Nights of Azure 2: Bride of the New Moon

by Σταύρος Ζήσης on 20 Μαΐου 2018

Όταν παίξαμε για πρώτη φορά το Nights of Azure, δεν μας έδωσε την εντύπωση ότι ήταν κάτι το ριζοσπαστικό, αλλά ούτε μπορούμε να πούμε ότι δεν το ευχαριστηθήκαμε. Ήταν μια ευχάριστη αλλαγή από την Gust, που μας έχει συνηθίσει στην turn-based RPG σειρά Atelier. Αυτή τη φορά, δοκίμασε να φτιάξει ένα action παιχνίδι, σε συνδυασμό με διάφορα άλλα είδη παιχνιδιών. Αν και το gameplay χρειαζόταν κάτι παραπάνω, ευχαριστηθήκαμε τη σκοτεινή ατμόσφαιρα και τη σχέση μεταξύ Arnice και Lilysse και ελπίζαμε ότι σε ένα μελλοντικό sequel θα διορθώνονταν τα όποια προβλήματα. Τώρα, ήρθε η ώρα για αυτό το sequel, οπότε ήρθε και η ώρα για την ερώτηση: “Βελτιώθηκε τελικά;”. Η απάντηση είναι: "Και ναι... και όχι".

Για την ακρίβεια, οι πρώτες ώρες εισαγωγής μας στο Nights of Azure 2 ήταν σαν να είχαμε από δίπλα μας την Gust να μας λέει: “Ε! Είδες πόσο το βελτιώσαμε;” και είχαμε μείνει όντως έκπληκτοι από το πόσο στα σοβαρά πήραν το feedback του πρώτου παιχνιδιού. Τα cutscenes και τα animations δεν είναι πλέον τόσο σκέτα και “ξύλινα”, όπως στο προηγούμενο παιχνίδι και οι μάχες είναι, εκ πρώτης όψεως, πολύ πιο διασκεδαστικές. Αυτά τουλάχιστον ισχύουν στην αρχή, αφού μετά κάπως μας τα χάλασαν. Η ιστορία του sequel τοποθετείται κάμποσα χρόνια μετά από το πρώτο παιχνίδι και αυτή τη φορά μάς βάζει στη θέση της Aluche, μιας Holy Knight του οργανισμού Curia (από το πρώτο παιχνίδι) που αναλαμβάνει χρέη σωματοφύλακα για τη νέα Bride of Time, η οποία είναι η παιδική της φίλη, η Liliana. Με τέτοια χαρούμενη εισαγωγή ίσως να περιμένετε να κυλήσει έτσι και όλο το υπόλοιπο παιχνίδι, σωστά; Nope, won’t happen. Μετά από την τόσο συναισθηματική επανένωση, η Curia ζητάει απο την Liliana να γίνει το νέο πρόβατο επί σφαγής, για να περιοριστούν κάπως οι δυνάμεις της Moon Queen και να μην έρθει ο κόσμος σε κατάσταση μόνιμης νύχτας, όπου θα κυριαρχούν οι δαίμονες και η Aluche θα πρέπει να φροντίσει ώστε να παραμείνει ζωντανή η Liliana μέχρι να έρθει η ώρα της θυσίας. Κρίμα για την Aluche, γιατί εκτός από το βάρος της αποστολής της, πεθαίνει με το που τελειώσει ο πρόλογος. Για λίγο όμως, καθώς επαναφέρεται στη ζωή σαν half-demon και προσπαθεί να βρει μια εναλλακτική λύση, χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσει την Liliana.

