No Man's Sky

In a galaxy, far far away
by Νίκος Λυμπέριος on 20 Αυγούστου 2016
Reviews

Η Hello Games είναι ένα αρκετά μικρό studio, που ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2008 με σκοπό την δημιουργία παιχνιδιών βασισμένα στην λογική της διασκέδασης του κόσμου και την εύκολη προσβασιμότητά τους. Η ομάδα της Hello Games αποτελείται από ανθρώπους προερχόμενους από μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως η EA και η Criterion Games. Έγινε γνωστή για τη σειρά παιχνιδιών Joe Danger που αποτελεί και το μοναδικό franchise που ανέπτυξε το studio  πριν τη δημιουργία του No Man's Sky.

Η πιο πρόσφατη δημιουργία τους, το No Man’s Sky, αποτελεί και την πιο φιλόδοξη προσπάθεια που έκανε ποτέ το studio. Αποτελεί μια δημιουργία που ενδεχομένως να αλλάξει μελλοντικά την αντίληψη των gamers για τα παιχνίδια ανοιχτού κόσμου και τον τρόπο, που αυτά πρέπει να δημιουργούνται. Ένα παιχνίδι που υπόσχεται να προσφέρει στους παίκτες ένα αχανές σύμπαν για εξερεύνηση, με ατελείωτες δυνατότητες και ευκαιρίες. Μια δημιουργία που θέλει να δώσει στον παίκτη τη δυνατότητα να ορίσει από την αρχή έως το τέλος το δικό του μονοπάτι, πηγαίνοντας όπου εκείνος θέλει, κάνοντας ό,τι εκείνος θέλει, επιλέγοντας τελικά να γίνει αυτό που θέλει ο παίκτης και όχι αυτό που του ορίζει κάποιος. Είναι όμως αυτή η απεριόριστη και χωρίς συμβιβασμούς ελευθερία επιλογών που τελικά θα γίνει και η αχίλλειος πτέρνα του No Man’s Sky; Αυτό θα δούμε παρακάτω με την κριτική μας στο παιχνίδι και θα απαντήσουμε στο βασικό ερώτημα, του αν η δημιουργία της Hello Games ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις που έδωσαν για το παιχνίδι και αν οι περιορισμοί που υπάρχουν σε αυτό, στέκονται εμπόδιο στο να καταφέρει να γίνει ο τίτλος που θα μπορούσε να είναι.

Το πρόβλημα του παιχνιδιού δεν είναι η ιδέα του, αφού αυτή είναι εξαιρετική. Το πρόβλημά του βρίσκεται στο πώς αυτή εκτελείται. Από τη μια, μας δίνεται η ευκαιρία να χειριστούμε τον κόσμο όπως εμείς θέλουμε και από την άλλη στερείται σε εργαλεία που θα μας δώσουν τη δύναμη να τον χαρούμε, όπως πραγματικά θα έπρεπε.

το VG24 λέει

No Man's Sky_20160810203218Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του No Man’s Sky είναι η εξερεύνηση των πλανητών. Η αίσθηση της ανακάλυψης που προσφέρει το παιχνίδι στον παίκτη είναι κάτι πρωτόγνωρο και κάτι που δεν έχει ξαναγίνει μέχρι στιγμής. Η χαρά της ανακάλυψης της πανίδας και της χλωρίδας που κατακλύζει κάθε πλανήτη είναι η μαγεία του παιχνιδιού. Η συνάντηση με νέες μορφές ζωής και η συναναστροφή μαζί τους ανοίγει νέους ορίζοντες στο πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα παιχνίδια από αυτό το σημείο και έπειτα. Η αίσθηση ότι κάθε πλανήτης μπορεί να φέρει κάθε φορά και μια νέα άγνωστη πρόκληση στον παίκτη είναι ανατριχιαστική. Σε πλανήτες με εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες η απομάκρυνσή μας από το σκάφος μας, που αποτελεί και το μοναδικό ασφαλές σημείο, δημιουργεί έντονα καρδιοχτύπια. Επιπλέον την ένταση για επιβίωση ενισχύει η παρουσία των Sentinels. Οι Sentinels είναι ουσιαστικά οι ασφαλιστικές δικλείδες που προστατεύουν τους πλανήτες από την παρουσία μας και συγκεκριμένα την προσπάθειά μας να τους απομυζήσουμε από τους φυσικούς τους πόρους.

