Metroid: Samus Returns

Pray for a true Peace in Space
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 25 Σεπτεμβρίου 2017
Reviews

Η σειρά παιχνιδιών Metroid είναι μία από τις πιο αγαπητές και σημαντικές που έχουν υπάρξει σε κονσόλες της Nintendo, αλλά και γενικότερα. Τα πρόσφατα χρόνια, μετά από πολλές και πολύ αξιόλογες προσθήκες καθ'όλη τη διάρκεια ζωής της, έμεινε στην αφάνεια. Η τελευταία φορά που είδαμε τίτλο Metroid -αν δε λάβουμε υπόψη το απογοητευτικό Federation Force- ήταν το 2010 με το Metroid: Other M, το οποίο αποτελεί ένα από τα λιγότερο πετυχημένα παιχνίδια της σειράς. Έτσι, κάθε νέα ανακοίνωση ή προσθήκη που έχει σχέση με το franchise είναι σημαντικό γεγονός. Στην περασμένη Ε3, έγινε γνωστό από τη Nintendo πως θα δούμε όχι έναν, αλλά δύο νέους Metroid τίτλους: το Metroid Prime 4 που αναμένεται να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή στο Switch και το Metroid: Samus Returns που ήρθε ήδη στο 3DS.

Τα Metroid είναι κυρίως γνωστά για την εμβληματική φιγούρα που πρωταγωνιστεί σε αυτά, τη Samus Aran, καθώς και για τον περίπλοκο σχεδιασμό των επιπέδων. Το στήσιμο παροτρύνει τον παίκτη να εξερευνήσει και να επιστρέψει σε περιοχές τις οποίες έχει ήδη επισκεφτεί, ώστε να ανακαλύψει μυστικά και διαδρόμους έχοντας πλέον κάποια νέα ικανότητα που του επιτρέπει να περάσει από προηγουμένως άβατα μέρη. Ο σχεδιασμός αυτός ξεκίνησε ένα ολόκληρο ρεύμα και υποείδος παιχνιδιών το οποίο κατέληξε να είναι γνωστό ως Metroidvania, αναγνωρίζοντας ως κύριους εκπροσώπους του τις σειρές Metroid και Castlevania.

Τα πρώτα Metroid ακολουθούσαν αυτόν τον σχεδιασμό και έκαναν τη διαφορά σε σχέση με τα παιχνίδια της εποχής που χαρακτηρίζονταν από τη γραμμική τους φύση και τα προσωρινά power-ups. Η συνταγή ανανεώθηκε και γύρισε σε τρεις διαστάσεις και σε πρώτο πρόσωπο με τα τρία εξαιρετικά Metroid Prime, ενώ διατηρήθηκαν οι βάσεις της. Στα τελευταία Metroid, εκτός της Prime σειράς, όπως το Fusion, το Other M και το Zero Mission είδαμε μερικά νέα στοιχεία και προσεγγίσεις, μέχρι η σειρά να καταλήξει σιωπηλή σαν την πρωταγωνίστριά της (στα καλύτερά της τουλάχιστον).

Μετά από την τόσο μεγάλη αναμονή, ήρθε η στιγμή που παίζουμε ξανά Metroid και μάλιστα δύο διαστάσεων. Το Metroid: Samus Returns αποτελεί remake του Metroid II: Return of Samus (είχε κυκλοφορήσει το 1992 αποκλειστικά στο GameBoy), φτιάχτηκε από τη MercurySteam (η εταιρεία που μας έδωσε τα Castlevania: Lords of Shadow) σε συνεργασία με τη Nintendo και κουβαλάει στις πλάτες του μεγάλο βάρος.

