King's Quest - Chapter II: Rubble Without a Cause

Δύσκολοι καιροί για βασιλιάδες
by Χρήστος Μπακατσέλος on 22 Δεκεμβρίου 2015
Reviews

Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που επισκεφτήκαμε για τελευταία φορά το Daventry στο υπέροχο πρώτο κεφάλαιο του King’s Quest της Odd Gentlemen. Και αυτή, η πρώτη μας φορά, κατάφερε να μας φέρει γλυκές αναμνήσεις από μια εποχή που τα adventure games ήταν ένα από τα είδη που μεσουρανούσαν στους οικογενειακούς υπολογιστές, αλλά και ταυτόχρονα να μας δείξει πως το είδος αυτό κάθε άλλο παρά νεκρό ήταν. Έτσι με το δεύτερο κεφάλαιο η Odd Gentlemen συνεχίζει να δίνει την αμέριστη αγάπη που έχει για τα adventures στο παιχνίδι. Αλλά τι γίνεται όμως όταν αυτό, πλέον, δεν είναι αρκετό;

Ο Graham είναι πλέον ο βασιλιάς του Daventry. Και όχι τόσο καλός από ότι φαίνεται. Το βασίλειό του βρίσκεται υπό διάλυση κι αυτός αδυνατεί να διαχειριστεί τις όποιες καταστάσεις και προβλήματα των υπηκόων του. Είναι ένα ράκος και οι ανασφάλειές του και οι τύψεις του για τον Achaka τον στοιχειώνουν. Έτσι, πάνω σε μια στιγμή ξεσπάσματος, αποφασίζει να βγει έξω από το κάστρο του για να πάρει λίγο αέρα. Όμως δέχεται επίθεση από τα goblins (ναι, αυτά τα goblins τα οποία έκλεβαν τα στρώματα στο πρώτο κεφάλαιο) και τον φυλακίζουν. Εκεί ανακαλύπτει ότι δεν είναι μόνος, μιας και έχουν απαγάγει και όλους τους υπόλοιπους φίλους του. Και τώρα βρίσκεται σε μια δυσάρεστη θέση στο να αποφασίσει ποιους θα αφήσει πίσω και ποιους θα σώσει…

Το Rubble Without a Cause από την αρχή σε βάζει αμέσως στην ψυχοσύνθεση του Graham. Δεν είναι ίσως ο βασιλιάς που περιμέναν οι γύρω του ότι θα είναι και σίγουρα το πιστεύει και ο ίδιος. Με ένα υπέροχο αρχικό σεκάνς ο δράκος "πήρες την δύσκολη απόφαση ή να σώσεις ή να αφήσεις πίσω στο πρώτο μέρος", εύστοχα προσωποποιείται ως οι τύψεις και ανασφάλειες του Graham τον οποίο φαίνεται πως στοιχειώνουν μέχρι και τα γεράματα. Και όλο αυτό καταφέρνει να το πλαισιώσει αρκετά έξυπνα σε όλη την διάρκεια του κεφαλαίου, προσθέτοντας πινελιές εδώ κι εκεί. Αν δεν υπήρχαν και οι δόσεις χιούμορ, το κεφάλαιο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα το πιο σκοτεινό.

H Odd Gentlemen αποφασίζει σε αυτό το κεφάλαιο να εξερευνήσει και να παίξει με κάτι διαφορετικό – τις εναλλακτικές επιλογές/διαδρομές. Ανάλογα με τις πράξεις σου, επιλέγεις ποιους θα σώσεις από τους αιχμαλώτους και ποιους θα αφήσεις να πεθάνουν. Κάθε αιχμάλωτος έχει διαφορετική ενέργεια, η οποία εμφανίζεται με την μορφή καρδιών. Κάθε μέρα που περνάει, κάθε φορά που θα πας για ύπνο, κάθε αιχμάλωτος χάνει και από μια ενέργεια. Φυσικά, όταν οι ενέργειές τους φτάσουν στο μηδέν πεθαίνουν. Μπορείς να τους αυξήσεις την ενέργεια επιλέγοντας να τους δώσεις ένα κομμάτι κρέας που παίρνεις κάθε φορά που ξεκινά η μέρα σου. Θα αφήσει την έγκυο Bramble να πεθάνει, δίνοντας το κομμάτι κρέας στην σιδηρουργό Amaya, η οποία μπορεί να σε βοηθήσει να νικήσετε τα goblins ή θα το δώσεις στους αλχημιστές Hobblepots, οι οποίοι μπορούν να σου φτιάξουν φίλτρα για να δραπετεύσεις;

Το ίδιο κομμάτι κρέας όμως μπορείς να το φας κι εσύ, αυξάνοντας έτσι την δική σου δύναμη. Όσο περισσότερη δύναμη έχεις, μπορείς να εξερευνήσεις και άλλα μέρη ή να λύσεις και περισσότερους από τους γρίφους. Με αυτή την αρκετά έξυπνη επιλογή, η Odd Gentlemen σε βάζει στην λογική του να προγραμματίσεις κάθε σου κίνηση ενώ ταυτόχρονα κάνει ένα υπέροχο ψυχογράφημα του Graham, μέσα από την αφήγηση του εξαιρετικού για άλλη μια φορά Christopher Lloyd. Μπορείς φυσικά αν θέλεις να τους σώσεις όλους, αλλά θα χρειαστεί να κάνεις καλό προγραμματισμό. Αναγκάστηκα να αρχίσω το παιχνίδι αρκετές φορές προσπαθώντας το, καθώς έβλεπα ότι οι αποφάσεις μου δεν είχαν το αποτέλεσμα που επεδίωκα.

