Μass Effect Andromeda

Πολεμώντας για ένα νέο αύριο
by Λεωνίδας Πάτρας on 4 Απριλίου 2017

Η αναμονή για την κυκλοφορία του νέου τίτλου Mass Effect μετά από αρκετά χρόνια ήταν μεγάλη και βασανιστική για τους φίλους της σειράς. Η αλήθεια είναι ότι λείπουν δυνατοί τίτλοι με Sci-fi θεματολογία και συνδυασμό action και RPG στοιχείων. Η σειρά Mass Effect είναι επιτυχημένη και γνωστή για το δυνατό “πάντρεμα” αυτών των δύο παραγόντων, συνδυάζοντας παράλληλα ένα δυνατό Storyline με επιλογές του ίδιου του παίχτη που έχουν αντίκτυπο στην ιστορία. Το να πούμε ότι δεν είναι μεγάλες οι φιλοδοξίες του κοινού για το Mass Effect Andromeda είναι ψέμα, καθώς η σειρά θεωρείται από τις κορυφαίες στο είδος της και τα στάνταρντς των παιχνιδιών χρόνο με το χρόνο ανεβαίνουν. Μπορεί όμως το νέο αυτό δημιούργημα της BioWare να σταθεί στο ύψος τον περιστάσεων ή ακόμη να κάνει και κάποια “βήματα” παραπάνω;

H ιστορία του Mass Effect Andromeda ξεκινά από το έτος 2185, μεταξύ των γεγονότων του ME 1 και ME 2 όταν το Council των τεσσάρων μεγάλων φυλών του διαστήματος (άνθρωποι, Turians, Salarians και Asari) αποφασίζει να στείλει στο διάστημα τέσσερις ξεχωριστές Arks (κιβωτούς) με χιλιάδες κόσμο, θέτοντας σε λειτουργία το σχέδιο Andromeda Initiative. 600 χρόνια μετά και αφού ο πληθυσμός αρχίζει να ξυπνά σταδιακά από την κατάσταση stasis, στην οποία βρισκόταν για τόσους αιώνες, οι παραπάνω φυλές προσπαθούν να βρουν νέους κατοικήσιμους πλανήτες στο διάστημα με σκοπό να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους. Ο παίχτης αναλαμβάνει τον ρόλο του (ή της) Pathfinder που είναι ο αρχηγός αυτών των αποστολών και ταξιδεύει ως τα πιο απόμερα σημεία του διαστήματος, ώστε να βρει βιώσιμους κόσμους για τους υπόλοιπους.

Αρχικά να αναφέρουμε πως δίνεται η επιλογή στον παίχτη να διαλέξει έναν από τους δύο προσχεδιασμένους χαρακτήρες (άνδρας ή γυναίκα), ενώ υπάρχει και η τρίτη επιλογή της δημιουργίας του δικού σας χαρακτήρα από την αρχή, μέσω του Character Creator. Αναλαμβάνοντας λοιπόν τον ρόλο του Ryder θα μεταφερθούμε σε διάφορους εχθρικούς πλανήτες και ολοκληρώνοντας αποστολές θα μπορέσουμε να χτίσουμε τις δικές μας αποικίες. Μεγάλο εμπόδιο σε αυτή την προσπάθεια θα σταθεί η νέα εξωγήινη απειλή που παρουσιάζεται στο παιχνίδι, οι γνωστοί και ως Kett. Οι Kett είναι τερατόμορφα πλάσματα που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία των Remnants (ένα αρχαίο είδος συνθετικών όντων) με σκοπό να καταλάβουν τον γαλαξία. Στο ταξίδι μας θα βρεθούμε αντιμέτωποι με τους παραπάνω δύο, αλλά και συμμορίες των outlaws, ενώ θα αναγκαστούμε να συνεργαστούμε με διάφορους χαρακτήρες, ώστε να πετύχουμε τον στόχο μας. Σε αντίθεση με τα παλαιότερα παιχνίδια της σειράς, στο Andromeda η πρόοδος και οι επιλογές των παλαιότερων παιχνιδιών δεν μεταφέρονται και τα προηγούμενα endings δεν παίζουν κάποιο ρόλο στην ιστορία μας. Παρά τις μικρές αναφορές σε παλαιότερα γεγονότα, το ME Andromeda μπορεί να παιχτεί ελεύθερα και από νέους στον κόσμο της σειράς.

