Need for Speed (Closed Beta)

by Κώστας Βλάχος on 5 Οκτωβρίου 2015
Previews

Πόσο καιρό είχατε να νιώσετε την Underground Σκηνή των αυτοκινήτων; Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάνατε το καλύτερο δυνατό customization στο όχημά σας ώστε να φτάσετε στα όρια για την πρώτη θέση; Με λίγη σκέψη γυρνάμε στο έτος 2006 και στο Need For Speed Carbon. Βέβαια δε συγκρίνεται με το Need For Speed Underground 2 του 2004, όμως μιλάμε ξεκάθαρα χρονικά. Ναι σωστά είδατε, πήγαμε 9 ολόκληρα χρόνια πίσω. Η ΕΑ έφτασε να βγάζει σχεδόν κάθε χρόνο ένα Need For Speed και από τότε δεν έχει καταφέρει να βρει έστω ένα που να το αγαπήσουμε τα τελευταία 9 χρόνια. Shift, Undercover, Rivals, Most Wanted 2012, The Run και κανένα από αυτά δεν έπιασε γιατί απλά δεν είχε τη γνωστή συνταγή της επιτυχίας. Customization, παράνομοι αγώνες και την αστυνομία να σε κυνηγάει μέσα στη νύχτα. Και φτάνοντας στο έτος 2015, η EA είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει τον Racing τίτλο που όλοι περιμέναμε με ανυπομονησία στις 5 Νοεμβρίου. Φυσικά, φρόντισε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την Closed Beta, οπότε και θα σας παραθέσουμε την άποψη μας για όσα είδαμε. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να τραβήξουμε screenshots μιας και η EA έχει μπλοκάρει τη συγκεκριμένη δυνατότητα τόσο στο PS4 όσο και στο Xbox One. Αρχικά μπορούσαμε να τραβήξουμε snapshots μέσα στο παιχνίδι, μόνο που δεν υπήρχε δυνατότητα uploading κάπου.  Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από promo της EA, που κυκλοφορούν ήδη.

need-for-speed984

Gameplay

Το όλο σκηνικό ξεκινάει με cutscenes τα οποία μας τοποθετούν στο κλίμα μιας ομάδας 5 ατόμων οι οποίοι θα μας ακολουθούν σε όλο το παιχνίδι. Στα cutscenes πρωταγωνιστούν πραγματικοί ηθοποιοί και όχι μοντέλα φτιαγμένα από πολύγωνα και ο ρεαλισμός καλά κρατεί. Η κάμερα είναι πρώτου προσώπου και βλέπουμε όλους τους συμπρωταγωνιστές μας να μας μιλούν κοιτάζοντας την κάμερα, ενώ εμείς (ο πρωταγωνιστής) παραμένουμε αμίλητοι. Δυστυχώς είναι unskippable, οπότε όση ώρα διαρκούν οι σκηνές δεν θα μπορούμε να τις προσπεράσουμε. Σε κάθε περίπτωση καταλαβαίνουμε το story του παιχνιδιού που ουσιαστικά το crew προσπαθεί να βοηθήσει εμένα ώστε να γίνω ο καλύτερος οδηγός της πόλης. Στην αρχή επιλέγουμε το πρώτο μας αυτοκίνητο ανάμεσα σε 3. 2000 Honda Civic Type R, 1990 Ford Mustang Fox body και 2014 Subaru BRZ premium. Επέλεξα το BRZ ως μεγάλος λάτρης της συγκεκριμένης βιομηχανίας. Ξεκινώντας, έπαιξα ένα Sprint Race όπου πήρα και τα πρώτα μου χρήματα. Κλασσικά όσο καλύτερη η θέση, τόσο περισσότερα χρήματα και αυτόματα περισσότερο Rep. Όταν ανεβαίνει το Rep Level, εκτός από το κύρος που αυξάνεται, αυτόματα ξεκλειδώνονται διάφορα parts που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο γκαράζ.

Σε γενικές γραμμές, το μεγάλο χαρτί του φετινού Need For Speed είναι το παλιό καλό customization που επιτέλους είναι αντάξιο των προκατόχων του (Underground 2, Most Wanted). Μπορείτε να φτιάξετε τα πάντα στο όχημα σας τόσο οπτικά όσο και εσωτερικά. Οπτικά μπορείτε να αλλάξετε προφυλακτήρες, εξατμίσεις, φώτα, ζάντες, αεροτομές, χρώμα αμαξώματος, χρώμα ζαντών, χρώμα και ακόμα στους δίσκους των φρένων και διάφορα άλλα. Εσωτερικά μπορείτε να επέμβετε αναβαθμίζοντας τον κινητήρα, την εξάτμιση, τον εγκέφαλο, το σύστημα εξαερισμού, τις αναρτήσεις, το διαφορικό, το νίτρο και άλλα πολλά. Να σημειωθεί πως πλέον υπάρχουν 2 κατηγορίες νίτρο. Η πρώτη είναι το νίτρο χρονικής αναπλήρωσης το οποίο όπως λέει και η λέξη, ξαναγεμίζει αυτόματα σε κάποια δευτερόλεπτα. Η δεύτερη είναι το νίτρο αναπλήρωσης δεξιοτήτων, το οποίο ξαναγεμίζει μόνο όταν οδηγείτε με στυλ. Κι όταν εννοούμε στυλ, μιλάμε για κοντινή οδήγηση σε διερχόμενα αυτοκίνητα, drifting και υψηλές ταχύτητες.

