Nights of Azure

by Σταύρος Ζήσης on 13 Απριλίου 2016
Reviews

Άλλη μια μέρα ξημέρωσε, άλλο ένα παιχνίδι κατέφθασε από την Ιαπωνία για το PS4 και η δουλειά μας είναι να ζυγίσουμε τα καλά του και τα κακά του. Αυτή τη φορά πιάνουμε το νέο εγχείρημα της Gust, που είναι πιο γνωστή για τη δουλειά της με τη σειρά Atelier και τώρα δοκίμασε την τύχη της με ένα άλλο είδος παιχνιδιού. Το Nights of Azure είναι ένα όχι ακριβώς Action-RPG, αλλά πιο πολύ Hack ‘n’ Slash με κομμάτια RPG και με πολλά στοιχεία δανεισμένα από άλλα παιχνίδια, όλα μέσα στο mix και μετά στο φούρνο για να ψηθεί το τελικό προϊόν. Η αλήθεια είναι ότι σαν πρώτη προσπάθεια στο είδος, η Gust τα πήγε αρκετά καλά, ωστόσο υπάρχει πάντα το μεγάλο “ΑΛΛΑ”. Στην περίπτωση της Gust, αυτό το “ΑΛΛΑ” αναφέρεται κυρίως στο budget.

Το παιχνίδι μας ξεκινάει με μια αφήγηση των παρελθοντικών γεγονότων όπου μαθαίνουμε ότι οι Saints βγήκαν νικητές σε μια μάχη εναντίον του Nightlord, του βασιλιά των δαιμόνων, αλλά ο Nightlord σκόρπισε το αίμα του σαν βροχή και όσοι ήρθαν σε επαφή με αυτό έγιναν δαίμονες. Για να εμποδιστεί όμως η επανεμφάνιση του Nightlord και ο ερχομός της μόνιμης νύχτας, πρέπει κάθε κάμποσα χρόνια να θυσιάζεται μια Saint. Στο σήμερα τώρα, εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο της Arnice, μιας πράκτορος από την οργάνωση Curia, η οποία αναλαμβάνει το καθήκον του σωματοφύλακα για την καινούργια Saint που θα θυσιαστεί, η οποία είναι και η καλύτερή της φίλη. Το σενάριο του παιχνιδιού γενικά είναι πολύ μέτριο και δεν είναι κάτι το οποίο δεν έχουμε ξαναδεί, ούτε περιλαμβάνει και κάποια ιδιαίτερα twists και περιπλοκές. Άσε που και οι διάλογοι είναι γεμάτοι με τυπογραφικά λάθη!

Η μεγάλη έμφαση πέφτει κυρίως στη σχέση της Arnice και της Lilysse και ειλικρινά, αυτό το ρομάντζο είναι το πιο αξιαγάπητο πράγμα στην ιστορία. Είναι από τα ελάχιστα Ιαπωνικά παιχνίδια που έχω δει που δεν περιλαμβάνουν διάφορα χαζά στερεότυπα και κλισέ για ομοφυλοφιλικές σχέσεις που βλέπω αλλού, ούτε προσπαθούν να την εκμεταλλευτούν για φτηνό fanservice, αλλά αντιθέτως την έχουν γράψει με σεβασμό και μπορεί να παρθεί στα σοβαρά. Σε αυτό βοηθάει πολύ ότι η Arnice και η Lilysse είναι χαρακτήρες με ψυχή και προσωπικότητα. Πέρα από τις δύο πρωταγωνίστριες, το supporting cast περιλαμβάνει τον Simon, ο οποίος διαχειρίζεται το ξενοδοχείο που είναι η βάση σας για τα πάντα (περισσότερα γι αυτό παρακάτω) και 2 τύπους με τελείως μονοδιάστατες προσωπικότητες που είναι πιο πολύ μέσα για comic relief και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στην όλη ιστορία.

