Call of Duty: Black Ops III (Beta)

Η Treyarch παραμένει το καλύτερο CoD Studio
by Παύλος Κρούστης on 1 Σεπτεμβρίου 2015
Previews

Πάλι Call of Duty; Αν αναρωτιέστε γιατί, η απάντηση είναι απλή: Πρόκειται για μία σειρά πολλών εκατομμυρίων, την οποία η Activision δεν πρόκειται να παρατήσει σύντομα, ούτε να αφήσει της ετήσιες κυκλοφορίες, καθώς ήδη τα studios, που δουλεύουν επάνω σε αυτήν, πλέον είναι τρία. Μπορεί η Infinity Ward να μην είναι αυτή που ήταν επί εποχής Modern Warfare, αλλά παραμένει ένα ταλαντούχο studio, που πλαισιώνει και αυτό με τη σειρά του το μεγαθήριο, που λέγεται Call of Duty, παρέα με την ελπιδοφόρα Sledgehammer (σύμφωνα με το Advanced Warfare) και την "βετεράνο" πλέον Treyarch. Το Black Ops III είναι το τέταρτο παιχνίδι της σειράς (μιας και το πρώτο τους, World at War, είχε στοιχεία που έδειχναν ότι βρίσκεται στο ίδιο σύμπαν) και το τρίτο άμεσο sequel της σειράς Black Ops.

Πρώτο παιχνίδι για τη νέα γενιά από την Treyarch και μας δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμάσουμε το multiplayer κομμάτι του νέου Call of Duty για λίγες ημέρες από την IGE S.A.. Για πρώτη φορά διοργανώθηκε beta φάση, όπου έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι όσοι έχουν προπαραγγείλει το παιχνίδι. Η Beta για PS4 διοργανώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ τώρα είναι σειρά για τα PC και Xbox One. Δυστυχώς υπήρξε κάποιο πρόβλημα με το Xbox LIVE και το redeem των κωδικών, το οποίο επιλύθηκε τη δεύτερη από τις έξι συνολικά ημέρες που διαρκεί η Beta. Κατά συνέπεια, δεν είχαμε "άπειρο" χρόνο να ασχοληθούμε, αλλά αρκετό για να σχηματίσουμε μια καλή εικόνα για αυτά που προσφέρονται προς δοκιμή.

Το Call of Duty αποτελεί αν όχι την πιο δημοφιλή, μία απ' τις δημοφιλέστερες επιλογές για online multiplayer στις κονσόλες εδώ και πολλά χρόνια. Η Activision "τρέφει" τη σειρά με αυτό και προκειμένου να παραμείνει μέσα στις προτιμήσεις του κόσμου, προσπαθεί κάθε χρονιά να μας εντυπωσιάσει με νέα στοιχεία, διατηρώντας το core gameplay της σειράς ατόφιο. Το Black Ops II και γενικότερα τα CoD της Treyarch πάντα είχαν τη μεγαλύτερη ευχέρεια για δημιουργικότητα και έπαιρναν τα μεγαλύτερα ρίσκα. Αυτή τη φορά βλέπουμε εξίσου μεγάλες αλλαγές (μέσα στα δεδομένα πλαίσια πάντα) για το τρίτο Black Ops με νέα επίπεδα στρατηγικής, αλλά και νέο σύστημα κίνησης για την Treyarch, με στοιχεία από το περσινό Advanced Warfare.

Από την αρχή που θα κάνετε redeem τον κωδικό σας, η Activision σας αποστέλλει email με οδηγίες και promo υλικό για το νέο της παιχνίδια, καθώς και video-οδηγούς για τα νέα στοιχεία του που φέρνει στο τραπέζι το Black Ops III. Συγκεκριμένα υπάρχει ένα video για τις νέες κινήσεις και το βελτιωμένο mobility του παίκτη, όπως επίσης και videos, που αναλύουν τους 9 Specialists και τις δυνάμεις τους. Τι είναι όμως οι Specialists; Με το που μπείτε στο παιχνίδι, το πρώτο menu σας κάνει μια παρουσίαση: Έχετε στη διάθεσή σας, εκτός απ' τα κλασικά preset Classes και Classes που φτιάχνετε εσείς με τα όπλα, τον εξοπλισμό και τα perks που θέλετε, και 9 "Classes" στην ουσία που αποτελούν ένα έξτρα επίπεδο εξειδίκευσης για τον χαρακτήρα σας και προσθέτουν 2 νέες και αποκλειστικές για τον κάθε Specialist, δυνάμεις.