need-for-speed3492

Πίσω λοιπόν στη γραμμή εκκίνησης, το AI των αντιπάλων είναι λίγο περίεργο. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στο ότι η έκδοση είναι Beta αλλά υπήρχαν διακυμάνσεις στην δυσκολία. Για να γίνω πιο κατανοητός, υπήρχαν στιγμές που έφτανα 250 χιλιόμετρα και ήταν 2-3 αντίπαλοι πίσω μου και ξαφνικά με περνούσαν σαν σταματημένο. Μετά από κάποια απόσταση, τους περνούσα εγώ σαν σταματημένους λες και είχε κάποια βλάβη το αυτοκίνητό τους. Και δεν μιλάω μόνο για σωστή οδήγηση σε στροφές αλλά και απλά σε ευθεία. Επιπλέον, όσο μεγάλος είναι ο χάρτης του παιχνιδιού, τόσο άδειοι είναι οι δρόμοι. Όχι δεν είναι υπερβολή, αλλά ο κόσμος είναι λίγος. Ίσως να υπάρχει επιλογή στη full έκδοση ώστε να ρυθμίζει το πόσο μεγάλη θα είναι η κίνηση στους δρόμους. Σε κάθε περίπτωση δεν υπήρχε μεγάλος κίνδυνος για κάποιο τρακάρισμα. Συνεχίζοντας, μια κατηγορία αγώνων επέστρεψε κι αυτή δυναμικά. Το drifting λοιπόν στις δόξες του. Μια απλή Circuit διαδρομή μπορεί να καταλήξει σε drift απλά και μόνο με το χειρόφρενο. Φυσικά, ο νικητής δεν είναι ο πιο γρήγορος, αλλά αυτός που θα μαζέψει τους περισσότερους πόντους.

Μέσα σε όλους τους αγώνες, εμπλέκεται και η αστυνομία. Πλέον θα μπορούμε να πληρώνουμε πρόστιμα ώστε να τους αποφεύγουμε. Η τιμή στο πρόστιμο αυξάνεται όσες περισσότερες παρανομίες κάνουμε και όσο δεν σταματάμε από τη στιγμή που θα ακουστεί η σειρήνα. Δυστυχώς και εδώ η ΑΙ δεν βρίσκεται και στα καλύτερά της. Ίσως φταίει το ότι το Cop Level έφτανε μέχρι το 2; Δεν ξέρω, πάντως οι αστυνομικοί φάνηκαν κάπως αργοί και όχι τόσο «έξυπνοι». Κατέληξα να στριφογυρίζω γύρω τους κι αυτοί να μένουν απαθείς οπότε ξέφευγα κι εγώ εύκολα χωρίς να χρειαστεί να πληρώσω κάτι. Στον χάρτη επίσης υπάρχουν σημεία στα οποία το παιχνίδι τραβάει αυτόματα φωτογραφίες το αυτοκίνητο και το σημείο που βρίσκεται, ενώ υπάρχουν άλλα σημεία που θα μπορείτε απλά να πάτε και να ξεκλειδώσετε parts για τα αυτοκίνητά σας και τα οποία μπορείτε είτε να τα τοποθετήσετε δωρεάν είτε να τα πουλήσετε προς κάποιο αντίτιμο.