Όπως ανέφερα παραπάνω, το Nights of Azure είναι η πρώτη προσπάθεια της Gust στο να φτιάξει ένα Hack ‘n’ Slash και δεν τα πήγε άσχημα. Ο στόχος σας είναι να πηγαίνετε την Arnice σε διάφορες περιοχές, σκοτώνοντας ό,τι ανίερο πλάσμα βρεθεί μπροστά σας και να μαζέψετε αντικείμενα και αίμα πριν τελειώσει το χρονικό σας περιθώριο. Η μάχη αποτελείται κυρίως από το γνωστό μοτίβο που βλέπουμε σε άλλα παιχνίδια: ένα κουμπί για αδύναμες επιθέσεις, ένα κουμπί για δυνατές, ένα για μια special επίθεση και ένα για αποφυγή, τα οποία χρησιμοποιείτε όπως θέλετε για να κάνετε combos, ωστόσο την περισσότερη δουλειά θα την κάνουν άλλοι για εσάς. Στην αρχή ξεκινάτε με ένα σπαθί αλλά στην πορεία παίρνετε και δύο daggers, ένα “τόξο” και ένα πολύ overpowered σφυρί, τα οποία με τη βοήθεια μιας ικανότητας μπορείτε να τα αλλάζετε στη μέση ενός combo. Υπάρχει και ένα κουμπί για block, αλλά δεν νομίζω ότι θα το χρησιμοποιήσετε λόγω της δύσχρηστης λειτουργίας του, που απαιτεί να είστε πλήρως ακίνητοι και ΜΕΤΑ να πατήσετε το L1. Εγώ προσωπικά μέχρι να φτάσω στη Milaya είχα ξεχάσει ότι υπήρχε! Ο κύριος λόγος όμως είναι ότι το παιχνίδι είναι από μόνο του αρκετά εύκολο με μόνο κανά δυό σημεία να είναι κάπως πιο δύσκολα, οπότε δεν θα χρειαστεί να σκεφτείτε και πολύ τη στρατηγική σας. Όταν τελειώσει το χρονικό περιθώριο, επιστρέφετε απευθείας στο ξενοδοχείο όπου σας δίνεται η δυνατότητα να κάνετε level up χρησιμοποιώντας ό,τι αίμα έχετε μαζέψει, να κάνετε sidequests, ή να διαχειριστείτε τους Servans σας. Επιπλέον, υπάρχει και μια arena κάτω από το ξενοδοχείο, όπου μπορείτε να αναλάβετε κάθε λογής προκλήσεις και να διαπιστώσετε ότι εδώ είναι το μόνο μέρος, που σας δίνεται η ευκαιρία να βγάλετε όσο περισσότερο ζουμί μπορείτε από το σύστημα μάχης.

Το πιο διασκεδαστικό πράγμα στις μάχες είναι το σύστημα με τους Servans, τα πλάσματα που μπορείτε να πάρετε μαζί σας σαν βοηθούς στις μάχες. Φανταστείτε κάτι στο στύλ του Dragon Quest. Υπάρχουν Servans που ειδικεύονται σαν healers, άλλοι σαν damage dealers, για support κλπ. και είναι πολύ διασκεδαστικό να τους μαζεύεις και να δεις πώς μπορείς να πειραματιστείς για να φτιάξεις μια καλή ομάδα. Επιπλέον, ανάλογα με το συνδυασμό από Servans που έχετε στην ενεργή ομάδα, η Arnice έχει πρόσβαση και σε διαφορετικές Demon forms για όλες τις περιστάσεις. Το μόνο κακό είναι ότι οι Servans συντελούν επίσης στην ευκολία του παιχνιδιού, τόσο που άμα έχετε φτιάξει μια πολύ ισορροπημένη ομάδα, ο μόνος λόγος για να πάρετε κι εσείς μέρος στη μάχη είναι για να πείτε ότι έχετε κάτι να κάνετε.

Στο τεχνικό κομμάτι, ήξερα πάνω κάτω τι να περιμένω πριν καν αρχίσω το παιχνίδι για πρώτη φορά. Οι χαρακτήρες είναι ο τομέας στον οποίο ειδικεύεται πιο πολύ η Gust και το Nights of Azure, δεν αποτελεί εξαίρεση. Όλοι οι χαρακτήρες, τα bosses και οι Servans έχουν πολύ καλό σχεδιασμό και οι αμφιέσεις τους φέρνουν πολύ στη σειρά Atelier. Φυσικά, εξακολουθούμε να μιλάμε για ιαπωνικό παιχνίδι, που σημαίνει ότι και οι δύο κύριες ηρωίδες έχουν μεγάλες... χάρες (όσο να ‘ναι, υπάρχει και μια Tecmo στην εξίσωση). Το ίδιο όμως δυστυχώς δεν ισχύει και για τα περιβάλλοντα, τα οποία ανήκουν σε μια παλαιότερη εποχή και μπορούν να χαρακτηριστούν κυρίως σαν “άδεια” και μουντά. Είναι λες και οι developers πήραν απλά μια ποικιλία από τα πιο τυπικά περιβάλλοντα και τα πέταξαν μέσα, χωρίς καμιά ιδιαίτερη σημασία στη λεπτομέρεια ή στο direction και στην τελική χωρίς να αφήνουν κάποια ιδιαίτερη αίσθηση.

