Mario + Rabbids Kingdom Battle

Τρέλα με κορδέλα και... κουνέλια!
by Παναγιώτης Τριάντης on 30 Σεπτεμβρίου 2017
Reviews
Αν θέλετε να κερδίσετε μία φιγούρα Mario + Rabbids, πατήστε εδώ.

Όταν κυκλοφόρησαν οι πρώτες φήμες για ένα ενδεχόμενο cross over μεταξύ Mario και των Rabbids, οι περισσότεροι ήταν σκεπτικοί και αναρωτήθηκαν πως προέκυψε ένας τέτοιος συνδυασμός. Για όσους δεν γνωρίζουν, τα Rabbids εμφανίστηκαν αρχικά σε τίτλους της σειράς Rayman, ωστόσο η απήχηση τους ήταν μεγάλη και τους επέτρεψε να λάβουν από δικούς τους τίτλους μέχρι και σειρά στην τηλεόραση. Οι φήμες, λοιπόν, επιβεβαιώθηκαν και με την Ubisoft να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι της ανάπτυξης του τίτλου, γεννήθηκε το Mario + Rabbids Kingdom Battle.

Όλα ξεκινούν από το δωμάτιο μιας κοπέλας που φαίνεται να είναι μεγάλη οπαδός του Super Mario. Συγκεκριμένα, η κοπέλα αυτή έχει δημιουργήσει μια συσκευή που λέγεται SupaMerge με την οποία μπορεί να συνδυάσει δύο οποιαδήποτε αντικείμενα και να τα κάνει ένα. Όταν το δοκιμάζει ξανά σε μια γλάστρα και ένα φωτιστικό, η συσκευή παρουσιάζει για άλλη μια φορά πρόβλημα και αφήνει τη διόρθωση της για αργότερα. Το SupaMerge έρχεται με τη μορφή μάσκας και έναν οδηγό που ονομάζεται Beep-O και εμφανίζεται σε όποιον φοράει τη μάσκα αυτή. Όσο απουσιάζει η κοπέλα, εμφανίζεται ένα πλυντήριο που φαίνεται να ταξιδεύει σε διάφορες διαστάσεις και κόσμους και μέσα σε αυτή υπάρχουν τα Rabbids. Αφού κάνουν ένα χαμό, ένα από τα Rabbids χρησιμοποιεί τη μάσκα και αρχίζει να συνδυάζει άλλα κουνέλια με διάφορα αντικείμενα, από γλάστρες μέχρι και φιγούρες της σειράς Mario.

Κάποια στιγμή το SupaMerge χτυπάει το πλυντήριο και αρχίζει να ρουφάει όλα τα Rabbids και τα αντικείμενα που υπάρχουν στο δωμάτιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλα αυτά να καταλήξουν στον κόσμο του Mario και να συγχωνευτούν. Καθώς πέφτουν βλέπουμε κάποια κουνέλια να συνδυάζονται με κάποια πράγματα και να γίνονται “κακά”, και το κουνέλι που διαχειριζόταν το SupaMerge να ενώνεται με αυτό. Έτσι, στόχος του Mario και των “καλών” Rabbids που φέρνουν τις μορφές των Peach και Luigi -αφού πρώτα συγχωνεύτηκαν με τις αντίστοιχες φιγούρες- είναι να βρουν το κουνέλι που έχει συγχωνευτεί με τη συσκευή και να το σταματήσουν από το να χρησιμοποιεί ανεξέλεγκτα τις δυνάμεις του. Στη πορεία, το Rabbid αυτό θα γίνει γνωστό ως Spawny και προσπαθεί να το προσεγγίσει ο Bowser Jr. προκειμένου να τον πάρει με το μέρος του.

To Mario + Rabbids Kingdom Battle είναι ένα turn-based tactics παιχνίδι που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στις κινήσεις μας και αρκετή στρατηγική πίσω από κάθε κίνηση και κάθε μάχη ανάλογα με τους εχθρούς που έχουμε απέναντι μας. Αρχικά, η περιήγηση πραγματοποιείται με το Beep-O, τον οδηγό του SupaMerge, με τους ήρωες να το ακολουθούν πιστά. Η ιστορία κάθε κόσμου είναι χωρισμένη σε δέκα acts με το πέμπτο να περιλαμβάνει ένα mid-boss και το τελευταίο ένα κανονικό boss. Κάθε act μπορεί να περιλαμβάνει από μία μέχρι τρεις μάχες πριν ολοκληρωθεί. Οι κόσμοι που συναντάει κανείς περιλαμβάνουν γρίφους, collectibles και περιοχές στις οποίες πραγματοποιούνται οι μάχες, πράγματα που συνδυάζονται αρμονικά χωρίς να προκληθεί κακή εντύπωση.