Στην Beta, έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε τους 8 από τους 9, με τους 4 πρώτους να είναι ξεκλείδωτοι από την αρχή: Τον Ruin, την Outrider, τον Prophet και την Battery. Κάθε χαρακτήρας πλέον έχει συγκεκριμένη μορφή και δεν είναι ο τυχαίος custom που θα φτιάχνατε εσείς, όπως στα προηγούμενα games. Η εξειδίκευση αυτή προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο αυξάνοντας εκθετικά το επίπεδο επιλογών του customization για τον εξοπλισμό/δυνάμεις σας για την μάχη. Πλέον για παράδειγμα, μπορεί να έχετε εστιάσει στο sniping κομμάτι και τις εξ αποστάσεως μάχες, αλλά ταυτόχρονα να έχετε διαλέξει για Specialist και κάποιον mid-range, ώστε να εξισορροπείτε την κατάσταση, όποτε γεμίζει ο μετρητής του Specialist σας. Ο μετρητής αυτός γεμίζει όσο περνάει ο χρόνος και όσο εσείς κερδίζετε πόντους εντός αγώνα. Επίσης η ταχύτητα που γεμίζει διαφέρει ανάλογα και το mode στο οποίο παίζετε, καθώς έχει ισορροπήσει έτσι καλύτερα το παιχνίδι η Treyarch. Όταν γεμίσει τελείως, μπορείτε να κάνετε χρήση των ειδικών abilities του Specialist σας πατώντας τα κουμπιά που εμφανίζονται στην οθόνη. Σε κάθε αγώνα μπορείτε να επιλέξετε μία από τις 2 διαθέσιμες δυνάμεις του κάθε Specialist.

Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό μας θύμισε πολύ τα Classes του Destiny, που ενώ δεν έχουν μεγάλες διαφορές αλλιώς, ξεχωρίζουν χάρη σε αυτές τις overpowered moves. Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση από μεριάς Treyarch που ακολουθεί τη "μόδα" και ταυτόχρονα δίνει ακόμα περισσότερο βάθος στο ήδη εκτενές customization που έχετε πριν από κάθε μάχη. Επιπλέον δίνει όμως και ένα πολύ σημαντικό αβαντάζ. Όταν μια ομάδα έχει ποικιλία στους Specialists της, είναι κατανεμημένοι σωστά και οι παίκτες χειρίζονται σωστά τις κινήσεις τους, τότε δεν μπορεί να τους σταματήσει τίποτα.

Οι Specialists που είδαμε είχαν αρκετά διαφοροποιημένες κινήσεις, καθώς κάποιες ήταν αμυντικές, άλλες επιθετικές και άλλες πιο στρατηγικής σημασίας. Για παράδειγμα, τα Gravity Spikes του Ruin είναι προφανώς για παίκτες "run and gun" που όταν βρεθούν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάτι τέτοιο για να εξολοθρεύσουν πολλούς εχθρούς με μια melee επίθεση. Σε έναν τέτοιο χαρακτήρα, ταιριαστή είναι και η Cyberdrive δύναμή του που του επιτρέπει πολύ γρήγορη κίνηση, καθώς επίσης ταιριάζει σε επιθετικό παίξιμο. Από την άλλη, οι δυνάμεις Tempest και Glitch του Prophet είναι πιο στρατηγικές και οι δύο και ταιριάζουν σε παίκτες που σκέφτονται προτού πράξουν. Με λίγα λόγια θα επιλέξετε Specialist, ανάλογα με το πώς παίζετε και θα σας φανούν χρήσιμες και οι 2 δυνάμεις του καθενός.

