Neonverse Invaders Shoot 'Em Up: Galaxy Shooter

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 18 Φεβρουαρίου 2020

Η Pixel Reign είναι η εταιρεία που δημιούργησε το πιο αξιόλογο πρόσφατο ελληνικό παιχνίδι, το Robbie Swifthand, ένα σκληροπυρηνικό platformer που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μεγάλες, ξένες παραγωγές. Αφού το έπαιξα, είχα τον νου μου για να δω τι άλλο θα φτιάξει η developer. Μία μέρα, τυχαία, είδα στη σελίδα της στο facebook πως συνεργάστηκε με την Tamasenco, άλλη μία ελληνική εταιρεία, και δημιούργησαν μαζί ένα παιχνίδι για κινητά. Η αλήθεια είναι πως, γενικά, δεν ασχολούμαι πολύ με το mobile gaming -εξαιρείται η ανέλπιστα αξιόλογη συνδρομητική υπηρεσία Apple Arcade και μερικά μεμονωμένα παιχνίδια- όμως αποφάσισα να δοκιμάσω τον τίτλο των Pixel Reign και Tamasenco, καθώς ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα για την εγχώρια σκηνή, ιδίως μετά το Robbie.

Πρόκειται λοιπόν για το Neonverse Invaders, ένα shoot ‘em up με διαστημόπλοια, στο ύφος του κλασικού Space Invaders. Από την πρώτη στιγμή, παρατήρησα μερικά χαρακτηριστικά και η πρώτη μου εντύπωση ήταν αμέσως θετική. Αρχικά, το μενού περιλαμβάνει επιλογή γλώσσας και υπάρχουν και ελληνικά. Ύστερα, το μενού είναι όμορφο και συνοδεύεται από ευχάριστη μουσική, στοιχεία που συνεχίζουν να υφίστανται και εν μέσω παιχνιδιού. Οπτικά, το Neonverse Invaders έχει πολύ ευχάριστη εικόνα. Τα backgrounds είναι καλοσχεδιασμένα, με αρκετό βάθος και υπέροχα, διαστημικά χρώματα. Τα μοντέλα των διαστημόπλοιων και των εχθρών, όμως, κλέβουν την παράσταση. Η προσέγγιση είναι κάπως καρτουνίστικη και μου θύμισε αμέσως τη σειρά Metroid -κυρίως νεότερες προσθήκες της όπως το Samus Returns που είδαμε στο 3DS.

Τα μοντέλα είναι τρισδιάστατα, καλοσχεδιασμένα και ξεχωριστά, ενώ βοηθούν και στο gameplay γιατί είναι ξεκάθαρα και έτσι αντιλαμβανόμαστε κατευθείαν τους διάφορους τύπους εχθρών ώστε να ξέρουμε πώς να τους αντιμετωπίσουμε. Η μουσική βρίσκεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο, με μελωδίες που συνοδεύουν άριστα τη δράση και «φωνάζουν» sci-fi και διάστημα, χωρίς να επαναλαμβάνονται και να κουράζουν. Τα animations είναι ομαλά και ευχάριστα στο μάτι, ενώ δεν παρατηρήθηκε κανένα τεχνικό πρόβλημα.

Το gameplay είναι απλό και γνώριμο σε όσους έχουν παίξει παιχνίδια του είδους. Οδηγούμε το σκάφος μας σε διαδοχικές πίστες, πυροβολώντας τους εχθρούς, αποφεύγοντας τα πυρά τους και μαζεύοντας πόντους και upgrades. Ο χειρισμός είναι απόλυτα προσαρμοσμένος για να δουλεύει σε κινητά: δεν υπάρχουν πολύπλοκες λειτουργίες, νοητά πλήκτρα ή κάτι παρόμοιο. Όλα γίνονται με ένα δάχτυλο, στην οθόνη αφής. Όσο αγγίζουμε την οθόνη, το σκάφος μας πυροβολάει και αν κινήσουμε το δάχτυλό μας μετατοπίζεται και το διαστημόπλοιο ανάλογα, με άμεση απόκριση και διασκεδαστικό τρόπο. Όταν πάρουμε το χέρι μας από την οθόνη, το σκάφος σταματά να ρίχνει τις σφαίρες του και, με εύστοχο τρόπο, μπαίνουμε σε καθεστώς ημι-παύσης, σε αργή κίνηση, μέχρι να φέρουμε και πάλι το δάχτυλο στη θέση του. Η παύση αυτή βοηθάει αρκετά σε στιγμές πίεσης, όταν δηλαδή μας την «πέφτουν» πολλοί εχθροί μαζί ή όταν θέλουμε απλώς να αλλάξουμε στρατηγική ή να... ξύσουμε τη μύτη μας χωρίς να διακοπεί ιδιαίτερα η δράση.

