Nanotale - Typing Chronicles - Review

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 31 Μαρτίου 2021

Το Nanotale - Typing Chronicles μού κίνησε το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή, χωρίς να γνωρίζω τίποτα για αυτό. Πρόκειται, έμαθα, για πνευματικό διάδοχο του Epistory, μίας RPGοειδούς περιπέτειας που ως βασικό χαρακτηριστικό και selling point έχει το ότι τα πάντα γίνονται με τη χρήση του πληκτρολογίου, γράφοντας λέξεις. Τα typing games είναι μία παράξενη κατηγορία, και όχι μία με την οποία έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα, όμως η περιγραφή του Nanotale σε συνδυασμό με την όμορφη, παραμυθένια του εικόνα, κατάφερε και με τράβηξε αμέσως.

Ξεκινώντας το παιχνίδι είδα πως, πράγματι, κάνουμε τα πάντα πληκτρολογώντας λέξεις. Χειριζόμαστε ένα κορίτσι που καταγράφει και αρχειοθετεί τον κόσμο γύρω του, τα φυτά, τα πλάσματα και ό,τι συναντά γενικότερα, και χανόμαστε σε έναν κόσμο που πλήττεται από κάποια σκοτεινή μαγεία. Η πλοκή έχει δυνατότητες, καθώς θυμίζει με ευχάριστο τρόπο παραμύθια, ενώ η ιδιότητα της πρωταγωνίστριας φέρνει την ευκαιρία για ανάπτυξη του lore. Ωστόσο, το παιχνίδι δεν εκμεταλλεύεται αυτές τις προοπτικές και τελικά μας δίνει ένα αδιάφορο σενάριο με lore που έχει στηθεί διεκπεραιωτικά και καταντάει κουραστικό επειδή περιλαμβάνει αρκετά entries· θα διαβάσουμε δηλαδή πολλές φορές τις περιγραφές φυτών και πλασμάτων χωρίς όμως ιδιαίτερη έμπνευση να τις στηρίζει.

Η βασική ιστορία είναι χιλιοπαιγμένη, ανούσια και δεν προσφέρει τίποτα εκτός από ένα φτωχό υπόβαθρο για την περιπέτεια, ενώ δεν καταφέρνει καν να δίνει λόγους και αφορμές για όσα συμβαίνουν και απλώς παραμερίζεται στην άκρη. Δεν είναι ότι η αφήγηση είναι κακογραμμένη ή ότι κάνει σφάλματα ανεπίτρεπτα, όμως είναι εντελώς αδιάφορη από την αρχή ως το τέλος και δεν κάνει καμία προσπάθεια να ξεχωρίσει και να εντάξει στο πλαίσιό της έξυπνα το κομμάτι της πληκτρολόγησης.

Προσπερνώντας όμως το σενάριο, ευτυχώς έχουμε ένα θαυμάσιο παιχνίδι, γεμάτο όμορφες πινελιές, εύστοχες ιδέες και άριστα σχεδιασμένα τμήματα. Στο Nanotale καλούμαστε να λύσουμε γρίφους αξιοποιώντας το περιβάλλον και τα μαγικά που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλάζοντας τα στοιχεία του χώρου με τον κατάλληλο κάθε φορά τρόπο. Για παράδειγμα, ένα αντικείμενο, αν χτυπηθεί με ακτίνα ηλεκτρισμού, ρίχνει τριγύρω του νερό. Άλλο, ίσως βγάζει χορτάρι στο έδαφος. Γενικά, κάθε αντικείμενο σχεδόν έχει το δικό του ξεχωριστό εφέ και εμείς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε κάθε ένα χρησιμοποιώντας τα σωστά μαγικά ξόρκια, καίγοντας χορτάρια για να φτάσει η φλόγα κάπου, ρίχνοντας ηλεκτρισμό στο νερό, φυσώντας με αέρα έναν μηχανισμό για να ενεργοποιηθεί και ούτω καθεξής.

Οι γρίφοι είναι πολύ διασκεδαστικοί, ευφάνταστοι και κάνουν σωστή χρήση του στοιχείου της πληκτρολόγησης με δημιουργικούς τρόπους. Γράφοντας, για παράδειγμα, τη λέξη fire, ετοιμάζουμε το ξόρκι της φωτιάς. Στη συνέχεια, μπορούμε να μεταβάλλουμε το πώς θα πραγματοποιηθεί το μαγικό μας, πατώντας για παράδειγμα ray για να πάρει μορφή ακτίνας, large για να μεγαλώσει σε εμβέλεια και, γενικά, υπάρχουν αρκετά ξόρκια και μετατροπείς και απόλυτα επαρκείς καταστάσεις και σημεία όπου μπορούν να αξιοποιηθούν.