Στα υπόλοιπα σημεία, το παιχνίδι έχει προφανώς νέα όπλα στις κατηγορίες των assault rifles, submachine-guns, shotguns, κλπ. Ενώ φυσικά δε λείπουν τα perks, αλλά και τα γνωστά scorestreaks. Όλα ξεκλειδώνουν σιγά σιγά με παρόμοιο τρόπο που έχετε από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, ενώ υπάρχει το κλασικό πλέον Pick 10 σύστημα, για την ισορροπία του εξοπλισμού σας. Απ' όλα τα όπλα και τον εξοπλισμό, που είδαμε, ενώ διατηρείται παρόμοια χρονική τοποθέτηση, όπως στο AW, στο κοντινό μέλλον, τα όπλα δεν είναι laser guns και άλλα από το μέλλον, αλλά πιο ρεαλιστικά μοντέλα, βασιζόμενα κατά πολύ στην τωρινή τεχνολογία, προφανώς με έξτρα χαρακτηριστικά, που τείνουν όμως στο ρεαλιστικό μοντέλο περισσότερο από το φανταστικό. Αυτή η τάση προς το ρεαλισμό (τάση, όχι ακριβώς ρεαλισμός) είναι μεγαλύτερη απ' ότι ήταν στο περσινό Advanced Warfare, το οποίο είχε και drones περισσότερα, αλλά και πιο "κάθετο" gameplay χάρη στο ελαφρώς διαφορετικό σύστημα κίνησης, το οποίο επέτρεπε μεγαλύτερα άλματα.

Αυτή είναι και η άλλη μεγάλη αλλαγή του τίτλου, που είδαμε ως τώρα, πέρα από τους Specialists: Ο τρόπος κίνησης. Η Treyarch δούλεψε από την αρχή το σύστημα για την κίνηση, όπως ισχυρίζεται, και βάσισε τα πάντα στο momentum και στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευκολία και ταχύτητα, χωρίς να ξεφεύγουν πολύ. Υπάρχει ένα double jump με boost, παρόμοιο με αυτό του Advanced Warfare, αλλά ευτυχώς πολύ μικρότερης εμβέλειας, το οποίο δε δημιουργεί το "κάθετο" gameplay, που χρησιμοποιούσε το AW. Βασίζεται σε έναν boost μετρητή, ο οποίος αδειάζει και ξαναγεμίζει αρκετά γρήγορα, ενώ στον ίδιο μετρητή βασίζεται το το slide σας. Και οι 2 αυτές κινήσεις είναι αρκετά χρηστικές και σας επιτρέπουν να αλλάξετε την κατεύθυνσή σας mid-air ή στο πάτωμα. Μεγάλη προσθήκη αποτελεί και το wall-run, το οποίο θέλει λίγη συνήθεια πρώτα, αλλά σε συνδυασμό με τα δύο παραπάνω, μπορεί να σας κάνει άπιαστο στόχο. Αντίστοιχα βέβαια σας κάνει και τους δικούς σας στόχους πιο δύσκολους. Τέλος, έχουμε και την κολύμβηση, που είναι ιδιαίτερα γρήγορη και δε χαλάει τη στόχευσή σας, ενώ έτσι είναι και όταν σκαρφαλώνετε ή όταν πηδάτε εμπόδια, κινήσεις που πλέον γίνονται αυτόματα, καθώς ο χαρακτήρας περνάει πάνω από αυτά, ενώ συνεχίζεται να βλέπετε το reticle σας. Όλο το σύστημα, όπως λένε και οι ίδιοι οι devs είναι ένα "risk vs. reward" system, το οποίο βασίζεται πάντα στη στρατηγική.

Τα modes που προσφέρονται στην Beta ανήκουν στην Core (Basic) κατηγορία (και όχι Hardcore ή κάποια άλλη) και είναι τα: Team Deathmatch, Domination, Demolition, Kill Confirmed, Hardpoint, Capture the Flag, Search & Destroy, Uplink και το νέο Safeguard. Το τελευταίο σας βάζει στο ρόλο του προστάτη ή του επιτιθέμενου αντίστοιχα για ένα robot το οποίο μετακινείται από τη μία άκρη της πίστας στην άλλη. Αν μηδενιστεί η μπάρα ενέργειάς του, σταματά εκεί που είναι και κάνει κάποια ώρα reboot μέχρι να συνεχίσει. Πρόκειται για άλλο ένα στρατηγικό mode, το οποίο θυμίζει λίγο τα modes, όπου πρέπει να προστατέψετε τον αρχηγό της ομάδας κλπ. Επιπρόσθετα υπάρχει ένα νέο menu: το Paintshop, ακόμα και στην Beta, όπου μπορείτε να βάψετε τα όπλα σας, όπως εσείς θέλετε. Μέχρι 64 layers και να είναι διαφορετικό από κάθε μεριά του όπλου.

