I am Setsuna

If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it!
by Νίκος Λυμπέριος on 5 Αυγούστου 2016
Reviews

Το Tokyo RPG Factory είναι ένα νέο studio που δημιουργήθηκε από την Square Enix με μοναδικό σκοπό την δημιουργία μεγάλων τίτλων RPG. Το πρώτο τους εγχείρημα είναι το I am Setsuna ένα παιχνίδι ρόλων που σύμφωνα με τη Square Enix και τους δημιουργούς αποτελεί μια επιστροφή στις παλιές καλές εποχές των υπέροχων RPG που η Squaresoft κάποτε δημιουργούσε. Συγκεκριμένα σε αρκετές από τις διαφημιστικές καμπάνιες του παιχνιδιού, το παρουσίαζαν ως την επιστροφή των κολοσσιαίων Chrono Trigger και Final Fantasy 6. Παρακάτω θα δούμε αν το πρώτο εγχείρημα του νεοσύστατου Tokyo RPG Factory καταφέρνει να φτάσει τον ψηλό πήχη που έθεσε το studio ή αν απλά οι δηλώσεις της Square για τα παλιά της παιχνίδια είναι μια αποδοχή της πτώσης του γένους στις μέρες μας που δεν βρίσκει όμως την λύτρωσή του στο παιχνίδι, που εξετάζουμε.

I am Setsuna__20160719233445Στο I am Setsuna ο κόσμος μας βάλλεται συνεχώς από έναν ατελείωτο χειμώνα. Ο βασικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, Endir, έχει αναλάβει να δολοφονήσει τη Setsuna, μια κοπέλα που στόχος της ζωής της είναι να ολοκληρώσει το προσκύνημα της στα Last Lands και να θυσιαστεί, ώστε να διακοπεί η ροή των τεράτων στον κόσμο –Γεια σου, Yuna από το Final Fantasy X-. Οι συγκυρίες τα φέρνουν με τέτοιο τρόπο και ο Endir συμμαχεί με τη Setsuna στο δρόμο της για την ολοκλήρωση της αυτοθυσίας της. Δυστυχώς δεν υπάρχουν κρυμμένες εκπλήξεις στο σενάριο, που βασίζεται στα κλισέ του είδους, χωρίς να προσφέρει κάτι καινούριο. Ακόμα και οι ίδιοι οι χαρακτήρες, βασικοί ή συμπληρωματικοί, φαίνεται να προέρχονται από μια λίστα γεμάτη κοινοτυπίες, που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα παραπάνω. Η αφήγηση του σεναρίου γίνεται με τρόπο απότομο και στοχεύοντας πάντα στο βασικό ζουμί του παιχνιδιού, χωρίς να αφήνει περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη των χαρακτήρων. Επιπλέον οι απότομες αυτές αλλαγές στο σενάριο δε μας αφήνουν περιθώρια για εξερεύνηση στις διάφορες περιοχές που συναντάμε, αφού το ενδιαφέρον μας διαρκώς αλλάζει στόχο.

Εν κατακλείδι, το I am Setsuna χωρίς να είναι κακό παιχνίδι, δείχνει ότι έχει την καρδιά του στο σωστό μέρος, δε καταφέρνει να φτάσει τα υψηλά στάνταρντς και τα επίπεδα των προγόνων του, που δημιουργός και publisher μάς διαφήμιζαν όλο αυτό το καιρό, αποδεικνύοντας περίτρανα πως δε φτάνει η καρδιά, αλλά χρειάζεται και η ψυχή.

το VG24 λέει

Τα παιχνίδια ρόλων σαν είδος βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο σενάριο τους. Είναι κρίμα που το I am Setsuna δεν διαπρέπει στον τομέα αυτόν ή τουλάχιστον δεν προσπαθεί να φτάσει τα παιχνίδια που αντιγράφει, δείχνοντας ότι έχει το στήσιμο, αλλά όχι την καρδιά. Οι ελάχιστες από τις ενδιαφέρουσες στιγμές του σεναρίου υπονομεύονται από το στεγνό και αδιάφορο αφηγηματικό ύφος του και οι διάλογοι, ένας τομέας που τα παιχνίδια της Square Enix διαπρέπουν, είναι φτωχοί και επαναλαμβανόμενοι. Ακόμα και ο «κακός» του παιχνιδιού είναι μέτριος έως ανύπαρκτος, προσθέτοντας ακόμα περισσότερα αρνητικά στην κακή ανάπτυξη των χαρακτήρων. Σε μια κίνηση να μοιάσει ακόμα περισσότερο στους γηραιούς προκατόχους του, το παιχνίδι δεν εμπεριέχει κανενός είδους voice acting, περιορίζοντας τον παίκτη ακόμα περισσότερο στην φαντασία του, που το φτωχό σενάριο και οι κακογραμμένοι χαρακτήρες δεν αφήνουν να καλπάσει. Μεγάλο ρόλο πιθανόν έπαιξε και το budget που το studio διέθετε για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τίτλου. Φαίνεται ότι η έναρξη του Tokyo RPG Factory από την Square Enix ήταν αποκλειστικά για την κατασκευή πολλών RPG με στόχο τη νοσταλγία και το μικρότερο δυνατό κόστος. Μια μη κατακριτέα κίνηση, που όμως δεν δικαιολογεί την αυξημένη του τιμή αγοράς.

Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται το σύστημα μάχης του παιχνιδιού. Επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από το Chrono Trigger και φυσικά τα παλαιότερα Final Fantasy, όπου η λογική των Turn Based παιχνιδιών με ενεργή μπάρα λειτουργιών ήταν στο απόγειο της. Οι μάχες εξελίσσονται με ομάδες των τριών ατόμων. Οι θέσεις κακών και μελών της ομάδας δεν είναι στατικές, αλλάζουν αυτόματα αναλόγως επιθέσεων. Οι επιθέσεις μας αναλόγως είδους και θέσης των αντιπάλων μπορούν να χτυπήσουν περισσότερους του ενός κακού. Οι χαρακτήρες μας μπορούν να εξοπλιστούν με spritnite, την αντιστοιχία του I Am Setsuna στα materia των αρχικών Final Fantasy, και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ξόρκια και τεχνικές. Το κάθε μέλος της ομάδας μας έχει έναν συγκεκριμένο ρόλο στη μάχη και μια δευτερεύουσα ικανότητα. Για παράδειγμα η Setsuna μπορεί να κάνει χρήση μαγικών γιατρειάς και ταυτόχρονα είναι η μόνη που μπορεί να χρησιμοποιήσει ξόρκια κεραυνού. Αυτό δίνει μια μικρή ευελιξία στους χαρακτήρες μας και δεν τους καθιστά ανήμπορους να παλέψουν.

Το σύστημα μάχης όπως αναφέραμε και προηγουμένως βασίζεται στο ξεχασμένο, αλλά αγαπημένο ATB –Active Time Battle- σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι παίκτες μας για να επιτεθούν πρέπει πρώτα να γεμίσει η μπάρα που αντιστοιχεί στο ATB. Η μπάρα αυτή γεμίζει γρήγορα και δίνει στη μάχη τη σωστή ροή που χρειάζεται χωρίς να κουράζει και να χάνει την έντασή της. Αφού γεμίσει η μπάρα αυτή μια επιπλέον μπάρα ξεκινάει να γεμίζει που δίνει επιπλέον πόντους στους παίκτες και τις επιθέσεις τους. Η μπάρα αυτή γεμίζει μέχρι και τρεις φορές και μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε κατά την διάρκεια επιθέσεων απλών, είτε κατά τη χρήση μαγικών για την ενίσχυσή τους.

Μια δυνατή στρατηγική στην σωστή αξιοποίηση του συστήματος ATB καθώς και τις νέας μπάρα Momentum είναι η υπομονή. Σε πολλές μετέπειτα μάχες η λογική της επίθεσης με την ολοκλήρωση της ATB μπάρας είναι λάθος. Τα μέλη της ομάδας μας διαθέτουν αρκετές κινήσεις που μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους για την δημιουργία ακόμα δυνατότερων επιθέσεων. Μια τελευταία προσθήκη στο σύστημα μάχης του I am Setsuna είναι τα Singularities. Αυτά συμβαίνουν τυχαία στις μάχες, κυρίως στις μεγάλες, και η πιθανότητα εμφάνισής τους αυξάνεται όσο χρησιμοποιείται η μπάρα Momentum. Τα Singularities μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική βοήθεια σε δύσκολες μάχες, όπως γρηγορότερο γέμισμα της μπάρας ATB, ανοσία στις επιθέσεις από συγκεκριμένες μαγείες και πολλά ακόμη.

Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι η Tokyo RPG Factory για το I am Setsuna προχώρησε στον εμπλουτισμό του συστήματος μάχης και δεν έκανε απλά μια αντιγραφή. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το παιχνίδι είναι αρκετά εύκολο και πολλά από τα συστήματα που διαθέτει ή οι στρατηγικές που αυτά ανοίγουν δεν χρειάζονται. Οι περισσότερες μάχες με τους απλούς κακούς τελειώνουν σε κλάσματα δευτερολέπτων. Το παιχνίδι προσπαθεί να παρακάμψει αυτό το πρόβλημα ανταμείβοντας τον παίκτη με διαφορετικά αντικείμενα μετά το πέρας των μαχών, αναλόγως του τρόπου που τους εξοντώσαμε. Δυστυχώς όμως η διαδικασία αυτή καθίσταται αδιάφορη σχετικά σύντομα, αφού σε μικρό χρονικό διάστημα βρίσκουμε ό,τι χρειαζόμαστε. Η μόνη περίπτωση που το σύστημα μάχης δείχνει πραγματικά την αξία του είναι στις ελάχιστες συναντήσεις με αρχηγούς και στις κρυφές μάχες με κάποια τέρατα που το παιχνίδι ονομάζει «Spritnite Eaten Monsters». Σε αυτές τις αναμετρήσεις, δείχνει το I am Setsuna τι θα μπορούσε να ήταν. Ένα στρατηγικό παιχνίδι που ζητάει από τον παίκτη συνεχή εγρήγορση και διατήρηση όλων των αμυνών του: Σωστή χρήση του ATB συστήματος για τον συνδυασμό των επιθέσεων και προετοιμασία για αντεπίθεση.

I am Setsuna__20160721203633

Ο οπτικός τομέας του I am Setsuna βασίζεται στην μηχανή γραφικών Unity. Η χρήση της είναι εμφανής αμέσως από τα απλοϊκά τρισδιάστατα μοντέλα των χαρακτήρων και τη μικρή λεπτομέρεια των textures κτιρίων και εδάφους. Η επιλογή της πιθανόν έγινε γιατί χάρη σε αυτήν ο οπτικός τομέας διαθέτει μια πινελιά νοσταλγίας από τα παλιότερα παιχνίδια της εταιρείας. Τα εφέ των μαγειών δεν προσφέρουν κάτι αξιομνημόνευτο με ελάχιστα από τα ειδικά εφέ να εντυπωσιάζουν. Το μεγαλύτερο μέρος των περιοχών είναι καλυμμένα με χιόνι και το άσπρο είναι το κυρίαρχο χρώμα. Η αναφορά που κάναμε προηγουμένως στο budget του παιχνιδιού δείχνει και εδώ το πρόσωπό της. Τα τοπία του παιχνιδιού, σπίτια από διάφορα χωριά και γενικά αρκετά κομμάτια των γραφικών, επαναλαμβάνονται διαρκώς με το studio να έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες της μια φοράς κοινά δεδομένα για αυτά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το παιχνίδι να γίνεται σύντομα επαναλαμβανόμενο στα μάτια. Ηχητικά, τα παγωμένα περιβάλλοντα συνοδεύονται από ελαφριές νότες πιάνου, που προσπαθούν να δημιουργήσουν μια μελαγχολική ατμόσφαιρα. Μπορεί να μη φτάνει τις ορχηστρικές δημιουργίες που συνοδεύουν τα μεγαλύτερα ξαδέλφια του παιχνιδιού και ίσως να απογοητεύσουν κάποιους.

Το I am Setsuna φαίνεται στα χαρτιά ότι είναι το τέλειο παιχνίδι για όσους αναζητούν μια επαναφορά της χρυσής εποχής των ιαπωνικών RPG. Δυστυχώς όμως στην πράξη απέχει αρκετά. Η ιστορία κινείται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς χωρίς να καταφέρνει να αναδείξει τους χαρακτήρες, που την απαρτίζουν όπως και τα πραγματικά τους κίνητρα και αποτυγχάνει να δημιουργήσει το συναισθηματικό δέσιμο που θα ήθελαν οι δημιουργοί. Το σύστημα μάχης ενώ είναι ένα εξαιρετικό φρεσκάρισμα του γνωστού συστήματος ATB δεν αναδεικνύεται εξαιτίας της μεγάλης ευκολίας που παρουσιάζουν οι περισσότερες αναμετρήσεις. Εν κατακλείδι το I am Setsuna, χωρίς να είναι κακό παιχνίδι δείχνει ότι έχει την καρδιά του στο σωστό μέρος, δε καταφέρνει να φτάσει τα υψηλά στάνταρντς και τα επίπεδα των προγόνων του, που δημιουργός και publisher μάς διαφήμιζαν όλον αυτόν τον καιρό, αποδεικνύοντας περίτρανα πως δε φτάνει η καρδιά, αλλά χρειάζεται και η ψυχή.