Ουσιαστικά, το παιχνίδι είναι πολύ περισσότερα από ένα απλό remake ενός παλιού τίτλου. Η στιγμή στην οποία κυκλοφόρησε έχει μεγάλη σημασία, αφού είναι το πρώτο Metroid μετά από τόσα χρόνια, το πρώτο 2D Metroid μετά από ακόμη περισσότερα και αυτό που στρώνει το δρόμο για το πολυαναμενόμενο Metroid Prime 4. Η χρονιά που διανύουμε, επίσης, χαρακτηρίστηκε για τη Nintendo σε μεγάλο βαθμό από την κυκλοφορία του The Legend of Zelda: Breath of The Wild, που αποτέλεσε επαναπροσδιορισμό της σειράς Zelda, ύστερα από πολλά χρόνια. Είναι λογικό και επόμενο πολλοί fans του Metroid να περιμένουν από την εταιρεία να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο και εδώ.

Το Metroid: Samus Returns δεν είναι το παιχνίδι που θα επαναπροσδιορίσει τη σειρά. Είναι ένα remake που δεν παίρνει ρίσκα, δεν καινοτομεί, ξέρει όμως πολύ καλά που βαδίζει και ποια είναι η ταυτότητά του και μπορούμε να πούμε πως πράττει πολύ σωστά. Η επιλογή αυτή αποδεικνύεται ιδανική, καθώς έχει περάσει πολύς καιρός και οι fans δε χρειάζονται αυτή τη στιγμή επανερμηνεία του Metroid. Χρειάζονται ένα απλό, αγνό Metroid, προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα. Αυτό ακριβώς δημιούργησε η MercurySteam και δε θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο χαρούμενοι. Επίσης, είναι κατάλληλη στιγμή για εισαγωγή νέων παικτών στη σειρά, με το Metroid Prime 4 να μας πλησιάζει.

Η πιο προφανής αλλαγή του Samus Returns σε σχέση με το original είναι ο οπτικός τομέας. Τα γραφικά είναι πλήρως τρισδιάστατα και πολύ καλοφτιαγμένα. Οι περιβάλλοντες χώροι είναι εντυπωσιακοί και έχουν αρκετή ποικιλία: βλέπουμε καυτές σπηλιές γεμάτες λάβα και κόκκινο χρώμα, υπόγειους καταρράκτες όπου κυριαρχεί το μωβ, εξωγήινα μνημεία και μηχανισμούς, καθώς και υπέροχους γεωλογικούς σχηματισμούς. Ο κόσμος του παιχνιδιού μοιάζει πανέμορφος και εξωτικός χάρη στον αποτελεσματικό σχεδιασμό και στα γραφικά του 3DS, τα οποία πάνε ένα βήμα παραπέρα με τη χρήση του 3D της κονσόλας και το βάθος που προσδίδεται με αυτό.

Ο σχεδιασμός και η αποτύπωση των χαρακτήρων και των κινήσεών τους είναι επίσης πολύ καλής ποιότητας, με τη Samus να δείχνει πιο ζωντανή από ποτέ. Τα οπτικά εφέ είναι εντυπωσιακά και γεμίζουν την οθόνη με εκρήξεις ποικίλων χρωμάτων. Σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού παρεμβάλλονται σύντομα cut-scenes στο ύφος των Metroid Prime, τα οποία δίνουν περισσότερους πόντους στην ατμόσφαιρα. Το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα δε δοκιμάζει κάτι καινούριο αισθητικά· είναι όσο κλασσικό Metroid θα μπορούσε και ικανοποιεί απόλυτα.

Το σενάριο του Metroid: Samus Returns έρχεται αυτούσιο από το original παιχνίδι. Η ομάδα των Space Pirates επιτέθηκε σε ένα όχημα της Galactic Federation και έκλεψε δείγματα οργανισμών που ονομάζονται Metroids. Τα παρασιτικά αυτά πλάσματα έχουν την ιδιότητα να προσκολλώνται σε έμβια όντα και να τους απορροφούν τη ζωτικότητα. Οι Space Pirates τα πήραν θέλοντας να εκμεταλλευτούν τη φύση τους και να τα χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία βιολογικών όπλων. Η Galactic Federation, αφού βρήκε τη βάση τους και έστειλε τη Samus Aran -την πιο ικανή κυνηγό επικηρυγμένων- να την καταστρέψει (κάπου εδώ τελειώνουν τα γεγονότα του πρώτου Metroid), σχεδίαζε να οργανώσει αποστολή στον πλανήτη SR388 όπου ζουν τα Metroids, ώστε να τα αφανίσει πλήρως, φοβούμενη κάποια μελλοντική χρήση τους για ανήθικους σκοπούς. Μετά από αποτυχημένες προσπάθειες και αφού οι ομάδες που στάλθηκαν δε γύρισαν ποτέ, ο ρόλος δίνεται στη Samus Aran και εδώ ξεκινάει το Samus Returns.