Mass Effect™_ Andromeda_20170323123441

Από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης o τίτλος δείχνει ότι δεν θέλει να ξεφύγει από το “μονοπάτι” που χάραξαν οι προκάτοχοί του, έτσι έχουμε μεγάλες ομοιότητες και βελτιώσεις (κυρίως) στο κομμάτι του gameplay. Το shooting είναι ένας από τους τομείς που έχουν υποστεί αυτές τις βελτιώσεις με τα όπλα να έχουν ρεαλιστικότερη αίσθηση και βάρος, ενώ υπάρχει και η κατάλληλη ποικιλία στο οπλοστάσιο του Ryder. Πέρα από το shooting υπάρχουν και οι δυνάμεις όπως το throw, το freeze, το override των ασπίδων των εχθρών και πολλές άλλες, που επίσης έχουν βελτιωθεί όχι μόνο σαν αίσθηση αλλά και οπτικά. Ο συνδυασμός του shooting και της χρήσης των δυνάμεων κάνουν τις μάχες του παιχνιδιού διασκεδαστικότατες, ενώ στις μεγαλύτερες δυσκολίες απαιτείται ακόμη λεπτομερέστερη στρατηγική από τον ίδιο τον παίχτη, καθώς η πρόκληση ανεβαίνει. Τον Ryder ακολουθούν στο πεδίο της μάχης και άλλοι δύο “σύντροφοι” του (από τους έξι συνολικά), οι οποίοι επιλέγονται από τον ίδιο τον παίχτη και έχουν ο καθένας τα δικά του προτερήματα και αδυναμίες. Η επιρροή μας σε αυτούς τους companions είναι ελάχιστη, καθώς ούτε τον εξοπλισμό τους μπορούμε να αλλάξουμε, ούτε να τους ορίσουμε πότε θα χρησιμοποιούν την κάθε τους δύναμη. Αυτό κάνει τον παίχτη να επικεντρώνεται περισσότερο στον προσωπικό του χαρακτήρα και όχι σε τρίτους. Γενικά θα λέγαμε ότι είναι μια θετική κίνηση από την BioWare, παρότι ίσως “χαλάει” ελαφρώς την ποικιλία επιλογών στρατηγικής στις μάχες.

Σε ότι αφορά το build του χαρακτήρα μας αυτό καθορίζεται εξ ολοκλήρου από τις προτιμήσεις του παίχτη. Υπάρχουν τρεις βασικές κλάσεις δυνάμεων (combat, biotic, tech) με διαφορετικό skill tree η κάθε μια. Παρά την αρχική επιλογή που θα κάνετε, θα μπορείτε στη συνέχεια να ακολουθήσετε όποιο δρόμο θέλετε. Για παράδειγμα να μπορείτε να συνδυάσετε δύο εκ των παραπάνω ή ακόμη και να πετύχετε έναν συνδυασμό και των τριών. Αναλόγως των εχθρών που αντιμετωπίζετε θα πρέπει να προσαρμόζετε και τις δυνάμεις σας. Συνολικά ο χαρακτήρας μας μπορεί να έχει στα shortcuts του 3 δυνάμεις, ως 4 όπλα και ως 4 consumables. Δεν μπορείτε να αλλάξετε τα όπλα και την πανοπλία σας στη μέση της μάχης, αλλά μπορείτε να το κάνετε μόνο στα loadout stations ή όταν προσγειωθείτε σε κάποιον πλανήτη. Το παιχνίδι στηρίζεται αρκετά σε ένα απλό αλλά λειτουργικό auto-cover system ενώ θα χρειαστεί να κινηθείτε γρήγορα σε ορισμένες περιστάσεις, είτε για να αποφύγετε κάποια επίθεση, είτε για να βρεθείτε σε πιο πλεονεκτική θέση κατά τη διάρκεια της μάχης. Ο χειρισμός του χαρακτήρα είναι σχεδόν άψογος και μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις (που θα αναφέρουμε παρακάτω) θα σας παιδέψει.

