Miitopia

Μια Miiνταστική Περιπέτεια... Μάλλον.
by Παναγιώτης Τριάντης on 7 Αυγούστου 2017
Reviews

Τα Miis τα έχουμε δει αρκετές φορές να πρωταγωνιστούν σε παιχνίδια. Από το Wii Sports μέχρι το Tomodachi Life έχουν καταφέρει να εμφανιστούν σε αρκετά διαφορετικά είδη παιχνιδιών, ξεφεύγοντας από το να είναι απλά avatars για τους χρήστες των κονσολών της Nintendo. Ένας ακόμη τίτλος έρχεται να το κάνει αυτό και δεν είναι άλλος από το Miitopia, που σκοπό έχει να ενισχύσει τη βιβλιοθήκη του Nintendo 3DS και ταυτόχρονα να προωθήσει τη νέα κονσόλα της οικογένειας, Nintendo 2DS XL.

Στο Miitopia βρίσκουμε τον ήρωά μας να καταφθάνει σε μια περιοχή που φαίνεται όλοι να ζουν ειρηνικά. Μέχρι που εμφανίζεται ο Dark Lord και κλέβει τα πρόσωπα όλων των κατοίκων της πόλης. Αυτό το φαινόμενο δείχνει να έχει επηρεάσει ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, ο ήρωάς μας με τη βοήθεια ενός Θεού που τον παροτρύνει να επαναφέρει την ειρήνη στον κόσμο, σκοτώνοντας όλους τους εχθρούς, ξεκινάει το ταξίδι του εκτός της πόλης από την οποία ξεκίνησε. Στην πορεία του θα βρει και άλλους χαρακτήρες που θα έρθουν με το μέρος του προκειμένου να εξοντώσουν τον Dark Lord.

Ο τίτλος αποτελεί ένα RPG παιχνίδι, το οποίο, όμως, δεν θα λέγαμε πως αποτελεί κάτι κλασικό-παραδοσιακό. Όπως είναι αναμενόμενο, οι χαρακτήρες έχουν στατιστικά που χωρίζονται σε HP για τους πόντους ζωής, MP για τους πόντους mana, Attack για την επίθεση, Magic για τη μαγική ζημιά, Defense για την άμυνα και Speed για την ταχύτητα του παίκτη μέσα στις μάχες. Όλα αυτά αυξομειώνονται και με τον εξοπλισμό που τους δίνουμε που χωρίζεται σε δυο απλές κατηγορίες, όπλο και ρούχα.

Πίσω στα της ιστορίας, ο κύριος χαρακτήρας δημιουργείται από εμάς. Δεδομένου πως μιλάμε για Miitopia, όπως είναι αναμενόμενο ο τίτλος θα είναι γεμάτος με Miis. Για όσους δεν γνωρίζουν, τα Miis είναι χαρακτήρες που παρουσιάστηκαν στο Wii δίνοντας στους παίκτες τη δυνατότητα να φτιάξουν ένα avatar που θα εκπροσωπεί τους εαυτούς τους σε ένα παιχνίδι. Οι διαθέσιμες κλάσεις είναι έξι και είναι οι: Warrior ο οποίος έχει αυξημένα στατιστικά στα attack και defense, Mage με αυξημένο magic εκτελώντας ξόρκια προκειμένου να χτυπήσει πολλούς εχθρούς μαζί, Cleric ο οποίος λειτουργεί ως support και είναι υπεύθυνος για να κρατάει την ομάδα σε υψηλά επίπεδα πόντων ζωής, Thief ο οποίος μπορεί να συγχύσει εχθρούς, Popstar που προσφέρει ενέργεια σε όλη την ομάδα κάνοντας τη πιο δυνατή και Chef που μέσα από τη μαγειρική του επαναφέρει πόντους ζωής στην ομάδα και μπορεί να κάνει τους αντιπάλους του... φλαμπέ!

Εκτός από τις κλάσεις υπάρχει και ο χαρακτηρισμός του ήρωα μας. Μπορεί να είναι ευγενικός, να έχει... αέρα στο κεφάλι του, να είναι πολύ κουλ και άλλα. Αυτά θα αποδειχθούν σημαντικά κατά τη διάρκεια της μάχης, αν και ενεργοποιούνται τυχαία. Για παράδειγμα, σε έναν γύρο, ένας "κουλ" χαρακτήρας θα αποφύγει μια επίθεση, λέγοντας πως ο αντίπαλος είναι πολύ αργός για εκείνος και παίρνοντας μια κουλ πόζα. Αντίστοιχα, αυτό μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά. Για παράδειγμα, όταν ένας ευγενικός χαρακτήρας πάει να επιτεθεί σε έναν αντίπαλο, μπορεί να τον λυπηθεί και κυριολεκτικά να μην κάνει καμία ζημιά.

