάνε τις πανοπλίες
  • Βέλη που κάνουν μεγαλύτερη ζημιά στα επιπλέον τμήματα
  • Βέλη υπέρηχων για αποκόλληση εξαρτημάτων με ένα χτύπημα

Το Horizon Zero Dawn τεχνικά αυτή τη στιγμή είναι ό,τι πιο όμορφο κυκλοφορεί σε κονσόλες και αγγίζει σε επίπεδο ποιότητας γραφικών παιχνίδια που έχουν αναγνωριστεί για την οπτική τους αρτιότητα σε πανάκριβους υπολογιστές. Το Horizon Zero Dawn είναι στημένο στη μηχανή γραφικών DECIMA, δημιουργία της ίδιας της Guerrilla Games και τρέχει σε ανάλυση 1080p και 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο με πτώσεις να παρατηρούνται σε μερικά σημεία, ανεξαρτήτως αντικειμένων στην οθόνη.

το VG24 λέει

Ειδικά εργαλεία που μπορούν να "δέσουν" για μικρό χρονικό διάστημα τα ρομπότ δίνοντας μας ένα μικρό παράθυρο επίθεσης, σφεντόνες που χρησιμοποιούν διαφόρων ειδών εκρηκτικά και αρκετές παγίδες. Επιπλέον το δόρυ της Aloy αποκτά στην πορεία της ιστορίας την ικανότητα να δαμάσει τα ρομπότ, χρησιμοποιώντας τα ως βοηθούς στις αναμετρήσεις μας. Μεγάλο ρόλο στην προσέγγιση αυτών των αναμετρήσεων παίζει το περιβάλλον μας και το εξαιρετικό σύστημα κάλυψης που διαθέτει το παιχνίδι. Οι εχθροί διαθέτουν μπάρα ανίχνευσης δυο σταδίων. Στο πρώτο στάδιο όταν μας δουν έρχονται να ελέγξουν το σημείο και στο δεύτερο στάδιο επιτίθενται. Αν πλησιάσουμε έναν μικρό εχθρό από πίσω μπορούμε να κάνουμε ένα stealth kill σκοτώνοντας τον αμέσως, ενώ στους μεγαλύτερους εχθρούς προκαλούμε ζημιά που μας δίνει ένα μικρό προβάδισμα. Όλα αυτά τα υπό-συστήματα συνθέτουν ένα εξαιρετικό σύστημα μάχης που δίνει πλήρη ελευθερία στον παίκτη για να προσεγγίσει κάθε αναμέτρηση με τον τρόπο που αυτός επιθυμεί. Αν κάτι απουσιάζει από τις μάχες είναι η έλλειψη ενός συστήματος κλειδώματος, αν και αυτό φαίνεται ότι θα ήταν χρήσιμο μόνο στους ιπτάμενους εχθρούς που κάνουν πολλές μανούβρες.

Ιδιαίτερη αναφορά οφείλουμε να κάνουμε στην Α.Ι. των ρομποτικών αντιπάλων, που όπως φαίνεται έχουν προγραμματιστεί για να εξομοιώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο συμπεριφορές πραγματικών δεινοσαύρων ή τουλάχιστον πλασμάτων που αναλόγως είδους -αρπακτικά, θηλαστικά- έχουν και ανάλογη συμπεριφορά. Θα βρείτε στο χάρτη κοπάδια από Grazers να κινούνται όλα μαζί και να αντιδρούν ταυτόχρονα σε οποιαδήποτε ξένη εισβολή. Ομάδες από Sawtooths λειτουργούν αρμονικά κατά την διάρκεια των μαχών κυκλώνοντας το θύμα τους κλείνοντας κάθε παράθυρο διαφυγής. Παρόμοια προσοχή έχει δοθεί και στους ανθρώπινους εχθρούς, αν και οι μάχες με αυτούς δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακές. Στο σύνολό του το Horizon Zero Dawn θεωρούμε πως προσφέρει μια πολύ καλή ισορροπία στη δυσκολία του και είναι από τα παιχνίδια που καλωσορίζουν τους νέους στο είδος των Action RPG. Υπάρχουν μάχες που απαιτούν καλή γνώση των μηχανισμών του τίτλου αλλά και των αδυναμιών που διαθέτουν οι μηχανικοί εχθροί. Το μόνο μας παράπονο αφορά την μάχη με τους ανθρώπινους εχθρούς όπου στις μάχες σώμα με σώμα πάντα η δική τους επίθεση έχει το προβάδισμα στην ευστοχία και η μόνη σωστή από εμάς αντίδραση είναι το dodge και χτύπημα στη συνέχεια.

