Just Cause 3

Τρέλα ανοιχτού κόσμου
by Νίκος Λυμπέριος on 27 Δεκεμβρίου 2015
Reviews

Η Avalanche Studios είναι ένα αρκετά μικρό studio με σχετικά μικρή ιστορία στο χώρο που έγινε ιδιαίτερα γνωστό με την σειρά Just Cause και πρόσφατα με την εξαιρετική μεταφορά της ταινίας Mad Max σε παιχνίδι για κονσόλες και υπολογιστές. Παράλληλα η φήμη του studio εξαπλώθηκε λίγο ακόμα μετά και την ανακοίνωση της Square Enix ότι η Avalanche συμμετέχει στη δημιουργία του Final Fantasy XV παρέχοντας αρκετές τεχνικές πληροφορίες.

Το Just Cause 2 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη που ήρθε ξαφνικά μιας και το Studio, την περίοδο που κυκλοφόρησε το παιχνίδι, αντιμετώπιζε προβλήματα επιβίωσης και η κυκλοφορία του παιχνιδιού ήταν αμφίβολη. Ήταν από τους τίτλους που αν προσπερνούσες κάποιες ατέλειες ήταν ικανό να σε κρατήσει μαζί του ατελείωτες ώρες, χάρις στο εξαιρετικό sandbox στοιχείο των καταστροφών του κάνοντας πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με τη βασική ιστορία. Είναι λογικό λοιπόν μετά και το πολύ καλό Μad Max της ίδιας εταιρείας να είναι ο πήχης αρκετά ανεβασμένος για το 3ο μέρος της σειράς Just Cause και για τη 2η απόπειρα του Studio στη νέα γενιά.

Στο παιχνίδι δεν υπάρχει κάποιο σύστημα leveling και δεν κερδίζουμε νέες ιδιότητες όπως παλιότερα με την ολοκλήρωση αποστολών και την συγκομιδή πόντων καταστροφής.

το VG24 λέει

Το σενάριο του Just Cause 3 ακολουθεί τα βασικά πρότυπα των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς και στην ουσία είναι μια αντιγραφή και επανάληψη αυτών που είδαμε και προηγουμένως με μόνες αλλαγές την τοποθεσία και την ελάχιστη αναβάθμιση των γραφικών του τίτλου. Με απλά λόγια (για ένα απλοϊκό σενάριο) στόχος μας είναι να εξοντώσουμε τον κακό δικτάτορα που καταδυναστεύει τον αδύναμο λαό του Medici, ένα φανταστικό νησί στην Νότια Αμερική. Για την ολοκλήρωση αυτού του στόχου έχουμε κοντά μας αρκετούς βοηθούς που σαν χαρακτήρες αποτελούν όλοι τους στερεότυπα στημένα και δοσμένα στο παιχνίδι με τον χειρότερο τρόπο. Από την ιδιοφυή επιστήμονα που τα κάνει όλα, τον χαζό και τρελό φίλο που αγνοεί την αίσθηση του κινδύνου μέχρι και τον ριψοκίνδυνο και πάντα ετοιμοπόλεμο μισθοφόρο. Δεν υπάρχει κάτι παραπάνω για να πει κανείς σχετικά με το σενάριο του παιχνιδιού γιατί πρακτικά δεν υπάρχει σενάριο. Η προσθήκη του έγινε καθαρά για να συνοδεύσει την ελευθερία για καταστροφές, που δίνει ο τίτλος στον παίκτη. Είναι μια επιλογή που άλλους θα τους αφήσει αδιάφορους και άλλους θα τους απομακρύνει από τη σειρά.

