Lost in Random - Review

Απροσδόκητα βαθύ σύστημα μάχης, σε ατμόσφαιρα Tim Burton
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 15 Σεπτεμβρίου 2021

Οι πρώτες εντυπώσεις πλήττουν το Lost in Random και δίνουν αρχικά διαφορετική εικόνα από την πραγματική και ύστερα αρνητική, ενώ τελικά είναι ένα πολύ αξιόλογο παιχνίδι, απλώς χρειάζεται λίγο χρόνο για να πάρει τα πάνω του. Αρκετός κόσμος, βλέποντάς το σε δράση, νομίζει πως θα παίξει ένα 3D platformer που θα του θυμίσει τα παλιά του είδους, αλλά γρήγορα θα μάθει πως δεν υπάρχει καν άλμα. Η έλλειψη αυτή είναι ένα από τα πρώτα ελαττώματα που εμφανίζονται στο gameplay και κάνει νωρίς αισθητή την παρουσία της, κάνοντας την πρωταγωνίστρια να «κολλάει» στο έδαφος και αφαιρώντας από το παιχνίδι την προοπτική για γρήγορη ροή, ή και για platforming.

Έτσι, στην πρώτη ώρα του Lost in Random, το τι ακριβώς θέλει να είναι αυτός ο τίτλος, δεν γίνεται ξεκάθαρο. Βλέπουμε αισθητική σε στιλ Tim Burton με τα κατάλληλα γραφικά και σωστή μουσική, μία ιστορία σκοτεινής φαντασίας που μοιάζει με παραμύθι, διαλόγους με επιλογές απάντησης/ερώτησης, εξερεύνηση και, έπειτα, μάχη. Ένα παράξενο μείγμα που αρχικά φαίνεται πως δεν δουλεύει σωστά, πως έχει μπλέξει περισσότερα στοιχεία από όσα αντέχει. Μετά, όμως, έρχονται οι κάρτες.

Για να μπει σε πλαίσιο το gameplay, χρειάζεται να ξέρετε το βασικό υπόβαθρο που στήνεται μέσω του σεναρίου. Στο Lost in Random βρισκόμαστε σε έναν κόσμο όπου μία μοχθηρή βασίλισσα αποφασίζει για την τύχη των κατοίκων με τη ρίψη ζαριού: αν ρίξει 1, θα καταλήξεις φτωχός, στις μίζερες τοποθεσίες της χώρας και σε σκληρή εργασία, ενώ αν ρίξει 6, θα πας στο κάστρο της και θα ανήκεις στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Δύο αδερφές, η Even και η Odd, χωρίζονται όταν η δεύτερη ρίχνει εξάρι και φεύγει για το βασίλειο, αλλά η πρώτη, η πρωταγωνίστρια, βρίσκει πως κάτι δεν είναι σωστό σε αυτήν την υπόθεση και φεύγει σε μία περιπέτεια για να σώσει την αδερφή της. Στην πορεία, συναντά ένα ζωντανό ζάρι, με το οποίο γίνεται αχώριστη φίλη, και εκείνο τη βοηθάει να πολεμήσει τα εχθρικά πλάσματα του σκοτεινού κόσμου.

Το ζάρι, λοιπόν, είναι βασικό στοιχείο για την ιστορία, και ακόμα πιο σημαντικό για το gameplay, αφού τα πάντα γίνονται με τη βοήθειά του. Οι μάχες, που στην αρχή μοιάζουν κάπως απλοϊκές και ίσως ανιαρές, στη συνέχεια παρουσιάζουν ένα σύστημα γεμάτο έμπνευση, πολύ χορταστικό και έξυπνα στημένο, ένα σύστημα μάλιστα που συγκαταλέγεται στα καλύτερα που έχετε δει πρόσφατα. Η μάχη λειτουργεί ως εξής: όταν μας επιτεθούν οι αντίπαλοι, εμείς πρέπει να μαζέψουμε μερικούς κρυστάλλους για να πάρουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τις κάρτες που έχουμε στο deck μας. Για να λάβουμε τους κρυστάλλους, μπορούμε να χτυπήσουμε τους εχθρούς με μία σφεντόνα, που δεν τους προκαλεί ζημιά αλλά, αν τους πετύχουμε σε συγκεκριμένα σημεία, απελευθερώνει κρυστάλλινα κομμάτια για να συλλέξουμε, ή να περάσουμε από μέσα τους κάνοντας dodge. Όταν έχουμε αρκετά, η χρήση των καρτών γίνεται διαθέσιμη και με το πάτημα ενός κουμπιού παγώνουμε τον χρόνο για να αποφασίσουμε πώς θα κινηθούμε.

Το deck στήνεται εκτός μάχης με κάρτες που αγοράζουμε ή βρίσκουμε, και περιέχει μεγάλη ποικιλία κινήσεων, από όπλα για να χτυπάμε τους εχθρούς μέχρι να σπάσουν, μέχρι μαγικά που κάνουν heal, και τεράστιες βόμβες. Αν οι εχθροί είναι ιπτάμενοι, καλό είναι να πάρουμε τόξο, αν είναι πολλοί μαζεμένοι μπορούμε να τους χτυπάμε με σφυρί, υπάρχει επίσης ακόντιο για πιο γρήγορες επιθέσεις, ενώ βρίσκουμε και διαφόρων ειδών ξόρκια αλλά και ειδικές κινήσεις, όπως είναι η δυνατότητα να προκαλούμε damage όταν κάνουμε dodge και περνάμε μέσα από έναν εχθρό (όλα αυτά, βέβαια, αν μας τύχουν οι κατάλληλες κάρτες στη μάχη, αν και συνήθως οι αναμετρήσεις διαρκούν αρκετά).

Μάλιστα, ενδιαφέρον έχει πως υπάρχει πάντα ο περιορισμός της τύχης, που είναι βασικό χαρακτηριστικό όλου του τίτλου: όταν πάρουμε τους κρύσταλλους και είμαστε έτοιμοι να ρίξουμε τις κάρτες, πρώτα ρίχνουμε το ζάρι και, όσο φέρουμε, τόσο ισχυρές κάρτες μπορούμε να παίξουμε. Για παράδειγμα, το σπαθί κοστίζει 1, αλλά κάποιο ισχυρό ξόρκι που χτυπάει πολλούς εχθρούς μαζί, θέλει 2. Αν ρίξουμε 1 με το ζάρι, μπορούμε να παίξουμε μόνο το σπαθί, ενώ αν φέρουμε 2 διαλέγουμε μεταξύ των δύο διαθέσιμων καρτών.

Οι επιλογές είναι πολλές και το σύστημα πολύ ευέλικτο, αφού προσφέρει διάφορες προσεγγίσεις ανάλογα με τον τύπο των εχθρών και την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Οι μάχες είναι γεμάτες στρατηγική αλλά και προετοιμασία, είναι όσο δύσκολες πρέπει και περιέχουν αρκετά νέα στοιχεία που εισάγονται σιγά-σιγά στην περιπέτεια των 8-10 ωρών του τίτλου, ώστε να μην γίνεται ποτέ βαρετή η διαδικασία. Επίσης, εμφανίζονται κάποια πολύ διασκεδαστικά bosses αλλά και τμήματα που έχουν στηθεί ως κομμάτια επιτραπέζιου και μας βάζουν να αντιμετωπίζουμε εχθρούς ενώ παράλληλα ρίχνουμε το ζάρι, όχι μόνο για να πολεμήσουμε, αλλά και για να προχωρήσει ένα τεράστιο πιόνι και να φτάσει στον προορισμό του στο ταμπλό. Αυτές οι μονομαχίες είναι ένα από τα σημεία του Lost in Random που τονίζουν τη δημιουργικότητά του, που είναι διάχυτη σε κάθε πτυχή της απρόσμενα ικανοποιητικής μάχης.

Εκτός του συστήματος μάχης, όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο ευχάριστα. Η εξερεύνηση πλήττεται από χοντροκομμένο χειρισμό και κινήσεις στον χώρο που κολλούν σε αντικείμενα, ενώ το level design δεν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και μπερδεύει αρκετά, σε συνδυασμό με τις κάπως αόριστες αποστολές και τον σχεδόν άχρηστό χάρτη. Ακόμα, εκτός από σχεδόν πανομοιότυπο level design, οι πίστες που επισκεπτόμαστε μοιράζονται και σχεδόν ολόιδιο εικαστικό στιλ, με έντονη ομίχλη και σκοτεινά χρώματα με βάση το μοβ. Από ένα σημείο και μετά, μοιάζει σαν να είμαστε διαρκώς στην ίδια πίστα και να κάνουμε αποστολές που δεν διαφοροποιούνται επαρκώς μεταξύ τους. Τουλάχιστον, η πλοκή είναι καλογραμμένη, γεμάτη χιούμορ και ευχάριστα μηνύματα, αλλά και ενδιαφέροντες χαρακτήρες, σταθερά διασκεδαστικούς και καλοσχεδιασμένους, με πρώτη και καλύτερη την εξαιρετικά συμπαθή πρωταγωνίστρια.

Σε γενικές γραμμές, το Lost in Random είναι ένα παιχνίδι που θα πρότεινα εύκολα σε κόσμο που ήδη ενδιαφέρεται έστω ελαφρώς για κάτι τέτοιο, που ελκύεται από τα Burton vibes και θέλει να παίξει μία σύντομη περιπέτεια σε έναν σκοτεινό, φανταστικό κόσμο με ευχάριστη και αστεία ατμόσφαιρα. Η μάχη είναι το βασικό ατού του τίτλου και αν θέλετε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό, εμπνευσμένο και πρωτότυπο, αλλά και ανέλπιστα καλοστημένο και βαθύ, δοκιμάστε άφοβα, παρόλο που εκτός μάχης η εξερεύνηση μπορούσε να τα πάει καλύτερα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Zoink

Publisher

Electronic Arts

Διανομή

BANDAI NAMCO Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC, PS4, PS5, Switch, Xbox One, Xbox Series X|S

Tested on

PS5

Κυκλοφορία

10 Σεπτεμβρίου 2021

Είδος

Action-adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Ενδιαφέρουσα και καλογραμμένη ιστορία, με διασκεδαστικούς χαρακτήρες
+ Πολύ δυνατό σύστημα μάχης, ιδιαίτερα πρωτότυπο
+ Όμορφη αισθητική σε στιλ Tim Burton

Αρνητικά

- Ατσούμπαλος χειρισμός, άγαρμπη κίνηση στον χώρο
- Κουραστική εξερεύνηση, με αδιάφορο level design
- Πίστες σχεδόν πανομοιότυπες μεταξύ τους

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Lost in Random είναι ένα παιχνίδι που θα πρότεινα εύκολα σε κόσμο που ήδη ενδιαφέρεται έστω ελαφρώς για κάτι τέτοιο, που ελκύεται από τα Burton vibes και θέλει να παίξει μία σύντομη περιπέτεια σε έναν σκοτεινό, φανταστικό κόσμο με ευχάριστη και αστεία ατμόσφαιρα. Η μάχη είναι το βασικό ατού του τίτλου και αν θέλετε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό, εμπνευσμένο και πρωτότυπο, αλλά και ανέλπιστα καλοστημένο, δοκιμάστε άφοβα, παρόλο που εκτός μάχης η εξερεύνηση μπορούσε να τα πάει καλύτερα.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1