Need for Speed Payback

by Νίκος Λυμπέριος on 26 Νοεμβρίου 2017

Πριν μερικά χρόνια ο χώρος των videogames και συγκεκριμένα των παιχνιδιών οδήγησης steet racing ήταν γεμάτος από παιχνίδια του είδους. Υπήρχαν επιλογές για όλα τα γούστα, με παιχνίδια όπως τα Midnight Club, Blur, Juiced και φυσικά τους τίτλους Need for Speed Underground της ίδιας της EA. Φτάνοντας στο σήμερα μόνο ο "πατέρας" του είδους έμεινε ζωντανός, με την EA εδώ και πολλά χρόνια να προσπαθεί να βρει για τη σειρά τη θέση της στον χώρο, αλλάζοντας διαρκώς τη συνταγή των παιχνιδιών Need for Speed. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η σειρά δυσκολεύεται να βρει μια θέση στην καρδιά του κοινού, ενώ ακόμα και η ανανέωση με το Need for Speed 2015 δεν φαίνεται να έφερε αυτό ακριβώς που ζητούσε ο κόσμος, χάρη σε μια σειρά από λανθασμένες επιλογές. Δυο χρόνια μετά την κυκλοφορία του Need for Speed για τις κονσόλες νέας γενιάς η Ghost Games επιστρέφει με το Need for Speed Payback.

Το σενάριο δεν ήταν ποτέ το δυνατό χαρτί της σειράς και για ακόμα μια φορά το Need for Speed: Payback απογοητεύει σε αυτόν τον τομέα. Αντλώντας ιδέες από γνωστές κινηματογραφικές παραγωγές προσπαθεί να παρουσιάσει μια over the top ιστορία που ξεκινάει μετά από μια αποτυχημένη ληστεία και συνεχίζεται με την επιθυμία των πρωταγωνιστών να εξαφανίσουν την μαφία που λειτουργεί στην Fortune Valley με την ονομασία The House. Στο Need for Speed Payback οι πρωταγωνιστές είναι τρεις, η Jess, ο Mac και ο Tyler με τον καθένα από αυτούς να εξειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο στυλ οδήγησης. Σκοπός τους είναι να ανέβουν στις βαθμίδες των "κοντράκηδων" νικώντας τα διάφορα Street Leagues του Fortune Valley με τελικό στόχο την κατάρριψη του The House. Τα προβλήματα με την ιστορία του παιχνιδιού είναι αρκετά. Για αρχή ενώ αντιγράφει το ύφος των ταινιών Fast and the Furious και παρουσιάζει μια αρκετά ανάλαφρη ιστορία που βασίζεται στην υπερβολή και την έντονη δράση, αλλά δεν διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που την κάνουν ευχάριστη. Οι χαρακτήρες δεν έχουν προσωπικότητα, οι ηθοποιοί που τους ενσαρκώνουν στερούνται υποκριτικών ικανοτήτων και τα αστεία που ακούγονται συνεχώς ή οι καυστικοί σχολιασμοί δεν βρίσκουν αντίκτυπο στο κοινό. Ακόμα και οι έντονες στιγμές δράσης είναι σκηνοθετημένες με τρόπο που απογοητεύουν, αντί να διατηρούν το ενδιαφέρον.

Οι αποστολές του παιχνιδιού είναι χωρισμένες σε κατηγορίες που βασίζονται στις ειδικότητες των πρωταγωνιστών μας και αφορούν στα διαφορετικά Street Leagues που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Σε κάθε κλείσιμο του κεφαλαίου της ιστορίας του Need for Speed Payback οι πρωταγωνιστές μας συναντώνται σε μια μεγάλη αποστολή που περιλαμβάνει και τους τρεις να ξεφεύγουν μέσα από διάφορα εμπόδια την αστυνομία ή τους μπράβους του The House. Μέσα από αυτές τις αποστολές η Ghost Games μας παρουσιάζει και αρκετά εκρηκτικά σκηνικά δράσης που συμβαίνουν στην πορεία της αποστολής. Το πρόβλημα με αυτά τα setpieces είναι ότι γίνονται  σε βάρος του gameplay αφού το παιχνίδι μας παίρνει τον έλεγχο και τα παρουσιάζει υπό την μορφή ενός cutscene αποκόπτοντας τον παίκτη από το gameplay του παιχνιδιού. Θα θέλαμε αυτά τα στιγμιότυπα να αποτελούν μέρος του παιχνιδιού ώστε ο παίκτης πραγματικά να γεύεται την δράση που προσπαθεί να προσφέρει ο τίτλος. Ακόμα και οι στιγμές με τα takedowns των περιπολικών που έχει φέρει η Ghost Games από τη σειρά Burnout έχουν αλλοιωθεί, χαλώντας την ροή του παιχνιδιού. Για παράδειγμα υπήρχαν αρκετές περιπτώσεις όπου σε takedown εχθρικού αυτοκινήτου πάνω σε στροφή, το παιχνίδι μας έπαιρνε τον έλεγχο για να μας δείξει μια σύντομη σκηνή με την καταστροφή του αντίπαλου αυτοκινήτου και απότομα έδινε τον έλεγχο πάλι σε μας οδηγώντας μας σε απώλεια της πορείας μας.

