Marvel's Avengers - Review

Avengers στα καλά και στα... μέτρια
by Ελένη Δρίβα on 11 Σεπτεμβρίου 2020

Στο διάστημα μιας δεκαετίας και κάτι, η Marvel σχεδίασε το μεγαλεπήβολο κινηματογραφικό πλάνο της και το έφερε εις πέρας με απόλυτη επιτυχία, δημιουργώντας φανατικό κοινό γύρω από το όνομά της που πλέον δεν σχετίζεται μόνο με τα κόμικς. Το Marvel Cinematic Universe έκανε τους υπερήρωες πιο "mainstream", τους έφερε πιο κοντά σε μια μεγαλύτερη μερίδα κοινού και εν έτει 2020, οι Avengers είναι μερικοί από τους πιο αναγνωρίσιμους ήρωες που υπάρχουν.

Ως φυσικό επακόλουθο ίσως, τα βιντεοπαιχνίδια ακολουθούν την επιτυχία του MCU και μερικές εταιρείες δοκιμάζουν το χέρι τους στα superhero games εκ νέου (μιας και δεν είναι η πρώτη φορά που έχει γίνει αυτό) και κυρίως (και καθόλου τυχαία) εστιάζοντας στους χαρακτήρες της Marvel. Πριν δύο χρόνια, η Insomniac Games μάς χάρισε το Marvel's Spider-Man και τώρα, η Crystal Dynamics και η Square Enix ενώνουν τους "Εκδικητές" υπό την ηγεσία των... παικτών.

Το Marvel's Avengers είναι ιδιαίτερη περίπτωση και παρ' όλες τις προωθητικές ενέργειες των δύο εταιρειών, πολλοί δεν έχουν καταλάβει τι προσπαθούν να πετύχουν με αυτό το project. Για αυτό κυρίως ευθύνεται η υβριδική φύση του παιχνιδιού, το οποίο με λίγα λόγια προσπαθεί να είναι μια ολοκληρωμένη single-player και multiplayer εμπειρία, κατά πόσο το καταφέρνει αυτό όμως θα το δούμε στη συνέχεια αυτού του κειμένου. Ας ξεκινήσουμε από το single-player και το campaign.

Η Crystal Dynamics έχει δημιουργήσει τη δική της πρότυπη ιστορία, που διαρκεί περίπου 10 με 12 ώρες, αντλώντας έμπνευση από τα κόμικς της Marvel. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Kamala Khan (Ms. Marvel), μια κοπέλα που απέκτησε υπερδυνάμεις μετά από την A-Day, όταν η δημόσια γιορτή των Avengers έληξε άδοξα, με το νέο Helicarrier τους να πυροδοτεί μια έκρηξη κοντά στο San Francisco. Πέντε χρόνια μετά, η Kamala επιχειρεί να ενώσει και πάλι τους Avengers, οι οποίοι πλέον θεωρούνται εγκληματίες, ώστε να βάλουν τέλος στα ακραία σχέδια της A.I.M. που υποτίθεται πως προστατεύει τους πολίτες...

Η πλοκή του παιχνιδιού κρίνεται ως πετυχημένη για αρκετούς λόγους. Αρχικά, παρότι δεν είναι η μεταφορά κάποιας ήδη υπάρχουσας ιστορίας σε βιντεοπαιχνίδι, κατορθώνει να μένει πιστή στο στιλ, την προϊστορία και το ύφος των κόμικς ώστε να μην μοιάζει παράταιρη και να ταιριάζει στο σύμπαν των υπερηρώων. Καταφέρνει να δημιουργήσει ένα νέο κεφάλαιο στις περιπέτειες των “Εκδικητών” λαμβάνοντας υπόψη την προσωπικότητα που έχει δώσει η Marvel στον κάθε ήρωα και το παρελθόν που κουβαλάει. Θεωρεί, λοιπόν, δεδομένο ότι γνωρίζετε το πώς απέκτησε τις δυνάμεις του ο Hulk, το ότι ο Iron Man είναι ένας καυστικός και ευφυέστατος δισεκατομμυριούχος ή ότι η Black Widow ήταν κατάσκοπος. Με αυτή της την αντιμετώπιση η Crystal Dynamics καταφέρνει δύο πράγματα: πρώτον, ωθεί με διακριτικές κινήσεις τους παίκτες που δεν έχουν ασχοληθεί με τα κόμικς να μάθουν περισσότερα για τους πρωταγωνιστές, δεύτερον, κάνει τους παλιούς φίλους της Marvel να “νιώθουν σαν στο σπίτι τους”.

