Mighty No. 9

Μάλλον Mediocre No. 4
by Σταύρος Ζήσης on 7 Ιουλίου 2016
Reviews

Το Mighty No. 9 είναι το καινούργιο δημιούργημα του Keiji Inafune, ενός από τους παλαίμαχους στον τομέα των video games και συν-δημιουργό του original Mega Man. Δυστυχώς η Capcom τα τελευταία χρόνια έχει γράψει τον Mega Man στα παλαιότερα των υποδημάτων της και μας έχει εκνευρίσει όλους. Ο Inafune, αφότου έφυγε από την Capcom και ίδρυσε το δικό του ανεξάρτητο studio, κατέφυγε στο Kickstarter για να δημιουργήσει το νέο του franchise με όνομα Mighty No. 9 και στόχευε κυρίως στη νοσταλγία και σε όλους τους fans του πασίγνωστου μπλε ρομπότ. Μετά από πολλές αναβολές, πολύ αρνητικό ντόρο και ένα προσβλητικό trailer, το παιχνίδι έφτασε πια στα χέρια μας. Πώς είναι; Θα είμαι ειλικρινής, το Mighty No. 9 είναι από τις μεγαλύτερες απογοητεύσεις που έχω δει στη ζωή μου. Αν διαβάσετε την περιγραφή μου από κάτω, θα δείτε ότι έχω μεγαλώσει με Mega Man, έχω παίξει ΟΛΑ τα παιχνίδια του franchise και δεν πρόκειται καν να προσποιηθώ ότι θα είμαι αντικειμενικός.

MN9Game 5-7-2016 11-32-34 μμ-968

Το Mighty No. 9 καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάπτυξής του ήταν αντικείμενο μεγάλου αρνητικού ντόρου και με το δίκιο του. Πριν καν ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του παιχνιδιου, ο Inafune είχε αρχίσει κι άλλα Kickstarter projects όπως ένα CGI cartoon Mighty No. 9, μια live-action ταινία και ένα καινούργιο παιχνίδι με όνομα Red Ash, που θα ήταν ο διάδοχος του Mega Man Legends. Το τελευταίο ειδικά πήγε άπατο στο Kickstarter. Για τους σκοπούς του review, δεν θα συμπεριλάβω τα παραπάνω στην κριτική, αλλά θα λάβω υπόψιν το γεγονός ότι το παιχνίδι μάζεψε πάνω από $4 εκ. στο Kickstarter και πόσο αυτό επηρέασε το τελικό προϊόν.

Η φόρμουλα του παιχνιδιού είναι ακριβώς όπως θα την περίμενε κάποιος που είναι γνώριμος με τη σειρά Mega Man: Ελέγχετε ένα ρομποτάκι και πρέπει να νικήσετε 8 εχθρικά ρομπότ, να πάρετε τις δυνάμεις τους και να νικήσετε μετά το τελικό boss. Μέχρι εδώ όλα καλά, η ιστορία δεν είναι απολύτως τίποτα το ιδιαίτερο, χωρίς χαρακτήρες που θα σου κάνουν κάποια εντύπωση, με κάτι άλλο πέρα από το design τους. Εδώ όμως σε μερικά σημεία παρουσιάζονται κάποια όντως ενδιαφέροντα points για το που μπορεί να αρχίζει και να τελειώνει η ελευθερία των ρομπότ, αλλά στην επόμενη στιγμή NO ONE CARES, σαν να μην έχει γίνει ποτέ αυτή η κουβέντα. Γιατί στο διάολο πήγαν να βάλουν μέσα ιστορία αμα είναι να μην την αναπτύξουν καθόλου; Εντάξει, θα μου πείτε ότι κάτι τέτοια παιχνίδια δεν τα παίζεις για το σενάριο και εν μέρει έχετε δίκιο, αλλά αυτό που γίνεται εδώ είναι χαμένη ευκαιρία. Εξάλλου οι συγκεκριμένοι developers έχουν αποδείξει ότι μπορούν να δώσουν ενδιαφέρον background και σενάριο ακόμα και στη συγκεκριμένη σειρά.

Όπως είπαμε όμως, το gameplay είναι που έχει πιο πολύ νόημα στη συγκεκριμένη σειρά και το Mighty No. 9 δεν τα έχει πάει καλά ούτε εδώ. Αν οι developers σκόπευαν να πάρουν ό,τι έχει δουλέψει καλά με τη σειρά και να τα αναπτύξουν κι άλλο, τότε απέτυχαν παταγωδώς. Αν πάλι σκόπευαν να δημιουργήσουν έναν τελείως άψυχο κλώνο, που απλά ελπίζει να έχει τη δόξα του προκατόχου του, τότε τα κατάφεραν. Για να πούμε όμως και του στραβού το δίκιο, το παιχνίδι σου δίνει κάπως την αισθητική ότι παίζεις Mega Man. Τρέχεις, πηδάς και πυροβολάς εχθρικά ρομπότ, αλλά θα μπορούσε πολύ καλύτερα.