Αν έτυχε να παίξετε το πρώτο παιχνίδι και διαβάζοντας τα παραπάνω νιώσατε ότι σας ήρθε μια αίσθηση Déjà vu, τότε έχετε το δίκιο σας. Δυστυχώς, ο πυρήνας της ιστορίας του Nights of Azure 2 βαδίζει πολύ στα χνάρια του προκατόχου του, με το κύριο concept να είναι πρακτικά το ίδιο, αλλά και με αρκετές βελτιώσεις εκεί που πρέπει. Η ιστορία, όσο προχωράει, αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού μας δείχνει τι ακριβώς συμβαίνει στον κόσμο και μας κάνει να σκεφτούμε ποιόν μπορούμε όντως να εμπιστευθούμε και ποιον όχι. Ακόμη, καταπιάνεται με θέματα όπως το ότι οι άνθρωποι μπορεί να είναι και χειρότεροι από τους δαίμονες του σύμπαντος. Τα σκοτεινά στοιχεία του πρώτου παιχνιδιού διατηρούνται ακόμα, αλλά το Nights of Azure 2 έχει γίνει σίγουρα ακόμα πιο σκοτεινό και όσο εξελίσσεται γίνεται όλο και πιο ψυχοπλακωτικό. Συναντάμε κάποιους χαρακτήρες που είναι καταδικασμένοι να πεθάνουν, αλλά  έχουμε τη δυνατότητα να τους γνωρίσουμε λίγο παραπάνω και να μάθουμε για τα προσωπικά προβλήματα του καθενός και τι σταυρό κουβαλάει.

Το gameplay έχει δεχτεί μια εξίσου σημαντική βελτίωση, σχεδόν σε όλους τους τομείς. Ενώ στο πρώτο παιχνίδι βασιζόμασταν μόνο στο τι μπορεί να κάνει μόνη της η Arnice, αυτή τη φορά ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ της Aluche και των συμμάχων της. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας, θα πάρουμε με το μέρος μας κι άλλους χαρακτήρες που βοηθούν με το δικό τους τρόπο στις μάχες, είτε πρόκειται για συνεργατικές επιθέσεις, είτε για τα special skills που έχει ο καθένας, τα οποία περιλαμβάνουν επιθέσεις μεγάλου εύρους ή διάφορα είδη υποστήριξης. Το αποκορύφωμα, όμως, είναι οι super επιθέσεις, καθώς είναι ό,τι χρειαζόμαστε για να “καθαρίσουμε” την οθόνη και δείχνουν και πολύ cool!

Το σύστημα με τους Servans επιστρέφει και πάλι έχοντας δεχτεί και αυτό μερικές αλλαγές. Οι Servans πλέον δεν γίνονται summon από αντικείμενα που βρίσκουμε, αλλά τους βρίσκουμε κατά τις εξορμήσεις μας στον κόσμο του παιχνιδιού. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι, κάποιοι από τους Servans, γίνονται ο εξοπλισμός μας και μεταμορφώνονται σε διάφορα όπλα, ενώ άλλοι έχουν μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και μπορούν να μας ανοίξουν μονοπάτια, στα οποία δεν είχαμε πρόσβαση πριν ή να μας επιτρέψουν να χρησιμοποιούμε το περιβάλλον προς όφελός στη μάχη (πχ. να ρίξουμε φωτιά σε βαρέλια με λάδι για να σκοτώσουμε πολλούς εχθρούς την ίδια στιγμή). Το κακό είναι ότι οι θέσεις για τους Servans έχουν μειωθεί από 4 σε 2, κάτι που μας αναγκάζει να σκεφτούμε τι έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα για εμάς. Εμείς επιλέξαμε κυρίως τους Servans που χρησιμεύουν για αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, που θα μας παρείχαν πρόσβαση σε κρυφά σεντούκια με αντικείμενα ή βοήθεια στην ανακάλυψη νέων Servans, παρά το είδος που μεταμορφώνονται σε όπλα.

Δυστυχώς, το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχε το πρώτο παιχνίδι υφίσταται ακόμα και τώρα: Η επανάληψη. Όσο καλά και αν ακούγονται όλα τα παραπάνω, το μόνο που κάνουμε σε όλο το παιχνίδι είναι να παλεύουμε. Δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην εξερεύνηση ή στη χρήση των Servans και ο βαθμός δυσκολίας είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, χαμηλός. Οι αντίπαλοι είναι απλά τέρατα και όχι τέρατα ευφυίας και έχουμε άπλετα περιθώρια για να αποφύγουμε τις επιθέσεις τους. Ώρες, ώρες ξεχνούσαμε ότι υπήρχε και ένα κουμπί για το μπλοκάρισμα επιθέσεων. Το μόνο που χρειάζεται λίγη παραπάνω προσοχή είναι τα bosses, που εκτός από την ωμή βία, κάποια κάνουν τη διαφορά και χρειάζονται κάτι άλλο για να νικηθούν. Τα side-quests που αναλαμβάνουμε τείνουν και αυτά προς τη συνεχή επανάληψη, διότι, εκτός του ότι στερούνται ποικιλίας, μας αναγκάζουν να επισκεπτόμαστε συνέχεια τα ίδια μέρη, με διαφορετικό όμως σύντροφο, για να σκοτώσουμε κάποια τέρατα.

