Oninaki

Η μετάβαση στον Κάτω Κόσμο είναι δύσκολη...
by Λεωνίδας Πάτρας on 6 Σεπτεμβρίου 2019

Το 2014, η Square Enix ανακοίνωσε τη δημιουργία της Tokyo RPG Factory, μιας εταιρίας που έχει σκοπό την ανάπτυξη RPG παιχνιδιών με τη μορφή των αντίστοιχων games του 90'. Οι δύο πρώτοι τίτλοι της Tokyo RPG (I am Setsuna και Lost Sphere) κατάφεραν να απαθανατίσουν αυτόν τον old-school τόνο και παρότι δεν έμειναν στην ιστορία σαν εξαιρετικά παιχνίδια, αγαπήθηκαν από τους νοσταλγούς εκείνης της εποχής. Το Oninaki, το τρίτο δημιούργημα της εταιρίας, ξεχωρίζει αρκετά από τους δύο προηγούμενους τίτλους, λόγω αισθητικής και κυρίως, λόγω του ότι είναι ένας action RPG τίτλος, σε αντίθεση με την turn based προσέγγιση που είχαμε δει μέχρι στιγμής από τα I Am Setsuna και Lost Sphere. Άραγε, κατάφερε αυτή τη φορά η Tokyo RPG Factory να παραδώσει έναν τίτλο που θα ξεχωρίσει και θα μπει στα καλύτερα του είδους;

To story του Oninaki αναφέρεται στους Watchers, μια ομάδα ανθρώπων με ιδιαίτερες ικανότητες, που έχουν ως κύριο σκοπό να κρατούν την ισορροπία μεταξύ του ζωντανού - πραγματικού κόσμου (Living World) και του Κάτω Κόσμου (Beyond). Για να τα καταφέρουν, πρέπει συνεχώς να λύνουν υποθέσεις θανάτων, αλληλεπιδρώντας με φαντάσματα και ανθρώπους εν ζωή που έχουν σχέση με τον θάνατο τους, είτε είναι αγαπημένα τους πρόσωπα, είτε είναι για παράδειγμα οι δολοφόνοι τους. Όταν κάποιος άνθρωπος πεθάνει με άδικο τρόπο ή έχοντας τύψεις, τότε στην άλλη του ζωή τριγυρνάει σαν χαμένη ψυχή (lost soul), με την πιθανότητα η ψυχή του να μεταμορφωθεί σε Fallen, που είναι και τα τέρατα που αντιμετωπίζουμε στο παιχνίδι. Πίσω από αυτά κρύβεται ένα μεγαλύτερο κακό που “απορροφά” ενέργεια από τέτοιες καταστάσεις και γιγαντώνεται με τους συγκεκριμένους "άδικους" θανάτους.

Στην εικοσάωρη, περίπου, διάρκεια της βασικής ιστορίας αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Kagachi, ενός νεαρού και κυνικού Watcher, που με τη βοήθεια άλλων όμοιων του θα καταπολεμήσει το κακό πολλές φορές, παίρνοντας κάποιες αρκετά αμφιλεγόμενες αποφάσεις. Για παράδειγμα, στην αρχή του παιχνιδιού θα τους ζητηθεί από ένα ζευγάρι να τους σκοτώσουν, ώστε να μπορέσουν να δουν το παιδί τους στην άλλη ζωή. Ο παίκτης δεν έχει τη δυνατότητα της επιλογής όσον αφορά την ιστορία του παιχνιδιού, που θα τη χαρακτηρίζαμε γενικά ενδιαφέρουσα, με έναν σκοτεινό, μυστήριο τόνο και ορισμένες ανατροπές. Αυτό που σίγουρα δεν θα μας μείνει για πολύ καιρό στη μνήμη είναι οι γενικά “χλιαροί” χαρακτήρες του παιχνιδιού, με την παντελή έλλειψη voice acting, αλλά και την απουσία σοβαρών cutscenes, να τους κάνει ακόμα πιο αδιάφορους.

Όπως προαναφέραμε, το Oninaki είναι ένα isometric action RPG (χωρίς multiplayer) και ξεχωρίζει εξαρχής από τους προγόνους του λόγω του εντελώς διαφορετικού combat system, που πλέον θυμίζει πάρα πολύ αυτό του Diablo. Ο παίκτης έχει ένα πλήκτρο για τη βασική επίθεση, το οποίο χρησιμοποιεί ακατάπαυστα μέχρι να γεμίσουν οι δυνάμεις του (skills), που είναι τοποθετημένες σε hotkeys. Αυτή η τακτική χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλο το παιχνίδι και αλλάζει ελαφρώς στα μεγάλα bosses. Για να αποφύγει αυτή την επαναληψιμότητα, το παιχνίδι μας συστήνει στα Daemons, που είναι δυνατά spirits με διαφορετικές ικανότητες το καθένα. Στο party μας μπορούμε να έχουμε μέχρι τέσσερα spirits (συνολικά υπάρχουν περισσότερα) και να τα εναλλάσσουμε ανά πάσα στιγμή με τις τέσσερις κατευθύνσεις του δεξιού αναλογικού μοχλού.

Τα Daemons έχουν διαφορετικές ικανότητες και βασικά όπλα. Η Aisha, για παράδειγμα, είναι το πρώτο Daemon που βρίσκουμε στο παιχνίδι και εξειδικεύεται στο κοντινό melee damage λόγω του σπαθιού που κρατάει. H Dia, από την άλλη, είναι ένα ranged Deamon και χρησιμοποιεί ένα τόξο και ένα όπλο για τις επιθέσεις της. Κάθε Daemon, εκτός από διαφορετικό attack και δυνάμεις, έχει και διαφορετική κίνηση στο dodge πλήκτρο (άλμα, σπριντ, αποφυγή και τα λοιπά). Η αλήθεια είναι ότι μπορείτε να ολοκληρώσετε το παιχνίδι παίζοντας μόνο με 2-3 Daemons και αναβαθμίζοντας τα περισσότερο, μιας και επικεντρώνεστε σε αυτά. Δυστυχώς, παρά την παρουσία αρκετών Daemons, η μάχη - που έτσι και αλλιώς είναι αργή - καταντά κουραστική και επαναλαμβανόμενη, ιδιαίτερα από τα μισά του παιχνιδιού και μετά. Με εξαίρεση τα bosses, οι βασικοί εχθροί ανακυκλώνονται αρκετά κατά τη διάρκεια του playthrough, στο οποίο ίσως χρειαστεί και να φαρμάρετε για να αναβαθμίσετε αρκετά τον χαρακτήρα σας. Συνολικά, υπάρχουν τρία επίπεδα δυσκολίας και θα τα χαρακτηρίζαμε αρκετά ισορροπημένα, με το παιχνίδι να έχει μια ελαφριά κλίση προς το δύσκολο.

Τα RPG στοιχεία του Oninaki είναι απλής μορφής και δεν θα χρειαστεί να περάσετε ατελείωτες ώρες στα μενού, αναβαθμίζοντας. Κάθε Daemon έχει το δικό του, αρκετά μεγάλο, skill tree, με passive abilities και ενεργά skills. Εξοντώνοντας εχθρούς, συλλέγουμε stones για να ξεκλειδώσουμε στοιχεία του tree, μεταξύ αυτών και memories, που μας παρουσιάζουν με λίγο πιο κινηματογραφική μορφή το background του κάθε Daemon. Αφού ξεκλειδώσουμε κάποιο skill, πρέπει να το εισάγουμε σε κάποιο hotkey του χειριστηρίου. Κάνοντας επιθέσεις και χρησιμοποιώντας skills, ανεβαίνει το ποσοστό του manifest, δηλαδή η super μπάρα, το οποίο όταν φτάσει ή ξεπεράσει το 100% μπορούμε να το ενεργοποιήσουμε κάνοντας τις απλές επιθέσεις μας, αλλά και τα skills, πολύ πιο δυνατά από το κανονικό. Για healing δεν υπάρχουν spells και βασιζόμαστε στα απλά και κλασικά potions. Από το Oninaki δεν λείπει επίσης και η αναβάθμιση των όπλων, αλλά και η τοποθέτηση shadestones στα slot του κάθε όπλου.

Το Oninaki χωρίζεται σε αποστολές, που εκτυλίσσονται σε ξεχωριστές περιοχές (dungeons) και όχι σε έναν ενιαίο, μεγάλο χάρτη. Αισθητικά, τα dungeons διαφέρουν μεταξύ τους, αλλά μοιάζουν υπερβολικά σαν δομή και λόγω της γραμμικής φύσης τους, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για exploration. Επίσης, μέσω του fast travel μπορούμε να γυρίσουμε ανά πάσα στιγμή σε προηγούμενες περιοχές για να ολοκληρώσουμε κάποια side quests (τα οποία γενικά είναι τελείως basic). Εδώ όμως υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα τεχνική και είναι η εναλλαγή μεταξύ του Living World και του σκοτεινού Beyond. Αυτό επιτυγχάνεται με το απλό πάτημα ενός πλήκτρου, όσο βρίσκεστε σε dungeon, αλλά και σε περιοχές όπως η πόλη, ακόμη και εκτός μάχης. Έτσι, στην ουσία υπάρχουν δύο εκδοχές της κάθε περιοχής, η κάθε μια με διαφορετικούς εχθρούς και διαφορετικά rewards. Γενικά, το Beyond είναι σκοτεινότερο και πιο δύσκολο, περιλαμβάνει όμως και σεντούκια για loot που δεν υπάρχουν στο Living World. Αυτή η τεχνική είναι πολύ άμεση και ενδιαφέρουσα, αν και θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε κάτι παραπάνω, είτε με την προσθήκη κάποιων platforming στοιχείων, είτε κάποιων γρίφων. Στο τέλος της κάθε αποστολής σας περιμένει και κάποιο boss fight, τα οποία μπορούμε να πούμε ότι είναι αρκετά καλά σχεδιασμένα.

Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, το Oninaki μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή με τον χαριτωμένο σχεδιασμό των χαρακτήρων του, αλλά και τις πολύχρωμες παλέτες που χρησιμοποιούνται στα επίπεδα. Επίσης, το παιχνίδι διαθέτει ένα από τα πιο όμορφα και λειτουργικά μενού που έχουμε δει σε παιχνίδι της κατηγορίας του. Μπορεί τα γραφικά του γενικότερα να απέχουν από ένα παιχνίδι AAA διαλογής, αλλά ταιριάζουν πολύ στο μελαγχολικό και μυστηριώδες ύφος του παιχνιδιού, με την κατάλληλη 90’s anime αισθητική. Το performance στο PlayStation 4 είναι αρκετά σταθερό και παρότι φαίνεται για παιχνίδι που θα μπορούσε να σηκώσει η κονσόλα στα 60 καρέ, περιορίζεται, δυστυχώς, στα 30 το δευτερόλεπτο. Έχοντας ασχοληθεί και με την έκδοση του Nintendo Switch, πιστεύουμε, πως με τις ελάχιστες οπτικές διαφορές που έχει, είναι η καλύτερη επιλογή για κάποιον που έχει διαφορετικές πλατφόρμες.

Σε πολύ υψηλά επίπεδα κινείται το soundtrack του παιχνιδιού, που πραγματικά μας θύμισε την κλασική μουσική των παλαιότερων Final Fantasy. Δυστυχώς όμως, το παιχνίδι χάνει αρκετά στον τομέα του ήχου, λόγω της έλλειψης voice acting, ακόμη και στο main story (παρά μόνο σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις). Είναι αδιανόητο για έναν τίτλο που κοστολογείται σε σχεδόν full price τιμή να έχει τόσο, μα τόσο πολύ text.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Oninaki

Συντάκτης
6 Σεπτεμβρίου 2019
Developer

Tokyo RPG Factory

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

22 Αυγούστου 2019

Είδος

Action role-playing

PEGI

12

Θετικά

+ Πολύχρωμος και "καθαρός" οπτικός τομέας
+ Ενδιαφέρον story, τουλάχιστον όσον αφορά τη βασική ιδέα του
+ Πολλές επιλογές στα Daemons
+ Δυνατό soundtrack

Αρνητικά

- Αδιάφοροι χαρακτήρες
- Αργό και “ρηχό” σύστημα μάχης που μπορεί να κουράσει
- Μονότονη δομή στα dungeons, με ελάχιστο exploration
- Υψηλή τιμή διάθεσης

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
6.3
Συνοψίζοντας

Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πάνε καλά με το Oninaki, αλλά και αρκετά που το κρατάνε πίσω. Από τη μια πλευρά, έχουμε μια σκοτεινή παραμυθένια ιστορία και ένα ξεκάθαρο project όσον αφορά τη δομή του. Από την άλλη όμως, έχουμε ένα ρηχό και ελαφρώς “άμυαλο” combat system που δεν εμπλουτίζεται ιδιαίτερα από τα RPG στοιχεία που το περιβάλλουν. Το Oninaki απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό και γενικά, είναι μια τίμια προσπάθεια και μια σωστή αλλαγή στο σκεπτικό της Tokyo RPG Factory, όμως δεν δικαιολογεί κατά την άποψη μας το κόστος του. Το προτείνουμε, λοιπόν, στους νοσταλγούς της παλιάς καλής Square Enix, σε μια πτώση της τιμής του.

7.0
Βαθμός
6.3
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1