Οι πίστες του παιχνιδιού δυστυχώς είναι κακοσχεδιασμένες και το platforming είναι αναίτια δύσκολο. Όχι σε φάση “πρόκληση που νιώθεις ότι έκανες κάτι φοβερό”, αλλά του εκνευριστικού τύπου “είναι δύσκολο γιατί έτσι!”. Το καινούργιο σύστημα που έχει φέρει στη φόρμουλα το Mighty No. 9 είναι το dash με το οποίο απορροφάτε τα Xells των αντιπάλων, αφού τους έχετε αποδυναμώσει αρκετά. Αυτά τα Xells σας δίνουν κάποια bonus για κάποιο περιορισμένο χρονικό διάστημα, τα οποία θα μπορούσαν και να μην υπάρχουν και δεν θα άλλαζε απολύτως τίποτα. Είναι τόσο ανούσια που προσωπικά δεν υπήρχε στιγμή που θα έλεγα ότι κρέμομαι από το αν θα καταφέρω να πάρω το συγκεκριμένο bonus ή όχι. Το κακό με το dash είναι ότι δυστυχώς όπως είναι φτιαγμένες οι πίστες, στην πλειοψηφία θα σας οδηγήσει στο χαμό σας. Εξίσου μεγάλη απογοήτευση είναι και τα bosses, τα οποία έχουν συγκεκριμένα patterns και ή θα είναι απλά φτηνής δυσκολίας ή θα πεθάνουν πριν το καταλάβετε. Δυστυχώς το παιχνίδι σαν έξτρα εμπόδιο σας βάζει να χρησιμοποιήσετε το dash ακόμα και σε αυτά με τη διαφορά ότι αν δεν το κάνετε γρήγορα κάνουν regenerate τη ζωή που τους χάσατε κι έτσι όλος ο κόπος σας πάει άκλαυτος. Σαν έξτρα πρόβλημα είναι και το γεγονός ότι κάποια από αυτά σε πολλά σημεία θα βρίσκονται εκτός της εμβέλειάς σας και δεν θα μπορείτε να κάνετε κάτι γι αυτό.

Στον τεχνικό τομέα, το παιχνίδι είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Από όλες τις απόψεις! Τα γραφικά του παιχνιδιού εκτός από ξεπερασμένα, δεν δίνουν ούτε καν την αίσθηση ότι το παιχνίδι φτιάχτηκε από έμπειρους προγραμματιστές πάνω στην Unreal Engine 3, πιο πολύ μοιάζει σαν το project ενος αρχάριου σε μια όχι και τόσο προχωρημένη μηχανή. Τα ειδικά εφέ και οι εκρήξεις φαίνονται τελείως φτηνιάρικα και οι ίδιοι οι χαρακτήρες με τα χοντροκομμένα και animesque χαρακτηριστικά μοιάζουν με πλαστικές κούκλες. Υπάρχει λόγος που όλοι παρομοιάζουν τις εκρήξεις με πίτσα με πεπερόνι. Το πιο τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι τα γραφικά της pre-alpha version που είχαν δημοσιεύσει στην αρχή της καμπάνιας του Kickstarter είναι πολύ καλύτερα και πιο ξεχωριστά από αυτά στο τελικό προϊόν.

Το level design, αν και εντελώς straightforward, δεν είναι τόσο απαράδεκτο και μπορεί να χαρακτηριστεί κατά κύριο λόγο σαν βαρετό ή απλά forgettable. Δεν υπάρχουν ούτε μυστικά δωμάτια ή άλλα upgrades που θα σας κάνουν να ξαναπαίξετε ένα συγκεκριμένο level για να ανακαλύψετε κάτι καινούργιο ή να πάρετε κάποιο upgrade. Μακράν το πιο αδικαιολόγητο πράγμα με το τεχνικό κομμάτι είναι οι τεράστιοι χρόνοι φόρτωσης και τα άπειρα προβλήματα με το frame-rate. Ούτε καν οι κονσόλες τωρινής γενιάς δεν εξαιρούνται από τις πολλαπλές πτώσεις παρόλο που το παιχνίδι δεν είναι τίποτα το απαιτητικό σε γραφικά, με την έκδοση του Wii U να έχει μακράν τη χειρότερη μεταχείριση. Στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς το Mighty No. 9 διατίθεται προς το παρόν μόνο σε PS3 και ας μην μιλήσω καλύτερα για το πόσο βαριά είναι τα τεχνικά προβλήματά του. Το έχω πραγματικά απορία αν όντως θα υφίστανται οι εκδόσεις για PS Vita και 3DS.