Σε όλη τη διάρκεια του Samus Returns, δεν υπάρχει διάλογος ούτε χαρακτήρες πέρα από τη Samus. Η αποστολή της είναι μοναχική και σιωπηλή και αυτό το συναίσθημα μεταδίδεται τέλεια στον παίκτη. Θα λέγαμε ότι η επιστροφή στην ήσυχη, γαλήνια και γοητευτική μοναχικότητα των παλιότερων Metroid αποτελεί ιδιαιτέρως καλή επιλογή, αφού είναι από τα πιο πετυχημένα στοιχεία της σειράς και συμβάλλει στη δημιουργία μοναδικής ατμόσφαιρας.

Στο χτίσιμο της ατμόσφαιρας βοηθάει εκπληκτικά και ο ηχητικός τομέας. Η μουσική επένδυση είναι κορυφαία, είτε μιλάμε για μελωδίες που έχουμε ακούσει ξανά σε τίτλους Metroid είτε για νέες. Οι ήχοι των όπλων, των εξωγήινων αλλά και του περιβάλλοντος βρίσκονται σε εξίσου υψηλά επίπεδα και φτιάχνουν ένα άριστο αποτέλεσμα που βάζει τον παίκτη πολύ γρήγορα ''στη στολή'' της Samus.

Όσον αφορά το gameplay, το Samus Returns είναι εντελώς ανανεωμένο σε σχέση με το original. Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι κατασκευασμένος από την αρχή και γεμάτος μυστικούς διαδρόμους και αντικείμενα. Μιλάμε για έναν πολύ πυκνό χάρτη, με άφθονο περιεχόμενο σε κάθε γωνιά και στενό, το οποίο όμως δεν έχει μεγάλη ποικιλία· στις περισσότερες περιπτώσεις βρίσκουμε αναβαθμίσεις για τις ρουκέτες μας ή για τη μπάρα ενέργειας και για τη νέα προσθήκη, τη μπάρα Aeion.

Τα αντικείμενα και οι ικανότητες που βρίσκουμε και χρησιμοποιούμε είναι λίγο έως πολύ γνωστά σε όσους έχουν ασχοληθεί με παιχνίδια Metroid. Έχουμε τις κλασικές ακτίνες / όπλα, την ιδιότητα να μεταμορφώνουμε τη Samus σε μπάλα, ώστε να χωράει σε στενούς διαδρόμους, τις γνωστές βόμβες που ανοίγουν μυστικά μονοπάτια και πολλά άλλα.

