InnerSpace

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 6 Φεβρουαρίου 2018

Η λογική του InnerSpace είναι πολύ απλή. Μας βάζει να χειριστούμε ένα ιπτάμενο σκάφος και να αναζητήσουμε διάφορα αντικείμενα, λύνοντας puzzles και εξερευνώντας τους χώρους. Μάχες, δράση ή κάτι παρόμοιο δεν υπάρχουν, τουλάχιστον όχι με την παραδοσιακή έννοια. Είναι ένα παιχνίδι στα χνάρια εμπειριών όπως το Jouney ή το Abzu. Η κύρια διαφορά του InnerSpace με τα περισσότερα παιχνίδια του είδους είναι πως έχει ξεκάθαρα ορισμένο σενάριο και διαλόγους.

Συνήθως, η πλοκή σε τέτοιου είδους τίτλους είναι μινιμαλιστική και αφήνει πολλά στη φαντασία του παίκτη. Το InnerSpace μάς δίνει από την αρχή στοιχεία και τη βασική ιδέα του σεναρίου. Βρισκόμαστε σε έναν περίεργο, εξωγήινο κόσμο που ονομάζεται Inverse και ψάχνουμε κάποια μνημεία του παρελθόντος, που θα μας εξηγήσουν τη φύση του κόσμου αυτού και των προηγούμενων κατοίκων του, καθώς τη στιγμή που τον εξερευνούμε εμείς είναι ακατοίκητος. Η εξέλιξη της ιστορίας δίνεται μέσα από διαλόγους και κείμενα σε περιγραφές των μνημείων. Οι διάλογοι δυστυχώς δεν είναι αρκετά καλογραμμένοι, είναι λίγοι και σύντομοι και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν θα ήταν καλύτερη μια μινιμαλιστική προσέγγιση, χωρίς διάλογο, αν όχι μία πιο σωστή και εκτεταμένη ανάπτυξη με περισσότερες λεπτομέρειες.

Το σημαντικότερο κομμάτι του storytelling γίνεται μέσω του περιβάλλοντος, της ατμόσφαιρας και της εξερεύνησης. Σε αυτό το κομμάτι, το InnerSpace τα πάει πολύ καλύτερα. Η εταιρεία ανάπτυξης έχει κάνει κάποιες αρκετά ιδιαίτερες επιλογές όσον αφορά στους χώρους, στους οποίους μας βάζει να παίξουμε. Το Inverse έπρεπε να μοιάζει και να το νιώθουμε ως ξένο, άγνωστο και αχαρτογράφητο κόσμος. Μέσα από τις ιδέες και τη δουλειά της, η PolyKnight Games το πετυχαίνει. Ο κόσμος είναι δύσκολο να περιγραφεί, γιατί είναι πολύ περίεργος. Ουσιαστικά πρόκειται για σφαιρικούς χώρους οι οποίοι λειτουργούν αντίστροφα από αυτά που γνωρίζουμε. Η βαρύτητα ωθεί προς τα έξω αντι να τραβάει προς το κέντρο και δεν υπάρχει πουθενά ορίζοντας. Δεν υφίσταται πάνω, κάτω, ουρανός και έδαφος. Η γεωμετρία του Inverse είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

Το πως λειτουργεί όλο αυτό, είναι πολύ διαφορετικό στη θεωρία και στην πράξη. Στην αρχή η εξερεύνηση είναι αρκετά δύσκολη, αφού η κατανόηση του χώρου είναι σωστό αίνιγμα και απαιτεί μία διαδικασία ανάλυσης στο μυαλό του παίκτη. Σε γενικές γραμμές, οι χώροι είναι καλοφτιαγμένοι και η δομή τους είναι σωστή ώστε να μη χανόμαστε εύκολα παρά το παράδοξο της διάταξής τους. Δυστυχώς λείπει η ποικιλία στον σχεδιασμό και έτσι βλέπουμε αρκετή επανάληψη, κάτι που σε συνδυασμό με την έλλειψη χάρτη ή κάποιας μορφής πυξίδας πολλές φορές δυσκολεύει την περιήγηση.

