Matterfall

Διασκέδαση-Νεύρα, ένα Matterfall δρόμος
by Άρης Φουρναράκης on 25 Αυγούστου 2017

Η Housemarque είναι μια ανεξάρτητη εταιρία με έδρα την Φινλανδία, γνωστή για τα two-stick shoot ‘em up παιχνίδια της. Είναι μια από τις πιο παλιές εταιρείες στην Φινλανδία, μετρώντας 22 χρόνια στον χώρο των video games. Κάποια από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια της είναι η σειρά Super Stardust, όπως και τα Resogun, Alienation και Nex Machina.

Μετά την επιτυχία του Nex Machina (πατήστε εδώ για να διαβάσετε το Review), το οποίο απέσπασε πολύ καλές κριτικές από τον Τύπο και μόλις έναν μήνα μετά την κυκλοφορία του, ήρθε η ώρα να μας παρουσιάσει ένα ακόμα two-stick side-scrolling shooter, το Matterfall. To Matterfall αποκαλύφθηκε στην Paris Games Week 2015, αλλά έπρεπε να περάσουν περίπου δυο χρόνια για να δούμε κάποιο gameplay video. Το αν θα σταθεί αντάξιο των προσδοκιών που μας έχει καλλιεργήσει η Housemarque με τις προηγούμενες δημιουργίες της θα το δούμε παρακάτω.

Το Matterfall εκτυλίσσεται στον πλανήτη Fortuna, ένα πλανήτη πλούσιο σε ορυκτά και μέταλλα. Με την εξόρυξη κάποιων ορυκτών οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα μυστηριώδες υλικό, το οποίο το ονόμασαν Smart Matter. Του έδωσαν αυτήν την ονομασία γιατί χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα εργαλεία, μπορεί να αλλάξει μορφή και υπόσταση.

Οι δυο μορφές που μπορεί να πάρει το Smart Matter είναι η γαλάζια και η κόκκινη. Η κόκκινη όμως μπορεί να μολύνει κάθε οργανισμό και να διαστρεβλώσει το μυαλό του. Κάποια στιγμή αυτό ξέφυγε από τον έλεγχο των επιστημόνων και η κόκκινη ύλη άρχισε να μολύνει τη Fortuna City, οπότε οι αρχές διέταξαν την εκκένωση της πόλης. Κάποιοι κάτοικοι δεν πρόλαβαν να διαφύγουν, οπότε η αστυνομία ζήτησε την βοήθεια της Avalon Darrow.

Eμείς χειριζόμαστε την Avalon Darrow, μια πρώην διασώστη, που έχασε το χέρι της σε μια επιχείρηση και σκοπός μας είναι να εξαλείψουμε την κόκκινη ύλη, αλλά και να σώσουμε τους τελευταίους κατοίκους που έχουν μείνει πίσω στην πόλη. Το σενάριο δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας και δεν είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά σημεία του Matterfall, καθώς το μόνο πράγμα που θα δείτε για να σας θυμίσει ότι υπάρχει σενάριο είναι δυο cutscenes. Ένα στην αρχή και ένα στο τέλος του παιχνιδιού.

Το Matterfall είναι ένα 2.5D side-scrolling two-stick shooter με platform στοιχεία και περιλαμβάνει 12 επίπεδα χωρισμένα σε τρία chapters. Κάθε επίπεδο περιέχει τρεις απλές πίστες και ένα boss fight. Σκοπός σας είναι να φτάσετε στο τέλος της κάθε πίστας, σκοτώνοντας εχθρούς και σώζοντας τους κατοίκους που είναι εγκλωβισμένοι.

Για να το κάνετε αυτό έχετε στην διάθεση σας κάποια όπλα. Το πιο χρήσιμο είναι το Strike, καθώς κάθε φορά που το χρησιμοποιείτε, η Avalon κάνει dash προς όποια κατεύθυνση επιθυμείτε. Με το Strike γίνεστε invulnerable στα εχθρικά πυρά, αλλά εκτός από αυτό, ό,τι εχθρό ακουμπήσετε, γίνεται stun για αρκετή ώρα, οπότε είναι πιο εύκολο να τους σκοτώσετε. Τέλος μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε μετά από το double jump, ώστε να φτάσετε σε δυσθεώρητα ύψη. Το μοναδικό αρνητικό είναι ότι δεν υπάρχει κάποια ένδειξη στο HUB για να ξέρετε πόσο διαρκεί το cooldown του. Οπότε πολλές φορές θα βρεθείτε να το πατάτε μανιωδώς για να ξεφύγετε από κάποια δύσκολη κατάσταση χωρίς αποτέλεσμα.

Εκτός από το Strike, έχουμε το βασικό όπλο της Avalon αλλά και κάποια augmentations. Τα augmentations είναι 12 στον αριθμό και τα ξεκλειδώνετε σώζοντας τους κάτοικους που είναι εγκλωβισμένοι σε κάθε πίστα. Τέσσερα από αυτά είναι secondary όπλα (όπως grenade, shotgun, homing missiles κλπ.), ενώ τα άλλα οχτώ είναι passive, τα οποία προσφέρουν από έξτρα damage και life, μέχρι μικρότερα cooldowns στα όπλα. Μπορείτε να έχετε μέχρι τρία ενεργοποιημένα κάθε στιγμή.

