Mad Max

What a lovely day
by Παύλος Κρούστης on 24 Σεπτεμβρίου 2015
Reviews

Διαβάστε τον έναν οδηγό με μερικά Tips για το Mad Max ΕΔΩ.

Καταρχήν, για να ξεκαθαρίσουμε οποιαδήποτε σύγχυση, το Mad Max κυκλοφορεί στην Ελλάδα, απλά δεν έχει επίσημη αντιπροσωπεία. Το παιχνίδι μπορεί να μην το βρείτε σε μεγάλες αλυσίδες (ή μπορεί και ναι), αλλά σίγουρα θα μπορείτε  να το προμηθευτείτε, αν το θελήσετε (Σημ: Δείτε Skroutz). Αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό, πηγαίνετε να το αγοράσετε. Αν δεν έχετε πειστεί από όσα έχετε δει/διαβάσει ως τώρα στο διαδίκτυο, διαβάστε παρακάτω...

Ένας ήρωας σε απόγνωση σε έναν αφιλόξενο κόσμο, παρέα μόνο με το αυτοκίνητό του (κυρίως). Post-apocalyptic περιβάλλοντα, το νερό αποτελεί το πολυτιμότερο αγαθό και νέα τάξη πραγμάτων επισκιάζει τη ζωή σε όλον τον πλανήτη. Πώς μπορεί να ανταπεξέλθει ένας μοναχικός άνθρωπος απέναντι σε μια κοινωνία ανθρωποειδών ζώων; Υπάρχει κάτι να περισωθεί από όλο αυτο; Πιθανότατα μόνο το αυτοκίνητο... Γι' αυτό και θα ασχοληθούμε 50 περίπου ώρες για το μετατρέψουμε σε Batmobile.

Το Mad Max αποτελεί franchise τεσσάρων ταινιών του George Miller. Τρεις από αυτές είχαν κυκλοφορήσει από το 1979 μέχρι το 1985, με πρωταγωνιστή τον Mel Gibson. Η δεύτερη ήταν αυτή που έδωσε στη σειρά τα χαρακτηριστικά της στοιχεία, όπως τις ερήμους, τις μάχες με τα customized αυτοκίνητα και την παράνοια των "κακών". Ο Miller αποφάσισε να επιστρέψει στη σειρά αυτή φέτος με την ταινία Mad Max: Fury Road, που είδαμε τον Μάιο, με πρωταγωνιστή στο ρόλο του Max, τον Tom Hardy (Bane από το The Dark Knight Rises) αυτή τη φορά. Η ταινία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές τόσο από κοινό, όσο και από κριτικούς, ενώ αποτέλεσε σημαντική εισπρακτική επιτυχία και θεωρείται μία απ' τις καλύτερες ταινίες δράσης των τελευταίων ετών. H Warner Bros. Interactive θέλοντας να συνοδεύσει την ταινία με ένα παιχνίδι (movie tie-in) ανέθεσε την ανάπτυξη στην Avalanche Studios, που είναι γνωστή από τη σειρά Just Cause. Το παιχνίδι δεν κυκλοφόρησε τον Μάιο μαζί με την ταινία στα σινεμά, αλλά αντ' αυτού συνοδεύει την κυκλοφορία DVD / Blu-ray της ταινίας, στις αρχές Σεπτέμβρη, και αποτελεί prequel του Fury Road, αλλά έχει όλα τα στοιχεία που εισήγαγε η δεύτερη ταινία σε αυτόν τον κόσμο συν κάποιες λεπτομέρειες από την τρίτη και την τέταρτη.

Θα ξεκινήσετε το παιχνίδι με ένα cutscene βλέποντας έναν τύπο που δε θυμίζει σε τίποτα τον Tom Hardy (δυστυχώς), καθώς δεν υπάρχει license για την ομοιότητα του ηθοποιού. Παρόλα αυτά, οι έρημοι, το αυτοκίνητο, οι γρήγορες ταχύτητες και η παράνοια μαζί με την επιθετικότητα των εχθρών που καταδιώκουν τον πρωταγωνιστή μας θα κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο το setting για όσους ήδη ξέρουν. Το Mad Max έχει ένα πραγματικά χαρακτηριστικό art direction (από τη δεύτερη ταινία και μετά) το οποίο φαίνεται αμέσως και στο παιχνίδι. Τρελαμένοι κακοποιοί, έρημος, κυνηγητά με γρήγορα αυτοκίνητα και εκρήξεις. Η εισαγωγική σκηνή θα σας εξηγήσει όλα όσα χρειάζεται να μάθετε: ο περιπλανώμενος Αυστραλός, Max (θα δείτε μόνο δεξιά τιμόνια στα οχήματα), ψάχνει να βρει την ησυχία του στις ερήμους (Plains of Silence) στο μέλλον μετά από μια "Αποκάλυψη", αφού ο κόσμος έχει καταστραφεί, τη στιγμή που του επιτίθεται μια ομάδα από μανιακούς σε κλασικό μοτίβο που έχουν συνηθίσει οι fans του franchise. Το Interceptor (μυθικό όχημά) του γίνεται βίδες (ξανά;) και ο Max αφήνεται για νεκρός, αφού προκάλεσε ένα μικρό χαμό, του έμεινε ένας σκύλος και κάρφωσε στο κεφάλι με ένα αλυσοπρίονο (!) τον Scrabus Scrotus. Ο Scrabus είναι ένα θηρίο, φουλ κρεατίνη και είναι ο γιος (!) του Immortan Joe, του κακού στο Fury Road. Στοιχείο το οποίο μας δένει και με την ταινία.