Όπως σε κάθε αμερικάνικη ταινία περιπέτειας έτσι και στο Just Cause 3, το βασικό highlight είναι οι καταστροφές. Η δυνατότητα που δίνει το παιχνίδι να συνδέσουμε εκρήξεις μαζί για να δημιουργήσουμε χαώδεις σκηνές καταστροφής είναι ταυτόχρονα καθαρτική και απολαυστική. Μεγάλο ρόλο στη δυνατότητα αυτή είναι η βελτιωμένη μηχανή φυσικής που αξιοποιεί καλύτερα τις δυνατότητες των νέων κονσολών. Είναι ωραίο το να μπορείς να ρίξεις με μια ρουκέτα ένα μεγάλο σιλό αποθήκευσης νερού αλλά είναι εντυπωσιακό το να μπορείς να ρίξεις αυτό το σιλό πάνω σε μια δεξαμενή καυσίμου δημιουργώντας αλυσιδωτές εκρήξεις και με λίγη φαντασία να συνδυάσεις πολλαπλές καταστροφές αυξάνοντας το επίπεδο του χάους. Πάνω στην λογική των καταστροφών έχει χτιστεί και ένας μετρητής χάους που μετράει τις συνδυασμένες καταστροφές που προκαλούμε. Δυστυχώς ο μετρητής δεν ξεκλειδώνει κάτι αναφορικά με τα skills του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα ο παίκτης να χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον του ή και τη θέληση του να κάνει οργανωμένες ζημιές στις βάσεις που επιτίθεται.

 

Πάνω στο κομμάτι των καταστροφών και στη λογική των προηγούμενων τίτλων της σειράς Just Cause, συναντάμε ξανά στον μεγάλο χάρτη του Medici πολλές πόλεις και στρατιωτικές βάσεις. Τα σημεία αυτά του χάρτη ανήκουν στις δυνάμεις του κακού δικτάτορα και ελευθερώνονται καταστρέφοντας συγκεκριμένα αντικείμενα που ξεχωρίζουν από το κόκκινο – μαύρο χρώμα τους και ονομάζονται chaos objects. Τέτοια αντικείμενα είναι ηχεία προπαγάνδας, δεξαμενές βενζίνης, διαφημιστικοί πίνακες, γεννήτριες ρεύματος, σιλό με νερό και πολλά άλλα μικρά και μεγάλα αντικείμενα. Ταυτόχρονα οι περιοχές αυτές φυλάγονται από στρατιωτικές δυνάμεις που αναλόγως της δυσκολίας του σημείου αλλάζουν και σε δύναμη πυρός, συναντώντας από ελάχιστη αντίσταση λίγων φαντάρων έως και βομβαρδισμούς από αεροπλάνα. Στο σύνολο τους η απελευθέρωση των περιοχών αυτών δεν έχουν να κάνουν με την εξέλιξη της ιστορίας και βρίσκονται εκεί για την ενίσχυση του sandbox στοιχείου του παιχνιδιού. Από την άλλη μιας και το βασικό story είναι ανούσιο και απαράδεκτο, αποτελούν το βασικό κίνητρο ενασχόλησης με το παιχνίδι.

Το πιο διασκεδαστικό στοιχείο του Just Cause 3 είναι η ελευθερία που δίνει στον παίκτη να πειραματιστεί με μια μεγάλη γκάμα εργαλείων. Όπως και οι προκάτοχοί του έτσι και εδώ είναι διαθέσιμος ο γάντζος αναρρίχησης (grappling hook) που μας επιτρέπει να πιαστούμε σε οποιοδήποτε αντικείμενο και να τραβηχτούμε γρήγορα προς το μέρος του. Ταυτόχρονα υπάρχει διαθέσιμο και ένα αλεξίπτωτο, αλλά και το νέο wingsuit, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ανά πάσα στιγμή. Η χρήση των εργαλείων αυτών δίνει άπειρες επιλογές μετακίνησης στο χώρο επιτρέποντας μας να κινούμαστε στο χάρτη γρήγορα ακόμα και χωρίς τη χρήση οχήματος, αλλά και να διαφεύγουμε από δύσκολες καταστάσεις, όποτε αυτό είναι αναγκαίο. Φυσικά πέρα από τα προαναφερθέντα εργαλεία στο παιχνίδι υπάρχει διαθέσιμη και μια τεράστια γκάμα οχημάτων. Βασικά και για να είμαστε ακριβείς, όλα τα οχήματα που συναντούμε, από ένα πατίνι μέχρι ένα τεράστιο τράκτορα, βομβαρδιστικά και F16, μπορούν να οδηγηθούν.