Μαζί με όλα τα παραπάνω αρνητικά, θα προστεθεί και ο ακουστικός τομέας και σίγουρα θα αποτελέσει τη μεγάλη απογοήτευση για τους fans του Mega Man. Το αγγλικό dub (το οποίο να σημειώσω ότι προήλθε και αυτό από ξεχωριστό Kickstarter) δεν είναι απλά κακό, παίζει να είναι από τα χειρότερα voice-overs που έχουν γίνει πρόσφατα σε video-game, μαζί με του Final Fantasy Type-0 HD. Το ίδιο το soundtrack δεν κάνει απολύτως τίποτα για να απολυτρώσει κάπως το υπόλοιπο σύνολο. Κάθε κομμάτι είναι στη χειρότερη περίπτωση για τα σκουπίδια και στην καλύτερη απλά μέτριο. Πέρα από το main theme του παιχνιδιού, δεν νομίζω να υπάρχει κάτι που θα μείνει στη μνήμη σας και θα σας κάνει εντύπωση. Σαν συμβουλή πάντως θα σας πω ότι το retro mode soundtrack είναι καλύτερο και πιο υποφερτό από το κανονικό. Πρέπει πραγματικά να επιμείνω σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα. Το Mighty No. 9 υποτίθεται ότι είναι ο διάδοχος του Mega Man, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να έχει κακό soundtrack, ειδικά αμα σκεφτεί κανείς ότι το παιχνίδι μαζί με το  soundtrack αναπτύχθηκαν από την Inti Creates που έχει κάνει υπέροχη δουλειά στο παρελθόν με τα Mega Man Zero και ZX.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Mighty No. 9

Author
7 Ιουλίου 2016
Τίτλος

Mighty No. 9

Author

Σταύρος Ζήσης

Developer

Comcept / Inti Creates

Publisher

Deep Silver

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / PS3/ Xbox One / Wii U / PS Vita / 3DS

Tested on

PC / PS4

Κυκλοφορία

24 Ιουνίου 2016

Είδος

Action/Platformer

PEGI

12

Θετικά

+ Εχει την αισθητική του Mega Man. Και μονο αυτό.
+ To σύστημα με το dash είναι ενδιαφέρουσα προσθήκη

Αρνητικά

- Όλα τα υπόλοιπα. Σοβαρά!
- Πρωτόγονο gameplay
- Ρηχή ιστορία με χαμένες ευκαιρίες
- Χάλια γραφικά
- Κακό εως μέτριο soundtrack
- Άθλιο voice-over
- Άψυχο level design
- Ψεύτικη δυσκολία με προβλήματα με το platforming
- Μηδενικό replay value
- Σας προειδοποίησα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
4.0
Συνοψίζοντας

Το Mighy No. 9 δεν αποτυγχάνει μόνο σαν διάδοχος του Mega Man, αλλά και σαν platformer game γενικότερα. Είναι ένα παιχνίδι που δημιουργήθηκε το 2016, με τεχνικά χαρακτηριστικά του 2006 και με νοοτροπία που έχει κολλήσει στα ‘80s. Υποτίθεται ότι ήθελαν να εξελίξουν τη φόρμουλα του Mega Man, η οποία είχε ήδη εξελιχθεί όχι μόνο με τον ερχομό του Mega Man X και του Mega Man Zero, αλλά και από άλλα παιχνίδια του είδους.

Απ’ότι φαίνεται η Comcept πήγε να ξαναανακαλύψει τον τροχό και απέτυχε παταγωδώς, διότι σε πολλά κομμάτια είναι ένα βήμα πίσω. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει όταν οι developers υπόσχονται υπερβολικά πολλά και τελικά δεν καταφέρνουν να τα εκπληρώσουν. Ο πυρήνας του προβλήματος βρίσκεται κατά κύριο λόγο στα κακοσχεδιασμένα levels και στο αισχρό platforming. Είμαι βέβαιος ότι αν μπορούσαν να λυθούν αυτά τα δύο θέματα, το παιχνίδι θα ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό.

Δεν μπορώ να καταλάβω πως τα άτομα της Inti Creates που ανέπτυξαν τα καταπληκτικά Mega Man Zero και Mega Man ZX και πολλά μέλη της συμμετείχαν στην ανάπτυξη των Mega Man X ξέπεσαν τόσο χαμηλά με το Mighty No. 9 και ειδικά όταν είχαν budget πάνω από $4.000.000, το οποίο δεν μπορεί να δικαιολογήσει καθόλου το τελικό αποτέλεσμα. Με τα άπειρα προβλήματα που έχει ο τίτλος και το μηδενικό replay value του, δυστυχώς θα το πρότεινα, μόνο αν το βρείτε σε ένα πολύ καλό sale με μια γερή μείωση τιμής. Ίσως να μην είναι τόσο χάλια όσο λένε (λέμε) κάποιοι, αλλά δεν είναι το παιχνίδι που περίμεναν πως και πως οι fans του Mega Man και σίγουρα όχι κάτι, για το οποίο θα πέταγαν τη σκούφια τους οι υπόλοιποι gamers.

4.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%