Outcast - Second Contact

Ταξίδι σε μια ανανεωμένη Adelpha
by Βασίλης Καμακάρης on 4 Δεκεμβρίου 2017
Reviews

Για τους παλαίμαχους του PC Master Race, το Outcast είναι ένας τίτλος που σίγουρα θα τους λέει πολλά. Το Outcast κυκλοφόρησε το 1999 από την Appeal και είναι ένα action adventure game που κέρδισε τον θαυμασμό του κόσμου τότε. Αν και δυστυχώς δεν καταφέραμε ποτέ να δούμε το sequel της σειράς, Outcast II: The Lost Paradise, η φλόγα της Appeal δεν έσβησε ποτέ, με την Fresh3D να μας φέρνει το Outcast 1.1 μια enhanced version του παιχνιδιού. Πλέον ήρθε η στιγμή της Appeal -ως πρωτομάστορας- να αναβιώσει με τα δικά της χέρια το Outcast, με το remake του αρχικού τίτλου, Outcast: Second Contact.

Το Outcast: Second Contact είναι η μεγάλη επιστροφή του τίτλου στη νέα εποχή, η οποία εκπληρώνει την επιθυμία των παλιών παιχτών να απολαύσουν το αγαπημένο τους παιχνίδι με νέα γραφικά. Η ιστορία του παιχνιδιού μάς μεταφέρει χρονολογικά στο 2007, με την αμερικάνικη κυβέρνηση να ερευνά έναν παράλληλο κόσμο, την Adelpha. Κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης, το probe που έχει στείλει η κυβέρνηση καταστρέφεται από έναν ιθαγενή, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει στη Γη έναν ενεργειακό κατακλυσμό και να τη φέρει στο χείλος της καταστροφής.

Για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, η κυβέρνηση θα επιστρατεύσει τον Cutter Slade, έναν πρώην πεζοναύτη, που μαζί με μια ομάδα επιστημόνων θα πρέπει να μεταφερθούν στην Adelpha και να επιδιορθώσουν το κατεστραμμένο probe. Για τον Slade, τα πράγματα θα γίνουν αρκετά ενδιαφέροντα, καθώς από απλό μέλος μιας ομάδας θα γίνει ο “Ulukai,” ο Μεσσίας μιας αρχαίας προφητείας που θα χαρίσει στους ιθαγενείς την ελευθέρια τους από την τυραννία του Fae Rhan, παράλληλα θα βοηθήσει τους επαναστάτες Talan, Για να πετύχει τον στόχο του, ο Ulukai θα πρέπει να συλλέξει 5 Mons που είναι διασκορπισμένα στον κόσμο της Adelpha. Το ταξίδι στις περιοχές της Adelpha είναι μεγάλο και εγκυμονεί κινδύνους, μιας και ο Fae Rhan έχει στείλει τον στρατό του για να μας αντιμετωπίσει.

Οι παίχτες κατά την πορεία τους στο παιχνίδι θα πρέπει να βρουν τους Shamaz κάθε περιοχής και να ολοκληρώσουν μια σειρά από quests για να μπορέσουν να ανακτήσουν το Mon, αλλά παράλληλα να πείσουν τους αρχηγούς των περιοχών να σταματήσουν τη διανομή αγαθών στους στρατιώτες του Fae Rhan για να τους αποδυναμώσουν και να ξεκινήσει η επανάσταση.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή παρατηρούμε αρκετές αλλαγές στο Second Contact, πλέον το CGI cinematic του αρχικού παιχνιδιού έχει αντικατασταθεί με μια σειρά σκίτσων, παρουσιάζοντας τους κεντρικούς μας χαρακτήρες. Η πραγματική αλλαγή ωστόσο δεν είναι το cinematic, αλλά ο κόσμος της Adelpha που δείχνει πραγματικά ανανεωμένος.

Είναι εμφανές πως η Appeal έριξε αρκετό βάρος στην αναδημιουργία του περιβάλλοντος της Adelpha, με την λεπτομέρεια των περιοχών να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Πλέον, παρατηρείται περισσότερη χλωρίδα στις περιοχές, με καλύτερη απεικόνιση χρωμάτων και λεπτομερειών. Παράλληλα και οι Talan άφησαν πίσω τους τα πλακουτσωτά πρόσωπα, για να αποκτήσουν νέα με πιο σωστά σμιλεμένη εμφάνιση.  Το UI του παιχνιδιού έχει και αυτό με τη σειρά του διαφορετικό και πιο φιλικό προς τον παίχτη layout, προσφέροντας έτσι καλύτερη διαχείριση στα αντικείμενα και τις αποστολές του.  Στοιχεία που έχουν απομείνει από το παρελθόν και μας ακολουθούν είναι η πανέμορφη μουσική του παιχνιδιού, καθώς και το voice acting στους χαρακτήρες, το οποίο έχει γίνει πιο καθαρό για να ταιριάζει στο σήμερα.

Το Outcast είναι ένα third person shooter. Οι παίκτες μπορούν να χειριστούν τον Slade σε ξηρά και θάλασσα για να αντιμετωπίσουν τους εχθρούς τους ή να λύσουν τους γρίφους του παιχνιδιού. Τα διάφορα gadgets που έχουμε στη διάθεσή μας είναι ένα jetpack για να ενισχύσει τα jumps μας, μερικά μικρά αντικείμενα για teleport, εντοπισμό και stealth και φυσικά τα όπλα μας. Το οπλοστάσιό μας, αν και μικρό στο σύνολο, είναι αρκετά ικανό να καλύψει κάθε είδους ανάγκη ανάλογα με την περίσταση, μέσα από μάχες πρόσωπο με πρόσωπο ή stealth καταστάσεις αν θέλουμε να σερβίρουμε στους εχθρούς κάποια παγίδα.

Το combat στοιχείο είναι εμφανές πλέον πως θα ήθελε κάποιες βελτιώσεις παραπάνω. Η μάχη σώμα με σώμα κάποιες φορές απαιτεί υπερβολικά μεγάλο αριθμό πυρομαχικών, με τους αντιπάλους να μην πέφτουν και ιδιαίτερα εύκολα ή να αργούν να πεθάνουν, παρουσιάζοντας μια πιθανή καθυστέρηση στον τρόπο που αντιδρά η AI.

Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα του Outcast: Second Contact, θα πρέπει να αναλύσουμε λίγο περαιτέρω. Αρχικά, πρέπει να αναφερθεί ότι κατά τη διαδικασία του review, είδαμε το παιχνίδι τόσο πριν το πρώτο patch, όσο και μετά. Αν θα έπρεπε να χαρακτηρίσω το παιχνίδι με μια λέξη πριν την έλευση του patch, η λέξη αυτή θα ήταν “πανωλεθρία.” Δυστυχώς, το Outcast υπέφερε από πολλαπλά bugs, glitches, συνεχή framedrops πρόχειρη υλοποίηση στο κομμάτι του optimization. Αξίζει να αναφερθεί ότι απουσίαζε η επιλογή για τη ρύθμιση του ήχου (με μοναδική λύση το volume mixer των Windows) και τις φτωχές επιλογές ρυθμίσεων στα γραφικά. Σχετικά με τα bugs και τα glitches του τίτλου, υπήρχαν φορές που χαρακτήρες εξαφανίζονταν, πόρτες δεν άνοιγαν και χρειαζόταν από μεριά μας να κάνουμε πολλές φορές restart για να διορθωθεί.

Το patch ευτυχως κάλυψε τα πιο σημαντικά και πλέον το παιχνίδι διαθέτει ένα αξιοπρεπέστατο αν και όχι πολύ καλό optimization. Στο κομμάτι performance στέκεται αρκετά καλά, με μερικές πτώσεις στα frames και αισθητά bugs και glitches να συνεχίζουν να δίνουν το παρών τους στο παιχνίδι. Σίγουρα απαιτούνται και άλλες μελλοντικές διορθώσεις, ωστόσο ακόμα και σε αυτήν τη κατάσταση μπορεί να απολαύσει κάποιος τον τίτλο.

Στο κομμάτι των γραφικών, αν κάτι μας πίκρανε είναι για την σχεδίαση των χαρακτήρων. Οι χαρακτήρες δεν έχουν πολλές λεπτομέρειες και δεν είναι καλαίσθητοι, με το “βλέμμα του ροφού” να τους συνοδεύει στις συνομιλίες. Η αίσθηση που βγάζουν προς τα έξω δείχνει άψυχη και χρειάζεται επιπλέον δουλειά για να δώσει ζωντάνια στους NPCs. Το Second Contact σαν remake του 2017 αναμφίβολα θα μπορούσε να δώσει μια καλύτερη γραφική υπόσταση, παρόλο του τα καλά γραφικά δεν κάνουν το παιχνίδι. Σαν συνολική εμπειρία όμως, είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει την επιθυμία μας να παίξουμε τον τίτλο της Appeal στο σήμερα.

To παιχνίδι μετά το patch έχει αρκετές αλλαγές.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Outcast: Second Contact

Συντάκτης
4 Δεκεμβρίου 2017
Developer

Appeal

Publisher

Bigben Interactive

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PC

Κυκλοφορία

7 Νοεμβρίου 2017

Είδος

Action-Adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Το Outcast του 1999 που αγαπήσαμε
+ Ανανεωμένο UI
+ Ο φρέσκος κόσμος της Adelpha

Αρνητικά

- Τα γραφικά δεν είναι τα επιθυμητά για remake της τρέχουσας γενιάς
- Ορισμένα bugs και glitches
- Αισθητά framedrops
- Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων
- Μικρά θέματα στην AI
- Φτωχό optimization

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
6.0
Συνοψίζοντας

Το Outcast: Second Contact ως παιχνίδι έχει έναν βασικό στόχο, να φέρει τον τίτλο του 1999 στο σήμερα. Δυστυχώς πολλά εμπόδια από bugs και glitches, μέχρι το φτωχό μενού των ρυθμίσεων δεν το άφησαν να σταθεί στα πόδια του και να τιμήσει την κληρονομιά του επαρκώς. Οι παλιοί φίλοι του Outcast που έχουν ζήσει ξανά τις περιπέτειες του Ulukai, είναι σίγουρο πως θα λατρέψουν το παιχνίδι, ωστόσο ως remake του 2017 θα μπορούσε σίγουρα να προσφέρει ακόμη περισσότερα.

7.0
Βαθμός
6.0
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
50%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1