Tech Review - Microsoft Xbox One Χ

by Παύλος Κρούστης on 20 Νοεμβρίου 2017
Αφιερώματα

Επιτέλους, σχεδόν ενάμιση χρόνο έπειτα από την πρωτη αποκάλυψη της Microsoft του "Project Scorpio" και έναν χρόνο έπειτα την κυκλοφορία του άμεσου ανταγωνιστή, PlayStation 4 Pro, το Xbox One X βρίσκεται στα χέρια μας. Το μόνο που γνωρίζαμε τον Ιούνιο του 2016 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η έννοια του "υπερ-μυώδους" Xbox One με την κωδική ονομασία "Project Scorpio" είναι ότι θα είναι η δυνατότερη κονσόλα στον κόσμο όταν θα κυκλοφορήσει και θα υποστηρίζει true 4Κ gaming. Λόγια κενά, marketing και καμία ουσία. Η πλειοψηφία των κονσολών είναι οι ισχυρότερες κατά την περίοδο της κυκλοφορίας τους και το true 4K gaming είναι τόσο ασαφές, που αφήνει τεράστια περιθώρια ερμηνείας. Ας δούμε όμως αυτά που έχουν σημασία.

Τους τελευταίους μήνες όμως αρχίσαμε να μαθαίνουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής και έγινε γνωστή και η επίσημη ονομασία της κονσόλας, Xbox One X. Εκεί αρχίσαμε να αναλύουμε και να προσπαθούμε να υπολογίσουμε αν θα κατάφερνε ποτέ το άφταστο "native" 4K σε αναλύσεις. Έπειτα από αμέτρητες συζητήσεις και υποθέσεις, πλέον είδαμε αυτό που μετράει πάνω από όλα: τις επιδόσεις των παιχνιδιών. Προτού φτάσουμε όμως εκεί, ας δούμε πρώτα τη συσκευή.

Περιγραφή

To Xbox One X είναι το νεότερο μέλος της οικογενείας συσκευών Xbox της Microsoft. Είναι η ισχυρότερη έκδοση των Xbox One και Xbox One S. Για όσους έχουν μπερδευτεί ως τώρα, θα προσπαθήσουμε να τα απλοποιήσουμε:

Εν αντιθέσει με την ροή των προηγούμενων γενεών (πχ. PlayStation 2/Xbox, PlayStation 3/Xbox 360), αυτήν τη φορά (στη γενιά των PlayStation 4/Xbox One δηλαδή) έχουμε ένα ενδιάμεσο στάδιο. Οι εταιρείες κυκλοφόρησαν νέες, σημαντικά ισχυρότερες εκδόσεις των PlayStation 4 και Xbox One, τα οποία "τρέχουν" και είναι συμβατές με ακριβώς τα ίδια παιχνίδια και υπηρεσίες, λογισμικά, περιφερειακά, κλπ. με τις απλές εκδόσεις. Σκεφθείτε έναν ανασχεδιασμό, όπως είχαμε για παράδειγμα με τις "slim" εκδόσεις (όπως ακριβώς είναι και το Xbox One S), μόνο που αυτή τη φορά έχουμε και σημαντικές αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Καλύτερες κάρτες γραφικών, βελτιώσεις στους επεξεργαστές και έξτρα μνήμη RAM, που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτιστοποιημένη απεικόνιση των παιχνιδιών. Το κατά πόσο είναι βελτιωμένη, θα το δούμε παρακάτω.

Design

Το Xbox One X είναι το μικρότερο σε όγκο (έστω και για λίγο) Xbox που έχει κυκλοφορήσει ποτέ, ενώ οι διαστάσεις του είναι 30 x 24 x 6 cm. Πρόκειται για ένα επίτευγμα από μόνο του, καθώς η μεγαλύτερη ισχύς προϋποθέτει και καλύτερη ροή στον άερα, μικρότερες θερμοκρασίες και γενικότερα... "άπλα", ενώ συμπεριλαμβάνει εντός του και το τροφοδοτικό.

Το Xbox One X μοιάζει πολύ με το Xbox One S, μόνο που αντί για λευκό, το χρώμα του είναι μαύρο ή για την ακρίβεια "space grey". H άλλη διαφορά είναι ότι οι επιφάνειές του πλέον δεν χωρίζονται στα δύο με τη μισή να είναι διάτρητη και την άλλη μισή συμπαγή, αλλά είναι όλο καλυμμένο, χωρίς τις τρύπες, με διάτρητες επιφάνειες πλέον μόνο τα πλαϊνά.