Το framerate διατηρείται κατά κύριο λόγο στα 60fps με κάποιες ελαφρές πτώσεις όταν γίνονται πολλά πράγματα στην οθόνη, αλλά κατά τα άλλα δεν χαλάει καθόλου κάτι σε όλη τη ροή του παιχνιδιού. Αυτό που χαλάει όμως την εμφάνιση του παιχνιδιού είναι τα animations, τα οποία μοιάζουν σαν να έχουν έρθει από την ίδια εποχή που ήρθαν και τα γραφικά. Πολλά από αυτά είναι πολύ “σκληρά” και, εκτός από τη μάχη, αυτό γίνεται πιο πολύ εμφανές στους διαλόγους που πέρα από κάποιες αντιδράσεις απαρτίζονται από πολλά στάσιμα frames (το πρόβλημα με το budget που λέγαμε παραπάνω) και χαλάνε το κομμάτι της διήγησης. Το κομμάτι όμως για το οποίο δεν έχω κανένα απολύτως παράπονο και μπορώ να πω με σιγουριά, είναι ότι το soundtrack του παιχνιδιού είναι καταπληκτικό. Από τη χαλαρότητα του ξενοδοχείου μέχρι και τις πιο απόκοσμες περιοχές, ο ήχος είναι ακριβώς στο κατάλληλο μοτίβο και εννοείται ότι ξεχωρίζουν τα κομμάτια που παίζουν στα boss fights.

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Koei Tecmo στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Nights of Azure

Author
13 Απριλίου 2016
Τίτλος

Nights of Azure

Author

Σταύρος Ζήσης

Developer

Gust

Publisher

Koei Tecmo

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

1 Απριλίου 2016

Είδος

Hack 'n' Slash, Action-RPG

PEGI

16

Θετικά

+ Η συλλογή και διαχείριση των Servans
+ Η καλογραμμένη σχέση της Arnice και της Lilysse
+ Ομαλός τεχνικός τομέας
+ Πολύ καλό soundtrack
+ Η αρένα

Αρνητικά

- Μέτριο σενάριο
- Απαρχαιωμένα γραφικά
- Το σύστημα μάχης και το χτίσιμο της ομάδας των Servans υποσκιάζονται λόγω του μικρού βαθμού δυσκολίας
-Ελάχιστο replay value

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Για να πω την αλήθεια, το Nights of Azure δεν με απογοήτευσε, αλλά ούτε με ξετρέλανε κιόλας. Είναι ok σαν παιχνίδι και σίγουρα θα μπορούσε να είναι κάτι καλύτερο. Ένα playthrough διαρκεί γύρω στο 20ωρο, αλλά δυστυχώς (πέρα από το Platinum) δεν έχει κάποιο replay value για να σας κάνει να ασχοληθείτε κι άλλο μαζί του, γιατί με αυτό το ένα playthrough σάς έχει δώσει ό,τι μπορούσε. Υπάρχουν συνολικά 5 endings για να πάρετε, αλλά σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, δεν χρειάζονται πολλαπλά playthroughs, γιατί με το που τελειώσετε το κύριο παιχνίδι και τα post-game σενάρια, έχετε τη δυνατότητα να ξανανικήσετε το τελικό boss και να δείτε και τα άλλα endings.

Το καλό με το gameplay είναι ότι όπως είναι φτιαγμένο δεν καταλήγει να γίνεται button-masher και η Arena είναι εκεί, όπου θα περάσετε τις πιο ευχάριστες ώρες του παιχνιδιού. Σίγουρα δεν είναι μια πρόταση για όλους και μάλλον θα το εκτιμήσουν πιο πολύ οι fans των ιαπωνικών παιχνιδιών, αλλά και πάλι θα πρότεινα να περιμένετε πρώτα για κάποια μείωση τιμής και μετά να το δοκιμάσετε.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%