Οι γρίφοι, συνήθως, αφορούν τη μεταφορά πραγμάτων, τη ρύθμιση σωλήνων με κουμπιά ή και ειδικά δωμάτια με αυτά που θυμίζουν “bonus” επίπεδα στα οποία καλούμαστε να συλλέξουμε όλα τα κέρματα πριν εξαφανιστούν. Επιπλέον, οι περιοχές-κόσμοι διαμορφώνονται με ωραίο τρόπο που παρουσιάζουν τόσο τις κλασικές περιοχές που συναντάμε σε τίτλους της σειράς Super Mario, όσο και τις τρομακτικές αλλαγές που έχουν προκαλέσει τα Rabbids. Ένα ενδιαφέρον και οπτικά όμορφο παράδειγμα που συναντήσαμε είναι η περιοχή της ερήμου να έχει συγχωνευτεί με αυτή του πάγου. Η αντίθεση ήταν έξυπνη και αποτυπώνει με έξυπνο τρόπο την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο.

Οι μάχες εκτυλίσσονται σε ειδικούς χώρους και ξεκινούν μόλις οι χαρακτήρες περάσουν τα ειδικά σημαιάκια που έχουν στήσει τα αντίπαλα Rabbids. Οι χαρακτήρες χρησιμοποιούν όπλα και ικανότητες για να ολοκληρώσουν τους στόχους που ορίζονται στην αρχή κάθε μάχης. Κάπου εδώ ξεκινάει το ζουμί και το διασκεδαστικό κομμάτι του τίτλου. Καταρχάς, οι στόχοι που πρέπει να ολοκληρωθούν ποικίλουν σε κάθε μάχη, από το να σκοτώσεις έναν αριθμό ή όλους τους εχθρούς, μέχρι το να φτάσεις μόνος σου ή κάνοντας escort άλλους χαρακτήρες σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Κάθε περιοχή περιλαμβάνει μικρά τοιχάκια πίσω από τα οποία μπορούμε να κρυφτούμε προκειμένου να μειώσουμε τις πιθανότητες να λάβουμε ζημιά, σωλήνες που μας πηγαίνουν σε ψηλότερα σημεία προσφέροντας μας σημαντικό πλεονέκτημα και κουτιά τα οποία αν σκάσουν προκαλούν διάφορες εκρήξεις που μας βοηθούν.

Όλα αυτά ενάντια σε διάφορα είδη από Rabbids που μπορούν να μας πυροβολήσουν, να μας πετάξουν χειροβομβίδες, να αναπληρώσουν πόντους ζωής σε άλλα Rabbids, να κινηθούν προς το μέρος μας αν τους επιτεθούμε χωρίς να έχει έρθει η σειρά τους και άλλα. Έτυχε αρκετές φορές να μετανιώσουμε κινήσεις μας είτε επειδή χτυπήσαμε τον λάθος εχθρό, είτε επειδή δεν μετακινηθήκαμε στο σημείο που θα έπρεπε και μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα αναίρεσης της κίνησης, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή. Γενικότερα, υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί και πολλές διαφορετικές τακτικές προσέγγισης των εχθρών. Αρκετές φορές συνδυάσαμε ικανότητες χαρακτήρων, όπως την αύξηση της ζημιάς που προκαλούμε, ή την επαναφορά πόντων ζωής αφού μετακινήσουμε τους ήρωες εντός της εμβέλειας της ικανότητας αυτής. Οι συνδυασμοί και οι ικανότητες πολλές με κάθε χαρακτήρα να έχει και κάτι το διαφορετικό και ταυτόχρονα ελκυστικό για να τον συμπεριλάβει κανείς στην ομάδα του. Οι μάχες μας θύμισαν έντονα τίτλους της σειράς Worms, αλλά σίγουρα με περισσότερο βάθος και ενδιαφέρον.

Προχωράμε στα skill trees που έχει κάθε χαρακτήρας. Αρχικά για να ξεκλειδώσουμε κάποια ικανότητα ή να βελτιώσουμε μια υπάρχουσα, απαιτούνται power orbs τα οποία συλλέγουμε ύστερα από μάχες. Κάθε skill tree χωρίζεται σε τέσσερα “κλαδιά” που αφορούν την κίνηση του χαρακτήρα, τις επιθέσεις του, τις τεχνικές του και άλλα που αφορούν τα τετράγωνα στα οποία μπορεί να κινηθεί και τη ζωή του. Η αρχή κάθε κλαδιού ξεκλειδώνει και μια ικανότητα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στις μάχες μας, είτε αυτό σημαίνει δεύτερο είδος όπλου, είτε μια ασπίδα για να προστατευτούμε. Μπορεί να μη φαίνονται πολλές και περίπλοκες οι αναβαθμίσεις, ωστόσο είναι αρκετές και ουσιώδεις. Κάθε χαρακτήρας έχει ξεχωριστό skill tree και ειδικεύεται σε κάτι διαφορετικό.

