Pokemon 25th - Η Πορεία της Κύριας Σειράς

by Παναγιώτης Τριάντης on 26 Φεβρουαρίου 2021

Ένα παιδί που έβαζε έντομα να πολεμάνε μεταξύ τους, δίπλα σε μια λιμνούλα, ήταν αρκετό για να δημιουργηθεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά franchises στην ιστορία. Ο λόγος για τον Satoshi Tajiri, που το παιδικό του χόμπι και η επιθυμία του να ζήσουν και άλλα παιδιά τον ενθουσιασμό που του προσέφεραν αυτές οι μάχες, έφερε στη «ζωή» τη Game Freak, μια εταιρεία επικεντρωμένη στο να μεταφέρει αυτή την εμπειρία ως βιντεοπαιχνίδι. Οι πρώτες προσπάθειες να πείσει τη Nintendo να χρηματοδοτήσει το παιχνίδι που είχε οραματιστεί δεν απέδωσαν καρπούς, ωστόσο με τη βοήθεια του Shigeru Miyamoto τελικά τα κατάφερε. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού ήταν δύσκολη, με το στούντιο να φτάνει στα πρόθυρα χρεοκοπίας και τον Tajiri να δουλεύει πολύ σκληρά, χωρίς να πληρώνεται, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη.

Κάπως έτσι δημιουργήθηκαν οι τίτλοι Pokémon Red Version και Green Version, οι οποίοι κυκλοφόρησαν στις 27 Φεβρουαρίου του 1996, για το Game Boy της Nintendo. Τα παιχνίδια κατατάσσονται στα JRPG, με τους παίκτες να καλούνται να εξερευνήσουν μια μεγάλη περιοχή, αυτή του Kanto, και να συλλέξουν όλα τα τέρατα που μπορούν να βρουν, με απώτερο σκοπό να γίνουν οι καλύτεροι εκπαιδευτές τεράτων. Στην περιπέτειά τους έρχονται αντιμέτωποι με άλλους εκπαιδευτές, καλούνται να θριαμβεύσουν σε «γυμναστήρια» ώστε να συλλέξουν τα πολυπόθητα μετάλλια και στο τέλος να αντιμετωπίσουν τους Elite 4, δηλαδή τους τέσσερις καλύτερους εκπαιδευτές του Kanto, ώστε να γίνουν οι καλύτεροι. Φυσικά, από ένα τέτοιο ταξίδι δεν θα μπορούσε να λείπει και κάποιος «κακός», που σε αυτή την περίπτωση ήταν μια οργάνωση που κλέβει τέρατα, στην προσπάθειά της να δημιουργήσει έναν δυνατό στόλο. Ο λόγος για την Team Rocket που σε πολλά στάδια της περιπέτειας οι παίκτες καλούνται να αποτρέψουν τα σχέδιά τους για την κατάκτηση της περιοχής. Ένα από τα στοιχεία-κλειδιά των παιχνιδιών, και ο λόγος της κυκλοφορίας δύο διαφορετικών εκδόσεων, ήταν οι ανταλλαγές και τα αποκλειστικά τέρατα ανά έκδοση, κάτι που προέτρεπε τους παίκτες να συναντηθούν και να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλο, αλλά και να συμπληρώσουν τις καταχωρήσεις των τεράτων που τους έλειπαν. Οι τίτλοι είχαν πολλές στιγμές που έμειναν χαραγμένες στις μνήμες των οπαδών, όπως η ιστορία του Cubone και το νεκροταφείο των Pokemon, οι πλατφόρμες του Silph Co. που μετέφεραν τον παίκτη από όροφο σε όροφο και προκαλούσαν πονοκέφαλο, τη σπηλιά της Cerulean που έκρυβε το Mewtwo, ακόμα και το MissingNo που αποτελούσε glitch των παιχνιδιών.