Τεράστια βοήθεια προσφέρει το ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο level design, που καταφέρνει να στήσει 3 ξεχωριστές πίστες σε ύφος «παιδικής χαράς» χωρίς όμως sandbox χαρακτηριστικά. Και τα τρία επίπεδα χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη πυκνότητα περιεχομένου, μυστικά, παράπλευρες αποστολές, εχθρούς, bosses και ό,τι χρειάζεται ώστε να μας διασκεδάσουν και να μας προκαλέσουν την επιθυμία να τα «ξεζουμίσουμε». Η περιήγηση, η επίλυση γρίφων και οι μάχες είναι πραγματικά ευχάριστες δραστηριότητες και δεν κουράζουν καθόλου, αν και η δομή κάθε κόσμου είναι ακριβώς ίδια όσον αφορά τις αποστολές. Σε κάθε πίστα καλούμαστε να κάνουμε τις ίδιες περίπου αποστολές, να μαζέψουμε 3 αντικείμενα και μετά να νικήσουμε το boss. Όμως, τα επιμέρους χαρακτηριστικά ταρακουνούν τη φόρμουλα εντελώς και έτσι παρόλο που η βάση είναι ίδια, η αίσθηση που δίνεται διαφέρει σημαντικά.

Οι μάχες γίνονται μέσω της πληκτρολόγησης λέξεων διαφορετικής δυσκολίας: κάθε φορά που ολοκληρώνουμε μία λέξη, εξαπολύουμε μία επίθεση στον εχθρό που αντιστοιχεί στη λέξη αυτή. Είναι ένα απλό σύστημα στον πυρήνα του, το οποίο είναι όμως διασκεδαστικό και συνεχώς εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία, όπως για παράδειγμα το level up με νέα perks για τον χαρακτήρα μας, την απόκτηση νέων μαγικών, αλλά και την εκμάθηση της τακτικής της μονομαχίας, ώστε να τοποθετούμε την πρωταγωνίστρια στο σωστό σημείο, να ελέγχουμε τους εχθρούς και να μετακινούμαστε όταν πρέπει. Τα combos που προκύπτουν είναι διασκεδαστικά, οι μάχες επίσης, ενώ τα boss fights κερδίζουν τις εντυπώσεις στο μεγαλύτερο κομμάτι τους. Η δυσκολία είναι ικανοποιητική και προσφέρει αρκετές προκλήσεις, όμως θα ήταν ίσως καλύτερα να υπάρχουν ξεχωριστοί βαθμοί, καθώς είναι πιθανό αρκετός κόσμος να τα βρει σκούρα, ιδίως αν δεν έχει εξασκηθεί στην πληκτρολόγηση. Βέβαια, το Nanotale μπορεί να αποτελέσει αφορμή αλλά και εργαλείο εκμάθησης, αλλά και πάλι οι βαθμοί δυσκολίας θα ήταν καλοδεχούμενοι. Η διάρκεια είναι επίσης επαρκής: μπορεί να περάσει άνετα τις 10 ώρες, ενώ αν ψάξετε τα πάντα και ασχοληθείτε με side quests θα πλησιάσει και ίσως ξεπεράσει τις 20.

Δυστυχώς δεν είναι όλα ομαλά, καθώς το Nanotale χαρακτηρίζεται από τεχνικά προβλήματα και κάποια σχεδιαστικά λάθη. Προκύπτουν bugs και glitches εδώ κι εκεί, με τη μορφή οπτικών «παράσιτων», κολλημάτων σε σημεία του χώρου, και freezes που απαιτούν restart του παιχνιδιού. Επίσης, όταν χρειάζεται να χειριστούμε σημεία του περιβάλλοντος, να τα μεταβάλλουμε με ένα ξόρκι και να τα αξιοποιήσουμε (για παράδειγμα να παγώσουμε το νερό και να περπατήσουμε στον πάγο για να περάσουμε απέναντι σε μία λίμνη), προκύπτουν θέματα καθώς η κίνηση στον χώρο δεν είναι ομαλή όταν το περιβάλλον έχει αλλάξει από δική μας ενέργεια, με αποτέλεσμα να κολλάμε, να κινούμαστε παράξενα και πολλές φορές να μοιάζει πως κάτι πάει στραβά, ακόμα και αν δεν είναι τελικά έτσι. Υπάρχει μία λειτουργία που μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε και πάλι από ένα checkpoint αν έχουμε κολλήσει κάπου, όμως τα κολλήματα είναι συχνά και άκομψα.