Διατηρεί το "κλικαριστό" power button του S, εν αντιθέσει με το capacitive (touch) του πρώτου Xbox One. Επιπρόσθετα, έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με το S, όπως την αλλαγή θέσης του disc tray, το οποίο πλέον βρίσκεται στη μέση περίπου, κάτω από το πάνω μισό μέρος της συσκευής που ξεχωρίζει, και όχι πάνω αριστερά. Έχουν αλλάξει οι θέσεις σε μερικές θύρες και κουμπιά, αλλά γενικά αυτές είναι όλες οι εμφανισιακές διαφορές. Θα λέγαμε ότι πλέον μοιάζει σαν μίξη Xbox One S και PlayStation 2 πλέον.

Σημαντική αύξηση έχουμε στο βάρος, που πλέον είναι στα 3,8 κιλά. Συγκριτικά, το Xbox One S ζυγίζει 2,9 κιλά, ενώ η αρχική έκδοση Xbox One είναι στα 3,5 κιλά. Άρα έχουμε μια συσκευή που την αισθανόμαστε πολύ πιο συμπαγή, παρά το μικρότερο όγκο της. Παρά το compact σύνολο και προφανώς την προτεραιότητα στην λειτουργικότητα της συσκευής, η Microsoft έδωσε για μια ακόμα φορά μια πολύ όμορφη συσκευή εμφανισιακά. Δεν φτάνει την πιο καλαίσθητη ως τώρα, που είναι το Xbox One S, αλλά είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα από το πρώτο Xbox One, που ήθελε... συνήθεια για να φαίνεται πιο όμορφο.

Οι θύρες εισόδου/εξόδου παραμένουν ίδιες κατά κύριο λόγο, με θύρες USB 3.0 Type-A, S/PDIF, Ethernet και IR output. Αυτήν τη φορά λείπει η θύρα για το Kinect, όπως και στο S μοντέο, καθώς η Microsoft πρόσφατα ανακοίνωσε και την παύση του, όμως οι κάτοχοί του περιφερειακού μπορείτε να προμηθευτείτε dongle/adapter για τη σύνδεση.

Κάτω από τις θύρες παίρνουμε μια εικόνα από το σύστημα ψύξης της συσκευής που είναι πραγματικά αθόρυβο. Θα μπορείτε να το ακούσετε στην πλήρη ησυχία, αλλά σε καθημερινές συνθήκες θορύβου, θα νομίζετε ότι είναι κλειστό, αν δεν το βλέπετε, ακόμα κι αν τρέχει παιχνίδια με απαιτήσεις. Η τοποθέτηση του τροφοδοτικού εντός του κουτιού βέβαια καταφέρνει να ανεβάσει τις θερμοκρασίες ελαφρώς, όμως το προτιμάμε σε σχέση με το brick της πρώτης έκδοσης.

Το χειριστήριο που δίνεται μαζί με το Xbox One X είναι πανομοιότυπο με αυτό του Xbox One S, όμως σε διαφορετικό χρώμα προφανώς. Όπως και στην έκδοση του S, υπάρχει θύρα 3.5mm jack στο κάτω μέρος, ενώ υποστηρίζει και αυτό Bluetooth, αλλά και Wi-Fi Direct σύνδεση για σύνδεση τόσο με το Xbox One, όσο και με PC. Ίσως θα θέλαμε να δούμε κάποιες αλλαγές που θα το διαφοροποιούν κάπως, έστω με κάποια πινελιά για το X μοντέλο. Προφανώς η limited έκδοση Project Scorpio έχει τις κατάλληλες επιγραφές, αλλά θα θέλαμε κάτι αντίστοιχο και για την απλή έκδοση, που είναι ολόιδια με του πρώτου Xbox One (συν τη θύρα 3.5mm).