Mass Effect™_ Andromeda_20170329131457

Το σύστημα μάχης του Mass Effect Andromeda είναι εξαιρετικό και ορισμένα Boss Fights είναι πραγματικά εντυπωσιακά

Ο κόσμος του Mass Effect Andromeda αποτελείται από 5 συνολικά εξερευνήσιμους πλανήτες, σχετικά μεγάλου μεγέθους, γεμάτους αποστολές και μικρότερα tasks για να ολοκληρώσετε. Με κάθε αποστολή που τελειώνετε ανεβαίνει και το Viability του πλανήτη σε ποσοστό επί της εκατό. Αφού “καθαρίσετε” τον κάθε πλανήτη σε ένα ποσοστό θα μπορείτε να εγκαταστήσετε τα δικά σας settlements που είναι όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ένας από τους βασικότερους στόχους του Pathfinder. Οι αποστολές περιλαμβάνουν είτε να εξολοθρεύσετε εχθρούς (στους οποίους θα θέλαμε μια μεγαλύτερη ποικιλία) είτε να κάνετε άλλες ενέργειες όπως συλλογή πληροφοριών, εγκατάσταση beacons, ανάλυση του εδάφους και διάφορα άλλα. Γενικά, παρά τον τεράστιο όγκο των αποστολών και των υπο-αποστολών υπάρχει μια σχετική ποικιλία, ενώ ορισμένες από αυτές τις αποστολές έχουν και ένα ενδιαφέρον backstory που τις συνοδεύει. Παρόλα αυτά σίγουρα υπάρχουν και αρκετά fetch quests που άλλους ίσως τους κουράσουν και άλλους όχι, χωρίς όμως να είναι απαραίτητο να τα ολοκληρώσετε. Για τη μετακίνησή μας στους χάρτες, πέραν του fast travel, επιστρέφει και το τροχοφόρο όχημα με όνομα Nomad που μπορεί να κινηθεί σε μακρινές αποστάσεις και δυσπρόσιτες περιοχές, χωρίς όμως να έχει κάποιες combat δυνατότητες.

Όταν δεν βρισκόμαστε στο πεδίο της μάχης θα περάσουμε μεγάλο μέρος του χρόνου μας είτε στη βάση μας (Nexus), είτε στο προσωπικό μας διαστημόπλοιο (Tempest) που λειτουργεί ως άλλο “Normandy” των παλαιότερων τίτλων. Το μεγαλύτερο μέρος του τίτλου περιλαμβάνει διαλόγους με το πλήρωμά μας ή συνομιλία με διάφορους άλλους χαρακτήρες. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι νεότεροι που θέλουν να εισέλθουν στον κόσμο των Mass Effect: όπως τα προηγούμενα της σειράς, έτσι και το ME Andromeda βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στους διαλόγους αλλά και στις επιλογές που κάνουμε σε αυτούς. Στους διαλόγους λοιπόν εμφανίζεται και το μεγαλύτερo πρόβλημα του τίτλου και δεν είναι άλλο από τα πραγματικά κάκιστα animations κυρίως του προσώπου, αλλά και των ματιών. Σε ένα άλλο είδος παιχνιδιού ίσως θα μπορούσαμε να το συγχωρέσουμε, αλλά όταν το παιχνίδι “χτίζεται” πάνω στην αλληλεπίδραση και τη συνομιλία με τους άλλους και όλα δείχνουν τόσο “ρομποτικά” και ψεύτικα, είναι δυστυχώς απαράδεκτο. Μιλάμε για τόσο άσχημα animations που φτάνουν στα όρια του γελοίου και είναι κάτι που οπωσδήποτε όφειλε να επιμεληθεί η EA και η BioWare πριν την κυκλοφορία του τίτλου. Σαν να μην έφταναν τα κακά facial animations, έχουμε και ορισμένα glitches στο γενικότερο σύνολο, όπως NPCs να βρίσκονται στον αέρα ή να ακουμπούν σε αόρατα αντικείμενα. Δυστυχώς τα παραπάνω επηρεάζουν αρνητικά το immersion του τίτλου και το δέσιμο με τους χαρακτήρες, οι οποίοι μοιάζουν πολλές φορές σαν πλαστικές κούκλες. Ένα άλλο “παράπονό” μας είναι το ότι δεν καταφέραμε να δεθούμε με τους χαρακτήρες τόσο όσο στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Για όσους πάντως το έχουν σαν απορία, οι επιλογές για Romance υπάρχουν και εδώ και μάλιστα είναι διαθέσιμες με αρκετούς χαρακτήρες του τίτλου.