Έπειτα, η επιλογή της Kamala Khan ως συνδετικός κρίκος είναι πολύ επιτυχημένη. Η Ms. Marvel είναι συμπαθητική, αισιόδοξη, άτυχη και αφελής, τικάροντας όλα τα “κουτάκια” για την ιδανική πρωταγωνίστρια, επιτρέποντας στους παίκτες να ταυτιστούν μαζί της αρκετές φορές (σε αυτό βοηθάει και το ότι είναι μεγάλη θαυμάστρια των Avengers). Ταιριάζει τέλεια ανάμεσα στους διχασμένους ήρωες, αποτελεί την αφορμή για να δούμε νέες πτυχές τους και ηρεμεί τα πνεύματα.

Γενικά, το Marvel's Avengers δεν έχει το πιο περίπλοκο σενάριο που θα δείτε, ούτε τα πιο πρωτόγνωρα twists, αλλά αυτό που κάνει το κάνει εξαιρετικά. Έχει cool superhero σκηνές, επικές μάχες, έξυπνες ατάκες, διασκεδαστικές λογομαχίες και περιστασιακά μερικές πιο σοβαρές στιγμές. Είναι φανερό ότι η ομάδα ανάπτυξης προσπάθησε να προσφέρει κάτι αξιοπρεπές και τα κατάφερε. Παράλληλα, υπάρχουν collectibles, στιγμιαίες αναφορές σε πρόσωπα και συμβάντα, καθώς και easter eggs που εμπλουτίζουν αυτή τους την προσπάθεια και την αίσθηση ότι δεν πρόκειται για κάτι πρόχειρο.

Το campaign χωρίζεται σε αποστολές και είναι κατά κύριο λόγο single-player. Υπάρχουν αποστολές που σχετίζονται με την κεντρική πλοκή και μπορείτε να παίξετε με άλλους παίκτες αλλά είναι συγκεκριμένες περιπτώσεις. Στο campaign, ακόμα και αν έχετε συμπαίκτες, είναι AI controlled. Γενικά, αν θέλετε να παίξετε μόνοι σας, το παιχνίδι δεν θα σας αναγκάσει ποτέ να παίξετε με άλλα άτομα, όμως αναγκαστικά θα έχετε AI companions που συνήθως επιλέγονται τυχαία στην αρχή του κάθε mission. Η AI των συμμάχων σας δεν ανταποκρίνεται πάντα όπως πρέπει. Θα υπάρξουν φορές που θα πετάνε χωρίς να κάνουν κάτι, που θα σας κόβουν τον δρόμο ή που θα απομακρυνθείτε λίγο από τον εχθρό για να βρείτε κάποιο health pack και αντί να τον κρατήσουν απασχολημένο θα σας ακολουθήσουν (άλλες φορές θα συνεχίσουν να πολεμάνε). Εν ολίγοις, η απόδοσή τους δεν είναι σταθερή, σε αντίθεση με τους εχθρούς που είναι πάντα αρκετά επιθετικοί και αποδοτικοί.

Παρά τα ελαττώματα που προαναφέραμε, η Crystal Dynamics έχει κάνει αξιόλογη προσπάθεια να κρατήσει το single-player μακριά από το multiplayer για αυτούς που θέλουν απλά να ασχοληθούν με τη βασική πλοκή. Όσο θα ασχολείστε με το campaign δεν θα χρειαστεί να grindάρετε ενεργά, ούτε να ολοκληρώσετε ανούσια objectives για να σημειώσετε πρόοδο, παρά από ελάχιστες περιπτώσεις.

