Tom Clancy's Rainbow Six Siege (Alpha)

by Παύλος Κρούστης on 15 Απριλίου 2015
Previews

Για αρχή, δε θέλουμε πάλι να παραπονεθούμε (αλλά δυστυχώς πρέπει) για το πόσο απροετοίμαστη μπορεί να είναι μια version ενός τίτλου, όταν μας "καλεί" να την δοκιμάσουμε. Αντιλαμβανόμαστε ότι αναλαμβάνουμε το ρόλο του Alpha Tester, αλλά ακόμα κι έτσι υπάρχουν κάποια standards που πρέπει να τηρούνται, όπως για παράδειγμα να μπορεί να ξεκινήσει το παιχνίδι! Ακόμα πιο βασικό είναι να δουλεύουν τα forum για το feedback της Alpha! Ξεκινήσαμε λίγο στραβά όμως. Ας δούμε τι ακριβώς είναι το αντικείμενο προς εξέταση.

Το Tom Clancy's Rainbow Six είναι απ' τις παλιότερες σειρές του σχετικά πρόσφατα αποθανόντος συγγραφέα για την Ubisoft, η οποία μας έχει προσφέρει στο παρελθόν διαμάντια, όπως ήταν τα Rogue Spear και τα 2 Vegas πιο πρόσφατα. Έπειτα από το Vegas 2 του 2008, χάσαμε τα ίχνη της, τα οποία θα εντοπίζαμε ξανά με το Rainbow Six: Patriots. Έναν τίτλο που ακυρώθηκε πέρυσι, ενώ είχε ανακοινωθεί από το 2011. Το αποτέλεσμα ήταν να δώσει χώρο στο Rainbow Six: Siege. Έναν αμιγώς multiplayer τίτλο, ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά (και μοναδική) στην Ε3 2014, στο τέλος του press conference της Ubisoft, η οποία έχει βαλθεί κάθε χρόνο να μας δίνει στο τέλος της παρουσίασής της και κάτι να περιμένουμε. Το 2012 ήταν το Watch Dogs, το 2013 ήταν το The Division (που περιμένουμε φέτος επίσης), ενώ στην Ε3 2014, μας έδειξε το εκπληκτικό απόσπασμα του Siege, που μπορείτε να δείτε στο τέλος του άρθρου.

RainbowSix 2015-04-09 22-05-24-70

Αν μη τι άλλο, σίγουρα δεν περιμέναμε να δούμε κάτι αντίστοιχης ποιότητας, μιας και το trailer προφανώς θα είναι καλογυαλισμένο και όπως πρέπει, ώστε να εντυπωσιάσει τα πλήθη. Και όντως μας εντυπωσίασε πέρυσι. Τώρα ήρθε η ώρα να δούμε την Alpha version από κάτι που θυμίζει αυτό που παρακολουθήσαμε πέρυσι. Ναι, υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία, αλλά παίζοντας την Alpha τώρα, μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε ότι ήταν κατάσταση "too good to be true". Δεν αναφερόμαστε φυσικά μόνο στο τεχνικό κομμάτι, που κατά μεγάλο ποσοστό δικαιολογείται. Αναφερόμαστε όμως στην υπόλοιπη εικόνα.

Τα Rainbow Six πάντα ήταν First-Person Tactical Shooters. Τι σημαίνει tactical; Ότι ελέγχετε μια μονάδα ειδικών δυνάμεων, καθώς προσπαθείτε να προσαρμόσετε τις τακτικές επίθεσης ή άμυνάς σας, ώστε να καταφέρετε το στόχο σας. Το Siege είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς, το οποίο αφήνει πίσω του το Single Player προς όφελος μιας πιο "ομαδικής" εμπειρίας (βλ. Evolve). Οφείλουμε να ανησυχήσουμε με αυτήν τη νέα "μόδα", καθώς μέχρι πρότινος, τα παιχνίδια συνοδεύονταν από ένα multiplayer mode, εκτός από περιπτώσεις, όπως το Battlefield ή το Call of Duty, τα οποία συνοδεύονταν(-νται) από single player campaign. Σε περιπτώσεις όπως το Siege και το Evolve, έχουμε να κάνουμε με εμπειρίες, οι οποίες "νιώθουν" μισές. Ο λόγος είναι γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη ποικιλία για όλους τους παίκτες. Το Siege ακόμα περισσότερο, δεν απευθύνεται σε όλα τα είδη των παικτών. Για την ακρίβεια, καλεί μια πολύ συγκεκριμένη παρτίδα gamers, οι οποίοι αρέσκονται σε FPS, με αρκετά στοιχεία στρατηγικής, αρκετά αργό gameplay (μερικές φορές) και αυστηρά multiplayer. Ως εκ τούτου θα πρέπει να προσφέρει κάτι πραγματικά μοναδικό, αν θέλει να ξεχωρίσει.