Οι πίστες που είχαμε στη διάθεσή μας είναι τέσσερις: Stronghold, Combine, Evac και Hunted. Όλες οι πίστες έχουν πολλά μέρη και πολλές ζώνες, ενώ διαθέτουν επιφάνειες στις οποίες μπορείτε να κινηθείτε μόνο με τις νέες σας δυνάμεις, όπως στο boost jump ή το wall run. Είναι μελετημένες όπως ξέρει μόνο η Treyarch και αξιομνημόνευτες. Έχουν σημεία τόσο για close-quarters combat, όσο και για πιο μακρινές επιθέσεις. Είναι αρκετά μεγάλες, χωρίς να προκαλούν στον παίκτη να χαθεί, ενώ η ποικιλία τους θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Η Stronghold είναι με χιόνια, ενώ οι υπόλοιπες μοιάζουν ελαφρώς. H Combine είναι μια εγκατάσταση στην έρημο με διαδρόμους, αλλά και ανοιχτές περιοχές, η Evac είναι σε ταράτσες στην Σιγκαπούρη και η Hunted είναι σε καταρράκτες στα βουνά της Αιθιοπίας.

Όσον αφορά τα τεχνικά του, το παιχνίδι, όπως το είδαμε στο Xbox One, μοιάζει πολύ με την περσινή εκδοχή του. Το Advanced Warfare έφερε νέα χαρακτηριστικά στη μηχανή IW και η Treyarch φαίνεται να ακολούθησε το ίδιο μονοπάτι. Κολλημένο στα 60 frames, αλλά σε χαμηλότερη ανάλυση των 1080p εν αντιθέσει με αυτή του PS4. Πιθανότατα να δούμε την περσινή λύση, όπου το PS4 ήταν στα 1080p, ενώ το Xbox One χρησιμοποιούσε μια δυναμική ανάλυση, που άλλαζε ανάλογα με τις σκηνές στο campaign και έφτανε έως και 1080p, ενώ στην πλειοψηφία του και στο multiplayer ήταν στα 1360×1080. Χωρίς να ξέρουμε ακόμα με σιγουριά, πιθανότατα το ίδιο να ισχύει και για το Black Ops III. Τα πρόσωπα και οι λεπτομέρειες στους χαρακτήρες μας φάνηκαν πολύ εντυπωσιακές και ενώ οι πίστες έχουν αρκετό foliage και ποικιλία στα περιβάλλοντά τους, δεν ανήκουν ακόμα στην next gen... O χειρισμός προφανώς κινείται στα κορυφαία standards που έχουν αναδείξει τη σειρά, ενώ μας έκανε εντύπωση η αμεσότητα του menu. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε με την beta ήταν αυτό που αναφέρουμε και στην αρχή με τον κωδικό, κάτι το οποίο έλυσε η Microsoft με την Activision μέσα σε 2 ημέρες, ενώ υπήρχε και θέμα με το launch του κάθε αγώνα, το οποίο κατέληξε πολλές φορές σε soft reset και επιστροφή στο menu του Xbox.

Συνολικά μας έμεινε μια πολύ ωραία γεύση, χάρη στην ισορροπία που μόνο η Treyarch μπορεί να δώσει με τόσο μεγάλη ποικιλία και επιλογές. Κάθε σπιθαμή καλο-ζυγίζεται και η Beta δηλώνει ότι η εταιρεία έχει λάβει ακόμα πιο σοβαρά τις ευθύνες της για ένα πιο ομαλό αποτέλεσμα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η σύνδεσή μας ήταν άψογη, παρόλο που η γραμμή μας δεν είναι η καλύτερη και παρόλο που οι dedicated servers θα υπάρχουν μόνο για την PC έκδοση. Παρόλα αυτά, κατευθείαν βρίσκαμε άλλους παίκτες για να παίξουμε μαζί και μόνο στα πιο εξεζητημένα modes, περιμέναμε λίγο παραπάνω. Πιστεύουμε στην Treyarch και από αυτά που είδαμε ως τώρα, πιθανότατα να μην έχουμε τις μεγαλύτερες αλλαγές σε παιχνίδι της σειράς, αλλά μάλλον θα έχουμε αυτές τις μικρο-βελτιώσεις με την καλύτερη δυνατή ισορροπία και το level design, που μόνο η Treyarch μπορεί να δώσει ως τώρα.

Ο κωδικός για την Beta μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Activision στη χώρα μας, IGE S.A., για τις ανάγκες του Preview.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Call of Duty: Black Ops III

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Treyarch

Publisher

Activision

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / PS3 / Xbox One / Xbox 360

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

6 Νοεμβρίου 2015

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

18

What's your reaction?
LOL
50%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%