Τι γίνεται όμως όταν τελειώσει το story; Από αυτό το σημείο και έπειτα η κεντρική σας ενασχόληση θα είναι το Avengers Initiative, δηλαδή το looting, grinding, multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού. Ομολογουμένως, ο χαρακτηρισμός του multiplayer είναι λίγο παραπλανητικός. Το Marvel's Avengers δεν σας αναγκάζει σε κανένα σημείο να παίξετε με άλλους παίκτες, ποτέ. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε το matchmaking και να βρείτε άλλα τρία άτομα, να καλέσετε φίλους και να φτιάξετε ένα strike team των τεσσάρων ή να έχετε απενεργοποιημένο το matchmaking και να παίζετε μόνοι σας, με AI companions.

Εάν επιλέξετε να αξιοποιήσετε το matchmaking system του τίτλου, σας δίνετε η δυνατότητα να βρείτε συμπαίκτες μέσα σε λίγα λεπτά, σε όλα τα activities που είναι για multiplayer. Αν και τις πρώτες μέρες χρειάστηκε να περιμένουμε για να βρούμε άτομα, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα συνδεσιμότητας ή οποιουδήποτε άλλου χαρακτήρα. Για κάποιον που προτιμά να παίζει με παρέα, αλλά δεν έχει σταθερή ομάδα, το matchmaking του Marvel's Avengers είναι ιδανικό.

Όποια και αν είναι η προτίμησή σας, το Avengers Initiative είναι διαθέσιμο σε όλους. Πρόκειται για ένα war table που ανανεώνεται online με νέες αποστολές καθημερινά και εβδομαδιαία, ενώ περιέχει και κάποιες άλλες που βρίσκονται μόνιμα στη διάθεσή σας. Του campaign εξαφανίζονται μόλις τις τελειώσετε και έπειτα έχουμε:

  • Τα iconic missions chains, που υπάρχει ένα για κάθε Avenger και προσφέρει παραπάνω story και μια προσωπική περιπέτεια για τον κάθε ένα.

  • Τα villain sectors, δηλαδή τα bosses του παιχνιδιού που μπορείτε να επαναλάβετε.

  • Τα SHIELD vaults, τα οποία πρέπει να ξεκλειδώσετε για να πάρετε το loot και να βοηθήσετε τη SHIELD.

  • Τα HARM missions, που είναι το training room και προσφέρει tutorial για κάθε χαρακτήρα.

  • Τα warzones, μικρής διαρκείας αποστολές με απλά objectives, όπως να υπερασπιστείτε κάποιον (defend), να καταστρέψετε κάποια υποδομή (sabotage), να σκοτώσετε συγκεκριμένους εχθρούς (assault) και να κρατήσετε τον έλεγχο μιας περιοχής για λίγα λεπτά (control).

  • Τα hives, που ξεκλειδώνετε κάνοντας το κεντρικό mission chain που εμφανίζεται μετά το πέρας του story. Τα hives είναι μιας μορφής ladder challenge. Ξεκινάτε από τον πρώτο όροφο και πρέπει να φέρετε εις πέρας random objectives για να πάτε στον επόμενο, μέχρι να “καθαρίσετε” πέντε floors.

  • Υπάρχουν και τα elite hives, που έχουν έξι ορόφους, αντί για πέντε, καθώς και τα elite heroic hives που θεωρούνται το πιο high end activity του παιχνιδιού και αποτελούνται από 14 πατώματα, έχουν modifiers που αυξάνουν τη δυσκολία (οι εχθροί κάνουν παραπάνω damage κλπ.) και σε περίπτωση που χάσετε με έναν Avenger θα αναγκαστείτε να συνεχίσετε με άλλον. Αν ξεμείνετε από ήρωες, τότε ξεκινάτε από την αρχή.