RainbowSix 2015-04-11 17-27-15-13

H Alpha έκδοση που δοκιμάσαμε είναι διαθέσιμη για συγκεκριμένο αριθμό χρηστών και μόνο για PC. Αργότερα θα έρθει και η Beta, τόσο σε PC, όσο και σε PS4 και Xbox One. Στην έκδοση που δοκιμάσαμε, καταφέραμε να κάνουμε το παιχνίδι να ξεκινήσει μόλις 5 φορές από τις 20-30 που προσπαθήσαμε. Αυτό οφείλεται σε ένα bug της συγκεκριμένης έκδοσης, το οποίο καταφέραμε να μάθουμε, μπαίνοντας στα φόρουμ της Ubisoft για το παιχνίδι. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ΚΑΙ τα φόρουμ δείχνουν να έχουν πρόβλημα και εκ της ομάδος τους, αναφέρουν στους χρήστες να χρησιμοποιήσουμε απευθείας link για να δούμε τα θέματα κι ότι το κοιτούν ήδη.

Ας μιλήσουμε όμως για το παιχνίδι, μιας και ο ρόλος μας είναι να το παρουσιάσουμε και να δείξουμε τι έχει να προσφέρει. Τα τεχνικά θέματα δικαιολογούνται ως ένα σημείο, καθώς πρόκειται για ημιτελή έκδοση και όπως θα δείτε και στα γραφικά από τις εικόνες και το video (το οποίο δυστυχώς κάναμε capture σε 1280x720 και 30fps, ενώ το ίδιο το παιχνίδι τρέχει σε 1920x1080 και 60fps), λείπουν πολλές από τις τεχνικές που βλέπουμε σε final εκδόσεις, όπως επίσης και πιο βασικά κομμάτια, όπως είναι τα textures. Με το αποτέλεσμα που είδαμε, αξίζει να αναφέρουμε ότι δύσκολα ο τίτλος θα είναι έτοιμος φέτος, αν και η Ubisoft αναφέρει πως το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2015.

Το παιχνίδι σας καλεί να πάρετε μέρος σε multiplayer αγώνες 5v5 των 6 γύρων, καθένας εκ των οποίων διαρκεί περίπου μισή ώρα, με αντικείμενο την "πολιορκία". Η Alpha έκδοση περιλαμβάνει ένα mode, όπου πρέπει να κλέψουμε ή να προστατέψουμε έναν όμηρο. Οι χάρτες που είχαμε στη διάθεσή μας είναι δύο: House και Plane. Το "σπίτι" είναι η πίστα που είδαμε και στο trailer της E3, όπου οι αμυνόμενοι πρέπει να καταφέρουν να κρατήσουν στην κατοχή τους τον όμηρο εντός του διώροφου (3 όροφοι με το υπόγειο) σπιτιού, ενώ οι επιτιθέμενοι να καταφέρουν να εισβάλλουν από όποια μεριά μπορούν και με όποιο τρόπο είναι εφικτό, ώστε να κλέψουν τον όμηρο (ή να σκοτώσουν όλους τους αντιπάλους).

 

Κάθε ομάδα έχει ρόλους-κλειδιά για κάθε έναν από τους παίκτες, τους οποίους καλείστε να επιλέξετε. 4 σε κάθε πλευρά συν ένα Rookie,  ο οποίος δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Οι άλλοι (εκτός του ότι έχουν catchy ονόματα) έχουν συγκεκριμένο loadout (που μπορείτε να αλλάξετε με συγκεκριμένες επιλογές), αλλά και συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, όπως για παράδειγμα τον Sledge, που κουβαλάει πάντα μαζί μια βαριοπούλα, για να περνά μέσα από τα τεχνητά εμπόδια που έχουν δημιουργήσει οι αμυνόμενοι. Άλλα μοναδικά χαρακτηριστικά, που έχουν οι χαρακτήρες είναι: βόμβες EMP, Jamming Devices (που εμποδίζουν πυροκροτητές και άλλα), τοξικά αέρια κλπ. Κάποιοι χαρακτήρες συνδυάζονται καλά με κάποιους άλλους, όπως πχ. ο Pulse με τον Smoke. Ο Pulse μπορεί να δει πού βρίσκονται οι εχθροί μέσω του παλμού τους και ο Smoke, μπορεί να τους πετάξει καπνογόνα.