Μία νέα προσθήκη είναι τέσσερις ιδιότητες, που για να χρησιμοποιηθούν καταναλώνουν τη μπάρα Aeion (η οποία -όπως και η ενέργεια και τα πυρομαχικά- αναπληρώνεται όταν σκοτώνουμε εχθρούς, καθώς και σε ειδικούς σταθμούς που βρίσκουμε σε διάφορα σημεία του χάρτη). Οι τρεις πρώτες μάς δίνουν τη δυνατότητα, για όσο διαρκεί η μπάρα, να κάνουμε το χρόνο να κυλάει αργά, να εξαπολύσουμε έναν καταιγισμό από σφαίρες και να αποκτήσουμε μία πολύ χρήσιμη ασπίδα. Η τέταρτη Aeion ιδιότητα είναι που έχει το περισσότερο ενδιαφέρον: μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα scanner και να αποκαλυφθεί ο χάρτης σε μία μικρή ακτίνα γύρω μας αλλά και να δούμε πού βρίσκονται τα διάφορα μυστικά μονοπάτια του χώρου. Η τελευταία έχει μεγαλύτερη βαρύτητα επειδή αποτελεί μέθοδο διευκόλυνσης του παίκτη και κάνει την εξερεύνηση πολύ πιο γρήγορη και απλή. Το ζήτημα είναι πως δεν έχουμε συνηθίσει έτσι με τα παιχνίδια Metroid, στα οποία αναγκαζόμασταν να ψάχνουμε για ώρες ώστε να προχωρήσουμε παρακάτω, ή να ανακαλύψουμε κάποιο μυστικό. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που υπάρχει τέτοιος μηχανισμός σε παιχνίδι της σειράς (το X-Ray Scope στο Super Metroid και οι Power Bombs στα Zero Mission και Fusion), εδώ όμως γίνεται ακόμη πιο εύκολα και τον αποκτούμε από πολύ νωρίς. Φαίνεται πως αυτό έγινε για να είναι το παιχνίδι πιο φιλικό σε νεοφερμένους παίκτες και δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε εντελώς με αυτή την επιλογή. Ευτυχώς, τα προαναφερθέντα δε συνεπάγονται σε έλλειψη του στοιχείου της εξερεύνησης σε καμία περίπτωση. Η διευκόλυνση συνεχίζεται με την προσθήκη επιπλέον checkpoints εκτός από τα διάφορα save points, καθώς και με το γεγονός πως το παιχνίδι δίνει στον παίκτη ξεκάθαρους στόχους, ακόμη και hints.

Μία ακόμη ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι η χρήση τηλεμεταφορέων (teleports) ως ένα είδος fast travel, με τους οποίους μπορούμε να μεταφερθούμε αυτόματα σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη μόλις τα ανακαλύψουμε. Η γρήγορη μετάβαση είναι απόλυτα καλοδεχούμενη, καθώς μας σώζει από ανούσια περιήγηση, ειδικότερα στο τέλος του παιχνιδιού, όταν γυρνάμε πίσω για να ανακαλύψουμε τα μυστικά του. Ο χάρτης δουλεύει υπέροχα, φαίνεται συνεχώς στη δεύτερη οθόνη του 3DS, είναι πεντακάθαρος και μας δίνει την πολύ χρήσιμη δυνατότητα να βάλουμε δικά μας σημάδια όπου επιθυμούμε. Ο σχεδιασμός των επιπέδων του Samus Returns είναι καταπληκτικός, πολύ εμπνευσμένος -όπως έχουμε συνηθίσει από τη σειρά Metroid- και μας παροτρύνει να ανακαλύψουμε κάθε σπιθαμή του κόσμου του, ευνοώντας την εξερεύνηση και όχι την άσκοπη περιπλάνηση και το αναίτιο backtracking.

Η μάχη στο Metroid: Samus Returns είναι ολικά αναμορφωμένη, βελτιωμένη και εκμοντερνισμένη. Πλέον δεν πυροβολούμε μόνο σε οκτώ κατευθύνσεις, αλλά όπου εμείς θέλουμε. Πατώντας την αριστερή σκανδάλη του 3DS, η Samus σταματάει να κινείται και μπαίνουμε στο σύστημα ελεύθερης στόχευσης το οποίο δουλεύει ολόσωστα και είναι πάντοτε ευπρόσδεκτο, είτε μιλάμε για μάχες είτε για εξερεύνηση. Ακόμη, οι εχθροί είναι σχεδιασμένοι με βάση τον μηχανισμό αυτό και έτσι δεν έχουμε παθητικούς αντιπάλους να κυκλοφορούν σε προδιαγεγραμμένη πορεία· όποτε μπαίνουμε στο οπτικό τους πεδίο, μας επιτίθενται κατά μέτωπο, δίνοντας στις μάχες διαφορετική, πιο action προσέγγιση.

Όταν δεχόμαστε επίθεση, έχουμε μία επιπλέον δυνατότητα. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μία melee attack, να χτυπήσουμε δηλαδή από κοντά, σώμα με σώμα. Η επίθεση αυτή χρησιμοποιείται κυρίως αμυντικά, ως counter και έτσι τη στιγμή του επικείμενου χτυπήματος, αν πετύχουμε τη melee attack, ο εχθρός παραλύει και μας δημιουργείται ένα άνοιγμα για να τον αποτελειώσουμε σχεδόν αμέσως με τις σφαίρες μας.