Αν και αρχικά ακούγονται πολλές, οι δραστηριότητες που ουσιαστικά μπορείτε να επαναλάβετε (villain sectors, HARM, warzones, και οι τρεις εκδοχές των hives) διακατέχονται από μια κουραστική επαναληψιμότητα. Τα villain sectors αποτελούνται μόλις από τρία διαφορετικά bosses, τα οποία αν και είναι όλα ιδιαίτερα και ενδιαφέροντα, πολύ σύντομα τονίζουν την έλλειψη που υπάρχει. Τα hives επαναλαμβάνονται υπερβολικά σε περιβάλλοντα, εχθρούς και objectives, αφού πάντα λαμβάνουν χώρα μέσα σε εργαστήρια, με τους πιο απαιτητικούς αντιπάλους και χρησιμοποιώντας τα objectives των warzones.

Τα ίδια τα warzones έχουν τα δικά τους ελαττώματα. Τα objectives τους παραείναι απλοϊκά και ακόμα και αν παρουσιάζουν μεγαλύτερη ποικιλία στα περιβάλλοντα και πάλι δεν είναι αρκετή. Το Marvel's Avengers μπορεί να έχει έξι βασικές περιοχές, οι οποίες είναι αρκετά όμορφες και διαφορετικές μεταξύ τους, όμως ουσιαστικά όλες οι δευτερεύουσες αποστολές διαδραματίζονται σε συγκεκριμένα preset layouts και όχι σε διαφορετικά σημεία της ίδιας περιοχής. Μπορεί να κάνετε μια αποστολή σε ένα map, να πάτε από το Α στο Β και μετά να κάνετε άλλο mission που ξεκινάτε από το ίδιο Β για να πάτε στο Α, ή απλά να ξεκινήσετε από άλλο σημείο του ίδιου map (ας το πούμε Γ) για να συνειδητοποιήσετε ότι καταλήξατε πάλι στο Α. Πρόκειται λοιπόν για μικρά “κόλπα” που ξεγελάνε στην αρχή, όμως θα μπορούσε κάλλιστα να είχε δοθεί μεγαλύτερη έκταση σε κάθε περιοχή και να μην υπήρχε τόση επανάληψη.

Οι εχθροί παρουσιάζουν μεγαλύτερη ποικιλία, αν και πολλοί μοιάζουν οπτικά. Ουσιαστικά, υπάρχουν περίπου δέκα είδη αντιπάλων (όλα minions της AIM) τα οποία έχουν διαφορετικές εκδοχές, δημιουργώντας περίπου 50 διαφορετικούς εχθρούς. Παραδείγματος χάρη, υπάρχει ένας εχθρός με τρεις διαφορετικές εκδοχές: κανονική, με επιθέσεις πάγου και επιθέσεις φωτιάς. Αν και οι οπτικές ομοιότητες κουράζουν μετά από ένα σημείο, οι αντίζηλοί σας δεν παύουν να είναι καλοσχεδιασμένοι και επικίνδυνοι.

Εξίσου επικίνδυνοι είναι και οι Avengers. Το παιχνίδι κατά το launch σας προσφέρει αρκετούς διαφορετικούς ήρωες και όλοι, ανεξαιρέτως, είναι εξαιρετικοί. Ο σχεδιασμός τους μπορεί να μην είναι αυτό που όλοι ήθελαν, μπορεί να χάνει στις λεπτομέρειες (όπως το lip-synch όταν βρίσκονται εκτός cutscenes), όμως είναι ικανοποιητικός και ταιριαστός. Εξαιρετικές είναι και οι ερμηνείες των voice actors, με τον κάθε ένα να ενσαρκώνει τον χαρακτήρα του αψεγάδιαστα.

