Narcosis

by Βασίλης Καμακάρης on 3 Μαΐου 2017

Ο βυθός της θάλασσας είναι ένα μέρος που μπορεί να μαγέψει τους θεατές του, με τα πολύχρωμα όντα και φυτά να δένουν αρμονικά με το μπλε χρώμα της. Ωστόσο ακόμα και αυτή η τόσο ελκυστική αρμονία, μπορεί να μετατραπεί σε έναν εφιάλτη. Η Honor Code, Inc. είναι εδώ για να δείξει την σκοτεινή πλευρά της θάλασσας και το κάνει μέσα από το πιο πρόσφατο παιχνίδι της, Narcosis.

Ο τίτλος της Honor Code, Inc. είναι ένα horror adventure πρώτου προσώπου και θα βάλει τους παίκτες στον ρόλο ενός μέλους μιας ομάδας, η οποία εργάζεται στα βάθη του ωκεανού. Η αρχή του Narcosis μας φέρνει ένα tutorial, εξοικειώνοντας μας με την στολή που μας κρατά συντροφιά στο ταξίδι μας. Η ιστορία αρχίζει σε μια τυπική μέρα στις εγκαταστάσεις του σταθμού, με έναν συνάδελφο μας να βρίσκεται μαζί μας. Όλα θα κυλήσουν ομαλά, αλλά ξαφνικά μια αναπάντεχη καταστροφή θα έρθει και θα βρεθούμε μόνοι μας. Οι πρώτες σκέψεις ύστερα από την καταστροφή είναι να επιστρέψουμε στη βάση μας και να βρούμε πιθανούς επιζώντες. Στη συνέχεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την έξοδο διαφυγής στο σταθμό Compass II, κάτι αρκετά απλό, όμως αρκετά δυσοίωνο, όπως θα φανεί στην πορεία..

Η καταστροφή των εγκαταστάσεων φέρνει μαζί της και ανεξήγητα φαινόμενα, με το υπερφυσικό να παίζει πρωτεύοντα ρόλο στο περιβάλλον. Ψάχνοντας τα συντρίμμια του Compass I, μια στροφή του βλέμματος αλλάζει τα πάντα και η παράνοια αρχίζει να "χαϊδεύει" το μυαλό μας. Η μηχανική στολή είναι το μόνο ασφαλές σημείο, διαχωρίζοντας εμάς από το σκοτεινό άγνωστο του βυθού. Ο μονός συνοδοιπόρος στο ταξίδι μας είναι μια αντρική φωνή, που εξιστορεί σκέψεις και γεγονότα, κινώντας τα νήματα της ιστορίας. Ο μονόλογος ωστόσο θα παύσει και μια γυναίκεια ύπαρξη θα ξεκινήσει με την σειρά της να ρωτά, ενώ ο άντρας απαντά με τον δικό του τρόπο για τα γεγονότα.

Κάθε πρόταση τους είναι ένα κομμάτι στο σκοτεινό αυτό puzzle που εμείς πρέπει να λύσουμε. Το narrative, σαν στοιχείο του Narcosis είναι ένα από τα σημεία-κλειδιά του τίτλου, καταφέρνοντας να δώσει τη σωστή έμφαση στην ατμόσφαιρα του. Αυτό δυστυχώς δεν ισχύει άμεσα για το horror κομμάτι του. H εμπειρία που προσφέρει όσον αφορά στην ατμόσφαιρα είναι αρκετά στιβαρή και χτίζει την ανησυχία του παίκτη, τονίζοντας την με μερικά jumpscares, κάτι που σύντομα όμως καταλήγει προβλέψιμο. Τα αραιά jumpscares ίσως σας τρομάξουν, όμως υπάρχουν φορές που θα πέσουν το ένα πάνω στο άλλο και δεν θα δώσουν τον απαραίτητο χώρο για να έχουν τα κατάλληλο αντίκτυπο.

Το Narcosis βαδίζει καθαρά στο είδος των adventures, έχοντας μια όψη walking simulator. Φυσικά για εμάς, η κατάσταση δεν είναι μόνο περίπατος στα βάθη του ωκεανού, καθώς θα αντιμετωπίσουμε απειλές τόσο σε φυσικό, όσο και σε υπερφυσικό επίπεδο. Οι απειλές της μητέρας φύσης έρχονται από διάφορα ζωντανά όντα, όπως ψάρια, καλαμάρια και μεγάλα αραχνοειδή τέρατα. Για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα πλάσματα, θα χρησιμοποιήσουμε το μαχαίρι μας ή θα πρέπει να κρυφτούμε σε κάποια γωνιά, μέχρι να φύγουν από το οπτικό μας πεδίο.