Ο Max αφήνεται στην έρημο, όπου τον βρίσκει ο σκύλος (ο οποίος άνηκε στον Scrotus μέχρι προ ολίγου) και με τίποτα άλλο στην κατοχή του. Σχεδόν αμέσως συναντά τον Chumbucket. Έναν "Κουασιμόδο" της ερήμου, ο οποίος εκτός από καμπούρα και δυσμορφίες στο πρόσωπο, είναι και ο πιο ταλαντούχος μηχανικός που έχετε συναντήσει ποτέ. Προτού προλάβει να φάει το σκύλο, ο Max τον προλαβαίνει, πάει να τον σκοτώσει και ο καμπούρης του λέει ότι μπορεί να τον βοηθήσει βρίσκοντάς του ένα νέο αυτοκίνητο, ενώ του υπόσχεται ότι θα είναι και με κινητήρα V8, το οποίο αποτελεί και φετίχ του πρωταγωνιστή. The last of the V8's... Αυτό υποτίθεται ήταν και το Interceptor, αλλά απ' ότι φαίνεται το Magnum Opus, όπως το ονομάζει ο Chumbucket, θα είναι το τελευταίο... Έτσι κάπως ξεκινά το κυνήγι των ανταλλακτικών του Magnum Opus, ώστε να το κάνετε όσο πιο "τούμπανο" μπορείτε.

Το παιχνίδι ξεκινά λίγο πριν συναντήσετε τον Chumbucket σε μια εισαγωγική περιοχή, όπου σας μαθαίνει τα "κατατόπια" και τα βασικά mechanics του τίτλου. Σκοπός σας είναι να ξεχυθείτε στην έρημο, όπου κατά την γνωστή "Ubisoft" συνταγή θα ανεβείτε σε viewpoints, τα οποία έχουν τη μορφή ενός αερόστατου, θα κοιτάξετε γύρω σας με τα κυάλια και θα αναγνωρίσετε σημαντικές περιοχές και "αξιοθέατα" που πρέπει να επισκεφθείτε. Ο χάρτης είναι χωρισμένος σε 5 περιοχές περίπου, ενώ υπάρχουν 4 φρούρια (Strongholds). Κάθε ένα από αυτά ανήκει σε έναν επίδοξο "μαφιόζο" της περιοχής, ενώ του ανήκουν οι 4-5 μικρότερες περιοχές που υπάρχουν γύρω από αυτό. Κάθε περιοχή, όπως σας ενημερώνει ο χάρτης έχει κάποια landmarks με τα οποία και θα ασχοληθείτε. Πρόκειται για Camps, Snipers, Scarecrows, Minefields, Death Races, Scavenging Locations, Convoys και άλλα.

Mad Max_20150917212843Τα σημαντικότερα απ' αυτά και αυτά στα οποία θα αναλωθείτε κυρίως είναι τα Camps. Πρόκειται για κατασκηνώσεις, οι οποίες θα έχουν είτε κάποιες δεξαμενές που πρέπει να καταστρέψετε, είτε κάποιο συγκεκριμένο αριθμό εχθρών που πρέπει να σκοτώσετε κ.ο.κ. Υπάρχουν και οι Camps με τους Top Dogs. Πρόκειται ουσιαστικά για τα bosses του παιχνιδιού, τα οποία είναι κάποιοι μυώδεις άγριοι τύποι που κυκλοφορούν με κάποιο τεράστιο melee όπλο. Δυστυχώς έρχονται κατά πάνω σας με πολύ συγκεκριμένο τρόπο και θα χρησιμοποιήσετε σε όλους την ίδια πάναπλη τακτική: Dodgeroll και επίθεση. Κάποια διαφοροποιούνται λόγω διαφορών μορφολογίας των Camps, πχ. μπορεί να έχει φωτιές γύρω γύρω, αλλά γενικά θα χρησιμοποιήσετε τις ίδιες κινήσεις ξανά και ξανά γι' αυτούς.