Το μενού διαχείρισης του χαρακτήρα είναι υπόδειγμα για το είδος και έρχεται να συνοδεύσει το άψογο μενού διαχείρισης των αντικειμένων μας και το σύστημα δημιουργίας τους. Η Guerrilla Games φαίνεται πως καταλαβαίνει τις ανάγκες των παικτών και στη δημιουργία του Horizon Zero Dawn έλαβε υπόψη της τους παίκτες με ελάχιστη εμπειρία στο είδος, παρουσιάζοντας κάτι προσιτό και κατανοητό. Η δημιουργία των αντικειμένων βασίζεται στις διάφορες προμήθειες που βρίσκονται εν αφθονία στον κόσμο του παιχνιδιού. Στο inventory της Aloy βρίσκεται η καρτέλα crafting που χωρίζεται σε κατηγορίες αναλόγως του αντικειμένου που θέλουμε να χτίσουμε. Για παράδειγμα στην καρτέλα πυρομαχικά βρίσκουμε τα βέλη και από εκεί το είδος του βέλους που θέλουμε να δημιουργήσουμε. Κάθε αντικείμενο απαιτεί συγκεκριμένες προμήθειες και σε περίπτωση που κάποιες από αυτές δεν είναι διαθέσιμες, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια μικρή αποστολή, που θα έχει ως στόχο την ανίχνευση αυτών των υλικών. Κατά την διάρκεια των μαχών η δημιουργία πυρομαχικών γίνεται χωρίς να σταματάμε την ροή του παιχνιδιού κρατώντας πατημένο το L1 και το Χ για να δημιουργήσουμε σφαίρες για το επιλεγμένο όπλο.

Στο μενού διαχείρισης βρίσκεται η καρτέλα των ικανοτήτων του χαρακτήρα που χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, αναλόγως του είδους της ικανότητας και για το ξεκλείδωμα τους χρειάζονται πόντοι εμπειρίας που αποκτώνται με κάθε level που κερδίζουμε ή από κάποιες αποστολές. Στο inventory βρίσκουμε και την καρτέλα notebook όπου μπορούμε να δούμε όλες τις πληροφορίες που έχουμε συλλέξει από τον κόσμο του παιχνιδιού, όπως αδυναμίες των τεράτων, αλλά και βιβλία που αναλύουν σε βάθος το lore του Horizon Zero Dawn.

Το Horizon Zero Dawn τεχνικά αυτή τη στιγμή είναι ό,τι πιο όμορφο κυκλοφορεί σε κονσόλες και αγγίζει σε επίπεδο ποιότητας γραφικών παιχνίδια που έχουν αναγνωριστεί για την οπτική τους αρτιότητα σε πανάκριβους υπολογιστές. Το Horizon Zero Dawn είναι στημένο στην μηχανή γραφικών DECIMA, δημιουργία της ίδιας της Guerrilla Games και τρέχει σε ανάλυση 1080p και 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο με πτώσεις να παρατηρούνται σε μερικά σημεία, ανεξαρτήτως αντικειμένων στην οθόνη. Δυστυχώς ενώ το παρόν review έγινε πάνω σε PlayStation 4 Pro, δεν έχει δοθεί ακόμα η αναβάθμιση με την υποστήριξη της βελτιωμένης έκδοσης του PlayStation 4, που μεταξύ άλλων φέρνει και καλύτερα γραφικά.

Η Guerrilla Games με το Horizon Zero Dawn ξεπέρασε τον εαυτό της και έφτασε το PlayStation 4 σε νέα επίπεδα, μετά το εξαιρετικό Uncharted 4: A Thief's End. Το γεγονός ότι μιλάμε για έναν τίτλο ανοιχτού κόσμου που δεν περιορίζει τον παίκτη κάνει αυτή του την υπεροχή ακόμα πιο εντυπωσιακή. Τα πρόσωπα των χαρακτήρων φυσικά δεν αγγίζουν την ποιότητα διαφόρων CG animations της Pixar για παράδειγμα, όμως τα περιβάλλοντα, είτε κλειστά, είτε ανοιχτά μοιάζουν σαν να προήλθαν από κάποιον πίνακα ζωγραφικής. Τα βασικά εφέ γραφικών που δείχνουν να ξεχωρίζουν είναι η εξαιρετική χρήση του tessellation για την δημιουργία των βραχωδών εκτάσεων, μιας τεχνικής που χρησιμοποιείται κατά κόρον για την δημιουργία επιφανειών με βάθος, είτε αυτές αφορούν πλακάκια στο έδαφος, είτε για ανωμαλίες του δέρματος, κυρίως του προσώπου.

 