Το υπερφυσικό από την αντίπερα όχθη, θα μας βάλει φωτιά στα πόδια, μιας και εκεί υποβρύχιες στολές φαντάσματα θα μας κλείνουν τον δρόμο και θα πρέπει να φύγουμε μακριά, ώστε να μην μας παγώσουν. Το ίδιο ισχύει και σε περίεργα περάσματα με την όραση μας να μειώνεται κάθε φορά, που παίρνουμε λάθος στροφή. Οι λάθος στροφές ή δρόμοι κρύβουν σημεία που σίγουρα δεν πρέπει να ακολουθήσουμε. Για να τα αποφύγουμε, αρκεί να ρίξουμε φως στο σκοτάδι με τα flares και να περάσουμε πιο γρήγορα με το thrust, το οποίο λειτουργεί ως boost.

Όλα φυσικά μπορούν να διευθετηθούν, όσο το οξυγόνο μας είναι σε ικανοποιητικά επίπεδαΤο οξυγόνο σημαίνει ζωή στην πραγματικότητα και αυτό ισχύει και στο παιχνίδι. Για να παραμείνουμε ζωντανοί και για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας, το οξυγόνο θα πρέπει να είναι σε καλά επίπεδα. Εντός του παιχνιδιού υπάρχουν σημεία με φιάλες που θα μας γεμίζουν το χαμένο μας οξυγόνο, το οποίο μάλιστα μειώνεται σχετικά γρήγορα. Αυτό μπορεί κάποιος να το εκλάβει ως αρνητικό στοιχείο στο παιχνίδι, ωστόσο προσωπικά το κοίταξα σαν έναν παράγοντα που έδινε ένα survival στοιχείο και ωθεί τον παίκτη να εξερευνήσει περαιτέρω.

Στα τεχνικά στοιχεία του Narcosis, ο τίτλος είναι χτισμένος εξολοκλήρου με την Unity engine, έχοντας την δομή ενός τυπικού horror παιχνιδιού. Τα ταπεινά γραφικά και ο μουντός ήχος που μας ακολουθεί, δένουν αρκετά σωστά, ενώ μπορούν να πάρουν μια παραπάνω ώθηση με την υποστήριξη του VR. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να το δοκιμάσουμε σε VR, αλλά η υποστήριξη θα πάει στα θετικά. Το πρόβλημα με το τεχνικό μέρος του Narcosis έχει να κάνει με δύο βασικούς παράγοντες όμως.

Ο πρώτος έχει να κάνει με ένα σχετικά όχι και τόσο φιλικό προς τον χρήστη menu, βάζοντας στα βαθιά τους παίκτες χωρίς να υπάρχει η κλασική δομή ενός συνηθισμένου main menu. Ο δεύτερος αφορά κυρίως την έλλειψη ενός save system. Το παιχνίδι έχει εννοείται checkpoints, ωστόσο είναι αρκετά αραιά και δεν βοηθούν ιδιαίτερα, κάτι το οποίο σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναληφθούν κομμάτια του παιχνιδιού αρκετές φορές, αν ο παίκτης πεθάνει ή κλείσει πάλι στο παιχνίδι. Αυτό σίγουρα δεν βοηθά την αντοχή του παιχνιδιού στον χρόνο, ενώ το Narcosis δεν θα σας απασχολήσει για πάνω από 2 με 3 ώρες στο σύνολο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Honor Code, Inc. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Narcosis

Συντάκτης
3 Μαΐου 2017
Developer

Honor Code, Inc.

Publisher

Honor Code, Inc.

Πλατφόρμες

PC / Xbox One

Tested on

PC

Κυκλοφορία

28 Μαρτίου 2017 (PC)
10 Μαΐου 2017 (Xbox One)

Είδος

Adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα
+ Εξαιρετικό narrative
+ Υποστήριξη για VR

Αρνητικά

- Μικρό σε διάρκεια
- Άβολο main menu
- Απουσία save points και αραιά checkpoints
- Δεν αξιοποιείται το horror στοιχείο όπως θα έπρεπε
- Γίνεται σχετικά προβλέψιμο και κυρίως στα jumpscares

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.5
Συνοψίζοντας

Η Honor Code προσπαθεί να θέσει τον πήχη ψηλά για το Narcosis, ωστόσο ο τίτλος συνολικά δεν είναι αυτό που προσπάθησε να δείξει ότι είναι.

Δεν καταφέρνει να αξιοποιήσει στο έπακρο το horror κομμάτι του, όμως διαθέτει δική του ατμόσφαιρα και ένα εξαιρετικό narrative στοιχείο, που δυστυχώς περιορίζεται σε καθαρό adventuring. Αν θέλετε να απολαύσετε μια έντονη περιπέτεια κάτω από το νερό, υπάρχουν πολλοί τίτλοι που μπορούν να προσφέρουν περισσότερα ερεθίσματα, αλλά και μεγαλύτερη διάρκεια.

5.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1