Εκτός από τα Camps, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να μειώσετε την επιρροή του Scrabus στην κάθε περιοχή. Αυτό μετράται από το 5 μέχρι το 0, όπου εκεί σημαίνει ότι η περιοχή έχει "καθαριστεί". Για να κατεβάσετε αυτό το επίπεδο, θα ρίξετε τους πύργους των snipers, θα καταστρέψετε διάφορα Scarecrows - μεγάλες κατασκευές με φωτιά που έχουν σκοπό την επίδειξη κυριαρχίας-, θα βρείτε τις νάρκες στα ναρκοπέδια και άλλες τέτοιες ενέργειες, οι οποίες μας φάνηκαν σχετικά φρέσκες για το είδος. Σίγουρα ο τίτλος δεν ζητά βραβείο πρωτοτυπίας, αλλά είναι όλα δεμένα πολύ καλά με το βασικό concept του franchise που δεν ενοχλεί καθόλου.

Mad Max_20150911182327Εκτός από τα παραπάνω, θα έχετε να αναπτύξετε το κάθε Stronghold από τα 4, κατασκευάζοντας τα διάφορα projects τα οποία πρέπει να φτιαχτούν. Κάθε ένα από αυτά θα σας κάνει replenish ή θα σας βοηθά σε κάτι όταν βρίσκεστε στην εκάστοτε περιοχή. Για παράδειγμα, αν ολοκληρώσετε το Maggot Farm project στο Stonghold του Jeet, τότε κάθε φορά που εισέρχεστε στο φρούριό του, θα γεμίζει ξανά η ενέργειά σας. Να αναφέρουμε εδώ ότι ο Max έχει ενέργεια που δεν αναπληρώνεται από μόνη της, κάτι το οποίο δεν έχουμε συνηθίσει τελευταία και ταιριάζει στο survival ύφος του τίτλου. Γεμίζετε ενέργεια πίνοντας νερό και τρώγοντας σκυλοτροφές (Dinki-Di από το Mad Max 2!) και σκουλήκια που βρίσκετε σε πτώματα (!). Νερό μπορείτε να βρείτε σε διάφορες πηγές (που στερεύουν όμως) που βρίσκονται στα camps και σε διάφορα scavenging locations. Αποθηκεύετε το νερό στο παγούρι σας και πίνετε από εκεί, όποτε θέλετε.

Πέρα από τα Stronghold projects, υπάρχει και η άλλη βασική σας ασχολία που είναι το scavenging για scrap. Το scrap είναι τα ανταλλακτικά, αν θέλετε, και αποτελεί το βασικό "νόμισμα" του κόσμου του Mad Max. Θα το χρησιμοποιήσετε τόσο για να "αγοράσετε" upgrades για τον Max, όσο και για το αυτοκίνητό σας. Για το δεύτερο το καταλαβαίνουμε, αλλά για το πρώτο δε βγάζει νόημα. Όπως και να 'χει όμως στηρίζει ωραία το gameplay. Άλλος ένας τρόπος για να κάνετε upgrade κάποια άλλα στοιχεία του Max είναι μέσω ενός περιπλανώμενου, του Griffa. Θα σπαταλήσετε σε αυτόν Griffa points. Αυτούς του πόντους τους κερδίζετε ολοκληρώνοντας διάφορα challenges, όπως έχουμε δει και σε άλλους τίτλους. Η συνοχή του τίτλου συμπεριλαμβάνει τα πάντα. Όλες οι περιοχές έχουν μπόλικα σημεία για scavenge (που δεν χρειάζονται για το 100% της κάθε περιοχής - αλλά χρειάζονται για τα trophies/achievements). Κάθε τέτοιο location, μπορεί να έχει 1-2 κομμάτια scrap, κάποιο project part, κάποιο history relic (φωτογραφίες-collectibles στην ουσία με ιστοριούλες γραμμένες), είτε μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο.

Για παράδειγμα, βλέπετε στο χάρτη σας ένα scavenging location. Πάτε να το εξερευνήσετε και βλέπετε ότι είναι μια καταπακτή. Αφού την ανοίξετε με τη βοήθεια του Magnum Opus και του Harpoon σας (περισσότερα αργότερα), μπορείτε να κατέβετε σε σπηλιές ή σε κάποιο άλλο εγκαταλελειμμένο σημείο, όπως έναν σιδηροδρομικό σταθμό ή υπονόμους κλπ. στο οποίο μπορεί να βρείτε ένα μέρος με τη δική του ιστορία. Αυτή η εκπληκτική αίσθηση της εξερεύνησης είναι και το μεγαλύτερο ατού του παιχνιδιού. Κάτι που λείπει από άλλα open-world games και το Mad Max το χρησιμοποιεί περίτεχνα, αυξάνοντας κατακόρυφα το immersion. Παρότι τα locations μοιάζουν μεταξύ τους, όπως και τα camps επίσης, όλα είναι διαφορετικά σχεδιασμένα και με άλλες δομές. Για παράδειγμα θα βρείτε camps στημένα σε γέφυρες, ενώ θα βρείτε και camps στις κορυφές βουνών. Μεγάλη ποικιλία που βοηθά το ενδιαφέρον να διατηρηθεί αμείωτο, καθώς σχεδόν ποτέ δεν ξέρετε τι ακριβώς να περιμένετε.

