Immersive mode: Ο καλύτερος τρόπος για να παίξεις God of War

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 27 Απριλίου 2018

Συχνά, παραπονιόμαστε πως τα παιχνίδια που παίζουμε είναι πολύ εύκολα. Σίγουρα, η πρόκληση είναι ενδιαφέρον στοιχείο ενός παιχνιδιού, ειδικά αν βρίσκει την ισορροπία. Δεν θέλουμε η δυσκολία να είναι άδικη, ούτε να μπορούμε φτάσουμε στο τέλος με κλειστά μάτια. Εξάλλου, τίτλοι όπως το Dark Souls έγιναν μεγάλες επιτυχίες και αυτό κάτι δείχνει για το κοινό των παικτών.

Το God of War, είναι ένα απαιτητικό παιχνίδι. Δεν είναι υπερβολικά δύσκολο, όμως το σύστημα μάχης και ο χειρισμός είναι περίπλοκα και έχουν αρκετό βάθος. Η χρήση τους είναι απλή, όμως η τελειοποίηση δύσκολη. Οι διάφορες βαθμίδες δυσκολίας κάνουν σωστά τη δουλειά τους ώστε να ικανοποιηθούν όλων των ειδών οι παίκτες. Επίσης, η διακύμανση της δυσκολίας δεν στηρίζεται μόνο στην αυξομείωση της δύναμης των εχθρών. Αλλάζει η τοποθέτησή τους και οι συμπεριφορές τους, κάτι πολύ λειτουργικό και σωστό.  Εκτός από τις βαθμίδες, όμως, υπάρχει και το Immersive mode.

Παίζοντας με το mode αυτό ενεργοποιημένο, εξαφανίζονται όλες οι ενδείξεις από την οθόνη. Γενικά, στο God of War μαθαίνουμε να στηριζόμαστε σε διαφόρων ειδών σημάδια. Έχουμε την πυξίδα, που μας δείχνει προς τα που πρέπει να κατευθυνθούμε. Υπάρχουν, φυσικά, οι ενδείξεις για το health μας, για το Rage και για τα διάφορα cooldowns των ικανοτήτων μας. Στην άκρη της οθόνης, βλέπουμε πόσα βέλη έχει έτοιμα την κάθε στιγμή ο Atreus. Μέσω ενδείξεων, επίσης, αντιλαμβανόμαστε τις κατευθύνσεις από τις οποίες δεχόμαστε επίθεση, καθώς και το είδος της επίθεσης. Στο Immersive mode, όλα αυτά εξαφανίζονται. Και δεν είναι τα μόνα. Στην οθόνη δεν εμφανίζεται (σχεδόν) κανενός είδους ειδοποίηση, οπότε όταν συλλέγουμε αντικείμενα και loot, δεν γνωρίζουμε τι πήραμε.

Καταρχάς, χωρίς ενδείξεις στην οθόνη, το God of War δείχνει υπέροχο. Δεν μας αποσπά τίποτα και τα μάτια μας απορροφούν όλη την ομορφιά των τοπίων. Παρατηρούμε καλύτερα τον κόσμο και τους χαρακτήρες. Δεν επηρεάζεται, όμως, μόνο ο οπτικός τομέας του παιχνιδιού. Με τη χρήση του Immersive mode, αλλάζει εντελώς η μάχη αλλά και η εξερεύνηση. Αλλάζουν, αλλά τα αποτελέσματα είναι θετικά και έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, όσον αφορά στο σχεδιασμό του God of War.

Πλέον, αφού αποφασίσουμε να παίξουμε με αυτό τον τρόπο, πρέπει το μυαλό μας να είναι πραγματικά αφοσιωμένο στο παιχνίδι. Κάθε μάχη γίνεται πολύ δυσκολότερη και η εξερεύνηση απαιτεί παρατήρηση και καλή μνήμη. Όμως, το God of War δείχνει πόσο καλοδουλεμένο παιχνίδι είναι. Γίνεται ξεκάθαρο πως κάθε λεπτομέρεια είναι προσεκτικά τοποθετημένη και ο σχεδιασμός σε όλα τα επίπεδα είναι αξεπέραστος.