Το No Man's Sky ξεκινάει με την πιο απλή προϋπόθεση: Εξερεύνησε το σύμπαν όπως εσύ θες. Ιστορία με τον όρο που έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια που παίζουμε καθημερινώς δε διαθέτει. Προσπαθεί να βασιστεί ως ένα βαθμό στον τρόπο που αφηγούνται την ιστορία τους και το περιβάλλον τους παιχνίδια όπως η σειρά Dark Souls και το Destiny. Στην πράξη όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Δυστυχώς δεν υπάρχει δομημένο σενάριο και το παιχνίδι δε διαθέτει κάποια βασική ιστορία. Όλα εξηγούνται ή προσπαθούν να εξηγηθούν μέσα από τον κόσμο του. Μέσω αντικειμένων που συναντάμε, μέσω εξωγήινων όντων και από σημειώσεις σε διάφορες εγκαταστάσεις. Αυτό που γίνεται γρήγορα αντιληπτό είναι ότι έχουμε ως βασικό μας σκοπό την ανακάλυψη του κέντρου του σύμπαντος ή την εύρεση της αλήθειας πίσω από την τεχνητή νοημοσύνη Atlas, που αποτελεί και το βασικό σύστημα υπολογιστών που υπάρχει στο απέραντο σύμπαν του No Man's Sky. Δυστυχώς η αφήγηση της ιστορίας καταλήγει πάντα στο να μας ωθεί στην περαιτέρω εξερεύνηση των πλανητών και του σύμπαντος δίνοντας μας λίγες πληροφορίες για το τι πραγματικά συμβαίνει στον κόσμο του No Man's Sky και γιατί πρέπει να βρούμε το κέντρο του σύμπαντος. Βασίζεται σε επιφανειακές ασχολίες σε όλους τους τομείς. Οι όποιες επαφές μας με άλλες μορφές ζωής βασίζονται σε απλές ανταλλαγές αντικειμένων χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα για περαιτέρω συναλλαγές με αυτούς. Επιπρόσθετα, όλες μας οι επαφές με αυτές ξεκινάνε πάντα με τη μορφή ενός γρίφου και την επιβράβευσή μας με ένα είδος τεχνολογίας σε περίπτωση σωστής απάντησης. Ακόμα και οι αναρίθμητοι υπολογιστές που συναντάμε στο δρόμο μας δεν προσφέρουν κάποιο είδος πληροφορίας και αναλώνονται σε απλά quiz επιβράβευσης με αναβάθμιση τεχνολογίας.

Το πρόβλημα του παιχνιδιού δεν είναι η ιδέα του, αφού αυτή είναι εξαιρετική. Το πρόβλημα του βρίσκεται στο πως αυτή εκτελείται. Από τη μια μας δίνεται η ευκαιρία να χειριστούμε τον κόσμο όπως εμείς θέλουμε και από την άλλη στερείται σε εργαλεία, που θα μας δώσουν τη δύναμη να τον χαρούμε, όπως πραγματικά θα έπρεπε. Για παράδειγμα όλες οι μορφές ζωής που συναντάμε στερούνται προσωπικότητας. Οποιοδήποτε νοήμον ον συναντάμε στέκεται ακίνητο χωρίς να δίνει το συναίσθημα της πραγματικής συναναστροφής με μια οντότητα και οι μόνες ζωντανές υπάρξεις στους πλανήτες που δίνουν την αίσθηση της παρουσίας είναι οι Sentinels και η πανίδα. Διάφορα αεροσκάφη που βλέπουμε να περιφέρονται στους πλανήτες κινούνται με μια αρμονικότητα που δε συνάδει με το άναρχο της φύσης του παιχνιδιού. Κτίρια και εγκαταστάσεις διατηρούν ένα κοινό μοτίβο και δίνουν τελικά την αίσθηση ότι οι πλανήτες αποτελούνται από συνεχόμενα κομμάτια επαναλαμβανόμενης έκτασης. Ακόμα και οι επιθέσεις που δεχόμαστε από πειρατικά σκάφη διατηρούν μια ομοιογένεια και συγκεκριμένο μοτίβο που κουράζει και που γρήγορα απομνημονεύεται.

