Mage's Initiation: Reign of the Elements

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 30 Ιανουαρίου 2019

Τα point and click adventures υπάρχουν σε μία άλλη πραγματικότητα, με δικούς της κανονισμούς. Οι γρίφοι που καλούμαστε να λύσουμε παίζοντάς τα, παρόλο που μπορεί να περιλαμβάνουν καθημερινά, γνωστά μας αντικείμενα, μας βάζουν σε έναν ειρμό σκέψης που δεν έχει σχέση με τον κόσμο μας. Η λογική των adventures είναι πολύ συγκεκριμένη, περίεργη αλλά και διασκεδαστική. Τα σύγχρονα παιχνίδια του είδους έχουν αφήσει πίσω τους τους παράδοξους συλλογισμούς. Πλέον, οι περισσότεροι γρίφοι ακολουθούν μία αλυσίδα σκέψης που θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στον πραγματικό κόσμο. Το Mage’s Initiation: Reign of the Elements είναι ένα πραγματικά old school adventure που, μιας και κυκλοφορεί σήμερα, προσπαθεί να βρει το ιδανικό μείγμα λογικής, ώστε να μας θυμίσει τα παλιά, αλλά να στέκεται και σήμερα.

Στην προσπάθειά του αυτή, το Mage’s Initiation υιοθετεί στοιχεία από διάφορα είδη παιχνιδιών. Ένα μέρος του, θυμίζει πάρα πολύ τα παλιά adventures από τη Sierra ή τη Lucas Arts. Ταυτόχρονα όμως, υπάρχουν RPG συστήματα, με μαγεία, xp και levels.

Ο χαρακτήρας μας είναι ένας νεαρός που σύντομα πρόκειται να γίνει μάγος. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να εκπληρώσει τρεις δοκιμασίες, βρίσκοντας τα κατάλληλα αντικείμενα. Το σενάριο είναι, σε γενικές γραμμές, αδιάφορο και χαρακτηρίζεται από υπερβολικό και πομπώδες writing και ελαφρύ χιούμορ που δεν πετυχαίνει τον σκοπό του. Παρόλα αυτά, αποσπασμένο από το ευρύτερο πλαίσιο, το κομμάτι με τις δοκιμασίες είναι αρκετά ευχάριστο.

Ένα παράδειγμα της επιρροής της λογικής των adventures, εμφανίστηκε στο Mage’s Initiation μόλις χρειάστηκε να ανάψουμε φωτιά σε ένα αντικείμενο. Αρχίσαμε να μιλάμε σε όλους τους διαθέσιμους NPCs, να ψάχνουμε και να ξαναψάχνουμε τα ίδια σημεία και να παρατηρούμε κάθε σπιθαμή της οθόνης σχολαστικά. Τελικά, αρκούσε να πάμε σε μία φωτιά, σε ένα τζάκι και να χρησιμοποιήσουμε το σχετικό αντικείμενο. Συνήθως, η λογική που ακολουθεί το Mage’s Initiation είναι πραγματική, ρεαλιστική.

Η ύπαρξη της μαγείας, βέβαια, δίνει την ελευθερία στο σενάριο και στους γρίφους να επιστρατεύσουν λογική κάθε είδους, χωρίς να φαίνονται μη ρεαλιστικά. Έτσι, μερικές φορές οι λύσεις των puzzles περιλαμβάνουν τη χρήση ενός μαγικού, με τρόπο που ενδεχομένως δεν θα σκεφτόμασταν ποτέ. Φυσικά, το ίδιο το παιχνίδι το γνωρίζει αυτό και έτσι προσπαθεί να μας βοηθήσει αρκετά συχνά. Το interface δίνει στοιχεία για το πότε και πού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μαγικά. Οι γρίφοι είναι διασκεδαστικοί, ποτέ πολύ δύσκολοι και θα ικανοποιήσουν τους fans του είδους, ιδίως στις παλαιότερές του εκφάνσεις.

Το interface, εκτός από τις βοήθειες, παρέχει και τη δυνατότητα παραμετροποίησής του. Μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ κάποιων διαφορετικών μορφών του, όλες εκ των οποίων παραπέμπουν στο παρελθόν των adventures. Όποιο και αν επιλέξουμε, τα αποτελέσματα είναι μέτρια. Η απόλυτη τήρηση των κανόνων του είδους και η μεγάλη ομοιότητα με τα αντίστοιχα interfaces των παλιών παιχνιδιών, σίγουρα έχει μια γοητεία. Παρόλα αυτά, η λειτουργικότητα πάσχει αρκετά, τα πάντα κινούνται αργά και –μερικές φορές- εκνευρίζουν. Για παράδειγμα, όταν πατήσουμε με το ποντίκι κάπου, ενεργοποιώντας μια δραστηριότητα, δεν υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης. Ευτυχώς, μπορούμε να κάνουμε skip όλα τα animations πατώντας το esc και έτσι επιταχύνουμε πολύ και δεν βαριόμαστε. Ο χειρισμός, γενικά, δεν είναι βολικός και το mapping παρουσιάζει μερικές περίεργες επιλογές.