Hardware

Χαρακτηριστικά (πατήστε επάνω στις φωτογραφίες)

Προτού περάσουμε στο τελευταίο κομμάτι, αυτό των παιχνιδιών, ας δούμε τι είναι αυτό που διαφοροποιεί το Xbox One X από τα προηγούμενα Xbox One. Για αρχή έχουμε την Scorpio Engine, που τροφοδοτεί το Xbox One X. Πρόκειται για μια custom APU της AMD (βασίζεται σε ελαφρώς βελτιωμένη έκδοση της Jaguar αρχιτεκτονικής), που περιλαμβάνει 8 CPU πυρήνες και 40 GPU μονάδες. Η πρώτη βασική διαφορά είναι η ταχύτητα των CPU, που πλέον τρέχουν στα 2,3GHz εν αντιθέσει με τα Xbox One και Xbox One S, που ήταν στα 1,75GHz. (Σημ.: Το PS4 Pro διαθέτει 8 Jaguar πυρήνες στα 2,1GHz)

Πρόκειται για σημαντική διαφορά με 31% ταχύτερες επιδόσεις σε σχέση με του απλού Xbox One θεωρητικά. Πρακτικά, το customization σημαίνει ότι ενδεχομένως έχει βελτιώσει ακόμα λίγο παραπάνω αυτές τις επιδόσεις, όσον αφορά στις CPU. Από εκεί και πέρα, το συγκεκριμένο σημείο, παρότι βελτιωμένο, αποτελεί το "bottleneck" για το "θηρίο" της Microsoft, καθώς η αλλαγή σε Zen, αν και θα ήταν ευεργετική, θα είχε σημαντικά προβλήματα συμβατότητας και ενδεχομένως για αυτόν τον λόγο η εταιρεία επέλεξε να παραμείνει στην Jaguar σε συνάρτηση με τον χρόνο, αλλά και το κόστος. Αν θέλουμε να συγκρίνουμε την ισχύ των CPU με κάποιον εξεργαστή της αγοράς, τότε κοιτάμε προς έναν Intel i3, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούν να συγκριθούν άμεσα. Προφανώς η εταιρεία, θέλοντας να αποφύγει τα όποια προβλήματα, προσπάθησε να δώσει ώθηση στους τομείς που μπορούσε, διατηρώντας CPU τέτοιου επιπέδου, όμως αυξάνοντας την "ιπποδύναμη" στα υπόλοιπα στοιχεία.

Η σημαντικότερη βελτίωση έρχεται στον τομέα της μνήμης, η οποία αυξήθηκε στα 12GB GDDR5, "κλοκαρισμένης" στα 6,8 Gbps. Αποτελεί βελτίωση σε σχέση με τα 8GB DD3 με 32MB eSRAM buffer, όχι μόνο λόγω της αύξησης, αλλά και λόγω της αφαίρεσης της eSRAM. Πλέον διατίθεται ένα 384-bit interface, που μπορεί να προσφέρει bandwidth 326GB/s. Τα προηγούμενα Xbox One έδιναν 68GB/s bandwidth (με κάποια βοήθεια από την eSRAM βελτιωνόταν το bandwidth). Τα παιχνίδια θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα 9GB από αυτά, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι διαθέσιμα για χρήσεις του λογισμικού.

Η αμέσως επόμενη σημαντική βελτίωση αφορά φυσικά στην GPU: 6 teraflops από την custom λύση της AMD (βασίζεται στην Polaris αρχιτεκτονική) με τις 40 μονάδες που τρέχουν στα 1172MHz. Αυτό σημαίνει θεωρητικά ότι καταφέρνει να αποδώσει (μιλάμε για την ισχύ της κάρτας γραφικών) 4,5 φορές καλύτερα από το αρχικό Xbox One και 1,4 φορές καλύτερα από το PS4 Pro. Όσον αφορά στα PC προσφέρει περίπου 15% βελτίωση, σε σχέση με μια RX 480.

Αν θέλουμε να κάνουμε μια σύντομη σύγκριση με PC, τότε η μνήμη φτάνει την GeForce Titan X, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει και τις επιδόσεις της. Εκεί κοιτάζουμε πιο κοντά σε μια AMD RX 580 ή μια GeForce GTX 1060, αν και αυτές οι κάρτες έχουν λιγότερη μνήμη. Η Microsoft δίνοντας παραπάνω μνήμη στο Xbox One X εστίασε στο 4K gaming, το οποίο απαιτεί μεγαλύτερα bandwidth.

Συγκριτικά με το PS4 Pro, το μηχάνημα της Sony έχει 36 μονάδες για την GPU στα 911MHz, που δουλεύουν σε συνεργασία με μια CPU στα 2,1GHz και 8GB μνήμης GDDR5. Αυτό το σύστημα έχει bottleneck το buffer, που φτάνει τα 218GB/s και κατά συνέπεια τα 4 teraflops. Οπότε έχουμε ξεκάθαρο νικητή σε αυτήν την περίπτωση.