Από άποψη gameplay, ο κάθε ήρωας είναι μοναδικός. Ο τρόπος που περπατάνε, τρέχουν, κάνουν άλματα και γενικά κινούνται στον χώρο, διαφέρει. Εξίσου διαφέρει και ο τρόπος που πολεμάει ο κάθε ένας. Ο τίτλος έχει action και beat 'em up στοιχεία που σημαίνει ότι η μάχη είναι μια συνεχόμενη χορογραφία από επιθέσεις, dodges, parries και άλλες παρόμοιες μανούβρες και ανάλογα τον ήρωα που θα χειρίζεστε, εσείς θα πρέπει να θέσετε τον ρυθμό που ταιριάζει στις δυνάμεις του και δεν θα τον αφήνει εκτεθειμένο στις αδυναμίες του. Ο κάθε ένας έχει light και heavy attacks, που συνδυάζονται και σε combos, ένα μέσο για να κάνουν ranged attacks, δύο απλά abilities και ένα ultimate ability. Παράλληλα, κάποιοι μπορούν να κάνουν boost το damage τους και κάποιοι άλλοι να κλείσουν αστραπιαία την απόσταση που μεσολαβεί ανάμεσα σε εκείνους και τους εχθρούς.

Κάτι που αρχικά φαίνεται σαν button smashing πολύ γρήγορα θα σας κάνει να συνειδητοποιήσετε πως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Το παιχνίδι σας ανταμείβει όταν παίζετε σωστά με έναν χαρακτήρα και όταν αξιοποιείτε στο έπακρο όλες του τις κινήσεις. Μάλιστα, όλοι οι ήρωες γίνονται ακόμα καλύτεροι όσο ανεβαίνετε levels και ξεκλειδώνετε skills που χωρίζονται σε primary, specialty και mastery.

Στην ενασχόλησή μας με το παιχνίδι ο βασικός μας χαρακτήρας ήταν η Black Widow, με την οποία φτάσαμε full level (50) και power (150). Όσο ξεκλειδώναμε νέα skills, η Natasha μετατρεπόταν σε... οδοστρωτήρας, αποκτώντας περισσότερα gadgets (διαφορετικά όπλα), μεγαλύτερα πλεονεκτήματα όσο βρίσκεται σε stealth mode και ούτω καθεξής. Η Crystal Dynamics έχει καταφέρει, όχι μόνο να διαφοροποιήσει δραστικά τους χαρακτήρες μεταξύ τους, αλλά ο ίδιος χαρακτήρας να είναι πραγματικά καλύτερος όσο ανεβαίνει levels. Τα skill trees και η δομή τους είναι εξαιρετικά.

Προ ολίγου αναφέραμε το power. Πρόκειται για μια δεύτερη μεταβλητή που ορίζει τη δύναμη του χαρακτήρα σας και προκύπτει από το gear του ήρωα σας. Το gear υποτίθεται ότι είναι η πανοπλία που φοράει ο χαρακτήρας στον κορμό, στα χέρια, στα πόδια και το κεφάλι, όμως αν περιμένετε εμφανισιακές αλλαγές τότε ατυχήσατε. Η εμφάνιση των Avengers αλλάζει μόνο με cosmetics, που μπορείτε να βρείτε τυχαία καθώς παίζετε, να ξεκλειδώσετε από το challenge card του χαρακτήρα κάνοντας μικρά daily και weekly challenges ή να αγοράσετε με το currency του παιχνιδιού από τον αντίστοιχο vendor. Εκτός από στολές, στα cosmetics συμπεριλαμβάνονται και τα emotes και τα nameplates. Υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσετε με κανονικά λεφτά το currency που χρειάζεται για να προσπεράσετε το grinding για το challenge card, αλλά δεν είναι αναγκαίο. Υπάρχουν λοιπόν microtransactions, αλλά είναι προαιρετικά και μόνο για κοσμητικά αντικείμενα.

Επιστρέφοντας στο gear. Παρά την έλλειψη οπτικών αλλαγών, την οποία βρήκαμε απογοητευτική, ειδικά όταν μπορείς να δεις σε προσχέδια πως θα φαινόταν το κάθε κομμάτι πάνω στον χαρακτήρα, ο εξοπλισμός, που αποτελεί το βασικό loot του τίτλου και τον λόγο που ουσιαστικά θα επενδύσετε ξανά και ξανά στις ίδιες αποστολές, είναι πάρα πολύ χρήσιμος. Αρχικά σας χρειάζεται για να ανεβείτε power και να μπορείτε να μπείτε σε όλα τα missions, έπειτα, ανάλογα το rarity, σας προσφέρουν και διάφορα perks. Για παράδειγμα, μπορεί να βρείτε ένα ζευγάρι γάντια που καθώς χτυπάτε τους εχθρούς θα τους δηλητηριάζουν ή θα τους... μικραίνουν (το να βλέπεις μινιατούρες εχθρούς είναι ό,τι πιο διασκεδαστικό υπάρχει).