need-for-speed5691

Γραφικά-Ήχος-Χειρισμός

Κάποιοι ίσως περίμεναν ότι τα σαγόνια θα ήταν πεσμένα. Από αυτό που είδα, ήταν απλά κάποια καλά εφφέ και κυρίως ο όμορφος φωτισμός και οι αντανακλάσεις της πόλης σε συνδυασμό με τη βροχή. Αξίζει να αναφερθεί ο δυναμικός καιρός και η δυναμική ώρα που προσθέτει ένα συν στα γραφικά του παιχνιδιού. Τα αυτοκίνητα είναι καλοσχεδιασμένα μεν, ωστόσο παρατηρείται μια θολούρα η οποία χτυπάει άσχημα στο μάτι λόγω κινηματογραφικών φίλτρων για αρτιστικούς λόγους. Όπως ήδη γνωρίζουμε τα frames κλειδώνουν στα 30 fps, όπως μας είχαν υποσχεθεί και είχαμε αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα εκεί.. Ο ήχος των αυτοκινήτων είναι πολύ καλός και μάλιστα με αναβάθμιση κινητήρα και προσθήκη turbo αλλάζει, οπότε μιλάμε για ρεαλισμό. Φυσικά ο ήχος των ελαστικών βρίσκεται κι αυτός σε υψηλά επίπεδα. Ο χειρισμός θα έλεγα πως δεν πλησιάζει τα στάνταρ των επιτυχημένων προκατόχων του ενώ πατώντας το χειρόφρενο λίγο παραπάνω το αυτοκίνητο κοκκαλώνει. Έχει δυσκολέψει η οδήγηση στη στροφή και πολλές φορές το όχημα απλά δεν "μαζεύεται". Μόνο στο drifting αξίζει αλλά δεν μπορούμε να κρατήσουμε μόνο αυτό το mode σε όλο το παιχνίδι.

Online

Το μόνο θετικό που μπορεί να δώσει το Online είναι το Crew System που απλά μπορείτε να μπείτε σε μια ομάδα και να τρέξετε όλοι μαζί για να πάρετε περισσότερους πόντους καθώς και χρήματα. Ή απλά να κοντράρετε άλλα Crews. Καλή προσθήκη αλλά μέχρι εκεί, διότι ακολουθεί και η άλλη όψη του νομίσματος. Η EA επέλεξε το Always Online στο παιχνίδι ως ικανή και αναγκαία συνθήκη για τους παίκτες ώστε να μπορούν να το απολαύσουν περισσότερο. Χωρίς διαδίκτυο, δεν θα μπορείτε να παίξετε. Δεν είναι και ό,τι καλύτερο, ενώ μπορώ να πω πως ανησυχώ κιόλας, διότι είχα αρκετά disconnections χωρίς να έχει πρόβλημα η σύνδεσή μου. Στο πλαίσιο της υποχρεωτικής σύνδεσης έρχεται και η έλλειψη παύσης στο παιχνίδι. Αν πατήσουμε Options/Start, το παιχνίδι μπαίνει σε ένα Quick Menu στο οποίο μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο χάρτη, σε μηνύματα και σε στατιστικά Reputation χωρίς όμως να σταματάει το παιχίδι. Αν πατήσουμε το Touchpad του PS4 θα μπούμε σε ένα Hub που θα μας επιτρέπει να μπούμε στο γκαράζ (εφόσον δεν είμαστε σε αγώνα) και γενικά σε άλλες ρυθμίσεις του παιχνιδιού χωρίς πάλι αυτό να διακόπτεται. Από συνήθεια το έκανα 2-3 φορές κι έχασα θέσεις σε αγώνα. Κι όλα αυτά γιατί; Για να υπάρχουν στατιστικά και rankings στο παιχνίδι, για να μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε στιγμή like στα snapshots που ανεβάζει ο καθένας και φυσικά να κάνουμε join στα crew που θέλουμε. Μάλλον κάτι δεν πάει καλά...

Need-for-Speed-41

Συνοψίζοντας

Ένα Reboot που περίμενε κάθε φαν της σειράς πλησιάζει σε ένα μήνα ακριβώς. Η Beta μας έδειξε πως το παλιό καλό customization ήρθε για να μείνει, ωστόσο δεν έγινε το μεγάλο μπαμ σαν σύνολο. Μπορεί να μην έχουμε την φουλ έκδοση του παιχνιδιού όμως το always online και τα πιθανά disconnections μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα. Τα γραφικά δεν ήταν κάτι το τρομερό τηρούμενων των αναλογιών της next-gen εποχής και των δυνατοτήτων της EA. Η αίσθηση της ταχύτητας κάπου φθήνει και θα το δει κάποιος από τη μικρή λεπτομέρεια κατά την ενεργοποίηση του νίτρο. Μακάρι η φουλ έκδοση να μας αποζημιώσει αλλά από την beta κρατάμε το καλό customization και τα όμορφα εφφέ της βροχερής πόλης και τίποτε παραπάνω.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Need for Speed

Author

Κώστας Βλάχος

Developer

Ghost Games

Publisher

EA

Διανομή

EA

Πλατφόρμες

PC, XBOX ONE, PS4

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

5 Νοεμβρίου 2015 (XBOX ONE, PC)
Q1/Q2 2016 (PC)

Είδος

Racing

PEGI

3

What's your reaction?
LOL
11%
Cheers
67%
Τιιιιι ;
11%
Μπαααα
11%
Sad
0%
Rage
0%