Εμείς δεν βρήκαμε σχεδόν κανένα augmentation χρήσιμο, εκτός από το passive που αυξάνει την ζωή, το passive που αυξάνει το damage του βασικού όπλου και τα homing missiles. Τέλος, η Avalon διαθέτει ένα Matter Beam, με το οποίο μπορεί να δημιουργεί platforms, να σκάει τις βόμβες που αφήνουν οι εχθροί, αλλά και να σώζει τους κάτοικους από την κόκκινη ύλη.

Ο χειρισμός του Matterfall είναι ένα από τα πιο αδύναμα του σημεία. Υπάρχουν τόσα πολλά κουμπιά που πρέπει να πατήσετε σχεδόν ταυτόχρονα, που πολλές φορές απλά θα πυροβολείτε και θα χρησιμοποιείτε το Strike. Όσοι παίζετε πιάνο ίσως δεν δυσκολευτείτε τόσο, αλλά οι υπόλοιποι ετοιμαστείτε να πάθουν κράμπα τα χεριά σας. Επίσης το key mapping είναι αρκετά περίεργο και θα σας πάρει αρκετή ώρα μέχρι να συνηθίσετε τα κουμπιά. Για παράδειγμα πλέον δεν πηδάτε με το Χ αλλά με το R1. Όλες οι βασικές ενέργειες γίνονται με τις R/L κουμπιά και τα δυο αναλογικά. Από την άλλη, μόλις μάθετε πάνω κάτω τα κουμπιά, το παιχνίδι γίνεται αρκετά διασκεδαστικό, καθώς προσφέρει άφθονη δράση και πολλαπλούς εχθρούς εντός της οθόνης, τους οποίους μπορείτε να σκοτώσετε με όποιο τρόπο θέλετε.

Το Mattefall διαρκεί περίπου 5 ώρες στο veteran επίπεδο, διάρκεια αρκετά μικρή, αν αναλογιστεί κανείς ότι κοστίζει 20 ευρώ και δεν έχει κάποιο άλλο διαθέσιμο mode για να παίξετε. Μόλις το τερματίσετε πιθανότατα δεν θα το ξανακουμπήσετε ποτέ.

Ένα μεγάλο αρνητικό που εντοπίσαμε είναι η απότομη αύξηση της δυσκολίας χωρίς λόγο. Ειδικά το τελευταίο boss μας πήρε περίπου 2 ώρες και 39 προσπάθειες, αφού πρώτα είχαμε ρίξει την δυσκολία στο easy. Είναι λογικό το τελικό Boss ενός παιχνιδιού να είναι δύσκολο, αλλά αυτό πραγματικά μας έκανε να αναρωτηθούμε για τις ικανότητες μας.

Tα γραφικά του Matterfall βρίσκονται σε αρκετά καλό επίπεδο, αν και έχουν κάποιες χτυπητές ατέλειες. Για παράδειγμα στην έκδοση για το PS4, ο τίτλος τρέχει στα 900p (1080p για το PS4 Pro) και παρατηρείται μια θολούρα σε αρκετά textures. Από την άλλη το framerate παραμένει σταθερό στα 60fps, ακόμα και με δεκάδες εχθρούς στην οθόνη ενώ τα particle effects είναι για μια ακόμη φορά καταπληκτικά. Ο ηχητικός τομέας είναι το καλύτερο κομμάτι του τίτλου, καθώς η Housemarque εμπιστεύθηκε για μια ακόμη φορά τον Ari Pulkkinen, που είχε εργαστεί και στο Resogun. Οι techno/industrial δημιουργίες του, ταιριάζουν απόλυτα και δένουν τέλεια με το sci-fi ύφος του Matterfall.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Matterfall

Συντάκτης
25 Αυγούστου 2017
Developer

Housemarque

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

16 Αυγούστου 2017

Είδος

Side-scrolling shooter

PEGI

12

Θετικά

+ Πολύ διασκεδαστικό
+ Εντυπωσιακά εφέ / Σταθερές επιδόσεις
+ Τα augmentations προσφέρουν αρκετό customization

Αρνητικά

- Δύστροπος χειρισμός
- Θολά textures / 900p στο PS4
- Αδιάφορο σενάριο
- Απότομη άνοδος της δυσκολίας σε σημεία
- Μικρή διάρκεια

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Αν έπρεπε να το χαρακτηρίσουμε με μια λέξη, αυτή θα ήταν διασκεδαστικό. Παρά τη μικρή διάρκεια του, τον περίπλοκο χειρισμό του και την τραγική δυσκολία του σε κάποιες στιγμές, δεν παύει να είναι ένας πολύ όμορφος τίτλος, με τον οποίο θα περάσετε πέντε ώρες γεμάτες ύβρεις, αλλά και ιαχές ικανοποίησης.

Μπορεί τα 20€ που ζητάει να είναι πολλά, καθώς δεν έχει το παραμικρό replayability, αλλά το τελικό cutscene του τίτλου θα σας βρει με ένα χαμόγελο στο στόμα.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1