Othercide - Review

Όταν το Sin City συνάντησε το Bloodborne
by Άρης Φουρναράκης on 13 Αυγούστου 2020

Μόλις δυο εβδομάδες έχουν περάσει από την ενασχόλησή μου, με το εξαιρετικό Desperados III της Mimimi Games. Παρότι φαν του είδους, είχα αποφασίσει ότι δεν θα ασχοληθώ σύντομα με παρόμοια παιχνίδια καθώς το backlog με περιμένει καρτερικά αρκετό καιρό. Μέχρι που ένα ηλιόλουστο πρωινό του Αυγούστου το μάτι μου έπεσε στο Othercide.

Βλέποντας το trailer, αντικρίζω το είδος του παιχνιδιού που είχα αποφασίσει να αποφύγω, σε ένα setting που μου ήταν πρακτικά αδύνατο. Λίγο από Sin City, λίγο από Bloodborne, όλα στο ασπρόμαυρο με μερικές πινελιές του κόκκινου να σπάνε τη διχρωμία. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο μενού ακούγεται η πιο επική μελωδία που έχω ακούσει σε videogame το τελευταίο διάστημα. Το Othercide της Lightbulb Crew και της Focus Home Interactive, με είχε ήδη κερδίσει πριν καν το ξεκινήσω.

Στο Othercide θα πάρετε τον ρόλο της Μητέρας (Mother), ενός πρωτόγονου όντος το οποίο μάχεται ενάντια στο Suffering, που έχει ως σκοπό να αφανίσει την ανθρωπότητα, σκορπίζοντας στη Γη εκατοντάδες παραμορφωμένα τέρατα. Για να καταφέρει να εμποδίσει την καταστροφή, η Μητέρα ρίχνει στη μάχη στρατιώτες που έχουν τη δυνατότητα να επανέρχονται στη ζωή, γνωστές ως Κόρες (Daughters).

Το σενάριο δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, δεν έχει κάποια σοβαρή γραφή και στηρίζεται αρκετά σε αμπελοφιλοσοφίες και μεγάλα λόγια. Απλά θέτει τις βάσεις για να μπορεί να σταθεί το gameplay του Othercide, που είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του.

To Othercide είναι ένα turn-based tactics παιχνίδι, με εμφανείς roguelike επιρροές. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω θα έχετε στην κατοχή σας τις Daughters, οι οποίες χωρίζονται σε τέσσερα διαφορετικά classes.

  • Shieldbearer: Κραδαίνει δόρυ και ασπίδα και αποτελεί το tank της παρέας. Υψηλό HP, buffs για armor και χαμηλό damage.
  • Soulslinger: Διπλά πιστόλια, γρήγορο damage με υψηλά critical, ευκίνητη αλλά χαμηλό HP.
  • Blademaster: Dual-wield σπαθί, τεράστιο damage, καλύπτει μεγάλες αποστάσεις στον χάρτη, μέτριο HP.
  • Scytherdancer: Θα την ξεκλειδώσετε περίπου στη μέση του παιχνιδιού, χρησιμοποιεί δρεπάνι για AoE επιθέσεις και ρίχνει το  armor των εχθρών στο πάτωμα. Μέτριο HP.

Όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν classes για όλα τα γούστα και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα skills τους συνδυαστικά για να δημιουργήσετε εξαιρετικά combos.

Ξεκινώντας θα οδηγηθείτε στο κεντρικό hub του παιχνιδιού, μέσω του οποίου μπορείτε να διαλέξετε την επόμενη αποστολή σας, να δείτε όλες τις Κόρες σας (ζωντανές και πεθαμένες), να αναζητήσετε λεπτομέρειες των τεράτων στο πληρέστατο codex και γενικά να προετοιμαστείτε πλήρως πριν τις μάχες. Οι αποστολές χωρίζονται σε τρεις δυσκολίες (challenging, hard, impossible), έχουν περιορισμό στο πόσες Κόρες θα χρησιμοποιήσετε και επιβραβεύουν με XP, Vitae και Shards. Εδώ να σημειώσουμε ότι αρκετές αποστολές επαναλαμβάνονται επικίνδυνα, τόσο από άποψη περιοχών, όσο και από άποψη τεράτων που κάνουν ακριβώς τις ίδιες κινήσεις, κάθε φορά. Θα μπορούσε για παράδειγμα να υιοθετηθεί ένα randomly generated μοντέλο ώστε να ανέβαινε και άλλο το challenge του παιχνιδιού.