Το Need for Speed Payback συνεχίζει την παράδοση που έχει υιοθετήσει η σειρά τα τελευταία έτη δίνοντας έμφαση για ακόμα μια φορά στον ανοιχτό κόσμο. Η ιστορία λαμβάνει χώρα στο εικονικό Fortune Valley που είναι χωρισμένο σε τέσσερις ζώνες. Ξεκινάμε στην Liberty Desert, μια έρημο όπου κυριαρχούν οι offroad αγώνες. Το Silver Rock, το μέρος της Fortune Valley που έχει εμπνευστεί από το Las Vegas και είναι η περιοχή που διαδραματίζονται οι περισσότερο αγώνες δρόμου, τα drag races και τα κυνηγητά με την αστυνομία. Το Mount Providence όπου ανθεί σε μεγάλο βαθμό το drifting. Τέλος το Silver Canyon όπου για ακόμα μια φορά έχουμε την εμφάνιση κυρίως αγώνων offroad.

Η πρόοδος του παίκτη στο Need for Speed Payback γίνεται με τον κλασσικό τρόπο που γνωρίζουμε από άλλα παλαιότερα μέλη του franchise. Παίρνουμε μέρος σε διάφορους αγώνες και κερδίζουμε χρήματα και πόντους φήμης. Οι πόντοι φήμης αντιπροσωπεύουν τους πόντους εμπειρίας που συναντάμε στα περισσότερα παιχνίδια στις μέρες μας. Πόντους φήμης κερδίζουμε επιπλέον κάνοντας διάφορες ειδικές ασχολίες εκτός των αγώνων κατά την περιήγηση μας στους δρόμους της Fortune Valley. Τέτοιες ασχολίες αφορούν την εύρεση διαφόρων συλλεκτικών αντικειμένων όπως παλαιά αυτοκίνητα, billboards αλλά και οδηγώντας επικίνδυνα κάνοντας drift ή οδηγώντας στην αντίθετη λωρίδα της κίνησης. Στην πολύ βασική της μορφή η οδήγηση στο Need for Speed Payback είναι μια ευχάριστη διαδικασία που χρειάζεται απλά μια ελαφρά συνήθεια στον τρόπο χειρισμού των οχημάτων. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει προσπαθώντας να παραβλέψουμε όλα τα προβλήματα που διαθέτει ο τίτλος. Με τα χρήματα που κερδίζουμε αγοράζουμε αυτοκίνητα και Speed Cards. Οι αγώνες για πρώτη φορά στη σειρά απαιτούν συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναλόγως του είδους του αγώνα. Τα αυτοκίνητα είναι χωρισμένα σε κατηγορίες offroad, runner, race, drag και drift που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στις αντίστοιχες κατηγορίες αγώνων.

Τα Speed Cards αντιπροσωπεύουν την οπτική της EA για την εφαρμογή ενός συστήματος RPG στο Need for Speed Payback και σε κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά. Speed Cards κερδίζουμε συμμετέχοντας σε διάφορους αγώνες ή μέσω των Shipments, την έκδοση των loot boxes του Need for Speed Payback. Μπορούμε επίσης να αγοράσουμε Speed Cards στα διάφορα εξειδικευμένα για το είδος του αυτοκινήτου καταστήματα βελτίωσης. Η αγορά των καρτών γίνεται είτε με κανονικά χρήματα είτε με την χρήση των parts. Στα χαρτιά το σύστημα αυτό ακούγεται ενδιαφέρον, αφού προσφέρει μια διαφορετική εναλλακτική σε σχέση με το καθιερωμένο σύστημα βελτιώσεων μέσω ενός γκαράζ. Οι αγώνες διαθέτουν προτεινόμενα επίπεδα για τα αυτοκίνητα που αλλάζουν εξοπλίζοντας κάρτες όπως τα αξεσουάρ σε έναν τίτλο RPG. Δίνονται επίσης διάφορα μπόνους στις κάρτες αυτές που βελτιώνουν την απόσταση άλματος του αυτοκινήτου, την μέγιστη του ταχύτητα αλλά και την διάρκεια του νίτρο.