 

Το βασικό σας "εργαλείο" για αυτήν την εξερεύνηση δεν είναι άλλο από το Magnum Opus, όπως το ονομάζει ο Chumbucket. To όχημα αυτό είναι αντικείμενο λατρείας για τον καμπούρη μηχανικό, όπως και εσείς άλλωστε είστε ο "άγγελος", όπως σας αποκαλεί. Έτσι θα ψάξετε να του βρείτε διάφορα μέρη/ανταλλακτικά για να το κάνετε όσο καλύτερο μπορείτε, μέχρι να βρείτε τον V8 κινητήρα που ονειρεύεστε. Στην πορεία, όσο χαμηλώνει το level της κάθε περιοχής, που αναφέραμε παραπάνω, όσο κερδίζετε scrap και όσο αναβαθμίζετε το αυτοκίνητό σας, θα του βάλετε Nitro, νέα λάστιχα, καλύτερες αναρτήσεις και ανάμεσα σε άλλα, νέα όπλα. Με κάποια συγκεκριμένα parts θα μπορείτε να φτιάξετε τα Archangels: Εκδόσεις του Magnum Opus με διαφορετική εστίαση πχ. ταχύτητα, armo, κλπ. Το συγκεκριμένο στοιχεία βοηθά τόσο στην τακτική, όσο και δίνει ικανοποίηση για τη συλλογή. Τα όπλα του Magnum Opus είναι το Harpoon σας, το οποίο αποτελεί και βασικό εργαλείο του gameplay, τα Thundersticks -βόμβες/κοντάρια που πετά ο Chumbucket-, οι ζάντες σας που είναι με δόντια, αλλά και φλογοβόλο που θα βάλετε αργότερα, το οποίο θα βγαίνει από τα πλάγια και παρότι θα καίει μπόλικη βενζίνη, κάνει αρκετή ζημιά στους αντιπάλους. Τέλος έχετε και τα χτυπήματά σας βέβαια, είτε με την μούρη, είτε πλαγίως (όπως πχ. στο Sleeping Dogs). Κάθε αυτοκίνητο μπορεί να υποστεί ζημιά, ενώ μπορείτε να αναβαθμίσετε εννοείται και το armor σας, αλλάζοντας παράλληλα το βάρος, αλλά και το χειρισμό του αυτοκινήτου ή να βάλετε καρφιά επάνω του, ώστε να σταματήσετε τους επίδοξους δολοφόνους σας. Επίσης θα το εξοπλίσετε και με ένα Sniper Rifle, που θα σας βοηθήσει να ξεπαστρέψετε μακρινούς εχθρούς ή να καθαρίσετε τις άμυνες μιας Camp, χωρίς να χρειαστεί να ρισκάρετε ιδιαίτερα. Τα πυρομαχικά γενικότερα βέβαια είναι δυσεύρετα... Το αμάξι σας δε χαλάει, καθώς ο Chumbucket το επιδιορθώνει όσο είναι σταματημένο. Βέβαια, αν τελειώσει η ενέργειά του, σας δίνει 5 δευτερόλεπτα να βγείτε από αυτό και να αφήσετε το μηχανικό να κάνει τη δουλειά του.

Όπως αναφέραμε μόλις, άλλο ένα πράγμα που θα πρέπει να αναζητά ο Max είναι η βενζίνη για το αυτοκίνητό του. Ευτυχώς θα βρίσκετε σχεδόν σε όλα τα Camps και σε αρκετά scavenging locations, ενώ ανά πάσα στιγμή θα μπορείτε και να κουβαλάτε ένα μπιτόνι στο αυτοκίνητό σας. Το μπιτόνι έχει κι άλλη χρήση, καθώς εκτός από refuel του αυτοκινήτου, μπορεί να χρειαστεί να κάνετε και refuel για να "δώσετε ζωή" στα αερόστατα ή να τους βάλετε φωτιά και να τα χρησιμοποιήσετε σαν βόμβες, κυρίως για να ανοίξετε δρόμο, πίσω από κλειδαμπαρωμένες πόρτες/πύλες.

Οι μάχες με τα αυτοκίνητα είναι ένα απ' τα highlights του τίτλου. Όταν ειδικά αναβαθμίσετε λίγο τον εξοπλισμό σας θα μπορείτε να ξεκολλάτε τις πόρτες του οδηγού ή τη θωράκιση του οχήματος, ώστε να αποκαλυφθεί ο οδηγός ή κάποια άλλα σημεία πιο ευάλωτα, ώστε να τα καταστρέψετε είτε με την καραμπίνα σας, είτε με το thunderstick (σε αργή κίνηση η στόχευση ή αυτόματα). Επιπλέον το Harpoon δίνει μεγάλη ικανοποίηση, καθώς μπορείτε να τραβήξετε είτε τους οδηγούς και να τους σέρνετε, είτε να αφαιρέσετε ακόμα και τις ρόδες! Πρόκειται γενικά ίσως για την καλύτερη μάχη με οχήματα που έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό, ίσως από την εποχή του Twisted Metal. Ο τίτλος όμως κάνει πολλά παραπάνω.