Ο χάρτης δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες. Μας δίνει, όμως, αρκετές. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούμε να τον μάθουμε απ’έξω εύκολα. Δεν υπάρχουν περιττές εκτάσεις Γης και αναίτια περίπλοκα μονοπάτια. Τα πάντα είναι άμεσα και λειτουργούν άψογα. Ρίχνοντας μερικές κλεφτές ματιές στον χάρτη, μπορούμε να κυκλοφορήσουμε άνετα. Επίσης, παρατηρούμε περισσότερο τον κόσμο. Βλέπουμε τα σημεία κλειδιά, δεν χάνουμε ούτε διάδρομο, το μάτι μας εντοπίζει γρηγορότερα και ευκολότερα τις λεπτομέρειες. Ο κόσμος πραγματικά ζωντανεύει και νιώθουμε μέρος του, περισσότερο από πριν. Με βάση όλα αυτά, σκεφτόμαστε γενικότερα τη δομή των παιχνιδιών όσον αφορά τις μεθόδους προσανατολισμού και πόσο απαραίτητες είναι, τελικά. Τουλάχιστον, η επιλογή απενεργοποίησής τους θα έπρεπε να υπάρχει. Για να είναι εφικτό, όμως, αυτό, θα πρέπει ο σχεδιασμός να είναι πολύ προσεγμένος, έξυπνος και αποτελεσματικός.

Τώρα, ερχόμαστε στο πιο ενδιαφέρον κομμάτι του Immersive mode, τη μάχη. Πολύ απλά, το God of War έχει προνοήσει και περιλαμβάνει διαφόρων ειδών ειδοποιήσεις σχεδόν για ό,τι χρειάζεται να ξέρουμε. Αρχικά, μόλις συναντήσουμε έναν εχθρό, το πρώτο πράγμα που μαθαίνουμε είναι το level του και, συνεπώς, το πόσο ενδέχεται να μας δυσκολέψει. Στο συγκεκριμένο κομμάτι, χωρίς την απαραίτητη ένδειξη, κινούμαστε με μεθόδους trial and error. Είναι πολύ ισχυρός ένας εχθρός; Θα χάσουμε. Τόσο απλά. Με αυτό τον τρόπο, επειδή ακριβώς δεν γνωρίζουμε τα στοιχεία των αντιπάλων μας, αναγκαζόμαστε να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση και να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας σε κάθε μάχη.

Σε πιο συγκεκριμένα στοιχεία της μάχης, συνήθως στηριζόμαστε στον Atreus. Ο μικρός, μας ειδοποιεί για κάθε επικείμενη επίθεση, για το είδος της και για το πότε είναι έτοιμος να χρησιμοποιήσει τα βέλη του. Ακόμη, μας φωνάζει όταν έχουμε πολύ λίγο health, το οποίο βέβαια σηματοδοτείται και από την οθόνη που γίνεται κόκκινη και την ηχώ που ακούμε. Όταν μας επιτίθεται ένας εχθρός, λάμπει προσωρινά με συγκεκριμένο χρώμα. Ανάλογα με το χρώμα, καταλαβαίνουμε αν μπορούμε να αποκρούσουμε την επίθεσή του ή αν πρέπει να την αποφύγουμε ολοκληρωτικά. Τα μόνα που δεν γνωρίζουμε καθόλου, είναι πότε μπορούμε να ξεκινήσουμε το Rage και τι αντικείμενο συλλέξαμε. Το πρώτο μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, ενδεχομένως, ενώ το δεύτερο δεν μας επηρεάζει αρκετά.

Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να απενεργοποιήσουμε επιλεκτικά τις ενδείξεις. Μπορούμε να βλέπουμε για παράδειγμα μόνο το health των bosses ή μόνο τις ειδοποιήσεις για τις επιθέσεις. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η παραμετροποίηση πάει ένα βήμα παραπέρα, με μία πολύ έξυπνη μέθοδο: μπορούμε, μέσω της χρήσης του touchpad, να βλέπουμε στιγμιαία κάποιες ενδείξεις, τις οποίες εμείς επιλέγουμε.

Να σημειωθεί πως η δυσκολία με το Immersive mode ενεργό, αυξάνεται πολύ και έτσι ίσως είναι ιδανική επιλογή για δεύτερο playthrough, ή τουλάχιστον αφού έχουμε ήδη συνηθίσει τα mechanics με ενεργοποιημένες τις ενδείξεις.

Γενικά, η παραμετροποίηση και απενεργοποίηση στοιχείων του HUD, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή. Αφού το God of War με τον εκπληκτικό του σχεδιασμό το στηρίζει με άνεση, θα λέγαμε πως η εμπειρία είναι ακόμη καλύτερη με αυτόν τον τρόπο και τονίζει τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού τα οποία το καθιστούν αμέσως κλασικό και ένα από τα καλύτερα στο είδος του.

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
67%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
33%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1