Το I am Setsuna διαθέτει 50 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 5/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό
A Tale from a Land of Snow
Obtained all trophies. (2)
Enlightenment
Made one monster drop four materials at once.
Moment of Truth
Made one monster drop eight materials at once.
All-Seeing Eye
Defeated ten enemies with Exact Kill.
Crushing Force
Defeated ten enemies with Over Kill.
Infinite Tactics
Defeated enemies with all Kill types.
Critical Blow
Inflicted 500 damage in a single hit.
Limit Breaker
Inflicted 1000 damage in a single hit.
Awakened Power
Used Momentum mode ten times in a single battle.
Harmonic Heart
Used combos in Momentum mode 30 times.
Momentum Master
Used Momentum mode 100 times.
Seeker of Power
Fluxation occurred ten times in Command Spritnite.
Seeker of Knowledge
Fluxation occurred ten times in Support Spritnite.
Seeker of Truth
Fluxation occurred four times in a single battle.
Ruler of Heaven and Earth
Fluxation occurred 200 times.
Spiritnite Master
Added maximum Fluxes to a spritnite stone.
Miracle Alchemist
Used one megalixir.
Κρυφά Τρόπαια
A New Direction
Met Hapsper.
An Uninvited Guest
Met Raishin.
Those Who Take Up the Sword
Met Freyja.
The Soaring Shipwright
Met Akash.
A Stern Leader
Met Hydor.
Hidden Agenda
Met Cornelius.
Forgotten By Time
Met Sayagi.
Keeper of Legend
Met Rhydderch.
A Thousand Winters
Met Eutess.
From Beyond Oblivion
Met the youth.
Realm of Sealed Hope
Saw the Apparth Ruins.
Realm of Sealed Courage
Saw the Moolbeld Ruins.
Realm of Sealed Love
Saw the Laniff Ruins.
Ruler of the Waves
Sailed on the exploratory ship.
A Forbidden Land
Saw ???.
Waves of Change
Obtained the Genesis spritnite.
Sacred Prayer
Obtained the Holy Light spritnite. (1)
Everlasting Light
Obtained the Gearadia spritnite.
Sacrificial Love
Obtained the Rebellion spritnite.
Bringer of Destruction
Obtained the Doom spritnite.
Pride of the Royals
Obtained the Eclipse spritnite.
Reason for Being
Obtained the Dragnarok spritnite.
Connoisseur of Salty Foods
Ate Gatherington Fries.
Connoisseur of Sour Foods
Ate Horse Oak Casserole.
Connoisseur of Bitter Foods
Ate Gaia's Blessings Stew.
Connoisseur of Sweet Foods
Ate Starberry Cake
Connoisseur of Savory Foods
Ate Nive Vegetable Stew.
Monster Slayer
Defeated all members of the Pengy species.
The Chosen One
Defeated all members of the Hoot-Hoot species.
Worldly Wisdom
Defeated all the Spritnite-Eaten Monsters.
Total Destruction
Defeated the Dark Samsara's final form.
The Light at the End
Listened to all the youth's lines and defeated him.
Of Legend and Myth
Defeated the Ruler of Time.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

I am Setsuna

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Tokyo RPG Factory

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

19 Ιουλίου 2016

Είδος

RPG

PEGI

7

Θετικά

+ Σωστή αξιοποίηση του συστήματος μάχης ATB
+ Η μουσική επένδυση ταιριάζει με το ύφος του παιχνιδιού
+ Ενδιαφέρον story που παίρνει ιδέες από το Final Fantasy X...

Αρνητικά

- ...αλλά αποτυγχάνει δυστυχώς στην εκτέλεση του
- Κακογραμμένοι και αδιάφοροι χαρακτήρες
- Υπερβολική επανάληψη στα γραφικά
- Μικρή δυσκολία

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Το I am Setsuna στην προσπάθεια του να επαναφέρει τη σπίθα των παλιών αγαπημένων παιχνιδιών ρόλων αποτυγχάνει να φέρει κάτι καινούριο στο είδος, επαναλαμβάνοντας στοιχεία και ιδέες, συνδυάζοντας τα όμως όχι με τον καλύτερο τρόπο. Θέλει να είναι ένα RPG μεγάλου βεληνεκούς, με μικρή παραγωγή και μεγάλο για τον τελικό αποδέκτη κόστος και αυτό του στοιχίζει αρκετά.

Προτείνεται σε όσους θέλουν να θυμηθούν τις παλιές εποχές των Chrono Trigger και Final Fantasy, χωρίς να ψάχνουν για κάποια καινοτομία και δεν θα ενοχληθούν από την υψηλή τιμή των 40 ευρώ, που αυτό κοστίζει.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%