NieR: Automata

For the Glory of Mankind!
by Σταύρος Ζήσης on 26 Μαρτίου 2017

NieR, NieR, NieR. Ένα από τα πιο underrated παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ και έλαβαν πολύ λιγότερη προσοχή απ’ όσο άξιζαν. Το original NieR αποτελεί ένα spin-off της σειράς Drakengard που κυκλοφόρησε σε PS3 και Xbox 360 το 2010 και συνδύαζε ένα πολύ καλό post-apocalyptic σενάριο, μοναδικούς χαρακτήρες και σοβαρή ατμόσφαιρα, αν και στο gameplay άφησε πολλά παράπονα. Κατά γενική ομολογία, το NieR θεωρείται ο μεγαλύτερος θρίαμβος του director Yoko Taro, αλλά δυστυχώς λόγω κακού marketing από μεριάς Square Enix, το παιχνίδι πέρασε εντελώς κάτω από το ραντάρ και οι περισσότεροι καταναλωτές το άφησαν να σαπίσει στα ράφια των καταστημάτων.

Κάμποσα χρόνια μετά και αφού όντως αναγνωρίστηκε η αξία του, η Square Enix είπε να δώσει μια 2η ευκαιρία στη σειρά με την ανακοίνωση του NieR: Automata με τον Yoko Taro πάλι στο τιμόνι του director και την Platinum Games στο κομμάτι της ανάπτυξης και του gameplay. Εμείς μυριστήκαμε συνταγή επιτυχίας, κατάφερε όμως να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας; Fun fact: Ο αρχικός τίτλος του παιχνιδιού ήταν NieR: Android, αλλά από φόβο μην έχουν μπλεξίματα με την Google, οι developers επέλεξαν τελικά το Automata.

NieR_Automata (3)

Πριν μπούμε στο δια ταύτα, να επισημάνω ότι δεν είναι απαραίτητο να έχετε παίξει το πρώτο NieR για να ευχαριστηθείτε το Automata, αν και προτείνεται ανεπιφύλακτα αν εκτιμάτε το καλό σενάριο και αν θέλετε να καταλάβετε παραπάνω τη σύνδεση μεταξύ των δύο. Για την ακρίβεια, αμα το έχετε σκοπό να του ρίξετε μια ματιά καλύτερα να το κάνετε πριν το Automata και γιατί θα βρείτε αρκετές αναφορές μέσα σε αυτό, αλλά κυρίως γιατί αν παίξετε πρώτα το Automata μετά δεν θα θέλετε να παίξετε το πρώτο.

Σεναριακά, το NieR: Automata τοποθετείται χιλιάδες χρόνια μετά το τέλος του NieR και πιο συγκεκριμένα, του Ending D. Η ανθρωπότητα έχει σχεδόν αποδεκατιστεί σε σημείο που πλέον δεν μετράται σε δισεκατομμύρια, αλλά σε εκατοντάδες χιλιάδες. Μια εξωγήινη απειλή όμως φτάνει στη Γη με μια στρατιά από μηχανές κηρύσσοντας πόλεμο ενάντια στην ανθρωπότητα για την κυριαρχία του πλανήτη. Οι εναπομείναντες άνθρωποι έχουν αναγκαστεί να καταφύγουν μόνιμα στη Σελήνη και δημιουργούν τα YoRHa models, ανδροειδή που αναλαμβάνουν να αντιμετωπίσουν τις μηχανές και να καταφέρουν να ξαναπάρουν πίσω τη Γη για χάρη των ανθρώπων.

Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να πω οτιδήποτε παραπάνω για την ιστορία του παιχνιδιού χωρίς να πέσω στο ναρκοπέδιο των spoilers. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, το σενάριο είναι γραμμένο από τον Yoko Taro και όσοι έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με τα άλλα δημιουργήματά του, θα νιώσουν πολύ γνώριμοι με τη δομή του Automata. Ο χρυσός κανόνας είναι ότι δεν σταματάτε όταν τελειώσετε το πρώτο playthrough. Πάνω από το μισό κομμάτι του παιχνιδιού είναι κλειδωμένο πίσω από τα πολλαπλά playthroughs, όπου ξεκλειδώνετε επιπλέον κομμάτια ιστορίας και σκηνές, αλλά στην προκειμένη περίπτωση αλλάζουν πολλά πράγματα.