Το μεγαλύτερο σφάλμα του Nights of Azure 2 εντοπίζεται σε έναν καινούργιο μηχανισμό, που έχει να κάνει με τον χρονικό περιορισμό. Και όχι, δεν μιλάμε για το ότι οι εξορμήσεις μάς αναγκάζουν να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο-βάση μετά από κάποια ώρα. Μιλάμε για το γεγονός ότι έχουμε περιορισμένο αριθμό ημερών για να ολοκληρώσουμε κάθε κεφάλαιο. Για λόγους σεναριακής ροής, όταν τελειώνει η κάθε μέρα βλέπουμε το φεγγάρι να καλύπτεται σιγά, σιγά από το σκοτάδι και όταν καλυφθεί πλήρως, αυτό σημαίνει αυτομάτως game over, οπότε θα πρέπει να ξεκινήσουμε ξανά από την αρχή του κεφαλαίου, χωρίς να κρατάμε EXP, λεφτά, αντικείμενα και Servans που βρήκαμε. Δεν είναι όλα όμως τόσο άσχημα όσο ακούγονται. Το περιθώριο που μας δίνεται είναι αρκετά γενναιόδωρο και αφού του πάρουμε τον "αέρα", είναι αρκετό για να ολοκληρώσουμε τις αποστολές. Για την ακρίβεια, μας έτυχε πολλές φορές να χρειαστεί να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, επειδή είχαμε καθαρίσει την περιοχή που επισκεφθήκαμε και δεν είχαμε κάτι άλλο να κάνουμε με το χρόνο που μας είχε απομείνει για την ημέρα.

Το μεγάλο αρνητικό του χρονικού περιθωρίου είναι ότι δεν μας αφήνει να ευχαριστηθούμε το παιχνίδι με το πάσο μας και μάς αναγκάζει να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί, όσον αφορά την ολοκλήρωση των side-quests και της κύριας ιστορίας. Έτσι, δεν περνούσαμε πολύ χρόνο στην εξερεύνηση των επιπέδων και αυτός είναι ο λόγος που αφήσαμε στην άκρη τους Servans που γίνονται όπλα και πήραμε μαζί μας αυτούς που θα μας ανοίξουν κι άλλους δρόμους. Αν και όσο ανεβαίνετε σε levels το χρονικό περιθώριο για το καθημερινό κυνήγι αυξάνεται, είναι αδύνατον να κάνετε τα πάντα σε ένα playthrough. Γενικά, θα χρειαστείτε και ένα δεύτερο playthrough, δεδομένου ότι το παιχνίδι έχει δύο endings, τα οποία δεν μπορείτε να δείτε κάνοντας απλά reload το τελευταίο save.