Το Xbox One X έχει τη δυνατότητα να απεικονίσει 4Κ αναλύσεις και HDR, ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει supersampling για τις οθόνες 1080p. Αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι πλέον υπάρχει και δυνατότητα capturing video σε 4Κ ανάλυση.

Για το σημείο που αναφέραμε νωρίτερα, την ψύξη, η Microsoft έχει ενσωματώσει ένα σύστημα vapor chamber cooler, το οποίο ενσωματώνει μια μικρή ποσότητα νερού που εξατμίζεται σε ατμό, όταν αυξάνονται οι θερμοκρασίες. Στη συνέχεια υγροποιείται ξανά, όταν πέφτουν οι θερμοκρασίες. Τέτοια συστήματα βλέπουμε μονο σε high-end κάρτες γραφικών, αλλά η Microsoft προφανώς επέλεξε μια τέτοια λύση για καλύτερες αποδόσεις.

Ένα σημείο που θα μπορούσε να είναι βελτιωμένο είναι ο σκληρός δίσκος, ο οποίος είναι SATA 1TB. Aν και ταχύτερος κατά 50% σε σχέση με αυτόν του πρώτου Xbox One (σύμφωνα με τη Microsoft), που ήταν στα 5400 rpm, παραμένει μικρός, ειδικότερα για τους όγκους των παιχνιδιών που κυκλοφορούν σήμερα, αλλά και από τη στιγμή που έχουμε δει να κυκλοφορεί Xbox One S στα 2TB. Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να δούμε μια λύση SSD ή έστω SSHD. Για να μην παραπονούμαστε όμως μόνο, να αναφέρουμε ότι η Microsoft προσφέρει λύση με υποστήριξη εξωτερικών USB μέσων. Τα loading times έχουν βελτιωθεί ελαφρώς, αλλά όχι σε σημαντικό επίπεδο και σίγουρα όχι κατά 50% που αναφέρθηκε παραπάνω σε θεωρητικό επίπεδο.

Ένα σημείο που αξίζει να σταθούμε είναι αυτό του Ultra HD Blu-ray drive, το οποίο σας επιτρέπει να δείτε UHD/4K ταινίες με υποστήριξη HDR (συγκεκριμένα υποστηρίζει και HDR10). Ακόμα δεν υπάρχει υποστήριξη Dolby Vision.

Τέλος, όσον αφορά στην κατανάλωση, το Xbox One X σε βασικές λειτουργίες και σε κατάσταση αδράνειας, καταναλώνει περίπου 10W, όσο και το Xbox One S, ενώ αντίστοιχα φτάνει στα 100W περίπου σε παιχνίδια που δεν είναι απαιτητικά. Στα βελτιωμένα παιχνίδια, που χρησιμοποιούν τις δυνατότητες της νέας κονσόλας, έχουμε διαφορές, με το X να φτάνει έως και τα 170W περίπου.

Software

User Interface

Η Microsoft ανανέωσε με το Fall Update το λειτουργικό των Xbox One πριν μερικές εβδομάδες, προσφέροντας ένα πιο άνετο και φιλικό περιβάλλον, αλλά και βελτιώσεις στις επιδόσεις. Το νέο interface αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αλλαγή που έχουμε δει στο menu του Xbox One, καθώς η πρώτη βελτίωσε σε πολλά σημεία, αλλά το αρχικό UI ήταν επιεικώς... για κλάματα. Με χαρά μπορούμε να πούμε ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί τα μάλα.

To πιο πρόσφατο dashboard είναι έτη φωτός πιο αποκρίσιμο από τα παλιότερα, ενώ διατηρεί τις κατηγορίες που έλαβε με το προηγούμενο update, δηλαδή, το Home, το Community, το Mixer κλπ. Η εναλλαγή είναι άμεση, ενώ τα pins είναι και πάλι εδώ για να σας βοηθήσουν να ξεδιαλύνετε τις εφαρμογές σας. Ακόμα δεν έχουμε φτάσει σε επίπεδα λειτουργικότητας του μενού του Xbox 360, όμως είμαστε σε καλό δρόμο. Μερικές ασυνέπειες είδαμε στην έξοδο στο home menu όταν ήμασταν σε παιχνίδι, ενώ το instant-on mode φαίνεται ακόμα να έχει προβλήματα, καθώς περίπου 3-4 φορές δεν ξεκίνησε το παιχνίδι που επιλέξαμε έπειτα από την εισαγωγική οθόνη, καθώς μας πετούσε πάλι στο home menu, έπειτα από μήνυμα λάθους.