Παρ' όλα αυτά, δεν είναι όλα τα perks διαθέσιμα από την αρχή, αλλά μόνο το πρώτο (τα πιο σπάνια κομμάτια gear έχουν συνήθως τρία perks). Τα υπόλοιπα τα ξεκλειδώνετε κάνοντας upgrade το κάθε gear piece που σας ενδιαφέρει, χρησιμοποιώντας materials που μαζεύετε τυχαία σε αποστολές, ανοίγοντας chests ή κάνοντας assignments για τα δύο factions του παιχνιδιού, τα οποία σταδιακά ανεβαίνουν και rank, ξεκλειδώνοντας καλύτερα αντικείμενα στους vendors τους. Στο gear συμπεριλαμβάνονται και το major και τα minor artifacts, που προσφέρουν διαφορετικά perks και χρειάζονται διαφορετικά υλικά για να τα αναβαθμίσετε.

Ουσιαστικά, τη δεδομένη στιγμή, το endgame του Marvel's Avengers απαρτίζεται από λίγα activities, των οποίων το βασικό χαρακτηριστικό είναι η υπερβολική επαναληψιμότητα. Τελικός στόχος είναι η τελειοποίηση των χαρακτήρων, φτάνοντας 150 power και δημιουργώντας το ιδανικό build για εσάς, βρίσκοντας το gear με τα perks που σας αρέσουν. Δεν είναι κακή προσπάθεια (έχουμε δει τίτλους του είδους να κυκλοφορούν με πολύ λιγότερο και χειρότερο ποιοτικά περιεχόμενο), αλλά μετά από κάποιες ώρες περισσότερο κουράζει, παρά διασκεδάζει.

Παρ' όλα αυτά, οφείλουμε να αναφερθούμε στα σχέδια της Crystal Dynamics για το άμεσο μέλλον. Η ομάδα ανάπτυξης έχει αναφέρει πως το παιχνίδι θα εμπλουτίζεται τακτικά και πάνω από όλα δωρεάν, με νέους χαρακτήρες, νέες τοποθεσίες, νέες αποστολές και endgame δραστηριότητες. Ήδη γνωρίζουμε ότι σύντομα (οι ακριβείς ημερομηνίες δεν έχουν ανακοινωθεί) θα προστεθούν δύο νέοι ήρωες (Kate Bishop/Hawkeye και Clint Barton/Hawkeye) και ένα raid (AIM Secret Lab) στον τίτλο. Μέχρι να τα δούμε όλα αυτά στην πράξη δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι, αλλά τουλάχιστον φαίνεται να υπάρχει ένα υποσχόμενο πλάνο και η κατάλληλη προθυμία για να υλοποιηθεί.

Το soundtrack έχει μερικά ακούσματα που θα σας τραβήξουν την προσοχή και άλλα που θα σας περάσουν σχεδόν αδιάφορα, όμως όλα πιάνουν το superhero feeling και ταιριάζουν στο ύφος του παιχνιδιού και των εκάστοτε σκηνών.