Η χρήση της τεχνικής αυτής έχει βρει πρόσφορo έδαφος στο PlayStation 4, αφού η GPU της AMD είναι γνωστό ότι συστήνεται για τέτοιες εφαρμογές. Εντυπωσιάζει η σωστή χρήση των god rays που ξετρυπώνουν μέσα από τις φυλλωσιές των δέντρων και στολίζουν με φως την οθόνη μας καθώς και το γενικότερο σύστημα φωτισμού της μηχανής γραφικών που βασίζεται σε πηγές φωτός με πραγματικό όγκο "volumetric lights". Τα particle effects κατά την διάρκεια των μαχών και το επίπεδο στην λεπτομέρεια της ζημιάς που παθαίνουν τα ρομπότ είναι σε κορυφαία επίπεδα. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το studio έθεσε ως στόχο μια κρυστάλλινη εικόνα, με χρήση καθαρών εφέ και ελαχίστων post-process ενισχυτικών, κάτι που είναι ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή στο παιχνίδι. Υπάρχουν σημεία που μείναμε με το στόμα ανοιχτό, ατενίζοντας ασταμάτητα τα υπέροχα τοπία που θα κληθούμε να επισκεφθούμε. Τα ρούχα των χαρακτήρων ανταποκρίνονται ρεαλιστικά στις κινήσεις τους και οτιδήποτε μπορεί να τα λερώσει ή βρέξει αφήνει ρεαλιστικά το σημάδι του πάνω τους. Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς την αρτιότητα του οπτικού τομέα και δυστυχώς οι φωτογραφίες δε μπορούν να αποτυπώσουν με ακρίβεια την ζωντανή, κινούμενη εικόνα. Κλείνοντας με τον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού θα πρέπει να αναφερθεί ότι η απόδοση της μηχανής γραφικών και του τίτλου στο σύνολο του είναι σταθερότατη, χωρίς να υπάρχουν bugs, glitches ή άλλα προβλήματα που συνήθως μαστίζουν τους τίτλους αυτού του βεληνεκούς. Το voice acting των χαρακτήρων βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα με όλους τους ηθοποιούς να δίνουν τα μέγιστα για την καλύτερη δυνατή απόδοση του προσώπου που υποδύονται.

Horizon Zero Dawn™_20170216121505

Η Guerrilla Games με το Horizon Zero Dawn ξεπέρασε κάθε προσδοκία και δημιούργησε έναν τίτλο που θα γίνει σημείο αναφοράς για τα παιχνίδια αυτού του είδους. Το Horizon Zero Dawn αποτελεί ένα κόσμημα για το PlayStation 4 και δείχνει περίτρανα την ποιότητα των παιχνιδιών που παράγουν τα first party studios της Sony Interactive Entertainment. Μπορεί ως τίτλος που ανήκει στο γένος των Action RPG να μην διαθέτει την ατελείωτη ποσότητα υπό-αποστολών που έχουν άλλα παιχνίδια του είδους, προσφέρει όμως έναν κόσμο, που όμοιος του δεν έχει υπάρξει αναφορικά με την ποιότητα των γραφικών του, την προσοχή στην λεπτομέρεια και την ποικιλομορφία των τοποθεσιών του. Ταυτόχρονα μεταφέρει εξαιρετικά το ύφος της εναλλακτικής Γης, μεταφέροντας με τον καλύτερο τρόπο στον παίκτη το αίσθημα ενός αφιλόξενου κόσμου, ενώ περιέχει μερικές από τις πιο απολαυστικές αναμετρήσεις που έχουμε συναντήσει σε παιχνίδι του είδους. Το Horizon Zero Dawn είναι ένα διαμάντι που κανείς δεν πρέπει να χάσει.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Horizon Zero Dawn

Συντάκτης
20 Φεβρουαρίου 2017
Developer

Guerrilla Games

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

1 Μαρτίου 2017

Είδος

Action RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Κορυφαίος οπτικός τομέας
+ Εξαιρετική ηχητική επένδυση
+ Πανέμορφος κόσμος - εξαιρετικό lore
+ Πολύ καλοί μηχανισμοί RPG
+ Η Aloy κλέβει την παράσταση

Αρνητικά

- Η δυσκολία έχει περίεργες διακυμάνσεις
- Οι ανθρώπινοι εχθροί είναι υπερβολικά ευκίνητοι

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
10
9.2
Συνοψίζοντας

Το Horizon Zero Dawn αποτελεί το καλύτερο gaming ξεκίνημα για τους κατόχους PlayStation 4 για το 2017. H Guerrilla Games δανείστηκε στοιχεία από διάφορα παιχνίδια του είδους και όχι μόνο και έφτιαξε έναν εξαιρετικό Action RPG τίτλο που περιέχει όλα τα συστατικά που συνθέτουν ένα πετυχημένο στο είδος παιχνίδι: Μια εξαιρετική πρωταγωνίστρια, έναν καλοστημένο κόσμο, εξαιρετικές γεμάτες ένταση μάχες και ένα σύστημα διαχείρισης του χαρακτήρα στημένο για κάθε παίκτη.

Ταυτόχρονα η μηχανή γραφικών DECIMA της Guerrilla Games προσφέρει έναν άρτιο τεχνικό τομέα ξεπερνώντας οτιδήποτε κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά, κάνοντας το παιχνίδι το μέτρο δοκιμής για τηλεοράσεις νέας γενιάς καθώς και για την αναβαθμισμένη κονσόλα της Sony Interactive Entertainment, PlayStation 4 Pro.

To Horizon Zero Dawn είναι από τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς και ένας τίτλος που δεν πρέπει να λείπει από κανένα κάτοχο PlayStation 4.

10
Βαθμός
9.2
Βαθμός
43 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
7%
Cheers
75%
Τιιιιι ;
9%
Μπαααα
5%
Sad
0%
Rage
5%
/* ]]> */