Indivisible

Δύο κουταλιές platform, μισό ποτήρι RPG, ένα βαρέλι γοητεία
by Στάμος Μιχελλαράκης on 11 Νοεμβρίου 2019

Το Indivisible είναι ένας τίτλος τον οποίο πολλοί φίλοι των role playing games περίμεναν καιρό να απολαύσουν. Ο τελευταίος τίτλος της Lab Zero Games, γνωστής για το fighting game “Skullgirls”, ξεκίνησε τη ζωή του ως μία καμπάνια crowdfunding στο Indiegogo τον Οκτώβριο του 2015. Αφού κατόρθωσε να φτάσει τον οικονομικό του στόχο, η 505 Games ανέλαβε την έκδοση και μετά από 4 χρόνια κι ένα playable alpha version, βρίσκεται επιτέλους στα χέρια μας.

Ένας ιδιαίτερος και μοναδικός στο είδος του τίτλος, το Indivisible λάμπει με νοσταλγία από παλιές καλές εποχές των ιαπωνικού τύπου RPGs, ενώ ταυτόχρονα είναι μια φρέσκια πρόταση για νεοεισαχθέντες στο είδος. Ο λόγος είναι το υβριδικό πάντρεμα ανάμεσα σε RPG και platformer, περιτυλιγμένο σε ένα πανέμορφο πακέτο 2.5D sidescroller.

Πρωταγωνίστρια στην ιστορία μας είναι η Ajna, ένα έφηβο κορίτσι που ζει στο ήρεμο χωριό της με τον πατέρα της μέχρι την ημέρα που ξεκινάει η ιστορία. Όλα αυτά που γνωρίζει η Ajna αλλάζουν και καλείται να ωριμάσει γρήγορα μέσα από μια σειρά επικών γεγονότων. Δεν είναι μόνη της όμως, καθώς στην πορεία θα γνωρίσει πολλούς μοναδικούς χαρακτήρες και θα καταφέρει μέσα από δύσκολες καταστάσεις να τους κάνει συμμάχους αλλά και φίλους. Η ιστορία ξεκινάει με μία αρκετά κλισέ ροή αλλά γρήγορα ξαφνιάζει ενισχύοντας τη μοναδικότητα του τίτλου.

Το σενάριο και οι διάλογοι είναι εξαιρετικά ενσαρκωμένοι. Πολύ σύντομα καταφέρνουν όλοι οι χαρακτήρες να μας κερδίσουν με την προσωπικότητά τους και με τη διαδραστικότητα μεταξύ τους. Σπάνια το Indivisible παίρνει στα σοβαρά τον εαυτό του όταν δε χρειάζεται και προξενεί συναισθήματα "παρέας"και ενδιαφέροντος για τη μοίρα των πρωταγωνιστών μας. Mε έπιασα αρκετά συχνά να χαχανίζω μόνος με διαλόγους, αλλά και να ξαφνιάζομαι με την αυθεντικότητά τους και τον ρεαλισμό των αντιδράσεων σε καταστάσεις, γεγονός το οποίο διαφοροποιεί πολύ ευχάριστα τον τίτλο από παρόμοιους του είδους. Ανάμεσα στην πληθώρα των playable χαρακτήρων (πάνω από 20 στον αριθμό!) η Ajna σαν κύριος χαρακτήρας ξεχωρίζει για την αγνότητά της, αλλά και ένα πολύ σημαντικό στοιχείο: έχει πλήρη επίγνωση του νεαρού της ηλικίας της συγκριτικά με την τιτάνια αποστολή της. Δεν είναι ήρωας, ούτε προσπαθεί να μας πείσει για κάτι τέτοιο. Εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας με τη βοήθεια των υπόλοιπων χαρακτήρων και είμαστε παρόντες καθ' όλη αυτή τη μετάβαση.