Μιλάμε για έναν "άγονο" open world, ο οποίος όμως είναι γεμάτος με δραστηριότητες πολύ ενδιαφέρουσες και κυρίως αρκετές για να σας κρατήσουν συντροφιά πολλές ώρες. Εκτός από τα παραπάνω που αναφέραμε υπάρχουν διάφορα άλλα gameplay στοιχεία, όπως οι τυφώνες, που σας παίρνουν και σας σηκώνουν κυριολεκτικά, οι αμμοθύελλες, που σας κόβουν την ορατότητα και πρέπει να βρείτε καταφύγιο για να προστατευθείτε από αυτές, τα Death Races, που είναι διάσπαρτα στο χάρτη και σας επιτρέπουν αγώνες με άλλα αυτοκίνητα σε προκαθορισμένες ή όχι διαδρομές, ενώ μπορείτε και να τρέξετε και να συγκρίνετε τους χρόνους με φίλους σας μέσω του διαδικτύου, Στις αμμοθύελλες που αναφέραμε, μπορείτε να βρείτε κιβώτια με μεγάλους όγκους από scrap να κυκλοφορούν στον αέρα. Για να μην τα χάσετε, πυροβολήστε τα με το Harpoon! Τις μάχες με τα αυτοκίνητα θα τονίσουν και ιδιαίτερα τα εκπληκτικα Convoy missions, όπου θα πρέπει να καταστρέψετε ένα όχημα που προστατεύεται από 5-7 άλλα. Είναι μία απ' τις καλύτερες στιγμές του τίτλου.

Εκτός από το δικό σας αυτοκίνητο, μπορείτε να μπείτε στα αυτοκίνητα αντιπάλων σας, ενώ αν επιστρέψετε τα αυτοκίνητα σε κάποιο Stronghold μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε αργότερα μεγαλώνοντας έτσι τη συλλογή σας. Κάποια απ' αυτά έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως νάρκες ή extra nitro, όμως κανένα δεν έχει τον Chumbucket και τις ευκολίες του Magnum Opus. Ένα απ' τα μελανά του στοιχεία είναι ότι για να καθαρίσετε τα ναρκοπέδια θα πρέπει να παίρνετε αναγκαστικά το Buggy, το οποίο είναι το μόνο όχημα (για κάποιο λόγο) που έχει χώρο για το σκύλο, ο οποίος θα σας βοηθήσει να βρείτε τις νάρκες. Ευτυχώς το παιχνίδι διαθέτει Fast Travel ιδιαίτερα εύχρηστο και με μικρούς σχετικά χρόνους loading.

Όλα τα παραπάνω στηρίζονται στην εξερεύνηση και στις μάχες με τα αυτοκίνητα και σώμα με σώμα. Για τις τελευταίες, η Avalanche Studios φρόντισε να ενσωματώσει το σύστημα που μας γνώρισε το Batman: Arkham Asylum με αρκετές αλλαγές όμως, ώστε να φαίνεται διαφορετικό. Πολύ περισσότερο από το αντίστοιχο, ας πούμε, του Middle-Earth: Shadow of Mordor. Ειδικά στην αρχή, που ο Max δε θα διαθέτει πολλές κινήσεις, θα σας φανεί φτωχό σύστημα. Όσο τον αναβαθμίζετε όμως και ξεκλειδώνετε κινήσεις, τόσο πιο εντυπωσιακές γίνονται οι μάχες. Ο Max μετά από κάποια χτυπήματα, γεμίζει μια μπάρα, την Fury Meter. Όταν γεμίζει, γίνεται πιο δυνατός και γενικότερα τσακίζει κόκαλα πιο εύκολα και με περισσότερη χάρη. Μπορεί να πιάσει με λαβές τους αντιπάλους, να τους κοπανήσει σε τοίχους, να τους σπάσει χέρια κλπ. Όλα αυτά είναι στοιχεία ενός πολύ απλότερου συστήματος από τα προαναφερθέντα Batman και Mordor, όμως δημιουργούνται πολύ ωραίες χορογραφίες, που βασίζονται και πάλι στα counter-attacks, ενώ τα melee weapons και το Fury mode δείχνουν την ωμή βία που περιλαμβάνει ο τίτλος. Απολαυστική μάχη, αλλά λείπει ελαφρώς το στοιχείο στρατηγικής που έχουμε δει στους άλλους τίτλους, καθότι εδώ έχουμε και λιγότερα είδη εχθρών/επιθέσεων. Επίσης ο Max για πυροβόλο όπλο κουβαλά την καραμπίνα του που του είναι εξαιρετικά χρήσιμη και στις μάχες με τα αυτοκίνητα που τινάζει ντεπόζιτα ή λάστιχα.