Το πρόβλημα με το νέο σύστημα που έχει εισαχθεί στο Need for Speed Payback είναι ότι όπως είδαμε και στο review μας για το Star Wars Battlefront II η αλλαγή έγινε καθαρά για την οικονομική αξιοποίηση του νέου συστήματος. Οι κάρτες βελτιώσεων που κερδίζουμε δένονται αποκλειστικά με το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούμε κάθε φορά. Δε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάρτες που ήδη έχουμε κερδίσει σε άλλα αυτοκίνητα. Αυτό σε πρώτη φάση σημαίνει ότι το παιχνίδι μας υποχρεώνει για κάθε νέο αυτοκίνητο που αγοράζουμε ή κερδίζουμε να παίξουμε ξανά και ξανά τους ίδιους αγώνες που ήδη έχουμε ολοκληρώσει ώστε να μαζέψουμε Speed Cards που θα βελτιώσουν την απόδοσή του. Το πρόβλημα με τα Speed Cards ενισχύεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι η επιλογή τους βασίζεται καθαρά σε σύστημα τυχαίας επιλογής που θυμίζει τα φρουτάκια που συναντάμε στα καζίνο. Ακόμα και οι διαθέσιμες κάρτες που υπάρχουν στα σημεία βελτίωσης είναι τυχαίες και αλλάζουν ανά 20 λεπτά. Η εκδοχή της EA για την επιτάχυνση αυτού του βαρετού και ανούσιου grinding έρχεται με την δυνατότητα αγοράς των Shipments με κανονικά χρήματα. Τα Shipments αναλόγως ποιότητας (base ή premium) περιέχουν ένα συγκεκριμένο μοτίβο ανταμοιβής που διαφοροποιείται απλά στα αντικείμενα που κερδίζουμε. Πάντα παίρνουμε ένα αντικείμενο διακοσμητικό, χρήματα και μερικά part tokens. Το ζουμί των Shipments βρίσκεται στα part tokens αφού αυτά ανταλλάσσονται με Speed Cards στα βελτιωτικά καταστήματα. Δυστυχώς και σε αυτόν τον τομέα η EA θέλησε να επωφεληθεί της νέας της ιδέας και οι κάρτες που «κατασκευάζουμε» έρχονται τυχαία. Πρακτικά μας δίνεται η επιλογή να κλειδώσουμε μια από τις κατηγορίες που μας ενδιαφέρει: ECU, Exhaust, Turbo, Nitro, Gearbox και να χτιστεί αυτόματα η κάρτα και τα επιπλέον μπόνους της. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι ποτέ δεν είναι σίγουρο το ποιο θα είναι το επίπεδο της κάρτας που θα κερδίσουμε και ενδεχομένως να χρειαστεί σε αρκετές των περιπτώσεων να πουλήσουμε την νέα κάρτα αφού δεν είναι καλή.

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως οι κάρτες αυτές δεν μεταφέρονται από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα όπως είπαμε τα αυτοκίνητα είναι χωρισμένα σε κατηγορίες αναλόγως του είδους του αγώνα. Το νέο progression σύστημα του Need for Speed Payback περιορίζει τις επιλογές του παίκτη, θέτοντας τεχνητά όρια μέσω ενός συστήματος ατελείωτου grinding. Λέμε περιορίζει, γιατί η συνεχής επανάληψη των ίδιων αγώνων για την βελτίωση των αυτοκινήτων είναι μια κουραστική διαδικασία που ωθεί τους παίκτες στην χρήση των ίδιων 5 αυτοκινήτων για την αποφυγή της επανάληψης.