Ο τεχνικός τομέας είναι σίγουρα το κομμάτι όπου τα πράγματα έχουν γίνει χειρότερα από το πρώτο Nights of Azure. Σύμφωνα με τη Gust, για να υπάρξει console parity με την έκδοση για το Switch, το frame-rate είναι κλειδωμένο στα 30fps, σε όλες τις πλατφόρμες και είναι εξαιρετικά ασταθές, κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο για παιχνίδι τέτοιου βεληνεκούς, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι τα γραφικά είναι ακριβώς ίδια με του προηγούμενου. Τα περιβάλλοντα είναι, για άλλη μια φορά, εντελώς άδεια και βαρετά και συντελούν και αυτά στην αίσθηση της επανάληψης. Και είναι κρίμα, γιατί τα animations των επιθέσεων και των ομαδικών κινήσεων είναι πολύ καλοφτιαγμένα, επιβλητικά και ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Από την άλλη μεριά, το artwork και τα σχέδια των χαρακτήρων είναι εξαιρετικά και πολύ ευφάνταστα και τους κάνουν να ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο σύνολο. Δυστυχώς, αυτό δεν ισχύει και για τους αντιπάλους που έχουν από τα πιο generic designs που έχουμε συναντήσει σε παιχνίδι. Κάτι άλλο που περιμέναμε από παιχνίδι της Gust ήταν να έχει αξιόλογο soundtrack, το οποίο και δεν μας απογοήτευσε. Κάθε κομμάτι είναι ξεχωριστό και πολλά από αυτά αποτελούν ένα ευχάριστο throwback σε τίτλους από το παρελθόν. Υπήρξαν πολλές φορές που απλά είχαμε πατήσει το Pause και αφήναμε ανοιχτό το παιχνίδι, μόνο και μόνο για να ακούσουμε τη μουσική που έπαιζε στο background.

Το Nights of Azure 2 αποτελεί μια βελτίωση της υπάρχουσας φόρμουλας, αλλά δυστυχώς έχει κάνει και μερικά βήματα πίσω. Οι μάχες έχουν γίνει πολύ πιο απολαυστικές, το cast των χαρακτήρων έχει ενδιαφέρον, αλλά δυστυχώς όλα εξαρτώνται από το πόσο ανεκτικοί είστε όσον αφορά το χρονικό περιθώριο και αν θα μπορέσετε να ευχαριστηθείτε το παιχνίδι με τους ρυθμούς που θα σας επιβάλλει.

Αν σας άρεσε ο πρώτος τίτλος, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα ευχαριστηθείτε ακόμα περισσότερο το Nights of Azure 2. Αν δεν έχετε ασχοληθεί καθόλου όμως, τότε καλύτερα να ξεκινήσετε με το πρώτο, δεδομένου ότι είναι πολύ story-heavy παιχνίδια και το να ξεκινήσετε με το 2 θα ήταν σαν να διαβάζετε την τριλογία του Lord of the Rings, ξεκινώντας από το The Two Towers.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Nights of Azure 2: Bride of the New Moon

Συντάκτης
20 Μαΐου 2018
Developer

Gust

Publisher

Koei Tecmo Europe

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / PC (Steam) / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

27 Οκτωβρίου 2017

Είδος

Action-RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Διασκεδαστικές μάχες
+ Ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ιστορία
+ Πολύ καλό soundtrack
+ Όμορφος σχεδιασμός χαρακτήρων
+ Το σύστημα με τους Servans έχει βελτιωθεί και ανοίγει νέες δυνατότητες

Αρνητικά

- Απαράδεκτος τεχνικός τομέας
- Οι χρονικοί περιορισμοί
- Βαρετά περιβάλλοντα
- Γίνεται κάπως επαναλαμβανόμενο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Nights of Azure 2 αποτελεί μια βελτίωση της υπάρχουσας φόρμουλας, αλλά δυστυχώς έχει κάνει και μερικά βήματα πίσω. Οι μάχες έχουν γίνει πολύ πιο απολαυστικές, το cast των χαρακτήρων έχει ενδιαφέρον, αλλά δυστυχώς όλα εξαρτώνται από το πόσο ανεκτικοί είστε όσον αφορά το χρονικό περιθώριο και αν θα μπορέσετε να ευχαριστηθείτε το παιχνίδι με τους ρυθμούς που θα σας επιβάλλει.

Αν σας άρεσε ο πρώτος τίτλος, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα ευχαριστηθείτε ακόμα περισσότερο το Nights of Azure 2. Αν δεν έχετε ασχοληθεί καθόλου όμως, τότε καλύτερα να ξεκινήσετε με το πρώτο, δεδομένου ότι είναι πολύ story-heavy παιχνίδια και το να ξεκινήσετε με το 2 θα ήταν σαν να διαβάζετε την τριλογία του Lord of the Rings, ξεκινώντας από το The Two Towers.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
100%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1