Ο τίτλος έχει και μια ιδιαίτερη ροή, που δε θα έχει απήχηση σε όλους. Καταρχήν βασίζεται πάρα πολύ στο scavenging και το upgrade του Max / Magnum Opus και κάποιες φορές δε θα σας αφήσει να προχωρήσετε αν δεν έχετε φτάσει σε κάποιο επίπεδο ή αν δεν έχετε ξεκλειδώσει κάτι. Τα 15 main missions θα σας κρατήσουν παρέα για περίπου 30-35 ώρες, ενώ αν ασχοληθείτε περαιτέρω, η διάρκεια του τίτλου μπορεί να φτάσει άνετα τις 50-60 ώρες. Οι πρώτες 8-10 αποστολές είναι αρκετά "απλωμένες" και σας ζητούν να ασχοληθείτε και με side δραστηριότητες, ενώ επανακτά την ροή του προς το τέλος ξανά. Εκτός από τα main, θα έχετε να ασχοληθείτε και με τα Wasteland missions, που είναι στην ουσία τα side. Μοιάζουν με τα main, αλλά δεν έχουν να κάνουν σεναριακά με το κεντρικό θέμα. Επιπρόσθετα θα συναντήσετε διάφορους στο δρόμο σας, που είτε θα αποζητούν νερό, είτε θα σας δώσουν πληροφορίες, είτε scrap, είτε κάτι άλλο. Δεν μπορούμε παρά να αναπολήσουμε το τρομερά καινοτόμο σύστημα Nemesis του Shadow of Mordor το οποίο θα έλυνε τα όποια προβλήματα ροής έχει το Mad Max. Ενδέχεται να ταίριαζε και ακόμα καλύτερα στον κόσμο του.

Και μιας και αναφέραμε το κεντρικό σενάριο, πρέπει να αναφέρουμε ότι το Mad Max δεν είναι το επόμενο The Last of Us. Δε θα σας μείνει χαραγμένο στη μνήμη για την ιστορία του, όπως άλλωστε ούτε οι ταινίες έχουν εκεί το βάρος τους. Πρόκειται για ένα franchise που δίνει βάση στην δράση του, στις αγωνιώδεις μάχες με τα αυτοκίνητα και στο δυστοπικό του περιβάλλον. Οι τρελοί χαρακτήρες επιστρέφουν ως μπόνους. Ο ίδιος ο Max είναι βλοσυρός και όπως πρέπει, ενώ θα γνωρίσετε και μια γυναίκα, που θα αποτελέσει ερωτικό ενδιαφέρον (ελαφρώς), αλλά και άλλους δευτερεύοντες χαρακτήρες με αρκετά υψηλά στάνταρντς ποιότητας. Θα μπορούσαμε και καλύτερα ίσως, αλλά δε θα το θεωρήσουμε αρνητικό σε καμία περίπτωση. Ίσως μόνο αυτό με το ερωτικό ενδιαφέρον, καθώς ήταν ελαφρώς άστοχο.

Ο όγκος των δραστηριοτήτων που αναφέραμε παραπάνω για ένα νέο gaming εγχείρημα δείχνει ότι η Avalanche πήρε στα σοβαρά τη δουλειά της και το συγκεκριμένο σύμπαν και μας έδωσε ένα παιχνίδι που κάθε δραστηριότητά του είναι βασισμένη σε κάποια λεπτομέρεια από τις ταινίες. Είναι εκπληκτικά πιστό. Δεν είναι το πιο πρωτότυπο gameplay που έχετε δει, αλλά είναι δοσμένο έτσι, που δε θα σας τραβήξει την προσοχή αυτό και θα νιώσετε μέρος του κόσμου του. Εκεί το Mad Max είναι μεγάλη επιτυχία. Για τους completionists δε, ο τίτλος προσφέρει τροφή και περιεχόμενο τεράστιο, ενώ η δομή του ευνοεί όσους θέλουν να προσπαθήσουν για το 100%. Ίσως δε θα έπρεπε να είναι τόσο μεγάλο ή ίσως η επαναληψιμότητα γίνει έντονη όταν θα έχετε τελειώσει με τα main missions, όμως δεν μπορούμε να μην εκτιμήσουμε τη δουλειά που έχει γίνει και την ποικιλία που προσφέρεται. Αν ο τίτλος ήταν 20-30 ώρες αντί για 50, τότε δε θα είχαμε το στοιχείο της επανάληψης.