Με εμφανείς επιρροές από την anime κουλτούρα και intro από το θρυλικό ιαπωνικό animation studio "TRIGGER", το art direction του Indivisible καταφέρνει να κρατήσει ένα ξεχωριστό ύφος το οποίο θυμίζει αρκετά το “Skullgirls”. Οι χαρακτήρες είναι πλήρως σχεδιασμένοι στο χέρι και το animation είναι ομαλό με ξεκάθαρες μεταβάσεις ανάμεσα στις κινήσεις ακόμη και στους φρενήρεις ρυθμούς της μάχης με πολλούς χαρακτήρες να ενεργοποιούνται ταυτόχρονα. Τα μοντέλα των εχθρών έχουν ποικιλία, αν και υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που απλώς αλλάζει η χρωματική παλέτα. Τα bosses είναι όμως ομολογουμένως ευφάνταστα και αρκετά έχουν μερικούς από τους πιο πρωτότυπους σχεδιασμούς σε δισδιάστατα μοντέλα που έχω δει τα τελευταία χρόνια. Οι χαρακτήρες, playable και μη, κλέβουν την παράσταση στο Indivisible. Ο καθένας είναι μοναδικός και όλοι έχουν στοιχεία που τους ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους. Δεν είναι υπερβολή αν πούμε πως κάποιοι πιθανώς να έχουν μόνιμη θέση στο party σας, μόνο και μόνο λόγω του σχεδιασμού. Με λεπτομέρειες ευδιάκριτες, τα μοντέλα υποδηλώνουν μέσω του σχεδίου τους, όχι μόνο την πολεμική τους τεχνική, αλλά και το χαρακτήρα που τους πλαισιώνει. Η προσοχή στη λεπτομέρεια στον τομέα αυτόν είναι πραγματικά απόδειξη της αγάπης που έχει καλύψει το development αυτού του τίτλου.

Τα περιβάλλοντα τοπία είναι 3D και η τεχνοτροπία cel shading που έχει χρησιμοποιηθεί, δίνει αίσθηση βάθους και ζωντάνιας σε όλες τις πόλεις και dungeons καθώς πλαισιώνουν τους χαρακτήρες τόσο ταιριαστά που καμιά φορά ξεχνάς ότι πρόκειται για διαφορετικά είδη γραφικών. Ο κόσμος του Indivisible βασίζεται σε μία ανατολίτιτκη αισθητική. Έντονα ινδικά και αραβικά στοιχεία σε όλες σχεδόν τις περιοχές, σπάνε ενίοτε από ερείπια μέσα σε ζούγκλες και πόλεις τεχνολογικά ανεπτυγμένες, δημιουργώντας ένα κόσμο πολύχρωμο και ζωντανό. Στο μεγαλύτερο μέρος της ενασχόλησης μου με τον τίτλο, δεν μπορούσα να περιμένω για την επόμενη περιοχή και οφείλω να ομολογήσω πως δεν απογοητεύτηκα.

Ηχητικά, το Indivisible πλαισιώνεται από μουσικές δημιουργίες τόσο διαφορετικές, όσο και οι τοποθεσίες του. Το soundtrack διαθέτει επικά κομμάτια, οριεντάλ θέματα αλλά και πιο έντονα beats που αγκαλιάζουν άψογα την κάθε περίσταση χωρίς να κουράζουν. Τα ηχητικά εφέ επίσης κολακεύουν την cartoon αισθητική των γραφικών και έχουν τη βαρύτητα που ταιριάζει σε κάθε χτύπημα με όπλο ή ξόρκι.

Το gameplay μαζί με τα γραφικά είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο κομμάτι του τίτλου. Το Indivisible μας δίνει ένα υβρίδιο από platform εξερεύνηση και turn-based RPG μάχη. Οι διάφορες τοποθεσίες διαθέτουν πληθώρα γρίφων και jumping puzzles, που στην αρχή είναι αρκετά εύκολα για τους βετεράνους του είδους. Δεν αργούν όμως να γίνουν όλο και πιο περίπλοκα. Καθώς η Ajna προσθέτει στο ενεργητικό της περισσότερα εργαλεία και νέες κινήσεις, οι παίκτες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τα πάντα για να προχωρήσουν, πόσο μάλλον για να αποκαλύψουν τα διάφορα μυστικά power ups. Ανάμεσα στην εξερεύνηση, υπάρχουν εχθροί, η επαφή με τους οποίους ξεκινάει τη μάχη και καλεί τα υπόλοιπα μέλη του party.