Αφού διαλέξετε την αποστολή και τις Κόρες που θα στείλετε, θα οδηγηθείτε σε μια σχετικά περιορισμένων διαστάσεων πίστα, για να ολοκληρώσετε την αποστολή σας. Όπως σε όλα τα παιχνίδια του είδους οι χαρακτήρες σας έχουν AP (ξεκινάνε με 100) με τα οποία ορίζετε πόσα tiles θα κινηθούν και ποια επίθεση θα εκτελέσουν. Για παράδειγμα, για να φτάσετε ένα τέρας μπορεί να χρειαστείτε 70 AP και όλες σας οι επιθέσεις να χρειάζονται πάνω από 30 AP, άρα θα πρέπει να περιμένετε τον επόμενο γύρο της συγκεκριμένης Daughter για να ξαναπαίξετε.

Στο παραπάνω παράδειγμα υπάρχει μια παγίδα. Στο Othercide για να επιτίθενται αρκετά συχνά οι παίκτες σας, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε σε κάθε γύρο τους τα μισά ακριβώς AP. Αν χρησιμοποιήσετε έστω και 1 παραπάνω ο χαρακτήρας μπαίνει σε burst mode. Μπορείτε σαφώς να ξοδέψετε και τα υπόλοιπα AP, άρα να κάνετε παραπάνω επιθέσεις, όμως ο επόμενος γύρος του χαρακτήρα σας θα καθυστερήσει τον διπλάσιο χρόνο. Αυτό σε μερικές στιγμές μπορεί να αποβεί μοιραίο και σε άλλες σωτήριο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε προσεκτικά το timeline.

To timeline βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης και περιέχει όλες τις πληροφορίες της μάχης. Σας δείχνει πότε επιτίθεται και ποιος. Μπορείτε με τις ανάλογες επιθέσεις να καθυστερήσετε τον γύρο των αντιπάλων σας ή με συγκεκριμένα buffs να επισπεύσετε τον γύρο των δικών σας χαρακτήρων. Αποτελεί το νούμερο ένα όπλο σας για να πετύχετε σε μια αποστολή, οπότε αν μάθετε να το διαβάζετε όλα θα γίνουν πιο εύκολα.

Γενικά το Othercide δεν είναι εύκολο παιχνίδι. Για την ακρίβεια τις πρώτες ώρες, το χαρακτήρισα σαν το Bloodborne των turn-based παιχνιδιών. Θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να αποτύχετε αρκετές φορές, να χάσετε τις Κόρες σας και να πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή. Το Othercide δεν συγχωρεί, αλλά επιβραβεύει και βοηθάει κάθε επόμενη προσπάθεια. Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα, στο Othercide δεν υπάρχει άμεσος τρόπος για να γεμίσετε τα HP των Daughter σας, την ίδια ώρα που αρκετές επιθέσεις απαιτούν να θυσιάζετε διαρκώς ένα κομμάτι της ζωής σας. Ο μόνος τρόπος για να γεμίσετε τα HP ενός 10 level Blademaster είναι… ένας άλλος 10 level Blademaster, τον οποίο απλά θυσιάζετε για να γεμίσετε τον πρώτο. Όπως καταλαβαίνετε αυτό απαιτεί άπειρο grind, καθώς θα χρειαστεί να ανεβάζετε πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες (τους αγοράζετε με Vitae), ώστε να τους χρησιμοποιήσετε απλά σαν… healing potions. Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που μας ξένισαν στο παιχνίδι, καθώς θα μπορούσε να υπάρχει μια επιλογή για να γεμίζουμε με άλλους χαρακτήρες ίδιου level, ή ίδιους χαρακτήρες μικρότερου level για μικρότερο ποσοστό της ζωής. Βέβαια όπως είπαμε το παιχνίδι επιβραβεύει, οπότε κάθε φορά που θυσιάζετε κάποια Daughter για να γεμίσει μια άλλη, η δεύτερη παίρνει στην κατοχή της ένα μόνιμο trait. Τα traits είναι buffs που αυξάνουν αρκετά τα στατιστικά ή τα HP των χαρακτήρων, ακόμα και αν πεθάνουν.

Παράλληλα, σκοτώνοντας τέρατα θα ξεκλειδώνετε κάποια memories, τα οποία είναι πετράδια που μπορείτε να προσθέσετε στις επιθέσεις των Daughters για να τις δυναμώσετε. Για παράδειγμα, στο slam του Shieldbearer μπορείτε να προσθέσετε και root για να ακινητοποιείτε τελείως τους εχθρούς σας. Δυστυχώς, αν μια Daughter σας πεθάνει, χάνονται όλα τα memories.

Τι γίνεται όμως αν πεθάνουν όλοι οι χαρακτήρες σας, κάτι που μπορεί να συμβεί αρκετά συχνά; Το Othercide χωρίζεται σε 5 εποχές (Eras), με κάθε εποχή να περιέχει 10 μέρες και ένα boss στο τέλος της. Κάθε Daughter μπορεί να συμμετέχει σε μια αποστολή τη μέρα, οπότε το να έχετε αρκετές, είναι επιβεβλημένο. Αν παρ' όλα αυτά χάσετε όλες τις Daughters σας ή χάσετε το τελικό boss fight, τότε ξεκινάτε από την αρχή, όμως το παιχνίδι δεν σας αφήνει έτσι. Σε κάθε νέο recollection (τα playthrough σας) μπορείτε να ξοδέψετε τα shards που έχετε κερδίσει από όλα τα προηγούμενα μαζί και να ενεργοποιήσετε remembrances. Αυτά είναι μόνιμα buffs τα οποία μπορούν να δυναμώσουν σε τεράστιο βαθμό τους χαρακτήρες σας ή ακόμα μπορείτε αναστήσετε κάποιες Daughters που έχουν πεθάνει σε προηγούμενα recollections. Φανταστείτε να ξεκινάτε από την αρχή και να έχετε Daughters 10 level, γεμάτες με traits. Αργότερα θα μπορείτε να κάνετε skip και εποχές ώστε να φτάσετε σε αυτήν που θέλετε δίχως να παίζετε όλο το παιχνίδι ξανά.

Όπως καταλαβαίνετε το Othercide προσφέρει τεράστιο replayability, καθώς θα πεθάνετε αρκετές φορές. Θα χρειαστεί να ξαναπαίξετε από την αρχή το παιχνίδι, να φτιάξετε νέες Daughters για να τις θυσιάσετε ξανά κλπ. Συνολικά μας πήρε γύρω στις 30 ώρες για να δούμε τους τίτλους τέλους για πρώτη φορά, κάνοντας 11 recollections.

Το Othercide έχει δημιουργηθεί με την Unity και παρόλο που δεν μας έπεσε το σαγόνι στο πάτωμα, έχει γίνει αρκετά καλή δουλεία. Η επιλογή της Lightbulb Crew να κάνει όλο το παιχνίδι ασπρόμαυρο, με κάποιες κόκκινες λεπτομέρειες, είναι εξαιρετική και προσδίδει φουλ στην ατμόσφαιρα. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να γυρίσει ελαφρώς το παιχνίδι προς horror μονοπάτια, εκμεταλλευόμενη πλήρως τον ζοφερό και γεμάτο ψυχεδέλεια κόσμο που έχει δημιουργήσει. Τα τέρατα είναι εξαιρετικά άσχημα (με την καλή έννοια) και έχουν σαφείς επιρροές από τα παιχνίδια του Silent Hill.

Ηχητικά, το Othercide προσφέρει ένα από τα καλύτερα soundtrack που έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα. Από το μενού, μέχρι και τα boss fights, η μουσική που συνοδεύει το παιχνίδι είναι εξαιρετική. Το πλήρες soundtrack υπάρχει μέχρι και τώρα στο Spotify library μας.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Othercide

Συντάκτης
13 Αυγούστου 2020
Developer

Lightbulb Crew

Publisher

Focus Home Interactive

Διανομή

Audio Visual Enterprises S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PC

Κυκλοφορία

28 Ιουλίου 2020

Είδος

Turn-based strategy / Tactical role-playing game

PEGI

16

Θετικά

+ Εξαιρετική ατμόσφαιρα και καλλιτεχνική επιμέλεια
+ Φανταστικό sountrack
+ Ιδιαίτερο, σε ορισμένα σημεία, gameplay
+ Επιβραβεύει αρκετά τον παίκτη, όσο αποτυγχάνει
+ Μεγάλος αριθμός τεράτων και εξαιρετικά bosses
+ Μεγάλο replayability

Αρνητικά

- Αδιάφορο σενάριο
- Επαναλαμβανόμενες αποστολές
- Χρειάζεται αρκετό grind
- Σε ορισμένα σημεία η δυσκολία ξεφεύγει απότομα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Στο Othercide βρήκαμε ένα από τα καλύτερα και συνάμα πιο ιδιαίτερα παιχνίδια της φετινής χρονιάς. Η ατμόσφαιρα και η καλλιτεχνική επιμέλεια με τον ασπρόμαυρο ζοφερό κόσμο δίνουν ρέστα, τα τέρατα θυμίζουν κάτι από Silent Hill, ενώ και οι μάχες μπορούν να προσφέρουν άπειρες συγκινήσεις.

Οι επαναλαμβανόμενες αποστολές, το αδιάφορο σενάριο και η υπερβολική, σε σημεία, δυσκολία του, ίσως αποτελέσουν αποτρεπτικό παράγοντα για κάποιους, όμως αν σας αρέσουν τα turn-based παιχνίδια και ενδιαφέρεστε για ένα παραπάνω challenge, τότε το Othercide είναι το επόμενό σας παιχνίδι.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1