Στον πυρήνα του είναι ένας τίτλος επιβίωσης πρώτου προσώπου. Το παιχνίδι κατά την έναρξή του μας τοποθετεί σε έναν τυχαίο πλανήτη και μας ενημερώνει πως το αστρόπλοιό μας έχει υποστεί ζημιά και πρέπει να το επιδιορθώσουμε. Η εισαγωγή αυτή εξυπηρετεί ταυτόχρονα και τον σκοπό ενός πολύ απλοϊκού tutorial που θα μας δώσει τις πρώτες και τις μόνες βασικές – και ελλειπείς- οδηγίες για το πώς λειτουργεί ο κόσμος του παιχνιδιού και το inventory μας. Επί της ουσίας, κάθε αντικείμενο στην κατοχή μας κατασκευάζεται από το συνδυασμό διαφόρων στοιχείων που βρίσκουμε στους πλανήτες που επισκεπτόμαστε ή αγοράζοντάς τα από το διαγαλαξιακό δίκτυο ανταλλαγών –Galactic Trade Network-. Τα βασικά υλικά που μπορεί να βρει κάποιος σε αφθονία σε κάθε πλανήτη του παιχνιδιού είναι το Thamium9, το Carbon, το πλουτώνιο και ο σίδηρος και εξυπηρετούν στην αναπλήρωση των καυσίμων μας και της ενέργειας της στολής μας.

Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία κατηγοριοποιούνται σε πιο σπάνιες εκδόσεις και τα βρίσκουμε τυχαία σε διαφορετικούς πλανήτες κάθε φορά. Η αποθήκευσή τους γίνεται στο χώρο που υπάρχει στο inventory μας και χωρίζεται στο χώρο της στολής μας και στο χώρο που έχει το σκάφος μας. Ο χώρος μετριέται με θέσεις και αναλόγως υλικού, κάθε θέση αποθηκεύει μια ορισμένη ποσότητα υλικών. Στις πρώτες μας ώρες με το παιχνίδι η διαχείρισή του αποθηκευτικού χώρου δεν δημιουργεί κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, είναι όμως στην πορεία μια βαρετή, κουραστική και ανιαρή διαδικασία, αφού μεγάλο μέρος της ενασχόλησης μας με τον τίτλο απασχολεί η τακτοποίηση του και η διαρκής συλλογή υλικών. Το γεγονός αυτό οφείλεται αφενός στο ότι ο χώρος μας αρχικά είναι περιορισμένος και αφετέρου γιατί ο αριθμός των υλικών για συλλογή που βρίσκουμε στην πορεία είναι τεράστιος με αποτέλεσμα σε μικρό χρονικό διάστημα να τον εξαντλούμε. Στην πορεία του παιχνιδιού και καθώς εξερευνούμε τους πλανήτες βρίσκουμε σημεία όπου μπορούμε να αγοράσουμε επιπλέον αποθηκευτικό χώρο, είτε για την στολή μας, είτε για το σκάφος μας, πάντα όμως υπάρχει η αίσθηση ότι αυτός δεν επαρκεί.