Η ποιότητα αυτή φαίνεται και σε άλλον ένα τομέα, που είναι τα production values του παιχνιδιού. Ο τίτλος οπτικά είναι εντυπωσιακός. Τα μοντέλα ίσως υστερούν σε κάποια σημεία (η μούρη του Max ας πούμε...), όπως και σίγουρα θα βρείτε textures που δεν έχουν μεγάλη λεπτομέρεια. Όλα τα υπόλοιπα όμως είναι πανέμορφα. Οι σχεδιασμοί των περιοχών γενικότερα το level design είναι είναι προσεκτικά φτιαγμένα. Καράβια σαπισμένα χωμένα σε άμμο, σιδηροδρομικοί σταθμοί εγκαταλελειμμένοι, υπόγειες σπηλιές, νεκροταφεία αυτοκινήτων και απέραντες έρημοι με γιγαντιαία αξιοθέατα του παρελθόντος. Κάθε περιοχή έχει διαφορετικά στοιχεία για να ξεχωρίζει, ενώ πολλά σημεία είναι αξιομνημόνευτα, παρά το άγονο τερρέν και πολύ περισσότερο από άλλα παιχνίδια του είδους. Αυτό που το κάνει και ξεχωρίζει είναι ο εκπληκτικός φωτισμός του πολλών πηγών, πολλών layers και πολλών εφέ. Θα δείτε εφέ στην κάμερα (lens flare κλπ.), όπως επίσης και άλλα εφέ, όπως το hazing πάνω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου ή στο βάθος της οθόνης να καλύπτει μοναδικά το άψογο draw distance. To post-process του τίτλου είναι απαράμιλλο. Υπάρχει προσεκτικά δοσμένα motion blur per object ώστε κάθε κίνηση του Max ή κάποιου άλλου animation να καλύπτεται από ένα κινηματογραφικό πέπλο. Οι ανεμοθύελλες το επιδεικνύουν αυτό ιδιαίτερα, ενώ γενικότερα τα χρώματα του ουρανού και το φως του ήλιου είναι απ' τα καλύτερα που έχουμε δει σε παιχνίδι ως τώρα. Οι εκρήξεις του τίτλου είναι πανέμορφες και άκρως απολαυστικές. Οι μώλωπες του Max, τα αίματα κατά τη διάρκεια της μάχης, οι πατημασιές στην άμμο, το χώμα που σηκώνεται... είναι μόνο μερικές απ' τις λεπτομέρειες. Το art direction είναι εμφανώς επηρεασμένο από τις ταινίες και κάνει και το παιχνίδι μοναδικό. Φυσικά η Avalanche ξέρει ότι έφτιαξε ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα (ανεξάρτητα από κακάσχημο εξώφυλλό του) και προσέθεσε το (standar των ημερών πλέον) Photo Mode, το οποίο ενώ δεν είναι ό,τι πιο εύχρηστο έχουμε δει, έχει πολλές δυνατότητες και μαζί με αυτό, παρουσιάζει ένα νέο στοιχείο, το οποίο είναι το video. Ενώ εσείς παίζετε, μπορεί ένας άλλος χρήστης με δεύτερο χειριστήριο να σκηνοθετήσει όπως θέλει το gameplay σας, κινώντας την κάμερα.

Δύο θεματάκια που μας προβλημάτισαν είναι η κάμερα μερικές φορές και κάποια τυχαία framedrops. Η κάμερα όταν μάχεστε σε κλειστούς χώρους μπορεί να δείξει το άπειρο αντί για εσάς, ενώ με το αυτοκίνητο επιμένει να κοιτά το στόχο σας και όχι το δρόμο σας. Τα framedrops που αναφέρουμε, τα εντοπίσαμε προς το τέλος του παιχνιδιού, στις περιοχές προς το Βορρά σε κάποια σημεία τυχαία. Πιθανότατα να διορθωθούν με κάποιο patch. Λίγες φορές έγιναν διακριτά και ακόμα λιγότερες ενοχλητικά. Γενικότερα είδαμε ελάχιστα bugs και εντοπίζονται υψηλά στάνταρντς ποιότητας καθόλη τη διάρκεια. Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι άψογος. Βαρύς και στιβαρός, τόσο όταν χειρίζεστε τον Max, όσο και το αυτοκίνητο. Κάθε αμάξι έχει το δικό του βάρος και στρίβει με μοναδικό τρόπο, ενώ αντίστοιχα αλλάζει ανάλογα με τον εξοπλισμό και ο χειρισμός του Magnum Opus. Στο παιχνίδι υπάρχει και ένα κουμπί για άλμα, αλλά χρησιμοποιείται πολύ σπάνια και μόνο για κάποια collectibles συνήθως. Οι μάχες είναι αρκετά αποκρίσιμες, ενώ τέλος από το χειριστήριο του PS4 θα ακούσετε πολλά εφέ, τα οποία δείχνουν το προσεκτικό developing. Ο χάρτης ανοίγει στιγμιαία και παρότι θα θέλαμε να έχει και φίλτρα, είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμος. Είναι απαραίτητος.

Όλες οι εκδόσεις του τίτλου έχουν υποστεί πολύ καλό optimization, καθώς οι κονσόλες και οι δύο τρέχουν στα 1080p/30fps, ενώ το Xbox One έχει ένα προβάδισμα (σπάνια περίπτωση ως τώρα) με κάποια καθαρότερα textures και φίλτρα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι και η PC έκδοση έχει πολύ καλή βελτιστοποίηση, κάτι το οποίο είναι επίσης σπάνιο αυτές τις μέρες, ενώ υποστηρίζει και τα 60fps. Θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, αλλά δεν είναι δυστυχώς.