Παιχνίδια

Και πάμε στο σημαντικότερο κομμάτι όλων: τα παιχνίδια. Η Microsoft μας δάνεισε την κονσόλα για 10 ημέρες για τη διαδικασία του Review, ενώ είχε αποθηκευμένα εντός τα Disneyland Adventures, Forza Motorsport 7, Gears of War 4, Halo Wars: Definitive Edition, Halo Wars 2, Super Lucky's Tale και Wolfenstein II: The New Colossus για να μας διευκολύνει από το άπειρο πραγματικά downloading των παιχνιδιών, που θα θέλαμε να δοκιμάσουμε.

H παραπάνω λίστα είχε κάποιες ελλείψεις, οπότε είχαμε στη διάθεσή μας ακόμα λιγότερες μέρες για να δούμε κάποια άλλα παιχνίδια, που έπρεπε να κατεβάσουμε εκ νέου. Είδαμε το Rise of the Tomb Raider, Quantum Break, Gears of War 3 (backwards compatible), Mirror's Edge (bc), Halo 5: Guardians, Dead Rising 4 και κάποια ακόμη, τα οποία θα αναλύσουμε περισσότερο σε μελλοντικό άρθρο. Για την ώρα θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε μια εικόνα πιο συνοπτικά.

Όπως και με το PlayStation 4 Pro, για να εκμεταλλευτεί ένα παιχνίδι της δυνατότητες της νέας κονσόλας, πρέπει αναγκαστικά να έχει δεχθεί ένα update ή να είναι ήδη "Xbox One X Enhanced", δηλαδή βελτιωμένο για το Xbox One X συγκεκριμένα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία ανάπτυξης του εκάστοτε παιχνιδιού, έχει ασχοληθεί περαιτέρω με την ανάπτυξη, ώστε να βελτιστοποιήσει το παιχνίδι της στα μέτρα του Xbox One X. Σε περίπτωση που δεν είναι βελτιωμένο ένα παιχνίδι κατά αυτόν τον τρόπο, τότε οι μόνες βελτιώσεις που έχει είναι αυτές που προσφέρει το ίδιο το Xbox One X εάν και εφόσον είναι ξεκλείδωτο το framerate του και η ανάλυσή του με τη μορφή dynamic resolution. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως το Titanfall 2, που πριν δεχθεί το Xbox One X update, έτρεχε σε αναλύσεις μεγαλύτερες από 4Κ! Βέβαια, η εμπειρία δεν ήταν βελτιστοποιημένη, καθώς το παιχνίδι υστερούσε έπειτα σε άλλους τομείς, αλλά κάτι τέτοιο δείχνει ότι η κονσόλα μπορούσε να τρέξει το παιχνίδι σε ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση. Από την άλλη έχουμε παραδείγματα όπως το Assassin's Creed Rogue (backwards compatible τίτλος) που έτρεχε στα 60fps αντί για 30fps, χωρίς κανένα update.

Η κονσόλα όμως για να "δείξει τα δόντια της", θα χρειαστεί τίτλους που είναι βελτιστοποιημένοι για το X. Οι περισσότεροι τίτλοι που δοκιμάσαμε έχουν δεχθεί ήδη ενημερώσεις για το XB1X, όπου οι διαφορές ήταν παραπάνω από εμφανείς, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων, έστω μια αύξηση της ανάλυσης, κάνει το παιχνίδι πολύ πιο καθαρό στα μάτια ακόμα και του πιο αμύητου. Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίπτωση PS4 με PS4 Pro, αξίζει να σκεφτούμε ότι η διαφορά εκεί στις επιδόσεις είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με αυτή του Xbox One με του Xbox One X. Κατά συνέπεια έχουμε μεγάλες διαφορές στα enhanced παιχνίδια για το X σε σχέση με την αρχική έκδοση.

ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε τη λίστα με τους βελτιστοποιημένους τίτλους για Xbox One X.