No Man's Sky_20160811022526Η εύρεση των στοιχείων αυτών δεν αφήνεται εντελώς στην τύχη, αφού στη διάθεσή μας έχουμε ένα εργαλείο που ελέγχει την περιοχή γύρω μας και εμφανίζει μπροστά μας εικονίδια που συμβολίζουν διάφορα υλικά. Για παράδειγμα τα υλικά που χρησιμοποιούνται ως καύσιμο, έχουν έναν κεραυνό ως σύμβολο, τα υλικά αξίας όπως ο χρυσός ένα κίτρινο εικονίδιο και τα σπάνια υλικά ένα θαυμαστικό. Όμως η τύχη ως ένα βαθμό παίζει τον ρόλο της, αφού αν εμείς χρειαζόμαστε πλουτώνιο, το σήμα του κεραυνού που φαίνεται μπροστά μας μπορεί να αντιπροσωπεύει το Thamium9 που και αυτό λειτουργεί ως καύσιμο για άλλα μέρη του σκάφους μας ή για την δημιουργία υλικών. Επιπρόσθετα δεν δίνεται η δυνατότητα χαρτογράφησης των πλανητών που επισκεπτόμαστε και σηματοδότησης των διαφόρων υλικών πάνω τους ώστε να γίνεται ξεκάθαρο τι περιέχει ο πλανήτης. Αργότερα μάλιστα συναντάμε ιδιαιτέρως σπάνια υλικά που βρίσκονται σε αφθονία πάνω στους πλανήτες και που η πώληση τους φέρνει μεγάλα κέρδη, καθιστώντας την απλή έρευνα αντικειμένων περιττή. Σε αυτό συμβάλει και η εύκολη συλλογή των αντικειμένων αυτών. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα μαργαριτάρια και τα Graviton Balls.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια αναφορά στο σύστημα δημιουργίας αντικειμένων του παιχνιδιού που αποτελεί και τον βασικότερο πυλώνα πάνω στον οποίο στηρίζεται και όλο το παιχνίδι. Το crafting σύστημα του No Man's Sky λειτουργεί μέσα από το inventory μας, πατώντας τετράγωνο για να δημιουργήσουμε αντικείμενα όπως καύσιμα και Χ για να δημιουργήσουμε νέες τεχνολογίες για το σκάφος μας και τη στολή μας. Η δημιουργία των αντικειμένων απαιτεί απλά την ύπαρξη των απαραίτητων συστατικών. Οι απαιτήσεις σε συστατικά φαίνονται στις οθόνες δημιουργίας αντικειμένων. Στην δημιουργία νέων τεχνολογιών συμβάλουν ενεργά και τα blueprints που βρίσκουμε είτε διάσπαρτα στους πλανήτες, είτε ως δώρο από τις συναναστροφές μας με τα εξωγήινα όντα που αναφέραμε και προηγουμένως. Το πρόβλημα με το σύστημα δημιουργίας υλικών βρίσκεται στο γεγονός ότι σε μεταγενέστερα πλανητικά συστήματα και όσο προχωράμε βαθύτερα στον γαλαξία, βρίσκουμε τεχνολογίες που απαιτούν αρκετά σπάνια υλικά, για τα οποία δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το πού αυτά βρίσκονται. Το πρόβλημα που αναφέραμε προηγουμένως με τη χαρτογράφηση των πλανητών εμφανίζεται για ακόμα μια φορά, αφού δεν δίνεται η δυνατότητα ελέγχου των πλανητών, ενώ είμαστε μέσα στο σκάφος μας για εύρεση πιθανών υλικών που χρειαζόμαστε. Επιπλέον η τοποθεσία των πλανητών στο εκάστοτε σύστημα που βρισκόμαστε, καθώς και οι συνθήκες που επικρατούν στον πλανήτη δεν επηρεάζουν τα διαθέσιμα υλικά που βρίσκουμε σε αυτόν. Έτσι για παράδειγμα ένας μικρός πλανήτης κοντά στον ήλιο, μπορεί να έχει -100 βαθμούς με υλικά που βρίσκουμε και σε πλανήτες καυτούς.

Το No Man's Sky φέρνει μαζί του αρκετές εξαιρετικές ιδέες και αποτελεί σίγουρα την αρχή ενός νέου είδους παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου. Είναι η αρχή για μια γενικότερη αλλαγή που θα έρθει με την πάροδο των χρόνων στα παιχνίδια ανοιχτού κόσμου και το πώς αυτά θα δημιουργούνται.