Οι μάχες θυμίζουν ένα κλασικό JRPG με turn-based σύστημα μάχης, με τους χαρακτήρες να μπορούν να επιτεθούν, να εκτελέσουν κάποια ειδική κίνηση και να φάνε ένα σνακ το οποίο θα τους αναπληρώσει HP ή MP. Τα status effects δεν λείπουν κάνοντας τους χαρακτήρες μας ακόμα και να κλαίνε, να ακινητοποιούνται και άλλα. Υπάρχει μια ειδική περιοχή στη μάχη που ονομάζεται safe spot όπου μπορεί να τοποθετηθεί ένας χαρακτήρας που έχει δεχθεί κάποιο effect και να προστατευτεί μέχρι να γίνει καλά, δηλαδή περίπου δυο με τρεις γύρους. Εκτός από αυτά υπάρχουν και τα sprinkles επιτρέποντας στον παίκτη να επαναφέρει πόντους ζωής, mana και ακόμα να επαναφέρει στη μάχη έναν πεσμένο ήρωα, χωρίς να το κόστος ενός γύρου σε αντίθεση με τις κινήσεις των ηρώων.

Οι εχθροί είναι διάφορα πλάσματα και πράγματα, όπως πεταλούδες και βράχοι, που έχουν πάρει ζωή μέσα από τα κλεμμένα πρόσωπα των κατοίκων. Σκοτώνοντας τους, αυτόματα σώζουμε ανθρώπους των οποίων τα πρόσωπα επιστρέφουν στη θέση τους. Κατά ένα μεγάλο ποσοστό, τα πρόσωπα αυτά περιορίζονται στα μάτια κάτι που δεν προσφέρει ιδιαίτερη ποικιλία στις εμφανίσεις των εχθρών. Επιπλέον, κάποιες φορές βλέπουμε εχθρούς που να μην έχουν καμία συνοχή, είτε με το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε, είτε με τους υπόλοιπους εχθρούς.

Εκεί που έρχεται το μη-κλασικό κομμάτι ενός RPG είναι ότι δεν έχουμε ελεύθερη περιήγηση σε περιοχές με τυχαίες συναντήσεις εχθρών και γενικότερα την αίσθηση της εξερεύνησης. Αντί για αυτό έχουμε πίστες-διαδρομές στις οποίες οι χαρακτήρες κινούνται αυτόματα σε ένα 2D περιβάλλον και που μπορούν να περιλαμβάνουν διάφορα γεγονότα. Μερικά από αυτά είναι οι μάχες, η εύρεση κάποιου θησαυρού, πράγματα που γίνονται ανάμεσα στα μέλη της ομάδας που έχουμε, να διαλέξουμε μονοπάτι και άλλα. Όταν μια διαδρομή θεωρείται ολοκληρωμένη βρίσκουμε ένα σημαιάκι στην επιλογή διαδρομών και για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε "περπατήσει" από όλες τις πιθανές οδούς. Στο τέλος κάθε διαδρομής βρίσκουμε ένα inn στο οποίο μένουν οι ήρωες προκειμένου να αναπληρώσουν ενέργεια.

Αυτά τα Inns είναι ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του τίτλου. Όταν βρίσκονται εκεί οι ήρωές μας μπορούμε να κάνουμε αρκετά πράγματα που θα τους βελτιώσουν. Αρχικά, ανάλογα με τα χρήματα που έχουμε συλλέξει μπορούμε να τα δώσουμε σε κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά προκειμένου να αγοράσει αυτό που επιθυμεί, είτε αυτό είναι νέο όπλο ή νέος εξοπλισμός. Δυστυχώς, ο χαρακτήρας μπορεί να επιστρέψει με ένα εντελώς διαφορετικό αντικείμενο από αυτό που αρχικά επιθυμούσε. Στη συνέχεια, μπορούμε να ταΐσουμε τους ήρωες που θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα στατιστικά τους σιγά σιγά ή και πιο γρήγορα ανάλογα με το αν τους αρέσει το φαγητό. Το "παρών" δίνουν και δυο mini-games που απαιτούν ειδικά εισιτήρια για να παίξουμε. Το ένα είναι ένας τροχός της τύχης, ο οποίος ανάλογα με το πού θα σταματήσει, κερδίζουμε το αντίστοιχο έπαθλο και το άλλο είναι ένα παιχνίδι πέτρα-ψαλίδι-χαρτί, στο οποίο μπορούμε να κερδίσουμε αρκετά χρήματα.