Η Fortune Valley απογοητεύει από την έλλειψη ζωντάνιας που παρουσιάζει. Η πόλη είναι σχεδόν άδεια. Δεν υπάρχουν καθόλου πεζοί και η παρουσία άλλων οχημάτων δεν δίνει την αίσθηση μια ζωντανής πόλης. Ένα μεγάλο ατού των μηχανημάτων νέας γενιάς είναι ότι η δύναμη που αυτά διαθέτουν δίνει τη δυνατότητα για δημιουργία ζωντανών ανοιχτών κόσμων. Σίγουρα η επιλογή αυτή έγινε για να μπορεί να λειτουργήσει ο τίτλος ως παιχνίδι αγώνων, αλλά αφού υπάρχει μια παρουσία αυτοκινήτων στους δρόμους θα μπορούσε αυτή να είναι περισσότερο οργανική.

Μια αλλαγή που ευτυχώς ήρθε μετά από μεγάλη πίεση του κόσμου είναι η αφαίρεση του multiplayer στοιχείου από το βασικό παιχνίδι και φυσικά η αφαίρεση της ανάγκης για συνεχή σύνδεση για τη λειτουργία του τίτλου. Το multiplayer mode προσφέρει αγώνες με άλλους παίκτες σε απλά και ranked lobby με τη χρήση των οχημάτων που ο παίκτης έχει αγοράσει στο παιχνίδι. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι με την ύπαρξη των microtransactions, παίκτες που έχουν επιλέξει να αφιερώσουν αρκετό χρήμα στην αγορά shipments έχουν γρηγορότερη πρόσβαση σε βελτιώσεις για τα αυτοκίνητά τους. Προφανώς στο Need for Speed Payback το pay 2 win στοιχείο είναι αρκετά έντονο, αφού τα βελτιωμένα αυτοκίνητα είναι γρηγορότερα. Σαφώς όλοι οι παίκτες μπορούν να έχουν καλά αυτοκίνητα αλλά αυτοί που θα επιλέξουν την κλασσική οδό με grinding για τη βελτίωση των οχημάτων τους θα χρειαστούν αρκετό χρόνο και κόπο. Η λειτουργία ευτυχώς δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο και είναι σίγουρο ότι δεν θα κρατήσει το ενδιαφέρον των παικτών. Η λειτουργία της είναι ομαλή αλλά λείπουν κάποια χαρακτηριστικά από τα ranked lobby που θα δικαιολογούσαν την competitive φύση τους όπως ποινές στους κακούς οδηγούς.

O τίτλος, όπως και όλες οι μεγάλες κυκλοφορίες της EA τρέχει στη γνωστή μηχανή γραφικών της DICE, Frostbite 3. Στην έκδοση για το PlayStation 4 Pro ο ρυθμός ανανέωσης είναι σταθερός στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η μηχανή είναι γνωστή για την ικανότητα της να παράγει γραφικά υψηλής ποιότητας με την χρήση τεχνικών όπως η physically based rendering, που αναπαράγει τα αντικείμενα του παιχνιδιού με βάση τις πραγματικές τους ιδιότητες για μεγαλύτερη αληθοφάνεια. Η τεχνική αυτή έκανε έντονη την παρουσία της στο Need for Speed του 2015 με εκπληκτικά αποτελέσματα στα μοντέλα των αυτοκινήτων. Η ίδια τεχνική χρησιμοποιείται και στο Payback αλλά η ποιότητα στην λεπτομέρεια των οχημάτων, τις σκιές τους και τις αντανακλάσεις τους έχει δεχθεί μια μεγάλη υποβάθμιση πιθανόν λόγω του μεγαλύτερου κόσμου και του ενεργού κύκλου ημέρας. Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρήσαμε pop in αντικειμένων, ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες ταχύτητες. Τα περιβάλλοντα διαθέτουν καλό επίπεδο λεπτομέρειας αλλά μικρή ποικιλία. Η διαφοροποίηση έρχεται μεταξύ των διαθέσιμων τεσσάρων περιοχών όμως οι ίδιες οι περιοχές έχουν ελάχιστη έως και καθόλου γεωγραφική ποικιλία. Το animation των αυτοκινήτων και των χαρακτήρων στα cutscenes είναι μετρίου επιπέδου με πολλές απότομες εναλλαγές κινήσεων και σκηνικών. Οι ίδιοι οι χαρακτήρες χαρακτηρίζονται από το έντονο uncanny valley φαινόμενο που τους κάνει να μοιάζουν ρομποτικοί.