Αρχικά, οι πωλήσεις ήταν απλώς ικανοποιητικές, ωστόσο το κρυφό Pokémon της θέσης 151, γνωστό ως Mew, ήταν αρκετό να αυξήσει τις πωλήσεις των δύο τίτλων κατά πολύ. Αυτό έγινε εξαιτίας ενός διαγωνισμού που προσέφερε σε μόλις 20 τυχερούς το θρυλικό τέρας, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο το ενδιαφέρον των παικτών. Τα κέρδη έφεραν την Pokémon Blue Version, μια έκδοση του παιχνιδιού που προσέφερε ανανεωμένα γραφικά στα τέρατα και καλύτερο ήχο. Οι τίτλοι έφτασαν στην Ευρώπη το 1999, με το Pokémon Green Version να μένει εκτός και να κυκλοφορούν οι Pokémon Red Version και Pokémon Blue Version. Το ταξίδι της πρώτης γενιάς παιχνιδιών Pokémon ολοκληρώνεται με μια τέταρτη έκδοση, την Pokémon Yellow Version: Pikachu Special Edition, που κυκλοφόρησε αρχικά το 1998. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε μικρές συνδέσεις με το anime που κυκλοφόρησε, δίνοντας στον παίκτη ως αρχικό τέρας τον Pikachu, ενώ ταυτόχρονα έκαναν την εμφάνισή τους και γνώριμες φυσιογνωμίες του anime, όπως η Jessie και ο James της Team Rocket. Οι κύριες αλλαγές αφορούσαν το γεγονός πως ο Pikachu ακολουθούσε τον παίκτη, ενώ για άλλη μια φορά, τα εικαστικά των τεράτων ανανεώθηκαν.

Η επιτυχία οδήγησε στα επόμενα παιχνίδια της σειράς, που παρουσιάστηκαν το 1997 και κυκλοφόρησαν τελικά το 1999 στην Ιαπωνία και το 2001 στην Ευρώπη. Δύο εκδόσεις κυκλοφόρησαν αποκλειστικά για Game Boy Colour, οι Gold και Silver, δίνοντας ξανά την επιλογή στους παίκτες να διαλέξουν την έκδοση της προτίμησής τους. Με ελαφρώς διαφορετικές ιστορίες μεταξύ των δύο εκδόσεων, τα νέα παιχνίδια προσέφεραν 100 νέα τέρατα, μια ολοκαίνουργια περιοχή ονόματι Johto και νέους μηχανισμούς όπως το breeding system, παρουσιάζοντας τα baby Pokémon. Εκτός από την περιοχή του Johto, οι παίκτες είχαν τη δυνατότητα να επιστρέψουν στην περιοχή του Kanto και να συνεχίσουν την περιπέτειά τους, με πολλά γεγονότα να έχουν λάβει μέρος μεταξύ των πρώτων και των νέων τίτλων, αλλάζοντας σε ορισμένα σημεία την περιοχή και χαρακτήρες-κλειδιά. Οι τίτλοι ήταν εξίσου πετυχημένοι, και μια τρίτη, αναβαθμισμένη έκδοση, η Crystal Version, κυκλοφόρησε το 2000 στην Ιαπωνία και το 2001 στην Ευρώπη, μόλις λίγους μήνες μετά τις Silver και Gold. Η αναβαθμισμένη έκδοση προσέφερε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στους παίκτες να επιλέξουν το φύλο του πρωταγωνιστή, το Battle Tower για επιπλέον ώρες παιχνιδιού, καθώς και μικρά animations στα τέρατα κάνοντας τα πιο «ζωντανά». Η δεύτερη «γενιά» παιχνιδιών Pokémon, μέχρι και το 2010, πούλησε 23 εκατομμύρια αντίτυπα, ξεπερνώντας τις πωλήσεις των Red και Blue, προσφέροντας ξεχωριστές στιγμές όπως αυτή του «κόκκινου» Gyarados, του rival -γιος του Giovanni, του αρχηγού της Team Rocket!- που κυριολεκτικά έκλεψε το αρχικό του Pokemon, και την ιστορία των τριών θρυλικών τεράτων Entei, Suicune και Raiku που αναγεννήθηκαν χάρις στο Ho-Oh.

Καθώς η Pokémon Crystal έκανε το πέρασμά της, η Nintendo ετοίμαζε τον διάδοχο του Game Boy Colour, το Game Boy Advance. Η κονσόλα πλέον στα 32-bit, με ανάλυση 240x160, έδωσε πάτημα για τη συνέχεια της επιτυχημένης σειράς. Έτσι, η Game Freak δεν έχασε χρόνο και το 2002 κυκλοφόρησαν οι Pokémon Ruby και Sapphire. Αποκομμένη από τις περιοχές Kanto και Johto, η περιοχή της τρίτης γενιάς ονομάζεται Hoenn και μαζί της έφερε 135 νέα τέρατα, που σε αντίθεση με τις προηγούμενες εκδόσεις, κανένα δεν είχε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιάς.