Μέσα σε αυτό το κλίμα οι γρίφοι του παιχνιδιού παραμένουν αρκετά έξυπνοι και ικανοποιητικοί στην επίλυσή τους. Δεν θα βρείτε κάτι το παράλογο εδώ και, όπως λέει και ο ίδιος ο Graham βλέποντας την ανέμη του Rumpelstiltskin από το παλιό King’s Quest του ’84, (έναν ίσως από τους πιο δύσκολους και «παράλογους» γρίφους σε εκείνο το adventure), έχει αφήσει πίσω του τους δύσκολους και παράλογους γρίφους. Το gameplay δεν διαφέρει σε τίποτα από το πρώτο μέρος, αλλά αυτή την φορά επιτέλους έχετε την δυνατότητα να προσπερνάτε διαλόγους και cutscenes με το πάτημα του L1. Δυστυχώς αυτή η δυνατότητα δεν προστέθηκε και στο πρώτο κεφάλαιο. Επίσης, όσοι από εσάς είχατε δυνασχετήσει με τα QTEs στο πρώτο κεφάλαιο, θα σας ευχαριστήσει ιδιαίτερα να μάθετε ότι έχουν αφαιρεθεί τελείως στο δεύτερο μέρος.

Δεν είναι όμως όλα τόσο τέλεια δομημένα όπως ήταν στο A Knight to Remember. Η διάρκεια του παιχνιδιού μειώνεται κατά πολύ. Από τις 6 ώρες που ήταν περίπου το πρώτο μέρος, εδώ φτάνει το πολύ μέχρι τις 2-2,5 ώρες. Προσωπικά το τελείωσα μέσα σε 3,5 περίπου ώρες κι αυτό γιατί το άρχισα 3-4 φορές για να προσπαθήσω να σώσω όλους τους κατοίκους. Από την άλλη δεν υπάρχει καμία προσθήκη καινούργιου χαρακτήρα. Αυτό που έκανε τόσο διασκεδαστικό το πρώτο μέρος ήταν το υπέροχο interaction που είχε o Graham με τους χαρακτήρες που συναντούσε. Δεν λέω, κι εδώ υπάρχουν αρκετές αστείες στιγμές, πολύ καλό χιούμορ και αρκετά λογοπαίγνια, αλλά θα ήθελα να δω καινούργια πρόσωπα, ενώ ακόμα περιμένω κάποιο hint για την εισαγωγή παλιών γνώριμων χαρακτήρων από τις παλιές περιπέτειές του Graham.

Μη αφήσετε όμως αυτά να σας αποθαρρύνουν να επισκεφτείτε ξανά το Daventry. H μαγεία και η ψυχή των παλιών κλασσικών adventure games υπάρχει ακόμα εδώ και η Odd Gentlemen συνεχίζει να παραδίδει ένα από τα καλύτερα adventure games που θα παίξετε, και αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

King's Quest - Chapter II: Rubble Without a Cause

Author

Χρήστος Μπακατσέλος

Developer

The Odd Gentlemen

Publisher

Sierra Entertainment / Activision Blizzard

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / PS3 / Xbox One / Xbox 360

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

15 Δεκεμβρίου 2015

Είδος

Adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Το ψυχογράφημα του Graham ως βασιλιά

+ Πολλές επιλογές και εναλλακτικές διαδρομές

+ Υπέροχοι γρίφοι

+ Εξαιρετικό χιούμορ

+ O Christopher Lloyd

Αρνητικά

- Αρκετά μικρό σε διάρκεια

- Καμία εισαγωγή νέου χαρακτήρα

- Το φινάλε θα μπορούσε να ήταν λίγο καλύτερα δοσμένο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

H επιστροφή μας στο Daventry με το Rubble Without a Cause συνεχίζεται με ένα καθαρό ψυχογράφημα του Graham και το πώς κατάφερε να ξεπεράσει τις όποιες ανασφάλειές του σε ένα ίσως αρκετά σκοτεινό κεφάλαιο στην ιστορία της αναβίωσης του King’s Quest από την Odd Gentlemen. Αν και αρκετά μικρότερο σε διάρκεια και με κάποιες μικρές ατέλειες, το δεύτερο κεφάλαιο παραμένει εξίσου διασκεδαστικό με την καρδιά των παλιών κλασσικών adventures να χτυπά δυνατά μέσα του.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%