Αυτό το στοιχείο είναι και αυτό που κάνει το Siege όσο ξεχωριστό γίνεται, καθώς προσθέτει πολλά επίπεδα τακτικής και απαιτεί συνεργασία. Έχουμε ξαναδεί ρόλους σε multiplayer games, αλλά όχι σε τέτοιο στάδιο, που να απαιτείται τόσο στενή συνεργασία. Όπως καταλαβαίνετε, η συνεννόηση με την ομάδα σας είναι απαραίτητη. Καθώς πολλές φορές οι αντίπαλοι, θα έχουν ενισχύσει το δωμάτιο που βρίσκονται και εσείς θα πρέπει να συνεργαστείτε άψογα και με χρονική ακρίβεια, ώστε να καταφέρετε να εισέλθετε. Σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν δουλεύουν όλα τα παραπάνω σε αρμονία, ο τίτλος ξεπερνά τον εαυτό του.

Δυστυχώς, όμως, ως γνωστόν, η online συνεργασία στα καθημερινά μας παιχνίδια είναι ελαφρώς δύσκολη. Πολλές φορές, ενώ ήμασταν με την υπόλοιπη ομάδα, θα χρειαζόμασταν κάποιον χαρακτήρα, ο οποίος θα βρισκόταν στην άλλη άκρη της πίστας σε μια ασυντόνιστη επίθεση. Το παιχνίδι δεν παίζεται έτσι και δεν είμαστε σίγουροι αν μπορεί να σας μάθει να παίζετε με τους όρους του. Όσο το αντιμετωπίζετε σαν οποιοδήποτε άλλο FPS, τότε το μόνο που θα καταφέρετε είναι να το βαρεθείτε ή να σας σπάσουν τα νεύρα. Δείτε το παρακάτω video για μερικές ασυντόνιστες ενέργειες...

Στα gadgets σας θα βρείτε όλα τα αντικείμενα που περιμένετε, όπως συρματόπλεγμα, κατασκοπευτικές κάμερες, ασπίδες και άλλα πολλά. Στα παιχνίδια που παίξαμε δημιουργήθηκαν από μόνα τους μερικά πολύ ενδιαφέροντα σενάρια, τα οποία δυστυχώς λόγω της απειρίας των παικτών, δεν εξελίχθηκαν όπως θα προτιμούσαμε για ένα καλύτερο θέαμα. Εκεί έγκειται και η δυσκολία ενός online παιχνιδιού. Να διδάξει τους παίκτες του να παίξουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργήσουν μοναδικές καταστάσεις.

Ένα στοιχείο, που το κάνει πάντως αρκετά μοναδικό έτσι κι αλλιώς, είναι αυτό της καταστροφής. Όπως στο Battlefield (αλλά λίγο καλύτερα), μπορείτε να καταστρέψετε τους περισσότερους τοίχους που θα δείτε και να περάσετε από μέσα τους. Μπορείτε για παράδειγμα να βάλετε βόμβα στο πάτωμα και να ανοίξετε τρύπα, αν οι εχθροί σας έχουν οχυρωθεί. Επίσης οι αντίπαλοι μπορεί να έχουν ενισχύσει κάποιους τοίχους, με αποτέλεσμα να πρέπει να φέρετε το κατάλληλο άτομο ή να βρείτε άλλο δρόμο. Το στοιχείο αυτό της ολοσχερούς καταστροφής πάντως είναι και αυτό με το οποίο μπορείτε να πειραματιστείτε περισσότερο.

Γενικά, ο τίτλος μας φάνηκε αρκετά "απροετοίμαστος", ώστε να τον δεχτούμε μέσα στο 2015. Επιπρόσθετα, διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το αν θα καταφέρει με το περιεχόμενό του (αν παραμείνει αυστηρά multiplayer) να κερδίσει τους χρήστες που θα πληρώσουν τα 60 ευρώ. Λόγω φύσης, εικάζουμε ότι θα έχει λίγους, αλλά πιστούς οπαδούς. Αυτό το καταλάβαμε όταν πήραμε μια μικρή εικόνα από μερικά matches, όπου όλα δούλευαν ρολόι: Η κάμερα να εντοπίζει τους ομήρους και όλη η ομάδα να λειτουργεί αρμονικά για ένα αποτέλεσμα συνεργασίας που δεν μπορούμε να δούμε σε άλλα games. Όπως ακριβώς δείχνει το παρακάτω video από την Ε3.

O κωδικός για την Closed Alpha μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Ubisoft στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Preview.

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%