Η νέα αυτή αντεπίθεση (την έχουμε ξαναδεί στο Metroid: Other M, αλλά όχι σε side-scrolling 2D παιχνίδια) είναι πολύ λειτουργική και σε συνδυασμό με την ελεύθερη στόχευση και τον πολύ καλό χειρισμό δίνει καινούριες δυνατότητες, ειδικά στα boss fights. Δυστυχώς, κάποια στιγμή καταντάει κάπως επαναλαμβανόμενη, κυρίως στους απλούς εχθρούς του παιχνιδιού. Επαναλαμβανόμενοι είναι και οι ίδιοι οι αντίπαλοι, καθώς και τα boss fights, τα οποία αποτελούνται από πολυάριθμα Metroids που ως επί το πλείστον είναι πανομοιότυπα. Υπάρχουν, ευτυχώς, κάποιες έξυπνες διαφοροποιήσεις που διατηρούν το ενδιαφέρον και έτσι οι μάχες δεν κουράζουν. Μερικά bosses συγκεκριμένα, είναι πραγματικά απολαυστικά· βλέπουμε διάφορα στάδια, μορφές και επιθετικά μοτίβα τα οποία πρέπει να απομνημονεύσουμε. Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι πλήρως ικανοποιητική και η διάρκειά του επίσης, φτάνοντας περίπου τις 15-20 ώρες (αναλόγως πόσο πολύ θα ασχοληθούμε με τα μυστικά και πόσο καλά γνωρίζουμε τους μηχανισμούς του Metroid) και δίνοντάς μας την επιλογή να παίξουμε στο hard mode μετά τον τερματισμό.

Με το Metroid: Samus Returns η σειρά επιστρέφει δυναμικά μετά από πολυετή απουσία. Το παιχνίδι παίρνει τη βάση του από το Metroid II: Return of Samus και χτίζει δημιουργικά πάνω της, αναζωογονώντας αυτό που ξέρουμε ως δισδιάστατο Metroid και φέρνοντάς μας μία εμπειρία που είναι απαραίτητη σε fans της σειράς και μη. Με πολύ πυκνό περιεχόμενο, δυνατό οπτικοακουστικό τομέα, αξεπέραστη ατμόσφαιρα και αναγκαία ανανεωμένο σύστημα μάχης, το αποτέλεσμα είναι κορυφαίο, αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον για τη σειρά και κάνει την αναμονή για το Metroid Prime 4 πολύ πιο δύσκολη από όσο ήδη ήταν.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Metroid: Samus Returns

Συντάκτης
25 Σεπτεμβρίου 2017
Developer

MercurySteam / Nintendo EPD

Publisher

Nintendo

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

Nintendo 3DS

Tested on

Nintendo 3DS

Κυκλοφορία

15 Σεπτεμβρίου 2017

Είδος

Action-Adventure

PEGI

7

Θετικά

+ Καταπληκτικός οπτικοακουστικός τομέας
+ Φοβερή ατμόσφαιρα
+ Επιστροφή του Metroid και μάλιστα στις ρίζες του
+ Ανανεωμένο gameplay με πολύ πετυχημένες προσθήκες
+ Πλούσιο περιεχόμενο και ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά

- Επαναλαμβανόμενοι εχθροί και χρήση των mechanics
- Τα μυστικά δεν επιβραβεύουν όσο θα έπρεπε

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.5
Συνοψίζοντας

Το Metroid: Samus Returns δεν καινοτομεί, δεν πάει τη σειρά σε νέα μονοπάτια και πολύ καλά κάνει. Ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν το Metroid μετά από τόσα χρόνια απουσίας. Πατάει σταθερά και σίγουρα στα πόδια του, προσφέρει ό,τι θέλει ένας fan της σειράς και είναι σίγουρο πως θα φέρει και νέους παίκτες στον κόσμο του Metroid.

9.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1