το VG24 λέει

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το No Man's Sky δεν είναι ότι δεν είναι καλό σαν παιχνίδι. Το πρόβλημα του είναι σε μικρό χρονικό διάστημα παύει να έχει ενδιαφέρον. Γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι μέσα στη διαφορετικότητα τους όλοι οι πλανήτες είναι σχεδόν ίδιοι. Πέρα από μια ποικιλομορφία 5 - 6 πλανητών, τα πάντα μοιάζουν όμοια μεταξύ τους και η διαρκής έρευνα για υλικά που απλά θα τροφοδοτούν με καύσιμο τη στολή μας και το σκάφος μας κουράζει. Ακόμα και η βελτίωση των χαρακτηριστικών μας γρήγορα χάνει το ενδιαφέρον της, αφού τα περισσότερα πράγματα που το παιχνίδι διαθέτει δεν απαιτούνται με αποτέλεσμα αυτή η έλλειψη στόχου να αφήνεται στον παίκτη, χωρίς όμως να του δίνει ένα πραγματικό κέρδος. Στους πλανήτες πέρα από τη δυνατότητα για εξερεύνηση υλικών και στοιχείων δεν έχουμε τη δυνατότητα δημιουργίας βάσεων και οι συναλλαγές μας στο διάστημα περιορίζονται καθαρά στην επίσκεψη σε διαστημικούς σταθμούς για αγορές υλικών περιορισμένης ποσότητας για όσους θέλουν να προχωρήσουν το παιχνίδι, χωρίς να προσγειώνονται σε πλανήτες. Είναι αυτή η ολική ελευθερία που δίνεται στον παίκτη και η αχίλλειος πτέρνα του τίτλου και ο λόγος είναι γιατί η ελευθερία αυτή έρχεται με αρκετούς περιορισμούς. Περιορισμούς που θέτουν το No Man's Sky σαν έναν ακόμα βαρετό Walking Simulator με μοναδικό σκοπό την τροφοδοσία της κινήσεως μας και τίποτα παραπάνω. Εκεί που το παιχνίδι σου παρουσιάζει τους διάφορους ναούς για μάθηση λέξεων για κατανόηση των διαφόρων φυλών και προσπαθεί με κάποιο τρόπο να θέσει τις βάσεις της δικής του μυθολογίας (lore), εκεί ταυτόχρονα σου αφαιρεί τη χαρά της ανακάλυψης με τους ρηχούς του NPC's. Είναι ένα παιχνίδι που σίγουρα θα βρει κοινό σε παίκτες που αρέσκονται σε αυτή τη διαδικασία, θα βρει τοίχο όμως στο ευρύτερο κοινό που αποζητά την αίσθηση της ολοκλήρωσης και της επιβράβευσης, η οποία στο No Man's Sky είναι παντελώς απούσα.

Μέσα σε αυτές τις μεγάλες ελλείψεις συγκαταλέγεται και η απουσία οποιασδήποτε online λειτουργίας. Η ύπαρξη multiplayer υποστήριξης θα έδινε στον τίτλο έναν άλλον αέρα από αυτόν που διαθέτει. Η υποστήριξη πολλαπλών παικτών στα ίδια συστήματα πλανητών θα ενίσχυε τις ανταλλαγές υλικών μεταξύ των παικτών, το συνεργατικό παιχνίδι σε παρόμοιους πλανήτες και θα έκανε την κοινοποίηση αυτών πιο εύκολη διαδικασία. Θα βοηθούσε στο να αποκτήσει τη ζωντάνια που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στο No Man's Sky. Είναι μια λειτουργία που για καιρό δεν είχε αποσαφηνιστεί αν θα υπάρχει και σε ποια μορφή, ενώ θα τροφοδοτούσε το ενδιαφέρον των παικτών για τη συνέχιση του τίτλου.