 

Ο γάντζος πέρα από τις αναρριχητικές δυνατότητες που δίνει στον ήρωα μας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως εργαλείο ρυμούλκησης, επιτρέποντας την ταυτόχρονη χρήση 6 συνδέσμων με μόνο περιορισμό την φαντασία μας. Για παράδειγμα μπορούμε, ενώ είμαστε στην οροφή ενός αυτοκινήτου να συνδέσουμε με αυτό ένα επιτιθέμενο ελικόπτερο και να το καταρρίψουμε με αυτό τον τρόπο. Μπορούμε να συνδέσουμε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται εν κινήσει με ένα ακίνητο αντικείμενο (όπως πχ μια αντλία βενζίνης) και να δημιουργήσουμε ένα εντυπωσιακό σκηνικό καταστροφής. Μεταξύ των νέων προσθηκών στο παιχνίδι όπως είναι τα απεριόριστα C4, η αναπλήρωση της ενέργειας και οι πολλαπλοί γάντζοι, είναι και το wingsuit. Η χρήση του μπορεί να συνδυαστεί με τον γάντζο και το αλεξίπτωτο για να επιταχύνει ακόμα περισσότερο την πλοήγηση μας στο χάρτη.

Δεν ξέρω τι συνέβη με το Just Cause 3 μετά το εξαιρετικό Mad Max και το επίσης πολύ καλό Just Cause 2, ξέρω όμως ότι η Avalanche για να πείσει τον κόσμο στη συνέχεια έχει αρκετά δύσκολο έργο.

το VG24 λέει

Στο παιχνίδι δεν υπάρχει κάποιο σύστημα leveling και δεν κερδίζουμε νέες ιδιότητες, όπως παλιότερα με την ολοκλήρωση αποστολών και την συγκομιδή πόντων καταστροφής. Οι δυνατότητες του χαρακτήρα ξεκλειδώνονται συλλέγοντας πόντους από την ολοκλήρωση διαφόρων challenges που βρίσκονται σκορπισμένα στο χάρτη. Τα challenges είναι χωρισμένα σε κατηγορίες βασισμένες στις δραστηριότητες μας στο παιχνίδι και αφορούν την οδήγηση, τη χρήση του wingsuit, την χρήση των όπλων, την πτήση αεροπλάνων και ελικοπτέρων και τη χρήση εκρηκτικών. Για να αναβαθμίσουμε λοιπόν κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες πρέπει να ολοκληρώσουμε τα challenges της αντίστοιχης κατηγορίας. Τα περισσότερα από αυτά είναι εύκολα στην ολοκλήρωση τους εκτός από αυτά του Wingsuit που απαιτούν γνώση της συμπεριφοράς του και καλό έλεγχο του εργαλείου. Φυσικά όπως σε κάθε challenge χρειάζεται και αρκετή υπομονή.

Just Cause 3_20151209163539Όσον αφορά τις βελτιώσεις στον τομέα των γραφικών, δεν είναι δραστικές ούτε θα βάλουν Just Cause 3_20151206234917φωτιά στις οθόνες σας. Η μεγαλύτερη ισχύς των νέων κονσολών έφερε βελτιωμένο draw distance, εντυπωσιακότερες εκρήξεις και αύξηση του πλήθους των εχθρών που βλέπουμε στις οθόνες μας. Ταυτόχρονα και με την βελτιωμένη μηχανή φυσικής, έχουμε μεγαλύτερο ποσοστό καταστρεφόμενων αντικειμένων πέρα από τα κλασσικά αντικείμενα χάους. Στην έκδοση του PlayStation 4 υπάρχει πρόβλημα με το Anisotropic Filtering στο πάτωμα που είναι ιδιαίτερα εμφανές, όταν κινούμαστε με κάποιο όχημα σε υψηλές ταχύτητες. Στον τομέα του ήχου δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο και συνοδεύει ευχάριστα το παιχνίδι με εκρήξεις και πυροβολισμούς να ακούγονται από κάθε γωνιά των ηχείων.