Στο πρακτικό κομμάτι, το InnerSpace μας βάζει να ψάχνουμε για relics στους διάφορους χώρους. Αυτό το κάνουμε πετώντας με το σκάφος μας, ή βουτώντας μέσα στο νερό. Ο χειρισμός στην αρχή δείχνει πολύ περιοριστικός, καθώς έχουμε λίγες μανούβρες στη διάθεσή μας και μάλιστα κάποιες πραγματοποιούνται πολύ αργά. Παρόλα αυτά, αργότερα αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για ένα εξαιρετικά απλό, βαθύ όμως σύστημα χειρισμού, το οποίο απαιτεί καλή γνώση για να λειτουργήσει όπως πρέπει. Συνεπώς, μόλις πια μάθουμε το χειρισμό σωστά, ‘’σκίζουμε’’ τους ουρανούς και εκτελούμε εντυπωσιακούς ελιγμούς, με πολύ απλούς τρόπους. Το σύστημα χειρισμού είναι πολύπλοκο στην απλότητά του και κάνει τη δουλειά του και με το παραπάνω. Η αστοχία που παρατηρούμε έχει να κάνει με την κάμερα, η οποία ξεφεύγει εντελώς κάθε φορά που χτυπάμε σε τοίχους. Συνολικά, η πτήση είναι μία πολύ ευχάριστη εμπειρία και ιδιαιτέρως χαλαρωτική.

Σχετικά με τους στόχους που μας δίνει το παιχνίδι, δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν. Τα πράγματα είναι πολύ λιτά, καθώς το κύριο μέρος της αναζήτησης των relics γίνεται με απλό ψάξιμο του χώρου. Η φύση του, βέβαια, κάνει την αναζήτηση πιο δύσκολη και απαιτητική, όμως τελικά δεν έχει κάτι περισσότερο. Υπάρχουν και μερικοί γρίφοι, όμως είναι του πιο βασικού τύπου. Το πρόβλημα, το κύριο πρόβλημα του παιχνιδιού συνολικά μάλιστα, είναι πως δεν έχουμε αρκετή καθοδήγηση. Σίγουρα, δε μας αρέσει πάντα να μας παίρνουν από το χέρι και να μας τα δίνουν όλα έτοιμα, όμως το InnerSpace πολλές φορές το παρακάνει με την ασάφειά του–ιδιαίτερα στις πρώτες ώρες του- και πραγματικά δεν έχουμε ιδέα τι πρέπει να κάνουμε, καταλήγοντας να φέρνουμε βόλτες άσκοπα. Οι γρίφοι του τελικα λειτουργούν αντίστροφα, αφού είναι πολύ εύκολοι, μόλις καταλάβουμε ποιοι ακριβώς είναι. Δεν ψάχνουμε τη λύση κάποιου γρίφου, μα τον ίδιο το γρίφο και καταντά κουραστικό. Επίσης, οι δραστηριότητες που αναλαμβάνουμε είναι πολύ λίγες και δεν υπάρχει αρκετή ποικιλία.

Τα relics που μαζέυουμε μας δίνουν πληροφορίες για τον κόσμο και την ιστορία, όμως λειτουργούν και ως upgrades για το σκάφος μας και έτσι έχουμε αρκετούς λόγους για να τα αναζητήσουμε, καθώς δεν είναι υποχρεωτικό να τα βρούμε όλα. Μπορούμε να βρούμε και μερικά διαφορετικά σκάφη, τα οποία έχουν τις δικές τους, μοναδικές ιδιότητες και είναι πολύ διασκεδαστικά. Δυστυχώς, αργούμε αρκετά να ανακαλύψουμε τα νέα σκάφη και δεν τα απολαμβάνουμε όσο θα έπρεπε.

Σε κάποια σημεία του InnerSpace ερχόμαστε αντιμέτωποι με πελώρια πλάσματα. Δεν υπάρχει ίχνος παραδοσιακής μάχης και έτσι βλέπουμε σκηνές στο ύφος του Shadow of the Colossus. Οι μονομαχίες είναι ουσιαστικά puzzles και αποτελούν μερικά από τα καλύτερα σημεία του παιχνιδιού, παρόλο που η καθοδήγηση παραείναι αφηρημένη και εδώ. Συνολικά, η διάρκεια του InnerSpace είναι σχετικά μικρή, όμως αυξάνεται επειδή αρκετή από την ώρα που ξοδεύουμε στον κόσμο του δεν ξέρουμε που πάμε και τι κάνουμε με αποτέλεσμα να φτάνει ή και να ξεπερνά τις 10 ώρες, ανάλογα πόσο μας ενδιαφέρουν τα διάφορα μυστικά.

Οι βόλτες, ευτυχώς, είναι ευχάριστες, καθώς οπτικά το Innerverse είναι φανταστικό. Ναι, έχει ελαττώματα στα γραφικά και τον τεχνικό τομέα, όμως η καλλιτεχνική επιμέλεια και ο σχεδιασμός είναι πολύ καλής ποιότητας και τα αποτελέσματα χαρακτηρίζονται από ιδιαιτερότητα και εξωγήινη ομορφιά. Αισθανόμαστε ξένοι σε αυτόν τον κόσμο, όμως δεν θέλουμε να φύγουμε. Μεγάλη βοήθεια δίνει η μουσική, που θυμίζει πειραματικά παιχνίδια όπως το Proteus και αποτελείται από εξίσου εξωγήινες συνθέσεις και νότες. Μερικές μικρές πινελιές, ειδικά, ξεχωρίζουν· έχουμε, για παράδειγμα, μία αναβάθμιση που κάνει τα φτερά του σκάφους να αναπαράγουν ήχους πιάνου όταν στρίβουμε.

Το InnerSpace είναι ουσιαστικά το πρώτο παιχνίδι της PolyKnight Games και έχει αρκετές πετυχημένες ιδέες τόσο στη θεωρία, όσο και στην πράξη. Οπτικοακουστικά έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά και η διάρκεια του τίτλου, ειδικά σε συνάρτηση με την τιμή του είναι ικανοποιητική. Δυστυχώς, υπάρχουν μερικά προβλήματα και σχεδιαστικά ατοπήματα τα οποία χτυπούν το InnerSpace αρκετά βαθιά και του στερούν την ευκαιρία να ξεδιπλωθεί όπως θα έπρεπε. Παρόλα αυτά, μιλάμε για ένα ιδιαίτερο παιχνίδι με αρκετό ενδιαφέρον στο σχεδιασμό του, που θα ευχαριστήσει τους λάτρεις του είδους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Aspyr Media για τις ανάγκες του Review

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

InnerSpace

Συντάκτης
6 Φεβρουαρίου 2018
Developer

PolyKnight Games

Publisher

Aspyr Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One / Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

16 Ιανουαρίου 2018

Είδος

Adventure

PEGI

3

Θετικά

+ Ενδιαφέρουσες ιδέες στο σχεδιασμό της γεωμετρίας του χώρου
+ Όμορφος οπτικοακουστικός τομέας και καλλιτεχνική επιμέλεια
+ Βαθύ σύστημα χειρισμού
+ Πολύ καλή ατμόσφαιρα που βοηθάει το immersion και την αποτύπωση του κόσμου

Αρνητικά

- Χρειαζόταν περισσότερη καθοδήγηση προς τους παίκτες
- Χλιαροί διάλογοι που δεν προσφέρουν πολλά
- Προβλήματα με την κάμερα
- Περιορισμένη ποικιλία στις δραστηριότητες
- Μερικά upgrades έπρεπε να είναι νωρίτερα διαθέσιμα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Το InnerSpace είναι ένα παιχνίδι εξερεύνησης που παίρνει έμπνευση από τίτλους όπως το Journey. Έχει αρκετές δικές του ιδέες και μερικές παρουσιάζουν πολύ ενδιαφέρον. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην απεικόνιση του κόσμου και στον οπτικοακουστικό τομέα ο οποίος τη βοηθάει πολύ. Ο χειρισμός παρουσιάζει αναπάντεχο βάθος και ο σχεδιασμός είναι πολύ αξιόλογος. Είναι ένα ιδιαίτερο παιχνίδι με αρκετές αξιομνημόνευτες στιγμές, το οποίο δεν φτάνει όσο ψηλά θα μπορούσε εξαιτίας μερικών σημαντικών προβλημάτων, με κύριο την έλλειψη καθοδήγησης που οδηγεί σε κουραστική άσκοπη περιπλάνηση.

Όσοι ψάχνουν μία χαλαρωτική εμπειρία χωρίς άγχος και μάχες, με εύκολους γρίφους και πολλή εξερεύνηση, θα βρουν όσα ζητούν στο InnerSpace και ίσως συναντήσουν και μερικές εκπλήξεις στην πορεία.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1