Βλέποντας όμως τα θετικά του Mass Effect Andomeda έχουμε να δηλώσουμε ξεκάθαρα ότι το παιχνίδι διατηρεί όσα αγαπήσαμε στους προηγούμενους τίτλους και από το πρώτο κιόλας λεπτό νιώθαμε ότι πράγματι παίζαμε ένα παιχνίδι Mass Effect. Οι επιλογές, η ποικιλία, οι μάχες, το όλο setting “μαρτυρούν” ότι πρόκειται για έναν τίτλο που έχει πέσει δουλειά πάνω του, ενώ τα production values είναι αντάξια ενός καλού ΑΑΑ τίτλου. Υπάρχουν κάποιοι τομείς που δεν αναπτύχθηκαν επαρκώς, όπως πχ το developing και το crafting system, αλλά γενικά τις δεκάδες ώρες που προσφέρει ο τίτλος τις περάσαμε πολύ ευχάριστα θέλοντας συνεχώς να δούμε τι συμβαίνει παρακάτω. Το εξίσου θετικό είναι ότι το παιχνίδι δίνει συνέχεια νέα ερεθίσματα είτε με τη μορφή ξαφνικών αποστολών, είτε με κάποιους άλλους τρόπους και έτσι δεν γίνεται ποτέ βαρετό.

Πέρα από τους Kett, η BioWare μας παρουσιάζει ένα νέο είδος εξωγήινου πολιτισμού, τους Angara. Οι Angara είναι πολύ σωστά σχεδιασμένοι από τους developers και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του παιχνιδιού (ένας εκ των companions του Ryder είναι Angara). Οι companions από την άλλη, συμμετέχουν αρκετές φορές στα γεγονότα όταν τους έχετε επιλέξει να είναι μαζί σας προσφέροντας μια “διαδραστικότητα” στο όλο σκηνικό, ενώ πολλές φορές θα τους ακούσετε να κάνουν διαλόγους και μεταξύ τους. Γενικά οι επιλογές του παίχτη σε κάποιες συγκεκριμένες στιγμές ή αποστολές έχουν αντίκτυπο, αν και δεν υπάρχει πλέον το renegade system για το πόσο “καλός” η “κακός” είναι ο χαρακτήρας σας, όπως υπήρχε σε παλαιότερους τίτλους ME. Γενικά το ΜΕ Andromeda είναι ένα παιχνίδι που προσπαθεί να συνδυάσει πάρα πολλά πράγματα και να ισορροπήσει πολλές παραμέτρους και το πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό παρά τα μικρά του “σφάλματα”. Η διάρκεια του τίτλου ορίζεται από τις 40 ως τις 70 και πλέον ώρες ανάλογα με το πόσες side missions θα ολοκληρώσετε, ενώ διαθέτει πέντε επίπεδα δυσκολίας.

Ένα ακόμη "κομμάτι" του πακέτου που προσφέρει το ME Andromeda είναι το Multiplayer που είναι σε μορφή PvE, με τους παίχτες να συνεργάζονται για να εξουδετερώσουν waves εχθρών ελεγχόμενους από την AI. Το σύστημα μάχης του multiplayer είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του campaign, ενώ μπορείτε να παίξετε συνεργατικά με έως και τρεις φίλους σας. Τα παιχνίδια του multiplayer αποτελούνται από 7 συνολικά waves εχθρών (kett, remnants και outlaws) και πραγματοποιούνται στους 5 συνολικά χάρτες που είναι διαθέσιμοι γι' αυτό το mode. Εκτός από την εξουδετέρωση των εχθρών ανά τακτά χρονικά διαστήματα, το παιχνίδι δημιουργεί κάποιες μικρές αποστολές κατά τη διάρκεια των matches, όπως πχ. συλλογή δεδομένων, κατάληψη θέσεων κλπ., που "σπάνε" ελαφρώς την μονοτονία. Μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε διάφορους χαρακτήρες (ο καθένας με τις δικές του δυνάμεις) και το ξεχωριστό progression και leveling system που καθορίζεται από το πόσο τον χρησιμοποιείται, αλλά και πόσο κερδίζετε τα matches. Οι ανταμοιβές έρχονται κυρίως σε μορφή όπλων και εξοπλισμού για τον χαρακτήρα σας ή ακόμη και σε αναλώσιμα υλικά. Γενικά είναι ένα ευχάριστο mode παρά τα κάποια disconnects που παρατηρήσαμε ορισμένες φορές και θα προσθέσει μερικές ακόμα ώρες gameplay. Φυσικά είναι πιο ευχάριστο όταν παίζετε με φίλους. Το αν θα αντέξει σε βάθος χρόνου και αν θα υπάρχει κατάλληλη υποστήριξη από την BioWare θα το δούμε στο μέλλον. Γενικά όμως συγκαταλέγεται στα θετικά του τίτλου.