Τεχνικά, το No Man's Sky διακρίνεται από δυο αντιφατικές καταστάσεις. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει τον κόσμο του βασίζεται σε μαθηματικούς αλγορίθμους, που ως σκοπό έχουν τη δημιουργία κόσμων στην τύχη, προσφέροντας μεγάλο εύρος ποικιλομορφίας και ταυτόχρονα διατηρώντας φρέσκια την εμπειρία του παίκτη. Από την άλλη και ίσως σε μεγάλο βαθμό έπαιξε ρόλο το μέγεθος της ομάδας ανάπτυξης, ενώ αυτό το ατελείωτο εύρος διαφορετικότητας φέρνει και πολλούς περιορισμούς. Συγκεκριμένα ο οπτικός του τομέας δεν εντυπωσιάζει. Τα textures είναι χαμηλής ανάλυσης, το παιχνίδι διακρίνεται από έντονο pop in (αντικείμενα εμφανίζονται όσο τα πλησιάζουμε) και λείπει σχεδόν εξ ολοκλήρου μια σωστή μηχανή φυσικής για τα αντικείμενα του παιχνιδιού. Υπάρχουν στιγμές που έχουμε "σκαλίσει" μια πέτρα χρυσού και κομμάτια της που δεν έχουμε διαλύσει παραμένουν να ίπτανται στον αέρα. Διαλυμένες πέτρες εμφανίζονται από μακριά ως ολόκληρες μέχρι να τις πλησιάσουμε και να δούμε ότι δεν είναι. Το frame rate του τίτλου ενώ κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα αρκετές φορές πέφτει σε μονοψήφιους αριθμούς για ανεξήγητους λόγους και χωρίς να συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο στην οθόνη.

Επιπλέον ο κόσμος του παρόλο που είναι γεμάτος με διάφορες μορφές ζωής μοιάζει κενός, κενός γιατί οποιαδήποτε συναναστροφή με αυτές είναι απλοϊκή. Το μεγαλύτερο όμως τεχνικό πρόβλημα του No Man's Sky αποτελούν τα συνεχόμενα κρασαρίσματα που κάνει και που εμφανίζονται σε μεγάλο τους βαθμό μετά τα πρώτα warp σε άλλα συστήματα. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου το παιχνίδι έκλεισε τρεις συνεχόμενες φορές, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Επιπλέον επειδή ο τίτλος αποθηκεύει μόνο κατά την έξοδο μας από το αεροσκάφος ή όποτε εντοπίζουμε κάποιο καταφύγιο στους πλανήτες υπάρχουν περιπτώσεις που η πρόοδος μας πήγε αρκετά πίσω. Στον ηχητικό τομέα δεν υπάρχει κάτι για να γίνει κάποια ιδιαίτερη αναφορά, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων η μοναξιά των πλανητών συνοδεύεται από μια επαναλαμβανόμενη χαλαρή μουσική που αλλάζει στις περιπτώσεις επιθέσεων από Sentinels. Το πιο εκνευριστικό κομμάτι του ήχου είναι η φωνή της στολής μας, που ενημερώνει συνεχώς για την κατάσταση της ενέργειας της.

No Man's Sky_20160811233613

Το No Man's Sky φέρνει μαζί του αρκετές εξαιρετικές ιδέες και αποτελεί σίγουρα την αρχή ενός νέου είδους παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου. Είναι η αρχή για μια γενικότερη αλλαγή που θα έρθει με την πάροδο των χρόνων στα παιχνίδια ανοιχτού κόσμου και το πώς αυτά θα δημιουργούνται. Η αίσθηση ότι τα πάντα μπορεί να είναι διαφορετικά και κάθε σημείο του παιχνιδιού να διαφέρει από παίκτη σε παίκτη και από σημείο σε σημείο αποτελεί ενδεχομένως την επανάσταση που περιμέναμε από τα παιχνίδια εδώ και χρόνια. Δυστυχώς το No Man's Sky δεν καταφέρνει να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της ομάδας ανάπτυξης και για την ώρα αποτελεί ένα πακέτο με αρκετές ελλείψεις. Ελλείψεις που δυστυχώς κάνουν έντονη την παρουσία τους μετά από κάποιες ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο. Μπορεί οι φανατικοί του είδους να νιώσουν σαν στο σπίτι τους και η ιδέα της συνεχούς ενασχόλησης με την εύρεση διαφόρων πηγών αντικειμένων να τους ενθουσιάζει, για το γενικότερο κοινό όμως παρουσιάζει μια κοινότοπη ενασχόληση που χάνει γρήγορα την αξία της. Αυτό που πραγματικά χρειάζεται το No Man's Sky είναι η συνεχής αγάπη της Hello Games ώστε να κρατήσει την υπόσχεση της και να συνεχίσει να πλάθει το παιχνίδι για να πάρει την τελική μορφή που πραγματικά οραματιζόταν.


