Monster of the Deep: Final Fantasy XV

Λαυράκι; Μπα...
by Παναγιώτης Τριάντης on 21 Φεβρουαρίου 2018

Με τη Square Enix να έχει ανακοινώσει πως το Final Fantasy XV δεν θα έχει κάποιο sequel, αλλά θα δέχεται διάφορες αναβαθμίσεις και προσθήκες, βλέπουμε έναν ξεχωριστό τίτλο αυτή τη φορά για VR. Ο λόγος για το Monster of the Deep, ένα παιχνίδι στο σύμπαν του Final Fantasy XV, αλλά υπερβολικά διαφορετικό σε σύγκριση με τον κύριο τίτλο και είναι ο πρώτος τίτλος της Square Enix για μάσκες εικονικής πραγματικότητας.

Όταν διαβάζει κανείς τον τίτλο δεν ξέρει τι να περιμένει. Με το “Deep” υπονοείται ο βυθός της θάλασσας, αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε κυρίως με λίμνες στην περιοχή της Eon, τον κόσμο που γνωρίσαμε στο Final Fantasy XV. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός χαρακτήρα που δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι μέσα από ένα πλούσιο character creation που πραγματικά μας έκανε θετική εντύπωση με την πληθώρα των επιλογών που είχαμε. Ο χαρακτήρας αυτός είναι ένας "κυνηγός ψαριών", μιας και καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε επικίνδυνα daemon ψάρια που εμφανίζονται σε διάφορες περιοχές. Αφού φτιάξουμε τον χαρακτήρα που μας αντιπροσωπεύει, η περιπέτεια μας ξεκινάει. Αυτό που μας παραξένεψε ήταν πως όλα τα cutscenes ήταν σε 2D μορφή πριν “μπούμε” στο playable κομμάτι, και όχι VR, αφήνοντας ένα τεράστιο “γιατί;” στο κεφάλι μας.

Κύρια αντικείμενα στην περιπέτεια αυτή είναι το καλάμι ψαρέματος και η συσκευή που ανιχνεύει πού βρίσκονται τα ψάρια, μιας και αν δεν το καταλάβατε ακόμα ο τίτλος εστιάζει στο αγαπημένο χόμπι του Noctis, το ψάρεμα. Στην πραγματικότητα χρησιμοποιήσαμε το DualShock 4 ως καλάμι ψαρέματος, όμως υπάρχει και η δυνατότητα να παίξουμε με τα PlayStation Move controllers. Προφανώς το δεύτερο είναι πιο ρεαλιστικό σε σύγκριση με το απλό χειριστήριο, ωστόσο μπορούμε να πούμε πως η εμπειρία μας με το DS4 ήταν εξίσου καλή και, κυρίως, διασκεδαστική.

Συγκεκριμένα, έπρεπε να κουνήσουμε το χειριστήριο όπως ακριβώς θα κάναμε με ένα καλάμι ψαρέματος, με την κάμερα της κονσόλας -πιθανότατα σε συνεργασία με το γυροσκόπιο του χειριστηρίου- να αντιλαμβάνεται το πόση “δύναμη” βάλαμε και να βλέπουμε τα αντίστοιχα αποτελέσματα στην οθόνη μας. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως πάντα πετυχαίναμε αυτό που θέλαμε με το καλάμι να ξεφεύγει πολύ αρκετές φορές. Για να φέρουμε το ψάρι προς το μέρος μας βρήκαμε τον εαυτό μας πολλές φορές να γυρνάμε το χειριστήριο στο πλάι και να φέρνουμε σβούρες με τον αναλογικό μοχλό σαν να ήταν πραγματικό καλάμι. Στην περίπτωση των δύο move controllers, αυτόν τον ρόλο αναλαμβάνει το δεύτερο χειριστήριο.  

To gameplay είναι αρκετά μονότονο. Απλά πετάμε το δόλωμα το μετακινούμε ελαφρώς μέχρι να “τσιμπήσει” κάποιο ψάρι και να το φέρουμε προς το μέρος μας. Αυτό μετά από λίγη ώρα καταντάει βαρετό, εκτός αν κάποιος είναι φανατικός οπαδός του ψαρέματος. Το μόνο που μπορούμε να αλλάξουμε είναι ο εξοπλισμός και αυτό δεν θα επηρεάσει άμεσα το gameplay μας παρά τα διαφορετικά τους χαρακτηριστικά. Τα ψάρια είναι εξίσου βαρετά και καθ’όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού άντε να είδαμε δύο με τρεις φορές κάτι πολύ ξεχωριστό που θα μας “μείνει”.

Η κύρια ιστορία αποτελείται από μόλις επτά αποστολές και ευτυχώς τοποθετούνται σε διαφορετικά μέρη επιτρέποντάς μας να δούμε πολλές όμορφες περιοχές του κόσμου του Final Fantasy XV. Οι αποστολές αυτές αποτελούνται από δυο φάσεις. Αρχικά, καλούμαστε να πιάσουμε ψάρια ώστε να προσελκύσουμε το daemon fish που “ενοχλεί” την περιοχή, που δυστυχώς με τέσσερα ψάρια εκπληρώνεται ο στόχος κάνοντας τις αποστολές υπερβολικά μικρές. Στη συνέχεια, αφού το έχουμε κάνει να εμφανιστεί στη λίμνη, τη θέση του καλαμιού παίρνει ένα crossbow, με το οποίο καλούμαστε να χτυπήσουμε το τεράστιο ψάρι πριν το πιάσουμε όπως όλα τα άλλα. Αυτό ίσως ήταν πιο διασκεδαστικό από την πρώτη φάση με τον τίτλο να μετατρέπεται για λίγα λεπτά σε ένα shooter. Αυτό είναι και το μοναδικό gameplay το τίτλου. Ψάρεμα, crossbow και πάλι το ίδιο.

Εκτός από το story mode που μας πήρε το πολύ 2 ώρες για να τερματίσουμε, υπάρχουν και άλλα modes που προσπαθούν να προσθέσουν ώρες στο παιχνίδι. Ένα από αυτά είναι το tournament mode στο οποίο καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε AI αντιπάλους πιάνοντας ψάρια. Αυτός με τα περισσότερα κιλά, κερδίζει. Τα υπόλοιπα modes είναι το Hunt που ουσιαστικά είναι διάφορες αποστολές τις οποίες καλούμαστε να ολοκληρώσουμε και το Free που μπορούμε απλά να πάμε μια βόλτα για ψάρεμα. Η αλήθεια είναι πως μετά το story mode δεν νιώσαμε την ανάγκη να παίξουμε παραπάνω εξαιτίας του μονότονου gameplay, αλλά όσοι το βρίσκουν ενδιαφέρον, ίσως να το κάνουν.

Δυστυχώς και ο τεχνικός τομέας έχει τα θέματα του. Τα γραφικά θα μπορούσαν να είναι εξαιρετικά και να αποδίδουν με υπέροχο τρόπο τον κόσμο που γνωρίσαμε στο Final Fantasy XV, αλλά δεν έχει γίνει καθόλου καλή δουλειά. Συγκεκριμένα, βλέπουμε παντού “σκαλάκια” γύρω από τα πάντα που σημαίνει πως δεν υπάρχει ίχνος anti-aliasing. Αποτέλεσμα; Ακόμα και τα πρόσωπα των χαρακτήρων που συναντάμε να μην είναι καθαρά και με δυσκολία να καταλαβαίνουμε τις εκφράσεις τους. Εκτός αυτού, κάθε φορά που “πεθαίνουμε” εντός του παιχνιδιού αναγκαζόμαστε να επιστρέψει στην αρχική οθόνη του τίτλου με αποτέλεσμα να τρώμε ολόκληρα λεπτά στο loading μέχρι να επιστρέψουμε στην αποστολή μας. Να σημειωθεί πως μόνο στο loading μεταξύ αρχικής οθόνης και παιχνιδιού καθυστερεί σε τέτοιο βαθμό με τα loading μεταξύ βάσης και περιοχών να είναι εμφανώς μικρότερα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Monster of the Deep: Final Fantasy XV

Συντάκτης
21 Φεβρουαρίου 2018
Developer

Square Enix Business Division 2

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation VR

Tested on

PlayStation VR

Κυκλοφορία

21 Νοεμβρίου 2017

Είδος

Simulation

PEGI

12

Θετικά

+ Διασκεδαστικό σε αρκετά σημεία
+ Ιδανικό για οπαδούς του ψαρέματος του Final Fantasy ή γενικότερα
+ Όμορφες περιοχές από τον κόσμο του Final Fantasy XV

Αρνητικά

- Μονότονο gameplay με επανάληψη στις αποστολές
- 2 ώρες story mode με μόλις επτά αποστολές
- Cutscenes που δεν είναι σε μορφή VR
- Κακή ποιότητα γραφικών με πολλά προβλήματα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.5
Συνοψίζοντας

Το Monster of the Deep: Final Fantasy XV θα μπορούσε να θεωρηθεί εύκολα ένα απλό experience, αν δεν υπήρχαν τα επιπλέον modes, μιας και η μικρή του διάρκεια δεν δικαιολογείται εύκολα. Επιπλέον, το γεγονός πως έχει εστιάσει σε ένα μικρό κομμάτι του Final Fantasy XV -που είναι το ψάρεμα- και το έκανε ολόκληρο παιχνίδι, σημαίνει πως είναι για περιορισμένο και υπερβολικά συγκεκριμένο κοινό, δηλαδή οπαδούς της σειράς και λάτρεις του ψαρέματος. Ο τεχνικός τομέας δεν βοηθάει καθόλου στο να σωθεί η κατάσταση, κάνοντας τον τίτλο ένα μέτριο παιχνίδι που μπορείτε να προσπεράσετε, χωρίς να χάσετε κάτι σπουδαίο.

5.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1