Πραγματικά πιστεύω ότι το Need for Speed: Payback θα μπορούσε να είναι ο καλύτερος τίτλος του franchise που έχει κυκλοφορήσει η EA μετά από πολλά χρόνια, θάφτηκε όμως από την επιλογή να εισαχθούν και αυτόν microtransactions. Η Ghost Games σε πολλές τις συνεντεύξεις σχετικά με το παιχνίδι είχε δηλώσει ότι θέλει να φτιάξει το πρώτο CARPG με στόχο να δώσει έναν NFS τίτλο στο κοινό που θα δίνει την επιλογή είτε να φτάσεις γρήγορα στο στόχο σου ή να ακολουθήσεις με όποιο τρόπο θες εσύ την εξέλιξη σου. Δυστυχώς το progression αυτό για ακόμα μια φορά δέχτηκε μεγάλο πλήγμα σε βάρος των παικτών που θα ακολουθήσουν την κλασσική οδό ξεκλειδώνοντας αντικείμενα. Επιπρόσθετα ο τρόπος με τον οποίον είναι στημένο το σύστημα εξυπηρετεί ελάχιστα αυτούς που θα προβούν σε αγορές αφού σε κάθε περίπτωση οι απολαβές των Shipments και η δημιουργία καρτών βασίζεται στην τύχη. Η διαφορά είναι ότι η επιλογή για πληρωμή με πραγματικά χρήματα αφαιρεί την ανάγκη για ατελείωτο grinding. Αυτή λοιπόν είναι η κατάσταση των παιχνιδιών που βαφτίζονται ως "ζωντανές υπηρεσίες". Κακά συστήματα εξέλιξης με στόχο να οδηγείται ο παίκτης στην αγορά συντομεύσεων για την αποφυγή των κουραστικών συστημάτων που έχει εισάγει ο δημιουργός. Όσο καλό και να μπορούσε να είναι το Need for Speed Payback, αποτελεί έναν ακόμα τίτλο της EA που έπεσε θύμα της απληστίας της.

Το παιχνίδι αγοράστηκε από την ομάδα του VG24 για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Need for Speed Payback

Συντάκτης
26 Νοεμβρίου 2017
Developer

Ghost Games

Publisher

Electronic Arts

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

10 Νοεμβρίου 2017

Είδος

Racing

PEGI

12

Θετικά

+ Η Fortune Valley διαθέτει αρκετό περιεχόμενο
+ Στον πυρήνα του το gameplay είναι διασκεδαστικό

Αρνητικά

- Τα γραφικά δεν βρίσκονται στο επίπεδο που μας έχει συνιθίσει η Frostbite 3
- Αδιάφορη λειτουργία multiplayer
- Τα Speed Cards δεν λειτουργούν σωστά σε παιχνίδι αγώνων, όπως στο NFS
- Κατακριτέα η επιλογή εισαγωγής αγορών shipments με χρήματα εις βάρος του progression
- Η ιστορία είναι χαμηλού επιπέδου με αδιάφορα σκηνικά και χαρακτήρες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.5
4.4
Συνοψίζοντας

Η Ghost Games έκανε μια αρκετά φιλότιμη προσπάθεια με το Need for Speed 2015 και επέστρεψε με το Need for Speed Payback θέλοντας να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Είναι εμφανές τα τελευταία χρόνια πως η EA προσπαθεί με κάθε τρόπο να βρει τα πατήματά της στη σειρά χωρίς να καταφέρνει να φτιάξει ένα Need for Speed που θα είναι στον πυρήνα του ένα διασκεδαστικό arcade racer παιχνίδι.

Το Need for Speed Payback διαθέτει όλα εκείνα τα gameplay χαρακτηριστικά που θα το έκαναν ένα εξαιρετικό παιχνίδι στο είδος, όμως αλλοιώνεται από την επιλογή δημιουργίας ενός συστήματος progression που υποχρεώνει τον παίκτη να κάνει διαρκώς τα ίδια πράγματα για να βελτιώσει τα αυτοκίνητά του θέλοντας να εισάγει στο παιχνίδι τις αγορές με κανονικά χρήματα.

Το Need for Speed Payback είναι ένας ακόμα τίτλος που έπεσε θύμα της επιλογής ύπαρξης των microtransactions. Δυστυχώς η αλλοίωση των στοιχείων που απαρτίζουν ένα παιχνίδι προς περαιτέρω "άρμεγμα" του πορτοφολιού του παίκτη είναι το λιγότερο κατακριτέα.

5.5
Βαθμός
4.4
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1