Το τελευταίο κομμάτι των inns το αφήσαμε στο τέλος γιατί είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον, και σίγουρα αυτό με το περισσότερο χιούμορ. Αυτό το κομμάτι αφορά τη συμβίωση των χαρακτήρων. Μας δίνεται η δυνατότητα να τοποθετήσουμε τους χαρακτήρες σε κοινά δωμάτια με τους δυο να είναι ο μέγιστος αριθμός. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσονται οι σχέσεις ανάμεσα σε αυτούς. Ανάλογα με τον δεσμό τους μπορούν να επηρεάσουν τη μάχη. Ένα παράδειγμα είναι το να προειδοποιήσει ο ένας χαρακτήρας τον άλλο ότι δέχεται επίθεση με αποτέλεσμα να την αποφύγει. Εκτός από τα θετικά του, αυτό έχει και τα αρνητικά του μιας και οι παίκτες μπορεί να ζηλέψουν ή και να τσακωθούν με αποτέλεσμα να επηρεάσει αρνητικά τη μάχη.

Ένα δυνατό χαρακτηριστικό του τίτλου είναι το χιούμορ του. Οι διάλογοι, οι σκηνές ζήλιας οι αντιδράσεις στις μάχες και άλλα πολλά που μας έκαναν να γελάσουμε. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να επιλέξουμε την εμφάνιση των κύριων χαρακτήρων, μπορούμε να βρούμε έτοιμα Miis με ήρωες από άλλους τίτλους και να γίνει ακόμα πιο κωμικό. Δυστυχώς, αυτό είναι και το μόνο δυνατό σημείο του Miitopia. Η ιστορία είναι σχετικά αδιάφορη, οι διαδρομές και οι μάχες γίνονται σύντομα επαναλαμβανόμενες και βαρετές. Η δυνατότητα του να βάλουμε τις μάχες στο... αυτόματο δεν βοηθάει καθόλου, μιας και είναι σαν να σου λέει πως όντως δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο και συνέχισε παρακάτω να τελειώνεις. Θα μπορούσε αυτή η επιλογή να είναι διαθέσιμη σε περίπτωση που επισκεφτούμε ξανά μια διαδρομή προκειμένου να γλιτώσουμε χρόνο.

Το Miitopia θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι ένας τίτλος που ήρθε απλά για να γεμίσει το πρόγραμμα. Σε αντίθεση με άλλους τίτλους της εταιρείας, παρόλο που είναι καλοφτιαγμένος, βλέπουμε πως ο τίτλος είναι καθαρά χιουμοριστικός και δεν έχει δοθεί αρκετή έμφαση στα υπόλοιπα στοιχεία του. Από τη μία προσφέρει γέλιο, από την άλλη αρκετά σύντομα γίνεται επαναλαμβανόμενο και βαρετό. Το μόνο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι οι σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων οι οποίες και αυτές πέφτουν σε μια λούπα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Miitopia

Συντάκτης
7 Αυγούστου 2017
Developer

Nintendo EPD

Publisher

Nintendo

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

Nintendo 3DS

Tested on

Nintendo 3DS

Κυκλοφορία

28 Ιουλίου 2017

Είδος

RPG

PEGI

7

Θετικά

+ Απίθανο χιούμορ
+ Η επιλογή της εμφάνισης χαρακτήρων-κλειδιά, μιας και μπορεί να βάλει κανείς Miis που μοιάζουν με ήρωες άλλων παιχνιδιών

Αρνητικά

- Το παιχνίδι μετά από λίγες ώρες γίνεται βαρετό λόγω επαναληψιμότητας
- Οι εχθροί θα μπορούσαν να δανείζονται πολλά περισσότερα χαρακτηριστικά, αντί για τη μονοτονία των ματιών

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
9.5
Συνοψίζοντας

Το Miitopia είναι ένα χιουμοριστικό παιχνίδι που σίγουρα θα είναι ευχάριστο για μικρά παιδιά. Οι εχθροί, το concept και ο τρόπος που γίνονται οι μάχες είναι αρκετά απλά και οδηγούν προς αυτό το κοινό. Οι παίκτες μεγαλύτερης ηλικίας ίσως το βρουν βαρετό από ένα σημείο και μετά μιας και καταντά μονότονο. Ακόμα και οι μάχες μπορούν να γίνουν αυτόματα και υπάρχει η δυνατότητα να ανεβάσουμε την ταχύτητα που "τρέχει" το παιχνίδι, κάτι που δεν αφήνει θετική εντύπωση.

Όπως και να έχει, ο τίτλος μπορεί να προσφέρει μερικές ώρες διασκέδασης. Σίγουρα, δεν μπορεί να λειτουργήσει ως system seller για το ολοκαίνουργιο New Nintendo 2DS XL, αλλά οι γονείς θα μπορούσαν σίγουρα να τον προτιμήσουν ως έναν δεύτερο τίτλο. Όσοι ψάχνουν κάποια σοβαρό RPG, καλό θα ήταν να κοιτάξουν κάπου αλλού.

6.0
Βαθμός
9.5
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */