>observer_

Στο κύκλωμα ενός ψηφιακού εφιάλτη
by Βασίλης Καμακάρης on 23 Αυγούστου 2017
Reviews

Ως φοιτητές κάποια από τα πολλά ψέματα που έχουμε πει στον εαυτό μας είναι τα εξής: “Θα κοιμηθώ νωρίς ή και θα κάτσω το βράδυ να κάνω την εργασία μου,” και φυσικά αυτό όχι μόνο δεν συνέβαινεμ αλλά πολλές φορές ξεχνάγαμε μέχρι και το τι υποτίθεται πώς θα έπρεπε να κάνουμε. Συνήθως η κατάσταση κατέληγε να ψάχνουμε αστεία videos στο YouTube ή να ξεφυλλίζουμε τις ιδέες και τα έργα συγγραφέων όπως ο Isaac Asimov σχετικά με το μέλλον μεταξύ ανθρώπων και ρομπότ και πώς αυτό θα μπορούσε ή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην πραγματική ανθρώπινη φύση μας, όχι εντελώς τυχαία, καθώς στην κλασική μάζωξη της φοιτητο-παρέας, όταν πέσουν στο τραπέζι οι διάφορες θεωρίες συνωμοσίας, κάπως πρέπει να το παίξεις ψαγμένος βρε αδερφέ...

Ωστόσο, μεταξύ σοβαρού και αστείου θα γίνει μια εσωτερική κουβέντα με το μυαλό μας, για τον λόγο που υπάρχουμε σαν όντα και πώς θα μπορούσαμε να γίνουμε αθάνατοι, αλλά και με τι κόστος. Ένας φουτουριστικός κόσμος, με εμάς μέσα του μπορεί να μοιάζει με έναν παράδεισο ή απλώς μια διαφορετική εμπειρία, όμως ποσό απέχει από το να μετατραπεί σε έναν ασταμάτητο εφιάλτη, δίχως τελειωμό; Σε αυτό το σημείο, η Bloober Team θα επιστρέψει για ακόμη μια φορά για να παίξει με το μυαλό μας, όπως το έπραξε με το Layers of Fear, με το νέο της δημιούργημα, το Observer.

Το Observer είναι ένα ακόμα adventure game από την Bloober Team και αποτελεί ένα ενδιαφέρον cyberpunk ψυχολογικό θρίλερ μυστηρίου. Εντός του παιχνιδιού δεν μεταφερόμαστε σε μια βικτοριανή έπαυλη του 19ου αιώνα (όπως στο Layers of Fear), αλλά στο έτος 2084 στην Πολωνία, με την ανθρωπότητα να έχει επιβιώσει από ένα καθεστώς πολέμου και πανδημίας, με μοναδική λύση τα ναρκωτικά, την εικονική πραγματικότητα και τα ρομποτικά εμφυτεύματα που έχουν δώσει μια νέα μορφή στο ανθρώπινο είδος. Όλα αυτά υπό την 24/7 παρακολούθηση της Chiron Incorporated.

Ο ήρωας της ιστορίας μας είναι ο Dan Lazarski, ένας detective που κατατάσσεται στους Observer, μια ειδική ομάδα αστυνομικών που έχουν την ικανότητα να εισβάλουν στο μυαλό ενός ανθρώπου. Άλλωστε, δεν είναι οι μοναδικοί που έχουν αυτό το πλεονέκτημα, καθώς στον κόσμο του παιχνιδιού ό,τι μπορεί να νιώσει, να σκεφτεί, ακόμα και να θυμηθεί κάποιος μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον του. Η αρχή του Observer μας βρίσκει στο αυτοκίνητο του Dan να μιλά με μια συνάδελφο του, ενώ ξαφνικά όλα θα μαυρίσουν γύρω του και μια άγνωστη φωνή θα τον προειδοποιήσει για κάτι. Ο Dan ανιχνεύοντας το σήμα του μηνύματος θα βρεθεί σε μια πολυκατοικία, για να ερευνήσει το διαμέρισμα που εντόπισε. Τα πράγματα αμέσως θα πάρουν μια απρόσμενη τροπή, με το πρώτο πράγμα που αντικρίζει ο Dan να είναι ένα αποκεφαλισμένο πτώμα.

Χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι και με τον ίδιο να είναι πλέον παγιδευμένος στο κτήριο, ο Dan θα προσπαθήσει να εξιχνιάσει την υπόθεση και να ανακαλύψει ποιος είναι ο δολοφόνος, καθώς και τον αποστολέα του μηνύματος που δέχτηκε. Ξεκινώντας την πορεία μας στο παιχνίδι, θα αναζητήσουμε πληροφορίες από τους ενοίκους των διαμερισμάτων, καθώς και πιθανά στοιχεία στον τόπο του εγκλήματος. Το πρόβλημα όμως αρχίζει να γίνεται πιο πολύπλοκο για εμάς, μιας και δεν είναι μόνο ένα πτώμα που θα βρούμε, αλλά ένας ολόκληρος κύκλος αίματος που μας βάζει σε πολύ σκοτεινά μονοπάτια, τα οποία θα πρέπει να διαβούμε για να φανερώσουμε την αλήθεια.

Στο παρόν review δίνεται αρκετό βάρος στην πλοκή του παιχνιδιού, μιας και είναι ένα από τα δυνατά σημεία του, περιλαμβάνοντας αρκετά νοήματα, τόσο πολιτικά, όσο και θρησκευτικά. Η γενική εικόνα του Observer μοιάζει με το βιβλίο του George Orwell, 1984 (εξού και το 2084) σε μια cyberpunk εναλλακτική πραγματικότητα, η Chiron Incorporated είναι ο “μεγάλος αδερφός” που έχει υποδουλώσει την κοινωνία και ο Winston Smith είναι ο Dan Lazarski, ο “απομονωμένος” Observer, έχοντας την ικανότητα να μην μπορεί να επηρεαστεί από το σύνολο, αλλά παράλληλα να δει μέσα από αυτό. Το θρησκευτικό, φέρνει στο προσκήνιο την ιστορία του Αδάμ και της Εύας, με ένα μηχανικό φίδι, το οποίο μας κατευθύνει σε ένα από τα ταξίδια μας και συμβολίζει την “πτώση των πρωτοπλάστων,” όπου οι αγνοί άνθρωποι κατέληξαν μηχανικά όντα και άφησαν πίσω τους την πραγματική τους φύση.

Στο gameplay του Observer, ο πυρήνας του τίτλου στρέφεται σε ένα walking simulator, με αρκετά "καρυκεύματα" όμως. Οι παίκτες θα χρησιμοποιήσουν τα εμφυτεύματα που διαθέτει ο Dan στο σώμα του για να εξετάσουν αντικείμενα στο χώρο, όπως κηλίδες αίματος ή μηχανικά συστήματα για να συνδεθούν σε αυτά. Παράλληλα, μαζί με αυτά θα χρειαστεί να χειριστούμε μερικά μηχανήματα και κονσόλες ως puzzles για να εντοπίσουμε χρήσιμες πληροφορίες ή να βρούμε ένα πέρασμα για να προχωρήσουμε. Σε αυτό το κομμάτι δεν υπάρχει κάποιο είδος μάχης, αλλά είναι απαραίτητο να γίνουμε ένα με το σκοτάδι, καθώς παραμονεύουν διάφοροι κίνδυνοι. Για να τους αντιμετωπίσουμε, η μοναδική λύση είναι οι stealth ικανότητες μας, χωρίς όμως αυτό να είναι κύριο στοιχείο του παιχνιδιού.

Η μαγεία στο gameplay του παιχνιδιού της Bloober Team είναι το ταξίδι στο μυαλό των ατόμων, που θέλουμε να αποσπάσουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε. Μέσα στο υποσυνείδητό τους ξεκινά μια μανία, με μπόλικες εικόνες να ξεπετάγονται ασταμάτητα και γεγονότα να προσφέρουν τα δεδομένα που χρειαζόμαστε για να προχωρήσουμε παρακάτω.  Αυτό έχει άμεση επίδραση στον Dan, καθώς του προκαλεί σωματική και ψυχική σύγχυση και μπορεί να μειωθεί με τη χρήση των synchronization pills. Βεβαία, δεν είναι μόνο ο Dan που αντιμετωπίζει αυτό το θέμα, αλλά καλό είναι να μην το δοκιμάσουν άτομα με τάσεις επιληψίας ή ευαίσθητης όρασης, διότι οι εικόνες που αναπαράγονται συχνά κάνουν υπερβολικά γρήγορες εναλλαγές χρωμάτων και ενδεχομένως να ενοχλήσει και να δημιουργήσει πρόβλημα στον χρήστη.

Μιλώντας για την απεικόνιση του παιχνιδιού, ένας από τους λόγους που αξίζει να δοκιμάσετε το Observer είναι τα εικαστικά του. Η αισθητική που κουβαλά ο τίτλος, φέρνει έντονα το στοιχείο της αγωνίας σε ένα κλειστό περιβάλλον, χωρίς άμεση έξοδο διαφυγής. Οι έντονοι ήχοι, οι απότομες εναλλαγές, ακόμα και τα jumpscares είναι τοποθετημένα με τρόπο, ώστε να παίξουν με την ψυχολογία μας, έχοντας ως “δόλωμα” τα γραφικά του. Στο θέμα των γραφικών είναι εγγυημένο πως δεν θα απογοητευτούμε, με την εταιρεία να έχει “κεντήσει” μέσω της Unreal Engine 4 ένα εξαιρετικό κόσμο, που δεν χορταίνουμε να θαυμάζουμε. Ο κόσμος του παιχνιδιού αγγίζει τα όρια του ρεαλισμού, ενώ παράλληλα το voice acting δένει πάρα πολύ καλά.

Το voice acting των χαρακτήρων του Observer, όχι μόνο δεν έχει τεθεί σε δεύτερη μοίρα, αντίθετα έχει το βάθος που του αρμόζει. Εδώ θα λέγαμε πως φέρνει έναν αέρα από την ταινία του Ridley Scott, Blade Runner, με τον ηθοποιό Rutger Hauer (ως Roy Batty στην ταινία) να ενσαρκώνει την φωνή του Lazarski. Άλλες φωνές που θα ακούσουμε στο παιχνίδι, έχουν την αίσθηση της καθημερινότητας, παρά ενός Σαιξπηρικού μονολόγου, χαρίζοντας μια πιο ρεαλιστική αλλά και ταπεινή εικόνα στους χαρακτήρες, όχι τόσο άμεσα βεβαία με την χροιά του Hauer. Όσο για τους δευτερεύοντες χαρακτήρες, θα μιλήσουμε μαζί τους, με σκοπό να λάβουμε παραπάνω στοιχεία για τις βασικές ή τις επιπλέον αποστολές, ακούγοντας τους μέσα από τα θυροτηλέφωνα τους, εκτός φυσικά από τον Janus, τον επιστάτη, που θα τον δούμε από κοντά.

Για το δημιούργημα της Bloober Team στο θέμα των γραφικών, μπορούμε να πούμε τα καλύτερα, όμως και το θέμα των επιδόσεων. Η PC έκδοση του Observer υποφέρει από άστατο framerate και μάλιστα σε συχνά διαστήματα, υστερώντας έτσι να δώσει μια ομαλή εμπειρία στον χρήστη. Η συνολική διάρκεια από την άλλη είναι σχετικά μικρή και θα σας απασχολήσει για 4 με 5 ώρες ενώ θα χρειαστεί να παίξετε ξανά δεύτερη φορά τον τίτλο, αν θελήσετε να δείτε και την δεύτερη κατάληξη της ιστορίας. Μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, θα χορτάσουμε μια δυνατή εμπειρία ενός horror παιχνιδιού, όμως θα θέλαμε ίσως λίγο παραπάνω. Η αλήθεια είναι πως και η τρέχουσα περίοδος του Αυγούστου είναι αρκετά χαλαρή, δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο και χώρο στο Observer να λάμψει. Η τελική ετυμηγορία για το νέο παιχνίδι της Bloober είναι θετική και σας προτείνουμε να το δοκιμάσετε, ειδικά αν σας άρεσε το Layers of Fear.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Aspyr για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

>observer_

Συντάκτης
23 Αυγούστου 2017
Author

Βασίλης Καμακάρης

Developer

Bloober Team

Publisher

Aspyr

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox Οne

Tested on

PC

Κυκλοφορία

15 Αυγούστου 2017

Είδος

Adventure

PEGI

16

Θετικά

+ Εξαιρετική πλοκή
+ Ενδιαφέροντες χαρακτήρες
+ Το voice acting
+ Δυνατή ατμόσφαιρα
+ Καθηλωτικά γραφικά
+ O Rutger Hauer

Αρνητικά

- Σχετικά μικρό σε διάρκεια
- Άστατο frame rate
- Δεν συνιστάται για άτομα με τάσεις επιληψία ή ευαίσθητη όραση

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
6.3
Συνοψίζοντας

Το Observer αναμφίβολα είναι ένα από τα πιο δυνατά horror παιχνίδια του καλοκαιριού. Η Bloober Team χρησιμοποιεί ξανά τη συνταγή του Layers of Fear, προσφέροντας αυτή τη φορά μια εμπειρία σε cyberpunk ύφος, που θα φανεί χορταστική, παρά τις λίγες ώρες που θα απασχολήσει τους παίκτες.

Ο τίτλος της Bloober πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα παιχνίδια του είδους του και θα μπορούσε άνετα να είναι ένα σκαλοπάτι παραπάνω, αν μπορούσε να αντεπεξέλθει και στο τμήμα των επιδόσεων. Παρ' όλα αυτά προσφέρει μια απίστευτη εικαστική δομή και ένα βαθύ σενάριο, με αρκετή αγωνία, αλλά κυρίως ασχολείται με βαθιά νοήματα και θέτει ερωτήματα για την πραγματική φύση του ανθρώπου.

8.0
Βαθμός
6.3
Βαθμός
4 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1