Το Mad Max είναι μια περίπτωση sleeper hit, όπως θα τη χαρακτηρίζαμε. Παιχνίδι το οποίο κυκλοφορεί χωρίς ιδιαίτερη προώθηση από την Warner Bros., χωρίς να έχει κάποιο προηγούμενο ως videogame και καταφέρνει όχι μόνο να εντυπωσιάσει, αλλά να μπει και σε λίστα με τα αγαπημένα μας της χρονιάς. Η εταιρεία διανομής δυστυχώς αφήνοντάς το στη μοίρα του, χωρίς ιδιαίτερες τακτικές marketing, χωρίς να εκμεταλλευτεί κάπως την αναβίωση της σειράς ταινιών και χωρίς να διαφημίσει την εταιρεία που το ανέπτυξε, το κυκλοφόρησε (αυτοκτονικά) δίπλα ακριβώς στο Metal Gear Solid V. Παρά τις αντίξοες συνθήκες και τις μέτριες κριτικές, ο τίτλος έχει καταφέρει και έχει κερδίσει μια θέση στην καρδιά των gamers (με αρκετά καλό user score στο Metacritic), δεύτερη θέση στις πωλήσεις της εβδομάδας που κυκλοφόρησε και μια ιδιαίτερη συμπάθεια από εμάς, καθότι παρά την έλλειψη του Nemesis system, το βρίσκουμε συνολικά καλύτερο από το σχετικά παρόμοιο (και ελαφρώς υπερεκτιμημένο) Middle-Earth: Shadow of Mordor. Μπράβο στην Avalanche Studios για το ταλέντο τους και για το σεβασμό και την πιστότητα που έδειξε στο license.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mad Max

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Avalanche Studios

Publisher

Warner Bros. Interactive Entertainment

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

4 Σεπτεμβρίου 2015

Είδος

Action-adventure, Vehicular combat

PEGI

18

Badges
Θετικά

- Τεχνική υπεροχή / Υπόδειγμα optimization σε όλες τις πλατφόρμες
- Απ' τα καλύτερα post-processing που έχουμε δει ως τώρα σε open-world
- Τα περιβάλλοντα είναι ό,τι πρέπει για sandbox game
- Ωμή βία
- Ταιριαστά mechanics και ιδιαίτερα πιστό στον κόσμο του παιχνιδιού και του συγκεκριμένου license
- Εκπληκτική αίσθηση εξερεύνησης / Ατμόσφαιρα
- Οι καλύτερες εκρήξεις που έχετε δει ως τώρα - δίνουν μεγάλη ικανοποίηση
- H εντυπωσιακή First-Person κάμερα στην οδήγηση

Αρνητικά

- Επαναληψιμότητα, αν προσπαθείτε για το 100%
- Η θέση της κάμερας αρκετές φορές μπορεί να ενοχλήσει
- H generic φάτσα του πρωταγωνιστή
- Η ροή χωλαίνει ελαφρώς μέχρι τα 3/4 του main σεναρίου
- Κάποια περίεργα framedrops σε συγκεκριμένες περιοχές

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
8.5
Συνοψίζοντας

Το Mad Max είναι ένα παιχνίδι που κάνει πολύ καλή χρήση της άδειας "Mad Max", κάτι το οποίο γενικότερα δε συνηθίζεται στα licensed games. Παρόλα αυτά, η Avalanche Studios καταφέρνει και μετατρέπει στοιχεία του Just Cause για να ταιριάξει στο σύμπαν του συγκεκριμένου ήρωα. Αχανείς έρημοι, ψυχοπαθείς παντού και μια λίστα από αρκετά ενδιαφέροντα activities για να συμπληρώσετε το πολυπόθητο 100%. Το παιχνίδι είναι η χαρά του completionist.

Θυμίζει ιδιαίτερα το άλλο παιχνίδι της Warner Bros, Middle-Earth: Shadow of Mordor, δυστυχώς όμως χωρίς το ευφυές Nemesis system. Αντ' αυτού θα βρείτε ένα άγονο, αλλά πανέμορφο περιβάλλον και τα car combat mechanics που ταιριάζουν πολύ στο σύμπαν του Mad Max. Αν βλέπατε παλαιότερα τις ταινίες και φανταζόσασταν ένα παιχνίδι βασισμένο σε αυτές, πιθανότατα να ήταν κάπως έτσι. H ωμή βία, τα εκπληκτικά physics και το καλογυάλισμα του τίτλου αρκούν για να εκθειάσουμε την Avalanche για τη δουλειά της.

Αν αφιερώσετε αρκετό χρόνο, ίσως βαρεθείτε στο δρόμο για το 100% με το φαινομενικά άπειρο scavenging που έχετε να κάνετε. Μέχρι τότε όμως, διατηρεί ένα εξαιρετικό επίπεδο στην ποιότητα και τη διασκέδαση που προσφέρει, ιδιαίτερα για τους λάτρεις των post-apocalyptic παιχνιδιών. Το ότι είναι πανέμορφο και τεχνικά άρτιο βοηθά επίσης.

8.5
Βαθμός
8.5
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%