Οι εχθροί χωρίζονται σε αρκετούς τύπους και τα hitboxes τους, όπως και το δικό μας, είναι άψογα -κάτι πολύ σημαντικό για παιχνίδι του είδους. Συνεπώς, δεν δίνεται η εντύπωση ερασιτεχνικής δουλειάς και επιτρέπονται οι ελιγμοί ανάμεσα από τα εχθρικά πυρά ώστε να περνούν ξυστά από το σκάφος μας χωρίς να προκαλούν ζημιά. Η τοποθέτηση των εχθρών είναι έξυπνη και δημιουργεί διασκεδαστικές προκλήσεις, αν και μερικές φορές το έντονο mirroring, η συμμετρική τοποθέτηση δηλαδή στις δύο πλευρές της οθόνης, κουράζει, επειδή αναγκαζόμαστε να κάνουμε ακριβώς την ίδια διαδικασία δύο φορές. Οι εχθροί, χωρίς να είναι “bullet sponges”, απαιτούν αρκετές σφαίρες για να νικηθούν και έτσι σε κάποιες περιπτώσεις η κατάσταση δεν είναι ιδανική -αν και ποτέ δεν γίνεται απαγορευτικά κουραστική.

Οι πίστες είναι πολλές σε αριθμό και αρκετά ξεχωριστές ώστε να μην γίνονται βαρετές, ενώ υπάρχουν και διάφορα διαστημόπλοια για να ξεκλειδώσουμε, κερδίζοντας «αστέρια» στα επίπεδα, εκπληρώνοντας συγκεκριμένα challenges. Η δυσκολία είναι σωστή, έχει σταδιακή κλιμάκωση -σε κάθε ξεχωριστή πίστα αλλά και συνολικά- και απαιτείται επιμονή και προσοχή, ιδίως όσο προχωράμε σε επόμενες πίστες. Η επιστροφή σε ήδη ολοκληρωμένα επίπεδα, για να μαζέψουμε αστέρια και «λεφτά», ώστε να ξεκλειδώσουμε νέα σκάφη αλλά και να αναβαθμίσουμε όσα ήδη κατέχουμε, είναι αναπόφευκτη, όμως τα challenges πετυχαίνουν τον σκοπό τους, βάζοντάς μας να προσέχουμε κάθε μας κίνηση για να τα ολοκληρώσουμε, αλλάζοντας με αυτόν τον τρόπο την εμπειρία κάθε νέου «περάσματος» από μια πίστα. Οι αναβαθμίσεις είναι επαρκείς και γενικά υπάρχει πλούσιο περιεχόμενο για να ασχοληθεί κανείς για πάρα πολλές ώρες.

Το μόνο σοβαρό ελάττωμα του Neonverse Invaders είναι το mobile μοντέλο που ακολουθεί, ξέρετε, το γνωστό με την «ενέργεια» που τελειώνει και μας αποτρέπει από το να συνεχίσουμε να παίζουμε για κάποια ώρα, και τη δυνατότητα να πληρώσουμε πραγματικά λεφτά. Είναι ένα μοντέλο που γενικά βρίσκω ενοχλητικό, αλλά μπορώ να το αντέξω σε casual puzzle games με χρωματάκια. Για ένα παιχνίδι σαν το Neonverse, σίγουρα θα προτιμούσα διαφορετική προσέγγιση, αφού θα ήθελα να παίζω για περισσότερη συνεχόμενη ώρα.