Και μιας και αναφερθήκαμε σε αναλύσεις, ας εξηγήσουμε γιατί το 4K True Gaming πλέον είναι εντελώς ανούσιος marketing όρος. Εν αντιθέσει με τις εκδόσεις στα PC, οι εκδόσεις των παιχνιδιών στις κονσόλες τελευταία, χρησιμοποιούν "ξεκλείδωτες" αναλύσεις, ήτοι "δυναμικές αναλύσεις". Αυτό σημαίνει ότι για μερικά δευτερόλεπτα μπορεί να τρέχουν στα 1440p και για τα επόμενα δευτερόλεπτα να φτάσουν τα (4K) 2160p και σε μετέπειτα στάδιο να τρέχουν σε 1080p (FullHD). Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκη όταν εισάγουμε και τη νέα τεχνική "checkerboarding" που βοηθά μέσω επαν-επεξεργασίας της εικόνας, από μια χαμηλότερη ανάλυση να φτάσουν στην επιθυμητή των 4K για παράδειγμα. Προσοχή, το checkerboarding δεν είναι απλό upscaling που χρησιμοποιεί την ίδια πληροφορία για εικόνα μεγαλύτερης ανάλυσης και κατά συνέπεια έχουμε έτσι κακή μετατροπή. H τεχνική checkerboarding χρησιμοποιεί αλγόριθμους που δημιουργούν εκ νέου pixels που δεν υπήρχαν και κατά συνέπεια δημιουργεί πληροφορία για να φτάσουμε σε ανώτερη ποιότητα. Στην περίπτωση που το παιχνίδι δεν μπορεί να φτάσει native 4K, η τεχνική αυτή βοηθά το παιχνίδι να φτάσει σε 4K με... βοήθεια. Το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο καθαρό όσο το native 4K, αλλά πλησιάζει σε βαθμό που δύσκολα εντοπίζεται από το μάτι.

Για να ξεκαθαρίσουμε τους όρους marketing, τόσο το PlayStation 4 Pro, όσο και το Xbox One X έχουν τίτλους που μπορούν να απεικονιστούν σε native 4K. Όμως η πλειοψηφία των τίτλων που καταφέρνει να φτάσει σε 4Κ αναλύσεις (όσοι το καταφέρνουν) χρησιμοποιούν dynamic resolutions και την checkerboarding τεχνική για να το κάνουν αυτό. Τα παραπάνω ισχύουν τόσο για το PS4 Pro, όσο και για το Xbox One X. Η διαφορά είναι ότι το Xbox One X διατηρεί απ' όσα έχουμε δει ως τώρα μεγαλύτερες δυναμικές αναλύσεις ανα δευτερόλεπτο, ενώ έχει παιχνίδια ΑΑΑ, όπως το Forza Motorsport 7, που τρέχουν native 4K (και μάλιστα 60fps το συγκεκριμένο!). Η λίστα που δίνει η Microsoft στο παραπάνω link αναφέρει για κάποια παιχνίδια ότι είναι 4K. Αυτό δυστυχώς δεν σημαίνει ότι όλα τρέχουν σαν το Forza 7, αλλά ότι μπορούν να φτάσουν έως και 4Κ ανάλυση, είτε native, είτε μέσω checkerboarding.

Ένα άλλο σημείο που αξίζει να σταθούμε είναι το HDR. Τα παιχνίδια που το υποστηρίζουν HDR έχουν σαφώς βελτιωμένη ανάλυση των χρωμάτων τους, όμως για να το εκμεταλλευτείτε πλήρως, θα χρειαστείτε και οθόνη που υποστηρίζει HDR (κατά προτίμηση HDR10). To ίδιο ισχύει και για τις αναλύσεις φυσικά, με τους κατόχους 4Κ οθονών να απολαμβάνουν τις μεγαλύτερες διαφορές. Όμως ακόμα και οι κάτοχοι απλών Full HD οθονών θα δουν διαφορές, καθώς μέσω του supersampling, όλα τα παιχνίδια γίνονται render σε υψηλότερες αναλύσεις και απεικονίζονται στην οθόνη της τηλεόρασής μας έπειτα, στην ανάλυση που υποστηρίζεται. Αυτό δίνει ένα αποτέλεσμα πολύ πιο καθαρό. Μάλιστα, η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς το απλό Xbox One το απλό δυσκολευόταν σε πολλά παιχνίδια να φτάσει ακόμα και 1080p. Κατά συνέπεια η εικόνα είναι ακόμα πιο καθαρή και οι διαφορές πιο εμφανείς.