Η μάχη στο Indivisible είναι ένας φόρος τιμής σε παλαιότερα turn-based RPGs και πιο συγκεκριμένα θυμίζει έντονα το Valkyrie Profile. Κάθε χαρακτήρας αντιστοιχεί σε ένα πλήκτρο. Πατώντας το ανάλογο πλήκτρο μόνο ή κρατώντας μια κατεύθυνση, οι χαρακτήρες πραγματοποιούν συνδυασμούς διαφορετικών επιθέσεων. Αυτό το σύστημα επιτρέπει αρκετά εντυπωσιακά combos, με σωστό timing και συνδυασμό χαρακτήρων δε, η ζημιά που μπορεί να προκληθεί φτάνει αρκετά υψηλά σημεία! Οι χαρακτήρες, αν και με περιορισμένο αριθμό κινήσεων, καταφέρνουν να παίζουν πολύ διαφορετικά και οι συνδυασμοί στο party αποκτούν μεγάλο ενδιαφέρον όσο έρχονται νέα μέλη στην ομάδα! Για παράδειγμα η Razmi μπορεί να εξαπολύσει μαγικές επιθέσεις ή να προκαλέσει αδυναμία στον εχθρό, ενώ η Thorani μπορεί να γιατρέψει τους συμμάχους ενώ ταυτόχρονα προκαλεί ζημιά σε αντιπάλους.

Το πειραματικό αυτό πάντρεμα δύο διαφορετικών gaming κόσμων, αν και τολμηρό, λειτουργεί με απόλυτη αρμονία και πολύ σύντομα οποιαδήποτε ερωτηματικά εξαφανίζονται, όποιο και να είναι το πιο οικείο περιβάλλον σας. Τα μόνα μελανά σημεία του gameplay είναι πως υπάρχει backtracking σε προηγούμενες περιοχές και πως κάποιες μάχες είναι αρκετά πιο δύσκολες από τις υπόλοιπες χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Το απόλυτο highlight είναι σίγουρα οι μάχες με bosses, αρκετές εκ των οποίων είναι χωρισμένες σε διάφορες φάσεις, ενώ ενδιάμεσα υπάρχουν και platform σημεία, δημιουργώντας μία δυναμική, που δύσκολα αναπαράγεται σε turn-based RPG.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Indivisible

Συντάκτης
11 Νοεμβρίου 2019
Developer

Lab Zero Games

Publisher

505 Games

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

11 Οκτωβρίου 2019

Είδος

Action role-playing, platformer

PEGI

7

Θετικά

+ Συνδυασμός platform και turn-based RPG στοιχείων που δένουν εξαιρετικά
+ Χαρακτήρες με προσωπικότητα και διασκεδαστικοί διάλογοι
+ Πανέμορφα hand-drawn animations που δεν χορταίνεις να βλέπεις

Αρνητικά

- Αρκετά σημεία επαναλαμβανόμενου gameplay και backtracking
- Οι προαιρετικοί playable χαρακτήρες έχουν εμφανώς δευτερεύοντα ρόλο, με μικρό αντίκτυπο στην ιστορία
- Αυξημένη δυσκολία σε μερικές μάχες, δίχως να υπάρχει ουσιαστικός λόγος

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Πέρα από ορισμένες επαναληπτικές δραστηριότητες και αχρείαστα περίπλοκες μάχες, το Indivisible είναι ένας τίτλος μοναδικός, φτιαγμένος με μεράκι και όραμα από την ομάδα του, γεγονός που μας υπενθυμίζεται σε κάθε γωνιά και κάθε χαρακτήρα του με τεράστια επιτυχία. Ο γεμάτος παλμό κόσμος του και οι τολμηρές του επιλογές μάς γυρίζουν πίσω σε νοσταλγικά μονοπάτια των RPG τίτλων, όταν ακόμη ήταν ανεξερεύνητα και μας θυμίζει γιατί τους αγαπάμε τόσο πολύ, ενώ είναι μία εξίσου εξαιρετική πρόταση για νεοφερμένους. Η γοητεία του με ταξίδεψε με ένα χαμόγελο μόνιμα κολλημένο στο πρόσωπο και προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όλους όσους ψάχνουν μια περιπέτεια διαφορετική από τη μάζα.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1