Ένα ακόμη πρόβλημα προκύπτει εξαιτίας του interface που έχει μερικές ελλείψεις. Ο χάρτης είναι δυσανάγνωστος και δεν βοηθάει ιδιαίτερα αν και είναι απαραίτητος, ενώ όταν κάνουμε remapping τα πλήκτρα για να παίξουμε με τα WASD (ως default για κάποιον λόγο έχει τα ESDF), η κίνηση του κέρσορα στον χάρτη δεν ακολουθεί και δημιουργείται ένα αναίτιο μπέρδεμα. Επίσης, σε κάποια σημεία δεν υπάρχει ξεκάθαρη καθοδήγηση· δεν εννοώ πως θα ήθελα να είναι τα πάντα μπροστά στα μάτια μας, καθώς το Nanotale επιθυμεί να μας βάλει να ψάξουμε και να εξερευνήσουμε (και το πετυχαίνει) όμως κάποιες φορές η προσπάθειά του αυτή γίνεται με λάθος τρόπο. Για παράδειγμα, τυχαίνει να ολοκληρώσουμε μία αποστολή και να μην ανανεωθεί το quest log, και έτσι να μην έχουμε καμία ιδέα για το πώς θα προχωρήσουμε, καταλήγοντας να περπατάμε στην τύχη. Επίσης, οι αποστολές δεν είναι ομαδοποιημένες με κάποιον τρόπο σε ένα log για να ξέρουμε πόσες και ποιες έχουμε στη διάθεσή μας, ενώ και η ύπαρξη fast travel θα μας έλυνε τα χέρια. Τα περισσότερα είναι προβλήματα που μπορούν να λυθούν με μελλοντικά updates, πάντως, και αν υπάρξει τέτοιου είδους στήριξη από τους developers το παιχνίδι μπορεί να λάμψει πραγματικά.

Οπτικά, το Nanotale είναι όπως ακριβώς πρέπει: παραμυθένιο, όμορφο και «ζεστό». Την περισσότερη ώρα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο μάτι και έχει επιλεχθεί ένα απόλυτα ταιριαστό εικαστικό ύφος, ενώ συμβαδίζει και η πετυχημένη μουσική, όμως πάλι προκύπτουν κάποια προβλήματα εδώ κι εκεί, με frame drops και κολλήματα τύπου stuttering, ειδικά στον τελευταίο κόσμο του παιχνιδιού.

Όπως και να ‘χει, το Nanotale είναι ένα παιχνίδι γεμάτο δημιουργικές ιδέες, ιδιαίτερα γοητευτικό με παραμυθένιο τρόπο, και διασκεδαστικό για πολλές ώρες. Είναι πολύ εύκολο να χαθείς στον κόσμο του, εξαιτίας των εξαιρετικών γρίφων και του εξαίσιου level design, αλλά και της στρατηγικής μάχης. Με λίγες βελτιώσεις σε τεχνικά και quality of life χαρακτηριστικά, θα καταφέρει να γίνει ακόμα καλύτερο από ό,τι ήδη είναι.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Nanotale - Typing Chronicles - Review

Συντάκτης
31 Μαρτίου 2021
Developer

Fishing Cactus

Publisher

Fishing Cactus, PID Publishing, 2

Πλατφόρμες

PC

Tested on

PC

Κυκλοφορία

31 Μαρτίου 2021

Είδος

Typing adventure RPG

PEGI

7

Θετικά

+ Πετυχημένοι γρίφοι
+ Διασκεδαστικός τρόπος χρήσης μαγείας
+ Καλοστημένο level design
+ Ευχάριστες μάχες, εμπνευσμένα bosses, ικανοποιητική δυσκολία
+ Όμορφο εικαστικό κομμάτι, αρμόζουσα μουσική

Αρνητικά

- Αδιάφορη ιστορία, διεκπεραιωτικά στημένο lore
- Τεχνικά προβλήματα
- Σχεδιαστικά σφάλματα στη χειραγώγηση του περιβάλλοντος και την κίνηση στον χώρο
- Ελλιπές interface
- Χρειαζόταν fast travel λόγω έντονου backtracking

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Nanotale είναι ένα παιχνίδι γεμάτο δημιουργικές ιδέες, ιδιαίτερα γοητευτικό με παραμυθένιο τρόπο, και διασκεδαστικό για πολλές ώρες. Είναι πολύ εύκολο να χαθείς στον κόσμο του, εξαιτίας των εξαιρετικών γρίφων και του εξαίσιου level design, αλλά και της στρατηγικής μάχης. Με λίγες βελτιώσεις σε τεχνικά και quality of life χαρακτηριστικά, θα καταφέρει να γίνει ακόμα καλύτερο από ό,τι ήδη είναι.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1