Αν όλα τα παραπάνω ακούγονται όμορφα και οι νέες προσθήκες σας φαίνονται ικανοποιητικές - τις βρήκα ελάχιστες και η συμβολή τους στην εξέλιξη του franchise μηδαμινή.

το VG24 λέει

Αν όλα τα παραπάνω ακούγονται όμορφα και οι νέες προσθήκες σας φαίνονται ικανοποιητικές - τις βρήκα ελάχιστες και η συμβολή τους στην εξέλιξη του franchise μηδαμινή - θα απογοητευτείτε με αρκετές από τις επιλογές που έκανε η ομάδα στο σχεδιασμό του παιχνιδιού, αλλά και στην μηδαμινή προσοχή που δόθηκε στην βελτιστοποίηση του τίτλου. Για αρχή και ακολουθώντας την μόδα της εποχής, στο Just Cause 3 έχει ενσωματωθεί online έλεγχος των στατιστικών μας για τη δημιουργία συγκριτικών με άλλους παίχτες του παιχνιδιού. Στην πράξη, κάθε κίνηση που κάνουμε όπως πχ το να πετάξουμε με το Wingsuit ή να οδηγήσουμε με πολλά χιλιόμετρα για μεγάλη απόσταση καταγράφεται και αναρτάται αυτόματα σε έναν online πίνακα συγκριτικής κατάταξης. Αυτές οι ιδιαίτερες επιτυχίες μας ονομάζονται Feats και υπάρχουν για να δημιουργούν κόντρες μεταξύ των παιχτών. Αποτελεί με λίγα λόγια ένα απλοποιημένο Leaderboard σύστημα. Μέχρι εδώ όλα καλά. Το πρόβλημα είναι ότι μέχρι και προχτές που ολοκληρώσαμε το playthrough μας, υπήρχαν πολλά προβλήματα αποσυνδέσεων με τους servers. Το παιχνίδι φυσικά λειτουργεί και χωρίς σύνδεση στο internet, αλλά σε κάθε αποσύνδεσή του, υποχρεώνει το παιχνίδι να παγώσει, να ξανακάνει δοκιμή σύνδεσης και σε ενδεχόμενη συνεχόμενη αποτυχία μάς ρωτάει αν θέλουμε να συνεχίσουμε σε offline mode. Ακόμα χειρότερα, όταν είμαστε σε offline mode και πατήσουμε το touchpad για να προβάλουμε το χάρτη το παιχνίδι προσπαθεί να επανασυνδεθεί, με την διάρκεια της προσπάθειας αυτής να κρατάει από 10 έως και 30 δευτερόλεπτα.

Συνεχίζοντας στη λίστα των προβλημάτων και των κακών επιλογών, ενοχλητικός για παιχνίδι του είδους και μάλιστα όχι και του μεγαλύτερου σε μέγεθος χάρτη είναι ο χρόνος του πρώτου loading, αλλά και οι μετέπειτα, είτε αν χάσουμε είτε όταν θέλουμε να μεταβούμε σε κάποιο Challenge. Ακόμα και αν αποτύχουμε σε ένα Challenge η επανεκκίνησή του απαιτεί τουλάχιστον 20 με 30 δευτερόλεπτα και σε πολλές των περιπτώσεων 1,5 με 2 λεπτά. Ενοχλητικό ήταν και το framerate του παιχνιδιού ειδικά σε περιπτώσεις με συνεχόμενες εκρήξεις και μεγάλο όγκο στρατιωτών στην οθόνη. Άκρως απογοητευτική και η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών που λειτουργεί καθαρά σαν αμυνόμενο ragdoll. Ο χειρισμός θα παραξενέψει τους νέους στη σειρά, αφού δεν υπάρχει κουμπί σκόπευσης και ο χαρακτήρας στοχεύει καθώς πυροβολάει, με μόνη εξαίρεση τα sniper όπλα που διαθέτουν σκόπευτρο και κουμπί χρήσης του.

