Malicious Fallen

Μία όμορφη απογοήτευση
by Αλέξανδρος Παπαγεωργίου on 15 Μαρτίου 2017

Αν έχετε ακουστά το όνομα Malicious, αλλά δεν θυμάστε πώς το αναγνωρίζετε, δεν σας αδικώ. Το πρώτο παιχνίδι είχε κυκλοφορήσει μόνο σε ψηφιακή μορφή το 2012 σε PS3 και αργότερα μία αναβαθμισμένη έκδοσή του στο PS Vita το 2013, το Malicious Rebirth. Αυτά λοιπόν μας φέρνουν στο Malicious Fallen, μια ολοκληρωμένη έκδοση με όλα τα stages του PS3 και του PS Vita και με καλύτερα γραφικά που αξιοποιούν τη δύναμη του PS4. Τα όμορφα γραφικά και το ξεχωριστό στυλ όμως δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τα πολλαπλά προβλήματα του παιχνιδιού.

Ο χαρακτήρας που ελέγχετε στο Malicious είναι ένα Spirit Vessel και μπορεί να είναι είτε αρσενικού, είτε θηλυκού γένους ανάλογα με την επιλογή του παίκτη. Αν επιλέξετε αρσενικό γένος θα έχει το όνομα Valeria ή Erica, αν επιλέξετε θηλυκό γένος. Στο κόσμο υπάρχουν ορισμένες σκοτεινές οντότητες, τα Malicious, τα οποία απειλούν την ίδια τη ζωή. Για να τα πολεμήσετε, οι guardians που σας κάλεσαν, σας έδωσαν και το Mantle of Cinders, έναν αποδυναμωμένο μανδύα με ειδικές δυνάμεις επίθεσης και άμυνας. Ο σκοπός του Spirit Vessel είναι αρχικά να αποκτήσει τις χαμένες δυνάμεις του μανδύα και μετά να σώσει το κόσμο.

Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα στο παιχνίδι γενικά: ωραίο εμφανισιακά, αλλά άδειο κατά βάθος.

Το VG24 λέει

Όσο κλισέ ακούγεται η ιστορία, άλλο τόσο είναι και αδιάφορη. Δεν υπάρχουν cutscenes, παρά μόνο κείμενα μέσα σε prompt menu τα οποία μπορούν να εξηγήσουν λίγο παραπάνω τους χαρακτήρες και γενικά την ιστορία του παιχνιδιού. Το παιχνίδι όμως πέρα από λίγες γραμμές από γέροντες που βγάζουν περίεργους ήχους, ποτέ δεν προσπαθεί να σας κεντρίσει το ενδιαφέρον. Ακόμα και ο χαρακτήρας που ελέγχετε δεν έχει φωνή, δεν έχει άποψη για ό,τι συμβαίνει, δεν έχει γνώμη, δεν έχει συναισθήματα; Είναι αυτό ακριβώς που το περιγράφει το παιχνίδι, ένα (Spirit) Vessel, μέσω του οποίου θα πρέπει να σώσετε το κόσμο.

Και πώς θα το κάνετε αυτό; Αρχικά πρέπει να αποκτήσετε τις χαμένες δυνάμεις του Mantle of Cinders. Αφού λοιπόν τελειώσετε με το εξαιρετικά λιτό tutorial, θα πρέπει να πολεμήσετε πέντε bosses! Τι εννοείτε "μα μόλις ξεκίνησα το παιχνίδι"; Όσο λιτή είναι η ιστορία, άλλο τόσο είναι και τα modes του παιχνιδιού. Το Story Mode αποτελείται από πέντε boss stages και μόλις τα νικήσετε θα εμφανιστεί ένα έκτο stage με το τελευταίο boss. Κάθε boss stage έχει όριο 30 λεπτών και στο τέλος κάθε μάχης θα δείτε ένα endgame screen με αξιολογήσεις σε διάφορα πράγματα όπως πόσο χρόνο σας πήρε, πόσους εχθρούς σκοτώσατε, το μεγαλύτερο combo σας και άλλα, μαζί με μία τελική βαθμολογία και τη δύναμη που ξεκλειδώσατε από το boss.

Παρόλα αυτά, κάθε boss stage περιλαμβάνει πολλά minions γύρω από το boss, τα όποια σκοτώνετε για να αποκτήσετε Aura. Με το Aura μπορείτε να κάνετε περισσότερο damage στο boss και να healάρετε τον εαυτό σας. Βέβαια το heal δεν είναι ο,τι πιο εύκολο λόγω απόστασης του χαρακτήρα από τη κάμερα και όλων των εφέ μέσα στη μάχη, καθώς ο μοναδικός τρόπος για να δείτε πόση ζωή έχετε χάσει είναι πόσα άκρα έχουν καταστραφεί πάνω στο χαρακτήρα σας και όχι από κάποια μπάρα στην οθόνη. Χάνοντας και τα τέσσερα άκρα σας καταλήγει σε Game Over, όπου έχετε τρεις προσπάθειες να συνεχίσετε (τρία Continues) ή να επιστρέψετε στο Main Menu. Προσωπικά για να καταλάβω αν πρέπει να healάρω ή όχι, απλά κοίταζα αν η οθόνη έχει κοκκινίσει και αν έχει ένα εφέ "σπασμένης" οθόνης. Σίγουρα δεν είναι το πιο βολικό life system, όσο ωραίο και να είναι εμφανισιακά. Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα στο παιχνίδι γενικά: ωραίο εμφανισιακά, αλλά άδειο κατά βάθος.

Οι ικανότητές σας είναι αρκετά απλές στην αρχή, έχετε ένα τριπλό jump, dash / evade, block και λίγες επιθέσεις με συνδυασμούς του 18px-PlayStationSquare.svg και 18px-PlayStationTriangle.svg. Τα αρχικά σας όπλα είναι fists και μία projectile επίθεση από απόσταση. Σκοτώνοντας τα bosses ξεκλειδώνετε περισσότερες επιθέσεις, αλλά και περισσότερα όπλα, όπως ένα σπαθί, ένα lance και φτερά τα οποία προσθέτουν επιπλέον τρία jumps, για το συνολικό αριθμό των έξι jumps. Ενώ πρέπει να ξεκλειδώσετε τα όπλα, οι στολές είναι όλες διαθέσιμες από την αρχή και ενώ αλλάζουν την εμφάνιση, οι στολές αυτές επηρεάζουν και στατιστικά όπως την επίθεση, την άμυνα και τη ταχύτητα κίνησής σας.

Το επίπεδο των γραφικών όμως δεν είναι αρκετό για να καλύψει τα ελαττώματα του τίτλου στο σύνολο

Το VG24 λέει

Το παιχνίδι συνεχίζει να μη βοηθάει το παίκτη και όσον αφορά το χειρισμό του. Τα jumps που έχετε είναι εξαιρετικά αργά και καλύπτουν μεγάλο ύψος με αποτέλεσμα να μένετε εκτεθειμένοι στον αέρα για αρκετή ώρα και καθώς πατάτε το 18px-PlayStationX.svg για jump πρέπει να πατήσετε το 18px-PlayStationCircle.svg (το οποίο είναι και το block button) μαζί με τον αριστερό αναλογικό μοχλό προς μία κατεύθυνση για να κάνετε dash / evade. Αν αυτό ακούγεται λίγο περίπλοκο, ισχύει. Ταυτόχρονα πρέπει να πατήσετε δύο φορές το R1 για να κάνετε lock-on στο boss, αλλά και να μην κάνετε δεν πειράζει, καθώς πρόκειται για ένα από τα χειρότερα lock-on συστήματα που έχω δει σε οποιοδήποτε παιχνίδι. Όταν το boss είναι μακριά τότε δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά σε κοντινές αποστάσεις το boss δεν είναι ποτέ στο κέντρο, παρά μόνο λοξά δεξιά ή αριστερά και συνήθως από κάτω σας, καθώς εσείς πατάτε μανιωδώς το 18px-PlayStationX.svg για να αποφύγετε τις επιθέσεις του με αποτέλεσμα τώρα να βρίσκεστε αρκετά μέτρα πάνω από το boss. Η κάμερα συνεργάζεται μαζί με το lock on σε μία προσπάθεια να δώσουν τη χειρότερη δυνατή οπτική γωνία στο παίκτη, ειδικά σε περιπτώσεις που έχετε το boss μπροστά σας και τοίχο από πίσω σας. Το boss απλά σας βαράει αλύπητα και εσείς δεν μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο από το να προσπαθείτε για evade (θυμίζω οτι πρέπει να χρησιμοποιήσετε το ίδιο κουμπί με το Block button) ή χτυπάτε πολλές φορές το Jump button και τώρα ξαφνικά πάλι βρίσκεστε πολλά μέτρα πάνω από το boss. Ό,τι έχει σχέση με τη κάμερα είναι άκρως απογοητευτικό.

Οι αρχικές εντυπώσεις του παιχνιδιού δεν είναι ενθαρρυντικές αλλά μόλις συνηθίσετε το χειρισμό του, τότε ξαφνικά θα βρείτε τον εαυτό σας να αλλάζετε μεταξύ όπλων μέσα σε combos και να κάνετε dash / evade και jumps χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Θα δείτε οτι μπορείτε να ανεβείτε κάθετους τοίχους πετώντας και θα ανακαλύψετε οτι οι αρένες των bosses είναι αρκετά μεγάλες και έχουν πολλά κάθετα επίπεδα. Τα bosses μετακινούνται μέσα στην αρένα και έτσι πολλές φορές καταλήγει σε μία εναέρια μάχη θανάτου. Είναι τέτοιες στιγμές που το Malicious φαντάζει πολύ καλύτερο ως παιχνίδι και, έστω προσωρινά, θα ξεχάσετε τα πολλαπλά του προβλήματα.