Skip μπορούμε να κάνουμε και στους διαλόγους, οι οποίοι είναι fully voiced, με ικανοποιητικές ερμηνείες ως επί το πλείστο. Κανένας ηθοποιός δεν μας εντυπωσίασε, ούτε και θα μας μείνει στη μνήμη, όμως η ποιότητα βρίσκεται σε σημείο που καθιστά την ύπαρξη voice acting προτιμότερη από τη μη ύπαρξή του.

Ο πρωταγωνιστής είναι μάγος, ανεβαίνει levels, μάχεται και μαθαίνει καινούρια ξόρκια. Δεν υπάρχει grinding, καθώς το xp λαμβάνεται μέσω της επίλυσης γρίφων, του διαλόγου και της γενικότερης αλληλεπίδρασης με τον κόσμο.  Το xp θυμίζει σύστημα συλλογής πόντων· υπάρχει συνολικός δυνατός αριθμός xp, αλλά δεν είναι απαραίτητο να τον φτάσουμε για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι. Τα μαγικά είναι χρήσιμα εντός και εκτός της μάχης, αφού χρειάζονται για να λύσουμε αρκετούς γρίφους. Το RPG σύστημα είναι επιδερμικό, παρόλα αυτά προσθέτει στο παιχνίδι ευχάριστο flavour.

Στην αρχή, επιλέγουμε μεταξύ τεσσάρων στοιχείων της φύσης και αυτό που θα διαλέξουμε χαρακτηρίζει τον πρωταγωνιστή και τα ξόρκια του. Με αυτόν τον τρόπο, το Mage’s Initiation αποκτά replayability. Δυστυχώς, το μεγαλύτερο κομμάτι του είναι πλασματικό, καθώς οι περισσότερες διαφορές μεταξύ των playthoughs, παρότι διασκεδαστικές, είναι επιφανειακές. Επίσης, καθώς το πρώτο playthrough παίρνει περίπου 8-10 ώρες και το μεγαλύτερο μέρος του επαναλαμβάνεται στα μετέπειτα runs, η επανάληψη δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Οι μάχες, θυμίζουν τα πολύ παλιά παιχνίδια του είδους, σε παρουσίαση και χειρισμό. Τελικά, καταλήγουν να είναι απλώς κουραστικά run and gun τμήματα, γεμάτα με spamming τακτικές. Ο χειρισμός επιτρέπει τον έλεγχο του χαρακτήρα μας μέσω ποντικιού ή wasd πλήκτρων· προτείνουμε ποντίκι εκτός μάχης και wasd όταν πολεμάμε. Εκτός από τα κεντρικά spells, υπάρχει μερική παραμετροποίηση του χαρακτήρα, η οποία είναι απλοϊκή.

Οπτικά, το Mage’s Initiation φοράει τις επιρροές του με καμάρι. Θυμίζει αμέσως τα παιχνίδια του είδους, στις ένδοξες εποχές της Sierra. Οι πιξελιασμένες ζωγραφίες είναι αρκετά όμορφες και όποτε χρειάζεται να εντοπίσουμε κάποιο αντικείμενο, κάνουν σωστή δουλειά και είναι λειτουργικές. Οι λάτρεις του είδους και της χρυσής του εποχής, σίγουρα θα ευχαριστηθούν τον εικαστικό τομέα του Mage’s Initiation. Για τους υπόλοιπους, κρίνεται ως απλώς ικανοποιητικός. Η μουσική κινείται σε αντίστοιχα επίπεδα: είναι ταιριαστή και καλοστημένη, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτη.

Γενικά, το Mage’s Initiation: Reign of the Elements είναι τίτλος που απευθύνεται κυρίως σε λάτρεις του είδους, ιδιαίτερα στις παλιότερες μορφές του. Θα το εκτιμήσουν όσοι αισθάνονται την έλλειψη που δημιουργείται από την απουσία παιχνιδιών αυτής της κατηγορίας, που δεν συναντάται συχνά στις μέρες μας. Το σενάριο άνετα μπορεί να συνεχιστεί σε ένα sequel και το lore είναι αρκετά ενδιαφέρον για να το στηρίξει.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mage's Initiation: Reign of the Elements

Συντάκτης
30 Ιανουαρίου 2019
Developer

Himalaya Studios

Publisher

Himalaya Studios

Πλατφόρμες

PC

Tested on

PC

Κυκλοφορία

30 Ιανουαρίου 2019

Είδος

Adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Ικανοποιητική οπτικοακουστική παρουσίαση
+ Old school gameplay που ξυπνά αναμνήσεις
+ Διασκεδαστικοί γρίφοι και ευχάριστα σεναριακά τμήματα

Αρνητικά

- Ο χειρισμός δεν βολεύει
- Οι μάχες δεν αποδίδουν
- Αδιάφορο σενάριο
- Επιφανειακό RPG σύστημα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Γενικά, το Mage’s Initiation: Reign of the Elements είναι τίτλος που απευθύνεται κυρίως σε λάτρεις του είδους, ιδιαίτερα στις παλιότερες μορφές του. Θα το εκτιμήσουν όσοι αισθάνονται την έλλειψη που δημιουργείται από την απουσία παιχνιδιών αυτής της κατηγορίας, που δεν συναντάται συχνά στις μέρες μας.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1