Ένας τομέας που οφείλουμε να πούμε ότι σοκαριστήκαμε ήταν τα backwards compatible παιχνίδια που έχουν δεχτεί update. Είδαμε το Mirror's Edge και το Gears of War 3 και ειδικά για την δεύτερη περίπτωση οφείλουμε να πούμε ότι η βελτίωση ήταν σοκαριστική. To Gears 3 ήταν ένα παιχνίδι του 2011, που έφτανε στα όριά του το Xbox 360. Το είχαμε δει στο Xbox One, όμως στο X δέχτηκε update που ανέβασε την ανάλυσή του στα 4Κ. Το σοκ έρχεται από το γεγονός ότι στο παιχνίδι χρησιμοποιούνται assets κατά πολύ υψηλότερης ποιότητας απ' ότι φαινόταν αρχικά και το αποτέλεσμα φαίνεται κρύσταλλο και ακόμα καλύτερο από πολλές remastered κυκλοφορίες που έρχονται εκ νέου να πάρουν χρήματα από το πορτοφόλι σας. Αυτόματα αυτό σημαίνει τον θάνατο των remastered επανακυκλοφοριών. Μια προσωρινή λύση αυτής της γενιάς ως τώρα, που έρχεται στο τέλος της, τουλάχιστον για τους Xbox One X enhanced τίτλους. Κάπως έτσι, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία η συγκεκριμένη λειτουργία.

Τέλος, οφείλουμε να αναφερθούμε στο προφανές. Η Microsoft σε αυτήν τη γενιά έχει κάνει μερικές εξαιρετικά κακές επιλογές όσον αφορά στα αποκλειστικά της παιχνίδια. Σε αυτό το στάδιο δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στον άμεσο ανταγωνιστή, καθώς ένα Forza δεν φέρνει την άνοιξη. Όμως, η εταιρεία φαίνεται να μαθαίνει από τα λάθη του παρελθόντος και ακόμα και αν έχουν πάει στραβά αρκετά πράγματα, η νοοτροπία φαίνεται να είναι σωστή, με τον Phil Spencer να υπόσχεται ότι σκοπεύουν να αγοράσουν studios και να αναπτύξουν τον τομέα των αποκλειστικών τίτλων. Είναι κάτι που χρειάζεται απεγνωσμένα η κονσόλα, η οποία θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη ποικιλία τίτλων για να δούμε τις δυνατότητές της.

Εκτός των αποκλειστικών, στα ως τώρα δείγματα βλέπουμε ότι τα multiplatforms, ειδικότερα όσα κυκλοφορούν από εδώ και στο εξής, είναι αρκετά βελτιωμένα στη νέα κονσόλα της Microsoft. Παιχνίδια όπως το Middle-earth: Shadow of War έχουν τεράστιες διαφορές σε σχέση με το PS4 Pro, όπως είναι τα 4K textures, ενώ άλλα όπως το Assassin's Creed Origins έχουν σαφώς καλύτερες επιδόσεις. Γιατί να μην πάτε σε μια λύση PC θα μπορούσε όμως να ρωτήσει κάποιος. Η απάντηση είναι απλή: το κόστος. Στα 499 ευρώ, δεν υπάρχει ολοκληρωμένη PC λύση που να μπορεί να αποδώσει όπως το Xbox One X. Με μικρή διαφορά, φτάνοντας στα 600-650 ευρώ ίσως καταφέρει κάποιος, αν και δύσκολα, να φτιάξει ένα μηχάνημα που θα μπορέσει να αποδώσει όπως το X, όμως οι βελτιστοποιήσεις που φέρνουν οι developers στην εκάστοτε console version δύσκολα θα "μεταφραστούν" ομοίως για το mid-range PC που θα φτιάξουμε. Φυσικά, η λύση του PC έχει άλλα προτερήματα, όπως τη δυνατότητα αναβάθμισης και τη χρήση πέρα από gaming. Πού καταλήγουμε λοιπόν;

Halo Wars 2 (Xbox One X)

Συμπέρασμα

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αξία του Xbox One X. Πρόκειται για high-end συσκευή που πωλείται σε τιμή χαμηλότερη απ' όσο θα περίμενε κανείς για τις επιδόσεις του. Αυτόματα αποτελεί λοιπόν value for money επιλογή, ακόμα κι αν η τιμή φαίνεται υψηλή. Το ζήτημα είναι άλλο όμως: σε ποιον απευθύνεται το μηχάνημα της Microsoft;

Ας εξετάσουμε λοιπόν με πιο πρακτικό τρόπο, αν το Xbox One X είναι για εσάς:

Αν είστε PC gamer και έχετε κάποιο μεσαίο προς ισχυρό μηχάνημα, τότε το X δεν μπορεί να σας προσφέρει πολλά. Η δυνατότητα απεικόνισης HDR περιεχομένου δεν είναι ασήμαντη, καθώς ελάχιστα παιχνίδια υποστηρίζουν HDR στα PC, όπως επίσης και το Ultra HD Blu-ray drive, όμως αν είναι να αγοράσετε κονσόλα, θα το κάνετε για τα παιχνίδια. Και η αλήθεια είναι ότι η βιβλιοθήκη των αποκλειστικών τίτλων του Xbox One X, δεν είναι αρκετή για να πείσει, αφού μάλιστα τα περισσότερα είναι συμβατά και με Win10.