Κάπου εδώ αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν οκτώ playable χαρακτήρες, οι Mario, Luigi, Peach και Yoshi, και οι αντίστοιχες Rabbid εκδόσεις τους που και πάλι καταφέρνουν να διαφοροποιηθούν με τις ικανότητες τους. Τις περισσότερες φορές που κάναμε κάποια αναβάθμιση σκεφτήκαμε τι χρησιμοποιούμε περισσότερο στις μάχες και οι διαθέσιμες επιλογές είναι αρκετές ανεξάρτητα από το αν έχουμε προχωρήσει αρκετά στην ιστορία ή όχι. Επιπλέον, υπάρχει και ένα κουμπί που επιτρέπει την αυτόματη “κατανάλωση” των power orbs σε περίπτωση που κάποιος δεν είναι σίγουρος για το πως να κινηθεί.

Το υλικό του τίτλου είναι αρκετό. Με τέσσερις κόσμους και κάθε έναν από αυτούς να περιλαμβάνει εννιά acts συν ένα τελικό boss, η διάρκεια της κύριας ιστορίας ξεπερνά τις 15 ώρες διασκέδασης. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, η Ubisoft έχει φροντίσει να συμπεριλάβει challenges σε περιοχές που έχουμε ήδη ολοκληρώσει προσφέροντας άπλετο replayability. Επιπλέον, όσοι θελήσουν να συλλέξουν όλα τα collectibles, που αποτελούνται από όπλα μέχρι μουσική και 3D μοντέλα, αυξάνουν τον αριθμό των ωρών κατά πολύ.

Ο τεχνικός τομέας του τίτλου είναι αξιοσημείωτος μιας και χρησιμοποιείται η μηχανή γραφικών Snowdrop της Ubisoft, που έχει χρησιμοποιηθεί και για τη δημιουργία του Tom Clancy’s The Division. Δυστυχώς, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν προβλήματα μιας και συναντήσαμε frame drops τόσο όταν χρησιμοποιούσαμε την κονσόλα στη τηλεόραση, όσο και στη φορητή της μορφή. Αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται σε ορισμένες περιοχές και κατά τη διάρκεια της μάχης όταν υπάρχουν πολλά εφέ όπως αυτά των εκρήξεων. Όπως και να’χει, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά όσον αφορά τις λεπτομέρειες στο περιβάλλον, από τους τοίχους που κρύβονται οι χαρακτήρες, μέχρι το νερό και τα διάφορα αντικείμενα που έχουν προσγειωθεί στον κόσμο του Mario στο background. Τέλος, τα loading times είναι σχεδόν μηδενικά με ελάχιστες εξαιρέσεις όταν πρόκειται να δούμε κάποιο cutscene.

Το Mario + Rabbids Kingdom Battle είναι ένα αρκετά καλό παιχνίδι για το είδος του με ιδιαίτερο βάθος και αρκετό replayability. Το απρόσμενο σμίξιμο των δύο κόσμων έφερε ένα διασκεδαστικό και γεμάτο χιούμορ τίτλο που πολλοί θα απολαύσουν. Η ποικιλία των εχθρών, οι εκατοντάδες επιλογές προσέγγισης και η σημαντικότητα ακόμα και του είδους του όπλου που χρησιμοποιείται δίνει στους οπαδούς του είδους έναν άξιο τίτλο που θα τους απασχολήσει για αρκετές ώρες, πάρα τα μικρά τεχνικά προβλήματα που έχει. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι φιλικό και στους παίκτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το είδος μιας και μπορούν να το απολαύσουν χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Συντάκτης
30 Σεπτεμβρίου 2017
Developer

Ubisoft Paris / Ubisoft Milan

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

Nintendo Switch

Tested on

Nintendo Switch

Κυκλοφορία

29 Αυγούστου 2017

Είδος

Turn-based Tactics

PEGI

7

Θετικά

+ Αναπάντεχα διασκεδαστικό
+ Μεγάλη διάρκεια και replayability
+ Δυνατότητα πολλαπλών τρόπων προσέγγισης σε κάθε μάχη

Αρνητικά

- Μικρά τεχνικά προβλήματα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
9.4
Συνοψίζοντας

Το Mario + Rabbids Kingdom Battle είναι ένας εξαιρετικός τίτλος που θα λατρέψουν οι οπαδοί του είδους και όχι μόνο. Η Ubisoft κατάφερε να συνδέσει τους δύο κόσμους με έξυπνο τρόπο και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο απ' ό,τι θα περιμέναμε. Η χρήση της μηχανής Snowdrop προσφέρει ένα φανταστικό οπτικό αποτέλεσμα, παρά τα μικρά τεχνικά προβλήματα που εμφανίζονται. Το Nintendo Switch σίγουρα απέκτησε ένα νέο διαμάντι στη βιβλιοθήκη του, και μάλιστα το πιο αναπάντεχο.

8.5
Βαθμός
9.4
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */