Mortal Shell - Review

Λίγο και καλό
by Άρης Φουρναράκης on 31 Αυγούστου 2020

Το Mortal Shell, παρόλο που έχουμε παίξει αρκετούς souls-like τίτλους, μας κέντρισε το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή, τόσο για τα πρωτότυπα στοιχεία στο gameplay του, όσο και για την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από αυτό.

Η Cold Symmetry μετράει μόλις τρία χρόνια στον χώρο και το Mortal Shell αποτελεί την πρώτη της προσπάθεια. Το ιδιαίτερο σε όλο αυτό είναι ότι για να δημιουργηθεί το παιχνίδι απασχολήθηκαν μόλις 15 άτομα (αν και βετεράνοι AAA τίτλων), με τα αποτελέσματα να εντυπωσιάζουν.

Από την πρώτη στιγμή θα καταλάβετε το πόσο διαφέρει το Mortal Shell από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους. Δεν υπάρχει κάποιο character creation για να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα, δεν μπορείτε να επιλέξετε class ή να τοποθετήσετε attributes εκεί που επιθυμείτε.

Ο χαρακτήρας σας είναι ένα απρόσωπο πλάσμα, χωρίς όνομα, χαρακτηριστικά ή αναμνήσεις. Η συγκεκριμένη επιλογή έγινε συνειδητά από την εταιρεία ανάπτυξης και σχετίζεται άμεσα με το gameplay του παιχνιδιού. Θα ανακαλύψετε σχετικά γρήγορα ότι για να μπορέσετε να μάθετε περισσότερα για τον ζοφερό κόσμο του Mortal Shell και να περιηγηθείτε σε αυτόν, θα πρέπει να δανειστείτε τα άψυχα σώματα (mortal shells) τεσσάρων μαχητών, αποκτώντας την ίδια στιγμή τόσο τις αναμνήσεις όσο και τις ικανότητές τους.

Όσον αφορά την ιστορία, το Mortal Shell ακολουθεί τα χνάρια των Dark Souls, δίνοντας αφηγηματικά ψίχουλα στον παίκτη και προτιμάει να τον “πετάξει” αβοήθητο σε έναν αφιλόξενο και μυστηριώδη κόσμο, για να συνδέσει τις τελείες μόνος του. Δεν θα δείτε μεγάλα cutscenes, ούτε θα σας πει κάποιο NPC ξεκάθαρα τι πρέπει να κάνετε. Απεναντίας κάθε νέα πληροφορία που θα μαθαίνετε, ίσως θέτει σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία όσων έχετε μάθε μέχρι εκείνη την στιγμή, κάτι που θα σας οδηγήσει σε σημείο να μην ξέρετε αν οι αποφάσεις σας είναι σωστές ή όχι. Αφηγηματικά το Mortal Shell τα πάει περίφημα, και οι 20 περίπου ώρες που θα διαρκέσει το playthrough σας, περνούν ανεπαίσθητα.

Όσον αφορά το gameplay, όσοι έχετε ασχοληθεί ξανά με παιχνίδια του είδους, το Mortal Shell θα σας φανεί αρκετά οικείο. Η Cold Symmetry έχει δανειστεί αρκετά στοιχεία από τα παιχνίδια της From Software, από τις κινήσεις του χαρακτήρα και των εχθρών, μέχρι και τα προβλήματα της κάμερας. Υπάρχουν όμως ορισμένες διαφορές, που κάνουν το Mortal Shell να ξεχωρίζει.

Όλο το παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από την ιδέα των shells, η οποία εφαρμόζεται πανέξυπνα σε κάθε πτυχή του παιχνιδιού. Ο πρωταγωνιστής μπορεί να είναι ο «κανένας», όμως φορώντας κάποιο από τα shells, γίνεται ο Harros, o Tiel, o Solomon ή ο Eredrim. Αποκτά υπόσταση, προσωπικότητα, αναμνήσεις και ξεχωριστές ικανότητες. Τα shells αντικαθιστούν τα classes επάξια, αν και βρήκαμε τον αριθμό τους αρκετά περιορισμένο και ίσως κακοφανεί σε παίκτες που έχουν συνηθίσει να διαλέγουν μέσα από διψήφιο αριθμό κλάσεων.

Κάθε shell προσφέρει τις δικές του ιδιαιτερότητες και θα πρέπει να βρείτε πιο σας συμφέρει καλύτερα, από άποψη gameplay. Ξεκινώντας θα βρείτε τον κλασσικό warrior (Harros) με τα ισοσταθμισμένα στατιστικά, ενώ πριν φύγετε από την πρώτη περιοχή θα έχετε βρει και τα υπόλοιπα τρία. Εντύπωση μας προκάλεσε η απουσία κάποιου μαχητή με ranged επιθέσεις. Εμείς για το πρώτο μας playthrough, επιλέξαμε τον Tiel, ο οποίος προσφέρει χαμηλό HP αλλά πολύ υψηλό stamina, κάτι που βοήθησε αρκετά στα dodges. Μαζί με τα τέσσερα shells στο παιχνίδι θα βρείτε και μόλις πέντε διαφορετικά όπλα, τέσσερα melee και ένα ranged. Πρόκειται για δύο σπαθιά (ένα one-handed και ένα two-handed), ένα mace και ένα σετ από αξίνα και καλέμι, ενώ το Ballistazooka (μια βαλίστρα-μπαζούκα) είναι όσο διασκεδαστικό ακούγεται αλλά αρκετά αργό. Εφόσον βρείτε πιο σας βολεύει περισσότερο, μπορείτε να τα αναβαθμίσετε, και να τους ξεκλειδώσετε νέες κινήσεις και passive abilities.

Upgrades μπορείτε να κάνετε και στα shells, αρκεί να έχετε στην κατοχή σας αρκετά glimpses. Κάθε shell διαθέτει δέκα perks, με κάποια από αυτά να είναι κοινά για όλα τα shells, ενώ κάποια αποκλειστικά. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα shells είναι προκαθορισμένα builds και δεν μπορείτε να αλλάξετε τα στατιστικά τους. Μπορείτε να ξεκλειδώσετε τις ικανότητές τους, αλλά δεν μπορείτε να αυξήσετε για παράδειγμα το HP, στον Tiel. Γι’ αυτό προτείνουμε να βρείτε ποιο shell σας ταιριάζει και μετά να το χτίσετε με το κατάλληλο όπλο και τα κατάλληλα abilities. Τέλος, με κάθε ability που ξεκλειδώνετε, αποκτάτε πρόσβαση και σε κάποια ανάμνηση του χαρακτήρα που έχετε.

Μια ακόμα βασική διαφορά που έχει το Mortal Shell σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια του είδους, είναι το Hardening. Η συγκεκριμένη ικανότητα μετατρέπει τον χαρακτήρα σας σε άγαλμα και απορροφά όλα το εισερχόμενο damage. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε το Hardening σε οποιαδήποτε φάση της μάχης (ακόμα και είστε στην διαδικασία dodge ή στον αέρα) ενώ ο αντίπαλος μπορεί να γίνει staggered αν σας χτυπήσει. Η ικανότητα αυτή δεν αντικαθιστά το parry, που υπάρχει κανονικά στο παιχνίδι και μάλιστα εφόσον το κάνετε μπορείτε να κάνετε και counter-attack, αν έχετε το ανάλογο resolve.

Μαζί με τα καλά χαρακτηριστικά των παιχνιδιών της From Software όμως, έχουν έρθει και οι παθογένειές τους. Η κάμερα για μια ακόμη φορά είναι το αδύναμο σημείο ενός τέτοιου παιχνιδιού, αν και τα πάει κάπως καλύτερα από άλλους τίτλους. Το πρόβλημα παρατηρείται σε μάχες με μεγαλύτερους εχθρούς όπου η κάμερα κάνει τα… δικά της, μπαίνει στο πάτωμα προσπαθώντας να κεντράρει τον αντίπαλό ή αν βρίσκεστε κοντά σε κάποιο τοίχο συνήθως θα βλέπετε τις πέτρες και όχι τον εχθρό.

Όσον αφορά τον κόσμο του παιχνιδιού, το Mortal Shell αποτελείται από τέσσερις (ναι πάλι τέσσερα) μεγάλες περιοχές, οι οποίες αν και φαντάζουν λίγες, ποικίλουν και διαφέρουν τελείως μεταξύ τους. Διαθέτουν ιδιαίτερο level design, δική τους ιστορία και εχθρούς με διαφορετικές ικανότητες. Παρόλο που δεν δίνονται όμως ιδιαίτερα hints στον παίκτη για το πού πρέπει να πάει, το Mortal Shell τείνει να επιβραβεύει την περιέργεια, από το τα μονοπάτια που θα ακολουθήσετε μέχρι τα αντικείμενα που θα χρησιμοποιήσετε τα οποία στην αρχή θα σας είναι άγνωστα. Για παράδειγμα, την πρώτη φορά που θα βρείτε κάτι, δεν θα ξέρετε τι κάνει, αν είναι καλό ή κακό για τον χαρακτήρα σας. Όσο το χρησιμοποιείτε όμως θα σας γίνεται πιο οικείο και ίσως αλλάξει και η χρησιμότητα ή η αποτελεσματικότητά του.

Σημαντικό μέρος των παιχνιδιών του είδους, είναι τα bosses. Το Mortal Shell δεν απογοητεύει με την ποιότητα και την επιβλητικότητά τους, αλλά, όπως και σε άλλα σημεία, με την ποσότητα. Γενικά το παιχνίδι το πηγαίνει στη φάση «λίγα και ποιοτικά» παρά πολλά και αδιάφορα. Λίγα bosses, αλλά όλα εξαιρετικά, λίγα όπλα αλλά κάνουν την δουλεία τους. Και θα λέγαμε ότι είμαστε εντάξει με αυτό, αναγνωρίζουμε όμως ότι ίσως ξενίσει τους παίκτες που θέλουν επιλογές.

Κάποιες ακόμα επιλογές που χρήζουν συζήτησης είναι η απουσία του fast travel και κάποιου βασικού τρόπου για να κάνετε heal (σαν estus flask). Για το πρώτο, στις περιοχές υπάρχουν σκορπισμένα checkpoints, μεταξύ των οποίων δεν μπορείτε να κάνετε fast travel, κάτι το οποίο λείπει από το παιχνίδι και όσοι έχουν παίξει παιχνίδια του είδους ξέρουν πόσο σημαντικό είναι να μην χρειάζεται να ξαναπεράσεις σχεδόν όλη την περιοχή με τα πόδια, απλά επειδή έχασες στο boss. Όσο για το heal, απουσιάζει κάποιος τρόπος για να ανακτήσετε σημαντικό κομμάτι του HP σας, καθώς όλα τα healing αντικείμενα, σας γεμίζουν over time. Οι βετεράνοι των souls-like παιχνιδιών γνωρίζουν πόσο άβολο είναι το heal over time σε κάποιο boss fight, ενώ θα πρέπει να ξοδεύετε διαρκώς tar (το currency του παιχνιδιού) για να γεμίζετε το stock σας. Τουλάχιστον στον κόσμο υπάρχουν άφθονα μανιτάρια (ένα από τα healing items) για να μην ξεμείνετε ποτέ, έστω και από αυτό το βασικό heal.

Τα γραφικά το Mortal Shell έχουν δημιουργηθεί με την Unreal Engine 4 και ενώ σε σημεία είναι εντυπωσιακά, σε άλλα θυμίζουν παιχνίδι αρκετών ετών. Ο κόσμος είναι πανέμορφος και δυσοίωνος ταυτόχρονα, ενώ και τα bosses είναι καλοσχεδιασμένα. Από την άλλη κάποιοι από τους εχθρούς δεν έχουν την αντίστοιχη λεπτομέρεια. Τεχνικά δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά προβλήματα, αφού το παιχνίδι έτρεξε απρόσκοπτα σε 1440p/60fps. Αντιμετωπίσαμε όμως ορισμένα bugs, όπως απουσία του ήχου για μερικά δευτερόλεπτα, κολλήματα με μοντέλα εχθρών ή bosses και πτώση από την πίστα, μέσα στα γραφικά. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, κάποια από αυτά διορθώνονται με συνεχόμενα patches.

Από την άλλη, εξαιρετική δουλεία έχει γίνει ηχητικά, με το soundtrack του παιχνιδιού να περιέχει αγχωτικά και επιβλητικά κομμάτια στις στιγμές μάχης και χαλαρές ή και καθόλου μελωδίες στις στιγμές εξερεύνησης.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mortal Shell

Author

Άρης Φουρναράκης

Developer

Cold Symmetry

Publisher

Playstack

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PC

Κυκλοφορία

18 Αυγούστου 2020

Είδος

Action-RPG

PEGI

16+

Θετικά

+ Διαφέρει αρκετά από παρόμοια παιχνίδια του είδους
+ Στοχεύει στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα, σχεδόν σε όλα τα σημεία
+ Ενδιαφέρον gameplay με αρκετά νέα στοιχεία
+ Εξαιρετικό level design και bosses
+ Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά

- Προβληματική κάμερα
- Απουσία fast travel και βασικού τρόπου heal
- H έλλειψη ποικιλίας ίσως ξενίσει

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Μετά από 20 ώρες στον κόσμο του Mortal Shell, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι αυτό που κατάφερε η Cold Symmetry είναι αξιέπαινο. Με μόλις 15 άτομα και με τόσες δυσκολίες και περιορισμούς κατάφερε να προσφέρει έναν προσεγμένο και απαιτητικό τίτλο, που παρά τα προβλήματα του, θα εκτιμήσουν όλοι ανεξαιρέτως οι φαν του είδους, ενώ θα τους θυμίσει την πρώτη τους περιπέτεια με souls-like παιχνίδια.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1