Περνώντας καθαρά στο οπτικό κομμάτι, το Mass Effect Andromeda παρουσιάζει έναν ατμοσφαιρικό κόσμο, προσφέροντας μια εξ ολοκλήρου next gen εμπειρία (πλην φυσικά των animations). Οι πλανήτες παρόλο που αριθμητικά είναι λίγοι, έχουν τεράστια ποικιλία κυρίως στους ανοιχτούς χώρους. Ο τίτλος, όπως και τα προηγούμενα ME αλλά και το Dragon Age Inquisition (προηγούμενος τίτλος της BioWare) δεν περιλαμβάνει day & night cycles, αλλά η ώρα και ο φωτισμός του κάθε πλανήτη είναι προκαθορισμένος και μόνιμος. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων αλλά και των εχθρών είναι γενικά λεπτομερής και μερικά από τα bosses είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, παρότι όλα τα παραπάνω ελαφρώς επαναλαμβάνονται από ένα σημείο και μετά. Το αρνητικό σημείο που διακρίναμε εδώ είναι οι μικρές πτώσεις στο framerate (ο τίτλος "τρέχει" υπό φυσιολογικές συνθήκες στα 30 fps στο PS4, στο οποίο έγινε και το review) πράγμα που επηρεάζει κάποιες φορές τη ροή της μάχης και τις κινήσεις μας. Ευτυχώς όμως οι παραπάνω περιπτώσεις είναι λίγες στις δεκάδες ώρες gameplay που προσφέρει ο τίτλος.

 

Ακουστικά, το παιχνίδι προσφέρει ποιοτικά εφέ και εξαιρετικά για τους περισσότερους χαρακτήρες voice overs. Αυτό όμως που μας άφησε αρνητική εντύπωση και απορούμε πραγματικά γιατί άλλαξε σε σχέση με τα παλαιότερα παιχνίδια είναι οι φωνές των εξωγήινων εχθρών (krogan, turians, salarians) και κυρίως αυτών του θηλυκού γένους. Πλέον οι φωνές τους είναι ολόιδιες με των ανθρώπων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ταιριάζουν καθόλου με την εμφάνισή τους. Προτιμούμε σαφώς τις “επεξεργασμένες” φωνές των προηγούμενων τίτλων. Σε ό,τι αφορά τον τομέα του soundtrack γενικά υπάρχει μια σωστή sci-fi θεματολογία τόσο σε ambient κομμάτια, όσο και κατά τη διάρκεια της μάχης, αλλά δεν βρήκαμε κάτι το αξιομνημόνευτο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mass Effect Andromeda

Συντάκτης
4 Απριλίου 2017
Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

BioWare

Publisher

Electronic Arts

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

23 Μαρτίου 2017

Είδος

Sci-fi Action RPG

PEGI

16

Θετικά

+ Διατηρεί όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε από τους προηγούμενους τίτλους
+ Εντυπωσιακό και στιβαρό combat system
+ Πλούσιο περιεχόμενο με δεκάδες ώρες gameplay
+ Οι πλανήτες είναι πανέμορφα σχεδιασμένοι με ποικιλία στα περιβάλλοντα
+ Η κεντρική ιστορία όπως και αρκετές παράπλευρες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον

Αρνητικά

- Κάκιστα animations, κυρίως των προσώπων
- Δεν προσφέρει κάτι το καινούριο ή καινοτόμο
- Ορισμένα bugs και κάποιες πτώσεις στο framerate

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
7.7
Συνοψίζοντας

Το Mass Effect Andromeda παρά τις υψηλές προσδοκίες, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων προσφέροντας μια μεγάλου μήκους εμπειρία, βασισμένη στα πρότυπά των παλαιότερων τίτλων. Αν προσπαθήσουμε να “προσπεράσουμε” τα κάκιστα animations και ορισμένα άλλα μικρότερου μεγέθους ατοπήματα, έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που θα ικανοποιήσει τους φίλους της σειράς, αλλά και -πιθανώς- και νέους σε αυτή. Θα θέλαμε οι developers να δώσουν το κάτι “παραπάνω” και να δούμε και περισσότερα καινούρια πράγματα και ευχόμαστε να συμβεί αυτό στο επόμενο μέρος της αγαπημένης αυτής σειράς.

Το δυνατό combat system, το αξιοπρεπέστατο story και το πλούσιο περιεχόμενο του, σε συνδυασμό με ένα “συμπαθητικό” multiplayer μάς προσφέρουν ένα παιχνίδι που μπορεί κατακρίθηκε πολύ, αλλά εις βάθος προσφέρει αδιαμφισβήτητα μια δυνατή για το είδος του εμπειρία.

8.5
Βαθμός
7.7
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
90%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
10%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1