Η νέα κονσόλα έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερα και πιο ζωηρά χρώματα. Μπορεί τα μικρά animations να απουσιάζουν από τις μάχες, ωστόσο τη θέση τους πήραν animations στις κινήσεις που εκτελούν τα Pokémon. Πέρα από τον οπτικό τομέα, βελτιώσεις και προσθήκες υπήρχαν και στο gameplay προσφέροντας νέους τρόπους να εξερευνήσει κανείς την περιοχή, ενώ το νέο feature των βάσεων έκανε την εμφάνισή του, με τους παίκτες να μπορούν να δημιουργήσουν τον δικό τους χώρο εντός του παιχνιδιού. Για πρώτη φορά βλέπουμε και νέους «κακούς» μέσω δύο οργανώσεων που βρίσκονται σε αντιπαράθεση, οι Team Magma και Team Aqua, που προσπαθούν να ξυπνήσουν θρυλικά τέρατα και να πάρουν την εξουσία της περιοχής στα χέρια τους.

Δεν θα μπορούσε να απουσιάζει μια τρίτη έκδοση, η Pokémon Emerald. Παρόμοια ιστορία, αλλά επιπλέον περιεχόμενο που έμεινε στην ιστορία της σειράς. Ο λόγος για το Battle Frontier, ένα νέο νησί στον χάρτη της περιοχής Hoenn, που αποτελούσε post-game υλικό και έδινε τη δυνατότητα στους παίκτες να έρθουν αντιμέτωποι με δυνατούς αντιπάλους μέσα από διάφορες προκλήσεις που έδιναν μια επιπλέον νότα σε κάθε μία από τις επτά αρένες μάχης, είτε αυτό σήμαινε τυχαίες ομάδες, είτε πολλαπλά δωμάτια με διάφορες επιπτώσεις πίσω από κάθε πόρτα. Η συγκεκριμένη προσθήκη ήταν ίσως από τις πιο αγαπητές της σειράς, με τους παίκτες να ζητούν την επιστροφή του σε κάποιο από τα νεότερα παιχνίδια, κάτι που δεν έχουμε δει μέχρι τώρα. Χαρακτηριστικές στιγμές, είναι η μάχη μεταξύ των Groudon και Kyogre, στην οποία παρεμβαίνει το Rayquaza κάνοντας τους δυο αιώνιους αντιπάλους να υποχωρήσουν, αλλά και τα μοναδικά puzzles που ξεκλείδωναν τα θρυλικά Regirock, Regice και Registeel.

Παράλληλα, μεταξύ των δύο πρώτων εκδόσεων και της τρίτης βελτιωμένης, ξεκινάει ένας νέος κύκλος κυκλοφοριών, αυτός των remakes. Έτσι, το 2004, λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία της Emerald Version, κυκλοφόρησαν οι Pokémon Fire Red και Leaf Green. Οι δύο αυτές εκδόσεις αποτελούν remakes των Red και Green αντίστοιχα, με την ιστορία και το περιεχόμενο που είχαν αγαπήσει όλοι. Εκτός της ανανεωμένης εμφάνισης, προστέθηκαν και νέες περιοχές, και το παιχνίδι ερχόταν με το Game Boy Advance Wireless Adapter, επιτρέποντας στους παίκτες να μονομαχήσουν και να ανταλλάξουν τέρατα ασύρματα. Τα remakes γνώρισαν μεγάλη επιτυχία καταφέρνοντας να πουλήσουν περίπου 12 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Την ίδια χρονιά, κυκλοφορεί σε ΗΠΑ και Ιαπωνία το Nintendo DS. Εγκαταλείποντας το διάσημο όνομα του Game Boy, η εταιρεία κάνει το μεγάλο βήμα και πρωτοπορεί στις φορητές κονσόλες, προσφέροντας δύο οθόνες, μια εκ των οποίων αφής, μικρόφωνο και υποστήριξη για τα παιχνίδια του Game Boy Advance. Τα πρώτα παιχνίδια της κύριας σειράς κυκλοφόρησαν δύο χρόνια αργότερα, το 2006 και άκουγαν στα ονόματα Diamond και Pearl. Για άλλη μια φορά, ο οπτικός τομέας βελτιώθηκε αισθητά προκειμένου να εκμεταλλευτεί την ισχύ του νέου συστήματος, ενώ το μοτίβο παρέμεινε το ίδιο. Νέα περιοχή ονόματι Sinnoh, νέα τέρατα, νέοι εχθροί, ίδιος στόχος και πάνω από 400 διαθέσιμα τέρατα για να πιάσει κανείς, ο μεγαλύτερος αριθμός τεράτων σε ένα παιχνίδι μέχρι εκείνη την κυκλοφορία. Η καινούργια κονσόλα, όμως, προσέφερε νέες δυνατότητες, με σημαντικότερη τη σύνδεση στο διαδίκτυο.