Ενδεχομένως, αν η εταιρεία είναι αποφασισμένη να ακολουθήσει αυτή την οδό, θα μπορούσε να μειώσει το κόστος σε ενέργεια, γιατί είναι πολύ κουραστικό να θέλω να παίξω προηγούμενες πίστες για να πάρω τα αστέρια, όμως να μην μπορώ επειδή τέλειωσε ο μετρητής. Φυσικά, θα προτιμούσα να αγοράσω τον τίτλο και να παίζω όποτε θέλω, όση ώρα θέλω, και θα πρότεινα και σε άλλους να το κάνουν. Εκτός από την ενέργεια, υπάρχουν και οι διαφημίσεις... Όχι, όταν χάνω, δεν θέλω να δω μια διαφήμιση για να συνεχίσω, αυτό με βγάζει εντελώς εκτός κλίματος και σκοτώνει το immersion. Βέβαια, δεν μιλάμε για μία από τις χειρότερες εκδοχές του μοντέλου αυτού, οπότε, κοιτώντας τη συνολική εικόνα, συγχωρείται.

Τελικά, εγώ συνεχίζω να παίζω το Neonverse Invaders κάθε μέρα, στο λεωφορείο κυρίως, αφού ταιριάζει πάρα πολύ και κάνει τις διαδρομές να περνούν χωρίς να τις καταλάβω, αλλά και επειδή δεν μπορώ να παίζω όσο θέλω, άρα επιλέγω να του δώσω αυτόν τον χρόνο. Όμως, όσο κι αν με ενοχλεί το μοντέλο αυτών των mobile παιχνιδιών, συνεχίζω να παίζω, γιατί πρόκειται για ένα εξαιρετικά καλοδουλεμένο, σύγχρονο, όμορφο και διασκεδαστικό shoot ‘em up, φτιαγμένο από ελληνικές εταιρείες. Επίσης, φαίνεται πως οι developers φέρνουν updates για το παιχνίδι τους, που το βελτιώνουν συνεχώς.

Φυσικά, για άλλη μία φορά, όπως και στο Robbie Swifthand, μπορώ να γράψω ολόκληρο κείμενο χωρίς να χρειαστεί να αναφέρω πουθενά ότι είναι μία «καλή ελληνική προσπάθεια» ή κάτι παρόμοιο, γιατί έχουμε να κάνουμε με αξιόλογη δουλειά ανεξαρτήτως υπόβαθρου. Επίσης, χάρηκα πολύ που ανακάλυψα και την Tamasenco και θα την παρακολουθώ στενά, όπως και την Pixel Reign. Να κάνετε κι εσείς το ίδιο.

Το παιχνίδι διατίθεται δωρεάν στο Google Play Store και το App Store

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Neonverse Invaders Shoot 'Em Up: Galaxy Shooter

Συντάκτης
18 Φεβρουαρίου 2020
Developer

Pixel Reign / Tamasenco

Publisher

Tamasenco

Πλατφόρμες

Android / iOS

Tested on

Android

Κυκλοφορία

21 Ιανουαρίου 2020

Είδος

Shoot 'em up

PEGI

3

Θετικά

+ Πανέμορφος εικαστικός σχεδιασμός και απόλυτα πετυχημένη, ταιριαστή μουσική
+ Εύστοχο, λειτουργικό σύστημα χειρισμού
+ Μπόλικο και πολύ διασκεδαστικό περιεχόμενο
+ Ικανοποιητική δυσκολία

Αρνητικά

- Ενίοτε, η τοποθέτηση των εχθρών κουράζει ελαφρώς
- Το mobile μοντέλο με την ενέργεια και τις διαφημίσεις

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
8.5
Συνοψίζοντας

Παρά το κουραστικό mobile μοντέλο με microtransactions, διαφημίσεις και «ενέργεια», πρόκειται για ένα εξαιρετικά καλοδουλεμένο, σύγχρονο, όμορφο και διασκεδαστικό shoot ‘em up, φτιαγμένο από ελληνικές εταιρείες.

8.0
Βαθμός
8.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1