Τέλος, παρατηρήθηκε ότι η πολύωρη ενασχόληση με τον τίτλο προκαλεί ανεπιθύμητα κλεισίματα του παιχνιδιού με αποτέλεσμα σε ένα από αυτά να χάσουμε μεγάλο κομμάτι της προόδου μας. Να σημειωθεί πως το παιχνίδι κρατάει Online Save της προόδου, αλλά για κάποιο λόγο σε μας είχε μείνει σε παλιό σημείο, το οποίο ίσως σε αυτό οφείλεται στα προβλήματα σύνδεσης, που σας αναφέραμε.

Just Cause 3_20151203005432

Είναι από τα παιχνίδια που σε αυτή τη γενιά περίμενα σαν μικρό παιδί. Η σειρά δεν είχε ποτέ κάτι το εκπληκτικό. Έδινε όμως στους παίκτες της ένα μεγάλο κίνητρο για να την αγαπήσουν: Αυτό της απεριόριστης ελευθερίας και της καταστροφής των πάντων με ό,τι μέσο κρίνει ο παίκτης αναγκαίο. Δυστυχώς η μετάβαση στη νέα γενιά πέρα από τα καλογυαλισμένα γραφικά και την αναβαθμισμένη μηχανή φυσικής δεν έφερε τίποτα καινούριο που θα μπορούσε να ανυψώσει τη σειρά σε νέα επίπεδα και να φτάσει το μεγαλείο άλλων παιχνιδιών του είδους, προσθέτοντας τον δικό της τόνο τρέλας. Αντίθετα ήρθε με αρκετά προβλήματα. Δεν ξέρω τι συνέβη με το Just Cause 3 μετά το εξαιρετικό Mad Max και το επίσης πολύ καλό Just Cause 2, ξέρω όμως ότι η Avalanche για να πείσει τον κόσμο στη συνέχεια έχει αρκετά δύσκολο έργο, ειδικά μετά την τεράστια προώθηση που έγινε για το Just Cause 3 και το μέτριο αποτέλεσμα που πήραμε στα χέρια μας.

To παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Square Enix στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Μπορείτε να βρείτε το παιχνίδι σε προνομιακή τιμή στο κατάστημα GamesCom.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Just Cause 3

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Avalanche Studios

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

1 Δεκεμβρίου 2015

Είδος

Action-adventure / Open-World / Sandbox

PEGI

18

Θετικά

+ Η μηχανή φυσικής
+ Το Sandbox στοιχείο

Αρνητικά

- Οι χρόνοι loading
- Οι συνεχείς αποσυνδέσεις του δικτύου και το πάγωμα του παιχνιδιού
- Το κακό σενάριο (αν δεν υπήρχε ίσως ήταν καλύτερα)
- Καμία βελτίωση σε σχέση με το Just Cause 2
- Η απογοητευτική Α.Ι. των εχθρών

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
8.5
Συνοψίζοντας

Δυστυχώς το Just Cause 3 δε μπόρεσε να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων που είχαν οι λάτρεις της σειράς βάσει και των προηγούμενων υψηλών στάνταρ που έθεσε το Studio, αλλά και με την πρόσφατη κυκλοφορία του το Mad Max.

Κάνοντας πολλές λάθος επιλογές στο στήσιμο του τίτλου, έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στο γυάλισμα της μηχανής γραφικών και της φυσικής του παιχνιδιού αμελώντας εντελώς την εξέλιξη του σεναρίου και την περαιτέρω ανάπτυξη των μηχανισμών του, ώστε να δώσει στον κόσμο του Just Cause αυτό που του χρειάζεται για να προχωρήσει παρακάτω και να ξεχωρίσει μέσα στο μεγάλο χαμό των παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου.

6.0
Βαθμός
8.5
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
60%
Cheers
20%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
20%