Μια από τις μεγαλύτερες προσθήκες ήταν το Global Trading Station (GTS), ένα μέρος όπου μπορούσε κανείς να αφήσει κάποιο τέρας προς ανταλλαγή και να ζητήσει κάποιο άλλο μέσω διαδικτύου. Αντίστοιχα, οι παίκτες μπορούσαν και να μονομαχήσουν με φίλους τους διαδικτυακά. Θα έλεγε κανείς πως, με την ιστορία της σειράς, μια τρίτη αναβαθμισμένη έκδοση ήταν αναπόφευκτη. Πράγματι, δύο χρόνια αργότερα η Pokémon Platinum κυκλοφορεί το 2006, δίνοντας έμφαση στο θρυλικό Pokémon Giratina και διαμορφώνοντας την ιστορία γύρω από αυτό. Ξεχωριστές ήταν οι στιγμές στο Distortion World στην έκδοση της Platinum, το γεγονός πως το Drifloon εμφανιζόταν συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας με τη βοήθεια της ημερομηνίας του συστήματος του DS και η καταστροφή της λίμνης Valor.

Οι επόμενοι τίτλοι ήρθαν τρία χρόνια αργότερα και αποτέλεσαν remakes της δεύτερης γενιάς, γνωστά πλέον ως Pokémon Soul Silver και Heart Gold. Η συνταγή γνωστή, οι τίτλοι "φρεσκαρίστηκαν" για να βρεθούν στα στάνταρ που έθεσε η τέταρτη γενιά τεράτων, ενώ συμπεριλήφθηκε το storyline της Crystal και προστέθηκε νέο υλικό. Πέρα από το ίδιο το παιχνίδι, η εταιρεία αποφάσισε να συμπεριλάβει και ένα αξεσουάρ στους τίτλους, το PokeWalker. Με τη συγκεκριμένη συσκευή, οι παίκτες είχαν τη δυνατότητα να ανεβάσουν επίπεδο στο τέρας τους περπατώντας, αλλά και να πιάσουν Pokémon. Το συγκεκριμένο πακέτο παραμένει ακόμα και σήμερα από τις σπανιότερες και ακριβότερες εκδόσεις Pokémon που μπορεί να αναζητήσει κανείς.

Σε αυτό το σημείο, η σειρά είχε δημιουργήσει ένα μοτίβο που ήταν πλέον γνωστό στους παίκτες και ήξεραν τι να περιμένουν από κάθε γενιά. Έτσι, η Game Freak αποφασίζει να κάνει κάτι διαφορετικό και να ρισκάρει. Το 2010 κυκλοφορούν οι Pokémon Black και White, δύο εκδόσεις που για πρώτη φορά δεν συμπεριελάμβαναν τέρατα παλαιότερων εκδόσεων. Τα 156 νέα τέρατα ήταν και τα μοναδικά που θα συναντούσαν οι παίκτες πριν την ολοκλήρωση της κυρίας ιστορίας, κάτι που επιδίωξαν οι δημιουργοί προκειμένου οι παίκτες να φύγουν από τις συνήθειές τους και να δοκιμάσουν κάτι καινούριο όσον αφορά στη δημιουργία μιας ομάδας. Όλα αυτά σε μια περιοχή που για πρώτη φορά βασίστηκε σε περιοχή εκτός Ιαπωνίας και συγκεκριμένα σε αυτή της Νέας Υόρκης. Μαζί με αυτό, είδαμε και την ύπαρξη μονομαχιών 3v3 και rotating, είδη που έδωσαν ένα νέο twist στις μάχες. Πέρα από τα νέα features, είδαμε και αλλαγές στη σκηνοθεσία, με νέα δυναμική κάμερα που αλλάζει ανάλογα με το που βρισκόμαστε για καλύτερη γωνία θέασης, αλλά και περισσότερη λεπτομέρεια στο περιβάλλον. Τα «πειράματα» δεν σταμάτησαν εκεί, μιας και οι παίκτες είχαν τη δυνατότητα να «στείλουν» ένα Pokémon σε κάτι που λέγεται Dream World, μια ιστοσελίδα μέσα από την οποία μπορούσε κανείς -μεταξύ άλλων- να παίξει mini games και να πιάσει νέα τέρατα. Η έμφαση στην ιστορία ήταν αρκετά μεγάλη, με το παιχνίδι να ξεκινάει με ένα πολύ ενδιαφέρον opening που προκαλεί ερωτηματικά και ενδιαφέρον για τον N, χαρακτήρα-κλειδί της ιστορίας, που αργότερα απαντώνται με έντονες σκηνές στο κάστρο του βασιλιά της Team Plasma, της εγκληματικής οργάνωσης της περιοχής.