Αν είστε κάτοχος PlayStation 4 Pro και θέλετε να δείτε τις αποκλειστικότητες του Xbox One, το Xbox One X δεν είναι άσχημη λύση, αλλά ακόμα καλύτερη είναι το Xbox One S, το οποίο μάλιστα αυτήν τη στιγμή μπορεί να βρει κάποιος στα 200 ευρώ. Η τεράστια διαφορά στην τιμή δεν βοηθά το X. Οι διαφορές δε, του X σε σχέση με του Pro στα multiplatform παιχνίδια δεν είναι αρκετές για να πείσουν.

Αν είστε κάτοχος απλού PS4 ή Xbox One (ή καμίας από τις δύο), τότε το Xbox One X αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση, όχι μόνο για τους κατόχους 4K/HDR οθονών, που θα δούν την αιχμή της τεχνολογίας των games αυτήν τη στιγμή, αλλά και για τους κατόχους 1080p οθονών, καθώς οι διαφορές είναι αρκετά εμφανείς στα βελτιωμένα παιχνίδια. Η λίστα με τα βελτιωμένα παιχνίδια είναι κάτι που θα πρέπει να εξετάσετε ωστόσο για να δείτε αν συμπίπτει με τα παιχνίδια που σας ενδιαφέρουν.

Η συσκευή μας παραχωρήθηκε για μερικές ημέρες από την Microsoft Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Microsoft Xbox One X

Συντάκτης
20 Νοεμβρίου 2017
Διανομή

Microsoft Hellas

Κυκλοφορία

7 Νοεμβρίου 2017

Είδος

Οικιακή Κονσόλα

Προτεινόμενη Τιμή Λιανικής

499€

Θετικά

+ Εξαιρετική value for money πρόταση, παρά την σχετικά υψηλή τιμή για κονσόλα
+ Η backwards compatible λειτουργία έγινε ακόμα πιο ελκυστική
+ Compact μέγεθος / Αθόρυβη λειτουργία

Αρνητικά

- Μικρός σκληρός δίσκος / Τα loading times δεν είναι τόσο βελτιωμένα
- Το UI ακόμα δεν έχει φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα
- Η έλλειψη αποκλειστικών τίτλων

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
7.8
Συνοψίζοντας

Το Xbox One X είναι μεγαθήριο. Η Microsoft έφτιαξε μια κονσόλα που επιτέλους μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των σύγχρονων games, αλλά και gamers. Δεν μπορούσαμε καν να φανταστούμε κονσόλα σε "απτή" τιμή να φτάνει τέτοιες επιδόσεις ή ότι θα δούμε το Forza 7 να τρέχει σε native 4K/60fps! Κι όμως, η Microsoft τα κατάφερε. Η εταιρεία υστερούσε στο κομμάτι των επιδόσεων σε σχέση με τον ανταγωνιστή, αλλά και στο κομμάτι των αποκλειστικών τίτλων. Το πρώτο σκέλος λύθηκε. Αναμένουμε τώρα και το δεύτερο...

Δεν έρχεται χωρίς μειονεκτήματα, καθώς η λίστα των αποκλειστικών τίτλων βρίθει βελτιώσεων, ενώ άλλα πιο πρακτικά προβλήματα όπως ο μικρός σκληρός δίσκος ή το ακόμα μέτριας λειτουργικότητας UI προκαλούν ενδοιασμούς.

Αν ψάχνετε όμως κονσόλα αυτήν τη στιγμή για να παίζετε με τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις ή θέλετε να τεστάρετε την καινούργια σας 4K τηλεόραση, τότε κάντε στον εαυτό σας δώρο ένα Xbox One X για τα Χριστούγεννα. Θα βιώσετε το gaming με την αιχμή της τεχνολογίας.

8.5
Βαθμός
7.8
Βαθμός
8 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
33%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
67%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1