Το No Man's Sky διαθέτει 23 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 2/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό
Total Perspective Vortex
Platinum (21)
A Scanner Darkly
Attain ‘Naturalist’ status in Uploaded Discoveries (11)
The Stars, Like Dust
Attain 'Trailblazer' status in Space Exploration (1)
Foundation
Attain ‘Entrepreneur’ status in Most Units Accrued (2)
Babel-17
Attain ‘Confused’ status in Words Collected
Contact
Attain ‘Known’ status in Alien Colonist Encounters (1)
Use of Weapons
Attain ‘Novice’ status in Ships Destroyed
The Star Beast
Attain ‘Archivist’ status in Uploaded Discoveries (1)
The Longest Voyage
Attain 'Pioneer' status in Space Exploration (1)
The Space Merchants
Attain ‘Trader’ status in Most Units Accrued
The Languages of Pao
Attain ‘Interpreter’ status in Words Collected (1)
Who Goes There?
Attain ‘Diplomat’ status in Alien Colonist Encounters
Pattern for Conquest
Attain ‘Notorious’ status in Ships Destroyed
Stranger in a Strange Land
Attain 'Robust' status in Longest Lifespan (8)
Symphony For A Lost Traveler
Attain ‘Nomad’ status in On-foot Exploration (1)
Galapagos
Attain ‘Encyclopedia’ status in Uploaded Discoveries (9)
A Space Odyssey
Attain ‘Discoverer’ status in Space Exploration
The Diamond Age
Attain ‘Magnate’ status in Most Units Accrued (4)
Citizen of the Galaxy
Attain ‘Babelfish’ status in Words Collected (2)
What Mad Universe
Attain ‘Ambassador’ status in Alien Colonist Encounters (1)
The Forever War
Attain ‘Legend’ status in Ships Destroyed (2)
The Sentinel
Attain ‘Everlasting’ status in Longest Lifespan (41)
Have Spacesuit - Will Travel
Attain ‘Adventurer’ status in On-foot Exploration (1)

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

No Man's Sky

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Hello Games

Publisher

Hello Games

Διανομή

Sony Interactive Entertainment / Sony Hellas (PS4)
iam8bit (PC)

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

10 Αυγούστου 2016 (PS4)
12 Αυγούστου 2016 (PC)

Είδος

Action-adventure, Survival

PEGI

7

Θετικά

+ Η αρχή σε ένα νέο είδος παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου
+ Ένας πραγματικά αχανής κόσμος για εξερεύνηση
+ Η αίσθηση της ανακάλυψης νέων κόσμων είναι μοναδική
+ Η απαράμιλλη ελευθερία κινήσεων...

Αρνητικά

- ...που όμως γρήγορα κουράζει από την έλλειψη ουσιαστικών στόχων
- Τα γραφικά και τα physics του παιχνιδιού είναι απλοϊκά
- To inventory του παιχνιδιού χρειάζεται αλλαγή
- Μινιμαλιστικό σύστημα δημιουργίας αντικειμένων
- Πολλά τεχνικά προβλήματα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
4.9
Συνοψίζοντας

To No Man’s Sky αποτελεί την αρχή για ένα νέο είδος παιχνιδιών εξερεύνησης και ανοιχτού κόσμου. Καλύπτει την ανάγκη για εξερεύνηση και ανακάλυψη νέων πραγμάτων, πέφτει όμως θύμα του ρηχού του gameplay και της έλλειψης πραγματικών στόχων που δίνουν κίνητρα για συνέχεια.

Μέσα στον τεράστιο και αχανή κόσμο του διαθέτει μια μοναδικότητα που δύσκολα βρίσκεις σε άλλο παιχνίδι του είδους. Το μεγαλύτερό του ελάττωμα είναι η επανάληψη, καταστρέφοντας κάθε τι, που έχει χτίσει. Μοναδική του σωτηρία είναι η υπόσχεση της Hello Games για διαρκή ενημέρωση του παιχνιδιού, μετατρέποντάς το από την παρούσα έκδοση σε αυτό που πραγματικά έπρεπε να είναι.

6.0
Βαθμός
4.9
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
14%
Cheers
57%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
14%
Sad
0%
Rage
14%