Η ιστορία του NieR: Automata γίνεται πολύ ψυχοπλακωτική όσο προχωράει το παιχνίδι, αλλά είναι το πολύ δυνατό του σημείο. Χωρίς υπερβολές, έχει πολύ καλογραμμένους χαρακτήρες και ένα πολύ ώριμο σενάριο με βαθύτερες φιλοσοφικές και υπαρξιακές ιδέες που ώρες-ώρες θα παίζει με τα συναισθήματά σας και θα σας βάζει σε σκέψεις. Και δεν είναι μόνο η κύρια ιστορία που θα το προκαλέσει αυτό. Μέσα από τα διάφορα side-quests χτίζεται ακόμα περισσότερο το background και μαθαίνετε 5 πράγματα παραπάνω για τον κόσμο του παιχνιδιού, αλλά επιπλέον υφίσταται και ένα κλασσικό χαρακτηριστικό από τα παιχνίδια του Taro, τα weapon stories, τα οποία αποκαλύπτονται όλο και περισσότερο με την αναβάθμιση του οπλισμού σας.

Παρόλο που μιλάμε για ανδροειδή, όλοι οι χαρακτήρες έχουν ξεχωριστές προσωπικότητες και ανάπτυξη κατά την πάροδο της ιστορίας και όντως θα σας κάνουν να θέλετε να αναλώσετε πάνω τους τον χρόνο σας. Κατά κύριο λόγο μένουν σοβαροί, αλλά υπάρχουν και σκηνές που δείχνουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά τους και σπάνε την κατήφεια και τη μουντάδα, χωρίς όμως να πηγαίνουν σε επίπεδο που να μην γίνεται να πάρεις στα σοβαρά την κατάσταση.

Και εδώ ερχόμαστε στο κομμάτι που ήταν το μεγάλο παράπονο του πρώτου NieR: το gameplay. Ευτυχώς για όλους, η Platinum Games μετά από μερικές πρόσφατες αποτυχίες απέδειξε ότι αμα έχει καλό budget στη διάθεσή της μπορεί να κάνει θαύματα. Στο πρώτο playthrough ελέγχετε την 2B, ένα ανδροειδές φτιαγμένο για μάχη που συνοδεύεται από τον 9S, ο οποίος είναι πιο πολύ για χακαρίσματα και ανίχνευση. Αν είστε γνώριμοι με τα παιχνίδια της Platinum, θα ξέρετε ότι διακρίνονται για την υψηλή ταχύτητα και δράση που μόνο αυτοί ξέρουν να κάνουν, αν και καλύτερα θα είναι να μην προχωρήσετε με μη-ρεαλιστικές προσδοκίες περιμένοντας να δείτε το νέο Bayonetta εδώ. Ο στόχος της ομάδας ανάπτυξης ήταν να δημιουργήσουν καλύτερες μάχες διατηρώντας το πνεύμα του original παιχνιδιού και σε αυτό πήραν “άριστα”.

Οι μάχες έχουν γίνει πολύ φανταχτερές, πολύ χαοτικές και εξελίσσονται σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ διατίθεται και μια μεγάλη ποικιλία από όπλα σε συνολικά 4 κατηγορίες (light swords, heavy swords, spears, bracers) τα οποία τοποθετείτε σε ζευγάρια στα weapon sets σας, ένα που αντιστοιχεί σε light attack και ένα σε heavy attack. Ανάλογα με τη θέση που θα βάλετε το όπλο και τον συνδυασμό, αλλάζει εντελώς και το moveset, π.χ. Το ζευγάρι light sword σε light attack και το heavy sword σε heavy attack θα έχει εντελώς διαφορετικό moveset από το light sword σε heavy attack και το heavy sword σε light attack. Με λίγα λόγια υπάρχει μπόλικο υλικό για να πειραματιστείτε και να βρείτε τον ιδανικό συνδυασμό που ταιριάζει με τον τρόπο που παίζετε και το γούστο σας ώστε να εκμεταλλευτείτε τις εναλλαγές μεταξύ γρήγορων και βαρέων επιθέσεων, αλλά και να μην βρεθείτε να γίνετε overpower από τους εχθρούς.