Αφού τελειώσετε το Story Mode, το παιχνίδι σας παρέχει κάποια άλλα modes με ορισμένα modifiers. Το Free Play Mode σας δίνει την επιλογή να πολεμήσετε πάλι οποιοδήποτε boss αλλά με όλες τις δυνάμεις σας αυτή τη φορά. Στο Score Attack στοχεύετε για το μεγαλύτερο τελικό σκορ που μπορείτε, ενώ στο Time Attack προσπαθείτε να νικήσετε το boss όσο πιο γρήγορα γίνεται. Τα modes αυτά φυσικά χρησιμοποιούν τις ίδιες, γνώριμες πλέον αρένες και δεν προσφέρουν κάτι καινούργιο από πλευράς gameplay.

Αν είναι σε μία κατηγορία που το παιχνίδι διαπρέπει, είναι η παρουσίαση των γραφικών και του art style. Το παιχνίδι αξιοποιεί την έξτρα δύναμη του PS4 για να φέρει αρκετά particle effects στις εκρήξεις και πολύ ομαλή κίνηση σε cloth επιφάνειες, όπως πχ το Mantle of Cinders. Τρέχει σε 1080p με επιλογή upscale σε 4Κ για τους PS4 Pro χρήστες και κρατάει σταθερά στα 60 fps ακόμα και όταν υπάρχουν πολλές εκρήξεις και αντίπαλοι στην οθόνη μαζί με το boss. Σε αντίθεση με τα γραφικά, ο ήχος δεν βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο. Η μουσική ταιριάζει με τις μάχες, αλλά το voice acting είναι περιορισμένο μόνο στους ήχους των elders, που δεν είναι καν λέξεις. Τα sound effects είναι είτε πολύ ωραία εφέ κατά τη διάρκεια των εκρήξεων, είτε εφέ τα οποία εύκολα καλύπτονται από άλλους ήχους, όπως τα εφέ της projectile επίθεσης σας ή κατά τη διάρκεια του healing. Το επίπεδο των γραφικών όμως δεν είναι αρκετό για να καλύψει τα ελαττώματα του τίτλου στο σύνολο.

***

Το Malicious Fallen είναι όμορφο κέλυφος με άδειο περιεχόμενο. Ένα λιτό Story Mode με ελάχιστη ιστορία και αδιάφορους χαρακτήρες, μεγάλη έλλειψη σε περιεχόμενο με μόλις έξι boss fights τα οποία επαναλαμβάνονται σε όλα τα modes, μέτριο gameplay και μουσική. Μπορεί να είναι σαν μία Director's Cut έκδοση καθώς περιλαμβάνει την ολοκληρωμένη Malicious εμπειρία με περιεχόμενο από τα προηγούμενα games αλλά με εξαίρεση τα γραφικά, το παιχνίδι ποτέ δεν έφυγε από το 2012.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Alvion

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

21 Φεβρουαρίου 2017

Είδος

Action Adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Ωραίο anime art style και εξαιρετικά cloth physics του Mantle of Cinders
+ Soundtrack που συνοδεύει τις μάχες με ικανοποιητικό αποτέλεσμα

Αρνητικά

- Αδιάφοροι χαρακτήρες και ιστορία
- Απογοητευτικό gameplay
- Λιτό σε περιεχόμενο, λίγα και επαναλαμβανόμενα modes
- Προβληματική κάμερα
- Ελαττωματικό lock-on σύστημα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.0
Συνοψίζοντας

Το Malicious Fallen είναι ένα παιχνίδι, το οποίο ίσως αρέσει σε φαν της σειράς, αλλά προφανώς μόνο εκεί στοχεύει, καθώς δεν προσπαθεί καθόλου να φέρει καινούργιο κοινό.

Η ελλιπής ιστορία, οι αδιάφοροι χαρακτήρες, το μέτριο gameplay, το κακό lock-on σύστημα, τα μέτρια sound effects και η έλλειψη ποικιλίας περιεχομένου όλα μαζί οδηγούν σε μία μέτρια εμπειρία. Το επίπεδο των γραφικών δεν είναι αρκετό για να καλύψει τα προβλήματα και το παιχνίδι, εν τέλει, μοιάζει τόσο άδειο όσο και το απέραντο άσπρο background του.

5.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1