Οι τίτλοι κατάφεραν να πουλήσουν συνδυαστικά πάνω από 15 εκατομμύρια αντίτυπα, και όπως μας έχει συνηθίσει η Game Freak, μια νέα έκδοση ήταν η επόμενη κίνηση. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, η εταιρεία αποφάσισε να πειραματιστεί, και αντί να βγάλει μια enhanced έκδοση, κυκλοφορεί τις Pokémon Black 2 και White 2. Για πρώτη φορά έχουμε sequel σε παιχνίδι της σειράς που τοποθετείται μερικά χρόνια μετά τα γεγονότα των πρώτων τίτλων. Έχουμε νέους πρωταγωνιστές, νέες περιοχές και φυσικά νέα ιστορία. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους τίτλους, τα sequels περιλαμβάνουν Pokémon από όλες τις γενιές, από την αρχή του παιχνιδιού. Μπορεί οι πωλήσεις τους να μην ήταν εξίσου ικανοποιητικές, όμως, ήταν μια ενδιαφέρουσα κατεύθυνση για τη σειρά, που μας έδειξε πώς μπορεί να αλλάξει μια υπάρχουσα περιοχή και πώς μπορεί να επηρεαστεί, όπως έγινε με την ψύξη μιας ολόκληρης πόλης από την Team Plasma.

Το επόμενο βήμα, για πολλούς, ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Το Nintendo 3DS κυκλοφορεί το 2011, με μορφή όμοια του DS. Τα βλέμματα έκλεψε η πάνω οθόνη που χρησιμοποιούσε τεχνολογία 3D χωρίς ειδικά γυαλιά, ενώ όπως ήταν αναμενόμενο προσέφερε και περισσότερη ισχύ στους developers. Η Game Freak δεν έχασε χρόνο και με μια ομάδα μεγαλύτερη των 500 ατόμων, έκανε τη μεγάλη μετάβαση στα μοντέλα των τεράτων και από 2D sprites περάσαμε στα τρισδιάστατα. Τα 3D μοντέλα δεν ήταν άγνωστα για το franchise, μιας και σε πολλά spin-off είχαν κάνει την εμφάνισή τους, ακόμα και στο Pokémon Stadium του 1999. Όμως, για πρώτη φορά στην κυρία σειρά, οι παίκτες είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν μια «κλασική» εμπειρία Pokémon σε 3D, μέσα από τα Pokémon X και Pokémon Y. Εκτός της τεράστιας οπτικής αλλαγής, οι τίτλοι έρχονται με μια νέα περιοχή, την Kalos, που βασίστηκε στη Γαλλία. 72 νέα τέρατα εμπλουτίζουν το Pokédex, ενώ παρουσιάζεται και ένας νέος τύπος Pokémon, τα Fairy, τα οποία έχουν σκοπό να ισορροπήσουν την υπερβολική δύναμη που είχαν τα Dragon type Pokémon μέχρι τότε.

Όπως και με τις Black και White, η Game Freak συνεχίζει τους πειραματισμούς στο gameplay παρουσιάζοντας νέα features στις μάχες, όπως τα horde battles που ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με πέντε τέρατα. Σε αυτούς τους τίτλους, το νέο αυτό στοιχείο ήταν το Mega Evolution, μια προσωρινή εξέλιξη που μπορούσαν να λάβουν τα Pokémon, κατά τη διάρκεια της μάχης, ώστε να γίνουν πιο δυνατά. Mega Evolutions δόθηκαν κυρίως σε αγαπημένα Pokémon προκειμένου να λειτουργήσει ως νοσταλγικός παράγοντας για παίκτες μεγαλύτερης ηλικίας. Τα Pokémon X και Y ξεπέρασαν σε πωλήσεις τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, όμως δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τις πωλήσεις του Mario Kart 7 προκειμένου να γίνουν οι τίτλοι με τις περισσότερες πωλήσεις της κονσόλας.

Έναν χρόνο αργότερα, το 2014, έρχονται τα remakes με το μεγαλύτερο hype στη σειρά. Ο λόγος για τις Pokémon Omega Ruby και Pokémon Alpha Sapphire. Η τρίτη γενιά είχε γίνει ιδιαίτερα αγαπητή και η χρονολογία που κυκλοφόρησε ήταν ιδανική ώστε ο νοσταλγικός παράγοντας να λειτουργήσει υπέρ της Game Freak. Οι Mega Evolutions κάνουν την εμφάνισή τους και εδώ, προσθέτοντας νέες εξελίξεις που δεν υπήρχαν στις X και Y, ενώ βλέπουμε και τις Primal μορφές των Groudon και Kyogre, αντίστοιχες των Mega, με τη λογική, όμως, πως επιστρέφουν στην πρωταρχική τους μορφή. Το Delta Episode προσφέρει μια επιπλέον ιστορία, στέλνοντας μας στο διάστημα ώστε να αντιμετωπίσουμε το Deoxys. Με τα ολοκαίνουργια γραφικά που είδαμε στις X και Υ, νέους μηχανισμούς, όπως το να πετάς πάνω από τη Hoenn και επιπλέον υλικό, οι τίτλοι κατάφεραν να πουλήσουν σχεδόν 16.5 εκατομμύρια αντίτυπα.

Αποχαιρετώντας τους νοσταλγικούς τίτλους, η Game Freak επιστρέφει στους πειραματισμούς και προχωράει μπροστά στην προσπάθειά της να προσφέρει μια ακόμη νέα εμπειρία, αλλά διατηρώντας την «παραδοσιακή» της συνταγή. Με το πέρας της ανάπτυξης των Alpha Sapphire και Omega Ruby, ξεκίνησε η ανάπτυξη της επόμενης γενιάς που έκανε την εμφάνισή της δύο χρόνια αργότερα. Στις Pokémon Sun και Pokémon Moon, οι παίκτες ταξιδεύουν στην Alola, μια νέα περιοχή βασισμένη στη Χαβάη. Με 81 νέα Pokémon, συνολικά τα τέρατα ξεπερνούν τα 800 και εκτός από αυτά, βλέπουμε και νέες μορφές υπαρχόντων Pokémon. Τα Alolan Forms στηρίζονται στο διαφορετικό κλίμα της περιοχής, και αλλάζουν την εμφάνιση και το typing του Pokémon. Για άλλη μια φορά, οι δημιουργοί επικεντρώθηκαν σε τέρατα πρώτης γενιάς προκειμένου να χτυπήσουν στη νοσταλγία. Οι αντιδράσεις ήταν ποικίλες, μιας και ορισμένες μορφές αγγίζουν την παρωδία, όπως αυτή του Dugtrio, ενώ το Exeggutor γίνεται… δράκος.

Ως προς τις μάχες, βλέπουμε δύο νέους μηχανισμούς. Ένας από αυτούς είναι τα Z-Moves, μια overpowered επίθεση που είναι διαθέσιμη μια φορά σε κάθε μάχη και πραγματοποιείται με τη δύναμη κρυστάλλων. Ο δεύτερος είναι τα S.O.S. Battles, όπου wild Pokémon μπορούν να καλέσουν για βοήθεια. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός χρησιμοποιήθηκε έντονα από τους παίκτες για την εύρεση shiny μορφών των Pokémon. Σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, στις Sun και Moon δεν υπάρχουν gyms, αλλά trials. Ο παίκτης, αντί να αντιμετωπίζει εκπαιδευτές και έναν gym leader για να πάρει τα μετάλλια και να φτάσει στο πρωτάθλημα, καλείται να ολοκληρώσει διάφορους γρίφους και προκλήσεις ενάντια σε Pokémon. Από την ολοκλήρωση αυτών των δοκιμασιών, λαμβάνει τα Z-Crystals που χρειάζονται για να χρησιμοποιηθούν οι αντίστοιχες κινήσεις. Τέλος, την εμφάνισή τους κάνουν και τα μυστηριώδη Ultra Beasts που προέρχονται από άλλες διαστάσεις και επηρεάζουν άμεσα την ιστορία των τίτλων. Μετά από χρόνια, επιστρέφουν οι enhanced εκδόσεις τίτλων, με τις Ultra Sun και Ultra Moon που προσφέρουν νέο post-game υλικό και νέα ultra beasts. Οι αρχικές εκδόσεις των Sun και Moon κατάφεραν να πουλήσουν πάνω από 16 εκατομμύρια, κάνοντας τα τον τρίτο καλύτερο τίτλο σε πωλήσεις για το 3DS, χωρίς να καταφέρουν να ξεπεράσουν τις X και Υ, για μόλις μερικές χιλιάδες πωλήσεων.

Η εποχή του 3DS σιγά, σιγά φτάνει στο τέλος της, με την κυκλοφορία του Nintendo Switch το 2017. Η εταιρεία διαθέτει στην αγορά την πρώτη κονσόλα που είναι φορητή, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να συνδεθεί και στην τηλεόραση. Η ισχύς φτάνει σε εντελώς διαφορετικά επίπεδα σε σχέση με το 3DS και η Game Freak πλέον έχει να εργαστεί με τη δύναμη μιας οικιακής κονσόλας. Οι πρώτοι τίτλοι Pokémon που κυκλοφορούν στην κονσόλα δεν είναι μια νέα γενιά και σίγουρα θα μπορούσαν να θεωρηθούν spin-off, ωστόσο οι δημιουργοί επιβεβαίωσαν πως ανήκουν στην κυρία σειρά παιχνιδιών. Τα Pokémon Let's Go Pikachu και Let's Go Eevee κυκλοφόρησαν το 2018, όμως δεν ήταν μια κλασική εμπειρία Pokémon. Αρχικά, μιλάμε για remakes των πρώτων τίτλων και πιο συγκεκριμένα της Pokémon Yellow, φέρνοντας μας την κλασική περιοχή του Kanto στα νέα δεδομένα, με 3D περιβάλλον και μοντέλα. Τα γραφικά μοιάζουν αρκετά με αυτά των Sun και Moon, με τη διαφορά πως είναι σε καλύτερη ανάλυση και διαφορετικό shading.

Οι αλλαγές είναι πολλές, μιας και τα δύο παιχνίδια επηρεάζονται άμεσα από το Pokémon Go. Συγκεκριμένα, ο παίκτης πλέον πιάνει Pokémon όπως ακριβώς θα το έκανε στο Pokémon Go, πετώντας μια μπάλα στο τέρας και αν έχει γίνει την κατάλληλη στιγμή, αυξάνονται οι πιθανότητες να πιαστεί. Αυτό σημαίνει πως δεν πολεμάει «άγρια» τέρατα, παρά μόνο άλλους εκπαιδευτές. Μια ακόμη μεγάλη αλλαγή είναι πως όλα τα wild Pokémon εμφανίζονται στον χάρτη, με αποτέλεσμα ο παίκτης να μπορεί να διαλέξει ποιο θέλει να πιάσει. Με αυτές να είναι οι βασικότερες αλλαγές -και ένα τυπικό τοπικό co-op-, το παιχνίδι σχολιάστηκε θετικά για το κομμάτι του overworld όπου φαίνονται όλα τα Pokémon, αλλά ξένισε ορισμένους το γεγονός πως δεν πολεμάς και τα wild Pokémon. Γενικότερα, οι συγκεκριμένοι τίτλοι έκαναν απλούστερο το gameplay, με αποτέλεσμα να είναι εύκολο και για οπαδούς μικρότερης ηλικίας που ενδεχομένως να ξεκινούν την περιπέτεια τους με αυτόν τον τίτλο ή εξαιτίας του Pokémon Go. Μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020, οι τίτλοι έχουν πουλήσει σχεδόν 12.5 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Φτάσαμε αισίως στο 2019, με τη σειρά να αντέχει στον χρόνο και να πειραματίζεται και να εξελίσσεται. Οι Pokémon Sword και Shield μας ταξιδεύουν στην περιοχή Galar, βασισμένη στη Βρετανία, όπου συναντάμε 81 νέα Pokémon, και 13 νέες μορφές από προϋπάρχοντα, μέσω των Galarian Forms. Όπως και σε προηγούμενους τίτλους, βλέπουμε νέους μηχανισμούς που αντικαθιστούν κάποιους άλλους, δείχνοντας πως οι δημιουργοί θέλουν να διατηρήσουν το gameplay φρέσκο. Τα Mega Evolutions και τα Z-Moves αποτελούν παρελθόν, και τη θέση τους λαμβάνουν τα Dynamax και Gigantamax. Όπως και με τους δύο προηγούμενους μηχανισμούς, επιτρέπουν στους παίκτες να γιγαντώσουν ένα τέρας τους, μια φορά σε κάθε μάχη, δίνοντας τους επιπλέον δύναμη. Δύο ακόμη features αποτελούν τα δυνατά και ενδιαφέροντα σημεία των νέων τίτλων: το Wild Area και τα Raid Battles. Ξεκινώντας με το Wild Area, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ελεύθεροι (τόσο ελεύθεροι που χειρίζονται και την κάμερα!) σε τεράστιους χώρους, να αντιμετωπίσουν τέρατα και να να συναντήσουν άλλους παίκτες, μιας και υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο στις συγκεκριμένες περιοχές. Η συγκεκριμένη προσθήκη χαράζει τον δρόμο για ένα open world παιχνίδι Pokémon, που δυστυχώς για την ώρα δεν έχει δοθεί κάποιο τέτοιο στοιχείο, εκτός αν αλλάξουν δραματικά ορισμένα πράγματα στη σειρά. Τα Raid Battles έγιναν δημοφιλή στο Pokémon Go και η Game Freak αποφάσισε να τα εντάξει στους νέους τις τίτλους, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες να παίξουν με τρεις ακόμα φίλους τους ενάντια σε ισχυρά Pokémon που διατηρούν τη Dynamax/Gigantamax μορφή τους καθ' όλη τη διάρκεια της μάχης. Αντί για μια (ή και δύο) enhanced εκδόσεις, η Game Freak αποφασίζει να προσθέσει υλικό μέσα από δύο DLC πακέτα, τα Isle of Armour και Crown Tundra, που προσθέτουν δύο νέες περιοχές και ιστορίες.

Οι συγκεκριμένοι τίτλοι είναι, ίσως, οι πιο αμφιλεγόμενοι της σειράς και αυτό οφείλεται στις απαιτήσεις που είχε το κοινό από έναν νέο βασικό τίτλο της σειράς στο πιο δυνατό Switch. Ορισμένα από τα textures δεν θύμιζαν σε καμία περίπτωση παιχνίδια που τρέχουν σε κονσόλα με την ισχύ που έχει το Switch, ενώ ταυτόχρονα δόθηκε σαν δικαιολογία πως το Pokédex περιορίστηκε στα 400 Pokémon εξαιτίας του ότι προτίμησαν να εργαστούν στα animations, την ποιότητα των μοντέλων και να γίνει καλύτερο balance ανάμεσα στα Pokémon. Λάδι στη φωτιά έρχεται να ρίξει η ανακοίνωση των DLCs που προσθέτουν παλαιότερα Pokémon που δεν υπήρχαν στο βασικό παιχνίδι, με τους παίκτες να δηλώνουν πως κρύβουν Pokémon πίσω από paywall. Όλα αυτά, όμως, δεν απέτρεψαν τους νέους τίτλους από το να γίνουν οι ταχύτεροι σε πωλήσεις τίτλοι του Switch, ξεπερνώντας το Super Smash Bros. Ultimate, ενώ οι συνολικές πωλήσεις μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020, είχαν ξεπεράσει τα 19 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Φτάνουμε στο σήμερα, 2021, γιορτάζοντας τα 25 χρόνια Pokémon. Οι περισσότεροι οπαδοί ανυπομονούν για αυτό που ακολουθεί, σύμφωνα με το μοτίβο που έχει ακολουθηθεί μέχρι τώρα, δηλαδή τα νέα remakes, που αυτή τη φορά είναι των Diamond/Pearl/Platinum. Πράγματι, το μοτίβο επαναλαμβάνεται με τις Brilliant Diamond και Shining Pearl, τις οποίες ωστόσο δεν αναπτύσσει η Game Freak, αλλά η ILCA, που έχει συνεργαστεί ξανά με την Pokémon Company για τη δημιουργία του Pokémon Home. Αυτό, έδωσε χρόνο στην Game Freak να ασχοληθεί με ένα νέο παιχνίδι στη σειρά, που σκοπεύει να δώσει αυτό που πολλοί οπαδοί ζητούν εδώ και χρόνια. Ο λόγος για το Pokemon Legends: Arceus, όπου οι παίκτες θα βρεθούν στο μακρινό παρελθόν και καλούνται να δημιουργήσουν το πρώτο Pokedex της Sinnoh! Φαίνεται πως τα επόμενα χρόνια θα είναι άκρως ενδιαφέροντα για τη σειρά, με τις νέες πόρτες που ανοιγεί η Game Freak με τo Pokemon Legends, και όχι μόνο.

Train on!

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1