Μπορεί στην αρχή να ακούγεται ότι μπορείτε να καταφύγετε στο button mashing, αλλά στην πορεία που δυσκολεύουν τα πράγματα αποδεικνύεται ότι έτσι μόνο το κεφάλι σας θα φάτε και θα πρέπει να μάθετε να εκμεταλλεύεστε το perfect dodge και το counter. Δεδομένου ότι μιλάμε για παιχνίδι της Platinum Games, είναι φυσικό επακόλουθο ότι θα υπάρχει perfect dodge, με το οποίο αν αποφύγετε μια επίθεση την ώρα που πάει να σας χτυπήσει, τότε θα σας δοθεί η δυνατότητα να εκτελέσετε μια δυνατή counter κίνηση και να συνεχίσετε έτσι την αλυσίδα από combos.

Εκτός από τις μάχες, το παιχνίδι διατηρεί αυτό το 20% RPG κομμάτι που είχε και το original, δηλαδή σύστημα level up, side quests και τη δυνατότητα να φτιάξετε το δικό σας build με τα plug-in chips, που σας προσδίδουν κάποιες ικανότητες, τα οποία δεν είναι απλά αριθμοί, αλλά όντως μπορούν να κάνουν τη διαφορά και θα σας κάνουν να σκεφτείτε πιο στρατηγικά για το πού θα πρέπει να τα αναλώσετε. Ένα επιπλέον κομμάτι της στρατηγικής είναι και η ύπαρξη του Pod που ταξιδεύει στο πλάι σας. Το Pod θα χρησιμεύει σαν ο μικρός βοηθός σας που θα αναλαμβάνει τις επιθέσεις από μακρινή απόσταση και τον οποίο μπορείτε να εξοπλίσετε με διάφορα Pod programs που του δίνουν και μια special κίνηση όπως το να φτιάχνει ενα barrier γύρω από εσάς ή να ρίχνει βόμβες. Αμα φροντίσετε να τον κρατάτε διαρκώς αναβαθμισμένο, τότε μπορεί να γίνει ο καλύτερος βοηθός που θα μπορούσατε να έχετε. Όσο να ‘ναι όμως, δεν είναι Grimoire Weiss.

Κάτι άλλο που έχει καταφέρει να κάνει καλά το παιχνίδι είναι να παίρνει τα καλύτερα στοιχεία από παιχνίδια διαφόρων ειδών και να τα κάνει να ταιριάζουν στο δικό του τομέα. Αυτό ήδη δούλεψε με το πρώτο παιχνίδι και το έκανε πολύ διασκεδαστικό, αλλά εδώ τα πράγματα έχουν γίνει πολύ καλύτερα. Εκτός από το 3D action κομμάτι, κάποιες φορές όταν εισέρχεστε σε συγκεκριμένες περιοχές η προοπτική θα αλλάζει σε side-scroller ή και σε top-down, αλλά σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια που πάνε να κάνουν πολλά και δεν τα καταφέρνουν, εδώ έχουν ταιριάξει τέλεια. Εκτός από τις σώμα με σώμα μάχες, θα βρεθείτε σε κάποια τμήματα να συμμετέχετε σε μάχες τύπου shoot-em-up όπου θα σας εμφανίζονται πολλοί εχθροί από όλες τις μεριές τις οθόνης και θα πρέπει να προσέχετε που πατάτε για να μην πεθάνετε πρώτοι.

Θα πρέπει πάντως όλοι να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στην Platinum Games για τον αρτιότατο τεχνικό τομέα. Ο κόσμος του NieR: Automata είναι σχετικά ανοιχτός και χωρίς κανέναν απολύτως χρόνο φόρτωσης! Αρτιστικά, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία στα περιβάλλοντα. Είτε πρόκειται για κατεστραμμένες πόλεις, είτε για κατάφυτα δάση και ερήμους, έχει δοθεί μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια χωρίς όμως να δίνει την ψευδαίσθηση ότι υπάρχει πολιτισμός που ακμάζει και ο σχεδιασμός των ίδιων των χαρακτήρων τους κάνει να ξεχωρίζουν μέσα στα τοπία. Και όλα αυτά το παιχνίδι τα καταφέρνει διατηρώντας το frame-rate κατά την πλειοψηφία στα 60fps, με μόνο κάποιες ελάχιστες πτώσεις όταν τα πράγματα γίνονται πολύ χαοτικά, αλλά δεν είναι κάτι που χαλάει τη ροή του παιχνιδιού. Οι μόνες διαφορές του base PS4 με το PS4 Pro είναι ότι στο base το παιχνίδι τρέχει σε ανάλυση 900p, ενώ στο Pro σε 1080p και με προσθήκη motion blur για μεγαλύτερη φυσικότητα στις γρήγορες κινήσεις. Αν υπάρχει κάτι που μου “ξίνισε” κάπως είναι ότι ο κόσμος είναι κάπως άδειος και περιορισμένος σχετικά με τα side-quests και το τι υπάρχει για να εξερευνήσετε.


Αναμφισβήτητα, δεν γίνεται να μιλήσει κανείς για NieR χωρίς να αναφέρει το soundtrack. Το original είχε ήδη ένα πολύ killer soundtrack, αλλά εδώ ο Keichi Okabe πραγματικά ξεπέρασε τον εαυτό του. Από την πιο απλή περίσταση μέχρι και το πιο τιτανομέγιστο boss fight, η μουσική ταιριάζει πολύ στην κάθε περίσταση και μαζί με τα φωνητικά της Emi Evans “συνθέτουν” ένα από τα μεγάλα ατού του τίτλου, τόσο που σε πολλές περιστάσεις απλά θα θέλετε να παραμείνετε σε μια περιοχή μόνο και μόνο για να συνεχίσετε να ακούτε την επική μουσική. Το πιο πιθανό είναι ότι μετά το πρώτο boss fight θα πάτε στην Google και θα πληκτρολογήσετε “Nier Automata OST buy/download”.

Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και αποκτήστε ένα από τα καλύτερα παιχνίδια των τελευταίων ετών. Δυστυχώς βέβαια, αμα κρίνω από πολλά posts σε 9GAG και άλλα meme sites, έχει γίνει πιο γνωστό σαν “αυτό το παιχνίδι που μπορείς να ανατινάξεις τη φούστα της πρωταγωνίστριας”. Damn….

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

NieR: Automata

Συντάκτης
26 Μαρτίου 2017
Developer

Platinum Games

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / PC

Tested on

PS4 Pro

Κυκλοφορία

10 Μαρτίου 2017

Είδος

Action RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Εξαιρετική ιστορία και χαρακτήρες
+ Καταπληκτικό soundtrack
+ Αρτιότατος τεχνικός τομέας
+ Γρήγορη και φανταχτερή δράση
+ Ποικιλία από περιβάλλοντα

Αρνητικά

- Κάπως περιορισμένος ανοιχτός κόσμος

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.5
9.7
Συνοψίζοντας

Όσο υπερβολικό και να ακούγεται, μιλάμε για έναν πολύ ποιοτικό τίτλο και ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία έτη. Σε συνδυασμό με το δυνατό gameplay και το εξίσου καλό σενάριο αποτελεί το μεγαλύτερο αριστούργημα του Yoko Taro.

Το είδος του παιχνιδιού παραμένει καθαρά στο πεδίο της δράσης, διατηρώντας μερικά κομμάτια από RPG, αλλά όχι αρκετά περίπλοκα ώστε να αποθαρρύνει όσους θέλουν να το δοκιμάσουν. Για να καταφέρετε να δείτε ολοκληρωμένη την ιστορία θα χρειαστείτε σίγουρα 3 playthroughs, αλλά χωρίς να spoil-άρω τίποτα, θα πω μόνο ότι δεν είναι επαναλαμβανόμενα. Για την ακρίβεια, υπάρχουν 26 Endings για να ξεκλειδώσετε, με 5 να είναι canon και τα άλλα 21 να είναι joke endings. Με λίγα λόγια, μιλάμε για πάρα πολύ replay value.

Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και προσθέστε το NieR: Automata στη συλλογή σας.

9.5
Βαθμός
9.7
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
73%
Τιιιιι ;
27%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1