Νωρίτερα αναφέραμε ότι αρκετά πράγματα μέσα στο παιχνίδι είναι καλοσχεδιασμένα, όπως οι πρωταγωνιστές, οι εχθροί και τα περιβάλλοντα, όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι οι αποδόσεις του παιχνιδιού παρουσιάζουν την ίδια ομαλότητα. Δοκιμάζοντας το Marvel's Avengers σε PlayStation 4 και PlayStation 4 Pro αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα. Συναντήσαμε frame drops σε μερικές από τις πιο έντονες μάχες και σε δύο αποστολές υπήρχε έντονο stuttering, σε σημείο που ήταν αδύνατο να παρακολουθήσουμε το cutscene που “έπαιζε”. Έπειτα, συναντήσαμε bugs και glitches, με εχθρούς να κάνουν spawn έναν όροφο κάτω ή πίσω από κλειδωμένες πόρτες, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τους πλησιάσουμε, ή να είναι αόρατοι αλλά να επιτίθενται κανονικά.

Η Crystal Dynamics μπορεί να μην παρέδωσε το Marvel's Avengers που όλοι είχαν αρχικά φανταστεί, αλλά τελικά δημιούργησε ένα διασκεδαστικό superhero παιχνίδι. Πέτυχε στο ύφος, το χιούμορ και τις επικές μάχες. Κατάφερε να δημιουργήσει ένα αξιόλογο story στο σύμπαν της Marvel και μας έκανε να αγαπήσουμε και αυτή την εκδοχή των “Εκδικητών”.

Δεν είναι ένα εγχείρημα χωρίς λάθη. Υπάρχουν αρκετά τεχνικά προβλήματα, λάθος σχεδιαστικές επιλογές που θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί πολύ καλύτερα και το μεγαλύτερο ελάττωμα του τίτλου αυτή τη στιγμή είναι η κουραστική επαναληψιμότητα σε πολλούς τομείς, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την εξαιρετική βάση που έχει δοθεί με τα skill trees και τις απολαυστικές μάχες, ούτε την προθυμία της ομάδας ανάπτυξης να στηρίξει τον τίτλο στο άμεσο και έμμεσο μέλλον, δωρεάν. Θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την πορεία της Crystal Dynamics και των Avengers...

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Marvel's Avengers

Συντάκτης
11 Σεπτεμβρίου 2020
Developer

Crystal Dynamics / Eidos-Montréal

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

4 Σεπτεμβρίου 2020

Είδος

Action-adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Το campaign προσφέρει μια απολαυστική superhero περιπέτεια
+ Η άψογη δυναμική των Avengers και της Kamala Khan
+ Τα πλούσια skills trees που δίνουν βάθος στη μάχη
+ Επικές και διασκεδαστικές συγκρούσεις
+ Θα εμπλουτίζεται με νέο περιεχόμενο δωρεάν

Αρνητικά

- Ο τρόπος που υλοποιήθηκε η ιδέα του gear
- Το περιεχόμενο γίνεται, αργά ή γρήγορα, κουραστικό και επαναλαμβανόμενο
- Αρκετά τεχνικά προβλήματα (bugs, glitches, frame drops)

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
7.5
Συνοψίζοντας

Η Crystal Dynamics μπορεί να μην παρέδωσε το Marvel's Avengers που όλοι είχαν αρχικά φανταστεί, αλλά τελικά δημιούργησε ένα διασκεδαστικό superhero παιχνίδι. Πέτυχε στο ύφος, το χιούμορ και τις επικές μάχες. Κατάφερε να δημιουργήσει ένα αξιόλογο story στο σύμπαν της Marvel και μας έκανε να αγαπήσουμε και αυτή την εκδοχή των “Εκδικητών”.

Δεν είναι ένα εγχείρημα χωρίς λάθη. Υπάρχουν αρκετά τεχνικά προβλήματα, λάθος σχεδιαστικές επιλογές που θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί πολύ καλύτερα και το μεγαλύτερο ελάττωμα του τίτλου αυτή τη στιγμή είναι η κουραστική επαναληψιμότητα σε πολλούς τομείς, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την εξαιρετική βάση που έχει δοθεί με τα skill trees και τις απολαυστικές μάχες, ούτε την προθυμία της ομάδας ανάπτυξης να στηρίξει τον τίτλο στο άμεσο και έμμεσο μέλλον, δωρεάν. Θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την πορεία της Crystal Dynamics και των Avengers...

7.0
Βαθμός
7.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
100%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1